Sportul Popular, august 1965 (Anul 20, nr. 4730-4754)

1965-08-02 / nr. 4730

ciale din campionatul republican de călărie SIGHIŞOARA, (prin telefon). In localitate au continuat întrecerile de călărie — obstacole — din cadrul etapei a II-a a campionatului republican, la care participă călăreţi de la Steaua, Dinamo, Ştiinţa Bucureşti, C.S.M. Sibiu, Petrolul Ploieşti, Progresul Craiova, A.S.A. Cluj, Mondiala Lugoj, Recolta Mangalia şi Recolta Tizlău. La categoria uşoară, pe primul loc s-a clasat Oscar Recer (Dinamo Bucureşti) pe calul Greer, cu 4 puncte penalizare şi timpul de 20 sec .10. Locul II a fost ocupat de Dan Mihalcea (Petrolul) pe calul Mlăjet, tot cu 4 puncte penalizare, dar cu timpul de 21 sec. 2''10. Stoica Aurel (Petrolul), pe calul Blind, s-a clasat pe locul 4, realizînd timpul de 22 sec. 510. Proba de obstacole fete a dat următoarele rezultate: 1. Gabriela Ionescu (Știinţa Buc.), pe calul Sulina, 0 puncte penalizare şi timpul de 15 sec XIO; 2. Liliana Niţulescu (Dinamo Buc.), pe calul Fira, 0 puncte penalizare şi timpul 15,9 sec ; 3. Manuela Bogza (Petrolul Ploieşti), pe calul Picup, 4 puncte penalizare şi timpul de 19 sectio. Proba de obstacole pe echipe a dat cîştig de cauză călăreţilor de la Petrolul Ploieşti: Dan Mihalcea, pe calul Mîăjet, Manuela Bogza, pe calul Picup, Aurel Stoica, pe calul Blind şi Niculae Burghelea, pe calul Sputnic. Pe locurile următoare s-au clasat echipele Dinamo Bucureşti şi C.S.M. Sibiu. Proba de forţă progresivă a fost şi cea mai spectaculoasă. Locul I a fost ocupat de Gheorghe Cugron (A.S.A. Cluj), pe calul Retezatul. El a „luat" înălţimea de 1,80 m. S-au clasat, în ordine, Eugen Ionescu (Dinamo Bucureşti), pe calul Meteor (aceeaşi înălţime) şi Ioan Moraru (A.S.A. Cuj), pe calul Bordo C. MOLDOVEANU —eoresp. Ş. S. E. TIMIŞOARA ŞI METEORUL S. M. 4 BRAŞOV CAMPIOANE REPUBLICANE DE JUNIORI LA VOLEI TIMIŞOARA, 1 (prin telefon). La capătul meciurilor disputate sîmbătă şi duminică şi localitate, au luat sfiţii turneele finale ale campionatelor republicane de juniori la volei. Turneul feminin a desemnat drept câştigătoare echipa Meteorul Sc. M. nr. 4 Braşov (antrenor prof. Viorel Papuc), care, în meciul decisiv, a învins echipa S.S.E. Piatra Neamţ cu 3-0. Lotul învingătoarelor este compus din: Dimitriu, Pripiş, Uie, Irimia, Bircălaş, Drăghici, Popescu, Rus, Aldea şi Cotinghiu. Iată celelalte rezultate înregistrate sâmbătă şi duminică: S.S.E. Piatra Neamţ—S.S.E. Constanţa 3—2; Meteorul— S.E. Timişoara 3—0; S.S.E. Constanţa- S.S.E. Timişoara 3—0. CLASAMENTUL FINAL: 1. Meteorul S.M . Braşov; 2. S.S.E. Piatra Neamţ; 3. S.S.E. Constanţa, 4. S.S.E. Timişoara. La băieţi victoria a revenit echipei timişorene, pregătită de prof. N. Mihăilescu. In ultima zi, echipa locală, care avea nevoie doar de un set pentru a-şi adjudeca titlul (câştigase celelalte meciuri), a întîlnit formaţia clujeană, pe care a învins-o destul de greu: 3—2. Iată rezultatele înregistrate în ultimele două zile: S.S.E. Cluj—Progresul Bucureşti 3—1; S.S.E. Timişoara— S.S.E. Ploieşti 3—1; Progresul Bucureşti—S.S.E. Ploieşti 3—1. In urma acestor rezultate clasamentul arată astfel: 1. S.S.E. Timişoara; 2. S.S.E. Cluj; 3. S.S.E. Ploieşti; 