Sportul Popular, iunie 1960 (Anul 15, nr. 3626-3640)

1960-06-04 / nr. 3626

inminarea carnetelor de membru al U.C.F.S. — sarcină importantă Este un lucru firesc ca, primind carnetul de membru al UCFS, tînărul sportiv să încerce o puternică emoţie. Mulţi dintre aceşti tineri ne-au scris chiar cu cu entuziasm au aşteptat inminarea carnetului de membru al ICFS, ce-au simţit atunci cind în adunarea generală a asociaţiei preşedintele asociaţiei sportive le-a strîns cu căldură mina, înmînindu-le carnetul. Intr-adevăr, inminarea carnetelor de membru al UCFS reprezintă un eveniment important in viata fiecărui sportiv, in viaţa fiecărei asociaţii sportive. In nenumărate asociaţii sportive, inminarea carnetelor de membru al UCFS s-a transformat într-o sărbătoare sportivă. Cu acest prilej,tinerii sportivi s-au angajat să muncească cu tot mai mult elan pentru dezvoltarea sportului in uzina, întreprinderea sau satul lor. Trebuie subliniată munca entuziastă a activiştilor sportivi care s-au îngrijit ca această acţiune să se desfăşoare la nivelul importanţei pe care o are. Aceştia n-au făcut din inminarea carnetelor de membru o simplă „distribuire“ de carnete, ci o festivitate care să rămină vie in amintirea fiecăruia dintre participanţi. Un aport deosebit la succesul acţiunii de inmînăre a carnetelor de membru al UCFS au adus organele UCFS şi asociaţiile sportive din regiuni cum srat Bacău, Hunedoara, regiunea Stalin sau oraşul Bucureşti. In aceste regiuni, marea majoritate a membrilor UCFS au primit carnetul de membru al UCFS şi acum muncesc cu mai multă dragoste pentru dezvoltarea activităţii din asociaţiile sportive din care fac parte. Peste tot s-a muncit la fel ? Nu. Sunt încă tineri care , deşi au completat adeziunile de luni de zile — nu au primit carnetul de membru al UCFS. Activiştii sportivi respectivi sunt foarte „ocupaţi“ cu probleme ... mai importante şi in acest timp numeroşi tineri se uită la carnetele care stau de atita vreme pe masa preşedintelui sau secretarului de asociaţie. Ba uneori, ele sunt nedesfăcute, închise undeva in biroul vreunui activist sportiv. In acest fel au înţeles să „muncească“ unii activişti sportivi din regiunea Cluj unde deşi există 179.623 de membri ai LICFS au fost înmînate pină acum numai 115.339 de carnete. Pot fi, de asemenea, criticaţi în această direcţie şi activiştii sportivi ai asociaţiilor sportive şi organelor UCFS din regiunile Timişoara, Constanţa, Iaşi şi Suceava care nu s-au străduit să îndeplinească sarcinile ce le reveneau in acţiunea de inminare a carnetelor de membru al U.C.F.S. Ce au de spus aceşti activişti sportivi ? Nu cred oare că este timpul să privească cu mai mult simţ de răspundere importanta sarcină a luminării carnetelor de membru al U.C.F.S. ? Aşteptăm ca lipsurile semnalate să fie lichidate cit mai curind, ca în toate regiunile ţării tinerii sportivi să primească carnetul de membru al UCFS. Organele UCFS şi asociaţiile sportive au datoria să muncească cu mai multă hotărîre pentru îndeplinirea acestei sarcini de cinste, urmind exemplul organelor UCFS şi al asociaţiilor sportive fruntaşe în această importantă acţiune. DAN GIRLEŞTEANU Noi purtători ai insignei G. M. A. In, cinstea celui de al lll-lea Congres al P.M.R. asociaţiile sportive din oraşul Hunedoara desfăşoară o vie activitate sportivă. De mult succes se bucură acţiunile