Sportul Popular, martie 1956 (Anul 11, nr. 2775-2790)

1956-03-01 / nr. 2775

FROLETARI DIN TOATE ȚĂRILE, UNITI-VA E ORGAN AL COMITETULUI PENTRU CULTURĂ FIZICĂ $1 SPORT DE PE LÎNGĂ CONSILIUL DE MINIȘTRI $1 AL CONSILIULUI CENTRAI AL SINDICATELOR DIN R. P. R. ANUL XII Nr. 2775 * Joi 1 martie 1956 ★ 4 pagini 25 bani Ţara întreagă se pregăteşte de alegeri Intîlnirea tovarăşului Nie Stelian, preşedintele comitetului orăşenesc C. F. S. Stalin cu alegătorii săi Un mare număr de cetăţeni din circumscripţia electorală orăşenească nr.117 — Oraşul Stalin s-au întilnit in localul şcolii elementare nr. 17 din Str. Rovine cu candidatul circumscripţiei lor, tov. Ilie Stelian, preşedintele comitetului orăşenesc C.F.S. Oraşul Stalin. In cadrul unor discuţii însufleţite, cetăţenii au trecut in revistă succesele obţinute în primul cincinal de oamenii muncii din oraşul şi regiunea Stalin. Vorbind şi despre circumscripţia lor, cetăţenii Ion Becheru, Veronica Toth, Hildegard Herman, dr. Ioan Cati şi alţii au amintit realizările sfatului popular (lucrările de construire a stadionului Tineretului şi zona verde din faţa acestui stadion, iluminarea unor străzi şi introducerea şi în această circumscripţie a reţelei de gaz metan), punînd totodată accentul pe nevoile curente ale circumscripţiei, ca: extinderea reţelei de gaz metan, pavarea unor străzi desfundate, crearea de zone verzi pe locurile virane, etc. Vorbitorii s-au angajat să sprijine şi pe viitor sfatul popular şi pe deputatul propus în toate acţiunile privind buna gospodărire a circumscripţiei lor. A luat apoi cuvintul tovarăşul Ilie Stelian, care a subliniat că propunerile şi sugestiile făcute cu prilejul acestei întilniri sunt binevenite şi că le va transmite comitetului executiv al sfatului popular, pentru ca acesta să le poată transforma în realităţi cit mai curînd. Tovarăşul Ilie Stelian a subliniat, in continuare, că in acest moment in faţa tuturor oamenilor muncii stă sarcina importantă de a traduce in viaţă directivele celui de al ll-lea Congres al Partidului Muncitoresc Român, pentru ca astfel bunăstarea întregului popor să înregistreze o creştere cit mai mare, iar viaţa oamenilor muncii să devină tot mai luminoasă. Cetăţenii prezenţi la consfătuire şi-au exprimat hotărîrea de a merge cu fermitate pe drumul pe care ne călăuzeşte cel de al ll-lea Congres al Partidului, drumul construirii socialismului in patria noastră, şi de a lupta pentru traducerea în viaţă a directivelor Congresului cu privire la cel de al doilea plan cincinal. Maestrul emerit al sportului Ion Moina printre alegători Cetăţenii din circumscripţia electorală orăşenească nr. 67 Cluj s-au străduit să schimbe cut mai mult aspectul edilitar al circumscripţiei lor. Despre numeroasele realizări din ultimii ani pe care ei le-au înfăptuit sub îndrumarea deputaţilor şi cu sprijinul sfatului popular, ca şi despre perspectivele circumscripţiei, ei au vorbit recent in sala de festivităţi a şcolii medii de fete nr. 8, cu prilejul intilnirii cu candidatul lor, maestrul emerit al sportului, profesorul de educație fizică Ion Moina. Consfătuirea a fost deschisă de tov. Eugen Nagy din partea biroului F.D.P., care a prezentat alegătorilor pe candidat. Primit cu vii aplauze, profesorul Ion Moina şi-a manifestat dorinţa de a cunoaşte pe