Sportul Popular, aprilie 1958 (Anul 13, nr. 3179-3195)

1958-04-01 / nr. 3179

O nouă şi strălucită dovadă a politicii de pace a U. R. S. S. Hotărîrea Sovietului Suprem al U.R.S.S. in problema încetării unilaterale de către Uniunea Sovietică a experienţelor cu armele atomică şi cu hidrogen MOSCOVA, 31 (Agerpres). — TASS transmite Hotărirea Sovietului Suprem al U.R.S.S. în problema încetării unilaterale de către Uniunea Sovietică a experienţelor cu armele atomică şi cu hidrogen Problema încetării experienţelor cu armele atomică şi cu hidrogen capătă cu fiecare an, cu fiecare lună, o importanţă tot mai mare pentru cauza păcii şi bunăstării popoarelor. In prezent majoritatea covîrşitoare a populaţiei globului cere încetarea experienţelor. Deşi de mulţi ani popoarele luptă cu hotărîre pentru încetarea acestor experienţe, ele continuă ceea ce duce la crearea continuă de tipuri noi de arme nucleare aducătoare de moarte, sporeşte concentrarea de elemente radioactive în aer şi sol, infectează organismul oamenilor şi periclitează dezvoltarea normală a generaţiilor viitoare. Uniunea Sovietică a depus eforturi perseverente şi consecvente pentru a ajunge la un acord cu puterile care dispun de armele atomică şi cu hidrogen cu privire la încetarea imediată şi necondiţionată a efectuării experienţelor nucleare. In acest scop Sovietul Suprem al U.R.S.S şi guvernul sovietic au făcut în ultimii ani repetate propuneri concrete cu privire la încetarea experienţelor, propuneri pe baza cărora s-ar fi putut ajunge de mult la o înţelegere în această problemă. In mesajul din 10 mai 1957, adresat Congresului Statelor Unite şi Parlamentului Marii Britanii, Sovietul Suprem al U.R.S.S. a chemat Congresul S.U.A. şi Parlamentul Marii Britanii să contribuie la realizarea unui acord intre guvernele U.R.S.S., S.U.A. şi Marii Britanii cu privire la încetarea imediată a exploziilor experimentale cu bombele atomică şi cu hidrogen. La ultima sa sesiune din decembrie anul trecut, Sovietul Suprem al U.R.S.S., exprimînd voinţa neclintită şi năzuinţa unanimă de pace a poporului sovietic, a propus ca U.R.S.S., Marea Britanie şi S.U.A. să-şi asume obligaţia de a înceta cu începere de la 1 ianuarie 1958 toate experienţele cu armele atomică şi cu hidrogen. S.U.A. şi Marea Britanie însă nu au răspuns la toate aceste propuneri ale Uniunii Sovietice. In consecinţă într-o parte a globului sau în alta continuă exploziile experimentale ale bombelor atomice şi cu hidrogen, ceea ce dovedeşte intensificarea cursei in domeniul creării unor tipuri şi mai periculoase de arme de exterminare în masă Călăuzindu-se de năzuinţa de a face un început practic in ce priveşte încetarea generală a experienţelor cu armele atomică şi cu hidrogen, şi a face astfel primul pas în direcţia salvării definitive a omenirii de pericolul unui război atomic de exterminare. Sovietul Suprem al Uniunii Republicilor Sovietice Socialiste hotărăște: I. SA SE ÎNCETEZE IN UNIUNEA SOVIETICA EXPERIENŢELE CU TOATE TIPURILE DE ARME ATOMICE ŞI CU HIDROGEN. Sovietul Suprem al U.R.S.S. aşteaptă ca parlamentele celorlalte state care dispun de armele atomică şi cu hidrogen să facă tot ce este necesar ca şi aceste ţări să înceteze exploziile experimentale cu aceste tipuri de arme. II. Să Însărcineze Consiliul de Miniştri al U.R.S.S. să ia măsurile necesare pentru traducerea in viaţă a punctului I al prezentei hotăriri şi să facă apel la guvernele celorlalte