4. Progresul Bucureşti. Campionii au folosit următorul lot de jucători: Armănu, Rouă, Drincă, Tănăsescu, Silvan, Lentschmann, Erţigan, Kohn, Vraniţă, Neumann. PARCAN coresp. regional PRONOSPORT ASA ARATA O VARIANTA CU 12 REZULTATE EXACTE 1 Dinamo Bacău — C.F.R. Paşcani 1 V. Ceahlăul P.N. — Textila Buhuşi 1 III. Metalul Tîrg. — Rapid Mizil 1 IV. Poiana Cîmp. — Flacăra Moreni 2 V. C.St. Sibiu — Gaz met. Mediaş 1 VI. Faianţa Sigh. — Text Sf. Gh. anulat VII. Minerul Lup. — Jiul Petrila x VIII. Min. Devs — Met. Huned. 2 IX. Industria sîrmei — Clujeana 1 X. Arieşul Turda — A.S. Aiud x XI. Vagonul Arad — C.S.M. Reşiţa x XII. Electromotor Tim. — C.F.R. Arad 2 Fond de premii : 115 515 lei. 200 de participanţi şi cîteva recorduri în concursul de la ştrandul Tineretului La ştrandul Tineretului, sfîrşit de săptămînă cu bogată activitate pentru cei mai tineri înotători. Aceştia s-au întrecut timp de trei zile în Foto: T. Roibu cadrul etapei a II-a a campionatului republican pentru copii. Au fost circa 200 de concurenţi care şi-au disputat întîietatea cu multă ardoare şi au arătat că s-au pregătit cu sîrguinţă şi conştiinciozitate pentru a participa la această etapă a campionatului. Ca urmare, nu au lipsit nici performanţele de valoare (bineînţeles, la nivelul copiilor) printre care şi cîteva recorduri republicane. Aşa, de pildă, componenţii ştafetei de 4x100 m liber (Ghivnici, Pîrvulescu, Lehene şi Pătraşcu) a şcolii sportive experimentale Viitorul (antrenor prof. M. Olaru) au realizat timpul de 5:23,3 m record de copii categoria 11—12 ani. Aceiaşi înotători au stabilit un nou record şi la 4x50 m liber : 2:24,1 faţă de 2:26,9 cit era vechiul record deţinut tot de ei. Remarcabil s-au comportat şi tinerii înotători de la Dinamo (antrenor prof. C. Vlăduţ). Gabriel Popovici (9 ani) a înotat distanţa de 100 m bras în 1:34,4 depăşind recordul de 1:36,0 care-i aparţinea lui G. Malarciuc din anul 1959. La 4x100 m mixt, Nuţeanu, Popovîci, Copcealău şi Spinea au obţinut 5:52,8 faţă de 6:01,0 cît era vechiul record deţinut tot de ştafeta Dinamo. Aceiaşi copii au stabilit un record şi la 4x50 m mixt: 2:37,6. în sfîrşit, la 100 m bras, Liliana Burlacu a întrecut recordul pentru copii de 11—12 ani: 1:31,0. fată de 1:32,2 cît era recordul deţinut din 1959 de Anca Mărdărescu. Paralel cu concursul copiilor a avut loc şi o tentativă de record a juniorului C. Bădiţă de la Rapid (antrenor C. Vasilîu). Bădiţă a parcurs distanţa de 400 m liber în 4:46,0, timp care reprezintă un nou record de juniori cat. a 11-a. Pe lingă aspectele pozitive „prinse“ cu prilejul acestui concurs, trebuie să atragem atenţia asupra unor deficienţe care se cer grabnic remediate. Ne referim, în primul rînd, la sumedenia de descalificări datorate întoarcerilor neregulamentare. Este o problemă mai veche care, după cum se vede, nu a intrat nici acum în mod serios în sfera preocupărilor antrenorilor noștri, deși întoarcerile constituie un capitol foarte important în pregătirea înotătorilor şi pot a fi decisive în obţinerea performstelor superioare. In sfîrşit, încheiere cu o doleanţă mai veche a antrenorilor şi concurenţilor, arbitrii, mai precis cronometrozii, au produs multe