cei care l-au propus candidat în alegerile de deputaţi pentru sfaturile populare, de a le afla greutăţile, pentru ca, cerind sprijinul celor în drept, să le înlăture cit mai curînd. Apoi, tovarăşa Rozalia Boca, muncitoare fruntaşă la uzinele „Janos Herbak" a făcut profesorului Ion Moina o amănunţită caracterizare. In continuare, a luat cuvintul tov. Romulus Ranca, activist voluntar al A.V.S.A.P. regional Cluj, care a vorbit alegătorilor despre frumoasele rezultate obţinute de profesorul Ion Moina în activitatea sa sportivă. — Decorat cu „Medalia Muncii" — a spus vorbitorul — Ion Moina a cucerit primul loc la jocurile internaţionale sindicale din 1948 de la Paris. De asemenea, el a fost de şase ori campion balcanic şi a obţinut, de-a lungul strălucitei sale cariere sportive un număr de 47 victorii internaţionale. Această prezentare făcută de tov. Romulus Ranca a fost primită de alegători cu aplauze furtunoase. — In prezent, a spus în încheiere vorbitorul, profesorul Ion Moina este şeful catedrei de educaţie fizică de la Institutul Politehnic, calitate în care se ocupă cu multă minuţiozitate de ridicarea noilor cadre în activitatea sportivă. Tov. Abraham Gottmann, salariat al întreprinderii Flacăra Confecţii a elogiat munca profesorului Ion Moina in direcţia activităţii obşteşti. — Ca deputat al străzii Moţilor — a spus vorbitorul — profesorul Ion Moina a depus o activitate rodnică, îngrijindu-se de rezolvarea tuturor problemelor pe care locatarii de pe această stradă i le-au sezisat. Iată de ce, consider că profesorul Moina va fi şi de astă-dată la înălţimea încrederii acordate. A luat apoi cuvintul prof. Ion Moina, care a trecut în revistă numeroasele realizări obţinute în anii regimului democrat-popular, atit în fără cît şi în oraşul şi regiunea Cluj. Printre acestea, profesorul Ion Moina a amintit amenajarea de noi parcuri de odihnă, repararea unor poduri deteriorate, introducerea reţelei de gaz metan, electrificarea cartierelor muncitoreşti, noile dispensare şi case de copii etc. „ Pe plan sportiv, a spus prof. Ion Moina, s-au construit două bazine de înot acoperite la Cluj şi Turda şi a fost amenajat stadionul complex al uzinelor „Ianos Herbak“. In încheiere, profesorul Ion Moina a cerut sprijinul celor care l-au propus candidat, pentru a putea rezolva problemele ce se vor ivi în timpul activităţii sale. Sportivii în fruntea campaniei Recent, un grup de 60 de sportivi de la fabrica „Proletarul" din Bacău s-au deplasat în comunele Răcăciuni, Iteşti şi Călugăru din raionul Bacău. Sportivii s-au întîlnit cu târziu muncitori, de aci discutînd despre apropiatele alegeri de deputaţi în sfaturile populare. Intre orele 14-20 Casa Alegătorului din oraşul Bacău este deservită de tinerii sportivi ai colectivului Flamura roşie Proletarul, Petre Ineş, Iancu David şi Natalia Traub. In munca de afişaj s-au evidenţiat, de asemenea, sportivii colectivului Flamura roşie Proletarul. Printre ei se găsesc Iancu David şi Dumitru Baltă, sportivi cunoscuţi şi muncitori fruntaşi. Pritre, cetaţenil care se prezintă la centrele de vot, pentru a verifica daca sunt înscrişi în listele electorale se află şi numeroşi sportivi. In fotografie, fotbaliştii Ene, Coman, Bodo, Langa şi Stâncii de la Locomotiva Griviţa Roşie Echipa masculină de volei a ţării