Sportul, decembrie 1971 (Anul 27, nr. 6893-6921)

1971-12-01 / nr. 6893

Nr. 6893 Minutul 28 al meciului „U" Cluj- U T.A. Cornel, schimb de pase şi centrare în careul arădenilor. Lereter intervine, opreşte balonul cu pieptul şi, vrind să-l degajeze, îl trimite în plasă. Autogol! Şi U.T . începe să guste din amărăciunea ■primei înfringeri. Foto: Ion PREDOŞANU-Cluj DINAMO MIZEAZĂ PE TRADIŢIE... (Urmare din pag. 1) stare de spirit dintre cele mai bune. Discutăm despre starea terenului şi implicaţia sa asupra jocului„Terenul greu e mai bun pentru noi!“ zice Sătmăreanu NI. Nichi Dumitriu, trecut prin atîtea furtuni, îl contrazice: „Atacul lor se mişcă mai W* , joacă din tinereţe şi teren. . . le convine. Dar terenul nu înseamnă totul intr-un derby“, „întotdeauna, pe terenuri grele, înaintaşii au fost avantajaţi — intervine Lucescu. Pe un asemenea teren, ca atacant nu trebuie să străluceşti pentru a face lucruri bune. Şi vă mai spun ceva : terenul greu e cel care solicită capacitatea tactică. Va fi interesant de urmărit duelul tactic dintre cei doi antrenori“. „Meciul va fi al apărărilor ! Cine va face mai puţine greşeli în apărare va cîştiga“. Vorbise căpitanul campionilor, Nelu Nunweiller, parcă în numele întregii apărări. ...Majoritatea pronosticurilor au gravitat în jurul tradiţiei. „Noi am învins mai tot timpul în campionat ei în cupă“. Aşa au zis, într-un fel sau altul, mai toţi dinamoviştii. Sălceanu şi Florian Dumitrescu au adus chiarşi... argumente individuale. „De cite ori am jucat un campionat împotriva Stelei, am marcat. In campionatul trecut, în tur, la 3—0 am înscris un gol. In retur am marcat singurul gol al partidei. Voi căuta să înscriu și miercuri“. Atent la ce spusese Sălceanu, Florian Dumitrescu a preluat... replica. „Cînd jucam la Arad, niciodată Steaua n-a scăpat de mine. Mereu am dat gol !“. „Ce părere aveţi despre rezultat ?“ — a fost întrebarea finală. Am notat răspunsurile exprimate spontan. „Nu ştiu dacă vom păstra tradiţia victoriilor din campionat, dar ştiu că vom juca mai bine“ (Dinu) . „Ciştigăm sigur !“ (Sătmăreanu II); „Trebuie să dau un pronostic împotriva fostului meu antrenor, Valentin Stănescu, dar asta-i viaţa ! Cred în victoria noastră la limită“ (Dumitriu II) ; „Meci echilibrat, nu pot da un pronostic“ (Andrei) ; „Cu raţiunea nu pot indica rezultatul, cu sufletul indic victoria noastră“ (Lucescu) . „Eternul derby dintre Dinamo şi Steaua a fost mereu deschis oricărui rezultat. Normal, noi vom căuta să ne apropriem victoria. De la dorinţă la realitate, însă, mai sunt încă... 90 de minute“ (antrenorul Nicuşor). Cele 90 de minute pentru care campionii se pregătesc de duminică seara. Dacă nu și mai de demult... ..DAR ŞI SPERĂ SĂ Am fost ieri dimineaţă la Ghencea. Ştiam că antrenamentul steliştilor — ultimul înaintea partidei cu Dinamo — urma să aibă loc la ora 10 30. Pe la zece şi, un sfert însă, toată lumea era deja in vestiar, sala echipată. A trebuit să mai aşteptăm însă destul de mult pentru a urmări rostogolirea primelor mingi pe cazanul terenului nr. X. Antrenorii Valentin Stănescu şi Gheorghe Constantin, împreună cu preşedintele secţiei de fotbal a clubului stelist Gh. Popescu, au ţinut împreună cu jucătorii militari o şedinţă aproape „secretă“ — cu o durată de o oră şi mai bine — în care, după afirmaţiile lui V. Stănescu — numai de meciul cu Dinamo n-a fost vorba... „N-am discutat decit probleme interne de-ale echipei, spune Valentin Stănescu