Sportul Popular, mai 1951 (Anul 7, nr. 1859-1875)

1951-05-04 / nr. 1859

w4«|| —“Câ In cinstea aniversării Partidului O ascensiune in stea pe Vârful Omul In cinstea aniversării a 30 de ani de la înfiinţarea Partidului nostru, Confederaţia Generală a Muncii organizează o excursie în stea în Bucegi cu cinci puncte de plecare şi cu întâlnirea la Vârful Omul. Excursia va fi organizată cu plecarea în ziua de 5 Mai şi începutul turelor în ziua de 6 Mai. Vor participa grupuri de 15—30 de membri ai colectivelor sportive din Bucureşti, Oraşul Stalin, Ploeşti, Sinaia şi Buşteni. La această tură şi-a anunţat participarea cu o echipă şi Secţia alpină C.C.A. Traseele sunt următoarele: grupul din Bucureşti va pleca Duminică dimineaţa de la cabana Diham pe Valea Morarului, grupul de la Oraşul Programul jocurilor de rugbi din etapa următoare este următorul : Seria I (Bucureşti) Locomotiva PTT - Locomotiva Griviţa Roşie, Ştiinţa - Metalul Republica, Constructorul-Pandurul, Dinamo- CCA. Seria II (provincie): Sighişoara Locomotiva - Metalul Târnăveni, Timişoara. Locom. - Ştiinţa Tim Oraşul Stalin: Aripile RPR-Ştiinţa Cluj. Stalin de la cabana Mălăeştî prin Valea Mălăeştî. Grupul de la Ploeşti va pleca dela cabana Piatra Arsă prin platou, grupul dela Sinaia va pleca dela cabana Peştera prin Valea Ialomiţei, iar grupul din Buşteni pe Valea Cerbului. Echipa CCA va avea ca traseu creasta nordică a Bucşoiului — un traseu alpin. Plecările se fac în aşa fel ca toate cinci grupuri să sosească la orele 13 la Vârful Omul. Această ascensiune în stea este prima excursie de acest gen organizată la noi în ţară. Ea este o formă superioară a turismului care se bucură de mare popularitate în rândurile turiştilor sovietici. In seria I se desprinde jocul Dinamo-CCA care este hotărîtor pentru situaţia în clasament, ţinând seama de poziţia egală a celor două echipe, Iată clasamentul acestei serii: Dinamo 5 5 0 0 78: 0 15 C.C.A. 5 5 0 0 75: 0 15 Loc. Gr. Roşie 5 3 0 3 40:11 11 Pandurul 5 2 0 3 23:43 9 Loc PT 5 2 0 3 17:55 9 Metalul 5 1 0 4 9:28 7 Constructorul 5 1 0 4 9:59 7 Ştiinţa 5 1 0 4 6:61 7 Dummo - C. C. Aîn etapa viitoare a campionatului de rugbi Finalele campionatului de cros au prilejuit verificarea alergătorilor fruntaşi şi afirmarea multor elemente latentate Duminecă s-au desfăşurat in regiunea Constanţa, pe malul mâni, întrecerile finale ale Campionatului republican de cros „Să întâmpinăm 1 Mai". Din punct de vedere organizatoric, tehnic şi material, finalele campionatului de cros al RPR. său buemat de un desăvârşit succes Traseele pentru fiecare probă au fost foarte b ne alese şi elle au constituit — după cum ne-a spus şi Dinu Crisna — o serioasă verificare a po- Sitităţilor de crosist pentru fiecare concurent. Edith Treibal ne-a declarat că a fost cel mai dificil dar şi cel mai frumos traseu de cros pe care legat vreodată. Activiştii Comiteului orăşenesc CFS Constanţa au muncit cu însufleţire şi dragoste pentru reuşita organizării finanţere cros. Fiecare probă din cadrul finalilor a prilejuit o dispută dură între alergători de frunte şi un minut prilej de afirmare pentru tinerele elemente. Astfel, la junioare, Maria Miclea a reuşit să obţină un frumos şi bine meritat, succes Leliţia Bociort nu a corespuns, iar Valeria Tălmăceanu s a văzut clar că nu este pusă la punct cu antrenamentele. Elena Kelerman (Progresul Brăila), s’a clasat pe locul al treilea dovedind reale călităţ! de crosistă Fi’nd însă prea tânără şi prea puţin dezvoltată fiziceşte va trehu ra depramd--mă să nu mai participe la cros, îndreptându-şi atenţia spre gimnastica pregătitoare. La omia de nurori victoria lui Gityr.rr Cojocaru era de aşteptat, el având o foarte bună condiţie fizică. Ferdinand Haglauer a dat tot ce a putut în această cursă, iar Scerbinschi a terminat cursa în forţă. Rezultatele înregistrate au arătat că pentru cursele de demi-fond și de fond (juniori) se