Sportul, iulie 1969 (Anul 25, nr. 591-621)

1969-07-01 / nr. 591

pag. 32-a Echipa C.P.B. a mai cucerit o cupă După o lungă perioadă de timp, Capitala ţării noastre a găzduit sîmbătă şi duminică o competiţie de oină cu participarea unor echipe din provincie. Este vorba de întrecerile „Cupei consiliului municipal sindical Bucureşti“ la care au participat formaţiile C.P.B., F.C.M.E. Bucureşti, Petrolul Urlaţi (jud. Prahova) şi Chimia Tr. Măgurele. Desfăşurate pe terenul Constructorul din şoseaua Olteniţei, jocurile dintre cele 4 echipe au furnizat întreceri care au plăcut spectatorilor, prezenţi în număr neaşteptat de mare. Sufragiile publicului le-a întrunit campioana ţării şi deţinătoarea „Cupei României“, C.P.B., echipă pregătită de cunoscutul antrenor Alex. Rafailescu. In compania pinarilor din Tr. Măgurele antrenaţi de profesorul de matematică Constantin Cîrjan şi celor din Urlaţi, bucureştenii au făcut o adevărată demonstraţie atît la „bătaia“ cit şi la „prinderea“ mingii. CLASAMENTUL FINAL: 1. C.P.B. 18 p, 2. Chimia Tr. Măgurele 14 p, 3. Petrolul Urlaţi 10 p, 4. F.C.M.E. Bucureşti 6 p, 1 Finala piloţilor aeromodelişti Campionatul republican de aeromodele captive, care s-a desfăşurat pe pista circulară de beton de la Băneasaştrand din Capitală a reunit — de-a lungul a patru zile de concurs — elita piloţilorconstructori de aeromodele din ţară. încă de la primele lansări, maestrul emerit al sportului, Ştefan Purice, (Gp. Roşie Buc.) s-a situat în fruntea clasamentului probei de viteză pe km lansat (2,5 cmc) cu 197 km/oră. L-au urmat Elvira Purice cu 188 km/oră şi Dumitru Filip (Cimentul Turda) 185 km/oră. La 5 cmc, acelaşi învingător care s-a distanţat substanţial de restul adversarilor reuşind 190 km/oră, cea mai bună performanţă a anului. Pe următoarele locuri Anton Nagy (Plastica-Oradea) 156 km/oră şi Silvestru Morariu (Stăruinţa-Suceava) 138 km/oră. Aşteptată cu interes, cat. 10 cmc a dezamăgit. Lipsa motoarelor pentru competiţii de viteză nu a permis talentaţilor concurenţi să-şi echipezie aeromodelele cu motoare adecvate probei. A cîştigat Gh Csomna (Plastica-Oradea) cu 160 km/oră, urmat de Gh. Dan (Gr. Roşie-Buc.) 129 km/oră şi Pavel Petromăneanţu (Victoria- Timişoara) 102 km/oră Juriul (după o deliberare de peste ... 8 ore), a comunicat punctajul la stand al machetelor zburătoare. Dar, pe invingător nu l-a putut cunoaşte publicul decît la sfîrşitul evoluţiilor în zbor a machetelor Revelaţia concursului : „Mustang P 51 D“, care escamota trenul de aterizare în zbor, iar la aterizare ilumina calea de rulare cu farurile de bord. Mai bine executat, „TARPANUL“ lui Fr. Rimoczi (Tehnoing Cluj) a luat avans la proba de stand şi cu tot zborul mediocru a cîştigat tirul suprem cu 561 p. La cea mai spectaculoasă probă — acrobaţia aeromodelistică cu cele 16 figuri impuse (looping, zbor pe spate, ranversări etc.) George Craioveanu (Gr. Roşie Buc.) a reintrat în posesia titlului cu 2274 p, urmat de fostul campion Mimi Muscă (Tehnofrig-Cluj) 2236 p şi Gh. Csoma (Plastica-Oradea) 2063 p. In proba de curse pe echipe, cuplul campion A. Nagy — N. Misaros (Plastica-Oradea) a demonstrat o superioritate netă, dar în finală — dintr-o neatenţie a ratat victoria, clasîndu-se al treilea. Noii campioni : echipajul C. Silex — Uwe Haberprusch (Gaz metan- Mediaş) 200 ture circulare (20 km) in 12 min. 25 sec, urmaţi de echipajul Gh. Barbu — D. Filip (Cimentul Turda). După seriile eliminatorii — foarte frumoase — ale probei de ... lupte aeriene (unde fiecare pilot îşi conducea aeromodelul cu 130 km/oră) — au ieşit învingători în finală . Craioveanu (215 p), urmat de Gh. Şerban (Gr. Roşie) 190 p. şi A. Csoma 80 p. In sfîrşit, la probele de viteză, acrobaţie cu program redus machete şi curse, au fost prezenţi — pentru prima oară la un campionat republican — şi juniorii. Dintre ei s-au remarcat C. Apăvăloaie (Flacăra-Braşov), machetistul Gh. Frăţeanu (Metalul Hunedoara), Ionuţ Bobocel (Cutezătorii Buc.) şi juniorii asociaţiei sportive Cimentul Turda (antrenor Gh. Barbu). Clasamentul pe echipe : 1. Griviţa Roşie-Bucureşti 3280 p — campioană republicană ; 2. Plastica Oradea 3245 p; 3. Metalul Hunedoara 2170 p. C GEORGE Printre balize... Este vară şi, pe lacurile din ţară şi din străinătate, activitatea în sportul caiacului şi canoer se desfăşoară cu intensitate. Firesc, deci, ca pe agenda competiţională să figureze la fiecare sfîrşit de săptămmnă numeroase întreceri. INTILNIRE INTERNATIONALA LA SNAGOV Sîmbătă şi duminică (dimineaţa, de la ora 9) apele lacului Snagov vor găzdui o Interesantă competiţie internaţională intercluburi. Participă sportivi de la DINAMO BUCUREŞTI, DOZSA BUDAPESTA şi o selecţionată a cluburilor DINAMO din U.R.S.S. Programul întrecerii cuprinde numai probe de viteză — 500 şi 1000 m. Din cite ne-a relatat antrenorul dinamoviştilor bucureşteni, Radu Huţan, la startul probelor vor fi prezenţi cei mai valoroşi caiacişti şi canoişti ai clubului bucureştean, în frunte cu Vernescu, Soiotnic, Patzaichin ş. a. Este de asemenea scontată prezenţa multor sportivi de renume din Ungaria şi Uniunea Sovietică. REGATA BELGRAD Tot la sfîrşitul săptâmînii, un lot de sportivi români va lua startul in regata Belgrad, competiţie la care şi-au anunţat participarea un mare număr de echipe. La aceste întreceri vom fi reprezentaţi de: D Petrescu, Valentina Serghei, Hilde Lauer, Elena Berbecel, Melania Ignatenco, Solomonida Grigore, N. Scrimul, E. Zahara, I. Cozlov, Maria Drăghici, Ioana Galenic, M. Zafiu, I. Negraia. In program sunt prevăzute probe de seniori şi juniori. . ...ŞI REGATA GRUNAU Tradiţionala regată internaţională de la Grünau, care va avea loc, de asemenea, sâmbătă şi duminică, va reuni o mare parte dintre caiaciştii şi canoiştii fruntaşi ai continentului nostru şi constituie, ca şi regata Belgrad, o excelentă verificare înaintea campionatelor europene de la Moscova. Echipa ţării noastre pentru această competiţie este alcătuită din următorii sportivi : Haripena Evdochimov, Demetra Angelescu, Natalia Mangey Paraschiva Cuciuc, Simion Cuciuc, S. Timoran, I. Revu, cm. Danielov, Serghei Procop, A. Trofimov, S. Sevastian, T. Ditcov, P. Năstase, V. Năstase. DIN NOU SNAGOVUL! In zilele de 12 şi 13 iulie Snagovul va primi din nou vizita unui mare număr de fruntaşi ai caiacului şi canoei din multe ţări europene. La ediţia din acest an a regatei internaţionale Snagov vor concura, printre alţii, zeci de laureaţi ai Jocurilor Olimpice, campionate mondiale şi europene. MOZAIC COMPETITIONAL 9 • ÎNCEPE CRITERIUL NATIONAL AL JUNIORILOR MICI • RAPID A CÎSTIGAT „CUPA DE VARA“ • ASTAZI SOSESTE ECHIPA FEMININA A CUBEI • S-a Încheiat „Cupa de vară“, competiţie organizată de C.M.E.F.S. Bucureşti pentru echipele masculine divizionare din Capitală. In partida decisivă, Rapid a Învins Steaua cu scorul de 95—71 (42—43). Cei mai buni jucători au fost Radu Popovici, Cr. Popescu, Tursugian, Stănescu, de la Rapid, respectiv Alin Savu, Val. Gheorghe, Irimia și Florin Niculescu. După cum se vede, Irimie de la I.E.F.S. și Fl. Niculescu de la Politehnica Bucureşti şi-au făcut cu acest prilej debutul la Steaua. Clasamentul final al competiţiei: 1. Rapid, 2. Steaua, 3. I.C.H.F., 4. Voinţa, 5. Academia militară, 6. Progresul. • S-au stabilit şi zonele campionatului masculin de calificare pentru divizia B care vor avea loc intre 10—15 iulie In următoarele localităţi: Piatra Neamţ (Ştiinţa Sf. Gheorghe, Pedagogic Tg. Mureş, Constructorul Săvineşti, Agronomia Iaşi, Petrolul, Oraşul Gheorghe Gheorghiu-Dej), Ploieşti (CSAPC Ploieşti, Academia militară Bucureşti, Pescarul Burduşani-Ialomiţa, Comerţul Tirgovişte, Voinţa Sibiu), Buzău (Rapid Galaţi, Rapid Buzău, Progresul Brăila, Petrochimia Piteşti, Viitorul Dorohoi) şi Timişoara (Utilajul Timişoara, Voinţa Oradea, Flacăra roşie Cluj, Proiectantul Baia Mare, Atletul Craiova). • Astăzi soseşte in Capitală reprezentativa feminină a Cubei care va susţine, miercuri, vineri şi simbătă, meciuri amicale in companie selecţionatei ţării noastre. * De astăzi, cele mai bune echipe de Juniori şi Junioare II Îşi dispută, la Constanţa şi, respectiv, la Cluj, primele locuri în Criteriul naţional al Juniorilor mici. Pentru întreceri s-au calificat Sîn"Timişoara/ ffifJ^eaKT*^ teşti, Suceava, Şcoala sportivă nr. 2 Bucureşti, Farul Constanţa şi Liceul nr. 35 Bucureşti (la băieţi), ale şcolilor sportive din Deva, Satu Mare, Gheorghieni, Giurgiu, Constanţa, Cluj, Şcoala sportivă nr. 2 Bucureşti şi Liceul nr. 15 Bucureşti (la fete). In anii trecuţi, competiţia s-a desfăşurat sub titulatura de Campionat naţional, victoria revenind În 1967 Şcolii sportiva Mediaş (băieţi), Şcolii sportive nr. 1 Bucureşti (fete), iar In 1968 Farului Constanţa (băieţi) şi Şcolii sportive nr. 1 Bucureşti (fete). Copiii, viitorul patriei, (Urmare din pag. 1) Călugăreni, Podul înalt, Suceava, Şelimbăr etc., — de lupta clasei muncitoare împotriva exploatării burghezomoşiereşti, cele legate de zilele insurecţiei armate din 1944, care au premers marelui act al Eliberării. Sigur, contextul unor asemenea acţiuni este extrem de larg şi ele au drept scop să cultive la tinerele mlădiţe dragostea faţă de patrie şi popor, ataşamentul neţărmurit faţă de Partid, făurarul izbînzilor noastre pe drumul construirii şi desăvîrşirii socialismului. O pluralitate de manifestaţii cultural-artistice şi sportive ce vor avea loc la sate şi în oraşe vor avea drept principali interpreţi pe pionierii cei mai talentaţi, cei mai înzestraţi. Repet, însă, toate aceste acţiuni multiple, la nivelul organizaţiilor de pionieri, nu vor modifica conţinutul şi sensul vacanţei, care va rămîne... vacanţă, adică reconfortare fizică şi spirituală, foarte necesară, după un an rodnic de învăţătură şi de activităţi obşteşti închinate împlinirii a 20 de ani de la înfiinţarea organizaţiei ; dar acest conţinut va fi