pe linia organizării a cit mai multor concursuri pentru cucerirea insignei G.M A. Astfel, de curind, peste 750 tineri şi tinere din cadrul asociaţiei sportive Corvinul au cucerit insigna G.M.A. gr. I şi gr. II. In cadrul asociaţiilor Siderurgia şi Ştiinţa, concursurile pentru trecerea normelor G.M.A. s-au bucurat, de asemenea, de participarea a peste 560 de tineri sportivi (GH. CIOBANU, coresp.). IN CINSTEA CELUI DE AL III-1EA CONGRES AL P.M.R. In Regiunea Autonomă Maghiară, sportivii şi activiştii sportivi realizează noi succese In Regiunea Autonomă Maghiară activiştii sportivi şi sportivii întîmpină cu succese dintre cele mai frumoase cel de al 111-lea Congres al P.M.R. Astfel, pînă în prezent, în decurs de mai puţin de o lună, un număr de 3500 oameni ai muncii au devenit membri ai U.C.F.S. In plus, au fost înfiinţate 25 noi asociaţii sportive şi au fost trecute aproape 3200 de norme G.M.A. Rezultate dintre cele mai bune au fost obţinute şi în acţiunea de reamenajare a terenurilor sportive şi în organizarea competiţiilor sportive locale. Vom sublinia astfel că pină în momentul de faţă au fost reamenajate 280 terenuri sportive. Iată mai jos alte ştiri care subliniază entuziasmul cu care sportivii întîmpină marele eveniment. O Asociaţia sportivă Sanitarul din Tg. Mureş a înscris 600 de noi membri în U.C.F-S. depăşind în acest fel cu 200 numărul care era cuprins în angajamentul luat în cinstea Congresului. Tot această asociaţie sportivă a amenajat prin muncă voluntară unul dintre cele mai frumoase şi mai bine utilate terenuri de volei din oraş. Terenul constituie o mîndrie a sportivilor acestei asociaţii. In curînd, alături de terenul de volei se va construi unul de baschet şi vor fi amenajate instalaţii de luminat pentru meciurile în nocturnă. Pe platoul Corneşti din apropierea oraşului Tg. Mureş a fost reamenajat şi modernizat poligonul de tir prin construirea unei noi ■cabane de tragere. La Sf. Gheorghe au fost organizate numeroase concursuri închinate celui de al IlI-lea Congres al P.M.R. Astfel, asociaţia sportivă Voinţaa organizat întreceri de fotbal, popice, şah şi tenis de masă între echipele cooperativelor Higiena, Hărnicia, Croitorul şi Ilefor. La fotbal, victoria a revenit echipei cooperativei Croitorul, la popice cei mai buni s-au dovedit a fi cei de la cooperativa Ilefor, iar la şah şi tenis de masă primele locuri au fost ocupate de sportivii cooperativei Higiena. Tot în cadrul asociaţiei sportive Voinţa un număr de 44 tineri şi-au trecut toate normele G.M.A. gr. L . In curtea şcolii sanitare din oraş,şul Odorhei a fost amenajat un teren de handbal în 7, care a şi găzduit o competiţie închinată Congresului, la care au participat numeroase echiipe din oraş şi din raion. p Pînă în prezent, în satele raio- nului Tg. Mureş, în mai puţin de o lună, un număr de 381 ţărani mnci-tori au devenit membri ai U.C.F.S., iar în trei comune (Bărdeşti, Merişor, şi Bedeni) au fost organizate asociaţii sportive noi. Sportivii asociaţiei Olimpia din comuna Breţcu (raionul Tg. Secuesc)) au amenajat prin muncă voluntară un teren de volei. Noua bază sportivă a şi găzduit cîteva frumoase competiţii de volei. De asemenea, în sat s-au organizat întreceri de sah și tenis de masa. IOAN PAUS corespondent LA SIGHIŞOARA: In aşteptarea sezonului de ştrand! De cileva z de la Sighişoara termometrul înregistrează