poate pune bază pe aceste trei talentate elemente. Al. Dumitrache nu a privit cu seriozitate cursa. El a fost dealtfel și descalificat pentru scurtarea traseului. La această probă s-au afirmat două noi elemente D. Sprăncenaru (Metalul Buzău) şi Ion Baltă (Spartac Constanţa). La senioare Edith Treibal a obţinut o victorie aşteptată. Cleopatra Jurcă a dovedit că posedă serioase, calităţi ca dealtfel şi Tudora Manea. O comportare demnă de remarcat au avut şi Maria Năstuţă (Iaşi) şi Greta Olteanu (Constanţa). Aceste patru elemente introduse în lotul reprezentativ vor reuşi să obţină rezultate frumoase, rezolvând şi problema alergătoarelor de fond La seniori. Dinu Cristea a arătat din nou că crasul este proba sa favorită. Constantin Mureşan (Metalul Oraşul Stan) a fost o surfiriză prin remarcabila sa comportare. Dumitru Vasile s’a dovedit bine pus la punct cu antrenamentele şi dornic de victorie. Campionatul de cros, — aşa cum a arătat tov. Manea Mănescu, vicepreşedintele Comisiei Centrale de Atletism la festivitatea Închiderii — va rămâne viu în amintirea tinerilor muncitori din ţara noastră prin frumoasele rezultate obtinuite FLOIÎÎN serban -capionatul mondial de şah După cum am anunţat în numărul nostru de . Marţi,, cea de a 2ti-a partidă ,a matchului ,tinire Botvinic şi Bronstein s’a terminat renteză, astfel că scorul este acum 10. 954 in favoarea campionului lumii. Iată mutările partidei, aşa cum au fost comunicate de Agenţia TASS: BRONSTEIN (alb) BOTUTNIC (negru) Deschiderea Reti 1. c4 e6, 2. Cf6 Cf6, 3. g3 b8 4 Na2 Mb7, 5. 00 0 Ne7, 6. b3 0—0, 7. Nb2 d5, 8. c:d5 e:d5, 9 Dc2 Te8, 10. e3 Cbd7, 11. ’ d3 Nf3, 12. Cc3 a6. 13 Tadl b5, 14. a4 b4, 15. Ce2 c5, 16. Cd2 Ce5, 17 Cf4 Tc8, 18. Dbl, a5, 19. Tfel Tc7, 20. d4 Cg6, 21, C:g6 h:g6 22 +c5 N:c5, 23 Dai De7, 24 Tel Cg4 25 Nd4 TeeS, 26. Cf3 CIS. 27 Nh3 N:d4, 28. C:d4 T:ci. 29. T:el T c( + Sä. D:ci Ce4, 31. Ncti Cc3, 32. N:b7 D:b7, 33. f3 Rf8, 34. Dfl Dc8, 35. Rg2 go, *6. g4 g6, 37. Dai De3 38. Dd2 Bs5, 39. Dd3 Df6, 9). Cc2 Re7, 41. Dd4 D:d4, 42. C:d4, 42. Cdl, 43 Cc-2 Cb2 44 Cd4 Cdl 45. Cc2 Cb2, 46. Cdl îcmis. Pregătiri pentru cursa de marş „Ştafeta Scânteii Tineretului” Cursa de marş ,,ŞTAFETA SCÂNTEII TINERETULUI“, prima competiţie de lung kilometraj pe şosea, a stârnit un mare interes în rândurile tineretului sportiv, care se pregăteşte intens în vederea acestei întreceri. An de an, popularitatea acestei competiţii sportive a crescut şi dacă anul trecut au fost pentru prima oară concurenţi din provincie, însă numai dintr-un singur centru, anul acesta vor participa mărşăluitori din patru centre provinciale. Deoarece cursa are loc la începutul sezonului, atunci când pregătirile în vederea concursurilor de pistă şi şosea sunt în plină desfăşurare, ea va putea fi un bun prilej de verificare pentru concurenţi. In general, la fiecare ediţie, această competiţie a fost o întrecere sportivă spectaculoasă, la reuşita căreia au contribuit— în egală măsură — concurenţii prin comportarea lor şi organizatorii prin felul în care au acordat handicapurile. In ceea ce priveşte comportarea concurenţilor, regulamentul de anul acesta prevede o serie întreagă de penalizări pentru mers neregulat şi pentru ducerea concurenţilor în trenă. Astfel, pentru un prim avertisment se va scădea concurentului respectiv 5 minute. La al doilea avertisment el va fi dat înapoi cu 10 minute şi în sfârşit la cel de al treilea avertisment va fi descalificat. Pentru tăierea drumului şi utilizarea de către concurenţi a mijloacelor de transport, va fi descalificată întreaga echipă. In privinţa handicapurilor, regulamentul prevede că ele nu vor putea să depăşească timpul de 70 minute. De asemenea, tot în regulament este prevăzut şi faptul că organizatorii (Comisia Tehnică) îşi rezervă dreptul de a fixa handicapurile şi de a le aduce la cunoştinţă delegaţilor de colective cu 4 zile înainte de concurs. După