Sportul Popular, decembrie 1950 (Anul 6, nr. 1780-1792)

1950-12-02 / nr. 1780

Pag. 2-a „SPORTUL POPULAR” TRĂIASCĂ ȘI ÎNFLOREASCĂ SCUMPA NOASTRĂ PATRIE, REPUBLICA POPULARĂ ROMANĂ! Pentru ziua de 3 Decembrie, ziua alegerilor de deruntaţi pentru Sfaturile Populare, cu acelaş entuziasm s’au pregătit, tânărul care votează pentru prima oară, muncitorul vârstnic, care se bucură că are prilejul să-şi aleagă tovarăşii de muncă la conducerea treburilor obşteşti. In Sfăturile Populare, ţăranul colectivist, care a strâns în toamna aceasta cel mai bogat rod de pe ogoarele mănoase şi vrednicii escavatorişti de la Cerna Vodă, care lucrează de acum în contul anului 1991. Importante depăşiri de norme, noi construcţii sportive, noi conturi de economii, iată o parte din frumoasele realizări, cu care muncitorii sportivi au întâmpinat măreaţa sărbătoare a poporului muncitor, ziua de 3 Decembrie. De la un capăt la altul al ţării, oamenii muncii păşesc în faţa urnelor cu încredere în Partid şi în Frontul Biemocraţiei Populare, ştiind că sub steagul Partidului ei vor cuceri şi de acum înainte noi victorii în lupta pentru pace şi socialism. înfloreşte viaţa noua la Calan-Hunedoara La uzinele „Victoria“ muncitorii sportivi obţin noi succese în muncă, înregistrează noi victorii pe tărâm sportiv. Astfel, muncitorul fruntaş Aron Filip de la secţia vagonataj, a depăşit norma în cinstea alegerilor cu 65 la sută. Câte n’a suferit Aron Filip în trecut şi câte greutăţi n’a întâmpinat el din partea fostului director Coleanu, slugă credincioasă a exploatatorului Max Auschnit. Condusă de Partid, clasa muncitoare a alungat însă exploatatorii dela conducerea uzinei. Astăzi, Filip Aron munceşte cu drag pentru viaţa şi fericirea copiilor săi, iar la 3 Decembrie va vota pentru candidaţii Frontului Democraţiei Populare. Ca şi Filip Aron, Dudaş Ion, preşedintele consiliului provizoriu al colectivului sportiv, a depăşit şi el norma, în cinstea alegerilor, cu 85 la sută, iar Paşoha Cornel de la secţia vagonetaj şi Florescu Florin dela secţia Planificare, figurează cu cinste pe tabelul evidenţiaţilor. La uzinele „Victoria‘-Calan înfloreşte sportul. De unde până nu de mult, footballul era singurul sport cunoscut, astăzi muncitorii de la Calan practică II discipline sportive. Turismul, atletismul, notatin şahul, mulcpin şi footballul au, luat o frumoasă desvoltare în rândurile vrednicilor muncitori. Cu ajutorul direcţiunii se construiesc acum o pistă de atletism, un teren de popice, două terenuri de volei, urmând ca, mai târziu să se construiască ,şi o tribună spaţioasă, vestiare şi duşuri. Sportivii din brigadade producţie de la fabrica „Victoria** Arad şi-au îndeplinit cwagajamentere Tinerii sportivi din brigada de producţie de la fabrica „Victoria" din Arad îşi îndeplinesc cu drag angajamentele luate in cinstea zilei, de 3 Decembrie. Această brigadă este condusă de atemtstul Spirel Vasile , membru în consiliul provizoriu al colectivului sportiv,. Pe lângă frumoasele realizări obţinute în producţie, tinerii sportivi din brigadă au redactat o gazetă de perete festivă care oglindeşte realizările sportivilor în cinstea alegerilor de deputaţi pentru Sfaturile Populare. Toţi aceşti tineri sportivi sunt şi entuziaşti agitatori. Ei au organizat o şedinţă educativă cu tineretul sportiv din fabrică, în cadrul căreia a fost explicat rolul Sfaturilor Populare în gospodărirea treburilor obşteşti. In urma muncii agitatorice dusă intens pe tărâm sportiv, a crescut mult şi numărul aspiranţilor G. M. A. Aram numărul lor se ridică la 485, iar numărul jucătorilor de tenis de masă a crescut cu 40. De asemenea, au fost înfiinţate echipe de volei, baschet, football şi tenis de masă. Tinerii muncitori din brigada de producţie de la fabrica „Victoria" întâmpină cu frumoase realizări alegerile din 3 Decembrie, privesc cu încredere la viitorul lor şi păşesc hotărîţi la luptă pentru viaţa lor fericită, pentru pace! MUREŞAN Gil. corespondent Minunat este elanul cu care oamenii muncii întâmpină alegerile de deputaţi în Sfaturile Populare. Succesele