mult mai amplu, mai bogat, îmbrăcînd, cum este şi firesc, un caracter sărbătoresc. • Reconfortare fizică şi spirituală, înseamnă, desigur, odihnă activă. Pionierii, imediat după vacanţă, au luat parte la o serie de întreceri sportive, una din modalităţile de a realiza acest deziderat, altele sunt în curs de desfăşurare. Ne gîndim la finalele campionatelor naţionale de fotbal ale şcolilor generale care încep miercuri în Capitală, la întrecerea finală a micilor gimnaste de la „artistică“, care îşi vor desemna, tot în această săptămină campioanele, la Constanţa. Dacă despre aceste evenimente sportive cu profil competiţional se cunosc unele detalii, in schimb, se ştiu prea puţine lucruri despre alte mijloace de a realiza odihna activă a pionierilor, de pildă, prin intermediul taberelor. Şi de data aceasta, poate mai mult ca în trecut, taberele reprezintă centrul de greutate al activităţilor sportive din marea recreaţie a vacanţei. Itr, primul rînd, taberele de odihnă, pentru cei mai merituoşi elevi la carte, în activitatea sportivă, la disciplină, care vor găzdui peste 100 000 de pionieri. Apoi, tabere pe profil, de activităţi — culturale, artistice, ştiinţifice etc. — cu alţi circa 5 000 de participanţi. Separat, taberele sportive, de performanţă, care vor concentra şi ele o cifră importantă de copii : aproape 4 000. • Despre aceste tabere cu specific sportiv, cîteva detalii... — Ele sînt organizate în patru localităţi, toate cu tradiţie. De pildă, cea de fotbal, de la Bucşoaia, din judeţul Ilbceava. Acolo, intr-un cadru natural deosebit de prioresc, mai bine de 40 de echipe de minifotbal, în principiu campioanele judeţelor, vor gusta din plin bucuriile vacanţei, prin odihnă, dar şi prin Întreceri sportive (o competiţie dotată cu „Cupa Eliberării“). La Moneasa, in judeţul Arad, vor face popas înotătorii, reprezentanţi ai centrelor de copii din întreaga ţară. La Bran (Braşov) işi vor da intîlnire pasionaţii turismului, iar la Păuleasca, in Argeş, şahiştii. Ca şi in cazul fotbaliştilor, la nivelul tuturor celorlalte specialităţi se vor organiza Întreceri sportive Închinate Congresului al X-lea al P.C.R. sau Zilei Eliberării. Tot cu caracter sportiv, aş aminti aici şi tabăra de la Piatra Neamţ, pentru cicloturişti, reprezentanţi ai judeţelor care au tradiţie in această disciplină sportivă şi din rîndul cărora vor fi selecţionaţi cei 40 de cutezători prezenţi la acţiunea cicloturistică internaţională intitulată „Flacăra prieteniei“, de la începutul lunii august. • Această ultimă acţiune ne este cunoscută... , „ ...evident, deoarece ea este patronată de ziarul „Sportul“. Sperăm să fie o iniţiativă reuşită, să contribuim la adîncirea relaţiilor de prietenie dintre pionierii noştri şi cei bulgari. Mai mult, ea să reprezinte semnalul către alte acţiuni asemănătoare, cu profil internaţional, de pildă un campionat interţări la nivelul copiilor, al pionierilor sau o miniolimpiadă de iarnă. Dar acestea sînt proiecte pentru anii care urmează... • Printr-o hotărîre a Consiliului Naţional al Organizaţiei Pionierilor, 1969 a fost decretat anul turistic pionieresc, acţiune pozitivă, subliniată la timpul cuvenit şi de ziarul nostru, destinată să trezească gustul cravatelor roşii pentru cea mai atractivă şi mai lesnicioasă