anunţarea handicapurilor nu va mai putea fi schimbat nici un component al echipei şi nici ordinea schimburilor. In acest fel, competiţia va contribui efectiv la popularizarea marșului în rândurile tineretului muncitor. Reprezentativa oraşului Timişoara a câştigat „Cupa Oraşelor“ la canotaj academic TIMIŞOARA (prin telefon). Duminică şi Dani s-a disputat pe canalul Bega „Cupa Oraşelor” la canotaj academic, competiţie la care au participat vâslaşi din oraşele Timişoara, Arad şi Bucureşti. Mai bine pregătită din punct de vedere tehnic şi feucurânduse de faptul că întrecerile s’a fi disputat pe aceeaş pistă pe care au făcut antrenamentele, reprezentativa oraşului Timişoara a câştigat detaşat. Iată rezultatele tehnice înregistrate în probelefinale: SIMPLU BAEŢI: 1. Ferenczi (Buc.) 6’41”8; 2. Ribacovschi (Arad) 6’56”4. 4 + 1 BAEŢI: Arad (Bergesz Iosif, Oravetz Ladislau, Covaci Ion, Lascu + Ghero) 5’21”8; 2 Bucureşti 5’28”9. DUBLU BAEŢI: 1. Timişoara (Gerchaul-Tornavschi) 5’24”4; 2. Bucureşti (Frăţilă - Ferenczi) 5’36”2. 8+1 BAEŢI: 1. Timişoara 4’58”2; 2. Arad 5. SIMPLU FETE: 1. Balasz (Arad) 3’53”8; 2. Holman (Buc.) 1’97”. DUBLU FETE: 1. Arad (Schwartz-Gyorgy) 3’35”8; 2. Bucureşti (Nagler - Dumitrescu) 4’00”8; 4 + 1 FETE: 1. Bucureşti (Poruţiu, Floroiu, Ziegler, Rohan + Pădureanu) 3’22”8; 2. Arad 3’23”. 4+1 FETE: 1. Timişoara 3T3”8, 2. Arad 3’23”. Clasamentul general pe echipe se prezintă astfel: 1. Timişoara 40 puncte, 2. Bucureşti 34 puncte, 3 Arad 33 puncte. Duminică au avut loc şi o serie de demonstraţii de caiac, în cadrul cărora concurenţii dela Dinamo şi CCA s’au arătat cei mai bine pregătiţi, câştigând toate probele disparete. „Cupa Oraşelor” a fost bine organizată, întrecerile sportive fiind urmărite cu mult interes de peste 2500 spectatori. A fost prelungită perioada de desfăşurat a campionatelor de voiaj şi gimnastică pe Asociaţii Prima etapă a campionatelor de volei şi gimnastică pe Asociaţii urma să se închee, conform regulamentului, la sfârşitul lunii Aprilie. Datorită însă faptului că cele mai multe colective sportive n’au putut face faţă sarcinii organizării acestor campionate paralel cu celelalte acţiuni la zi — cum ar fi competiţiile în cinstea zilelor de 1 Mai şi 8 Mai si pregătirea primilor purtători ai insignei GMA — s’a hotărît prelungirea primei etape a celor două campionate. In campionatul de volei, concursurile primei etape pot continua, urmând ca imediat după terminarea lor, colectivele respective să treacă la etapa a doua, care se termină la 13 Mai. Prima etapă a campionatului de gimnastică va fi prelungită până la 20 Mai, etapa a doua urmând să se desfășoare între 20 şi 27 Mai. In rest programul rămâne cel prevăzut de regulament. Colectivele sportive au datoria de a porni de îndată la organizarea în cele mai bune condiţiuni a celor două campionate, contribuind astfel la popularizarea acestor două importante sporturi de bază în massele de oameni ai muncii. Finalele concursului de tenis organizat de Asociaţia Dinamo La concursul de tenis, organizat de Asociaţia Dinamo, în cinstea zilei de 1 Mai şi a aniversării Partidului, la care au participat 138 de jucători, s-au înregistrat următoarele rezultate: SIMPLUI BĂIEŢI. Turul III: Cobzuc - Florea Gh. 6:3, 6:1; Teodorescu - Chivaru 7:5, 8:6: M. Bădia - T. Marinescu 6:3, 6:2; G Viziru - Stan Fl. 6:2, 6:3: Dia Ivan - Vasilescu C. 6:2, 6:2: Grad - Zacopceanu 6:2, 6:1. SIMPLU JUNIORI SFERTURI DE FINALA: Vasilescu-Mita 3:6, 6:2 6:0: Cristea , cionaru 7:9, 6:3, 6:2: Năstase-Guimen 6:1, 6- ... .iu - Zilberman 8:6, 6:2; In semi finale au fost înregistrate următoarele rezultate tehnice: masculin: G. Viziru-T. Grad 7:5, 6:4, 7:5; Gh. Cobzuc-T. Bădin 3:6, 6:1, 2:6, 6:1, 6:4; feminin: Eva Stăncescu - R. Andreescu 6:0, 6:0; Irina Todorovschi - K. Roşianu w. a. Juniori: Vasilescu - Cristea 3:6, 6:4, 6:3; Năstase - Stapciu 6:8, 6:3, 6:2. Astăzi, începând de la ora 