Sportul Popular, octombrie 1966 (Anul 21, nr. 5089-5114)

1966-10-01 / nr. 5089

în centrul „Cupa Agriculturii“ Consiliul regional UCFS Bucureşti a depus eforturi lăudabile pentru organizarea întrecerilor sportive prilejuite de sărbătorirea „Zilei recoltei”. Pentru a cunoaşte concret stadiul în care se află pregătirile, am stat de vorbă cu tov. E. APOSTOL, preşedintele Consiliului regional UCFS Bucureşti. — Pe ce probleme aţi pus accent In timpul acestei acţiuni ? — Atît activiştii Consiliului regional cît şi cei din raioane au fost preocupaţi să asigure cele mai bune condiţii de desfăşurare întrecerilor din cadrul etapei regionale a „Cupei Agriculturii". Organizarea concursurilor la toate disciplinele sportive (atletism, ciclism, trîntă, volei, handbal, fotbal şi oină) într-o singură localitate ne-a dat foarte mult de lucru. Roadele străduinţelor noastre le vom vedea miine, cînd cei peste 600 de sportivi îşi vor ocupa locurile cuvenite pe stadionul din Roşiori de Vede. — Suntem convinşi că nici celelalte întreceri din cadrul „Zilei recoltei" nu au fost neglijate.— Fireşte, în ultima parte a lunii şi activiştii consiliului regional şi cei din raioane s-au îngrijit de buna desfăşurare a concursurilor de atletism, ciclism, trîntă, handbal, volei, fotbal. Consiliile raionale şi orăşeneşti, în colaborare cu comitetele U.T.C., au popularizat intens aceste întreceri, au luat măsuri pentru pregătirea terenurilor de sport şi pentru amenajarea lor acolo unde nu erau. Pot fi date ca exemple acţiunile întreprinse in comunele Adunaţii Copăceni, Daia, Grădiştea, Călugăreni din raionul Giurgiu, Fîntînele, Năsturelu, Isvoarele şi Viişoara din raionul Zimnicea, Snagov, Corbeanca, Lunguleţu, Joiţa şi Bîlteni din raionul Răcari. De asemenea, cu sprijinul Uniunilor raionale ale cooperativelor agricole de producţie s-au cumpărat însemnate cantităţi de materiale şi echipament sportiv. Participarea numeroasă a tineretului la aceste întreceri ne va da posibilitatea să sporim numărul purtătorilor Insignei de polisportiv, pentru că în întrecerile special organizate, tinerii din toate comunele vor putea să-şi treacă o parte din norme. Aşadar, şi în regiunea noastră „Ziua recoltei" este aşteptată cu nerăbdare. Toată lumea pe stadion în regiunea Bacău se fac, ca în întreaga ţară, intense pregătiri pentru sărbătorirea „Zilei recoltei". Consiliul regional UCFS a alcătuit un plan de măsuri şi şi-a repartizat toţi membrii în centrele în care vor avea loc manifestaţii sportive de amploare. Pregătirile sunt încheiate. Sportivii aşteaptă doar semnalul arbitrilor pentru a-şi începe disputele. Nu exagerez cu nimic spunînd că mîine toată lumea va fi pe stadioane şi pe terenurile de sport. La oraşe şi la sate au fost iniţiate competiţii deosebit de atractive care vor angrena un mare număr de sportivi şi, fireşte, mulţi, foarte mulţi spectatori. La Roman, Bicaz şi Tg. Neamţ au loc întrecerile fazei regionale a Spartachiadei de vară dotată cu „Cupa Agriculturii", la Bacău, Piatra Neamţ, Roman, Tg. Ocna, în Oraşul Gheorghe Gheorghiu-Dej şi în alte localităţi se vor desfăşura întreceri de atletism, volei, handbal, fotbal ş.a. la care vor participa cei mai buni sportivi ai regiunii. în toate comunele regiunii vor avea loc demonstraţii sportive cu participarea fruntaşilor din cluburi şi asociaţii, întreceri distractive, competiţii pentru desemnarea celui mai iute, celui mai puternic şi celui mai rezistent