Sportul Popular, mai 1951 (Anul 7, nr. 1859-1875)

1951-05-04 / nr. 1859

Pag. 4.» „SPORTI’L POPULAR* 1 Lwipta țpestfry ^risfisie l©cyri d©wi?i@ din £© in c«e sileai elassa în cii^rsci ciclist^ !H'f’€i€|ga-^’€§irs@vsâ BUDEJOWICE (Prin telefon).— Capitala R- Cehoslovace a îmbrăcat Marți haină de sărbătoare, încă din zorii zilei sute de mii de oameni ai muncii se îndreptau în lungii coloane spre vi de defilare, manifestândi-şi dragostea lor sinceră şi ataşamentul faţă de ziua de 1 Mai, cum solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc. In cursul parade, care a avut loc şi care a constituit o trecere în revistă a forţelor clasei muncitoare din R. Cehoslovacă, au defilat şi cei 71 ciclişti participanţi la tradiţionala cursă PRAGAVARŞOVIA, începută cu o zi înainte. Trecerea sportivilor a fost salutată cu nesfârşite ropote de aplauze de massele de oameni ai muncii. Către orele 13, cicliştii s-au îndreptat spre cartierul muncitoresc Mala-Chucle, de unde urma să se dea startul în cea de a doua etapă a competiţiei, PRAGA-uudejowice. Dealungul celor 165 km., cât a măsurat etapa, ciccliştii bulgari au fost în mod permanent animatorii şi conducătorii cursei. Alergând foarte tare, trei reprezentanţi ai echipei K.P. Bulgaria au reuşit să sosească in primele 4 locuri, în frunte fiind Dimov. După 25 km. de rulaj calm, evadează cehoslovacul Vesely, care însă e prins de Krîstev şi Olsen după câţiva kilometri. Aceştia pedalează puternic, se distanţează şi obţin cu fiecare km. parcurs, un avans din ce în ce mai mare. In plutonul rămas în urmă, Marin Niculescu şi Vesely duc trenă cu schimbul, hotărîţi să prindă pe fugari. Pe ultimii 40 km cursa cunoaşte o animaţie deosebită, caracterizată de numeroase atacuri făcute de danezi şi bulgari. La un moment dat, Oster- Bard şi Dimov fug din pluton şi pornesc hotărîţi în urmărirea lui Krîstev şi Olsen. După o goană de aproape 20 km, aceştia sunt ajunşi, iar Olsen — epuizat de efortul depus — rămâne. La 15 km. de sosire, Dimov, Krîstev şi Ostergard au acum asupra plutonului un avans de 5 minute. In spate, după o serie de atacuri susţinute, se produce o altă evadare al cărei iniţiator este tot un ciclist bulgar, Kolev. Acesta, împreună cu Knezourek (R Ceh) şi Vida (RPU) se detaşează reuşind ca până la sosire să câştige câteva minute. Pe stadionul din Budejowice, Dimov învinge la sprint pe Ostergard, câştigă etapa II-a a cursei Praga - Varşovia şi la conducerea în clasamentul general Marin Niculescu soseşte în al doilea Pluton, iar Maxim şi Şandru la 1 minut după el. Iată clasamentul celei de a doua etape: 4. Dimov (RPB) a parcurs 165 km, în 4 ore 37 minute 21 sec cu o medie orară de 35.093 km (timp de bonificaţie 4 ore, 36 min. 21 sec) 2. Ostergard (Danemarca) 4 ore 37 min. 22 sec.; 3 Krîstev (RPB) 4 ore 37 min. 29 sec.; 4. Kolev (RPB) 4 ore 40 min. 47 sec. 5. Knezourek (R. Ceh.) 4 ore 40 min. 49 sec. Iată ordinea în care au sosit reprezentanţii noştri: 11. M. Niculescu, 4 ore 42 min. 02 sec.; 32. Maxim 4 ore 43 min. 40 sec.; 35 Şandru acelaş timp. BRNO 2 (prin telefon). — Astăzi s’a consumat cea de-a IlI-a etapă a cursei Praga—Varşovia Budejowice—Brno. In Piaţa Libertăţii din Budejowice, de