noastre a întrecut cu 3-2 reprezentativa D. R. S. & In meciul feminin: Lt. R. S. S. — R. P. R. 3-1 Sala Floreasca a găzduit marţi seara cea de a doua întilnire dintre reprezentativele feminine şi masculine ale Uniunii Sovietice şi R-P. Române. Cele patru echipe au desfăşurat jocuri de un nivel tehnic mai ridicat şi de o spectaculozitate mult superioară meciurilor de duminică. Echipele noastre reprezentative au dat o viguroasă replică redutabile, lor formaţii sovietice, avînd o comportare care le face cinste şi obţinînd rezultate deosebit de valoroase. U.R.S.S. — R P. ROMINA (FEMININ): 3-16^15,15^0, 15-9, 15-16) Echipa sovietică începe meciul cu o formaţie din care lipsesc Vera Ozerova, Antonina Moiseeva şi Sofia Gorbunova, iar jucătoarele noastre par hotărîte să opună o dîrză rezistenţă. Intr-adevăr, luptind cu multă energie şi precizie mai ales în apărare — unde blocajul şi intervenţiile din linia a doua asigură continuitate acţiunilor — reprezentantele noastre iau un avantaj de şase puncte curînd după începutul setului. Continuînd să răspundă cu aceeaşi vigoare contraatacului iniţiat de voleibalistele sovietice, care recuperează la un moment dat pînă la 3-6, echipa R P. Romíno izbuteşte să-şi menţină avantajul şi, chiar să-l mărească terminînd învingătoare cu 15-6 setul, primul pe care îl cucereşte in faţa reprezentativei U.R.S.S. In al doilea set, echipa sovietică aliniază formaţii de bază, dar pînă ca jucătoarele nou introduse să intre în ritmul dejoc reprezentativa noastră conducecu 4-0. Jucătoarele sovietice refacşi egalează la 5, dar iarăşi preia iniţiativa echipa noastră, care conduce cu 8-5. Echipa sovietică are o puternică revenire, egalînd la 8 şi asigurindu-şi apoi avantajul necesar ciştigării setului. Şi în al treilea set jucătoarele noastre conduc, la început şi sint egalate la 8, lip— (Continuare in pag. 2-a) Blocajul jucătorilor sovietici Smoleaninov şi Gaikovoi respinge atacul puternic executat de voleibalistul román Derzi. (Foto I. MIHAICA) Echipele reprezentative de volei ale 11. R. S. S. joacă astăzi la Oraşul Stalin Astăzi, în sala Metalul Uzinelade Tractoare din Oraşul Stalin, reprezentativele Uniunii Sovieticesusţin noi jocuri. Echipa feminină va face o demonstraţie iar cea masculină va întîlni o selecţionată alcătuită din jucătorii tineri ai lotu-ului R.P.R. Toma Reiter în turneul internaţional de tenis de masă Concursul internaţional de tenis de masă din sala Floreasca a început cu întîlnirile de dublu bărbaţi. Jucînd pentru prima oară împreună chiar într-o competiţie internaţională, Angelica Rozeanu şi Matei Gantner au reuşit să cîştige primul tor meci susţinut împotriva cuplului jugoslav Gruzic-Barlovic cu 3-2 (21-18, 19-21, 21-16, 16-21, 21-15). O partidă interesantă de dublu a fost cea care a pus faţă în faţă perechile Vogrinc-Gabric (R.P.F. Jugoslavia) şi Pesch-Bottner (R.P.R.). A cîştigat dublul jugoslav cu 3-1 (21-16, 21-23, 23-21, 25 23), după un meci spectaculos care putea reveni şi românilor. In setul III Pesch-Bottner au condus cu 20-17, dar Bottner a ratat ultimele mingi. Pesch s-a comportat bine, însă în setul IV la scorul de 24—23 pentru jucătorii oaspeţi, el şi-a rupt paleta. Din această cauză Pesch nu s-a prezentat apoi în meciul de simplu bărbaţi cu Barlovic (R.P.F.J.). O menţiune