Sportul Popular, noiembrie 1951 (Anul 6, nr. 1962-1975)

1951-11-01 / nr. 1962

. Oţelul Roşu nu sunt inspectate unele angajamente din contractul colectiv . Datorită contribuţiei însemnate , pe care o are sportul în formarea unui tineret puternic, capabil să muncească cu puteri sporite pentru îndeplinirea şi depăşirea sarcinilor din cadrul primului nostru plan cincinal, se poate constata că tre fabrici, uzine sau pe şantiere, se dă un important sprijin, pentru ca într’adevăr, numărul celor ce practică sportul într’un mod organizat să crească neîncetat. „ Un rol important în această problemă îl au direcţiunile şi comitetele de întreprindere, care se preocupă îndeaproape de modul cum se îndeplinesc angajamentele pe linie de sport din cadrul contractului colectiv. Nu peste tot insă se acordă sprijinul necesar ca aceste angajamente să fie îndeplinite în cele mai bune condiţiuni. După cum ne relatează corespondentul nostru Radu Zeno, un exemplu negativ în această privinţă îl constitue comitetul de întreprindere şi direcţiunea uzinei "Oţelul Roşu" care nu s’au preocupat deloc să amenajeze sala de gimnastică deşi în contractul colectiv este prevăzut acest lucru. Deasemenea n’au fost construite nici aparatele de gimnastică, aparate care trebuiau instalate în spatele terenului de fotbal. Din cauza aceasta a stagnat desvoltarea gimnasticei in rândurile tineretului din fabrică. Consiliul provizoriu al colectivului sportiv trebue să iasă din pasivitatea de până acum şi să intervină pentru a determina comitetul de întreprindere şi direcţiunea uzinei „Oţelul Roşu” să ia măsurile necesare ca, cel puţin acum, în preajma sezonului de iarnă, să fie amenajată sala de gimnastică, al cărei rol în desfăşurarea unei cât mai rodnice activități sportive în viitorul sezon este deosebit de important. Noi recorduri în cadrul campionatelor de ştafetă ale R. P. R. cU fara noastră, ştafetele se organizau până acum odată cu campionatele de pistă; doar la 1940 s’a organizat un campionat de ştafete al R.P.R. cu un program redus. Experienţa atletismului sovietic ne-a învăţat că adunarea tuturor ştafetelor într’un singur campionat, ridică importanţa acestuia şi creiază condiţiuni superioare, favorabile obţinerii celor mai bune rezultate. Iată de ce anul acesta în programul competiţiilor atletice, campionatele de ştafete se organizează în cadrul unui singur concurs. Pentru prima oară în ţara noastră, echipele reprezentative ale Asociaţiilor sportive, îşi dispută titlurile de campioni ai R.P.R. la toate ştafetele şi nu numai la cele clasice ca anul trecut (4X100 şi 4X400 m. la băieţi, 4XMX şi 4X 200 m. la fete). Trebue subliniat că lucrul acesta reprezintă un fapt pozitiv pentru atletismul nostru, dar trebue spus totodată că asociaţiile sportive n’au pregătit din timp cadrele de atleţi necesare, care să facă faţă la cele mai bune condiţiuni, programului tehnic atât de bogat al acestor campionate. Fiind un program foarte încărcat şi având un număr mic de atleţi, asociaţiile au fost nevoite să folosească la alcătuirea echipelor, aceiaşi atleţi, în mai multe probe în aceiaşi zi. Din acest motiv, atleţii au concurat cu precauţiune, menajându-i şi forţele pentru a putea face faţă tuturor probelor (Feneşan, Victor Pop, Moscovici etc). Ca o consecinţă