Sportul Popular, octombrie 1952 (Anul 7, nr. 2122-2138)

1952-10-02 / nr. 2122

PROLETARI DIN TOATE TARILE. UNW-VA! RGAN AL COMITETULUI PENTRU CULTURA FIZICA Șl SPORT DE PE LÂNGĂ CONSILIUL DE MINISTRI ȘI AL CONFEDERAȚIEI GENERALE A MUNCII DIN BIJL ANUL VID] Nr. 2122 ie noi 2 Octombrie 1952 * 8 pagini 25 bană ! Ziua Armatei noastre Populare CU MARE bucurie şi entuziasm, poporul nostru muncitor sărbătoreşte astăzi Ziua Iubitei sale Amate Populare. Sărbătorind cu dragoste pe vrednicii ostaşi care stau de strajă independenţei şi suveranităţii patriei, oamenii muncii din ţara noastră au întâmpinat ziua de 2 Octombrie prin noi şi însemnate victorii in muncă, pe drumul făuririi unei vieţi noi şi fericite, a întăririi continue a statului nostru democrat-popular şi a capacităţii sate de apărare. Ziua Forţelor noastre Armate, pe care o sărbătorim astăzi, este strâns legată de crearea pe pământul Uniunii Sovietice a Diviziei ,,Tudor Vladimirescu“, prima unitate militară românească pusă in slujba poporului muncitor. Cu nouă ani in urmă, la 2 octombrie 1043, tovarăşul Stalin a aprobat înfiinţarea de unităţi militare pe teritoriul Uniunii Sovietice, formate trin voluntari români, care să lupte alături de glorioasa Armată Sovietică împotriva cotropitorilor hitteriști. Victoriile strălucite ale Armatei Sovietice asupra armatelor hitleriste au permis acum 8 ani poporului nostru, condus de Partidul Comunist Român, să înfăptuiască măreţul act de la 23 August, sdrobind pentru totdeauna cătuşele dictaturii fasciste şi întorcând armele împotriva duşmanului său de moarte, fascismul german. Luptând cot la cot cu ostaşii sovietici, învăţând din bogata lor experienţă de luptă şi urmând minunatele lor pilde de eroism, pandurii Diviziei „Tudor Vladimirescu” şi ostaşii celorlalte 14 divizii româneşti au înscris o luminoasă pagină de luptă în istoria patriei noastre. Umăr la umăr cu vitejii ostaşi stalinişti, dând lovituri grele duşmanului cotropitor, ei au străbătut 12 masive muntoase, înaintând aproape 1000 km. şi eliberând 3800 localităţi, dintre care 53 de oraşe. In aprigele lupte duse împotriva cotropitorilor fascişti pentru eliberarea Ardealului şi apoi a Ungariei şi Cehoslovaciei, s'a sudat nesdruncinata frăţie de arme româno-sovietică, continuare strălucită a vechii frăţii de arme româno-ruse. Pentru vitejia şi abnegaţia cu care au luptat, unităţile române au avut marea cinste de a fi citate în 9 ordine de zi de către Generalissimul Stalin Steagul de luptă al Diviziei „Tudor Vladimirescu“ a fost decorat cu înaltul ordin sovietic „Drapelul Roşu“, iar pentru contribuţia însemnată pe care pandurii au adus-o la eliberarea oraşului Debreţin, Divizia a primit şi numele oraşului eliberat. Făurită de partid după modelul invincibilei Armate Sovietice, Armata noastră Populară apără marile cuceriri revoluţionare ale poporului nostru muncitor, munca avântată a constructorilor socialismului din patria noastră liberă. Devotată regimului democrat popular din ţara noastră, legată prin mii de fire de poporul muncitor din sânul căruia a luat fiinţă şi ale cărui Interese le apără, Armata noastră Populară este înconjurată de dragostea şi încrederea oamenilor muncii. Militarii Armatei noastre Populare poartă cu mândrie în mâinile lor vânjoase armele libertăţii patriei. Conştienţi de măreaţa cauză pe care sunt chemaţi s-o apere, credincioşi jurământului dat patriei şi poporului muncitor, ei nu precupeţesc niciun efort pentru a fi la înălţimea încrederii acordate de cei ce muncesc,învăţând neîncetat din nesecatul isvor al experienţei de luptă a Armatei Sovietice, militarii Forţelor noastre Armate işi ridică continuu măestria de luptă, pentru a fi gata oricând să apere cu arma i mână patria iubită. Armata noastră Populară este astăzi o