15, 1ap terenurile de tenis din Parcul Sportiv Dinamo, au loc finalele. nr » V.» fl. ro* Hraii 1 Duminică se desfăşoară „Marele Premiu al R. Cehoslovace“ La motosictism Competiţia motociclistă internaţională „Marele Premiu al Republicii Cehoslovace” se va desfăşura Duminică la Brno. La acest mare concurs, ţara noastră va fi reprezentată de un lot de 8 alergători, care s’au pregătit temeinic în vederea unei cât mai bune comportări. Dintre aceşti alergători, N. Sădeanu şi I. Olaru sunt câştigătorii Marilor Premii ale R. P. Ungare şi R. Polone, care s’au disputat anul trecut. N. Niculici, N. Bănescu şi Esiteric Şomlo au participat deasemenea la aceste competiţii şi au adus un preţios ajutor lui Sădeanu şi Olaru la câştigarea concursurilor. Pe lângă aceştia, s-au mai deplasat pentru a lua parte la „Marele Premiu al R. Cehoslovace”: A. Iordănescu, câştigătorul „Marelui Premiu al Oraşului Stalin” de anul trecut, Traian Matei de mai multe ori campion RPR la circuitele de viteză clasa 250 cmc şi N. Burcă, unul din tinerii cari s-au remarcat la ultimele concursuri motocicliste. Spre deosebire de anul trecut, la „Marele Premiu al R. Cehoslovace” vom fi reprezentaţi la startul a trei probe: la 500 cmc curse, 350 cmc. curse şi la 250 cmc. La 500 cmc. curse vor concura: N. Niculici, N. Sădeanu, N. Buescu, Emeric Şomlo şi Anton Iordănescu, la 350 cmc. curse: Traian Matei,iar la 250 cmc: N. Burcă. Sub aspect tehnic, concursul la care vor luua parte de date aceasta alergătorii noştri este cu unul mai dificil decât celelalte două curse internaţionale de anul trecut. Traseul de la Brno al „Marelui Premiu al R. Cehoslovace”, măsoară 17,8 km. şi va trebui acoperi de 19 ori atât de alergămtorii probei de 500 cmc, curse cât şi de cei de la 350 cmc. In total, motociclişti vor avea de parcurs 170 km., distanţă neobişnuită la circuitele noastre de viteză. De asemenea, motocicliştii noştri vor avea de astă dată de înfruntat alergători de valoare internaţională. Azi şi Vineri după amiază, pe traseul concursului, vor avea loc antrenamentele oficiale. Despre sarcinile comisiilor de football, şi handbal pentru buna desfăşurare a „Cupei Satelor“ . Sprijinul Comisiilor Regionale, Raionale şi Orăşeneşti de football şi handball, pentru o cât mai bună desfăşurare a importantei competiţii „Cupa Satelor”, este extrem de preţios. De acest sprijin depinde, în foarte mare măsură, formarea echipelor săteşti, succesul organizării concursurilor, procurarea materialelor necesare şi în general, înlăturarea tuturor greutăţilor care stăm în calea desfăşurării acestei competiţii. Nu toate organele competente îşi arată «să interesul pentru a contribui efectiv la pătrunderea acestor discipline sportive în massele de ţărani muncitori. Astfel, de pildă, în oraşul Bucureşti, munca de îndrumare a secţiilor de ball şi handball din colective pentru a trimiite echipe la sate în scopul popularizării acestor sporturi, ca şi împrumutarea materialelor necesare, este dusă foarte slab. Deasemeni, exemple negative sunt Comitetele Regionale din Ialomiţa şi Teleorman, spre deosebire de Argeş, Timişoara şi Mureş, unde se duce o rodnică activitate. Nu este însă prea târziu pentru ca toate Comisiile de football şi handball să treacă la o muncă serioasă, prin care să sprijine, cu sues,es, această competiţie. Atât în etapa pe comune (care la football s-a încheiat la 29 Aprilie iar la hajtdball se va termina la 13 Mai), cât şi în viitoarele etape, Comisiile Orăşeneşti pot da un srijin foarte mare. Comisiile de football şi handball vor trebui să ia legătură cu comisiile speciale pentru „Cupa Satelor”, pentru evidenţa rezultatelor şi pentru întocmirea formularelor. Consiliile colectivelor sportive de la oraşe vor trasa sarcini şi vor îndruma secţiile de football şi handball pentrutrimiterea echipelor la sate, pentru a populariza aceste sporturi şi pentru a ajuta practic prin îndrumări