unde au luat plecarea concurenţii la orele 10.30, mii de localnici erau prezenţi în momentul când s'a dat startul Cea mai lungă etapă a cursei măsurând 222 km, s’a caracterizat prin numeroase atacuri iniţiate de codaşii clasamentului care au luptat pentru a-şi îmbunătăţi situaţia in clasament cehoslovacul Vesely, unul din câştigătorii ediţiilor precedente, care în prima etapă înregistrase un succes, a pedalat excelent azi (n.r. ieri) reuşind să termine primul etapa. Dintre reprezentanţii noştri foarte bine a mers Şandru, care şi-a îmbunătăţit mult situaţia în clasamentul general, şi N. Maxim, care de data aceasta a fost între alergătorii primului pluton. Deşi traseul a fost extrem de dificil prin lungime, urcuşuri și serpentine, datorită alurei impuse de Ruzicka, Kapiak şi Şandru, s'a înregistrat o medie de 33,175 km. pe oră Dealungul primilor 75 km. s’a mers relativ calm. De aici începe un drum mai accidentat şi profitând de penele şi defecţiunile mecanice pe care le suferă unii ciclişti din plutonul fruntaş, ca Paridini, VI. Klabinski, Bicocea, Zanella ş.a., Vesely şi Ruzicka cărora li se alătură Şandru şi Maxim atacă cu vehemenţă. După 95 km, cicliştii ajung la cel mai înalt punct al serpentinelor. Aici încep să rămână în urmă din ce în ce mai mulţi concurenţi bulgari, resimţindu-se după eforturile depuse în ziua precedentă. După încă 30 de km. plutonul fruntaş se resfiră complet. După km. 130, unde cicliştii s-au oprit o clipă pentru alimentare, Vesely, Şandru, Maxim, Marin Niculescu (care face vădite eforturi pentru a învinge o durere musculară persistentă dela piciorul stâng) şi Dimov pornesc într’o trenă puternică, creindu-şi un apreciabil avantaj faţă de ceilalţi. Marin Niculescu nu poate rezista şi rămâne în urmă. La fel Dimov. Cursa continuă în ritm viu până pe străzile oraşului Brno, unde Vesely şi Ruzicka intră primii, urmaţi de Kisdala, Kapiak, Olsen, Bordon, Şandru, Meister ş.a. Aici lui Şandru i se rup câteva spiţe fapt care-l face să piardă secunde preţioase. Pe linia de sosire Vesely îl învinge cu o roată pe Ruzicka. CLASAMENTUL ETAPEI A III a Vesely (R. Cehoslovacă) a parcurs 222 km. în 6 ore 41 min. 30 sec. (Timp cu bonificaţie 6 ore 40 min. 30 sec.); 2. Ruzicka (R. Ceh.) 6 ore 41 min. 30 sec.; 3. Kisdala (R.P.U.) 6 ore 41 min. 35 sec. 4. Olsen (Dan) 6 ore 41 min. 36 sec.; 5. Kapiak (R. Pol.); 6 Bordon (Tr. Liber), 7 Feri (UISP-Italia) acelaș timp; 8 Sere (R.P.U.) 6 ore 41 min. 37 sec.; 9. Meister (R.D.G.) 6 ore 42 min. 01 sec.; 10. C. Sandru (R.P.R.) 6 ore 42 min. 20 sec.; 11. Bobeev (R.P.R.) 6 ore 51 min. 52 sec.; 12. Diedengard (F.S.G.T.) acelaș timp; 13. Pierre (F.S.G.T.) 6 ore 51 min. 53 sec.; 14 Poldini (UISP-Italia) 6 ore 51 min. 59 sec.; 15. Ivanov (R.P.B.); 16. Lebrino (F.S.G.T.); 17. Kozev (R.F.B.); 18. Svoboda (R. Ceh.); 19. Krezourek (R. Ceh.), 20. Makkila (T.U.L.