lor în producţie reflectă hotărîrea lor de a întări prin lapte votul pe carel vor da cu dragoste şi încredere candidaților Frontului Democrației Populare. Creşte numărul construcţiilor sportive In cinstea măreţei zile de 3 Decembrie, tineretul sportiv din ţara noastră a construit şi amenajat numeroase terenuri sportive . LA BACAU, muncitorii de la Fabrica Steaua Roşie şi-au luat angajamentul sa termine până la 3 Decembrie lucrările pentru mărirea stadionului, terenul de tenis, terenul de patinaj şi poligonul de tir. (BENO FELDMAN coresp.). IN INCINTA fabricii de confecţii textile „6 Martie“ din Curtea de Argeş s-a amenajat un club sportiv, care este înzestrat cu 4 mese de şah, o bibliotecă cu peste 400 de volume, un aparat de radio precum şi numeroase colecţii de ziare şi reviste. (ION PREDA coresp). © LA BOTOŞANI elevii şi elevele şcoalei medii tehnice de comerţ şi cooperaţie şi-au amenajat prin muncă voluntară o sală de gimnastică şi un teren de volei. (PRISACARU CORNELIU coresp. voluntar). " LA BAIA MARE" s’a construit un teren dublu de popice la care au lucrat 50 de muncitori, prestând peste 500 ore de muncă voluntară. La fabrica de tricotaje „Unitatea'' din Sighet muncitoarele sportive si-au amenajat in orele libere o pistă pentru cursa cu obstacole GMA, un teren de volei și unul de baschet (LUPAN V. coresp.). lit regimul nostru de democraţie populară activitatea sportivă a luat un puternic avânt în toate colţurile ţării Frumoasele succese obţinute la Sibiu Dacă în trecut sportul era folosit de clasele exploatatoare, ca un mijloc de aţâţare şovină, astăzi întâlnirile sportive dintre echipele colectivelor, formate din jucători de diferite naţionalităţi, decurg într’un SD grif cu adevărat tovărăşesc, fiecare echipă şi jucător luptând cu drag pentru apărarea culorilor asociaţiei şi colectivului sportiv pe care le reprezintă. Numărul muncitorilor din Sibiu care participă la întrecerile sportive este înitr’o permanentă creştere : 3.200 în 1946, 4.800 în 1947, 5.500 în 1948, 6.800 în 1949 şi 14.852 în 1950. Aceste cifre dovedesc, în modul cel mai concret caracterul de masă pe care l-a luat în ultimii ani mişcarea noastră de cultură fizică şisport. Numai într’un singur oraş numărul sportivilor s’a mărit în cinci ani dela 3.290 la 14.852, adică cu 464 la sută. Trebue remarcat că din cei 14.852 sportivi, 5.869 sunt fete tinere muncitoare din fabricile şi instituţiile dîn Sibiu. Niciodată însă, numărul acelora care practică sportul n’ar fi putut să crească în aşa măsură, dacă organizarea competiţiilor nu ar fi avut un caracter de masă. Crosurile .Să întâmpinăm 1 Mai", şi .Să întâmpinăm 7 Noembrie 1949“ au adus la start 5.590 şi 6.300 de tinari. Campionatul popular de şah pe anul 1949 a angrenat 570 tineri muncitori, iar campionatul popular de Cros pe schi a avut aproape 4.000 de porticipanţi. Concursurile Insignei de Polisportiv au mobilizat la o activitate sportivă multilaterală 1.872 de tineri, azi toţi deţinători mândri ai acestei insigne-Masele de tineret, angrenate în practicarea sportului prin C.I.M., C.T.M. şi, celelalte competiţii de masă, au dat din rândurile lor o serie de elemente talentate dintre care peste 50 au devenit fruntaşi sportivi. Amintim numeric cunoscutelor atlete : Necaetz Elisabeta şi Schuster Renata care s’au afirmat cu prilejul întrecerilor C.T.M. şi care au concurat alături de atleţii sovietici, cu primul concursurilor internationale, a Innotătoarei Schemei Erika, remarcată în campionatul popular de natafie şi mulţi alţii. „ Desvoltarea activităţii spor» tive,nu ar îi fost posibilă fără mărirea continuă a numarului terenurilor şi construcţiilor spor» tîve. Pe lângă cele două terenuri câte avea Sibiul In 1944 au fost nou construite şi reamenajate 8 terenuri de volei, 1 Do»ingOH de tir, pista de atletism, două săli de gimnastică cu aparatele necesare, un teren de football, unul de baschet opt arene de popice şi patru terenuri de tenis. Cele 16 colective sindicale, 12 colective şcolare şi 15 cercuri sportive ale şcolilor elementare din localitate au