tînăr, manifestări îmbinate cu programe culturalartistice. In numeroase centre au fost iniţiate concursuri cu prilejul cărora vor putea fi trecute normele Insignei de polisportiv. Peste tot vor fi prezenţi activişti cu experienţă, profesori de educaţie fizică, antrenori şi instructori care vor contribui la buna organizare a competiţiilor, vor asigura arbitrajele şi vor da îndrumări concurenţilor. „Ziua recoltei“ va constitui în regiunea noastră o mare sărbătoare în cadrul căreia sportul îşi va aduce contribuţia. Entuziastele competiţii sportive organizate cu acest prilej vor prilejui multor tineri de la oraşe şi sate posibilitatea de a îndrăgi o ramură sportivă. Marea familie a sportului se va mări, deci, şi cu acest ludej, prof. MIHAI GRIGORAŞ vicepreşedinte al Consiliului regional UCFS Bacău Mîine, pomenii muncii de la sate, laolaltă cu cei de la oraşe, vor sărbători ,Ziua recoltei", ziua belşugului. La această mare sărbătoare sportul va fi prezent cu entuziasmul, cu tinereţea sa. In satele patriei noastre el este de multă vreme un prieten nedespărţit al tinerilor şi vîrstnicilor. Nu există astăzi comună în care să nu fi fost amenajat cel puţin un teren de volei sau sectoare pentru practicarea atletismului. Multe dintre comune se mîndresc cu adevărate complexe sportive. Şi mîine, la sărbătorirea „Zilei recoltei", pe aceste terenuri vor evolua sute de echipe de oină, volei, handbal şi fotbal, mii de atleţi, gimnaşti, halterofili._____________ ______întrecerile sportive vor contribui astfel la îmbogăţirea programului acestei sărbători. Alături de brigăzile artistice, de orchestre şi solişti vocali, de coruri şi recitatori, sportul va forma punctul de atracţie atît pentru cei care vor lua parte directă la întreceri, cît şi pentru cei care vor contribui la reuşita lor încurajîndu-i şi aplaudîndu-i pe sportivii care vor realiza performanţe deosebite. Pe nou! nostru teren de sport Centrul manifestărilor prilejuite de sărbătorirea „Zilei recoltei“ îl va constitui stadionul satului, care va fi dat în folosinţă mîine dimineaţă. Noua noastră bază sportivă, amenajată prin contribuţia voluntară a cetăţenilor, este compusă din terenuri de fotbal, handbal şi volei, înconjurate de o pistă de atletism şi tribune cu o capacitate de peste 4 000 locuri. Ne putem mîndri cu această construcţie, stadionul nostru fiind la ora actuală, cel mai mare din raionul Băileşti. Cu ocazia inaugurării lui, vor avea loc jocuri de fotbal, volei, oină, concursuri de atletism, trîntă şi alte întreceri, la care am invitat şi sportivi din satele şi comunele învecinate. In imediata apropiere a stadionului s-a ridicat o estradă unde echipele de dansuri, soliştii vocalişi instrumentişti precum şi ceilalţi artişti amatori vor prezenta diferite programe. Sperăm că locuitorii satului nostru vor petrece o zi de neuitat. ION CHIŢU preşedintele asociaţiei sportive Drum nou Boureni, regiunea Oltenia întrecerile atletice se bucură de tot mai multă popularitate in rindul tineretului de la oraşe şi sate. Concursurile pentru trecerea normelor Insignei de polisportiv, campionatul asociaţiei, Spartachiadele de vară atrag la startul probelor seci de mii de iubitori ai acestei ramuri sportive. Mîine, cu prilejul „Zilei recoltei“ şi etapei regionale a „Cupei Agriculturii“ terenurile de sport vor cunoaşte entuziaste întreceri, tumultul tinereţii. Foto: Tr. Georgescu numeroase „duminici cultural-sportive“ Echipele