temperaturi care te fac să gîndeşti la... o scaldă, la ştrand. Ştrandul din Sighişoara este aşezat în apropiere de mijlocul oraşului, unde zeci şi sute de tineri şi tinere, muncitori, tehnicieni, funcţionari din întreprinderile din localitate vin să se relaxeze după orele de muncă. Şi, gîndjjjdn-niă la toate acestea, paşii m-au purtat înspre acolo unde ma aşteptam sa văd ştrandul gata aînenajat pentru a-şi aştepta vizitatorii. Dezamăgirea a fost mare. Consiliul asociaţieisportive Nicovala, în grija căruia se află acest ştrand, n-a făcut aproape nimic. De pildă, lipseşte nisipul deşi rîul Tîrnava nu este prea departe (aproximativ 1 kilometru). Pe de altă parte, fundul bazinului este plin de noroi, la cabine lipsesc încuietorile, ţevile de la duş şi de la gura de apă potabilă sunt sparte etc. Ce părere au despre toate aceste lucruri tovarăşii din consiliul asociaţiei sportiveNicovala ? 1OAN TURJAN-coresp. — Aş vrea... — Lasa-ma că am treabă. Vine canicula si ştrandu-i... sec. Desen de MATTY Concursul cultural-sportiv al tineretului La Bacău se poate realiza mai mult Tineretul din oraşul Bacău participă cu entuziasm la întrecerile din cadrul Concursului cultural-sportiv al tineretului. Sute şi sute de tineri şi tinere îşi dispută cu ardoare întâietatea în cadrul concursurilor pe asociaţie, iar pe scenele din fabrici şi întreprinderi, brigăzile artistice îşi fac cunoscute noile programe. Succesele obţinute pînă acum se datoresc entuziasmului cu care activiştii sportivi şi culturali au muncit pentru organizarea întrecerilor şi mobilizarea concurenţilor, precum şi colaborării strinse dintre organizaţiile de bază U.T.M. din întreprinderi, instituţii şi asociaţiile sportive. Analizînd activitatea desfăşurată de comisia orăşenească de organizare a Concursului cultural-sportiv al tineretului şi posibilităţile existente în oraşul Bacău, observăm că în acest domeniu mai sunt încă o serie de lipsuri a căror înlăturare va duce la obţinerea unor rezultate mai bune în desfăşurarea Concursului cultural-sportiv al tineretului. Un început bun Munca de organizare a Concursului cultural-sportiv al tineretului a început şi în oraşul Bacău la timp. Ea s-a desfăşurat conform îndrumărilor şi a reuşit să creeze o bună bază de plecare în organizarea primei etape pe asociaţii. A fost constituită comisia orăşenească de organizare a întrecerilor, au fost întocmite regulamente pentru desfăşurarea concursurilor la diferitele ramuri sportive, s-au ţinut şedinţe cu preşedinţii asociaţiilor sportive (din păcate au participat numai 50 la sută dintre ei) şi cu profesorii de educaţie fizică şi s-au dat indicaţii pentru popularizarea temeinică a competiţiilor. Sîrguinţa cu care s-a desfăşurat munca de organizare a Concursului cultural-sportiv al tineretului a avut o influenţă puzitivă asupra disputării întrecerilor. Ele au pornit la timp şi au stîrnit interesul participanţilor. Colaborarea dintre organizaţiile de bază U.TIS1, şi asociaţiile sportive (exemple : „Partizanul”, „Confecţia” Ş.a.) a contribuitşi la obţinerea unor succese în domeniul amenajării de baze sportive. Pentru buna desfăşurare a întrecerilor tinerii au amenajat prin muncă patriotică 4 terenuri de voiei, 2 piste de popice şi au reamenajat 20 terenuri de volei, 3 arene simple de popice etc. In această perioadă la concursurile desfăşurate în 5 asociaţii