state care dispun de armele atomică şi cu hidrogen să ia măsuri similare PENTRU A ASIGURA ÎNCETAREA EXPERIENŢELOR CU ARMELE ATOMICA ŞI CU HIDROGEN PRETUTINDENI ŞI PENTRU TOTDEAUNA. In cazul cind celelalte puteri care dispun de armele atomică şi cu hidrogen vor continua experienţele cu aceste arme guvernul U.R.S.S. îşi va asuma libertatea de a acţiona după cum crede de cuviinţă în problema efectuării de către Uniunea Sovietică a experienţelor cu armele atomică şi cu hidrogen, conformîndu-se împrejurărilor menţionate mai sus şi ţinind seama de interesele securităţii Uniunii Sovietice. Sovietul Suprem al U.R.S.S. speră în mod sincer că iniţiativa Uniunii Sovietice în problema încetării experienţelor cu arma nucleară se va bucura de sprijinul cuvenit din partea parlamentelor celorlalte state. Sovietul Suprem al U.R.S.S. este profund convins că dacă drept răspuns la hotărirea Uniunii Sovietice celelalte state care dispun de arma nucleară vor înceta şi ele la rindul lor experienţele cu această armă, în felul acesta se va face în mod practic un pas important pe calea consolidării păcii şi întăririi securităţii tuturor popoarelor. Nu încape îndoială că acest pas ar avea o mare însemnătate pentru însănătoşirea întregii situaţii internaţionale, ar contribui la eliberarea omenirii de teama apăsătoare pentru soarta păcii, pentru destinul generaţiilor viitoare. SOVIETUL SUPREM AL UNIUNII REPUBLICILOR SOVIETICE SOCIALISTE Apelul Sovietului Suprem al U.R.S.S® MOSCOVA 31 (Agerpres). — TASS transmite: Sovietul Suprem al U.R.S.S. a adoptat textul unui apel către Congresul S.U.A. în problema încetării unilaterale de către Uniunea Sovietică a experienţelor cu arma nucleară. In apel se spune că în dorinţa de a face în mod practic începutul încetării generale a experienţelor cu arma nucleară şi de a face astfel un prim pas in direcţia salvării definitive a omenirii de primejdia unui război atomic de exterminare, Soviet Suprem al U.R.S.S. a adoptat hotărirea ca Uniunea Sovietică să înceteze în mod unilateral experienţele cu armele atomică şi cu hidrogen. Sovietul Suprem al U.R.S.S. cheamă Congresul Statelor Unite ale Americii ca, în interesul întregii omeniri, să sprijine această iniţiativă, care corespunde aspiraţiilor milioanelor de oameni din toate ţările lumii Totodată Sovietul Suprem a adoptat şi un apel în această problemă adresat Parlamentului Marii Britanii în care îl cheamă să sprijine iniţiativa Sovietului Suprem al U.R.S.S. Sesiunea a adoptat de asemenea un apel al Sovietului Suprem al U.R.S.S. către parlamentele celorlalte ţări (în afară de S.U.A. şi Marea Britanie). In acest apel se spune: Conştient de înalta răspundere pe care o au parlamentele in faţa popoarelor pentru măreaţa cauză a menţinerii şi întăririi păcii. Sovietul Suprem al î.R.S.S. a adresat Congresului S.U.A. şi Parlanmentului Marii Britanii, ca pari medie ale unor state care fabrică arma nucleară, apelul insistent de a face uz de întreaga lor influenţă pentru ca problema încetării experienţelor cu armele nucleară şi cu hidrogen de căire toate statele, şi pentru totdeauna să-şi găsească şi sfirşit o soluţonare definitivă. Sovietul Suprem cheamă variamntele tuturor ţărilor să sprijine această iniţiativă şi eforturile îndreptate spre încetarea generală şi definitivă a experienţelor cu arma nucleara, in con formitate cu aspiraţii i»mioarelor cu aspiraţiile întregii omeniri Sovietul Suprem al U.R.S.S. a adoptat de