-Fin.); 21 Krâstev (R.P.B.) acelaş timp; 24 Dimov (R.P.B.) 6 ore 52 min. 01 sec.; 27. Maxim (R.P.R.) 6 ore 52 min. 02 sec.; 28 Vojcik (R. Ceh.) 6 ore 52 min. 03; 33. M. Niculescu (R.P.R.) 6 ore 53 min. 12 sec.; 34. Norhadian — acelaș timp; 38. I. Ioniţă (R.P.R.) 6 ore 56 min. 45 sec. CLASAMENTUL GENERAL DUPĂ TREI ETAPE 1. Olsen (Danemarca) 16 ore 25 min. 06 sec.; 2. Hadasik (R. Pol.) 16 ore 25 min. 52 sec.; 3. Kisdala (R.P.U.) 16 ore 26 min. 53 sec.; 4. Sere (R.P.U.) 16 ore 26 min. 55 sec.; 5. Meister (R.D.G.) 16 ore 27 min. 16 sec.; 6. Bordon (Tr. Lib.) 16 ore 27 min. 26 sec.; 7. Sandru (R.P.R.) 16 ore 28 min. 53 sec.; 8. Dimov (R.P.R.) 16 ore 30 min. 00 sec.; 9. Krâstev 16 ore 31 min. 06 sec.; 10. Vesely (R. Ceh.) 16 ore 34 min. 23 sec.; 17. M. Niculescu (R.P.R.) 16 ore 36 min. 59 sec 34. N. Maxim (R.P.R.) 16 ore 47 min. 35 sec.; 42. E. Norhadian (R.P.R.) 17 ore 03 min. 00 sec.; 44. D. Pantazescu (R.P.R.) 17 ore 07 min. 20 sec.; 49. I. Ioniță R.P.R. 17 ore 14 min. 22 sec. CLASAMENTUL GENERAL PE ECHIPE DUPĂ TREI ETAPE 1. R. Cehoslovacă 49 ore 24 min. 44 sec.; 2. R. P. Ungară 49 ore 31 min. 51 sec.; 3. R.P. Bulgaria 49 ore 36 min. 19 sec.; 4. R. D. Germană 49 ore 39 min. 27 sec.; 5. UISP-Italia 49 ore 40 min. 28 sec.; 6. R. Polonă 49 ore 45 min. 29 sec.; 7. R.P.R. 49 ore 50 min. 04 sec.; 8. F.S.G.T. Franța 49 ore 56 min. 19 sec.; 9. Danemarca 50 ore 02 min. 15 sec.; 10. Fol-Franța 50 ore 28 min. 06 sec.; 11. Tr. Liber 50 ore 53 min. 56 sec.; 12 T.U.L.Finlanda 51 ore 07 min. 02 sec. Fază de la matchul international de lupte dintre Dinamo (Buc.) si Gornik (P. Polonă). In cliseu Golaș Anton (Gornik) si Popovici Nicolae (Dinamo) in plină întrecere. Dinamo Oraşul Stalin a învins Gornik cu 5—3 ORAŞUL STALIN (Prin telefon de la trimisul nostru I. Şerpescu) — În faţa a peste 1.500 de spectatori, în sala cinematografuiu Maxim Gorki s’a desfăşurat întâlnirea internaţională de lupte între formaţia locală Dinamo şi echipa campioană a R. Polone- Gornik. Mult mai odihniţi decât la întâlnirea precedentă, polonezii au reuşit de această dată să obţină trei victorii, rezultat al unei lupte mai active. Dinamoviştii au excelat în special la lupta la parter şi prin aceasta au avut un avantaj care le-a adus victoria. In general matchurile au fost spectaculoase și au plăcut publicului care a aplaudat fiecare victorie. Iată rezultatele tehnice Cat. muscă (52 kg.) Rokita Anton (Gornik) învinge la puncte pe Blidaru Teodor (Dinamo), Cat. muscă (57 kg.) Szentai Ion (Dinamo) învinge prin tus (jumătate Nelson şi răsturnare) în minutul 11 pe Tobola Rudolf (Gornik), Cat. pană (62 kg.) Hari Francisc (Dinamo) învinge la puncte pe Gondzyck Ernest (Gornik), Cat. uşoară (67 kg.) Benko Otto (Dinamo) învingela puncte pe Strujek Ion (Gornik), Cat. semi-mijlocie (73 kg.) Mureşan Ion (Dinamo) învinge la puncte pe Golaș Anton (Gornik), Cat. mijlocie (79 kg.) Gryt Jerzy (Gornik) învinge la puncte pe Popescu Const. (Dinamo), Cat. semi-grea (87 kg.) Corneanu Ion învinge la puncte pe Prelusz Francisc (Gornik), Cat. grea (peste 87 kg.) Urgacs Eric (Gornic) învinge la puncte pe Sub Alex. (Dinamo). Faza de zonă a Campionatului de tenis de masă al R.P.R. Campionatul de tenis de masă al R.P.R., în plină desfăşurare, a ajuns în penultima etapă, faza de zonă. Acum două săptămâni au avut loc la Timişoara jocurile din cadrul zonei a III-a. La Bucureşti, (zona II-a) unde se dispută după o formulă specială, campionatul pe echipe este aproape terminat, iar matchurile individuale se vor juca la sfârşitul