a acestei situaţii, în cele mai multe din probele primei zile a campionatelor de ştafete ale R.P.R., echipele au forţat atât cât era necesar să ocupe locuri fruntaşe şi nu să rea■ lizeze cifre cât mai bune. Din rezultatele tehnice înregistrate eri, se desprind ca valoare următoarele performanţe: 50,0 sec. la 4X100 m. fete, obţinut de Ştiinţa (Konrad, Marx, Stcoe, Haffer) care întrece vechiul record pe echipe de asociaţii al R.P.R. — 52,0 sec. deţinut de Metalul (Schuster, Ruse, Neumetz, Tahoran) 1050; 3:27,1 la 8+4+2+100 m. Dinamo (Firea, Savel, Prisiceanu, Tache) nou record al R.P.R. Vechiul record 3:27,6 aparţinea echipei: Jecu, S. Dumitrescu Zeu ide, Buzescu din 1946 — şi, In sfârşit, 8:09,4 la 4X800 m. Metalul (Stăniloiu, Mureşan, Moscovici, Pop), rezultat egal recordului R.P.R. derivat din 1949 de C.C.A. (Berghel, Ludu, Truică, Tâlmaciu). Iată rezultatele: SENIORI: 4X109 m: 1. Dinamo (Tache, Stoenescu Prisiceanu, Wiesemmeyer) 43,3 sec., media 10.82 sec.; 2. Progresul 43,4 sec.; 3. Ştiinţa 44,1 sec.; 4X800 m.: 1. Metalul 8:09,4, media 2:02,7; 2. Ştiinţa 8:18,4; 3. Dinamo 8:21,4; 4X 400 m.: 1. Dinamo (Oprea, Savel, Stoenescu ,Wiesenmeyer) 3:33,7, media 53:42 ' sec.; 2. Locomotiva 3:34,6; 3. Ştiinţa 3:34,7; 8+4+2 + 100 m.: 1. Dinamo 3:27,1; 2. Ştiinţa 3:29,8; 3. Metalul 3:30,5. SENIOARE: 4X100 m: 1. Ştiința 50.0 sec., media 12.50 sec.; 2. Metalul 52.1 sec.; 3. Progresul 54.2 sec.; 3X800 m.: 1. Locomotiva (Baba, Botea, Tălmăceanu) 7:47.8 media 2:35.7; 2. S.M.T.C.F. 7:56.0; 3. Constructorul 8:05.2. JUNIORI: 4X100 m.: 1. S.M.T.C.F. (Giurculescu, Mareş, Velceanu, Barbu) 46,2 sec., media II. 55 sec.; 2. Locomotiva 46.6 sec.; 3. Ştiinţa 47.7 sec.; 4X409 m.: 1. Locomotiva (Dordea, Cojocariu, Gabrieluţă, Istrate) 3:39.4, media 54.85 sec.; 2. Ştiinţa 3:41,8; 3. Constructorul 3:48.4. JUNIOARE: 4+3+2+100 m.: 1. S.M.T.C.F. 2:38,2; 2. FI. Roşie 2:46,0; 3. Ştiinţa 2:40.6. Probele campionatelor de ştafete ale R.P.R. — ziua II-a — încep astăzi la ora 10, pe Stadionul Republicii. ROMEO VII,ARA O.C.A.-Ştiinţa Timişoara, in semifinala Cupei R.P.R. la fotbal Pe Stadionul Republicii, începând, de la ora 14.30, se dispută azi cea de a doua semifinală a Cupei R.P.R. la fotbal, între echipele Casa Centrală a Armatei şi Ştiinţa Timişoara. Această partidă se anunţă deosebit de interesantă, în ciuda difsierenţei de clasament între cele douâ echipe, în Divizia A. Reamintim, că in ambele jocuri din campionat CCA a întrecut greu pe studenţii timişoreni, cu acelaş scor: 1-0. Echipa care se califică azi va întâlni în finală Flacăra Mediaş. 33 colective sportive au luat fiinţă in satele din raionul Criş regiunea Arad  In satele din raionul Criş regiunea Arad, datorită preocupării serioase a comitetului raional CFS, mişcarea de cultură fizică şi sport cunoaşte o frumoasă desvoltare. Au luat fiinţă 33 colective sportive şi în cadrul lor mii de tineri au început să practice sportul. Printre colectivele care duc o muncă susţinută şi care au frumoase perspective de desvoltare sunt cele din comunele Grăniceri, Zorile Noi, GAC-Zerind, Ion Fonaghi, GACPădureni ş. a. Cea mai rodnică activitate o desfăşoară muncitorii agricoli dela GAS Dohangia, din rândul cărora s’au format trei echipe de volei, două de oină, una de fotbal şi o puternică