merită perechea Andronache-Bujor care a cedat la limită cuplului Harasztosi- Naumescu. Tînărul Andronache a reuşit un rezultat favorabil împotriva campionului junior al R.P.F. Iugoslavia Marcovic, pe care l-a învins cu 3-2 (12-21, 21-17, 17-21, 21-9, 21-19). Antironache a jucat curajos, avînd mereu iniţiativa şi acţionînd cu lovituri decisive. Jucîţid cu multă ardoare Nicu Naumescu l-a întrecut pe tenacele Gruzic (R.P.F.I.). Mircea Popescu, deşi a pierdut la Vogrinc, a prestat un joc mult îmbunătăţit faţă de ultimele sale ieşiri. El a apărat cu brio atacurile dezlănţuite ale adversarului său, contraatacîndu-l deseori cu eficacitate. Mircea Popescu a pierdut în cele din urmă datorită faptului că spre sfîrşitul partidei nu a mai jucat cu toată hotărîrea. Iată rezultatele tehnice înregistrate ieri dimineaţă: dublu bărbaţi: sferturi de finală: Reiter, Popescu (R.P.R.) — Marcovic, Şirlincan (R.P.F.J., R.P.R) 3-0 (N. 15, 14), Sarasztosi Naumescu-Andronache, Bujor 3-2 (15-21, 21-13, 21-16, 15- 21, 21-8). Simplu bărbaţi: meciuri preliminare: Barlovic (R.P.F.J.) — Bujor (R.P.R.) 3-0 (13, 15, 14), Gruzic (R.P.F.J.) — Sirlincan (R.P.R) 3-0 (17, 18, 15). 16-imi: Reiler-Stan Ilie 3-0 (17, 10, 12), Boltner-Andronache 3-0 (19, 14, 13), Gabric (R.P.F.J.) — Angelica Rozeanu (R.P.R.) 3-0 (9, 12, 12), Harasztosi-Ploscaru 3-0 (12, 11, 12), Gantner-Iscovici 3-0 (8, 8, 7), Barlovic-Pesch 3-0 (1-0), Naumescu (R.P.R.) —Gruzic (R.P.F.J.) 3-2 (21-11, 21-13, 13-21, 8-21, 21-6), Vogrinc (R.P.F.J.) — Mircea Popescu (R.P.R.) 3-2 (12-21, 21-18, 15-21, 21-12, 21-12). In sferturile de finală ale probei de simplu bărbaţi s-au înregistrat următoarele rezultate: Matei Gantner — Barlovic 3-1 (20-22, 21-17, 21-12, 22-20). In acest meci, cîştigat după lupţi destul de dîrză de reprezentantul n®£ stru, Gantner a fost handicapat defaptul că nu s-a putut acomoda cu paleta cu burete a adversarului său. Cu toate acestea, dacă ar fi atacat mai mult și-ar fi putut însuși victoria în mod mai categoric. Reiter — Bottner 3-2 (23-21, 18-21, 21-18, 19-21, 22-20). Tînărul jucător Bottner a surprins în mai plăcut prin jocul şi valoarea la care a ajuns. El a atacat cu mult curaj şi a dat dovadă că şi în apăratre posedă multă siguranţă. De altfel, el a fost în acest meci la tur pas de victorie. In primul set pe care l-a pierdut, el a condus cu 20-18, iar în setul al V-lea a condus cu 20-19. Reiter a fost deosebit de sigur în apărare dar meritul său principal constă în tactica pe care a întrebuinţat-o. Intr-adevăr, el şi-a împiedicat adversarul să fie în cea mai bună poziţie de atac, fie prin mingi pulsate, fie printr-un uşor atac biflat. In orice caz, a fost un joc spectaculos, mult apreciat de public. Vogrinc — Naumescu 3-0 (13, 17, 16). Jucătorul iugoslav a cîștigat categoric. El a tras foarte sigur și n-a fost nici un moment pus în dificultate. Dublu semifinală: Reiter — Popescu — Gantner-Rozeanu 3-0 (17, 19, 13). De remarcat In arest meci frumoasele lovituri de atac realizate de Mircea Popescu. SIMPLU BĂRBAŢI — Sentficnale: Reiter — Gabric 3—1 (21—ÎS. 17—21, 21—12, 21—18). — A fost un meci caracterizat printr-o lupţi dîrză dusă pentru fiecare punct. Din nou Torna Reiter s-a remarcat prin acţiunile sale tactice cu care și-a impus superioritatea. ffrContinuare in gag. . Toma Reiter