Sportul Popular, iunie 1962 (Anul 17, nr. 4041-4057)

1962-06-02 / nr. 4041

CORESPONDENȚII NE SCRIU DESPRE In aceste zile însorite, pe stadioane, terenuri de sport, la bazine şi pe şosele ne intimpină voioşia zecilor de mii de tineri şi tinere care se întrec în cea mai mare competiţie sportivă de mase a anului, Spartachiada de vară a tineretului. Atletismul, handbalul, voleiul, oină, trinta, ciclismul, popicele, tirul, gimnastica, notaţia şi fotbalul, ramuri înscrise in regulamentul Similachiadei, cuceresc noi prieteni dornici să cucerească titlul de campion al Spartachiadei de vară a tineretului. „Azi mergem la teren !“ Cită bucurie se ascunde in aceste cuvinte ! E un îndemn şi viaţă, iar pentru cei cu ghiocei la Umple, la tinerețe. Minunată frescă a sportului nostru. Te invităm şi pe tine, iubite cititor, s-o admiri cu ochiul minţii, zugrăvită în rîndurile de mai jos de harnicii corespondenţi ai ziarului nostru. Pe alocuri, e drept, culorile sunt mai palide. Veţi recunoaşte acolo acele asociaţii care manifestă o slabă preocupare faţă de cea mai populară competiţie a anului şi care, noi ne îndoim, îşi vor intensifica munca, pentru a fi în pus cu asociaţiile fruntaşe. CRIŞANA -I La noi s-a păşit... cu dreptul încă de la etapa «de pregătire a Spartachiadei de vară a tineretului. Cifra de 150.000 de participanţi pe care şi-a propus-o comisia regională «le organizare va fi cu siguranţă atinsă, dacă ţinem seama de rezultatel«“ frumoase obţinute pînă în prezent. In raionul Gurahonţ, de pildă, datorită preocupării comisiei raionale de organizare a Spartarhiadei de vară a tineretului, primele întreceri sportive s-au bucurat de‘ un frumos succes, constituind o ade‘vărată sărbătoare a sportului de mase. La Schiş, asociaţiile sportive Crişana Sebiş şi Şcoala medie au organizat reuşite întreceri la volei, popice, fotbal, handbal şi atletism. Rezultate de seamă au înregistrat în organizarea primei etape şi asociaţiile Getatea Dezna (preşedinte Ioan Pungă), Recolta Bîrza şi Recolta Halmagiu, în care membrii consiliilor asociaţiilor respective (tovarăşii Teodor Draga, Tancu Avram, Elena Roleca, Petru Brihan, Constantin Duşan, Elena Neacşu şi Ioan Popuţa) au muncit cu n multă tragere de inimă..Cu acest prilej la Sebiş s-a amenajat un ■ teren ale volei. Cu multă însufleţire s-au întrecut în cadrul Spartachiadei de vară şi tinerii colectivişti pin asociaţiile Victoria Stmleu, Codrul Craiova, Crişul şi Victoria Ineu. Cele mai palpitante întreceri au fost la atletism, ciclism şi fotbal. O contribuţie de seamă în organizarea în bune condiţii diii a primei etape au avut-o activiştii sportivi Dumitru Jugu, Teodor Colda şi Consiliile asociaţiilor sportive amintite mai sus. In vederea consolidării activităţii sportive, o dată cu întrecerile din cadrul Spartachiadei, în comuna Cermei a luat fiinţă o nouă asociaţie sportivă, care a căpătat numele dle Metalul. De a s■meni, tot în vederea acestui important eveniment au fost reamenajate mai multe terenuri sportive în Deliu, Bocsig, Craiova, Ghereluş, Seleuş Cermei, Ineu şi Clîrnova. Primele întreceri ale Spartachiadei de vară a tineretului au fost organizate in raionul Beii»?, «la oficro asociaţiile sportive Oţelul şi Minerul, Oraşul Dr. Petru Groza, Sudrigoana din Sudrigiu, Avintul Pomnezău şi Constructorul Beiuş. In raidul