secţie de atletism, care s’a remarcat, dealtfel, în marea competiţie populară „Gupa Satelor". Cât priveşte bazele sportive, în urma sprijinului material acordat de conducerea gospodăriei, au fost amenajate terenuri de volei, fotbal şi piste pentru atletism. Un merit deosebit în realizarea acestor succese îl au organizaţia de partid, de UTM, precum şi conducerea gospodăriei, care nu numai că urmăreşte toate manifestaţiile sportive, dar ia chiar parte activă la multe întreceri, cum a fost carul în faza raională a crosului „Să întâmpinăm 7 Noembrie” unde directorul gospodăriei, deşi în vârstă de 45 ani, a fost un exemplu pentru toţi tinerii. Mai sunt însă tv. raionul Crişanele colective Găteşti ca cele din Socodor şi Şielău unde activitatea membrilor din consiliul provizoriu se concentrează numai asupra fotbalului, neglijând în schimb sporturile de bază. E necesar ca în cel mai scurt timp comitetul raional CFS să organizeze cât mai multe deplasări în satele şi unităţile socialiste de muncă pentru un control al muncii sportive şi pentru lichidarea lipsurilor semnalate. Deasemeni e bine să se organizeze cât mai multe întâlniri între echipele model din Chişineu Criş, pentru ca tinerii ţărani muncitori — venind în contact direct cu sportivi mai avansaţi — să-şi însuşească din experienţa lor tehnică, fapt ce va duce la o şi mai frumoasă activitate şi, bineînţeles, la ridicarea nivelului sportiv. GH. MUREŞAN corespondent Rezultatele alergărilor de trap Startiul a fost anirmat ori la Bătfieasa-Trap şi performanţele înregistrate au confirmat “buna conaliţie a câştigiatoriior. Ciata zilei a raportat-o Hoaţa, plătind 177 leii şi 1887 în event cu Baba Hârca. Jacul austriac s’a ridicat la suma de lei înî.627 și s’a închis. Va continua Sâmbătă. Iată rezultatul tehnic: PR. NNCENTI Conte Greci 17'0O Mich&ilesen Delta H. 1700 N. Gheorghe Nepl: Rostoflol, Picky, Sifa. Cota: 33, 32, 23. Rec. 1,50,6 PR. VÂLCELE Hector 1620 Mihăilescu .‘Foltișor 1560 Butan Nepl: Fantastic, Suedia, Stejar (dist.) Cota: 17, 16, 20. Ev. 89. Rec. 1.5SA PR. RISIPENK H. D. 2120 Savu Ciocârlan 2180 Butan Nepl: Piraf, Rodiica, Pumpi (dist.) Cota: 22, 12, 14. Ev. 47. Rec. 1.43,8. PR. GANEST Hoata mp. Savu Năframa 1700 Vârtar Kunonia 1700 Secară Nepl: Diamant, putna A. v., Corina, Goarna, Poc (dist.) Cota: 177, 16, 13, 12. Ev. 198. Rec. 1.32.9. PR. JUGULEŞT Baba Hârca 1740 Ghinea Norocul Meu 1720 Moldovan Suceava 1700 Avram Nepl, Samsar, Nervana T., Vidra, Voichiţa, Verişoara, Libelula. Cota: S3, 19, 12, 17. Ev. 1837. Rec. 1.30.1. PR. PAVELENT Comarnic 1740 Ţigăeru Adriana 1740 Onache Nepl: Ankara, Părcășanca, Fill (dep.) Zadira (dist.). Cota: 10, 13, 23. Ev. 137. Rec. 1.3711. PR. OTOPENI Romania 2120 Ghimea Rozete 2190 vârfar Nepl: Tabriz, Ialomicioara, Hereste (dist.) Cota: 63, 13, 18. Ev. 187. Rea 1.38,6. ,,SPORTUL POPULAR” pag. 2-a Nbr. 1982 Despre unele lipsuri tehnice ale trăgătorilor cu arma liberă Dacă la probele de armă serie şi pistol viteză progresul înregistrat de trăgătorii noştri este remarcabil, nu acelaş lucru se poate spune despre rezultatele pe care le-au obţinut concurenţii de la probele de armă liberă, calibru mic, din cadrul finalelor campionatului de tir al R.P.R. La aceste probe, cifrele realizate de câştigători nu diferă cu mult — în