Sportul, iulie 1971 (Anul 27, nr. 6741-6771)

1971-07-22 / nr. 6762

Pag. a 2-a ORADEA, 22 (prin telefon, de la corespondentul nostru). Cea de a 14-a ediţie a „Cupei dr. Petru Groza“ la tenis, organizată de C.J.E.F.S. Bihor, a început miercuri după-amiază pe terenurile asociaţiei sportive Sănătatea. La actuala ediţie participă 146 de concurenţi şi concurente din 14 secţii de tenis din ţară, întrecerile sedispută pe cinci categorii de vîrstă, atît la fete cit şi la băieţi. Partidele din primele zile au scos în relief buna pregătire a tenismenilor, ceea ce a făcut ca iubitorii sportului alb din Oradea să urmărească cîteva meciuri foarte atractive. Iată rezultatele primelor două zile de întreceri , fete (13—14 ani): Ileana Virág (Voinţa Oradea) — Mariana Szöllősi (Şc. sp.Tg. Mureş) 6—1, 6—2, 17—18 ani; Rodica Precup (Electrica Timişoara) — Cornelia Nuţiu (Metalul Salonta) 7—5, 6—4; Rodica Eri (U.T.A.) — Maria Moş (Metalul Salonta) 6—1, 6—1 , 15—16 ani, Mariana Dumitriu (Steaua) — Maria Solomon (Şc. sp. Tg. Mureş) 6—0, 6—1, Elena Cristea (Steaua) — Ileana Virág 6—1, 6—1, Doina Brăştin (U.T.A.) — Livia Rakosfalvi (Mureşul Tg. Mureş) 6—3, 6—2, Viorica Demeter (Sănătatea Oradea) — Hanelore Rosonczi (Mureşul Tg. Mureş) 6—0, 6—0, Maria Denov (U.T.A.) — Maria Ilie (Steaua) 6—1, 1—6, 6—3; băieți (13— 14 ani): V. Dumbravă (Steaua) — L. Gyulai (Metalul Salonta) 6—0, 6—0, R. Tălmaciu (Steaua) — Z. Peter (Covasna) 6—4, 6—2, A. Chivu (Petrolistul Cîmpina) — L. Kalman (Voința Oradea) 6—3, 6—0, V. Tomescu (Steaua) — T. Palmai (Covasna) 6—0, 6—2, N. Noiman (Dinamo) — A. Cioclov (Steaua) 6—1, 6—1 , 15—16 ani, C. Feteanu (Cutezătorii București) — M. Lar (Sănătatea Oradea) 6—0, 6—0, A. Dărăban (Sănătatea) — C. Ristea (Steaua) 6—1, 6—0 , 17—18 ani: M. Breazu (Dinamo) — M. Schildkrant (Voința Oradea) 6—0, 6—1, O. Vîlcioiu (U.T.A.) — L. Ion (Steaua) 6—2, 6—3, F. Monea (Dinamo) — A. Vlarian (Centru de copii Deva) 6—2, 6—2, C. Ionescu (Dinamo) — M. Voinea (Sănătatea) 6—1, 6—1. Iile GHIȘA MECIURI DE BUN NIVEL ÎN „CUPA DR. PETRU GROZA RINDURI DIN SCRISORILE DV... „în numele celor 140 de pionieri şi şcolari din sectoarele 1 şi 2 ale municipiului Bucureşti aducem mulţumiri fierbinţi Consiliului Naţional al Organizaţiei Pionierilor şi C.N.E.F.S., care ne-au acordat tot sprijinul pentru buna desfăşurare a tuturor activităţilor sportive, aci, în tabăra de pionieri şi şcolari Timişul de Sus. Am mai fost în multe tabere, dar niciunde nu ne-am simţit mai bine ca aici“, (pioniera RODICA LUPU, preşedintă de unitate). Ne bucură mult că sportul este la loc de cinste printre activităţile recreative ale vacanţei voastre, dragi copii! „Am cerut lămuriri lui Stanley Rous dacă este regulamentară rejucarea meciului Chimia- Arieşul, din barajul pentru divizia B“ (VASILE TAP — str. Lianelor 2, Turda). Chiar dacă scrisoarea dv. are cinci pagini, hotăririle în privinţa competiţiilor interne constituie un atribut firesc şi netransmisibil al fiecărei federaţii naţionale. „Plafonul minim de 20 de goluri pentru golgeteri trebuia anunţat la începutul campionatului, nu la sfîrşit“ (PETRE BEREŞTEANU, căsuţa poştală 23 Braşov). Aveţi dreptate în principiu, titlul de golgeter nu trebuia revocat într-o asemenea manieră, iar pentru promovarea tendinţei ofensive în joc, F.R.F. ar trebui să găsească alte soluţii. „Propun editarea unei enciclopedii de şah“ (J. RITOOK, Piaţa Libertăţii 4, Cluj). Credem că este o propunere interesantă pentru Editura Stadion. „Felicitări echipei Steaua, antrenorului Ştefan Covaci şi-i urez acestuia la noua sa echipă, Ajax, succes în Cupa intercontinentală“ (SERADIN TELEU, Valea Dacilor, Jud Constanţa). Ca să fim sinceri, am vrea să puteţi ura ceva similar în viitorul sezon nu numai unui antrenor român, ci şi unei echipe româneşti. „Am auzit despre abaterile lui Constantinescu, Deleanu şi Cheran. Sunt indignat de