încurcături din cauza neatenţiei şi chiar a nepriceperii. Oare cînd va crede comisia orăşenească să se ocupe cu seriozitate şi de concursurile de copii? (D. ST.). După record, felicitările cuvenite. Performeri: Liciui Pătraşcu, Costin Pîrundescu, Adrian Lehene şi Valeriu Ghivnici. Antrenor: prof. Mircea Olaru de la Viitorul. România Iugoslavia 7-3 la box (Urmare din pag. 1) prelungit de lovituri, a fost numărat. în rândul doi însă, chiar în primul minut, Moldovan își face adversarul K.O., cu un fulgerător croșeu de dreapta la bărbie. 30 01 Semiușorul nostru Vasile Antoniu a întîlnit în iugoslavul Labud Skorici un adversar a cărui rezistenţă o putem compara foarte bine cu aceea a lui Löw. Totuşi, chiar la începutul partidei, Skorici recepţionează o dreaptă la cap, peste blocajul său, şi este numărat. In rândul doi, asistăm la un schimb de lovituri extrem de dure, din care Antoniu, mai bun în apărare şi cu un tir mai precis, a ieşit în avantaj. Skorici începe ultima parte a meciului decis să refacă terenul pierdut, dar practică un box obstrucţionist, atacă periculos cu capul, nereuşind, după părerea noastră, decit să-şi mărească dezavantajul. Şi totuşi, arbitrii au hotărît altfel: învingător la puncte Skorici 1 3—1. „Uşorii" Ion Dinu şi Alexandru Stankovici ne-au oferit un meci confuz, fără momente demne de reţinut. Mai agresiv. Dinu a obţinut victoria la puncte. 4—1. Categoria semimijlocie. Ion Piţu a cîştigat prin abandon în repriza a treia în faţa lui Nemania Petrovici. Iugoslavul a abandonat din cauza unei arcade deschise. In momentul acela însă, victoria lui Pitu era conturată clar datorită insistenţei şi eficacităţii atacului pe care îl dezlănţuise chiar din primul minut al meciului 5—1. La categoria mijlocie mică, iugoslavul Milon Todorovici, mult superior, l-a învins categoric la puncte pe Ion Covaci a cărui selecţionare în echipa reprezentativă considerăm că a fost cu totul nejustificată. 5—2. Partida de la „mijlocie“ s-a terminat într-un singur minut. Bogoliug Kahriman a abandonat în faţa lui Ion Olteanu. După ce iugoslavul a fost trimis la podea cu o directă de dreapta la cap, el nu a mai putut continua lupta. 6—2. Tot atît de repede a luat sfîrşit şi meciul „semigreilor“. Ion Monea a reuşit un excepţional „un-doi“ la figură şi Erich Keller a fost făcut K.O. în prima repriză, 7—2. Apariţia în ring a „greului” iugoslav Milan Trifunovici a constituit o surpriză pentru cei prezenţi. Trifunovici este un colos. Cîntăreşte 130 kg şi are 1,98 m înălţime ! Am putea spune, fără a greşi, că, pe lingă el, Mariuţan părea ceea ce pare Pitu pe lingă Mariuţan... în ciuda gabaritului său, Trifunovici se deplasează destul de uşor, loveşte cu viteză. Deşi a luptat foarte curajos, Mariuţan nu l-a putut întrece pe acest „Primo Camera" iugoslav, învingător la puncte Trifunovici. Astfel a fost stabilit şi rezultatul final al întîlnirii de box dintre echipele României și Iugoslaviei: 7—3 în favoarea reprezentativei noastre. Veşti de la corespondenţi • Timp de aproape patru luni, un număr de 15 tineri din Piteşti şi din raionul Găeşti au urmat un curs de arbitri de fotbal. Dintre noii absolvenţi ai cursului o bună pregătire au dovedit