Sportul Popular, august 1955 (Anul 10, nr. 2664-2680)

1955-08-01 / nr. 2664

Gabriel Moiceanu (Progresul) din nou campion republican la fond Titlul de campioană a fost ciştigat de Herta Schuster (FI. roşie Oraşul Stalin) Cicliştii pornesc la drum pe un soare puternic. Ei vor da lupta pentru titlul de campion republican la fond pe o distanţă de 200 km. (Bucureşti-Breaza-Bucureşti). După aproape o oră de rulaj, L. Zanoni, Călin Tudose, C. Istrate şi I. Sima sînt angrenaţi într-o busculadă la km. 40 şi pierd minute preţioase. Grupul de ciclişti, şi aşa destul de restrîns, se vede lipsit de cîteva elemente valoroase care puteau mări combativitatea plutonului. Cicliştii trec ca vijelia prin Ploeşti, dar odată ieşiţi din oraş, încetinesc alura. Sarco Gignavorian şi Hermeziu restabilesc legătura cu plutonul. Ion Vasile umflă un cauciuc şi după o goană de 5 km, de unul singur reintră în pluton. Tot la ieşirea din Ploeşti, Călin Tudose și C. Istrate refac handicapul. 1. Sima, cu furca La capătul întrecerii care i-a adus din nou titlul de campion republican de fond la ciclism, tînăru! Gabriel Moiceanu (Progresul) ne-a declarat: — Sînt fericit că victoria mea de azi coincide cu ziua in care s-a deschis cel de al V-lea Festival Mondial al Tineretului şi Studenţilor de la Varşovia, închin victoria mea de azi acestei măreţe sărbători a păcii şi a tinereţii , strîmbată, abandonează, iar mai tîrziu, Victor Georgescu îl imită. Maî sînt 30 de km. pînă la punctul de întoarcere şi cronometrele nu ne dau veşti prea bune. Există toate posibilităţile ca media orară, necesară pentru cucerirea titlului republican (37 km.) să nu poată fi atinsă. In plus, plutonul se vede lipsit curînd şi de serviciile lui C. Istrate şi L. Zanoni care renunţă la cursă din cauza unor defecţiuni mecanice. Iată însă că la km. 88 Gabriel Moiceanu (Progresul), campionul de anul trecut la această probă, dă semnalul bătăliei. Îi evadează avînd în ,,coaliţie“ pe Mihăilă (Constructorul) şi I. Constantinescu (C.C.A.). Cei trei ciclişti acţionează destul de bine şî îşi măresc necontenit avansul faţă de pluton. La întoarcere, la Breaza, ei au un avans de trei minute. Şerban (C.C.A.) abandonează iar Şt. Sebe (Progresul) sparge. Peste cinci km, primim vestea că şi Călin Tudose (Progresul) a renunţat la cursă, începe să plouă şi lucrul acesta se dovedeşte un ajutor pentru ciclişti, care luptaseră din greu cu canicula. Plutonul acţionează mai organizat. Se remarcă tinerii ciclişti de la Oraşul Stalin: R. Klein, Kamer, precum şi Gignavorian, care agită mereu plutonul. Trecînd la reîntoarcere prin Ploeşti grupul de 13 ciclişti se apropie tot mai mult de cei trei din frunte, deşi G. Moiceanu face eforturi considerabile să menţină avansul. La 16 km. de Bucureşti, Mihăilă nu mai poate ţine cadenţa, iar Moiceanu şi Constantinescu sunt şi ei ajunşi mai tîrziu. Plutonul nu cunoaşte însă obişnuita perioadă de acalmie. R. Klein fuge urmat de St. Poreceanu iar G. Moiceanu şi I. Constantinescu le prind „urma“. Plutonul îi ajunge însă, după doi km. La 9 km. de sosire, lupta e foarte îndîrjită. Klein, Moiceanu şi Poreceanu evadează iarăşi, iar C. Dumitrescu şi N. Maxim îi ajung. Grupului de cinci i se alipeşte Gignavorian, Constantinescu şi C. Datcu. Sprintul e cîştigat de G. Moiceanu care cucereşte astfel, din nou, titlul de carton republican la fond. O victorie muncită şi pe deplin meritată. Iată clasamentul: 1. G. Moiceanu (Progresul) a parcurs 200 km. în 5:22 32 (medie orară: 37.200 km.). 