comportarea lor“. (VASILE BRAD, str. Furtună 139, Bucureşti). Să sperăm că abaterile acestora, în caz că vor fi dovedite, vor primi sancţiunile cuvenite, în primul rînd din partea clubului Dinamo. „De ce la Tîrnăveni ziarul „Sportul“ vine cu o întîrziere de o zi? La Tg. Mureş, nu departe de noi, el vine în ziua apariţiei“ (ŞTEFAN VASS, str. Republicii 62, Tîrnăveni). Din cauza defectuoasei organizări a transportului de către Direcția Generală a Difuzării Presei. Ample planuri de măsuri (Urmare din pag. 1) „Biroul consiliului clubului va crea condiţii corespunzătoare sportivilor pentru completarea studiilor de stat, controlînd şi analizînd periodic activitatea şi rezultatele obţinute“ (DINAMO). Cunoaşterea şi cultivarea tradiţiilor revoluţionare ale poporului şi partidului nostru Tovarăşul Nicolae Ceauşescu aprecia că, în cadrul procesului de educaţie, de formare a unei înalte conştiinţe socialiste, un rol important ilare cunoaşterea, mai ales de către tineret, a tradiţiilor revoluţionare ale poporului şi partidului nostru, lupta sa pentru libertate, independenţă, democraţie şi socialism. Cluburile sportive îşi propun în acest sens o serie de acţiuni. Astfel, la STEAUA se vor organiza :— întîlniri cu vechi militanţi ai partidului, cu muncitori fruntaşi, cu oameni din domeniul ştiinţei, artei şi culturii. — vizitarea de muzee, expoziţii, monumente şi locuri istorice la Bucureşti şi în oraşele unde se vor deplasa echipele şi sportivii în competiţie. — demonstraţii ale sportivilor fruntaşi în întreprinderi, instituţii, şcoli, case de cultură, unităţi militare. La DINAMO se intenţionează, în acest sens, organizarea lunară de conferinţe, pe teme legate de lupta partidului nostru pentru eliberarea socială şi naţională a poporului, pentru socialism, amenajarea unei expoziţii permanente de fotografii, îmbunătăţirea agitaţiei vizuale la bazele sportive ale clubului. O sarcină importantă — munca patriotică Secretarul general al partidului insistă asupra valorii educative pe care o are participarea tineretului la acţiuni de muncă patriotică, pe şantiere, în industrie, în agricultură, în gospodărirea localităţilor. Cluburile şi-au trecut ca un punct important în planurile de activitate aceasta. Prin acţiuni de muncă patriotică a sportivilor se vor amenaja : — Două terenuri de minifotbal, două de volei şi unul de baschet (PROGRESUL). — Un teren de handbal (bituminizat) în incinta stadionului Tineretului (C. S. ȘCOLAR). — Microterenuri la baza sportivă din şos. Vitan , o parte a lucrărilor bazei nautice de la lacul Pantelimon (OLIMPIA). — Baza sportivă — 25 000 ore —• din Pantelimon (METALUL). Grija faţă de tinerele vlăstare . Pornindu-se de la ideea că trăsăturile de caracter se formează timpuriu, că deprinderile rele se dezrădăcinează greu, este acordată o atenţie sporită, în planurile cluburilor bucureştene, educaţiei copiilor şi juniorilor. Pentru foarte mulţi dintre ei, stadionul sau sala de sport este a doua casă, aşa că antrenorul sau instructorul trebuie să fie al doilea părinte. In Planul clubului DINAMO se arată : „O atenţie deosebită se va acorda activităţii pe linia „Tînărului Dinamovist“, pentru atragerea unui număr cit mai mare de copii spre practicarea sportului, ca un mijloc de educaţie multilaterală, de afirmare şi împlinire a aspiraţiilor lor. Se vor organiza permanent acţiuni de depistare a elementelor talentate din cartier şi din şcoli, orientîndu-le spre loturile de copii şi juniori ale clubului. Vor fi înfiinţate cercuri de culturism, învăţarea înoturii, gimnastică medicală. In raport cu capacitatea bazelor sportive se va aborda intrare liberă elevilor la competiţiile din parcul Dinamo“. Din Planul clubului RAPID spicuim : „Pentru elevii sportivi încadraţi în centrele şi grupele noastre, se va organiza o temeinică activitate de educaţie patriotică. In programul