în cele din urmă. Despre meciul cu Dinamo, mai avem timp şi după masă şi mîine dimineaţă" (n.r. azi). Dar, nu ştiu de ce, nu prea îmi vine să-l cred. Apoi îmi răspunde la întrebarea mută: „Ce să spun despre meci ? Vrem să ciştigam. Asta vor, sunt sigur, şi dinamoviştii... în rest, o să sărim „la cap”, o să tragem la poartă... Altceva nu avem de făcut !” Intervine şi Constantin : „E normal ca ambele echipe să dorească victoria, asta de cînd... s-au înfiinţat Steaua şi Dinamo. Este aici o rivalitate sportivă care, nu de puţine ori a produs un teren meciuri spectaculoase de bună factură. Am vrea ca şi miine să putem spune acelaşi lucru, indiferent de cîştigător.. După aceea, i-am urmărit pe cei STEAUA CÎŞTIGE doi antrenori stelişti conducînd antrenamentul elevilor lor, un antrenament în care Constantin i-a „alergat” fără prea multă asprime (cele 45 de minute ale lecţiei au avut mai mrind un caracter relaxator) pe jucătorii de cimp, iar „Tinel” Stănescu a tras, fără menajamente de data aceasta, celor doi portari — Haidu şi Coman. Cei 14 jucători de cîmp (Sătmăreanu care acuză o mică entorsă, de la meciul de duminică, de la Iaşi, a venit mai tîrziu) — s-au aliniat frumos şi au executat fel de fel de mişcări de gimnastică — aplecări din alergare, ratări de trunchi, fandări etc. — şi scurte sprinturi, după care, pe perechi, au trecut la lucru cu mingea. Îl mai reţin cîteva clipe pe Valentin Stănescu. Vreau să aflu echipa probabilă, şi cine ştie, poate am să scot şi altceva de la el. „Echipa, miine o să fie definitivată. Totuşi, pot să-ţi spun că din echipa de la Iaşi nu va lipsi decit Marcu, care are o întindere. Meciul, sunt sigur, se va disputa în condiţii grele, terenul de joc o să fie, probabil, moale, şi apoi partida face parte dintre acelea în care contează mai puţin pregătirea dinaintea ei, şi mai mult ambiţia, dăruirea jucătorilor“. Mă întreabă brusc, ca şi cum şi-ar fi amintit de ceva: „Nu ştii, joacă Dumitriu?“ — şi înţeleg că se gindeşte că prezenţa lui Emu Dumitriu în echipa Dinamo ar fi o dificultate in plus pentru echipa stelistă Dumitru GRAUR CAMPIONATUL DE FOTBAL FEMININ Duminică s-au disputat cîteva din jocurile restante ale campionatului municipiului Bucureşti de fotbal feminin. Iată rezultatele înregistrate : Diana — Rapid 0—0, Voinţa — Minerva 4—0, Carmen — Traviata 2—0, şi Luceafărul — Juventus 1—1. Cea mai mare surpriză s-a înregistrat in partida Rapid — Diana (0—0), în care formaţia feroviară, deşi neînvinsă in campionat şi lideră a clasamentului, a trebuit să se mulţumească cu un rezultat de egalitate în faţa modestei formaţii Diana. Dintre celelalte rezultate mai menţionăm succesul categoric al Voinţei în faţa Minervei cu 4—0, care de la meci la meci evoluează mai bine, şi prestează un joc tot mai eficace. De asemenea, mai surprinde diferenţa de numai două goluri cu care Carmen a Învins pe Traviata, o formaţie din subsolul clasamentului. Profitînd de egalul Rapidului. șefia clasamentului a fost preluată de Carmen care totalizează 27 depuncte din 15 partide, urmată de Rapid cu 26 puncte din 14 jocuri și Venus cu 24 de puncte tot din 14 meciuri. Aurel PĂPĂDIE UN MECI MAI INTERESANT DECIT ALTUL ÎN ETAPA A 12-a A DIVIZIEI A Aşadar, turul de forţă al echipelor noastre de divizie A a început. Duminică-miercuri-duminică, fotbal şi iar fotbal. Azi (şi miine) vor avea loc meciurile etapei a XII-a. Programul oferă partide de toate calibrele. Derby de tradiţie şi de mare atracţie (Dinamo — Steaua), jocuri cu implicaţii în privinţa primelor locuri ale clasamentului (Steagul roşu — Sport Club, U.T. A. — Univ. Craiova) şi partida... marilor " speranţe (Crişul — Politehnica). Dar să ne oprim puţin asupra fiecărui meci din această etapă. 