activitate sportivă de masă. Cum se vor desfăşura în vacanţa de vară, acţiunile din această sferă de activitate va înainta da toate prin excursii in cuprinsul judeţelor sau interjudeţene, care vor angrena un număr de aproape 100 000 de pionieri. Evident, acestea vor fi acţiuni cu caracter descentralizat, in care iniţiativa va aparţine consiliilor locale. Şi aş putea să subliniez că în această privinţă sunt de semnalat multe iniţiative frumoase. De pildă în judeţul Hunedoara a fost iniţiată o expediţie pe muntele Găina cu participarea a peste 1000 de pionieri. O dată sosiţi acolo copiii vor prezenta o evocare istorică cu tema „Crăişorii munţilor". Deci, turism şi activităţi culturale. Pionierii din judeţul Braşov vor efectua In corturi un circuit pe traseul Braşov—Făgăraş—Săcele-Rupea, cu participarea a 2 000 de copii. In judeţul Harghita, 10 000 de pionieri vor fi prezenţi la excursii pe jos de cite 10 km. Alţi pionieri din acest judeţ vor drumeţi in Moldova, in sudul ţării, pe Litoral, sau vor întinde tabere de corturi amplasate in cele mai frumoase focuri ale munţilor învecinaţi: Harghita, Căliman, Hăşmaşul Mare, Baraolt. Pionierii arădeni au in program un tur ciclist al Judeţului, cel din Brăila o expediţie pionierească in cadrul căreia vor fi organizate şi Întreceri atletice şi de handbal. O ştafetă sportivă combinată pregătesc pionierii din Caraş-Severin, o competiţie de fotbal cel din Bihor, expediţii şi tururi cicliste, reprezentanţii Judeţelor Vilcea, Argeş, Constanţa, o tabără in Deltă, cei din Tulcea. ★ In încheierea dialogului acordat, tovarăşa prof. Elena Poparad şi-a exprimat mulţumirea pentru felul în care se realizează colaborarea Consiliilor organizaţiei pionierilor cu Inspectoratele şcolare şi totodată speranţa că în această amplă reţea de acţiuni sportive Consiliile pentru educaţie fizică şi sport Îşi vor aduce şi ele contribuţia la reuşită, atît prin asistenţă tehnică de specialitate, cit — mai ales — prin punerea , dispoziţie a unor terenuri şi .amenajări, invitînd o serie de sportivi fruntaşi care să împărtăşească pionierilor din experienţa lor, să-i iniţieze în tainele unor discipline sportive. Cu alte cuvinte, vacanţa de vară să îmbrace un conţinut cit mai bogat, să fie realmente o destindere pentru toţi copiii patriei — viitorul de aur al României socialiste. Printre culoare... • Un grup de 4 înotători români alcătuit din Agneta Steiner, Cristina Stănescu, Ion Miclăuş şi Petre Teodorescu, împreună cu antrenorul Felix Heitz, pleacă astăzi din Capitală pentru a participa la două mari concursuri internaţionale. Primul, „Cupa naţiunilor“, este programat în zilele de 5 şi 6 iulie în localitatea austriacă Bruck, iar cel de al doilea, „Marele premiu al oraşului Bratislava“, la 8 şi 9 iulie. • Sîmbătă şi duminică se vor desfăşura la Ştrandul Tineretului întrecerile fazei a II-a (orăşenească) a campionatelor naţionale de înot. • REŞIŢA. Cîteva rezultate ale ultimului concurs desfăşurat in localitate : E. Almer 2:25,4 şi M. Hohoiu 2:27,1 la 200 m mixt; Rodica Pătruică 2:46,4, Siegrid Stecian 2:51,4 şi Dagmar Hluzin 2:56,8 la 200 m mixt; Doina Litaveţ 1:31,3 la 100 m bras ; E. Puel 40,4 la 50 m spate ; Anca Andrei _ 2:46,2 şi Daniela Coroiu 2:49,8 la 200 m mixt ; D. Wetterneck 2:36,8 la 200 m mixt. (A- Rudeanu — coresp.) • MEDIAŞ. 