sunt gata pentru întrecere îN COMUNELE MARAMUREŞENE în majoritatea comunelor din regiunea Maramureş, pe lingă numeroasele acţiuni cultural-artistice organizate cu prilejul „Zilei recoltei“, cooperatorii agricoli vor putea urmări şi o serie de manifestări sportive la care îşi vor da concursul sportivii localnici. In numeroase centre vor sosi de la oraşe echipe şi sportivi fruntaşi, pentru a susţine jocuri demonstrative. Punctul forte al programelor sportive din comunele maramureşene îl vor constitui insă întrecerile dintre sportivii satelor, desfăşurate sub forma „duminicilor cultural-sportive”. Astfel, în raionul Satu Mare se vor organiza „duminici cultural-sportive“ în comunele Ardud Boteşti, Halmeu, Odoreu, Baba Novac, Medieşul Aurit, Păuleşti şi Cărăşeu, iar într-o parte din acestea vor sosi sportivi din asociaţiile oraşului Satu Mare, care vor face demonstraţii. în toate centrele de comune din raionul Şomcuţa Mare vor avea loc atractive acţiuni sportive, iar în majoritatea aşezărilor rurale din raionul Cehul Silvaniei „duminicile cultural-sportive« vor fi folosite şi pentru trecerea normelor Insignei de polisportiv. In raionul Sighet, manifestaţii sportive de mare amploare vor avea loc în comunele Rona de Sus, Vad şi Berbeşti unde vor fi prezenţi şi sportivii fruntaşi din oraşul Sighet. Cu prilejul „Zilei recoltei”, la Satu Mare se va organiza o întrecere de baschet dotată cu „Cupa oraşului Satu Mare“, la care sunt invitate echipe masculine şi feminine divizionare din regiunea Crişana, din oraşele Arad şi Tg. Mureş. Manifestaţii sportive atractive vor avea loc în localităţile desemnate să găzduiască faza regională a Spartachiadei de vară dotată cu „Cupa Agriculturii’*. Astfel, la Cărei se vor întîlni atleţii, popicarii, voleibalistele şi handbalistele, în comuna Sanislău voleibaliştii, la Ciumeşti luptătorii, la Lucăceni echipele de oină, iar la Berveni handbaliştii. Consiliul regional UCFS Maramureş şi consiliile raionale s-au străduit să asigure o bună organizare şi desfăşurare a competiţiilor sportive din 2 octombrie. TRAIAN MOZA preşedintele Consiliului regional UCFS Maramureş Duminică 25 septembrie, terenul nostru de sport a avut numeroşi oaspeţi. Motivul : Echipa de oină a intilnit, in cadrul fazei de zonă a campionatului republican, formaţia Viaţa nouă Olteni din regiunea Bucureşti. La sfirşitul celor două meciuri, viu disputate şi deosebit de atractive, spectatorii au plecat pe deplin mulţumiţi, echipa comunei noastre a reuşit să ciştige ambele partide şi altfel să se califice in finala pe ţară. Victoria jucătorilor de oină ne-a dat un plus de entuziasm in pregătirile efectuate in aşteptarea întrecerilor închinate „Zilei recoltei“. Pentru duminică am alcătuit un program compus din jocuri de oină, fotbal și volei la care vor participa toţi tinerii sportivi din comună. La aceste concursuri am invitat şi echipe din comunele Ştubei, Boldu, Sătcioara şi Rimnicu Sărat. In vederea confruntărilor cu sportivii din localităţile învecinate, formaţiile noastre de fotbal, oină şi volei au făcut, in cursul acestei săptămini, fiecare cite două antrenamente. In consecinţă, aşteptăm încrezători întrecerile. La terenul de volei s-au schimbat stupii şi plasa iar terenurile de oină şi fotbal au fost marcate. Totul este gata pentru a-i primi cum se cuvine pe oaspeţii noştri. Avem convingerea că terenul nostru de sport va fi mai populat ca oricind in ziua sărbătorii