1. DINAMO — STEAUA. Mai enevoie de vreo prezentare ? Credem că nu. Indiferent de locul pe care l-au ocupat în clasament la data respectivă, cele două echipe fruntașe ale fotbalului nostru au ridicat, întotdeauna, meciurile dintre ele la o cotă apreciabilă de interes. Ultima lor întîlnire — finala „Cupei României" — constituie cel mai bun argument. Acum, Dinamo şi Steaua sunt şi vecine în clasament (locurile 4—5), au acelaşi număr de puncte şi, deci, urmăresc acelaşi scop, menţinerea în plutonul fruntaş. Iată de ce meciul lor capătă un plus de interes. 2. STEAGUL HOŞU — SPORT CLUB BACĂU. Braşovul găzduieşte un meci foarte atractiv. Localnicii (locul 7) primesc vizita formaţiei băcăuane (locul 2) aflată în plină ascensiune. Va fi un joc greu pentru braşoveni, a căror apărare îi va avea în faţă pe liderul golgeterilor, Bugiubei, şi pe unul din înaintaşii naţionalei, Dembrovschi. Interesant, de asemenea, duelul Adamache — Ghiţă, colegi la lotul naţional, jucători cu contribuţii substanţiale la succesele echipelor lor 3. CRIŞUL — POLITEHNICA. In vară, la Iaşi şi Oradea, iubitorii fotbalului visau la mai mult. Iată, însă, că echipele lor au azi ca scop evitarea retrogradării. Crişul şi Politehnica s-au angajat Intr-un duel am spune cirect, pasîndu-şi una celeilalte acest nedorit loc 15. Azi, cele două echipe se vor afla faţă in faţă. Un egal, desigur, i-ar favoriza pe ieşeni. O victorie (de partea cui va fi ?) ar aduce un pic de speranţă, fie pentru unii, fie pentru ceilalţi. Puncte mari sunt puse în joc la Oradea ! 4. U.T.A. — UNIV. CRAIOVA. Meciul se joacă mâine, la cererea echipei arădene, care a găsit la F.R.F., multă înţelegere pentru drămuirea eforturilor în vederea returului cu Vitoria Setubal. De fapt, mâine, pentru U.T.A. va fi ultima repetiţie înaintea plecării în Portugalia. Şi această repetiţie va fi grea, căci oaspeţii, deşi păreau victime sigure la Ploieşti, au plecat de acolo cu un punct nesperat şi cu încredere în forţele proprii, forţe ce păreau cam diminuate după vizita lui Dobrin la Craiova 5. A2S. ARMATA —F.C. ARGEŞ. Alt meci ce promite. Una din revelaţiile acestui campionat — echipa de pe Mureş — se înfruntă azi cu un F. C. Argeş care, după două victorii consecutive a ajuns pe locul 6, deși începutul de sezon nu i-a fost prea roz. La Tg. Mureș, rezultatul va depinde de comportarea apărărilor, ce vor fi supuse — probabil — la examene dificile. 6. FARUL — RAPID. Dacă vara, pe caniculă, reflectoarele au stat mai mult stinse, măcar acum să se joace în nocturnă pe malul mării... Dar, lăsînd gluma la o parte, să evidenţiem faptul câ, în ciuda unei situaţii de neinvidiat în clasament, Farul dă o mină de ajutor Rapidului pentru a disputa acest meci in condiţii cit mai apropiate celor din partida pe care giu- I oştenii o vor susţine cu Tottenham. Meciul se anunţă a fi disputat 7. C.F.R. CLUJ — PETROLUL. Plutonul se distanţează, Totoianu, Cojocaru şi Szőke, componenţi de bază ai apărării clujene, „se dau accidentaţi” la Bacău şi formaţia feroviară devine stăpîna... locului 16. Ce se întîmplă la C.F.R. ? Dacă ceva nu e în regulă, Petrolul va şti să profite. Aşa a făcut-o şi la Iaşi, de unde a plecat cu două puncte nesperate. 