sportive au luat parte aproape 2.000 concurenţi. O „vacanţă”* nedorită lu ştim de ce, după un început atît de bun, activiştii din oraşul Bacău au considerat că este cazul să ia un fel de „vacanţă”, tocmai in momentul in care era necesar să acţioneze în direcţia îndrumării temeinice a asociaţiilor sportive. Comisia de organizare nu s-a mai întrunit de la înfiinţarea sa. Este drept cu o serie de membri ai acestei comisii au muncit, dar activitatea lor a fost sectară şi deci lipsită de aportul de forţa colectivului. Alţi membri ai comisiei (exemple : Elena Pintilie, P. Motaş, R. Micu) au şi... uitat că sunt componenţi ai acestui organ de conducere şi îndrumare a desfăşurării întrecerilor în oraşul Bacău. De altfel, ca o completare trebuie să spunem că nimeni nu cunoaşte numele... preşedintelui comisiei ! Lipsită de conducător şi coordonator activitatea n-a mai cunoscut succesul pe care putea să-l obţină şi la care ii dădea dreptul entuziasmul cu care tineretul s-a avîntat în primele întreceri. Mai bine de o lună de zile concursurile au stagnat, iar cele cîteva care s-au desfăşurat nu s-au mai bucurat de un cadru adecvat. ■Din această cauză activitatea culturală şi cea sportivă nu s-au mai desfăşurat în aceeaşi măsură. Neexistind o comisie de organizare (decît formal) ne-am adresat consiliului orăşenesc U.C.F.S. Bacău pentru a obţine o serie de date privitul desfăşurarea întrecerilor. Informările care se aflau aici erau foarte palide şi mi toate corespundeau realităţii. Ele se refereau tot la... prima parte a concursului. Aceasta se datoreşte şi faptului că activiştii U.C.F.S. au neglijat munca de îndrumare, sprijin şi control în cadrul asociaţiilor sportive. Trecînd din cind în cînd prin cite o asociaţie şi făcînd doar „aluzii" la concurs, era firesc sa nu se obţină rezultate superioare. O lipsă în această direcţie o arată şi faptul că nu s-a cerut sprijinul comisiilor orăşeneşti pe ramură de sport, care puteau să contribuie cu cunoştinţele şi autoritatea lor, la organizarea în comliţii bune a întrecerilor. Lăsată la voia intîmplării, activitatea de organizare a Concursului cultural-sportiv al tineretului nu s-a putut dezvolta. Deşi erau create condiţii pentru a participa la întreceri peste 15.000 concurenţi, pînă în momentul de faţă n-au fost cuprinşi în competiţii decît 4 5000 tineri şi tinere. Ce trebuie făcut ? Deşi pină la încheierea primei etape a concursului mai sînt doar două săptămîni şi ceea ce se putea realiza de-a lungul a aproape, doua luni nu se poate obţine intr-un timp atît iie scurt, totuşi pot fi înlăturate o serie de greşeli. Trebuie neapărat să se reorganizeze comisia orăşenească şi să se ceară tuturor membrilor un efort sporit şi continuu, îndrumările comisiei în asociaţiile sportive trebuie să se facă direct şi nu prin intermediul „adreselor”, „instrucţiunilor”, „referatelor” etc. Este necesar să se imprime concursurilor un caracter unitar, să se pună accent pe îmbinarea manifestaţiilor culturale cu cele sportive. Experienţa unor asociaţii sportive în această direcţie trebuie dată ca exemplu şi urmată, lată de pildă la asociaţia sportivă „Confecţia” au fost angrenaţi în întreceri peste 200 muncitori şi muncitoare (numărul membrilor U.C.F.S. este de 150) datorită faptului că organizaţia U.T.M. a colaborat strîns cu asociaţia sportivă. Afişe mari, frumoase, au fost răspîndite