profesorilor-antrenori de la centrele şi grupele de copii se va introduce o oră specială de dirigenţie, în cadrul căreia vor fi discutate situaţia şcolară, condivita şi alte probleme de educaţie. Trimestrial vor avea loc întîlniri cu părinţii“. Sportivii trebuie să înveţe cîntece patriotice Este unanim recunoscută forţa mobilizatoare şi educativă a cîntecului patriotic. El îi apropie pe oameni, îi face să vibreze, creează o puternică legătură sufletească între ei. Din păcate, sportivii noştri ştiu prea puţine cîntece patriotice sau melodii tradiţionale compuse pe versurile marilor poeţi români clasici — Mihail Eminescu, Vasile Alecsandri, George Coşbuc, Octavian Goga ş.a. In planurile cluburilor se propune remedierea acestei stări de lucruri. Fiecare club îşi caută, de asemenea, marşul său. Pe cînd şi un „Marş al sportivilor români“. Am străbătut cu justificat interes un material defoarte multe pagini. El reprezintă pentru activitatea viitoare a organizaţiilor sportive bucureştene un program, la a cărui transpunere în viață trebuie să se treacă imediat și cu toată hotărîrea. ★ Sportul notaţie* BOGAT PROGRAM PENTRU NAŢIONALA DE POLO Reprezentativa de polo a României, care se pregăteşte pentru calificarea în turneul olimpic de la München, are un program deosebit de bogat în următoarele două luni, în care se va întîlni — fără nici o excepţie — cu cele mai puternice formaţii din lume. Intre 2 şi 6 august, jucătorii noştri vor evolua în turneul de la Varna, alături de selecţionatele Bulgariei, Cehoslovaciei, Poloniei şi Suediei. Patru zile mai tîrziu, naţionala română se va deplasa la Budapesta pentru turneul internaţional „Tungsram”, la care mai participă echipele naţionale ale Bulgariei, R.F. a Germaniei, Olandei, Ungariei şi Suediei. Reveniţi In Bucureşti, poloiştii români vor participa la turneul balcanic (19—22 august) împreună cu reprezentativele Bulgariei, Greciei, Iugoslaviei şi Turciei. In sfirşit, sezonul lor competiţional din acest an se încheie la Hvar (24—30 septembrie), unde se desfăşoară (din 4 in 4 ani) tradiţionalul „Trofeu Jadran”. In acest an şi-au mai anunţat participarea echipele R.F. a Germaniei, Italiei, Olandei, Iugoslaviei, Ungariei, U.R.S.S. şi S.U.A. 16 ANI, MEDIA DE VÎRSTĂ A OLIMPIEI BUCUREŞTI - CEA MAI TÎNĂRĂ ECHIPĂ DIVIZIONARĂ B După ce a ciştigat detaşat campionatul categoriei Onoare al municipiului Bucureşti, echipa feminină de baschet Olimpia (alcătuită în exclusivitate din eleve ale Şcolii generale nr. 69) şi-a învins la scor adversarele întîlnite în turneul de calificare şi a promovat în divizia B, unde va evolua incepind din toamnă. Avind media de vîrstă de numai 16 ani, formaţia Olimpia va fi cea mai tînără participantă la campionatul secund al ţării. Trebuie remarcat că secţia de baschet a clubului Olimpia (antrenor prof. Gheorghe Lăzărescu) are, în momentul de faţă, echipe care iau parte la aproape toate categoriile de vîrstă şi clasificare : minibaschet (clasele 3—4 şi 5—6), copii, junioare II, divizia şcolară şi divizia B. A rămas de cucerit o singură „redută“ : divizia A. In fotografie, aspect de la un antrenament comun al tinerelor baschetbaliste. Amînată cu o lună, prima etapă a campionatului naţional de viteză în coastă se dispută duminică pe dealul Mateiaş. Traseul ales este cel de anul trecut, respectiv serpentinele care urcă de la Dragoslavele pînă în curmătura Mateiaşului, startul fiind marcat la km 66,1 şi sosirea la km 60,3. Deci 5,8 km de viraje care vor pune suficiente probleme concurenţilor în proba inaugurală. De altfel, ei au început din timp pregătirea maşinilor şi de vineri vor începe să studieze (în condiţiile normale de circulaţie) problemele pe care le pun virajele. Antrenamentul oficial se va efectua sîmbătă după-amiază între orele 15,30—18,30 şi va constitui ultimul prilej de reglare a maşinilor şi de alegere a celor mai rapide