recoltei. GH. PURCEL instructor voluntar la asociaţia sportivă Energia Rimei cei [rtg. Ploieşti) Concursuri... demonstrații... ÎN CAPITALĂ... • In parcul Herăstrău din Capitală se vor organiza, cu începere de la ora 9, întreceri de canotaj, demonstraţii d€ volei, tenis de cîmp, fotbal şi oină, iar de la ora 19 demonstraţii de lox, scrimă şi gimnastică. Seara, va avea loc în cadrul Carnavalului tineretului o paradă de ambarcaţiuni sportive. • Cluburile sportive Rapid, Progresul şi Şcoala sportivă de elevi nr. 1 din Capitală Vor prezenta in ziua de 2 octombrie pe estrada de la Pavilionul Expoziţiei Economiei Naţionale demonstraţii de box, scrimă, haltere, lupte, judo, gimnastică artistică şi acrobatică, iar după-amiază clubul sportiv Steaua va oferi celor prezenţi interesante demonstraţii de box, haltere, scrimă şi gimnastică. • Pe estrada instalată la Halele Obor din Capitală îşi vor da concursul, începînd de la ora 12, cluburile sportive bucureştene Metalul, Metalurgistul şi S.S.E. nr. 2 care vor prezenta demonstraţii de box, lupte, haltere, gimnastică artistică şi acrobatică. Dupăamiază este rindul clubului Dinamo, cu demonstraţii de haltere, lupte, box • Sportivii fruntaşi din cluburile şi asociaţiile sportive bucureştene îşi vor mai da concursul în comunele subordonate oraşului Bucureşti după cum urmează : dinamoviştii vor face demonstraţii de box, scrimă, gimnastică, volei şi tenis de masă împreună cu asociaţiile Electronica, Quadrat, A.M.I.T., Ţevi sudate şi I.R.A. I, în comunele Ştefăneşti, Voluntari, Afumaţi şi Tutunari, iar sportivii clubului Olimpia şi ai asociaţiilor Aurora, Grafica Nouă, I.C.C.F. şi Biscuitul vor face demonstraţii de volei, fotbal, box şi haltere în comuna Glina din raionul Tudor Vladimirescu. De asemenea, clubul Rapid deplasează echipe pentru demonstraţii de fotbal, volei, lupte, haltere, box şi gimnastică în comunele Chitila şi Mogoşoaia. Comunele Domneşti, Cornetu şi Măgurele-Bragadiru, din raionul Lenin, primesc vizita sportivilor de la clubul Progresul şi asociaţiile Color, Tiparul, C.A.P. Slobozia. • întreceri atractive, demonstraţii şi jocuri distractive (fuga cu oul în lingură, lupta cocoşilor, trasul la frînghie) se vor organiza în comunele subordonate raionului 23 August din Capitală. La aceste concursuri vor participa sportivii fruntaşi ai Clubului Metalul şi ai asociaţiilor sportive Metalul, 23 August, Maşini-unelte, F.R.B., Metalurgica, C.A.P. Bălăceanca, C.A.P. Cernica, C.A.P. Pantelimon, C.A.P. Dobroeşti. ...ŞI IN PROVINCIE • Consiliile asociaţiilor sportive din satele raionului Măcin au luat măsuri din vreme pentru amenajarea şi reamenajarea unor terenuri de fotbal şi volei, precum şi a unor piste de atletism şi sectoare de aruncări în vederea desfăşurării întrecerilor din ziua de 2 octombrie. S-a procurat, de asemenea, echipamentul şi materialele necesare acestor întreceri. In comunele Luncaviţa, Vâcăreni, Jijila, Greci, Caracaliu, Turcoaia, Peceneaga, Ostrov, Cerna, Traian şi altele vor avea loc numeroase manifestaţii sportive. • Pe terenurile de sport din oraşul Suceava şi din comunele subordonate vor evolua în ziua de 2 octombrie peste 2 000 de sportivi şi sportive, la atletism, ciclism, călărie, trîntă, tir, volei, handbal şi fotbal. Numai la atletism vor lua startul aproape 800 de tineri. La complexul sportiv din Lunca Sucevei şi pe stadionul „Aren“ se vor desfăşura demonstraţii de box, haltere, lupte etc.