adevărată şcoală de cultură şi căfire fizică a fiilor oamenilor muncii care vin in rândurile ei. In Armata Populară cresc cetăţeni sănătoşi, dârzi şi puternici, capabili să reziste oricăror greutăţi pe care câmpul de luptă le-ar pune in faţă- Cultura fizică şi sportul au un rol însemnat în pregătirea militară l şi educaţia ostăşească a tinerilor din armată. Cu ajutorul culturii fizice şi al sportului, comandanţii cresc militari căliţi fiziceşte, capabili să înfrunte toate greutăţile vieţii de campanie şi de luptă. An de an, tot mai mare este numărul celor care practică diferite sporturi îe armată.. Cu prilejul spartachiadei militare de vară desfăşurată anul acesta, sute de tineri din cadrul Forţelor noastre Armate, deşi mulţi dintre ei au învăţat sportul deabia în armată, au arătat o bună pregătire tehnică şi fizică, obţinând rezultate valoroase în cadrul diferitelor concursuri. Ca pretutindeni pe întinsul patriei noastre, in unităţile Armatei Populare activitatea pentru trecerea probelor G.M.A., a luat o largă desvoltare. Zi de zi creşte numărul militarilor pe ale căror piepturi, ca rod al unei munci neobosite, străluceşte insigna G.M.A. Astfel, în armată cresc oameni sănătoşi, robuşti, viguroşi, în stare să facă faţă greutăţilor şi a munci cu spor pentru construirea vieţii noi în patria noastră. Educaţia nouă ce o primesc astăzi in armată îi formează pe militari ca apărători credincioşi ai poporului şi cetăţeni luminaţi. Militarii Armatei noastre Populare nutresc o dragoste nemărginită faţă de patria dragă, faţă de Partidul Muncitoresc Român şi Încercatul său conducător, tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej. Ei iubesc cu înflăcărare măreaţa patrie a constructorilor comunismului şi poartă tovarăşului Stalin o adâncă dragoste şi recunoştinţă. Militarii noştri urăsc de moarte pe duşmanii vieţii şi ai păcii, negustori de ciumă şi holeră, imperialiştii americani şi englezi. Ca fiecare om al muncii din patria noastră, militarii noştri urăsc clicile fasciste de la Belgrad, Atena şi Ankara, slugi plecate ale imperialiştilor americano-englezi şi armatele lor, duşmani turbaţi ai poporului nostru şi ai păcii. De Ziua Armatei noastre Populare, poporul nostru muncitor, constructor înflăcărat al vieţii noi şi fericite ce se zideşte azi în patria noastră, trimite un cald salut celor ce apără munca lui paşnică şi creatoare şi le urează noi succese în pregătirea militară, pentru întărirea continuă a capacităţii de apărare a Republicii noastre dragi. Ministrului Forţelor Armate ale Republicii Populare Române, General de Armată Emil Bodnăraş Cu prilejul Zilei Armatei Populare Române, primiţi, tovarăşe ministru, felicitari în numele Armatei Sovietice şi al meu personal. Vă urez noi succese în opera de întărire a Forţelor Armate ale Republicii Populare Române. Ministrul Armatei al U.R.S.S. Mareșal al Uniunii Sovietice, A. VLEVSCHI  In numărul de azi: • A înflorit sportul in uzina cea nouă (pag- 3-a) • Noi recorduri ale ţării la aeromodelism (pag. 3-a) 1 © Concursurile internaţionale de ciclism ale R.P.R. (pag. 4-a) J I O întâlnirea de box Metalul (R.P.RJ.Torpedo (R.P. Bulgaria) ) J (pag. 4-a) ! • Sase victorii in deplasare in etapa de eri a Cupei R.P.R. la fotbal (pag 5-a) • C. C. A. si Locomotiva C. F.R. conduc in clasamentul fina- ' | lelor campionatului de volei al R. P.R. (pag. 8-a) • Duminică şi Luni la Cluj: întâlnirea de atletism dintre echipa reprezentativă a asociaţiilor sportive sindicale din R.P.R. şi F.S.G.T. Franța (pag. 8-a) TELEGRAMA Preşedintelui Guvernului Central Popular al Republicii Populare Chineze, tovarăşul MAO TZE-DUN Pekin îu prilejul celei de a treia aniversări a proclamării Republicii Populare Chineze Vă rog, tovarăşe Preşedinte, să primiţi felicitările mele cordiale. Urez