traiectorii. Duminică întrecerea va începe la ora 8,30 şi va dura cca 4 ore, fiecare participant urmînd să efectueze două urcări cronometrate dintre care cea mai bună va fi reţinută pentru întocmirea clasamentului final. Acest sistem (introdus în acest an) permite fără îndoială o mai justă apreciere a valorii piloţilor, eliminînd — în parte — influenţele neprevăzutului. Un alt fapt îmbucurător este startul populat al întrecerii de anul acesta, fiind înscrişi pînă ieri 60 de concurenţi pentru campionatul naţional, la care nu-i exclus să se adauge alţi cîţiva alergători doar pentru această cursă. Printre ei figurează — cu mici excepţii — cei mai buni piloţi, două, clase fiind deosebit de interesante de urmărit, a V-a în care sunt înscrişi 7 concurenţi pe Renault 8-Gordini şi 2 pe Dacia 1300 şi clasa a IV-a în care figurează 23 de piloţi consacraţi, majoritatea pe Dacia 1100 şi 11 începători pe Dacia 1100. De asemenea, promite să fie animată şi întrecerea clasei a II-a la care participă 11 concurenţi pe Fiat 850. Favoriţii ? In clasa a V-a duelul Aurel Puiu-Eugen Ionescu Cristea din campionatul de raliuri se va reedita, dar adăugîndu-i-se Florin Popescu, Laurenţiu Borbély şi Zoltán Tomay. La clasa a IV-a câştigătorul trebuie căutat în echipa U.A.P. Dacia din care nu lipsesc Marin Dumitrescu, fraţii Moraşi şi I. Răuţă. întâlnim însă printre pretendenţi şi pe Florin Popescu, Zoltán Tomay, Ion Drăgoi şi D. Novac. în clasa a II-a reapare ca favorit Eugen Ionescu Cristea, iar alături de el clujeanul Laurenţiu Moldovan. Rămîne ca în cele două urcări cronometrele să ne arate — fără greşeli — pe cei mai buni. Duminică, pe Mateiaş PRIMA CURSĂ DE VITEZĂ ÎN COASTĂ A ANULUI In căutarea activităţilor sportive (Urmare din pag. 1) din judeţele mai sus amintite nu constituie o noutate, ea nu apare enunţată pentru prima oară anul acesta. Dimpotrivă, în aproape toate cazurile se poate vorbi chiar de o tradiţie sportivă, de preocupări pentru a asigura o arie largă exerciţiului fizic, promovării lui în rindul oamenilor veniţi la odihnă, întreprinderile balneo-climaterice organizează asemenea activităţi de regulă prin intermediul caselor de cultură, după un program în care în mod obişnuit sunt prevăzute acţiuni zilnice. Evident predomină acţiunile turistice către care vizitatorii au o mare receptivitate, organizate în perimetrul staţiunilor respective, aşa-zisa excursii locale, alteori în zone mai largi vizînd obiective situate şi pe teritoriul unor judeţe limitrofe. Casa de cultură din Borsec, de pildă, a organizat în luna mai un număr de 16 excursii cu o participare de 1300 de persoane, iar în luna iunie alte 23 de asemenea acţiuni. Fără a fi unicul exemplu Borsecul reprezintă totuşi un caz tipic de preocupare pentru acest gen de activităţi recreative dar şi instructive. Acţiunile sportive propriu-zise sunt reprezentate prin întreceri de şah şi popice, prin meciuri de volei, fotbal şi tenis de masă. Au loc chiar competiţii pentru desemnarea campionilor pe vile şi pe staţiuni. Ceea ce este foarte bine. Pentru oamenii veniţi la odihnă care nu posedă echipament sportiv funcţionează centre speciale de închiriere (Sinaia, Predeal), dar sunt şi cazuri în care casele de cultură au în inventarul lor un sortiment adecvat, pus la dispoziţia solicitanţilor în schimbul unei taxe. Este de apreciat, de asemenea, că în unele, staţiuni există grija pentru completarea unor amenajări sportive. La Borsec, spre exemplu, se află in construcţie un ■ complex pentru jocuri sportive şi tenis de cimp, în timp ce la Sovata s-a trecut la reamenajarea terenurilor de volei şi handbal, care vor fi bituminizate, în aceeaşi staţiune vizitatorii vor avea la dispoziţie mese pentru tenis, confecţionate din beton (un dar oferit de C.J.E.F.S. Mureş), iar copiii spaţii de joacă pe care vor fi instalate diferite utilaje pe măsura vîrstei