8. JIUL — „U“ CLUJ. Şi in Valea Jiului se dispută o partidă interesantă. Jiul e dornic de reabilitare, căci la Bucureşti a încasat 5 goluri, adică jumătate din cita primise în zece etape. Universitarii clujeni, aflaţi pe locul 3, au, însă, ambiţiile lor. De aceea credem că la Petroşani va fi un meci strîns şi interesant. Constantin ALEXE SE POATE ŞI AŞA... Dacă n-ar avea de rezolvat unele restanţe, membrii Comisiei centrale de competiţii şi disciplină şi cei ai subcomisiei care se ocupă de divizia C ar putea, săptămîna aceasta, să mai respire, după ce, în ultimul timp, n-au putut pleca spre casele lor decit spre miezul nopţii, după judecarea a zeci de cazuri de indisciplină, unele foarte grave. Dar, „C“-ul şi-a terminat sesiunea, iar în diviziile A şi B, climatul de joc a fost, în general, favorabil în etapa trecută. Cel mai remarcabil exemplu în această privinţă ni l-a furnizat unul dintre meciurile cu mare miză, cel de la Iaşi, la care raportul observatorului federal, C. Ardeleanu, a făcut numai consemnări pozitive, începîndcu disciplina jucătorilor şi a publicului şi sfîrşind cu prestaţia de bună calitate a brigăzii conduse de V. Topan, unul dintre reprezentanţii tinerei generaţii de arbitri. Din punct de vedere al atmosferei din teren şi din tribune, şi Bacăul face un salt, încercînd, probabil, să pună de acord conduita sportivă cu frumoasa evoluţie pe plan tehnic a echipei Sport Club, aflată pe locul al doilea în clasamentul diviziei A. Observatorul federal, antrenorul emerit Coloman Braun-Bogdan, acordă nota 9 publicului, apreciind, în acelaşi timp, că la reuşita spectacolului sportiv a contribuit şi brigada de arbitri (la centru : Aurel Bentu — notat cu 10 ; la linie : A. Mitnich şi V. Murgăşan). Un alt observator, George N. Gherghe, ţine să remarce — şi bine face ! — fermitatea arbitrului Tudorei Leca, din Brăila, care „în trei situaţii de henţuri involuntare, IN CAREUL OASPEŢILOR (n.n. : sublinierea noastră), nu s-a lăsat influenţat şi n-a fluierat. Aceasta ar trebui să fie o regulă. Din păcate, tocmai la acest capitol, arbitrii, supuşi presiunii unei bune părţi din public, necunoscător al regulamentului şi, in orice caz, pătimaş, capitulează uneori, în cele mai multe cazuri, punctele de vedere ale observatorilor şi presei coincid. Putem socoti în această categorie şi aprecierile care s-au făcut cu privire la arbitrul I. Cîmpeanu, care a condus meciul Rapid — Jiul, deşi trimisul Federaţiei, C. Drăguşin, nu face nici o menţiune în legătură cu faultul în care a comis asupra lui Stoian (Jiul), care, aşa cum au demonstrat şi imaginea reluată la televiziune şi comentariile din presă, trebuia sancţionat cu o lovitură de la 11 metri. Observatorul scrie, însă, că „arbitrul a fost depăşit de joc, favorizind jocul dur şi dezavantajind ambele echipe". Există o singură controversă, şi aceasta se referă la meciul de la Braşov, condus de Iosif Ritter. În timp ce cronicarul nostru a apreciat că arbitrajul a avut carenţe, motiv pentru care l-a notat cu trei stele (corespunzător notei 5—6), observatorul federal Eugen Stepleanu a acordat arbitrului timişorean nota 9, argumentînd că în condiţiile terenului alunecos, care cerea multă atenţie in aprecierea infracţiunilor, I. Ritter „a dat decizii juste“. Dat fiind, însă, că şi cronicarul revistei „Fotbal“ nu este entuziasmat de arbitrajul lui Iosif Ritter, trebuie să spunem, un limbaj sportiv, că Eugen Stepleanu este condus cu 