marelui popor chinez. Guvernului Republicii Populare Chineze şi Dumneavoastră personal noi succese in construirea puternicului stat chinez democrat- popular. Să se întărească şi să Înflorească marea prietenie a Republicii Populare Chineze şi a Uniunii Republicilor Socialiste Sovietice, care este un ceazim trainic al păcii şi securităţii in Extremul Orient şi in întreaga iume! I. STAUN ORDINUL Ministrului Forţelor Armate ale Republicii Populare Române Nr. 20 2 Octombrie 1952 Bucureşti Tovarăşi soldaţi, matrozi, sergenţi, cartnici, ofiţeri, generali şi amirali! Astăzi poporul nostru muncitor şi militarii Armatei noastre populare sărbătoresc Ziua Forţelor Armate ale Republicii Populare Române. Oamenii muncii din Patria noastră întâmpină Ziua Forţelor Armate cu noi şi măreţe succese în opera de construire a socialismului, obţinute sub conducerea partidului şi cu ajutorul frăţesc şi multilateral al Uniunii Sovietice. Aceste succese Întăresc Statul nostru democrat popular, suoresc capacitatea de apărare a Patriei noastre — Republica Populară Română. Forţele Armate ale Republicii Populare Române întâmpină ziua de 2 octombrie 1952 puternice şi hotărîtesă-şi îndeplinească cu cinste misiunea încredinţată de poporul muncitor — de a sta de strajă suveranităţii şi independenţei poporului român, securităţii sale şi păcii. Tovarăşi socaţi, matrozi, sergenţi, cartnici, ofiţeri, generali şi amirali! Cu prilejul zilei de 2 octombrie, Ziua Forţelor Armate ale Republicii Populare Române, vă f felicit urâridu-vă noi succese in • pregătirea de luptă şi politică, h» întărirea disciplinei şi ordinei militare, In ascuţirea vigilenţei revoluţionare. Puneţi in centrul preocupărilor voastre ridicarea necontenită a nivelului pregătirii de luptă şi politice, însuşirea la perfecţie a tehnicii de luptă moderne. Studiaţi temeinic arta şi ştiinţa militară stalinistă — arta şi ştiinţa de a învinge, irnsuşiţi-vă cu perseverenţă experienţa de luptă a glorioasei Armate Sovietice. întăriţi neîncetat disciplina militară, organizarea şi ordinea. Daţi permanent dovadă de cea mai ascuţită vigilenţă şi păziţi cu sfinţenie secretul militar şi de stat. Luptaţi cu mai multă hotărîre pentru întărirea Armatei noastre populare, dovedind prin aceasta tot mai mult dragostea nemărginită faţă de Patria noastră scumpă, faţă de Partidul Muncitoresc Român şi Guvernul Republicii Populare Române. Cultivaţi recunoştinţa şi dragostea faţă de Uniunea Sovietică — eliberatoare, patriei noastre, faţă de cel mai bun prieten al poporului nostru — marele Stalin. Ascuţiţi vigilenţa revoluţionară Împotriva celor mai înrăiţi dus*,mani ai Patriei noastre, imperialiştii americani-englezi şi slugile lor de teapa clicii fasciste dea Belgrad. Fiţi sentinele vegilente in apararea muncii şi păcii poporului nostru, a libertăţii şi independenţei Patriei. Trăiască scenoa noastră Prime, Republica Populară Română! OI680.3 o Forfele ale Republici Populare Române! Trăiască Partidul Muncitoresc Roman, forţa conducătoare în Republica Populară Română, inspiratorul şi organizatorul victoriilor noastre! Trăiască Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Român, în frunte cu tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej! Trăiască Guvernul Republicii Populare Române! Trăiască frăţia de arme românosovietică! Slavă peun mai bun prieten al poporului nostru, genialul conducător şi învăţător al oamenilor muncii din întreaga lume, marele I stegar al luptei pentru pace şi socialism, tovarăşul Stalin! Ministrul Forţelor Armate, I General de Armată, I EMIL BODNARAŞ „Forţele armate ale Republicii Populare Române stau de strajă hotarelor ţârii, suveranităţii şi independenţei poporului român, securităţii sale • V •• şi pacu . (Din Constituţia Republicii Populare Române) + * *