Sportul Popular, iunie 1961 (Anul 16, nr. 3833-3848)

1961-06-01 / nr. 3833

înaintea ultimei etape a campionatului republican masculin La sfîrşitul săptămînii se va desfăşura ultima etapă a campionatului republican masculin de volei 1960 — 1961. înaintea întrecerilor finale situaţia este clară. Titlul de campioană va reveni din nou, pentru a treia oară consecutiv, echipei Rapid Bucureşti, iar cele două promovate de anul trecut, Petrolul Ploieşti şi Farul Constanţa, nu s-au putut menţine în competiţia celor mai bune echipe din ţară şi vor trebui să retrogradeze Iată clasamentul. Datele meciurilor restante ale formaţiei Rapid cu Victoria, Ştiinţa Cluj şi Dinamo nu au fost încă fixate. In schimb, se ştiu datele semifinalei Rapid Buc. — Dukla Kotin (R. S. Cehoslovacă) din cadrul „Cupei Campionilor Europeni": 11 iunie la Praga (turul) şi 18 iunie la Bucureşti (returul). 1. Progresul Buc. 21 16 5 54:37 37 2. Rapid Buc. 18 18 0 54:13 36 3. Dinamo Buc. 20 13 7 48:30 33 4. Ştiinţa Cluj 20 13 7 43:32 33 5. Ştiinţa Timişoara 21 12 9 51:38 33 1. Jiul Petroşani 21 12 9 45:43 33 7. Tractorul Braşov 21 9 12 41:43 30 *• Ştiinţa Galaţi 21 9 12 39:50 30 » C.C.A. 21 6 13 41:45 29 10. Victoria Buc. 20 9 11 36:46 29 11 Petrolul Ploieşti 21 4 17 24:56 25 M. Farul Constanţa 21 0 21 14:63 21 La baza succesului repurtat de alergătorii români în „Cursa Păcii“ au stat două elemente foarte importante: pregătirea specifică şi progresul tactic. Antrenorii celor două cluburi care au dat alergători naţionalei noastre (Ervant Norhadian — C.C.A. şi Nicolae Voicu — Dinamo) şi, în final, antrenorul Nicolae Voicu care a lucrat la omogenizarea formaţiei şi a condus-o în această grea competiţie, şi-au adus din plin, contribuţia la obţinerea succesului. Formaţia reprezentativă a R. P. Româno s-a prezentat la cea de a XIV-a ediţie a „Cursei Păcii“ cu o pregătire superioară atît în ceea ce priveşte rezistenţa cît şi viteza (ne referim nu numai la sprint, ci şi la viteza medie ridicată în care au fost parcurse etapele). Anul acesta „Cursa Păcii“ a avut un specific : etape lungi de peste 200 km. Este edificator faptul că 7 din cele 13 etape au fost de peste 200 km, iar alte 3 au avut un kilometraj foarte apropiat de această coiră. Media orară generala a acestei întreceri, desfăşurată în condiţii atmosferice nefavorabile, este de 39,7 km! Aceasta dovedeşte că participanţii au reuşit nu numai să învingă durităţile cursei, dar să şi impună un ritm foarte dinamic etapelor. în aceste condiţii antrenorii au avut sarcina să asigure cicliştilor o pregătire de bază cit mai bună. Şi au reuşit acest lucru. Apoi, antrenorul Nicolae Voicu a continuat migăloasa muncă de pregătire a lotului. Tînărul antrenor are meritul de a se fi pregătit el însuşi foarte bine. Deplasările efectuate în străinătate, contactul cu specialiştii sovietici i-au dat posibilitatea sa cerceteze noile metode de pregătire, să-şi îmbogăţească cunoştinţele şi prin aceasta să poată elabora programe de antrenament din ce în ce mai bune. Ceea ce a constituit unul din punctele de plecare în activitatea de pregătire a alergătorilor pentru anul acesta a fost mărirea volumului de lucru şi creşterea intensităţii antrenamentelor. Este mai puţin important să arătăm numărul exact de kilometri parcurşi de ciclişti în pregătirea lor, deoarece el n-ar putea folosi secţiilor de ciclism ţinînd cont de faptul că mărirea aceasta trebuie făcută treptat. Trebuie reţinut însă faptul că în pregătire, numărul kilometrilor parcurşi trebuie să crească de la un sezon la altul, o dată cu intensitatea şi densitatea antrenamentelor. Ştiind că cicliştii noştri