C. Iliescu şi FI. Roată din Piteşti şi M. Ciucă din Găeşti. De menţionat că în raionul Găești n-au existat pînă acum arbitri de fotbal. I CHILIBAR • Concomitent cu desfășurarea întrecerilor Spartachiadei de vară, numeroși tineri din raionul Reghin își trec probele pentru cucerirea Insignei de polisportiv. Astfel, un număr de 1.159 de tineri și tinere au devenit purtători ai insignei. Trebuie să evidenţiem asociaţia sportivă Victoria din comuna Cozma, ai cărei membri au devenit cu toţii purtători ai Insignei de polisportiv. S-au mai evidenţiat asociaţii cu sportive Tractorul Reghin, Fulgerul Teleac, Înfrăţirea Batoş, I.M.T.F. Gurghiu şi luceafărul Rechin. VASILE MAN U 52 de tineri din asociaţiile sportive ale raionului Bujor au absolvit recent cursul de instructori sportivi, organizat de consiliul raional UCFS. în timpul pregătirii, cursanţii au acumulat cunoştinţe preţioase, teoretice şi practice, în organizarea activităţii sportive de mase la sate şi au fost iniţiaţi in practicarea fotbalului, voleiului, atletismului şi oinei, D. STANCIU • In satul Stăniţa, din apropierea Romanului, duminica trecută a avut loc o frumoasă manifestare culturalsportivă. Aici au venit peste 150 de sportivi şi artişti amatori din satele Sagna, Boghicea, Slobozia şi bineînţeles din Stăniţa. Formaţiile de dansuri ale satelor Sagna, Stăniţa şi Boghicea au fost îndelung aplaudate, iar meciul echipelor de fotbal din Sagna şi Stăniţa a fost urmărit de numeroşi cooperatori. G. GROAPĂ • Un nou centru de iniţiere la gimnastică şi-a început de curind activitatea la Bîrlad. După ce au fost selecţionaţi peste 100 de copii din şcolile bîrlădene, profesorul C. Berescu — care se ocupă de acest centru — a reţinut un număr de 30 de copii pentru a-i iniţia în tainele gimnasticii. Tot la Bîrlad sunt în curs de înfiinţare alte trei centre la atletism, baschet şi hanbal E. SOLOMON Turneul echipei de polo Crişul Oradea în n. D. G. Sîmbătă s-a înapoiat în ţară echipa de polo a clubului Crişul Oradea, care a întreprins, între 26 şi 31 iulie, un turneu în R. D. Germană. Alex. Torjoc, conducătorul lotului orădean, ne-a informat că echipa a susţinut trei meciuri, dintre care a cîştigat două. La 27 iulie Crişul a întîlnit la Magdeburg formaţia locală Aufbau, de care a fost întrecută cu 5—2 (1—0, 2—0, 1—0, 1—2); la 28 iulie orădenii au evoluat la Niederndodenleben, susţinînd revanşa cu Aufbau Magdeburg. Poloiştii români au cîştigat de data aceasta cu 5—4 (1—1, 1—0, 0—2, 3—1), iar la 29 iulie, Crişul a dispus cu 7—3 (3—1, 0—1, 2—0, 2—1) de Motor din Schönebeck. în cursul acestui turneu, Crişul a folosit următorul lot de jucători, care au avut în general o comportare bună : Mureşan, Danciu, Rujinski, György, Muth, Daroczi, Ilea, Chirvăsută și Uruc. Un concurs reuşit: finalele campionatului republican de juniori la caiac-canoe (Urmare din pag. 1) ca) 2:03,8; 3. Olimpia Reşiţa (M. Granov, G. Dragea, M. Bîtea, H. Nagler) 2:04,2. Canoe dublu 500 m cat. a II-a: 1. S.S.E. Timişoara (A. Miron, V. Simioîrescu) 2:10,8; 2. CS.S. Buc. (M. Dinu, G. Ionescu) 2:11,4; 3. Ancora Galaţi (M. Bugoci, P. Năstase) 2:12,2. Caiac simplu B 500 m. cat. a II-a: 1. Iosif Franzen (S.S.E Tim.) 2:03,4; 