asemenea textul unui apel către Bundestagul R.F. Germane era care arată urmările grele pe care I® va avea pentru cauza păcii înarmarea armatei vestgermane cu arma atomică și cu arma rachetă efectuată de cătra guvernul R.F. Germane. Adresînd prezentul apel Bundestipului R.F. Germane, se subliniază îi* document. Sovietul Suprem al U.R.S.S. este călăuzit de năzuința de a uni eforturile popoarelor sovietic și german în interesul păcii şi securității popoarelor Europei, inclusiv al poporului german însuși. . Moscova, Kremlin, 31 martie 1958 PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNITI-VAI Organ al Uniunii de cultură fizică şi sport din R. P. Romina ANUL XIII Nr. 3179 * Marţi *1 aprilie 1958 ★ 8 pagini 25 bani Lucrările sesiunii Sovietului Suprem al U.R.S.S. s-au încheiat MOSCOVA 31 (Agerpres). — TASS transmite : La şedinţa comună din 31 martie a Sovietului Uniunii şi Sovietului Naţionalităţilor care a avut loc la Kremlin, N. S. Hruşciov a rostit cuvîntarea de închidere a dezbaterilor asupra legii cu privire la dezvoltarea continuă a orînduirii colhoznice şi la reorganizarea SMT-urilor. El a spus că se va ţine seamă de propunerile prezeltate de deputaţi în timpul dezbaterilor. Sesiunea a adoptat legea ..Cu privire la dezvoltarea continuă a orlnduîrii colhoznice şi la reorganizarea staţiunilor de maşini şi tractoare“. La propunerea făcută de N. S. Hruşciov, preşedintele Consiliului de Minişi al U.R S.S., Sovietul Suprem al U.R.S S. a confirmat componenţa Consiliului de Miniştri al U.R.SS. Froi Kozlov şi Anastas Mikoian au fost confirmaţi ca prim-vicepreşednţi ai Consiliului de Miniştri, Aleksei Kosîghin şi Alexandr Zasiadko — vicepreşedinţi ai Consiliului de Miniştri, Josu Kuzmin — vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri şi preşedinte al Gosplan, Dimitri Ustinov, vicepreşedinte al Consiliului de Miniştri. Din Consiliul de Miniştri fac parte Andrei Gromiko — ministru al Afacerilor Externe ; Rodion Malinovski — ministru al Apărării; Arseni Zverev — ministru al Finanţelor; Nikolai Dudorov — ministru al Afacerilor Interne; Ivan Kabanov — ministru al Comerţului Exterior ; Nikolai Mihailov — ministru al Culturii ; Maria Kovrîghina — ministru al Ocrotiri Sănătăţii ; Vladimir Matkevici — ministru al Agriculturii, miniştrii conducători ai ministerelor economice, vicepreşedinţi ai Gosplan, preşedinţi de comitete şi comisii de stat, precum şi preşedinţii Consililor de Miniştri ale mpublcilor unionale. Ca preşedinte al conducerii Băncii de stat a U.R.S.S. a fost confirmat Nikolai Bulganin. Deputatul Andrei Gromiko a prezentat Sovietului Suprem al U.R.S.S. un proiect de hotărîre care prevede încetarea efectivă a experienţelor cu toate tipurile de arme atomice şi cu hidrogen în Uniunea Sovietică. Sovietul Suprem al U.R.S S. a adoptat hotărîrea în problema încetării unilaterale de către Uniunea Sovietică a experienţelor cu armele atomică şi cu hidrogen. Deputaţii la sesiune au adoptat apoi textele apelurilor adresate de Sovietul Suprem al U.R.S S, Congresului S.U.A., parlamentului Marii Britanii şi parlamentelor celorlalte ţări în problema încetării unilaterale de către Uniunea Sovietică a experienţelor cu armele atomică şi cu hidrogen. Cu aceasta prima sesiune a Sovietului Suprem al U.R.S S. a celei de a curea legislaturi și-a încheiat lucrările U Criteriul Mondial al Tineretului Cîte ceva despre... gazde ^ Sala Floreasca, gata să-şi primească oaspeţii „Necazuri“ şi ...compensaţii pentru spectatori ^ Tinerii noştri reprezentanţi sunt optimişti n reportaj despre sala Floreasca in pragul unui mare eveniment sportiv cum este Criteriul mondial al tineretului la seri-* mă, nu este desigur un subiect prea inedit pentru un reporter. Sala Floreasca mi are nevoie de o prezentare deosebită. Ea este cunoscută deopotrivă de pasionaţii tenisului de masă, de cei care săptămînă de săptămină îşi dau aici întrnire pentru a urmări împreună frumuseţea spectacolelor oferite de baschet balişti, voleibalişti, şi handbalişti sau de cei care aplaudă îndelung şi, zgomotos (o caracteristică generală) pe boxerii noştri fruntaşi. Sala Floreasca ne-a devenit nouă, tuturor, mai mult decit familiară, li cunoaştem fiecareungher. Şi totuşi, de fiecare dată ea ne întîmpină cu înfăţişarea schimbată, cu multe noutăţi şi tot atîtea surprize. Aşa am găsit-o şi acum, cu cîteva zile Înainte ca primii oaspeţi, scrimerii din 17 ţări, să-i fi trecut pragul. Dar să lăsăm reflecţiile acestor plăcute aduceri aminte pentru a înfăţişa cititorilor sala Floreasca, aşa cum... nu o cunosc înaintea Criteriului mondial al tineretului. Să ne fie iertat că începem să înmănunchiem imaginile tabloului pe care îl va oferi sala Floreasca In zilele marilor întreceri de scrimă, printr-o vest® mai puţin plăcută pentru spectatorii.^ I Biletele pentru cele patru zile de concurs ale Criteriului mondial de I scrimă se pun Ia vînzare începînd I de astăzi după-amiază la casa agenţiei centrale Pronosport din Calea I Victoriei nr. 9. In zilele concursului, biletele (cu preţul 3 lei pentru finale — după-amiaza şi 1 lei pentru semifinale şi eliminatorii — dimineaţa) vor fi difuzate şi prin case speciale de la sala Floreasca. întîrziaţi (ne referim desigur la cei care nu se vor grăbi să-şi asigure dvş ELENA MATEESCU (continuare in pag. d) In acest număr. PAG. 2: Duminică se reiau campionatele masculine de handbal. PAG. 3: Ecouri după marele cros al ziarului l'Humanité. PAG. 4: Ne reîntoarcem la un volei demodat ? Pledoarie pentru un rugbi modern. PAG. 5 : După o etapă agitată în categoria A la fotbal. PAG. 6 : Amănunte în legătură cu gala de box de astă-seară. PAG. 7: Recordurile tie auto-moto vor fi stabilite în Kara-Kum, articol scris special pentru „Sportul popular*" de V. Dvorţov. 4 Fotbal peste hotare. PAG. 8 : Intîlniri internaţionale ale sportivilor romîni. Echipa de baschet C. C.A. a obţinut o nouă victorie la Atena. Fotbalişti noştri juniori au plecat in Luxemburg Ieri dimineaţă a părăsit ţara lotul de juniori al R.P.R. care va participa la competiţia tol ball sited din Luxemburg, Turneul Internaţional de Juniori U.E.F.A. Lotul condus de top. F. Zilceak şi însoţit de antrenorii Tr. Ionescu şi Gorgorin şi medicul Ilean cuprinde pe următorii juniori: Müller şi Opanschi (portari), Codreanu, Petca, Nedelcu (fundaşi), Niculescu, Neacşu, Petru Emil (halfi), Ivansuc, Varga, Pînzaru, Matei, Unguroiu, Mihăescu, Igna şi N. Mureşan (înaintaşi).  Echipa iugoslavă de rugbi Jedinstvo Pancevo joacă miercuri la Timişoara In drum spre patrie, echipa de nigfu Jedinstvo (Iugoslavia), care a sustinut duminică o intilnire amicală , compania rugbiştilor de la C.F.R Griviţa Roşie, va evolua la Timişoara, miercuri după-amiază, avid drejt adversară, echipa de categorie A. Ştiinţa din localitate De menţionat că aceasta va fi prima intilnire internaţională de rugbi găzduită de oraşul de pe malul Biogăi.