beneficiarilor. La Predeal arena de popice va fi recondiţionată. La prima vedere realităţile din acest domeniu de activitate par să fie satisfăcătoare, să trădeze existenţa unor oameni de iniţiativă, competenţi şi pasionaţi, a unor buni gospodari. Dar, din păcate, lucrurile nu stau chiar aşa. Fiindcă există o discrepanţă supărătoare între efortul lăudabil de a asigura o bună deservire la serviciile de cazare, masă şi tratament şi cel care vizează împlinirea unor cerinţe din sfera activităţilor sportive de masă, transpunerea în viaţă a unor sugestii venite chiar din rindul celor aflaţi la odihnă. Realmente, activitatea sportivă in staţiunile din judeţele vizitate poartă amprenta improvizaţiei şi a formalismului. Ea are un caracter sporadic, este lipsită de conţinut şi susţinută de un număr infim de oameni ai muncii. Apar de regulă nuclee de acţiuni sportive în jurul caselor de cultură, în timp ce vilele nu posedă în general nici un fel de condiţii pentru practicarea sporturilor, nici un fel de dotări, nici măcar jocuri de şah. Oamenii muncii sînt nevoiţi de aceea să parcurgă distanţe apreciabile pînă la casa de cultură, să şi piardă un timp preţios. Aşa stînd lucrurile, în multe cazuri „capul de afiş” al activităţilor sportive îl reprezintă excursiiile, dar şi acestea sunt organizate nu de puţine ori superficial şi improvizat, primindu-se înscrieri peste capacitatea autobuzelor de care dispun staţiunile, nerespectindu-se orele de plecare şi de înapoiere. De aici discuţii interminabile, o stare de continuă iritare. Aceste stări de fapt sunt generate pe de o parte de stilul de muncă al organizatorilor culturali-sportivi, oameni numiţi la întimplare, care nu posedă o pregătire corespunzătoare. La Sovata, de pildă, cel care deţine această funcţie este absolvent a 8 clase, meseria sa de bază fiind aceea de instrumentist. De altfel, el face parte şi din echipa cultural-artistică a casei de cultură. La Borsec organizatorul cultural-sportiv este absolvent al şcolii profesionale de... industrie alimentară, cel de la Lacul Roşu a terminat şcoala profesională de construcţii. Şi aşa, însă, poate că aşa-numiţii organizatori culturalsportivi ar realiza mai mult, dacă ei ar fi instruiţi în prealabil, ajutaţi mai mult de organele locale, de conducerile întreprinderilor balneo-climaterice. Neajunsurile existente în direcţia bunei desfăşurări a activităţii sportive din staţiuni se datoresc şi bazei materiale. Aceasta nu s-a dezvoltat în pas cu nevoile, cu solicitările oamenilor veniţi la odihnă. Şi, ceea ce este mai grav, multe din construcţiile existente sunt lăsate în paragină. La Tuşnad, de pildă, terenul de fotbal a încetat să mai arate ca o amenajare sportivă, el găzduind acum corturile pentru camping, fiind loc de plajă sau parcaj pentru autoturisme !? în acelaşi timp, terenul de volei este neîmprejmuit, cel de handbal ar necesita o reamenajare. La Lacul Sf. Ana, aflat în vecinătatea Tuşnadului, bărcile şi hidrociclurile sunt deteriorate, practic ele nu mai pot fi utilizate. La Lacul Roşu pe terenurile de tenis şi volei a fost instalat un camping, bazinul de înot (15 x 25) este neîngrijit şi deci impracticabil, iar arena de popice (cu două piste) lăsată în părăsire de vreo doi ani. De altfel, există perspectiva ca ea să-şi schimbe destinaţia, să devină un spaţiu de construcţie. Unele materiale au şi fost depozitate în incinta ei... La Sinaia, una din arenele de popice necesită reparaţii imediate, în timp ce a doua este folosită ca depozit pentru materiale. In aceeaşi staţiune prahoveana terenul de fotbal al asociaţiei sportive Carpaţi va sta la dispoziţia amatorilor abia in prima decadă a lunii septembrie !? La Călimăneşti terenurile de handbal şi volei, gardul de sîrmă împrejmuitor, vestiarele se află intr-o stare deplorabilă, iar la Căciulata arena de popice este utilizată ca magazie... Este de