2. N. Maxim (Dinamo). 3. I. Constantinescu (C.CA.). 4. R. Klein (Dinamo Oraşul Stalin). 5. C. Datcu (C.C.A.) . C. Dumitrescu (C.C.A.). 7. Gignavorian (D). 8. St. Poreceanu (C.C.A.) — toţi acelaşi timp. 9. Kamer (Dinamo Oraşul Stalin): 5.24.03. 10. Anghelescu (Ploeşti) — acelaşi timp, întrecerea rezervată fetelor pe distanţa de 50 km, a fost cîştigată de Herta Schuster (FI. roşie Oraşul Stalin): 1:31.40. Pe locurile următoare s-au clasat: 2. Silvia Iosif (FI. roşie). 3. Maria Bisak (Progresul). 4. Maria Kata (Voinţa Arad), 5. A. Drăghici (Dinamo), 6. MIHALACHE Concursul republican de BRAILA. (Prin telefon de la trimisul nostru). Ieri, au luat sfîrşit, la Brăila, întrecerile din cadrul concursului republican de călărie la care au luat parte numeroşi fruntaşi ai acestui sport. Concursul a însemnat un bun prilej de verificare a sportivilor participanţi şi, în acelaşi timp, un puternic mijloc de popularizare a sportului călare. In proba de dresaj categoria „I“, Gh. Negoiţă (Dinamo) şi Petre Roşea (Recolta) şi-au împărţit primul loc cu cîte 133,66 puncte. Pe locul III: Gh. Soare (Dinamo) pe iapa Amalia. Concurenet în afară de concurs, I. Budişan (Dinamo), pe calul Argint, a realizat 149,66 puncte. Proba rezervată militarilor în termen a revenit tînărului călăreţ V. Pinciu care, pe calul Odobeşti, a terminat parcursul cu 0 puncte penalizare, timp: 1,08,9. Dumitru Hering (pe calul Piuliţa) şi V. Pinciu (pe calul Odor) au obţinut cele mai puţine penalizări în proba de obstacole categoria „I“. Pe locul III: Recer Oscar (Dinamo).Proba de obstacole juniori şi fete a fost cîştigată de Gr. Lupancu (Recolta) pe Abida cu 0 pct. penalizare, timp: 46 sec. (manşa I-a) şi Maria Bădescu (Dinamo) pe Şerbăniţa cu 0 pct. penalizare, timp: 54,3 sec., (manşa a II-a). Gh. Negoiţă (Dinamo) pe calul Şerbăniţa a terminat învingător în proba de obstacole categoria „LJ“ cu 0 pct. penalizare, timp: 1,00,1. Deosebit de călărie de la Brăila spectaculoase au fost şi întrecerile ştafetelor ţărăneşti, probă câştigată de echipa comunei T. Vladimirescu, raionul Brăila. O frumoasă victorie a obţinut şi C. Vreme, pe Fiji, în una din cele mai dificile probe, obstacole şase bare. La dresaj categoria „A“, victoria a revenit dinamovistului I. Budişan care a totalizat cel mai bun punctaj: 145,66. Pe locurile următoare s-au clasat în ordine: Petre Roşa şi Gh. Soare cu 126,0 şi, respectiv, 120,33 puncte. V. Pinciu a realizat o frumoasă victorie şi în proba de obstacole începători, ocupînd primul loc cu 0 puncte penalizare, timp: 40 sec. Proba de vînătoare mijlocie a revenit călăreţului fruntaş Felix Ţopescu. El a terminat parcursul cu 0 puncte penalizare, timp: 45 sec., concurînd pe calul Bolero. Tot el a ocupat şi locul II cu calul Avrig. Pe locul III: C. Vreme. Proba de atelaje ţărăneşti a cîştigat-o N. Plopeanu. Echipa dinamovistă compusă din Recer Oscar, I. Adam şi Gh. Soare a cîştigat proba de ştafetă începători, cu timpul: 2:32,7. In „forţa progresivă", trei concurenţi: V. Creţu, V. Pinciu, D. Hering, şi-au împărţit primul loc. Proba de galop ţărănesc alergată pe o distanță de 800 m, a revenit concurentului Cornel Calimitra cu timpul de 1:03,6. Proba de trap a fost cîștigată de A. Polak din raionul Brăila cu timpul de 1:29,6. OCTAV GINGU D. Sulică (Dinamo) a ciştigat „Cupa de vară” la schi ar Ieri s-au desfăşurat pe traseul ■ din Valea Albă întrecerile de schi din cadrul „Cupei