pe care l-am întreprins am găsit însă şi asociaţii în care Spartachiada a rămas necunoscută majorităţii membrilor UCI’S, neluîndu-se nici un fel de măsuri pentru organizarea primelor întreceri. Exemple de acest fel ni le-au oferit asociaţiile sportive Recolta Cuieşd (preşedinte Nicolaie Lupşa), Recolta Chisindia (preşedinte Aurel Bîlc), din raionul Gurahonț, Avîntul Drauț (președinte Gl. Gligor), raion Ineu etc. ILIE GHIȘA BUCUREŞTI Vestea organizării întrecerilor elepopice in cadrul Spartachiadei de vară a produs o mare bucurie in rîndurile iubitorilor acestui sport din uzina de laminate neferoase Bucureşti. S- au înscris la concura echipele sectoarelor ţevi-bare, laminoare, turnătorie, control tehnic, piese turnate, mecanic şef, loco-tractor şi administrativ. întrecerile s-au desfăşurat pe arena situată in incinta uzinei. In finală s- au calificat, la capătul unor partide viu disputate, reprezentativele sectoarelor mecanic şef şi administrativ. Cele două echipe şi-au disputat întiietatea în faţa unui public numeros, întrecerea a fost cîştigată, la mare luptă, de popicarii de la sectorul mecanic şef care au învins cu scorul de 610-585 p.d. Primele întreceri din cadrul Spartachiadei s-au bucurat de un frumos succes în cadrul uzinei noastre. Asemenea concursuri vom mai organiza. CARANSEBEŞ . Pentru a ilustra mai bine entuziasmul pe care l-a stîrnit Spartachiada de vară a tineretului în rîndurile tineretului din raionul Caransebeş, am ales pe membrii UCFS din asociaţia sportivă 30 Decembrie din satul Iaz. întrecerile de atletism, tir, ciclism şi fotbal au întrunit peste 150 de participanţi, ele fiind mult aplaudate de locuitorii satului. Duminică de duminică, tinerii din acest sat se îndreaptă spre terenul de sport, pentru a-şi măsura forţele şi talentul, fiecare dorind să cucerească mult rîvuitul titlu de campion al asociaţiei în Spartachiada de vară a tineretului. Este doar un exemplu din cele multe. NICOLAE PIRVU CIMPINA După o temeinică muncă de organizare şi popularizare a celei mai importante competiţii sportive de mase a anului, Spartachiada de vară a tineretului, rezultatele nu au întirziat să se arate in raionul şi oraşul Cîmpina. Iată-le: din 96 asociaţii sportive existente au participat pina in prezent la concursurile Spartachiadei un număr de 21.253 tineri şi tinere. Un frumos succes în mobilizarea concurenţilor l-au obţinut organizaţia U.T.M. şi asociaţia sportivă Poiana Cîmpina, care au reuşit să angreneze în întrecerile Spartachiadei pe toţi cei peste 400 de tineri din uzină. Rezultate bune in această privinţă au avut şi asociaţiile sportive Energia, Flacăra, Tinărul petrolist, Ştiinţa, Tinărul electrician (toate din Cîmpina), Caraiman Buşteni, Carpaţi Sinaia, Ştiinţa Sinaia, Petrolul Băicoi, Victoria Floreşti etc. Ce or fi aşteptind insă asociaţiile sportive Minerule Filipeşti de Pădure, Energopetrol şi Neptun Cimpina, Victoria Brebu şi altele care n-au mişcat nici un deget pentru organizarea întrecerilor, cu toate câ şi în aceste locuri există numeroşi tineri dornici să facă sport? CONSTANTIN VIRJOGHI MORENI în aceste zile, la Moreni se desfăşoară ultimele întreceri din cadrul fazei de asociaţie a Spartachiadei de vară a tineretului. Duminică au avut loc întrecerile de atletism ale asociaţiei Ştiinţa, întreceri la care au participat 