Sportul Popular, februarie 1961 (Anul 17, nr. 3765-3780)

1961-02-02 / nr. 3765

y In jurul balonului rotund • Echipa suedeză I.F.K. Göteborg, din prima categorie, s-a oferit să susţină trei partide în ţara noastră, în cursul lunii martie. Forul nostru de specialitate i-a propus datele de 9, 12 şi 15 martie, cînd se proiectează să joace la Cluj, Bucureşti şi Arad. • O‘formaţie românească a fost invitată la turneul internaţional de anul aceste, care se organizează în vară la New York. Federaţia urmează să desemneze formaţia care va face deplasarea. • Fotbaliştii algerieni ne vor vizita din nou. Ei vor evolua în țara noastră între 15 şi 30 aprilie. • Comisia orăşenească . Bucureşti ţine şedinţă, mîine vineri la ora 18 în sala I.G.A.B. din str. G. Miile nr. 6 8, cu toţi delegaţii echipelor din categoria I şi a 11-a Oraş. Veşti din Timişoara Săptâmîna trecută. Ştiinţa Timişoara a efectuat trei antrenamente în _^*,sala de gimnastică a Institutului Politehnic. Studențiii ‘ timişorenei îşi vor continuă pregătirile la Sinaia sub conducerea antrenorilor S. Bimfea şi N. Reiter, care au la dispoziţie următorul - tot ! Pann, Curcan, Enăchescu — Codreanu, Turcan, Neacşu, Georgescu, Jenei '— "Ignat Tănase, Cojereanu — Grileanu, R. Lazăr, Lereter, Miţaru, Feodor, Petescu, Vî icov, lordăchescu şi Roman (P. Veselim, Coresp.). . . . • Duminică, a avut loc la Jimbolia im 'meci amical' între Ceramica din localitate și Tehnometal din Timișoara încheiat, cu victoria la scorul de 3—0 (0-10) în favoarea primei echipe. Partida s-a desfășurat pe un timp frumos, în fața a 400 de spectatori. * 1 * 2 BULETINUL TURNEULUI BALCANIC INTERCLUBURI * La Steagul roşu : antrenamente şi... tratative pentru stabilirea datelor jocurilor * Sunt admise schimbările de jucători. Pentru echipa Steagul roşu, mai mult decît pentru oricare dintre celelalte formaţii din categoria A, actuala perioadă de pregătire prezintă o deosebită importanţă. Echipa din Braşov trebuie să se pregătească foarte bine nu numai în vederea returului, în care numeroşii săi susţinători aşteaptă o comportare superioară celei din toamnă. Braşovenii doresc — şi această dorinţă este perfect justificată — ca echipa lor să aibă un cuvînt greu de spus în retur. Dar, ei mai au o dorinţă: aceea de a o vedea comportîndu-se cu succes în turneul balcanic intercluburi. După cum se ştie, Steagul roşu participă la această importantă competiţie în calitate de a doua clasată în campionatul trecut şi are de înfruntat adversari puternici, printre care pe Levski din Sofia, Fenerbahce din Istanbul şi A.E.K. din Atena. Cu unele din aceste echipe, Steagul roşu trebuie săse întîlnească, pînă la începerea returului campionatului. Deci, un motiv în plus ca fotbaliştii braşoveni să priveasca şi mai atent pregătirile actuale. In prezent, sînt în plină desfăşurare şi antrenamentele şi... tratativele pentru stabilirea datelor jocurilor dincadrul turneului balcanic. Conducerea Steagului roşu este în discuţie cu cluburile cu care urmează să joace. Pînă acum însă nu a fost stabilită definitiv nici o dată. Partida cu Fenerbahce fusese fixată iniţial pentru ziua de 8 martie la Istanbul. Acum, data aceasta a intrat din nou în discuţie, deoarece clubul din Istanbul a propus schimbarea ei ; se proiectează la sugestia clubului Feherbahce" devansarea meciului la sfîrşitul lunii februarie sau amînarea cu cîteva zile în martie. Cum şi celelalte partide urmează să le dispute în afară, conducerea Steagului roşu studiază posibilitatea încadrării lor într-o singură deplasare. Alte noutăţi din turneul balcanic. • Turneul se dispută după sistemul campionat, cu jocuri tur-retur şi clasament. • Primele jocuri ale echipei A.E.K. Atena sunt astfel programate: cu Fenerbahce la Istanbul, cu Levski la Atena şi cu Partizan la Tirana. • Toate partidele trebuie disputate pînă la 15 septembrie a.c. conform regulamentului competiţiei • In cursul unui meci pot fi înlocuiţi portarul (în tot timpul jocului) şi un jucător de cimp (pînă la pauză). • Un jucător eliminat este suspendat automat pentru întîlnirea următoare. Două premii a cite 34.798 lei la Pronosport 44 premii pe un buletin combinat (colectiv)! În urma trierii și omologării variantelor depuse la concursul Pronosport de duminică 29 ianuarie au fost stabilite următoarele premii: 2 variante cu 12 rezultate exacte a cîte 34.798 lei; 81,5 variante cu 0 rezultate exacte a câte 1.024 lei, 2.514,5 variante cu 10 rezultate exacte a cîte 49 lei. Fond de premii : 278.384 lei. Cele două premii au revenit participanţilor Stelian Teodorescu din Cisnădie, str. 1 Mai nr. 1 şi Vasile Stamatin din Bîrlad, str. Leningrad nr 5. De remarcat că participantul Stelian Teodorescu, care a folosit un buletin combinat (colectiv) a obţinut: 1 premiu I, 9 premii II şi 34 premii iii în total 45.600 lei. Un nou exemplu al avantajelor pe care le prezintă participarea pe buletine combinate (colective). , „ Ce ne rezervă concursul următor? Un program foarte _ interesant. _ Vi-1 prezentăm în întregime, o dată cu pronosticurile Artistului Poporului Grigore Vasiliu-Birlic, apărute în „Programul Loto-Pronosport“ de luni 30 ianuarie. I. Nimes — Racing x, 2 II. Lyon — Reims 2 IM. St. Francais — Le Have 1, x IV. Rennes — St. Etienne x, 2 V. Troyes — Sedan 2 VI. Valenciennes — Angers 1, x VII. Limoges — Nice x, 2 VIII. Lecco — Florentina 1, x IX. Catania — Milan 1, x X. Napoli — Lancrossol 1, 2 XL Padova — Spal XII. Sampdoria — Torino 1 Meciurile sunt echilibrate, la special prin faptul că o serie de echipe fruntaşe se deplasează: Racing, Reims, Angers, Milan. In majoritatea cazurilor ele întîlnesc echipe cu o situaţie dificilă în clasament PRONOEXPRES La tragerea din urnă a numerelor concursului PRONOEXPRES din 1 februarie au fost extrase următoarele numere : 11 15 16 46 22 38 Numere de rezervă: 32 13 Fond de premii: 730.000 lei Rubrică redactată de LS. Loto-Pronosport. Antrenamente, antrenamente... LOTUL ECHIPEI RULMENTUL BIRLAD Rulmentul Bîrlad și-a început pregătirile sub conducerea antrenorului Justin Apostol. La prima ședință de antrenament a fost prezent un lot de 17 jucători : Leată, Iordache — Radu, Istrate, Bercea, Burtea — Manta, Schluschi — Luchian, Cărare, Manolache, Constantinescu, Oprea, Frtacu, Dascălu, Stoian, Niculescu. A lipsit nemotivat jucătorul Jurcă. (E. Solomon, coresp.). 12 INTlLNIRI DE VERIFICARE C.S.M. Reşiţa şi-a alcătuit un judicios plan de antrenamente, în care sunt prevăzute şi 12 întîlniri de verificare cu echipe de categorie regională, categoria B şi A. De pildă, fotbaliştii reşiţeni vor juca la 4 martie cu C.F.R. Timişoara, iar la 9 martie cu Ştiinţa Timişoara. Iată lotul echipei: Boceanu, Purcică — Bratu, Husek, Becelescu, Asan — Nicolin, Apro, Jijic, Schiopu — Joiart, Pătraşcu, Mateon, Tischler, Sporea, Varga, Schuigelbauer, Todor, Walisch, Indru. Din tot mai fac parte şi juniorii Mingheş, Crişu şi Scînteie II. (Iancu Plăvitu, coresp.). De la I. E. B. S. Pentru turneul de box al cocoşilor şi semiuşorilor care are loc în sala Floreasca între 1 şi 5 februarie a.c. biletele s-au pus în vânzare la casele de la agenţia centrală Pronosport din Calea Victoriei nr. 9 şi str. I. Vidu. Levski Sofia va evolua la Capitală De vorba cu antrenorul Gh. Constantinescu despre turneul echipei Dinamo în Turcia şi R. P. Bulgaria Recent s-a înapoiat în Capitală echipa feminină de volei Dinamo Bucureşti, campioana ţării, care a susţinut la Istanbul primele două jocuri din cadrul „Cupei campionilor europeni", învingătoare în ambele meciuri, Dinamo s-a calificat pentru turul urmat al competiţiei, unde va întâlni formaţia iugoslavă Partizan Belgrad. In drum spre ţară, Dinamo a evoluat la Sofia în compania puternicei echipe Levski, clasată pe locul II în campionat. Despre aceste trei jocuri ne-a vorbit antrenorul Gh Constantinescu: „Deşi s-ar părea ca cele două victorii cucerite de Dinamo in Turcia au fost uşoare, realitatea este că cel puţin în primul meci cu Fenerbahce Istanbul atacul a trebuit să muncească destul de mul pentru a putea realiza puncte, deoarece adversarele noastre aveau o apărare foarte bună. Trebuia să tragi de 4—5 ori pină să realizezi un punct. In plus, podeaua de asfalt a inc modal oarecum jocul nostru. Ceea ce mm vreau să scot în evidentă este numărul mare de spectatori care a asistat la ambele