plus sau în minus — faţă de rezultatele obţinute în ultimii trei ani. Explicaţia o găsim în faptul că, în această perioadă de timp, în afară de campionatele R.P.R., campionatele între reprezentativa asociaţiilor sportive sindicale, CCA şi Dinamo nu s’au mai organizat alte concursuri cu acest gen de armă. Greşeala este deopotrivă a asociaţiilor sportive, cât şi a comisiilor de specialitate, centrală şi locală. In schimb se observă că un lot de câţiva trăgători s’a apropiat foarte mult la proba combinată pe trei poziţii de cei din frunte. Dintre aceştia, remarc in special pe Aurel Neagu (Dinamo) şi Anca Ciortea (Ştiinţa). Din punct de vedere tehnic, o lipsă generală se observă în ceeace priveşte pregătirea teoretică a trăgătorilor. Necunoscând anumiteprincipii, care stau la baza poziţiilor de tragere, mulţi trăgători stau greşit în poliţiile de tragere culcat, în picioare sau în genunchi. Aceste deficienţe serioase ii împiedică să obţină rezultate mai bune, deşi ei posedă suficiente calităţi. Voi da câteva exemple în legătură cu pregătirea unor trăgători la anumite poziţii. Bunăoară, M. Alexandrescu (Locomotiva) şi V. Panţuru (Dinamo), obţin rezultate frumoase la poziţia culcat, iar I1idith Kahana (Ştiinţa) la poziţia genunchi, în schimb toţi trei nu cunosc îndeajuns de bine poziţia în picioare. De asemenea, V. Enea (CCA) nu cunoaşte bine poziţia în genunchi. La poziţia de tragere culcat, din 14 concurente numai 5 au depăşit cifra de 380 de puncte deşi multe din ele au obţinut în trecut rezultate mai bune (R. Apostolescu, C. Stănescu şi F. Iovănescu). Situaţia este serioasă la poziţia de tragere în picioare unde atât băieţii cât şi fetele obţin rezultate mai slabe în comparaţie cu celelalte poziţii de tragere. Faţă de 395 puncte la poziţia culcat şi 385 puncte la poziţia genunchi, băieţii trebue să realizeze 370 puncte la poziţia picioare. In proba femenină n’avem decât o singură trăgătoare, care a realizat 350 puncte. Este inadmisibil să tragi 386 puncte la poziţia genunchi sau 393 puncte la poziţia culcat şi să nu poţi face în mod constant în jurul a 350 puncte la poziţia în picioare (Iudith Kahana şi Rodica Dabija). O altă deficienţă o constitue modul cum trăgătorii întrebuinţează Îmbrăcămintea. Este bine ştiut că trăgătorul cu arma trebue să aibă o îmbrăcăminte care să se potrivească pe corp, altfel îl incomodează în loc să-l ajute. Unii trăgători nu numai că împrumută îmbrăcămintea, dar întrebuinţează la fiecare concurs o altă bluză, lucru ce nu este indicat. Un alt aspect al pregătirii tehnice 11 formează aranjarea armei. Arma liberă trebue să aibă anumite dimensiuni în funcţie de fizicul trăgătorului, altfel 11 forţează să ia o poziţie care nu-i convine. Pentru a evita această lipsă, fiecare trăgător trebue să ştie să regleze talpa sau ciuperca şi lungime să dea patului armei. După ce termină tragerea, unii trăgători, care nu cunosc aceste lucruri obişnuiesc să învinuiască arma de rezultatul slab obţinut. Acum, când sezonul este pe sfârşite, trăgătorii trebue să analizeze rezultatele obţinute ca şi lipsurile tehnice pe care le au, pentru ca în perioada pregătitoare sa înceapă remedierea lor. IOSIF SÂRBU maestru al sportului, campion R.P.R. Maeștrii sportului Aurel Nepu și U. Herşcovi** (Dinamo), concurând la armă liberă poziția in picioare din cadrul concursului de armă liberă 3x40 în şase ore. SPORT LA ZI , RUGBI. Pentru a încheia la timp campionatul R.P.R., Comisia Centrală de Rugbi a programat etapele 12 şi 13 ale seriei din Bucureşti, pentru zilele de Joi 1 şi Duminică 4 Noembrie. Iată programul acestor partide: JOI 1 NOEMBRIE: C.C.A.