acestei săptămâni. Tot Sâmbătă şi Duminică se va desfăşura la Focşani (zona l-a) şi Cluj (zona IV-a) întrecerile din cadrul acestei penultime etape. La Focşani vor participa echipete şi jucătorii (fete şi băieţi) din regiunile Suceava, Botoşani, Iaşi, Bacău, Bârlad, Putna, Galaţi, Constanţa, Ialomiţa, Buzău şi Prahova. Se vor califica pentru finalele de la Bucureşti din 11-11ai câte o echipă băieţi şi fete primii patru clasaţi la simplu băieţi şi primele două clasificate la simplu fete. La Cluj vor concura cei clasificaţi din regiunile Bihor, Bia Mare, Rodna, Mureş, Sibiu, Cluj şi regiunea Stalin. Pentru faza finală se vor califica trei echipee băieţi, două echipe fete, primii opt clasaţi la simplu băieţi şi primele cinci clasificate la simplu fete. Măreaţa sărbătorire a zilei de 1 Mai (Urmare din pag. 1) Locomotiva, Flacăra, Ştiinţa, Constructorul, Avântul, Progresul Spartac, Agricola, Voinţa şi GCA. In pas sovietic, într’o aliniere perfectă, sportivii defilează în ritmul viu a! „Marşului sportivilor“ al lui Dunaevski. Trupuri tinere, bronzate de aer şi soare, trupuri oţelite pe stadioane, trec mereu prin faţa tribunelor, imagine vie a unui tineret puternic, cu muşchi de fier şi nervi de oţel, gata pentru muncă şi apărarea Republicii Populare Române. Sportivii de la Dinamo realizează, printr’o rapidă îmbinare de Iinîî şi de culori, un splendid portret a! tovarăşului Stalin. In acelaş tim,» alţii îmbrăcaţi în saîopete şi costume naţionalei fac să apară, printr’o grupare anumită ă trupurilor lor, semnul alianţei clasei muncitoare cu ţărănimea muncitoare: secera şi ciocanul. O deci-' sebîtă impresie produce şi carul alegoric prezentat de sportivii Casei Centrale a Armatei, un glob imens, străjuit de o dată nespus de scumpă tuturor oamenilor muncii din lumea întreagă în Mai. Tinerii footballişti bulgari de la T.D.N.V. şi luptătorii polonezi dela Gornik, care se aflau în tribune, aplaudă cu însufleţire defilarea sportivilor români, de care îl leagă o trainică prietenie şi participarea lor comună la lupta neobosită a uriaşelor forţe ale păcii, împotriva planurilor şi pregătirilor de război ale imperialiştilor americani şi englezi. A fost o zi minunată. Oamenii muncii din ţara noastră şi-au manifestat voinţa lor nestrămutată de a fi dârzi luptători pentru pacet pentru socialism. Ei şi-au manifestat totdeodată simpatia pentru clasa muncitoare din ţările capitaliste, care luptă eroic împotriva exploatării sângeroase a imperialiştilor americani şi englezi. In acelaş timp, ei şi-au exprimat dragostea frăţească faţă de popoarele din ţările de democraţie populară care, umăr la umăr, construesc socialismul, mergând pe drumul luminat de măreţul exemplu al Uniunii Sovietice în fruntea căreia se află conducătorul şi învăţătorul oamenilor muncii din lumea întreagă, cel mai mare şi mai iubit om al epocii noastre, Iosif Vissarionovici Stalin. Festivitatea înmânării primelor insigne G.M.A. pe Valea Jiului Duminică a avut loc la Petroşani inmânarea celor 293 insigne GMA şi IIGMA, primilor aspiranţi care şi-au trecut toate normele prevăzute de regulamentul complexului sportiv de Stat. Stadionul „Flacăra” şi-a îmbrăcat hainele Sărbătoare. Drapele, lozinci