80 de sportivi din Galaţi, Cîmpina, Sibiu şi din localitate au luat parte la „Cupa municipiului Mediaş“. Rezultate : P. Dancău (Galaţi) 1:13,2 — 100 m liber ; Liodore Covaci (Mediaș) 1:30,0 — 100 m bras ; L. Covaci 3:14,0 — 200 m bras . (V. Popovici — coresp.) • PLOIEȘTI, întreceri în cadrul ..Cupei pionierului“. Mihaela Georgescu 42,2 — 50 m liber ; M. Mandache 40,0 — 50 m liber și 45,0 — 50 m spate ; T. Tretiacov 1:10,1 — 100 m delfin. (M. Sima — coresp). Rezultate stinse in prima etapă a „C. C. E.“ la popice Au început întrecerile primei ediţii a „Cupei campionilor europeni“ la popice. Făcînd parte din grupa I şi evoluînd duminică in capitala Ungariei alături de formaţiile Postar Split (Iugoslavia) şi CSEPEL Budapesta, Olimpia Reşiţa a avut o comportare mulţumitoare, ţinîndu-se aproape de valoroşii ei adversari. S-a jucat contra scor. Cele trei echipe au realizat următoarele rezultate : Postar Split 5 073 p. d., Csepel Budapesta 5 069 p. d. şi Olimpia Reşiţa 5 050 p. d. După cum se poate vedea, doar 23 de popice îi despart pa reşiţeni de prima clasată. Diferenţa poate fi uşor recuperată în următoarele două etape, mai ales că Olimpia va face o dată oficiu de gazdă. Cele mai bune rezultate individuale : Kiss (Csepel) 870 p. d., Băiaş (Olimpia) 864 p. d. şi Cristulovici (Postar) 856 p. d. Următoarele întreceri sunt programate între 5-6 şi 12 -13 iulie. curenţi, din diferite judeţe ale ţarii, calificaţi din etapele anterioare ale competiţiei, şi-au disputat întîietatea la probele de 100 bile femei şi 200 bile bărbaţi. S-a jucat contra scor, individual şi pe echipe mixte, alcătuite din 2 jucătoare şi tot atîţia jucători. CLASAMENTE : echipe — 1. selecţionata U.G.S.R. I 2 503 p. d., 2. selecţionata judeţului Maramureş 2 472 p. d., 3. selecţionata judeţului Satu Mare 2 397 p. d. ; individual, feminin — 1. Ana Maran (Bucureşti) 420 p. d., 2. Anica Gabrian (Satu Mare) 407 p. d., 3. Cornelia Zaharia (Baia Mare) 395 p. d. ; masculin — 1. P. Purje (Cîmpina) 900 p. d., N. Zólyomi (Baia Mare) 887 p. d., 3. T.Botoș (Satu Mare) 850 p. d. P. GIORNOIU și M. DINESCU — coresp. ^ FINALA „CUPEI U.G.S.R. Timp de trei zile, noua arenă de popice cu patru piste din Em. Vilcea a găzduit Întrecerile finale ale „Cupei U.G.S.R.“. M de con- Ne modernizăm? După cum se ştie, in toate domeniile de activitate facem eforturi pentru modernizare. A te înscrie sub zodia modernizării — înseamnă să contribui la înnoirile dintr-o anumită sferă de activitate. Setea de modernizare, de înnoire este specifică fiinţei umane, şi se arată spre lauda ei. In această sete se citeşte neostenita aspiraţie a omului spre perfecţiune, spre mai bine. Omul nu este numai o fiinţă căreia ii sunt proprii raţiunea, mindria de a munci, limbajul articulat, convieţuirea intre limitele eticului — ci, în egală măsură, tentaţia înnoirii asupra căreia insist, tentaţie ce poate echivala cu o superbă aventură dedicată spiritului uman. In poezie, de pildă, cei ce au tentat înnoirile — multe dintre ele salutare — spuneau că „luptă la frontierele necunoscutului“. Din unghiul de vedere al acestei „lupte“, chiar dacă snobii vor face crețuri pe nas, sporturile reprezintă o constantă bătălie la frontiera necunoscutului. Nu mai departe decit finala