şi demonstraţii colectivele săteşti. Toate aceste deplasări trebue să aibe ca urmare formarea de nouă echipe la sate şi, în special, în sectorul socialist al agriculturii (Gospodăriile Agricole de Stat, Gospodării Agricole Colective, Staţiuni de Maşini şi Tractoare). Pentru o şi mai bună popularizare, secţiile de football şi handball ale colectivelor de la oraş vor trebui să trimită în mediul sătesc chiar rezervele echipelor divizionare A şi B. Deasemeni, ţinând seama că unele colective săteşti nu au materialele necesare, comisiile de football şi handball vor face toate demersurile necesare pe lângă colectivele de la oraş pentru a-şi da concursul lor, în limita posibilităţilor, în special prin procurarea mingiilor de football şi handball. Colegiile de arbitri au sarcina de a delega în toate etapele arbitri, iar colegiile de antrenori vor trebui să dea îndrumări tehnice colectivelor săteşti. Numai muncind cu toată însufleţirea, ajutăt efectiv în toate privinţele desfăşurarea „Citivatelor”. Comisiile de football şi handball ar contribui la desvoltarea mişcării de cultură film şi sport în mediul sătesc. Aspecte de la jocul de football C.C.A.—T.D N.V. (0—0). Cei doi portari, care au fost printre cei mai buni jucători, intervin cu multă siguranță: Kikimanov (T.D.N.V.) — stânga — respinge In corner mingea trasă de Zavoda I. Voinescu (C.C.A.) — dreapta — interceptează o centrare. După jocurile de football bulgaro-române Cele două întâlniri prieteneşti bulgaro-române, disputate sub semnul luptei pentru pace, la Bucureşti şi Sofia, au prilejuit puternice manifestări aie prieteniei dintre cele două popoare, care fac parte din uriaşul front al păcii. In acelaş timp, aceste întâlniri au prilejuit câteva constatări interesante în legătură cu footballul bulgar. nera^ ^că^fonTrfifjV' S' Dinamo au arătat în geceea ce miia lul bulgar se află în progres, ce confirma valoarea rezultatelor obţinute aruu trecut în jocurile internaţionale (de exemplu 1-1 cu R. P. ungară, la Sofia). In comportarea, în jocul lor, echipele din Sofia au arătat ca aplica experienţa footballului sovietic, ce mai avansat din lume. Jucătorii au o foarte bună pregătire fizică, ceea ce dovedeşte folosirea justă a metodelor sovietice de pregătire şi conştiinciozitatea jucătorilor la antrenamente. Prietenii bulgari au fost superiori în viteză şi start (au ajuns mai repede la minge), în rezistenţă (au dus jocul într’o alură susţinută), indetentă (au câştigat majoritatea mingilor la cap) şi în lupta corp la corp. Din punct de vedere tehnic şi tactic, echipa TDM — de pildă — a manifestat tendinţa spre jocul elastic, adică regruparea cu uşurinţă în atac şi în apărare, după cum impune jocul. Datorită calităţilor fizice desvoltate, militarii din Sofia au trecut cu multă uşurinţă din atac în apărare (cu opt şi nouă oameni) sau din apărare în atac (cu şapte oameni). Şi aici, ei aplică experienţa echipelor sovietice. Jocul acesta a îngreunat foarte mult sarcina echipelor noastre care s’au găsit întotdeauna fie în faţa unor apărări organizate, fie în faţa unei înaintări deslănţuite în contraatac. Din această cauză, echipa CCA nu şi-a putut găsi cadenţa obişnuită şi nu a făcut jocul omogen cu care s-a impus în campionat. Fireşte, pentru că sunt în perioada de pregătire a acestui joc elastic, jucătorii bulgari mai au lipsuri în aplicarea lui. Printre cele mai importante sunt: lipsa de claritate în acţiunile de poartă (jucătorii nu creiază poziţii favorabile şi nici nu duc jocul în adâncime) şi lipsa de finalitate (au tras foarte puţin la poartă). In schimb, au arătat că pentru ei nu există minge pierdută, au urmărit-o cu perseverenţă, împiedicând în felul acesta degajările fundaşilor şi pasele precise. Jocurile cu echipele bulgare au folosit jucătorilor noştri, mai ales în privinţa pregătirii fizice generale şi tactice, care joacă un rol principal în disputarea unui campionat. „Cupa