semnalat totodată că materialul şi echipamentul sportiv care este închiriat solicitanţilor nu este îngrijit. El are un grad avansat de uzură şi foarte adesea amatorii, pe bună dreptate, îl refuză. Realitatea atestă că centrele de închiriere şi casele de cultură nu investesc nici un ban pentru materiale sportive, pentru reînnoirea stocurilor existente, din fondurile realizate. Conducerile întreprinderilor balneo-climaterice motivează această situaţie prin aceea că fondurile realizate din închirieri se virează consiliilor populare, iar acestea nu alocă în. bugetele întreprinderilor interesate nici un leu pentru activitatea sportivă. Aceasta pentru ca lanțul indiferenței să fie cit mai bine închis... TREI ÎNOTĂTORI ROMÂNI PE PODIUM LA BOLZANO BOLZANO, 22 (prin telefon). înotătorii români prezenţi la întrecerile marelui concurs internaţional dotat cu „Trofeul celor 7 coline“ au avut comportări meritorii şi în ziua a doua, clasîndu-se pe locuri fruntaşe- Marian Slavic (2:01,2) s-a situat pe locul III la 200 m liber, ca şi Eugen Almer (17:40,9) în cursa de 1500 m liber. Acelaşi loc l-a ocupat şi Agneta Steiner în proba de 200 m delfin cu 2:34,8, timp ce reprezintă un nou record al României. Brasista Anca Georgescu (1:21,8) a ocupat doar locul V în prima serie. Rezultate tehnice : 200 m liber (b) : Esteva (Spania) 1:59,8 Csaszary (Ungaria) 2:01,2, SLAVIC 2:01,2, Wojtakaitis (Polonia) 2:02,0, Pujol (Spania) 2:02,2 ; 1500 m liber : Sperling (R.D-G.) 17:14,7, Grassi (Italia) 17:18,1 — record: ALMER 17:40,9, Correl (Spania) 17:49,7 ; 100 m bras (b): Szentirmay (Ung.) 69,3. Balcells (Spania) 69,7; 200 m spate (b) : Esteva 2:14,0. Nistri (Italia) 2:15,0; 200 m delfin (b) : Maher (Anglia) 2:14,3. Castagna (Italia) 2:14,7 ; 200 m mixt (b): Sperling 2:15,4. Szentirmay 2:16,4. D’Oppido (It.) 2:19,1 ; 100 m liker (f) : Patoh (Ung.) 61,0, Schmisch (R.D.G.) 61,7; 800 m liber (f) : N. Galligaris (Italia) 9:20,9 — rec- european, Verveer (Olanda) 9:36,4; 200 m spate (f) : Gyarmaty (Ung.) 2:27,0, Vermaat (Olanda) 2:29,0, Hoffmeister (R.D.G.) 2:30,9; 200 m delfin (f): Lindner (R.D.G.) 2:22,1, Buys (Olanda) 2:32,1. STERNER 2:34,8 — record ; 100 m bras (1) Vogel (R.D.G.) 1:18,6. Sobeck (R.F.G.) 1:21,2. Misserini (Italia) 1:21,3 SĂRITORII JUNIORI ÎŞI DISPUTĂ TITLURILE DE CAMPIONI Bazinul acoperit „23 August“ din Capitală găzduieşte, de azi până duminică, finalele campionatelor naţionale de sărituri pentru juniorii de cat. I (născuţi în 1953) şi cat. a II-a (1056). La întreceri iau parte cei mai buni săritori din Bucureşti, Sibiu, Oradea şi Cluj, printre care Sorana Prelipceanu, Ecaterina Dumitriu, Mariana Voinea, Irinel Popescu, Vasile şi Doru Nedelcu, Gerhard Fabich ş.a. Disputele vor avea loc în fiecare zi de la ora 9 (salturile impuse) şi de la ora 17 (cele libere), astfel : vineri sărituri de la trambulina de 1 m (băieţi şi fete); sîmbătă: platformă băieţi şi trambulină fete ; duminică : trambulină băieţi şi platformă fete. (Urmare din pag. 1) şi nu de cîştigarea titlului cu orice rezultat, că la înălţime fete Cornelia Popescu ar putea obţine în jur de 1,90 m, că Valeria Bufanu ar trebui să nu uite în iureşul pentru titluri — va concura probabil la lungime, 100 mg, 100 şi 200 m plat şi ştafete... — că la europene va fi prezentă la startul probei de 100 mg. La băieţi, Carol Corbu are de dat un răspuns lui Saneev, prevăd deci un rezultat peste 17 m la triplusalt, cu condiţia ca urmările accidentării la gleznă în concursul de la Budapesta să fi fost şterse complet, trioul Jurcă — Sărucanu — Zaharia va încerca să se apropie de 8 m la lungime, Sebestien sau Suciu vor putea face record la 110 mg, în timp ce Nagy — pe o vreme bună — va putea trimite discul peste 62 m și... ar mai fi încă multe de anticipat. — Fostul atlet Gh. Zîmbreșteanu, recordman de decatlon al României, ce-ar dori să le spună concurenţilor ? — Că starea de inhibiţie poate fi depăşită. Le-aş aminti fetelor de meciul cu Cehoslovacia şi de cel cu Olanda, băieţilor de ziua a II-a a intîlnirilor de la Torino (cu echipele Italiei, R.D. Germane şi Norvegiei) şi Budapesta (cu formaţia Ungariei), cînd au găsit resurse pentru o excepţională mobilizare, cînd marea majoritate s-au autodepăşit. An, adăuga la prezentarea făcută de Gh. Zîmbreşteanu faptul că interesul pentru naţionalele de atletism ale României depăşeşte graniţele. Numeroase redacţii şi agenţii de presă din Europa au solicitat rezultatele imediat după concurs ceea ce atestă prestigiul de care se bucură sportivii noştri în arena internaţională şi, prin ei, competiţia. Un singur regret accidentată în întrecerea de la Budapesta, campioana olimpică Viorica Viscopoleanu nu va fi prezentă la start. Sâmbătă şi duminică vom petrece două după amiezele Republicii. „Numerele de mare atracţie abundă, aşa incit spectacolul — alcătuit din luptă sportivă, dispute palpitante, rezultate de valoare — este asigurat. luptei ECHIPA DE TINERET CONCUREAZĂ LA SOFIA Sîmbătă şi duminică echipa de lupte libere (tineret) a ţării noastre va susţine două întîlniri cu reprezentativa similară a Bulgariei. In vederea acestor partide au plecat ieri la Sofia următorii luptători : Ion Iatagan (cat. 48 kg), Ion Arapu şi Ion Vlădescu (cat. 52 kg), Florian Moţ (cat. 57 kg), Gheorghe Ciontu şi Constantin Moldovan (cat. 62 kg), Tiberiu Seregely (cat. 68 kg), Ion Dumitru (cat. 82 kg), Ştefan Enache (cat. 90 kg) şi Enache Panait (cat. 100 kg). Tinerii luptători români sunt însoţiţi de antrenorul Alexandru Radu (Dinamo București). volei! „Cupa internaţională a F.R. V.“ la fete După ce echipele primei divizii masculine şi-au încheiat întrecerile din grupele ediţiei I a „Cupei internaţionale al F.R.V.’’ a venit rindul formaţiilor feminine să debuteze în această competiţie estivală. Astăzi, la Tirgovişte şi P. Neamţ, se dă startul turneelor. Pe terenurile de la stadionul Metalul vor fi przente divizionarele A române Rapid, I.E.F.S., C.S.M. Sibiu şi invitata Akademia Sofia. Tîrgoviştenii aşteaptă cu justificat interes evoluţiile acestor echipe ca bun renume, care vor atrage cu siguranţă sute de iubitori ai voleiului în incinta stadionului. La Piatra Neamţ, unde acest sport şi-a ciştigat deja Azi, la Tîrgovişte şi Piatra Neamţ mulţi simpatizanţi, vor evolua formaţia locală Ceahlăul, Medicina Bucureşti şi Lokomotiv Liberec (Cehoslovacia). Ca şi la băieţi, regulamentul competiţiei prevede ca primele clasate în grupă (sau, mai bine-zis, primele echipe româneşti) îşi vor disputa trofeul în cadrul unui turneu final ce va avea loc în luna septembrie. Iată un motiv care va determina — credem — pe fiecare dintre echipele participante să se angajeze fără reverze în dispută. Ceea ce va genera fără îndoială jocuri pasionante şi, să sperăm, de bun nivel tehnic. Ca arbitri vor funcţiona: N. Beciu şi N. Găleşeanu (Tîrgovişte), N. Ionescu şi V. Moraru (P. Neamţ). Nr. ■ 6763 REŞIŢA ŞI PLOIEŞTI RÂM isi *.*.*. ■ PEPINIERELE DE BAZĂ ALE ÎNOTULUI Se cunosc, aşadar, primii (şi cei mai tineri) campioni ai ţării. Iniţiativa federaţiei de specialitate de a despărţi în acest an întrecerile din cele 4 grupe pe categorii de vîrstă în două competiţii distincte (concursul grupelor A şi B va avea loc între 26 şi 29 iulie la Bucureşti) s-a dovedit inspirată, concursul recent încheiat bucurindu-se de un frumos succes: aproape 250 de copii intre 6 şi 10 ani din 29 secţii au înotat corect, şi s-au încadrat în procent de 95 la sută în haremurile impuse de organizatori. Avem în faţă două clasamente. Primul al echipelor ce au totalizat cele mai multe puncte: 1. Şc. sp. Reşiţa 351 p. 2. Petrolul Ploieşti 314 p. 3. Şc. sp. 2 Buc. 218 p. 4. Crişul Oradea 118 p. 5. Dinamo Buc. 114 p. 6. CSM Cluj 105 p. 7. Dunărea Galaţi 74 p. 8. Şc. sp. Sibiu 61 p. 9. Şc. sp. Tg. Mureş 60 p, 10. Şc. sp. Timişoara 53 p. Şi un al doilea, după modul în care au fost repartizate cele 36 de titluri naţionale: 1. Şc. sp. Reşiţa 9. 