2. Eugen Botez (Voinţa Arad) 2:04,2; 3. R. Rujan (Ancora Galaţi) 2:07,4. Caiac dublu B 500 m. cat a II-a: 1. S.S.E. Tim. (M. Lupuţ, I. Tomescu) 1:56,0; 2. S.S.E. Tim. (L. Strîmbei, N. Ardeleanu) 2:02,7; 3. Olimpia Reşita (I. Diacovici, V. Mastan) 2:04,0. Caiac simplu F 500 m. cal. a II-a: 1. A. Tieranu (S.S.E. Tim.) 2:23,1; 2. I. lonescu (GS.S. Buc.) 2:26,2; 3. F. Botica (Olimpia Buc.) 2:28,0. Caiac dublu F 500 m. cal. a II-a: 1. Constructorul Tim. (M. Cireşan, M. Lodev) 2:13,4; 2. S.S.E Tim. (E. Marchiş, D. Pantea) 2:13,7; 3. Steaua Buc. (F. Boghiu, A. Gheorghe) 2:21,4. Caiac 4 500 m. B cal. a II-a: 1. C.S.S. Buc. (T. Negrescu, I. Buruiană, M. Vereș, D. Petrescu) 1:43,0; 2. Constructorul Tim. (V. Popeau, N. Schmull, Gh. Schombo, E. Popa) 1:43,2; 3. S.S.E. II Buc. (T. Tănase, A. Săndulescu, Gh. Purcal, L. Farcaş) 1:48,2. Canoe simplu B 500 m. cat. a II-a: 1. Gh. Toth (S.S.E. Tim.) 2:26,9; 2. Maxim Samson (Dinamo Buc.) 2:28,9; 3. I. Constantin (Olimpia Reşiţa) 2:30,0. Caiac simplu B 500 m. cat. 1: 1. Adrian Pavlovici (Dinamo) 2:00,2; 2. Toma Guță (Știința Buc.) 2:03,8; 3. Const. Boieru (Constr. Tim.) 2:04,4. Caiac dublu B 500 m. cat. 1: 1. C.S.S. Buc. (E. Pantea, E. Filipi) 1:52,2; 2. Foresta Reghin (C. Sándor, I. Görög) 1:58,9; 3. U.T. Arad (R. Hartan, A. Gluck) 1:59,3. Caiac dublu B, 1000 m. cat. I: 1. Voinţa Arad (Adam Hohn, Carol Vida) 4:10,8; 2. Ştiinţa Buc. (A. Murgulescu, P. Eftimescu) 4:12,3; 3. Ancora Galaţi (I. Ionescu, G. Spine) 4:20,2. Canoe simplu B 1000 m. cat. I: 1. Gh. Sidorov (Dinamo) 4:52,0; 2. I. Preotesecu (C.S.S. Buc.) 5:10,0; 3. Marin Popa (Rapid Galați) 5:16,0. Canoe dublu 1000 m. cat. 1: I. CS.S. Buc. (I. Policov, A. Dumitriu) 4:32,0; 2. C.S.S. Buc. (Gh. Stana, Gh. Cosma) 4:38,8; 3. GS.S. Buc. (L Ghiţulescu, C Nicolau) 4:41,2. Caiac 4 B 1000 m. cat. 1:1. Olimpia Buc. (D. Galan, Adrian Olaru, N. Iorga, V. Rusnac) 3:39,1 ; 2. Dinamo Buc. (M. Sanda, P. Ionescu, L Ion, Gh. Băncuţă) 3:45,0; 3. S.S.E II (A. Stănică, I. Zamfir, Gh. Ştefan, Ivan Gavrilă) 3:48,1. Ieri, la Cluj, două jocuri de polo Campionatul republican de polo a programat ieri, la Cluj, două partide. Iată rezultatele : ŞTIINŢA CLUJ — C.S.M. CLUJ 4—3 (1-1, 2-1, 1-1, 0-0). Joc viu disputat, presărat însă cu prea multe neregularităţi datorate, în parte, şi arbitrajului prestat de Ion Haţeganu. Au marcat: Darotzi (2), Danciu şi Gheorghi pentru Ştiinţa şi Bicfalvi, Cociş şi Toth, pentru C.S.M. VOINŢA CLUJ — I.C. ARAD 3—3 (1-0, 0-1, 1-2, 1-0). Joc frumos, disputat în limitele unei perferite sportivităţi. Rezultat echitabil deşi, în final, victoria putea reveni oricărei echipe. Atît gazdele, cît şi oaspeţii au ratat cîte o ocazie clară de gol. Punctele au fost marcate de Silaghi (2) şi Balaş (din 4 m) pentru Voinţa şi de Unc (2 — unul din 4 m) şi Kincs pentru I.C. Arad. A arbitrat, corect şi autoritar, dr. I. Drăgan. ŞTEFAN TAMAŞ - coresp. O. S. T. A. ANUNŢĂ La cererea generală, formaţia de muzică uşoară „THE FEDERALS“ din Anglia va mai susţine trei concerte excepţionale la patinoarul „23 August“, în zilele de 5, 6 şi 7 august, ora 20. Biletele se vînd la casa O.S.T.A. din Calea Victoriei 68-70, la casele patinoarului şi la casa din str. Ion Vidu.