Victorei“, ulimul concurs de schi, se dispută Sâmbătă şi Duminică in Făgăraş Asociaţia Sportivă Dinamo organizează Sâmbătă şi Duminică concursul de schi intitulat „CUPA VICTORIEI 1951“, la care a invitat concurenţi din toate asociaţiile sportive. Concursul se va desfăşura în masivul Făgăraş, pe versantul nordic al muntelui Negoiaş. Se vor desfăşura următoarele probe: slalom uriaş la băeţi şi fete şi slalom special la băeţi şi fete. Programul pe zile va fi alcătuit la locul de concurs. Clasamentele se vor alcătui individual pe probe, la băeţi şi fete. Tentative de record în cadrul primului concurs de înnoi In cinstea aniversării Partidului, Duminică va avea loc in bazinul acoperit de la Floreasca primul concurs de înnoi. Cu acest prilej, innotătorii Casei Centre a Armatei vor încerca Duminică dimineaţa să înscrie pe tabelul performanţelor lor, primele racorduri ale anului. Printre probele ale căror recorduri vor fi atacate sunt: 200 m. fluture seniori, 4x100 m. şi 10x100 m. seniori Concursul mai cuprinde probe de 100 m., toate stilurile — pentru bărbaţi şi pentru femei— şi alte probe de ştafetă. Deasemeni, se va innota și cursa de 33 m. cu grenada In mână Proba de înnot cu grenada este programată anul acesta la toate concursurile importante (campionatele, R.P.R., interdepartamental, inter-asociați etc.), astfel încât experimentarea ei in cadrul concursului inaugural va fi de mare folos tinerlor înnotători. După terminarea concursului de vinot se va disputa un lot de polo între echipa Casei Centrale a Armatei şi Selecţionata Şcoalei Centrale de Antrenori. Printre sportivii care vor participa la acest concurs sunt numeroşi membri ai lotului de vinot al R . R.: Sanda Eftimiu, Ecatarina Orosz, Magda Haraszthy, Novat Gospodar, Czimbalmos, Parihi, etc Alături de ei, vor lua stativ vnnotători tineri evidenţiaţi anul trecut : Virginia Ghiţă, Marcidu, Olga Badea, etc. In focurile de polo îi vom putea revedea pe Torok, Kelemen, Novac, Deák, alături de Crişan, Patrichi şi alt jucători tineri. Din problemele activităţii sportive Schimburile bune asigură succesul unei ştafete Cursele de ştafetă — mai ales cele de viteză — sunt fară îndoială printre cele mai spectaculoase probe atletice, înfăţişând spectatorilor : viteza pură a fiecărui atlet, omogenitatea tuturora, care presupune o tehnică bună a momentului atât de important al schimbului ,etc. Programele concursurilor noastre atletice cuprind aproape totdeauna ştafetele 4x100 m. şi 4x400 m. şi mai rar celelalte curse de viteză 4x200 m. şi 4x3x2x100 m. Ştafeta 10x100 m., cel puţin, este o cursă nouă pentru noi, ea alergându-se Duminica trecută pentru a doua oară de atleţii din ţara noastră. Prima cursă de acest gen a avut loc în Noembrie 1949, fiind alergată de atleţii de la Dinamo, care au reuşit frumoasa medie de 11,47 sec. Recordul lor, stabilit cu această ocazie, n’a putut fi omologat. Şi iată că Duminica trecută atleţii Casei Centrale a Armatei au alergat şi ei pe distanţa aceasta de 10x100 m. După antrenamente serioase făcute în cantonamentul de iaria dela Predeal, atleţii de la C.C.A. au lucrat la Bucureşti insistând asupra vitezei, asupra rezistenţei în regim de viteză, iar în ultima săptămână l-au ocupat cu toţii de schimburi. Rezultatul acestor antrenamentea văzut Duminică : cei 10 atleţi ai primei echipe au alergat 1 mii. 49 sec. 8, realizând media excelentă de 10,98 sec. stabilind astfel un frumos record R.P.R. la ştafeta 10x100 m. Echipa doua a C.C.A., compusă în majoritate din alergători de semi-fond, a realizat o medie de 11,55 sec. Superioritatea tehnică a echipelor C.C.A. ‘s’a văzut lămurit la momentele de schimb, când atleţii militari au shimbat beţele de ştafetă în maximum de viteză, câştigând astfell zecimi de secundă preţioase pentru noul record. Pe de altă pa gi., elevii S.T.C.F. din Bucureşti, prezenţi şi ei cu trei echipe (una de băeţi şi două