Sportul Popular, septembrie 1961 (Anul 16, nr. 3886-3902)

1961-09-02 / nr. 3886

CILEGEra) ■ ■ . *■*—I— - DIN CUVÎNTUL PARTICIPANŢILOR Constantin Popescu: „Să acordăm mai multă atenţie activităţii de volei. Problema cotizaţiilor nu trebuie neglijată de noul consiliu deoarece ea constituie o sursă permanentă pentru îmbunătăţirea bazei materiale a asociaţiei“. Ing. Eva Adler: „In privinţa tenisului de masă s-a făcut prea puţin pînă acum. Avem toate condiţiile de a da acestei discipline o mai mare amploare. Noul consiliu va trebui să sprijine secţia ca să-şi cumpere materialele necesare", şi din discuţiile purtate de participanţi, a reieşit că in centrul preocupării asociaţiei a stat grija de a angrena cu mai mulţi muncitori din întreprindere în diferite activităţi sportive. Gimnastica în producţie, care s-a bucurat de un binemeritat succes, a angrenat zilnic zeci şi zeci de muncitori Cei ce au luat cuvîntul au arătat că in urma efectuării pauzei de gimnastică s-au simţit mult mai bine relaxaţi şi şi-au început lucru bine dispuşi. Dar aceasta nu este totul. Marea majoritate a membrilor asociaţiei, in plus şi aceia care nu sunt membri U.C F.S., sunt cuprinşi in diferite activităţi sportive. Acentul principal s-a pus pe activitatea de mase In cadrul Spartachiadei de iarnă nn Cei aproape 200 de membri U.C.F.S. ai asociaţiei sportive Fraga de pe lingă întreprinderea de produse zaharoase „Bucureşti“ (unitatea nr. 2) au fost cu toţii prezenţi la adunarea generală pentru alegerea organelor locale ale U.C.F.S Darea de seamă a fost prezentată de preşedintele asociaţiei tov. Ion Ilieşte. Din darea de seamă prezentată, cu Gheorghe Drăgoi: „Materialele sportive vor trebui să constituie o fj problemă a noului consiliu. Nui este admisibil ca echipamentul sportiv să nu fie ţinut şi îngrijit (] într-un mod corespunzător“. (' Victor Mateescu: „De mare popit- (. Iaritate se bucură şi şahul în întreprinderea noastră. Ca o primă sarcină in faţa'noului consiliu va trebui să stea angrenarea a. cît mai multor fete in faţa meselor cu 640 de pătrăţele“. Dar preocupările sportive au depăşit perimetrul întreprinderii. Echipa de fotbal activează în campionatul raional şi în ultima vreme de cinci este antrenată de cunoscutul fotbalist Alexandru Caricas, a înregistrat numeroase succese, terminînd pe locul IV în campionat. Infptrjirea sportivă dintre muncitorii întreprinderii şi colectiviştii din comuna Bolintinul din Vale, care a avut loc în cadrul unei mărul celor care s-au întrecut la diferite discipline a depăşit cifra de 300. Acelaşi număr de participanţi a fost înregistrat şi cu prilejul crosului „Să intîmpinăn 1 Mai“. Asociaţia sportivă Fraga îşi trăieşte intens şi activitatea ei competiţională proprie Astfel, în campionatul asociaţiei s-au intrecut peste 60 de salariaţi la tenis de masă, şah etc. „duminici sportive“, cînd s-au desfăşu- rat întreceri la volei, popice, şah, tenist de masă şi fotbal, a stîrnit un viut interes pentru astfel de manifestaţii. Mai putem aminti diferitele compe-j tiţii organizate cu prilejul unor datej festive cit şi campionatul organizat] pe cele trei unităţi ale întreprinderii.] la mai multe discipline sportive. Prezenta adunare generală a con-.« stituit pentru asociaţia sportivă Fra-4 ga un serios prilej de analiză critică] şi autocritică a activităţii sportive de--« puse pînă acum. Bilanţul este pozitiv.] Totuşi — aşa cum a arătat tov. Traian, . Ursan, secretarul organizaţiei de par-] tid , trebuie acordată o atenţie spo-] rită tuturor formelor de activitate stortivă. Gimnastica în producţie, tu-[ rismul şi diferitele competiţii de masc[ trebuie să angreneze un număr mereu sporit de muncitori şi muncitoare] avînd ca prim scop recrearea şi fortificarea sănătăţii lor. De aceea, tre-] buie angrenată marea majoritate a muncitorilor, mai ales tineretul, înaceste activităţi care nu pot decit să] le folosească, să le mfrumuseţezetimpul liber. Din noul consiliu al asociaţiei au fostaleşi