218 sportivi, dintre care 96 de fete. Pentru etapa a doua s-au calificat : Lucia Chesariu şi Sorin Sămăreanu (100 m), Veronica Zotescu (400 m), Gh. Preda (800 m), Angela Crăciun şi C. Suchici (înălţime juniori), Radu Constantinescu (înălţime şi lungime seniori), Elena Făgărăşanu şi Mihai Cernahoschi (lungime), Elena Ciocîrlan și Mihai Cernahoschi (greutate). G. ILINCA Tineretul regiunii Argeș a primit cu mult entuziasm vestea organizării Spartachiadei de vatră a tineretului. Acest lucru este oglindit de faptul că încă din primele zile ale organi- In unele asociaţii sportive, întrecerile Spartachiadei de vară a tineretului sint mereu animate. — Ei, și la 21 iunie cînd o începe vara, să vezi ce mai Spartachiadă o să organizez... Desen de S. NOVAC CÎMPULUNG -MUSCEL Unul din factorii care a influenţat pozitiv reuşita Spartachiadei de iarnă a tineretului a fost în anul trecut temeinica popularizare a acestei competiţii in rîndul membrilor TICKS, invăţînd din experienţa muncii desfăşurate, activiştii sportivi din raionul şi oraşul Cimpulung- Muscel au folosit acest mijloc important şi în cazul Spartachiadei de vară a tineretului pe anul 1962. Rezultatul : numeroşi tineri şi tinere s-au prezentat la concursurile organizate pînă acum de diferite asociaţii. Dintre cele fruntaşe evidenţiem pe Minerul Cîmpulung-Muscel, U.MM, Muscelul, Olimpia Cîmpulung- Museoi, precum şi pe cele din comunele Rucăr, Stîlpeni, Dragoslavele etc., care au organizat reuşite întreceri la fotbal, volei, atletism, tir, popice etc. VIOREL POPESCU AUREL PINTEAJ Spartachiada de vară a tineretului, cea mai mare competiţie sportivă de mase, constituie pentru organizaţiile U.T.M. şi asociaţiile sportive un prilej de intensificare a activităţii sportive, de antrenare şi mobilizare a maselor de tineret intr-o activitate sportivă organizată. Sutele de scrisori care ne vorbesc despre entuziastele întreceri pentru mult lienitul titlu de campion al Spartachiadei de vară a tineretului ilustrează cum nu se poate mai bine entuziasmul şi interesul deosebit pe care îl suscită această importantă competiţie în rindul oamenilor muncii şi îndeosebi al tineretului. După cum reiese însă din relatările corespondenţilor noştri, nu peste tot se acordă atenţia cuvenită Spartachiadei şi aceasta din cauză că in unele asociaţii există încă o insuficientă preocupare, ba putem spune că o subestimare a sportului de mase. Hotărîrea Conferinţei pe ţară a UCFS precizează clar: „Spartachiadele, crosurile populare, faza de joasă a campionatelor republicane şi alte întreceri sportive de mase trebuie să devină mijloace eficiente de atragere a oamenilor muncii pe terenul de sport.“ O sarcină pe care organele şi organizaţiile sportive au datoria s-o ducă la îndeplinire cu însufleţire şi mult simţ de răspundere. ARGES zării concursurilor din cadrul primei etape, mii şi mii de tineri au luat startul la majoritatea ramurilor de sport prevăzute in regulamentul competiţiei. In raionul Rimnicu Vîlcea, de exemplu, in cele 51 asociaţii sportive care au organizat întreceri au luat parte 5.580 de tineri şi tinere. De cea mai mare popularitate s-au bucurat atletismul (1.949 de participanţi), ciclismul (893), handbalul şi voleiul, cu cele circa 700 de participanţi. Un interes deosebit faţă de Spartachiadă l-a manifestat şi tineretul