de vară". S-a desfăşurat o probă de slalom (două manşe), pe o distanţă de 400 metri cu 50 de porţi. Zăpada bună şi timpul frumos au contribuit la succesul acestei competiţii, care a fost cîştigată de Dumitru Sulică (Dinamo). El a realizat 109 secunde 8 zecimi, acumulînd avantajul hotărîtor in manşa n-a. pe locul doi, la o zecime de secundă, s-a clasat Ion Bîrsan (Dinamo). In continuare s-au clasat: I. Letcă (Dinamo), N. Lupan (Dinamo), Gh. Roşculeţ (Dinamo), I. Secui (Dinamo), Gh. Cristoloveanu (Dinamo) care a căzut în prima manşă, I. Cosma (Flacăra), Bătuşaru (Dinamo), D. Ionescu (Flacăra). „CUPA ORAŞELOR” LA FOTBAL Seria I BIRLAD-IAŞl 0-1 (0-0) Ieşenii şi-au asigurat victoria deabia către sfîrşitul întîlnirii, în minutul 75, cînd Popic a reuşit să marcheze. In general jocul a fost de slabă factură şi spre sfîrşit a abundat în durităţi. Astfel, jucătorii Creangă (Iaşi) şi Focşa (Bîrlad) au fost eliminaţi pentru lovire intenţionată a adversarului. Arbitrajul lui Solomon Dascălu (Bîrlad) a fost slab. Arbitrul delegat, nu s-a prezentat Marcel Faibiş corespondent BACAU-GALAŢI 3-3 (1-1) Jocul a fost influenţat de starea terenului aproape impracticabil. Localnicii au avut mai multe acţiuni la poarta adversă, dar ei au ratat o serie de situaţii clare. Fotbaliştii gălăţeni au jucat destul de bine în cîmp, dar în apropierea careului de 16 m, au fost cu regularitate deposedaţi de Balon de către apărătorii echipei din Bacău. Cele şase goluri ale partidei au fost marcate de către Nedelcu (min. 35), V. Giosanu (min. 51), Arnăutu (min. 72), pentru Bacău şi Niculescu (min. 9, 46) şi V. Giosanu (min. 89, în proprie poartă), pentru Galaţi. V. Mihăilă corespondent Seria a I-a ORAŞUL STALIN BUCUREŞTI 2-3 (1-3) Partida s-a desfăşurat pe un teren desfundat de ploaie, în prezenţa a 1500 spectatori, care au asistat la un joc dur. Bucureştenii au realizat cele trei puncte în trei minute: Mezcas (min. 10), Milea (min. 11) și Mazilu (min. 12). Localnicii au insistat mult pentru a egala dar nu au putut decit să reducă handicapul prin golurile marcate de Rădulescu (min. 40) și Socaci (min. 67). Raport de cornere 12-4 pentru Oraşul Stalin. Carol Grünhaus corespondent CONSTANTA - PLOESTI 0-1 (0-1) Partida a fost foarte viu disputată mai ales în prima repriză cînd s-a putut efectua mai sigur controlul balonului. In cea de a doua parte a jocului, terenul desfundat, din cauza ploii care cădea continuu, a influenţat direct desfăşurarea meciului. Punctul victoriei a fost înscris în min. 13 de către Sibianu. A arbitrat Gheorghe Simion (Bucureşti), Eduard Emirgian corespondent Seria a til-a CRAIOVA-ARAD 1-0 (1-0) Doar cu jumătate de oră înaintea meciului a încetat ploaia. In consecinţă, terenul Locomotiva nu s-a prezentat în condiţii bune de joc. Totuşi cei peste 2000 de spectatori au asistat la o întîlnire frumoasă în care gazdele au dominat cea mai mare parte din timp dar nu au putut realiza un scor mai mare datorită numeroaselor ratări. Punctul victoriei l-a înscris Pantelimon în minutul 2. S-au evidenţiat: Mîrlici, Zaicos, Buldur, D. Popescu (Craiova) şi Toth, Lucaci, Negru (Arad). A arbitrat Eugen Stepleanu (Rm. Vîlcea) Victor Popescu corespondent TIMIŞOARA - REŞIŢA 4-1 (0-1) Din cauza ploii torenţiale, meciul s-a desfăşurat cu întîrziere de o oră pe un teren greu, desfundat. Timişorenii au făcut un joc bun, au meritat victoria, dar nu la un scor atît de categoric. Scorul a fost deschis în min. 35 de Urcan, într-o