2. Petrolul 8. 3. Şc. sp. 2 Buc. 5. 4—5. Crişul şi Dinamo 3, 6—8. CSM Cluj, Şc. sp. Sibiu şi Şc. sp. Timişoara 2, 9—10. C.S. Şcolarul Buc şi Sc sp. Tg. Mureş. Ce demonstrează ierarhiile respective ? Spre deosebire de anii trecuţi, înotul de performanţă s-a extins din punct de vedere cantitativ şi a crescut calitativ. Pentru prima oară în istoria acestor campionate (care au ajuns la cea de a 7-a ediţie), tineri înotători din NOUA ORAŞE cuceresc titluri de campioni, fiecare din aceste centre puţind avea de acum înainte o mai mare contribuţie la „producţia“ necesară loturilor reprezentative. Conform trisdţiei, experienţei dar şi unei mai bune organizări şi instruiri la nivelul grupelor de copii, selecţionatele Şcolii sportive din Reşiţa (antrenori Cristina Schuster şi F. König) şi clubului Petrolul Ploieşti (antrenori soţii Mitrofan) au dominat evident întreaga competiţie, fiind răsplătite cu frumoase trofee din partea C.J.E.F.S. Caraş-Severin, în progresfaţă de evoluţiile precedente — sportivii din Oradea, Cluj, Sibiu şi Timişoara. Mult mai slab decit era de aşteptat (au ciştigat doar 6 titluri din 36) au evoluat tinerii înotători bucureşteni, excepţie făcînd reprezentanţii Şcolii sportive nr. 2 şi, într-o oarecare măsură, cei ai clubului Dinamo), în contrast cu excelenta organizare a gazdelor a fost atenţia directă a federaţiei de specialitate faţă de această importantă competiţie, ultimii dintre cîştigătorii concursului rămînînd fără... diplome şi medalii ! DIRT-TRACKUL ESTE SPECTACULOS ŞI PE PLOAIE BRAŞOV, 22 (prin telefon, de la corespondentul nostru). In organizarea clubului Steagul roşu Braşov s-a disputat în localitate un interesant concurs de dirt-track dotat cu „Cupa Carpaţi“. La el au participat alergători de la Metalul Bucureşti, Voinţa Sibiu şi Vagonul Arad, în rindul cărora se află numeroşi fruntaşi ai dirt-trackului. Vremea neprielnică din ultimele zile nu a avut repercusiuni asupra desfăşurării concursului. Deşi a plouat mult, pista stadionului municipal a permis concurenţilor să accelereze la maximum. Puţinii spectatori prezenţi au aplaudat curajul şi îndemînarea celor 15 concurenţi care şi-au disputat cu ardoare întîietatea. Sibianul Ion Bobîlneanu a avut de înfruntat asaltul bucureştenilor Romulus Jurcă şi Ion Marinescu şi a terminat victorios, demonstrând din nou calităţile sale. Bobîlneanu a ciştigat toate cele patru manşe, totalizînd 12 p şi clasîndu-se pe primul loc. L-au urmat în ordine R. Jurcă 11 p, I. Marinescu 10 p, I. Ioniţă 9 p, (toţi de la Metalul), I. Tichindeleanu (Voinţa), Gh. Voiculescu (Metalul) cu cîte 7 p, I. Lăzărescu (Vagonul) şi T. Sora (Metalul) cu cu cîte 6 p. începutul a fost promiţător pentru braşoveni şi creează premisa înfiinţării unei secţii de dirt-track în cadrul clubului sportiv Steagul roşu, unde sportul cu motor se bucură de multă consideraţie şi sprijin. C. GRUIA POSESORII DE AUTOTURISME care au solicitat abonamente în PARCAJUL SUBTERAN din PIAȚA NICOLAE BALCESCU — HOTEL INTERCONTINENTAL sînt invitaţi să se prezinte de urgentă la conducerea parcajului, pentru perfectarea abonamentelor. III. CICLOP AUTOMOBILIŞTI! In zona centrală a oraşului, CICLOP vă oferă condiţii moderne de parcare pentru automobilul dv. în PARCAJUL SUBTERAN DIN PIAŢA NICOLAE BALCESCU — HOTEL INTERCONTINENTAL. O modernă staţie „service" vă stă la dispoziţie, pentru lucrări de întreţinere — spălat, gresat, schimburi uleiuri, reglaje. întreprinderea economica de administrare A BAZELOR SPORTIVE B-dul Muncii nr. 37—39, sectorul 3, telefon 21.66.85 ANGAJEAZĂ de urgentă: CONTABIL PRINCIPAL CU STUDII MEDII DE SPECIALITATE SI 7 ANI VECHIME IN FUNCTII ECONOMICE TEHNICIAN PRINCIPAL CONSTRUCTOR , MAGAZINER PRINCIPAL