sunt deficitari la capitolul viteză, antrenorul Nicolae Voicu s-a ocupat intens de rezolvarea acestei probleme. Mărirea vitezei de parcurgere a antrenamentelor, verificarea în concursuri cu adversari tari etc. au fost cîteva din metodele folosite. De asemenea au fost folosite în antrenament „bucăţile" de viteză, repetarea lor, micşorarea pauzelor şi creşterea vitezei. Mulţi dintre iubitorii sportului cu pedale se întreabă: în ce constă tactica în cursele cicliste de fond ? „Arsenalul“ tactic al alergătorilor de fond este nesfirşit. Să luăm, de pildă, „Cursa Păcii" din acest an. Cicliştii noştri au avut de rezolvat importante probleme tactice privind echipa. In prima parte ei trebuiau să atace fără a avea „compania“ unor ciclişti din echipele situate înaintea noastră. Nu este deloc uşor. Trebuie să fi atent, să observi momentul cel mai prielnic în care adversarul se află în situaţie dificilă sau se găseşte în spatele plutonului. La mijlocul cursei rutierii români făceau tactică de suspectare a adversarilor care ne „vînau" locul. La fiecare atac trebuia răspuns pentru a nu pierde poziţia. In sfîrşit, finalul cursei a dovedit maturitatea tactică a cicliştilor noştri. Momentul (din etapa a XlI-a) ,în care au sesizat „căderea“ cicliştilor polonezi şi au acţionat în colaborare cu cicliştii germani şi sovietici a constituit punctul „forte“ al echipei noastre. Ultima etapă a pus de asemenea în faţa cicliştilor noştri probleme tactice, de aparare. Răspunzind la toate atacurile ei şi-au îndeplinit cu succes misiunea Trebuie ţinut seamă că reprezentativa R. P. Române a acţionat în rezolvarea problemelor tactice cele mai dificile în 4 şi chiar în 3 oameni. Aceasta a constituit o greutate evidentă, deoarece echipele cu care ne disputam şansele aveau formaţii complete sau aproape complete. Ei au făcut faţă cu succes datorită faptului că au avut o bună pregătire specifică, o rezistenţă scoasă în evidenţă de majoritatea specialiştilor. Succesul din „Cursa Păcii" ne-a creat obligaţii. Prezentîndu-ne la startul unei curse noi vom fi cotaţi după „cartea de vizită" pe care o posedăm, dar — în acelaşi timp — vom fi judecaţi după ea. Este necesar deci ca antrenorii noştri să meargă pe drumul îmbunătăţirii continue a pregătirii, pe drumul promovării cu curaj a elementelor tinere. întrecerile care se desfăşoară în ţara noastră trebuie să constituie o adevărată şcoală. Cicliştii cu experienţă au datoria să-i ajute pe cei tineri, să le transmită cunoştinţele lor pentru a contribui în acest fel la creşterea continuă a prestigiului sportului cu pedale din ţara noastră. HRISTACHE NALM In „Cursa Păcii" Cicliştii noştri au „urcat" tehnic şi tactic Fotoreporterul s-a cățărat in virful unui... pom și de acolo a luat o imagine inedită : plutonul compact rulează spre Olsztyn. Etipie dous a „Cupei oraşului Bucureşti“ Duminică, sala de lupte a stadionului Giuleşti a găzduit cea de a doua etapă a „Cupei oraşului Bucureşti" la lupte clasice. Formaţia giuleşteană s-a dovedit a fi în formă ,ereţinind două victorii clare. Notăm rezultatul nesperat de bun al sportivilor de la Semănătoarea in fața echipei Progresul II — meci nul. S-au înregistrat următoarele rezultate: Rapid — Progresul II 14—2, cu Semănătoarea 16—0. Semănătoarea — Progresul II 8-8, V. D. 102 concurenţi la o competiţie rezervată copiilor Comisia de lupte a oraşului Bucureşti. Împreună cu clubul Rapid, a organizat duminică o competiţie rezervată copiilor, în cinstea „Zilei internaţionale a copilului“. S-au întrecut 102 copii din câteva raioane ale Capitalei. Cu acest prilej am notat buna comportare a următorilor : I. Grigore (r. 1 Mai), C. Diaconu (r. Gh. Gheorghiu-Dej), Gh. Marinescu (r. Gh. Gheorghiu-Dej), P. Constantinescu (r. V. L Lenin), V. Manciu (r. Gr. Roşie), M. Marmara, C. Britki, V. Mileşan, P. Mihăiţă şi V. Ungureanu (r. Gh. Gheorghiu-Dej). Dintre câştigătorii de anul trecut au reuşit să-şi menţină „titlurile" următorii : V. Ungureanu, M. Perianu şi C. Diaconu. In deschidere au avut loc 4 meciuri de judo. V. STOIAN-coresp. întpscerei seiiru titiu! fu csépiei li mediii uceifiii Pe mise la Timipra Ultima parte — şi cea mai importantă — a turneului final al campionatului republican masculin de handbal în 7 se va desfăşura, începlnd de mîine, la Timişoara In lupta pentru primul loc lucrurile s-au lămurit într-o oarecare măsură prin victoriile consecutive realizate de echipa Dinamo Bucureşti în prima parte a turneului linal. Lupta pentru celelalte locuri rămîne însă deschisă, celelalte trei formaţii participante (Ştiinţa Timişoara, Rapid Bucureşti şi Tehnometal Timişoara) avînd şanse apropiate în disputa pentru ocuparea unui loc cît mai bun în clasamentul final. Programul întrecerilor de la Timişoara este următorul : VINERI, ora 16,45 : Dinamo — Rapid; ora 18: Ştiinţa — Tehnometal; SIMBATA, ora 16,45: Tehnometal — Rapid; ora 18: Dinamo — Ştiinţa; DUMINICA, ora 10: Ştiinţa — Rapid; ora 11,15: Dinamo — Tehnometal. Cea de a XVI-a etapă a campionatului republican feminin de handbal în 7 are un „cap de afiş“ pasionant, meciul Rapid — Ştiinţa Bucureşti, care poate hotărî pe viitoarea deţinătoare a titlului de cea mai bună echipă a ţării. Handbalistele feroviare pornesc favorite în această întrecere. Forma lor bună (jocul în apărare a fost serios îmbunătăţit, iar contraatacurile Măriei Constantinescu şi Elenei Hedeşiu au o eficacitate din ce în ce mai mare), cîntăreşte mult în balanţa disputei. Actualele campioane trec printr-o serioasă eclipsă de formă (în ultimele două jocuri nu au realizat decît un punct 1) şi, în plus, nu beneficiază nici de efectivul complet. Dacă va învinge în acest joc, echipa Rapid — care are în momentul de faţă 3 puncte avans şi un golaveraj superior — va deveni pentru prima oară campioană a ţării şi la handbal în 7. În cazul unui succes al Ştiinţei, sau al unui joc egal, soarta titlului va fi decisă in ultimele două etape. In meciul de astăzi, cele două echipe vor alinia următoarele loturi probabile : RAPID : — M. Hanek A. Boton, M. Constantinescu, F. Coşug, E. Hedeşiu, M. Boian, C. Dumitrescu, E. Brînzei, C. Stănescu, C. Miclea, E. Nebunoiu. ŞTIINŢA: — I. Hector (E. Ionescu) — I. Ştefănescu, C. Cîrligeanu, A. Leonte, C. Constantinescu, I. Hidi, I. Ungureanu, E. Popescu, E. Constantinescu. Partida se va desfăşura pe terenul Progresul, de la ora 18, şi va fi arbitrată de I. Covaci (Buc.). In deschidere, la ora 17, va avea loc întîlnirea Progresul — Mureşul Tg. Mureş. Celelalte meciuri ale etapei sunt: Tractorul Braşov — C.S.M. Sibiu; Ştiinţa Timişoara — C.S.O.; C.S.S. Banatul Timişoara — C.S.M. Mediaş. In etapa de astăzi îi trese Repinei de Ştinta Bucureşti ? CAROLINA CIRLIGEANU (Ştiinţa Bucureşti). Campionatu! şcolarilor bucureşteni De curînd au luat sfîrşit întrecerile campionatului de tenis al elevilor din Capitală. Au participat 97 de băieţi şi 38 de fete. Iată rezultatele înregistrate in finale : Băieţi, cat. 8—10 ani : Cornel Chivaru (Progresul) — Radu Popescu (Ştiinţa) 6—3, 6—2 ; cat. 11—12 ani: Arcadie Epifan (S.S.E.) — Ion Buicliu (Progresul) 6-4, 3-6, 6-5 ; cat. 13—14 ani: Mihai Rusu (Ştiinţa) — Niculae Trepcea (Ştiinţa) 6—5, 6—2 ; cat. 15—16 ani : Dan Ţereanu (Progresul) — Răsvan Mihu (Dinamo) 6-0, 6-4. Fete: cat. 11—12 