— Loc. PTT (Teren PTT ora 15.30), Ştiinţa-Loc. Griviţa Roşie, Pandirul-Metalul şi Dinamo-Cons- tructorul (Stadionul Tineretului, ora 15). DUMINICA 4 NOEMBRIE: (Stadionul Tineretului) ora 9: Loc. Griviţa Roşie-Loc. PTT; ora 9.30: Pandurul-Constructorul; ora 11.30: Metalul-Ştiinţa; Dinamo-C.C.A. ^ SPORTURI NAUTICE. — Asociaţia Locomotiva organizează un concurs de canotajschiff şi caiac, în ziua de Duminică 4 Noembrie, pe lacul Herăstrău. ^ BOX. — Competiţia pugl- J itistică ,,Culpa Sfatul Popular" J continuă să se desfăşoare la sala Giuleşti. Astă seară, ca», începere de la ora 19, grupa IV raională întâlneşte grupa III raională. Programul cu-j prinde întâlniri interesante din- , tre care remarcăm următoare- le: V. Acatrinei-Justinian O prea, Simion Gheorghe-Ion Vasilov, Petre Dumitrescu-Nic. Mândreanu, N. Brânzeanu-I. Luca Romano şi Alex. Ghiţă-41 Tudor Niculescu. HANDBAL.----Duminică 4’ Noembrie, pe Stadionul Republicii, începând dela orele 1?*~ se dispută finala Cupei Oraşe-lor la fete, între echipele Bucureşti şi Sighişoara. Aceste două echipe s’au clasat pe primele e locuri ale seriilor respective. BASCHET. — Sala C.FR. Giuleşti va găzdui mâine după amiază întâlnirile de baschet din cadrul competiţiei inter-asociaţii organizate de Secţia Cultură, Fizică şi Sport a CGM. Programul matchurilor este următorul: oara 15 (mase.): Locomotiva-Progresul; ora 16,31 (mase.): Progresul-Avântul; ora 17,45 (mase.): Spartac-H. Roşier; ora 19 (fern.): Ştiinţa-Fi. Roşie; ora 20,15 (mase.): Meta-*iul—Constructorul. * întâlnirile, care sunt eliminatorii, se desfăşoară în cadrul fazei de zonă. . In cadrul aceleeaşi competiţii Sâmbătă în sala Ştiinţa şi Duminică în sala CFR Giuleşti, se vor disputa celelalte matchuri eliminatorii, precum şi partidele de volei, tot în cadrul fazei de zonă Finalele competiţiei vor avea loc între 6-8 Noembrie, în Capitală FOTBAL. In cadrul Campionatului de calificare pentru Divizia B, se disputa azi în Capitală cel de - al treilea joc dintre echipele Flacăra Poiană şi Locomotiva Constanţa. La Poiana, Flacăra a învins cu 3-1 iar la Constanţa, Locomotiva câştigat cu 2-0. Partida de azi are loc pe terenul Spartad ■ BRPR, la ora 12.30 ■ Ultimele partide din cadrul Campionatului Divizionar A dinn Bucureşti, se dispută Duminică pe Stadionul Republicii după următorul program: Ora 13: Locomotiva-Ştiinţa Timişoara. Ora 14.45: Casa Centrală a Armatei-Flacăra Petroşani ■ Jocul divizionar B dintre Metalul Bucureşti şi Locomo- tivă Iaşi se dispută Sâmbătă, după amiază (ora 14.45) pe terenul „Metalul 23 August” (Bulevardul Muncii). ’ « DIVIZIA de scrimă, Tutnev ruptă*Dumrinica trecută din cauza desfăşurării campionatului de spadă electrică al R.P.R continuă Duminica aceasta, etil următoarele întâlniri: TIMIŞOARA: Ştiinţa Timişoa- ra-Ştiinţa Cluj. ORADEA: Progresul Oradea-Met. Unio Satu ! Mare. SIBIU: Metalul Sibiu. C.C.A. TG. MUREŞ: Ştiinţa Tg. Mureş-Progresul Cluj.