următorii tovarăşi: comuniştii: David Păcurariu (preşedinte), M. Cimpulungeanu şi Paul Constanţi ■ nescu, utemistul Marin Ionescu şi sindicaliştii C. Popescu, V. Mateescuşi M. Rotaru. Comisia de revizie este alcătuită din următorii: Viorica Mo,goş, I. Nicula şi I. Vrabiescu. La con-] ferinţa raională U.C.F.S. vor participa] ca delegaţi Traian Ursan şi David Păcurariu OTTO BENKO - ProMemass». a cit MAI MULŢI MUNCITORI RE TERENURILE DE SPURT — Pe marginea alegerii organelor locale ale U.C.F.S. in intreprinderea „BUCUREŞTI“— în cinstea alegerilor Numeroşi activişti şi studii care au participat la prelucrarea instrucţiunilor privind alegerile organelor locale ale U.C.F.S., în raionul Sibiu, au ţinut să-şi exprime bucuria în legătură cu acest important eveniment, luîndu-şi o serie de angajamente. Astfel la Păltiniş Răşinari se vor organiza întreceri de fotbal, handbal vn 7 şi volei cu prilejul cărora vor fi angrenaţi un număr de 380 membri ai asociaţiei sportive. Asociaţia sportivă Cibinul, din Cristian, va organiza două „zile sportive“ in care toţi tinerii din comună vor participa la diferite întreceri sportive. Tot aci, se vor efectua peste 400 ore de muncă voluntară pentru terminarea arenei de popice. Mici sportivii de la Firul Roşu din Tălmaciu nu vor să răntină mai prejos. In asociaţia lor activează peste 2000 mc membri U.C.F.S In cinstea alegerii organelor locale ale U.C.F.S. ei s-au angajat să mai înscrie încă 200 de noi membri din asociaţia lor. De aserfinea, sportivii de la Firul Roşu vor participa la o „duminică sportivă", în care vor angrena peste 1000 de concurenţi (dintre care 600 de fete) şi se vor întrece la fotbal, popice, atletism şi volei. Notăm un fapt care poate fi dat ca exemplu şi pentru alte asociaţii sportive : cei de la Firul Roşu vor ajuta asociaţiile Forestierul şi Recolta, din comună, să-şi pună la punct evidenţă şi să-şi îndeplinească alte sarcini nerezolvate. Asociaţia sportivă Textila, de pe lingă uzinele textile din Cisnădie, va organiza competiţii cu caracter local la handbal în 11 şi 7, fotbal atletism şi volei Sportivii din această asociaţie s-au angajat să aibă cotizaţia achitată la zi. Un angajament asemănător şi-au luat şi sportivii de la Sticla, din Avrig. În plus, aceştia vor organiza două duminici sportive şi îşi vor afilia secţia de ciclism pe lingă federaţia de specialitate Tinerii din asociaţia sportivă din Gura Riubii vor organiza două duminici sportive în care cele mai disputate discipline vor fi cele de fotbal volei şi atletism. • UF IONESCU — core-sp. Cele peste 85 de asociaţii sportive din raionul Medgidia, cuprinzînd peste 18.000 de membri U.C.F.S. se pregătesc în vederea alegerii organelor locale ale U.C.F.S. incontestabil că maionul nostru s-au obţinut in ultimii •mni multe succese in ceea ce priveşte activitatea de mase şi sportul de performanţă. Din păcate însă pe lingă numeroasele asociaţii sportive care depun o susţinută activitate in această privinţă, sunt şi unele care mai au încă numeroase lipsuri. Să amintim citeva dintre acelea care nu se pot mindri cu o activitate bogată nici în sportul de performanţă şi nici in cel de mase. De asemenea, aceste asociaţii n-au dus o susţinută activitate pe tărim organizatorice, Astrid, Unirea, asociaţia sportivă de pe lingă G.A.C. Poarta Albă (preşedinte Isani Besir) a dus o foarte slabă muncă în ceea ce priveşte strîngerea cotizaţiilor. De altfel, din cauza neglijenţei consiliului asociaţiei sportive, in cei doi ani de la înfiinţarea asociaţiei şi pînă în prezent nu s-a amenajat o bază sportivă corespunzătoare şi nu s-a procurat nici echipamentul corespunzător cerinţelor actuale. O situaţie asemănătoare se poate găsi şi la asociaţia sportivă Spicul de pe lingă G.A.C. „Secera şi Ciocanul“ din Valea Seacă (preşedinte Ilie Văleanu). Aci, in acest an, nu s-a încasat pînă în prezent nici un fel de cotizaţii. Acest lucru se datoreşte mai ales faptului că asociaţia sportivă nu participă la numeroasele