ani: Andreea Hasnaş (S. S. E.) — Gabi Frangopol (S. S. E.) 6-1, 6-3; cat. 13-14 ani: Florica Butoi (Ştiinţa) — Gabi Voinescu (S. S. E.) 6—5, 5—6, 6—5; cat. 15—16 ani : Carla Klahre (Dinamo) — Manuela Mihu (Dinamo) 6—3, 6—3. Campionatul Capitalei se apropie de sfîrşit Campionatul de baschet al Capitalei se apropie de sfîrşit. Datorită acestui fapt, meciurile au devenit tot mai interesante, fiecare echipă luptînd din toate puterile pentru a ocupa un loc fruntaş sau pentru a ieşi din zona locurilor care aduc retrogradarea. Iată rezultatele înregistrate în ultima săptămînă: MASCULIN, calificare: Progresul — Dinamo 68—65, Academia Militară — S.P.C. 55—41, Precizia — Olimpia 60—54, Dinamo — Electrica 48—44, Progresul — Ştiinţa 80—43, Metalul — S.P.C. 62—37, Voinţa — Rapid 48—38, Academia Militară — Petrol Chimie 69—60; categoria I: Sănătatea — M.T.Tc. 46—40, E.F.A. — Viitorul 40—38, Sănătatea — Bere Rahova 47—42, M.T.Tc. — C.P.B. 13—19, Recolta — Academia R.P.R. 53—47; categoria a II-a : C.C.A. 11 — Dinamo II 81—27. Semănătoarea E.F.A. 81—24, I.F.A. — Dinamo II 44—34, Betonul — Ipromet 45—40, I.S.C.H. — Electronica 48—32, Academia Militară II — I.C.C.F. 57—39; juniori: Tânărul Dinamovist — S.S.E. I 75—65, Viitorul I — S.S.E. „Nicolae Bălcescu" 47—35, Viitorul 11 — S.S.E. „I. L. Caragiale" 47—33, S.P.C. — Cf. sp. școlar 35—29, S.SE. II — Şc. m. 35 77—49, Voinţa — Tînărul Dinamovist 44— 43, Şc. m. 35 — T. D. 63-57. Viitorul II — Ş.S.E. „Matei Basarab" 40—25, S.S.E. „Gh. Lazăr" — Ş.S.E. „Mihai Viteazu“ 26—13, Viitorul I Ş.S.E. „Dimitrie Cantemir“ 38—19, S.P.C. — Şc. medie 35 39—30, S.S.E. I — Rapid 39—36, S.P.C. — C.CA. 62—16, Ş.S.E. „Dr. Petru Groza“ — Ş.S.E. „Filimon Sîrbu" 35—34; FEMININ, calificare: Voinţa — Victoria 40—35 Voinţa — Progresul 49—31, Ştiinţa I.T.B. 37—17; junioare: Viitorul —Ş.S.E. „Vasile Alecsandri“ 22—14, Victoria — Ş.S.E. II 28-33, Progresul I — Ştiinţa 18—13, Progresul — Rapid 26—25, S.S.E. „Vasile Alecsandri“ — S.S.E. 1 14—13, S.S.E. I — I.C.F. 11—7, Cf. sp. şcolar — I.T.B. 45—12. Duminică în Bucegi, „Cupa Valea Alba“ încheie sezonul Duminică dimineaţă se desfăşoară pe Valea Albă din Bucegi tradiţionalul concurs de închidere a sezonului de schi, la care participă anual cei mai buni schiori de pe Valea Prahovei şi din Braşov. Ultima ediţie, de pildă, a fost cîştigată de maestrul sportului Cornel Tăbăraş, la seniori şi Niculae Şuteu, la juniori. „Cupa Valea Albă“, cum este numit acest concurs al comisiei de specialitate din regiunea Ploieşti, , cuprinde proba de slalom special, care se va disputa pe traseul amenajat din vreme de organizatori pe Valea Albă. Concurenţii sunt aşteptaţi să sosească la Căminul Alpin din Buşteni în cursul zilei de sîmbătă, cînd va avea loc recunoaşterea traseului şi un antrenament. După cît suntem informaţi, starea zăpezii se menţine favorabilă şi va permite desfăşurarea CRISTIAN POPESCU-corespondent concursului în bune condiții. Campionatul Capitalei pe echipe Campionatul celor mai bune echipe (masculine şi feminine) bucureştene de tenis de masă este în plină desfăşurare. La întrecerea masculină participă 10 echipe iar la cea feminină concurează 7 formaţii. Meciuri interesante vor avea loc şi sîmbătă şi duminică în sala Giuleşti, cînd se vor desfăşura ultimele întîlniri ale primei părţi a acestei competiţii. Programul disputării partidelor este următorul : sîmbătă cu începere de la ora 17, iar duminică de la ora 9,30. Clasamentele Înaintea meciurilor de sîmbătă şi duminică au următoarea înfățişare : In prima coloană sunt notate numărul meciurilor jucate, în cea de a doua, meci-averajul. MASCULIN FEMININ"