şi portretele iubiţilor conducători ai clasei muncitoare exprimau bucuria şi sărbătoarea oamenilor muncii din Valea Jiului. La festivitatea înmânării primelor insigne GMA şi FGMA au venit sute de muncitori, elevi şi ostaşi de la Lupeni, Vulcan, Aninoasa, Petrila, Lonea şi Petroşani. După defilare, care a avut loc în sunetele imnului FMTD intonat de muzica minerilor din Petroşani, a luat cuvântul tov. Pius Covaci, membru în biroul Comitetului Central al U.T.M., arătând purtătorilor insignei GMA şi FGMA sarcinile pe care le au de îndeplinit atât în muncă cât şi în sport. Din partea Comitetului raional PMR a vorbit tov. Dionisie Crâsnic, secretarul Comitetului regional Petroşani, care a adus tinerilor purtători ai insignei GMA şi FGMA un călduros salut. Apoi din partea primilor purtători ai insignei GMA a vorbit minerul fruntaş Valentin Răut de la Lupeni. El şi-a arătat bucuria şi mândria de a purta insigna GMA, luându-şi angajamentul să muncească cu forţe sporite pentru a da Patriei tot mai mult cărbune. A urmat înmânarea insignelor. Printre primii purtători ai insignei se află mai mulţi mineri fruntaşi, cum sunt G. Zdrobiş, Grigore Sima, Ioan Flori, Nicolae Răut şi Gavrilă Lupean responsabili de brigăzi utemiste, mineri care fac cinste Patriei şi clasei muncitoare. De pildă, brigada uteraistă a tov. G. Lupean de la mina Jieţ-Lonea, îndeplinind cu cinste angajamentele luate în cinstea zilei de 8 Mai, face depăşiri de norme de câte 49 până la 50 la sută, realizându-şi şi depăşindu-şi angajamentele luate. Deasemei, printre purtătorii insignei GMA sunt şi numeroşi sportivi fruntaşi, elevi şi studenţi, băeţi şi fete, din colectivele Flacăra, Constructorul, Ştiinţa, Spartac, Locomotiva şi Progresul. Amintim întreaga echipă „Flacăra” Petroşani din Divizia A, compusă din minerul Szilagyi, maestrul mecanic Crâsnic, sudorul Cricovan, electricianul Pingert, funcţionarul Anisie, deputat in Sfatul Popular al oraşului Petroşani, Matei, Farcaş, Paraschiva, Panait, Pop, Balogh, Dula şi alţii Dând exemplu aspiranţilor şi tinerilor muncitori printre purtători se află şi preşedintele CCFS raional, tov. Leonardo Matei, deputat în Sfatul Popular raional, tov. Misztrik, preşedintele colectivului Flacăra-Lonea, precum şi corespondenţii ziarului nostru din Petroşani. Colectivele sportive din Valea Jiului având sprijinul permanent al organizaţiilor de Partid, îndrumate de UTM şi sindicat, vor trebui să mobilizeze tot mai mulţi muncitori şi muncitoare, tineri şi vârstnici, pentru a avea în scurt timp mii de purtători ai insignei GMA şi FGMA. Bilete pentru cuplajul divizionar Biletele pentru cuplajul divizionar de football de Duminică de pe Stadionul Republicii se pun în vânzare cu începere de astăzi la Agenţia GES din B-dul Nicolae Bălcescu şi la Agenţiile CCA şi Dinamo Preţul biletelor este următorul: 110 lei tribuna I, 85 lei tribuna II si 45 lei peluza. Redacţia: Bucureşti. Str . Miile, 17; Tel. 5.30.37 — Administraţia. Tel. 3.05.44. — Imprimeriile „Viaţa Sindicală”, întreprindere de Stat — Bucureşti. Str. Coast. Miile Nr. 15 — Taxa Poştală plătită în numerar conform aprobării Ad-(rei Poştelor Şi Telecomunicaţiilor cu Nr. 160528/ 945.