de fete), deşi au individualităţi bune, totuşi penacă n’au făcut antrenamente astda schimburilor, acestea au fost făcute Duminică destul de slab neexistând o omogenitate într* plecarea în cursă a primitorul* față de sosirea^aducătorului sînetei. Din acest motiv, schimburile nu s’au făcut rapid — mai ales la^fete — iar una din echipele de fete, cea mai bună a S.T.C.F., a fost descalificată pentru depăşirea spaţiului de schimb. Iată pentru ce e nevoie ca la viitoarele antrenamente să se insiste asupra schimburilor, formându-se încă de pe acum scheletul echipelor de ştafetă, care vor fi folosite în apropiatul campionat. Puternica afirmare a tinerilor motociclişti A şasea ediţie a tentativelor de record pe 50 km. a scos în evidenţă creşterea cantitativă şi calitativă a cadrelor tinere în sportul cu motor. Intradevăr, dacă numărul fruntaşilor motociclismului nostru totaliza până acum doi ani o cifră cu totul neînsemnată, astăzi putem să ne mândrim cu un lot puternic de alergători de ridicată valoare. In cursa de Duminică, patru recorduri R.P.R. au fost doborite de alergătorii tineri. Motociclişti A. Lăzărescu (C.C.A.) şi Mihai Sărăţeanu (Dinamo) prin seriozitatea cu care s-au antrenat, au reuşit să doboare şi să depăşească cu mult recordul absolut al cursei. Gh. Mormocea (C.C.A.) a adus o importantă îmbunătăţire recordului la 750 cmc., M. Antonescu (C.C.A.) la 350 cmc. şi Gh. Ioniţă (C.C.A.) la 100 cmc. Un fapt la fel de îmbucurător a fost şi comportarea frumoasă a unor alergători din provincie, de exemplu Pascotă Ilie (Tim.) şi Stroe Carol (T. Severin). Lucrul acesta arată că pretutindeni a început să existe o preocupare serioasă în ceea ce priveşte pregătirea şi promovarea alergătorilor. Toate aceste progrese se datoresc condițiunilor noi în care se desvoltă sportul cu motor din ţara noastră. Dozarea efortului la box Pentru a câştiga un match, boxeurul trebue să-şi dozeze bine efortul, fiindcă numai în felul acesta el poate să lupte în decursul ceror 9 minute într’un ritm constant sau ascendent, să atace puternic atunci când sesizează o greşeală tehnică sau tactică a adversarului. In etapa de zonă a Campionatului individual de box al R.P.R. care a avut loc la Timişoara, unii boxeuri au pierdut matchuri care în primele două reprize păreau câştigate de ei în mod sigur, numai datorită faptului că, în primele două reprize, au dat randamentul maxim ca, mai apoi, în ultima repriză, să fie complect epuizaţi. Aşa s-a întâmplat cu D. Ciubotaru (Reşiţa) în matchul cu Stăncescu, Gherghina (Reşiţa) în matchul cu Dima Constantin (Bucureşti) , etc. Au fost însă boxeuri care ,datorită avantajului mare pe care l-au acumulat în primele două reprize, nu au mai pierdut întâlnirea, dar în ultimul rând au fost epuizaţi, încât nu a lipsit mult să piardă matchul. Exemplu este Nicolas Clocuşneanu (Dolj) în matchul cu Ion Popa (R. Vâlcea), etc. Desigur, pentru o bună dozare a efortului, boxeurul are nevoie de condiţie fizică excepţională fiindcă numai în felul acesta el poate lupta de la început şi până la sfârşit în acelaş ritm. Lucrul acesta l-au arătat, în mod practic, Victor Şchiopa şi Vasile Secoşan, care atât în repriza I , cât şi în următoarele două reprize au boxat în acelaş ritm, cu aceiaşi vitalitate. Stăncescu, Fodor, Eşanu, Popovici, Zaharia, Marin Ciobanu, şi-au dozat deasemenea bine efortul , au început moderat, mărindu-şi apoi treptat efortul. o Pa®. 