partide. Faptul are următoarea explicaţie: voleiul nostru se bucură de un frumos prestigiu in Turcia". Discuția a alunecat apoi spre întîlnirea de la Sofia, cu Levski. — N-am văzut de multă vreme un meci atit de disputat ca acesta. Noi am ciştigat după multe eforturi, 4 seturi necesitind prelungiri, iar în al cincilea scorul a fost 15—1ST Levski a prezentat o formaţie întărită cu cinci jucătoare din lotul reprezentativ. Meciul a contat ca o bună verificare înaintea jocurilor cu Partizan Belgrad care vor avea loc între 26 februarie şi 12 martie. Cu această ocazie, echipa Levski a fost invitată să participe la cîteva partide în Capitală, intre 15—20 februarie. — m. t. — Jucătoarele de la Fenerbahce : Alarmă, trage Dinamo !... Reproducere din ziarul Turkiye—Sport La Sibiu A doua ediţia a „Cupai Energia“, SIBIU (prin telefon). La sfîrşitul săptămînii trecute s-a disputat în localitate a doua ediţie a „Cupei Energia“. In afara unor formaţii din Sibiu au participat echipe din Brăila şi oraşul Victoia. In competiţia masculină s-au înregistrat următoarele rezultate : Energia Sibiu-Negoiul orașul Victoia 3—0 (3,11,8). „7 Noiembrie" Sibiu-Tînărul meseriaș Brăila 3—1 (5-15, 15-9, 15-9, 16-14) ; s-au întîlnit apoi între ele echipele învingătoare și cele învinse: Energia — „7 Noiembrie“ 3—2 (13—15, 15—7, 7—15, 15—12, 15—10). Jocul a avut o desfăşurare pasionantă şi a durat 3 ore şi 20 de minute! Tînărul meseriaş-Negoiul 3—1 (14—16, 15—6, 15—3, 15—8). Iată clasamentul: 1. Energia (care cucereşte trofeul pentru a doua oară); 2. „7 Noiembrie"; 3. Tînărul meseriaş; 4. Negoiul. Iată rezultatele din competiţia feminină : Energia Sibiu-Negoiul oraşul Victoria 3—1 (8—15, 15—4, 15—7, 15—4), „7 Noiembrie" Sibiu-Energia Sibiu 3—2 (15—7, 15—12, 1 4—15, 14—16, 15—9). Clasament: 1. „7 Noiembrie“ ; 2. Energia; 3. Negoiul. VALERIA VLADOIANU — coresp. VIZA ANUALĂ A CARNETELOR DE LEGITIMARE Toate echipele masculine şi feminine de categoria A trebuie să facă viza anuală a carnetelor de legitimare pînă la data de 1 martie a.c. la F.R. Volei. Se atrage atenţia tuturor echipelor că fără această viză ele nu vor fi programate în campionat. REZUMAT : în Kievul ocupat vremelnic de , fascişti, fotbaliştii clubului Dinamo au învins cu 6-1 echipa germană Luftwaffe, într-un meci pe care au fost siliţi să-l joace. XIX Văzînd acest ultim act de nesupunere, Radomski sări ca urs de la locul lui şi ameninţă cu pumnii : „Nu părăseşte nimeni stadionul — strigă el isteric. Controlul documentelor .Arestaţi pe toţi suspecţii ! Le arătăm noicine-i^kaputism vest® neplăcută începu să circule printre rânduri : nenumărate dube ale Gestapoului aşteaptă la poartă. Poliţaii se virau pretutindeni, Şi arestau, pe cei care 11 se păreau suspecţi, le răsuceau mîinile la spate şi-i urau spre ieşire. Intr-ună din tribune se iscase o încăierare in regulă. Ca să nu provoace ovaţiile spectatorilor, jucătorii kievieni părăseau terenul cu capetele plecate, dar la picioarele lor cădeau buchete de flori. Din ziua de cînd a căzut prizonier, Rusievici nu s-a simţit niciodată cu inima atit de uşoară. Intrînd în cabină, Swiewtov îl întrebă...Ce, ce-ntirpplă la tribune ?“ „Nu mai pricep nimic — răspunse Nikolai — doar n-au de gînd să-i aresteze pe toți!“ Incercînd să iasă din cabină, Rusievici fu oprit de un agent al Gestapoului care-1 împinse şi încuie uşa. Intre timp, domnul Radomski blestema în gînd mulţimea asta gălăgioasă. ..Blestemaţii !“ Nu s-au supus, nici n-au de gînd să se supună. Ei cred în izbînda lor“. Pe neaşteptate, el se simţi mic şi nenorocit în acest furtunos torent de oameni. Iată că, înpofida tuturor cruzimilor care i-a supus Pe mevieaiv viața triumfat. Ce se întîmpla dacă această masă va repurta victoria ? Tresări și închise ochii. „Ar fi timpul să ne luăm tălpăşiţa, pînă nu e prea tîrziu“ — bolborosi el. aferat de cele spuse, gîndi Se pare că mă lasă nervii“. Apoi ordonă : „Să se deschidă porţile. Iar jucătorii kievieni să rămlnă deocamdată sub arest. Toţi cei arestaţi să fie trimişi la mine. In lagăr, 1,3 Siret !“. Seara, tîrziu, fotbaliştii fură duşi sub escortă la fabrica de pîine. *»■*Urmare* în Humorul viitor^