perioadă de dominare a timişorenilor. In repriza a H-a , înaintarea selecţionatei oraşului Timişoara se dovedeşte mai eficace şi înscrie patru goluri prin: Klein (min. 57), Székely (min. 74 şi 78) şi Ciorugă (min. 86). S-au evidenţiat: Apter, Zaharia, Szekely, Manciu (Timişoara) şi Jojart I, Apro, Urcan (Reşiţa). Arbitru: Gheorghe Sporea (Arad). Seria a IV-a CLUJ-Tg. MUREŞ 5-3 (5-1) Rezultatul meciului a fost decis în primul sfert de oră cînd jucătorii clujeni într-o vervă deosebită de joc au reuşit să înscrie de patru ori. După acest început tare, localnicii au slăbit alura şi au dat astfel posibilitatea oaspeţilor să atace insistent şi să ameninţe cu egalarea. Punctele partidei au fost înscrise de către Oroszhegy (min. 3, 15, 38), Bărbosu (min. 8) şi Andraşovschi (min. 10), pentru Cluj şi Mészáros (min. 45), Lörincz (min. 62) şi Toth (min. 70), pentru Tg. Mureş. S-au evidenţiat: Dibernardo, Dascălu şi Oroszhegy (Cluj) şi Public, Mészáros, Nagy (Tg. Mureş). A arbitrat corect Géza Püllök (Oradea). Au asistat 3000 spectatori R. Fisch corespondent ORADEA-BAIA MARE 0-3 Cu puţin înainte de ora anunţată pentru începerea meciului, a plouat puternic. După terminarea ploii, arbitrul meciului, delegaţii comisiei orăşeneşti şi ai comitetului orăşenesc C.F.S. au hotărît începerea întîlnirii. Totuşi, conducerea colectivului Metalul Oradea, care administrează acest teren, a împiedicat desfășurarea respectivei întîlniri. In urma acestui fapt, arbitrul meciului, Eleneş (Cluj) a consemnat în foaia de arbitraj rezultatul de 3-0 pentru echipa orașului Baia Mare. Z. Singer corespondent Carnet atletic „CUPA FESTIVALULUI“ LA MARŞ Ieri s-a desfăşurat în Capitală, pe traseul Stadionului Tineretului şoseaua Ploeşti, o întrecere de marş dotată cu „Cupa Festivalului“. întrecerea a fost organizată de colectivul sportiv Dinamo 6. Individual victoria a revenit mărşăluitorului Ion Păcuraru (Flamura roșie). Acesta a parcurs cei 20 km, cit a măsurat traseul in timpul de 1. 40:37,2. Pe locurile următoare s-au clasat : Marius Neagu (Dinamo 6) 1.43:45,,0; Vasile Teodosiu (Locomotiva) 144:11,0; Valeria Mitrea (Locomotiva) 1. 44:18,0. Pe echipe victoria a revenit echipei Locomotiva ai cărei componenți au realizat timpul total de 5 13:30,0. Pe locul doi s-a clasat Dinamo 6 cu timpul de 5:29:41,0. Gh. Vlădica corespondent * CONCURS ATLETIC INTERREGIONAL Pe stadionul Libertăţii din Bacău s-a desfăşurat recent meciul atletic între reprezentativele regiiK.. nilor Bacău şi Bîrlad. Iată cîteva din rezultatele înregistrate: BARBATI: W0 m.: Alexaradiru Brasat (Bacău) 11,0: C-tin Şentrea (Bîrlad) 11,2; 400 m. : S. Avar.varei (Bc.) 56,0; 1.500 m. : Gh. Rugină (Bl.) 4:36,6; 3000 m.: Eug. Munteanu (Bc.) 9:53,0; greutate: Ion Cristea (Bc.) 12,22; disc: Al. Bizim (Bl.) 33,10; suliță: Al. Bizim (Bl.) 53,06; lungime: Cornel Grigorescu (Bc.) 6,31 ; înălțime: Mihai Hanaru (Bc.) 1,71; FEMEI: 100 m.: Marieta Butuc (Bl.) 13,1; Lizeta Baban (Bl.) 13,5; disc. Elena Alămie (Bc.) 25,12. De la subredacţia noastră CAMPIONATELE REPUBLICANE DE JUNIORI La Timişoara a avut loc faza regională a campionatelor republicane de juniori. In cadrul concursului echipa de ştafetă a S.M.T.C.F. (Holerbach, Mureşanu, Jebeleanu, Hess), a stabilit un nou record republican de juniori cat. a II-a în proba de 4 + 3+2+100 m, obţinind rezultatul de 2:14,8. La înălţime junioare cat. a II-a Irina Vaida a sărit 1,40 m. De la subredacţia noastră Spartak Oraşul Stalin (R. P. Bulgaria) — Flamura roşie Arad 2-1 (2-0) Sîmbătă la amiază, echipa de fotbal Flamura roşie Arad a părăsit capitala R. P. Bulgaria, Sofia, îndreptîndu-se pe calea aerului la Oraşul Stalin, aflat pe malul Mării Negre, unde urma să întîlnească duminică echipa Spartak. După cum transmite Agenţia Telegrafică Bulgară, duminică după amiază pe stadionul „Kolodrum“ din Oraşul Stalin s-a desfăşurat meciul internaţional de fotbal dintre echipele Flamura roşie Arad şi Spartak Oraşul Stalin. Sportivii celor două echipe s-au întîlnit pentru a doua oară. Primul meci între aceste echipe s-a desfăşurat cu o lună în urmă la Arad, revenind atunci echipei arădane cu scorul de 2-0. De data aceasta fotbaliştii bulgari au reuşit să-şi adjudece victoria cu scorul de 2-1 (2-0). In primul sfert de oră, jocul este echilibrat, ambele echipe întreprind atacuri rapide, însă apărările resping cu succes încercările atacanţilor de a deschide scorul. Flamura roşie Arad joacă foarte bine în cîmp. La rîndul lor, fotbaliştii bulgari întreprind atacuri în adîncime, fiind sprijiniţi de linia de mijlocaşi unde excelează Patev şi Nencev. Scorul este deschis în min. 18 de joc, cînd Arnautov, profitînd de o neînţelegere a apărării oaspeţilor introduce balonul în poarta lui Coman. După numai doua minute de joc, Zahariev, care a profitat de ieşirea inoportună a lui Coman din poartă, înscrie cel de al doilea punct al echipei sale, încercările oaspeţilor de a modifica scorul rămîn fără rezultat. In repriza secundă, echipa Szartak domină aproape tot timpul. Echipa Flamura roşie are o puternică revenire în ultimele 10 minute de joc cînd atacul construite faze periculoase. In min °6 de joc, Dinulescu înscrie unicul stat al oaspeţilor trăgînd plasat. .?«*fel că întîlnirea ia sfîrşit cu rezultatul de 2-1 în favori-"a e'1”'pei Spartak. A arbitrat Stam~‘o.Terenul de zgură a constitit* n" serios handicap pentru oasto*i care sunt obişnuiţi să joace reeren gazonat. Fehina Flamura -esie va sta două zile la m-art uri mind ca miercuri să se reîntoarcă în patrie. Bucureşti “ a cucerit „Cupa Pe stadionul „23 August" au continuat sîmbătă şi duminică meciurile din cadrul turneului de hochei pe iarbă, „Cupa Oraşelor“ la care participă reprezentativele A şi B ale oraşelor Bucureşti şi reprezentativele oraşelor Cluj şi Oradea. Sîmbătă, s-au înregistrat următoarele rezultate: Bucureşti B—0- Oraşelor“ la hochei pe iarbă radea 2—1 (0—1) şi Bucureşti A—Cluj 0—0. Duminică, in ultima zi a turneului, s-au disputat jocurile: Bucureşti A—Bucureşti B 4—1 (2—1) şi Oradea—Cluj 0—0In urma acestor rezultate, reprezentativa A a orașului București, datorită unui golaveraj mai bun, a cucerit cupa. INFORMAŢII Iată cum arată un buletin Pronosport cu 12 rezultate exacte la concursul nr. 30 (etapa din 31 iulie 1955): I Bîrlad-Iaşi (Cupa Oraşelor) 2 II Bacău-Galaţi (Cupa Oraşelor) 2 III Constanţa-Ploeşti (Cupa Oraşelor) 2 IV Oraşul Stalin-Bucureşti (Cupa Oraşelor) 2 V Craiova-Arad (Cupa Oraşelor) I VI Timişoara-Reşiţa (Cupa Oraşelor) 1 VII Cluj-Tg. Mureş (Cupa Oraşelor) ► VIII Oradea-Baia Mare (Cupa Oraşelor) anulaţi IX Kinizsi Dohanygyár-Szikra Budapesta (R.P.U.) 2 X X Gyarepitők Budapesta-Vörös Lobogo Kispest (R.P.U.) x XI Chemie Kan’ Marx Stadt-Motor Zwickau (R.D.G.) ^ 2 XII Chemie Halle Leuna-Dynamo Dresden (R.D.G.) is A. Aktiwist Brieske Senftenberg- i •> Vorwärts Leipzig (R.D.G.) . . Xi La acest concurs au fost depuși aproximativ 424.000 buletine is***"*