3-a Psantiereis Canalului Dunăre-Marea Neagră sportivii îşi întăresc semnăturile puse pe Apelul pentru un Pact al Păcii La şantierul 9 excavaţii stâncă, alături de ceilalţi constructori ai Canalului Dunăre- Marea Neagră, pe Apelul pentru un Pact al Păcii şi-a pus semnătura şi excavatoristul Radu Marin. El este unul dintre harnicii excavatorişti şi fruntaş în sport. Excavatoristul Radu Marin şi-a trecut până acum trei din probele GMA şi a ieşit primul în faza întâia a campionatului republican de cros „Să întâmpinăm 1 Mai”. Când a semnat Apelul pentru un Pact al Păcii, sportivul Radu Marin a spus: — „Mă angajez, ca muncitor cinstit, să obţin mereu succese cât mai frumoase în producţie şi în sport, succese care să slujească păcii”. Radu Marin şi-a ţinut angajamentul. El a excavat din albia Canalului 375 m. c. de pământ peste plan şi în întrecerea cu tovarăşul său de muncă Gheorghe Asproiu a eşit învingător. In faza regională a crosului „Să întâmpinăm 1 Mai”, Radu Marin a ieşit al doilea. Iată fapte prin care sportivul nostru şi-a întărit semnătura pusă pe Apelul pentru un Pact al Păcii. Cu aceiaşi dârzenie luptă pentru pace şi şoferul Maria Albină. Ea este prima dintre fruntaşii în muncă depăşind zilnic norma în medie cu 25 la sută. Complexul GMA a făcut din tânăra Maria Albină o sportivă bine pregătită. Ea a trecut cu succes trei norme din cadrul complexului şi se străduieşte şi pentru celelalte. Exemple ca acestea sunt multe. Sportivi ca Maria Ghinea, Istrate Cristodor, Emil Saib şi alţi constructori ai Canalului sunt fruntaşi în lupta pentru îndeplinirea angajamentelor, sunt fruntaşi în sport, împletirea minunată a activităţii lor din producţie cu activitatea sportivă îi face fruntaşi în lupta pentru construirea socialismului în ţara noastră, pentru viaţă, pentru pace. HORIA TOMA corespondent Printre miile de constructori care au manifestat de 1 Mai la Poarta Albă s-au numărat şi sportivii. Concursuri, rezumate, clasamente La Brăila au fost doborite 6 recorduri regionale la atletism Reluarea activităţii la volei După o scurtă întrerupere, faza regională a Campionatului de volei al RPR va fi reluată în Capitală Duminică cu jocurile etapei a doua: Progresul ITBLocomotiva CFR; Dinamo-Spartac SSCEx.; CCA - Flacăra MMP; Progresul CSP - Fl. Roşie U.T. 7 Jocurile divizia nave de football din Capitală Concurs de tip organizat de asociaţia .,.13 e faini" In cinstea aniversării a 30 ani de la înfiinţarea Partidului, asociaţia sportivă „Metalul” organizează Duminică 6 Mai un concurs de tir deschis tuturor asociaţiilor sportive. Se va disputa proba de pistol viteză — 30 focuri — concurând 1. Dinamo Oraşul Stalin 6 6 0 0 54:29 12 2. Ştiinţa Cluj 6 5 0 1 43:36 10 3. Met. Sibiu 6 4 1 1 35:15 9 4. C.C.A. 6 4 1 1 47:26 9 5. Ştiinţa Tim. 6 3 1 2 41:29 7 6. Fl. Roşie Periam 6 3 0 3 42:36 7 7. Fl. Roşie Cisnădie 6 3 0 3 31:33 6 BRAILA, 2 (Prin telefon). — In după amiaza zilei de 1 Mai pe terenul Filimon Sârbu, s’a organizat un concurs de atletism cu prilejul căruia atleţii din localitate au doborît 6 recorduri regionale la probele următoare: • Cele trei partide divizionare de football programate în Capitală se vor desfăşura astfel : Sâmbătă ora 17 pe terenul BRPR (str. Dr. Staicovici Nr. 42, Spartac - Ştiinţa Iaşi (Divizia R). Duminică pe Stadionul RepuSCO m. băieţi; VI. Gavriluţă, 1 min. 13 sec. 4; 1000 m.: T. Hainachin 2,51,3; 1580 m.: C. Prisăcaru 4,23,2; greutate fete: Ioana Văraru 9 m. 85; disc băieţi: Adrian Ţigănuş 32,92; suliţă băieţi: Gh. Cojocaru 41,51 m 8. Dinamo Bucureşti 6 2 1 3 36:35 5 9. Locomotiva Sighişoara 6 2 0 4 26:36 4 10. Fl. Roşie Mediaş 6 1 1 4 22.-36 4 11. Spartac Oraşul Stalin 6 0 1 1 25:49 1 12. Flacăra Pt. 6 0 0 6 23:55 0 echipe de câte cinci trăgători Echipele pot fi si mixte înscrierile se fac pe asociaţii, urmând ca mâine la ora 18 delegaţia asociaţiilor să se prezinte la sediul asociaţiei „Metalul” din str. Popa Soare Nr. 39, unde se va stabili ordinea de tragere. Noembrie, la băeţi şi: Locomotiva CFR - Progresul I.P. 15 (fost Universul); Fl. Roşie MIU-Progresul Finanţe; Progresul ICASŞtiinţa Feral, la fete. Matchurile echipei Ştiinţa ICF au fost amânate. blicii — ora 15: Flacăra - Locomotiva Bucureşti; ora 17; CC A. Dinamo București. 0 Astăzi după amiază, Flacăra joacă amical cu Metalul București. Matchul are joc pe terenul ICA.S, de la ora II. Clasamentul Diviziei de Handball