din raioanele Drăgăşani (5141 de concurenţi) şi Curtea de Argeş (4850). In organizarea primei etape s-au evidenţiat în mod deosebit o serie de asociaţii sportive, ca Recolta Slobozia şi Victoria Ioneşti, din raionul Găeşti, Ştiinţa şi Avîntul Tigveni, raionul Curtea de Argeş, Recolta Mihăieşti şi Avintul Drăgăneşti, raionul Drăgăneşti-Olt etc. In dorinţa de a face din întrecerile Spartachiadei de vară o adevărată sărbătoare sportivă, asociaţiile sportive din comunele Curtişoara, Băseşti Crîmpoia şi altele au organizat întrecerile din cadrul primei etape sub forma ae „duminici sportive , la caffe , - au luat parte un număr însemnat de concurenţi şi spectatori din rindul ţăranilor colectivişti. Dacă acestea sunt unele din exemplele bune, în ceea ce priveşte preocuparea pentru Spartachiada de vară a tineretului, nu acelaşi lucru se poate spune însă despre altele care incă nici nu au început întrecerile. Cum poate justifica, de pildă, consiliul raional UCFS Slatina şi comisia raională de organizare faptul că din cele 63 de asociaţii sportive doar in trei au avut loc concursuri. Sau comunele Mogoşeşti, Oporelu, Valea Mare, Comaniţa şi altele din acelaşi raion unde, deşi numărul tinerilor şi tinerelor este mare, aceştia iubind cu pasiune spartul, nu se ia nici o măsură pentru organizarea întrecerilor Spartachiadei de vară. Slab se prezintă din acest punct de vedere şi raioanele Vedea şi Costeşti, unde acţiunile se desfăşoară sporadic şi de slabă calitate, iată o problemă la care comisia regională de organizare a Spartachiadei de vară a tineretului trebuie să reflecteze serios şi să ia grabnic măsuri de îndreptare a lucrurilor. ALEXANDRU MOMETE ----------------------- SINAIA Ştiţi cine a cîştigat întrecerea la volei din cadrul etapei I a Spartachiadei de vară a tineretului, organizată de asociaţia sportivă Progresul din localitate ? Echipele de fete şi băieţi ale Secţiei I.R.S.U.C. Sinaia. Preocuparea consiliului acestei asociaţii pentru desfăşurarea în bune condiţiu şi a întrecerilor Spartachiadei este demnă de laudă. De altfel această asociaţie a fost declarată fruntaşă pe oraş. Populara competiţie de mase a fost folosită de consiliul asociaţiei sportive Progresul Sinaia şi în scopul atragerii de noi membri UCFS. Şi, într-adevăr, numărul lor a crescut de la 500 la 700, dintre care 96 la sută cu cotizaţia achitată la zi. întrecerile din prima etapă a Spartachiadei continuă. ION SUDITU Foto: Mişu Avam Primele întreceri din cadrul Spartachiadei de vară a tineretului desfăşurate în raionul şi oraşul Tîrgovişte au constituit o frumoasă demonstraţie a sportului de mase. Coloritul costumelor de sport, drapelele fluturînd în soare, acordurile marşului sportivilor, toate au întregit atmosfera de sărbătoare în care s-au inaugurat primele concursuri ale Spartachiadei pe stadionul Metalul din Tîrgoviște. TULCEA Datorită unei serioase preocupări un număr de 300 tineri şi tinere. Indin partea consiliului asociaţiei spor curajaţi de frumosul succes obţinut, tive Belşugul din comuna Somova, membrii consiliului asociaţiei au treraionul Tulcea (preşedinte Marin cut la organizarea de concursuri şi la Stanciu), în etapa I a Spartachiadei alte ramuri de sport prevăzute în vede vară a tineretului au fost angregulament naţi in întrecerile de atletism şi volei PĂUN STAN