competiţii de mase organizate pe plan ratoral , astfel membrii ei nu sunt antrenaţi în întreceri. Nu au fost organizate la nivel corespunzător nici campionatele asociaţiei. Nu au cu ce să se mîndrească nici consiliile asociaţiilor sportive Avîntul, din Peştera (preşedinte Nicolae Ha-' pău), Fulgerul din Medgidia (preşe- diinte Dinu Octavian), Sănătatea din Medgidia (preşedinte dr. Gheorghe Dragoş). In prezent, cirul toate forţele aso-' ciaţiilor sportive sunt canalizate pen-4 tru pregătirea adunărilor generale şi a conferinţelor în cadrul cărora se face bilanţul activităţii de pînă a- ţ cum şi se trece la alegerea organelor conducătoare locale ale U.C.F.S., a-sociaţiile sportive mai sus amintite trebuie să-şi analizeze în spirit critici şi autocritic activitatea pe care au] desfăşurat-o. Ele trebuie să urmeze] exemplul asociaţiilor sportive frantaje din acest raion sau din regiune] şi să pornească hotărite la treabă. In] felul acesta vor reuşi să angreneze un] număr cit mai mare de tovarăşi în activitatea sportivă şi vor contribui" şi ele la dezvoltarea sportului în ra-hionul nostru. 1 FLOPEA DACHE 1 tehnician U.C.F.S. raion Medgidia" Să urmăm exemplul asociaţiilor fruntaşe Coşmarul lor... Sosirea delegaţiei de partid şi guvernamentale a R. P. Romíne în R. P. Ungară (Urmare din pag. 1) ţări. Pe frontispiciul gării se afla lozinca „Salutăm pe prietenii noştri din R. P. Romina“, scrisă in limbile ungară şi romînă. In întimpinarea oaspeţilor romîni au sosit tovarăşii Kiss Károly, membru al Biroului Politic al C.C. al P.M.S.U., Kristóf István, secretar al Consiliului Prezidenţial, Heltai Imre, şeful Secţiei Externe a C.C. al P.M.S.U., Paja Frigyes, locţiitor al ministrului Afacerilor Externe al R.P. Ungare, conducători ai organelor locale de partid şi de stat, numeroşi oameni ai muncii. A fost de asemenea prezent Mihail Roşianu, ambasadorul extraordinar şi plenipotenţiar al R.P. Române la Budapesta. Comandantul gărzii de onoare prezintă raportul, sunt intonate imnurile de stat ale celor două ţări. Un grup de pionieri oferă membrilor delegaţiei buchete de flori. Pionierii Ştefan Stan de la şcoala din localitate cu limba de predare române, urează tovarăşului Gheorghe Gheorghiu-Dej şi celorlalţi membri ai delegaţiei bun venit Continuind drumul spre Budapesta, delegaţia romina a trecut prin Szolnok unde a fost intimpinată cu multă căldură de conducători ai organelor locale şi de oameni ai muncii. Cei prezenţi au salutat cu urale şi aplauze îndelungate pe solii poporului român. Membrilor delegaţiei li s-au oferit zeci de buchete de fiori. La ora 11:20, trenul oficial intră in gara de Vest din Budapesta. Piaţa din faţa gării este împodobită sărbătoreşte cu drapelele de stat ale R.P. Române şi R.P. Ungare, cu pancarte pe care stă scrisă lozinca in limbile romînă şi ungară: „Trăiască şi înflorească prietenia veşnică dintre oamenii muncii din Republica Populară Ungară şi Republica Populară Romina, constructori ai socialismului". Piaţa gării este plină de lume Au venit aici mii de cetăţeni ai Budapestei, muncitori din intreprinderile oraşului printre care şi de la şantierele navale „Gheorghe Gheorghiu- Dej“, membri ai gărzilor muncitoreşti, reprezentanţi ai organizaţiilor de pionieri, precum şi o delegaţie a coloniei romíne din Budapesta. In intimpinarea delegaţiei de partid şi guvernamentale a R. P. Romíne au sosit tovarăşii István Dobi, preşedintele Consiliului Prezidenţial al Republicii Populare Ungare, János Kádár, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Socialist Ungar, Ferenc Münnich, preşedintele Guvernului Revoluţionar Muncitoresc Ţărănesc Ungar, membri ai Comitetului Central al P.M.S.U., ai Prezidiului şi ai guvernului, şi alte persoane oficiale La gară au fost prezenţi de asemenea şefi ai misiunilor diplomatice acreditaţi în R.P. Ungară, membri ai corpului diplomatic, personalul Ambasadei R.P. Române, ziarişti ungari şi străini. Trenul se opreşte in faţa peronului. Coboară tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej şi ceilalţi membri ai delegaţiei de partid şi guvernamentale a R.P. Romíno. Tovarăşii István Dobi, János Kádár, Ferenc Münnich şi Endre Sik, ministrul Afacerilor Externe, ii salută cu căldură pe oaspeţi. Oamenii muncii aflaţi in gară intimpină cu puternice urale pe solii poporului român. Tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej primeşte raportul comandantului companiei de onoare aliniate pe peron. Răsună acordurile solemne ale Imnurilor de Stat ale R.P. Romine şi R.P. Ungare in care timp se trag 21 salve de tun. Tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej însoţit de tovarăşii István Dobi şi János Kádár trece în revistă compania de onoare. malţilor oaspeţi le sunt apoi prezentaţi conducătorii de partid şi de stat, precum şi şefii misiunilor diplomatice, acreditaţi la Budapesta, din grup de pionieri inminează buchete de flori membrilor delegaţiei romine. Tovarăşul János Kádár a rostit apoi o cuvintare de bun venit A răspuns tovarăşul Gheorghe Gheorghiu- Dej. Cuvintările au fost ascultate cu mare atenţie şi subliniate in repetate rinduri de puternice aplauze. Conducătorii romîni şi unguri iau loc apoi in maşini deschise şi, trecind pe bulevardul Lenin şi pe alte artere principale ale Budapestei, peste frumosul pod cu lanţuri de peste Dunăre, împodobite cu drapele, se îndreaptă spre reşedinţa delegaţiei R.P Romine. Pe tot parcursul, zeci de mii de locuitori ai Budapestei s-au adunat să salute pe oaspeţii romîni. Membrii delegaţiei de partid şi guvernamentale sunt intimpinaţi cu aplauze, cu ovaţii. Mulţimea flutură steguleţe, strigă lozinci in cinstea prieteniei romino-ungare, salută cu multă căldură pe conducătorii celor două ţări legate printr-o trainică prietenie frăţească. După primire, membrii delegaţiei de partid şi guvernamentale a R. P. Române au vizitat impunătoarea clădire a parlamentului din Budapesta. Alpiniada oraşului Bucureşti De curind, în masivul Bucegi a avut loc o nouă etapă a Alpiniadei oraşului Bucureşti, organizată de comisia de specialitate de pe lingă Consiliul orăşenesc U.C.F.S. Bucureşti. Cu acest prilej s-au afirmat o serie de tineri alpinişti, care au escaladat citeva trasee dificile (pînă la gradul V B) Astfel, 1. Iordache şi 1. Albiei de la Locomotiva Griviţa Roşie au efectuat traseul „Soldat erou Eftimie Croitoru“, Ciprian Foiaş şi Sergiu Cononovici, traseul „Sentinela din Blidul Uriaşului“ (gradul V A), iar Igor Popovici şi Valentin Poenaru, toţi de la Metalul 23 August Bucureşti, au urcat traseul „Balcoanelor" (gradul V B). De asemenea, Niculae Săftoiu şi Eugen Petreanu de la Spartac Bucureşti au escaladat „Sentinela Văii Cerbului“ (gradul IV B). Clasamentul acestei etape a Alpiniadei oraşului Bucureşti este următorul: 1. Metalul „23 August“ 80 p.; 2. Locomotiva Griviţa Roşie 45 p. ; 3. Spartac 45 p.; 4. Ştiinţa 40 p.; 5. I.T.B. 10 p.; 6. Voinţa 10 p. ; 7. I.S.C.H. 10 p. DIONISIE COLAN preşedintele comisiei orăşeneşti de alpinism Prilej de afirmare pentru tineri . Prima competiţie de mare amploare ,rezervată juniorilor va avea loc azi •în Capitală. Cu acest prilej îşiVor da întilnire pentru prima oară • intr-o competiţie oficială cei mai bunihalterofili juniori din toată ţara. Intrecerile vor constitui un bun prilejde verificare a elementelor tinere,viitoare cadre ale sportului cu haltere. ■ La întreceri vor participa peste 400 de tineri — calificaţi din faza orăşenească — din Bucureşti, Galaţi, Braşov, Oradea, Cluj şi Turnu Severin. Cercetînd listele celor calificaţi vom întîlni halterofili tineri cu frumoase perspective ca bucureştenii V. Păunescu, C. Kelemen, N. Mitice, M. Şerbu ş.a., V. Adler (Timişoara), P. Fiat (Reşiţa), M. Cristea (Galaţi), Radu Popovici şi Al. Veszprenyi (Oradea), C. Cucă (Tr. Severin) etc. Tuturor concurenţilor care se vor întrece azi de la ora 17 in sala Floreasca, le dorim succes în lupta pentru obţinerea titlurilor de campioni ai ţării la juniori.