cupei la fotbal s-a dovedit un exemplu elocvent. Ce să mai spun de „Turul României" (ciclism) care, la ora cînd scriu aceste rînduri, absoarbe interesul unanim ? ! Dar, sunt modernizări şi modernizări. Nu orice modernizare merită să fie asimilată. Şi iată că, totuşi, Buletinul nr. 6 al competiţiei ne informează că doi dintre cicliştii noştri, pe care Sportul, pe bună dreptate, refuză să-i numească sportivi — Gheorghe Răceanu şi Gheorghe Ciumeti — au parcurs, un camion, zeci de kilometri, pentru ca, apoi, să apară, proaspeţi, in apropierea liniei de sosire. Nici „în familie“ nu se admit asemenea trucuri — ce să mai zici, atunci, cind eşti înconjurat de străini . Comportarea celor doi rutieri e un soi de noutate in ciclismul nostru. Valoarea acestei noutăţi aruncă o tristă umbră asupra noastră, a tuturor. La fel dopajul de cu un an înainte al lui Ciumeti care, reimprospătindu-şi arsenalul, se află in recidivă. Am spus că actul subetic al celor doi aruncă o o tristă umbră asupra tuturor. Credeţi că am exagerat ? Dacă da, atunci să exemplific. Apar în presa noastră nu puţine articole care, justificat, scot in lumină o sumă de cangrene ale „sportului capitalist“. Oameni de condei şi de probitate morală insistă asupra acestora, în dorinţa de a înlătura, prin exemple, tot ceea ce ar putea desfigura chipul luminos al sportului nostru. Oare, cei doi in cauză — şi alţii, unii din alte ramuri sportive —, nu s au gindit la posibilele urmări ale „modernizărilor“ aplicate de ei în această competiţie de prestigiu, care este „Turul României“ la ciclism ? Coechipierii lor, antrenorii lor, Federaţia de specialitate — in consensul general al iubitorilor sportului cu pedale — vor trebui să-i „judece“ pe cei doi fără cruţare. De data aceasta, cei doi ar fi fost mai bine să utilizeze picioarele şi nu capul. Aşa e sportul, are paradoxurile sale. Capul face, picioarele trag! Al. CAPRARIU Marginalii la concursul internaţional de dirt-track Inconstanţa a caracterizat comportarea alergătorilor noştri Fără îndoială, in condiţiile din care specialiştii noştri în acest sport al curajului, îndemînării şi virtuozităţii au stat „în carantină“ aproape trei ani, din cauza lipsei unei piste adecvate, rezultate deosebite nu se puteau aştepta de la ei. Cit ar fi Ion Cucu, de pildă, de talentat şi de ambiţios, lipsa concursurilor nu poate să nu fie resimţită, mai ales intr-o întrecere cu sportivi valoroşi, alergători din i’rtrTriile Ursul săptămânii, se aliniază la startul unor importante competiţii (cum este cazul cehoslovacului Zdenek Majstr). Acest lucru s-a putut observa duminică, cu prilejul concursului internaţional ce a avut loc pe pista de la complexul sportiv Metalul din Capitală. In întrecere cu 6 alergători de peste hotare, era de aşteptat totuşi ca sportivii noştri fruntaşi să aspire la locuri mai bune. Inconstanţa în comportare, însă, de la o manşă la alta, i-a privat pe Cucu şi Şinca de ocuparea unor locuri superioare. In fiecare manşă s-a acordat următorul punctaj : locul I — 3 p, locul II — 2 p, locul III — 1 p, locul IV — 6p. Şi pentru a avea o imagine mai lată ‘ punccajeie ' ODţinhfe'’ pe manşe de către primii alergători ! Z. Majstr — 3, 3, 3, 3, 3; ,P. Petkov — 3, 3, 1, 3, 3 ; I. Cucu — 1, 3, 2, 3, 3 ; R. Jurcă — 2, 2, 2, 2, 