prin fabrică şi au informat pe salariaţi asupra scopului concursului, regulamentului, disciplinelor la care se desfăşoară etc. Întrecerile se dispută simultan , o competiţie sportivă şi un spectacol al brigăzii. La reuşita concursului a contribuit şi faptul că prin străduinţa activiştilor obşteşti de la „Confecţia" s-a asigurat un cadru sărbătoresc desfăşurării întrecerilor. Munca comisiei orăşeneşti va trebui să fie îndrumată şi sprijinită de către comisia regională de organizare a Concursului cultural-sportiv al tineretului. Lipsa de control din partea acestei comisii a făcut ca activitatea din oraşul Bacău să înregistreze scăderi. Un efort comun poate asigura succesul deplin al acestui important concurs. HRtblAGtthNAUM Relatări de la întrecerile sportive din comuna Casteiu Cu câteva zile îţi urmă tinerii din minima Casteiu, raionul Medgidia, au participat la o frumoasă sărbătoare sportivă. Consiliul raional U.C.F.S. Medgidia —a sprijinit efectiv de către asociaţia sportivă Luceafărul de la I.C.A.C. Castelu, a organizat o „dv. minteă sportivă" care s-a bucurat de un succes deosebit. Dintr-o atmosferă de entuziasm, de prietenie şi voie bună, tinerii din Castelu, precum şi invitaţii lor din comunele Cuza Vodă şi Nisipari, muncitori la S.M.T. şi colectivişti şi-au disputat cu dîrzenie întîietatea în cadrul unor interesante concursuri de călărie, ciclism, fotbal, volei şi popice. In proba de călărie, care a întrunit la start 14 concurenţi, pe primul joc s-a clasat colectivistul Cristea Bălan de la G.A.C. „Cuza Vodă". El a reuşit să-şi întreacă adversarii pe ultima parte a cursei. In întrecerea de ciclism disputa a fost foarte dîrză şi s-a soldat cu victoria tînărului Vasile Dobrică (S.M.T.Castelu). Din plutonul celor 18 concurenţi el s-a desprins împreună cu Nicolae Popescu (G.A.C. Castelu) şi a continuat să ruleze susţinut. Apropierea liniei de sosire a prilejuit o pasionantă luptă pentru ocuparea primului loc la sprint. In aplauzele spectatorilor a trecut primul Vasile Dobrică, urmat la o... roată de Nicolae Popescu. Ca pretutindeni şi aici fotbalul a re- j ţinut atenţia celor mai mulţi dintre spectatorii prezenţi la această manifestaţie sportivă. Au participat echipele colectiviştilor din O.A.C. Castelu, G.A.C. „Cuza Vodă" şi G.A.C. Nisipari! Fotbaliştii din Nisipari au învins în ambele întîlniri şi au ocupat pe merit primul loc. Deşi în competiţia de volei au parti- cipat numai două echipe, disputa dintre colectiviştii din Castelu şi muncitorii de la S.M.I.-ul din aceeaşi localitate a fost un adevărat „derbi" local. Şi cum la volei nu există meci... nul au cîg- tigat — de această dată — la limită reprezentanţii tractoriştilor. Data uii- toare însă... „Duminica sportivă" organizată îţi comuna Castelu s-a încheiat cu un con- curs de popice la care în afară de concurenţii tineri şi-au încercat „forţa? — atît la proba de „pline" cît şi la cea de „izolare“ — şi o serie de parti* cipanţi mai... vîrstnici. Competiţia sportivă desfăşurată în cinstea celui de al 111-lea Congres al Partidului Muncitoresc Român a fost reuşită din toate punctele de vedere.Atît sportivii cît şi spectatorii aşteaptă cu nerăbdare să se organizeze noi în treceri sportive de acest gen. Şi cu siguranţă că la viitoarele competiţii nu, mărul participanţilor va fi din ce îql cp m?î mare. SERGIU ZIMBREA — corespund«®!