fost bine aprovizionate cu materiale şi echipamente sportive, valoarea, totală a materialelor repartizate în ultimii patru ani ridicându-se la suma de lei 7,960,000. Colectivele sportive din orasul Sibiu s-au dat cu prisosință aportul în munca de popularizare a sportului la sate. In acest scop 18 echipe sportive model s’au deplasat în comunele şi satele din regiune în 1949, iar 53 de echipe în 1950. Baschetul la rândul său cuprinde 1.073 de jucători reditis moţi. Nu putem încheia lista realizărilor sportive din Sibiu, iară a aminti de cei 6.514 aspiranţi G.M.A., cifră care este într'o continuă creştere. Toate aceste realizări, aufost posibile numai în resimul nostru de democraţie populară unde sportul. Important mijloc de educaţie patriotică şi cetăţenească este o problemă de Stat şi se bucură de ajutorul şi îndrumarea permanentă a Partidului. Având în faţă minunatele realizări ale Partidului şi Guvernului, sportivii din Sibiu vor vota cu foţii la 3 Decembrie pe candidaţii Frontului Democratiei Populare, chezăşuînd astfel avântul şi mai puternic pe care îl va lua sportul în oraşul lor. GKEORGHE MOISE corespondent întreceri în sport şi învăţătură Elevele liceului de fete din Sibiu, întâmpină ziua de 3 Decembrie cu noi succese în învăţătură şi sport. Astfel, elevele clasei a III-a B au chemat la întrecere elevele clasei a VIII-a A, iar cele din clasa X-a C, pe cele din clasa IX-a B. cu acest prilej toate elevele clasei IX-a B şi-au luat angajamentul ca în cinstea alegerilor să treacă normele complexului G.M.A. la gimnastică Deasemeni, echipa de bascut, a liceului a chemat la întrecere sportivă echipa de baschet a grupului şcolar agricol, echipa de volei, pe cea a Şcolii Tehnice de Administraţie Economică fete, iar echipa de tenis de masă, echipa Şcolii Tehnice de Drumuri,. (CANCEA MARCELA, coresp. voluntară). Voi apăra cu toate puterile mele viaţa nouă a oamenilor muncii Vreau să vă pot spune, în scrisoarea ce v-o trimit, de ce aştept cu nerăbdare alegerile de la 3 Decembrie, dece pentru mine, această zi este plină de bucurii, încă de la vârsta de 14 ani am intrat ca ucenic strungar la fabrica „Malaxa“. Am avut un trai greu. Îmi plăcea mult sportul dar mi se puneau tot felul de piedici. Țin minte că o data, prin 1943, rănit la un antrenament, am fost nevoit să lipsesc de la fabrică două zile. Din ordinul satrapilor dela conducere, se exploatau fără mită, mi s’au dat două zile carceră. „Sportul nu e pentru coate goale ca de alde ei“, spuneau cei ce huzureau de pe urma muncii noastre. Fabrica lucra muniţie pentru nemţi, iar nouă muncitorilor ni se cerea o muncă istovitoare din zori şi până’n noapte. In 1944, tatăl meu a fost oraprit intr’unul din bombardamentele din timpul războiului mârşav de cotropire dus de fascişti. Numai după 23 August 1941 am început cu adevărat să mă pot bucura de viaţă. Cu dragoste şi grije, cei din fabrica, acum a poporului muncitor, şi-au îndreptat atenţia asupra mea pentru ridicarea calificării mele profesionale. Acum nu mai eram gonit de pe terenul de sport, ei dimpotrivă eram încurajat, punându-mi-se la îndemână cele mai bune condiţiuni de desvoltare. Îmi amintesc cum pe vremea burghezo - moşierimii tinerii muncitori din fabrici aşteptau cu groază armata. Curată încredere şi avânt se încorporează azi noile contingente. Am fost şi eu printre ei. Făcând astăzi parte dintre ostaşii Casei Centrale a Armatei mulţumesc Faridului şi Guvernului pentru căldura cu care am fost întâmpinaţi şi pentru condiţiile minunate ce ni se pun la îndemână. Toată această viaţă liberă şi fericită o datorăm numai regimului de democraţie populară. Am cunoscut şi exploatarea şi ororile şi suferinţele războiului. Cu atât mai mult preţuiesc astăzi viaţa nouă şi tună P® care o trăiesc. Şi această viaţă nouă, vreau s’o apăr cu toate puterile mele. De aceia voi da la 3 Decembrie cu încredere votul meu candidaţilor Frontului Democraţiei Populare, cei mai buni fii ai clasei muncitoare, care vor şti să apere pacea şi cuceririle regimului nostru de democraţie populară APOLZAN ALEXANDRU.