3; Sitzwohl — 2, 2, 2, 2, 2. Austriacul, fără să ciştige vreo manşă, s-a clasat înaintea lui A. Şinca (locul VI), cara a avut cea mai contradictorie comportare, obţinînd următoarea p jpurviţte a3. Xvigtorte, la 1, 1, 2. Motorul, o dată, şi apoi condiţia fizică, l-au privat de un loc bun fiindcă manşele 3 şi 4 le-a cedat pe ultimii 200 m. Şinca a avut, cum se spune, locul II in mină dar l-a ratat. Sub aşteptări Al. Datcu , talent deosebit dar, se pare, nepregătit, mai ales fizic. Grupul celor tineri (Marinescu, Ivan, Dobre, Voiculescu, Moldovan) a fost dominat de sibianul I. Bobilneanu, un băiat dirz, bine pregătit, care a reuşit să se claseze chiar înaintea unor consacraţi (Datcu, bulgarul Hiev, cehoslovacul Rosoulek, austriacul Lausseger). Punctajul lui — 3, 2, 3, 0, a arătat că e capabil de lucruri frumoase, victoria asupra lui Şinca fiind deosebit de preţioasă şi stimulatorie. Două cuvinte despre cîştigător — Zdenek Majstri are 20 de ani şi practică acest sport doar de doi ani. Un tinerel destul de firav (credem că nu depăşeşte 60 kg în greutate), dar bine pregătit. Ştie să plece din start, să folosească perfect mersul pe roata din spate, să atace excepţional virajele, graţie unei deosebite forţe în braţe. Credem că prezenţa lui în concursul de la Bucureşti a însemnat pentru sportivii şi antrenorii noştri un prilej de meditaţie în ceea ce priveşte pregătirea, sub toate aspectele — tactic, fizic, tehnic. C. ALEXE De la 4 metri... Mitne soseşte în Capitală reprezentativa de juniori a Ungariei, care va susţine două întîlniri amicale cu selecţionata similară a României. Partidele vor avea loc vineri şi sîmbătă, de la ora 18.30, la ştrandul Tineretului. • Lotul oraşului Bucureşti în care vor evolua printre alţii P. Mureşan, A. Grinţescu, Neacşu, Lazăr, Miu, FI. Teodor, A. Munteanu pleacă la Belgrad pentru a participa la un turneu internaţional. Reprezentativa R. D. Germane, care va juca în zilele de 10 şi 13 iulie în Capitală a întreprins recent un turneu la Lvov. Poloiştii germani au pierdut ambele meciuri susţinute cu selecţionata Uniunii Sovietice (3—4 şi 4—7) şi au întrecut la limită formaţia Dinamo *Evov (4—3). • Federaţia de specialitate a invitat pentru dubla întîlnire internaţională România— R. D. Germană pe arbitrul francez Alphonse Angella. • Lotul naţional de polo continuă pregătirile sub conducerea antrenorului I. Frâncu şi sub directa supraveghere a antrenorului federal Al. Popescu. In componenţa sa se află portarii Gheţa, Frăţilă, Bogdan şi Scurei, precum şi jucătorii Zahan, Szabó, Culineac, Novac, Zamfirescu, Ţăranu, Firoiu, Popa, Mihăiescu. Lor li se vor alătura M. Popescu şi Sf. Rusu, aflaţi actualmente cu echipa de tineret într-un turneu în U.R.S.S. In această săptămînă este programată şi o şedinţă de analiză a planului de pregătire a lotului, la care sunt invitaţi toţi antrenorii din Capitală. De- ar farta si Vara tacita, procuraţi-va raglane din ieşituri impermeabile de la magazinele cooperativelor de consum • « Pentru călătorii »curte «au voiaj» mai îndelungate, -pagazinele şi raioanele de specialitate vă oferă o gamă largă de geamantane şi valize din carton sau policlorura de vinil, în dimensiuni şi culori diferite, cu preturi accesibile de la 85 lei la 188 lei bucata. (20/2) Nr. 591 (6025)