2—1... Jack BERARIU MUNCA POLITICA SI EDUCATIVA (Urmare din pag. I) de fotbal O. Maghiar care, indepartindu-se de Conduita sportivă si cetăţenească, a fost sancţionat de către secţia de fotbal cu suspendare din activitate timp de nouă luni. Tot la clubul Ştiinţa, in afara pregătirii profesionale în cadrul facultăţilor pe care le frecventează, sportivii studenţi participă la munca patriotică. Ei au contribuit astfel la amenajarea terenurilor de baschet, volei, handbal şi atletism din curtea institutului, precum şi la stringenţa recoltelor la C.A.P.-urile din împrejurimile oraşului. Elevii şcolii sportive din acelaşi oraş au amenajat şi ei, prin muncă patriotică, terenuri de volei în curtea şcolii şi la complexul „23 August”. La asociaţia sportivă Voinţa, 40 de tineri au luat parte la muncă patriotică efectuată in parcul Gherăieşti, iar peste 80 la şantierul tineretului din oraşul Bacău. Cluj: ACŢIUNI CULTURALE CU LARGA AUDIENŢĂ Apreciind că unul din mijloacele cele mai eficace de apropiere, cunoaştere şi ajutor al sportivilor ti reprezintă discuţiile deschise, conducerea Clubului sportiv muncitoresc din Cluj — care are mari responsabilităţi in domeniul sportului de performanţă local — a iniţiat suita unor asemenea întâlniri cu sportivii secţiilor şi cu antrenorii lor. Din suita acestora, cea mai utilă şi fructuoasă, totodată, s-a dovedit a fi aceea desfăşurată in cadrul secţiei nataţie, în care s-a căutat descoperirea tuturor motivelor ile obissrtive şi subiective — care au impietat progresul ce era aşteptat din partea înotătorului Zeno Opriţescu, tînăr aflat la vîrsta întrebărilor şi handicapat de unele probleme de viaţă Tot pentru cunoaşterea, apropierea şi schimbul de experienţă intre tinerii din cadrul secţiilor clubului clujean, biroul acestuia a hotărit ca adunările generale de analiză ale secţiilor pe 1971 să fie urmate de momente culturale şi reuniuni tovărăşeşti. Debutul l-a făcut secţia de atletism, după a cărei analiză sportivii au vizionat şi comentat documentarul „Metodica de antrenament în sărituri“ şi s-au delectat apoi, timp de cîteva ore, cu muzica pe care le-au pus-o la dispoziţie soţii Silai. A fost o reuniune (pe care o reeditează acum secţia de box) în care s-au topit distanţele determinate de virsta dintre generaţiile sportive ale clubului şi de rezultatele ce distribuie atleţii C.S.M.-ului pe o verticală ce porneşte de la categoria a III-a de clasificare şi ajunge pînă la dimensiunile europene şi olimpice. A fost o reuniune în care s-au împărţit idei şi s-au schimbat păreri. In care s-a vorbit despre lucruri mari şi mici, dar toate importante, începînd cu idealul sportiv şi profesional, cu comportamentul social şi terminind cu estetica vestimentară. Galafi : REPLICĂ FERMA MANIFESTĂRILOR DE INDISCIPLINA Recenta expunere făcută de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, document de importanţă istorică pentru viitorul poporului nostru. Strejii vuiuci al giuboc, un mit, cu şi in rindul sportivilor şi activiştilor sportivi din municipiul Galaţi Interesul deosebit s-a materializat, prompt, prin dezbaterea largă a documentelor adoptate de Plenara C.C al P.C.R., prin angajarea fermă de a pune în practică învăţămintele ce fac parte din acest vast program de educaţie comunistă. O importantă întâlnire cu sportivii din municipiu a organizat C.J.E.F.S Galaţi. Aici, printre alţii, au luat cuvintul tovarăşul Gh. Baraga, secretar al Comitetului judeţean de partid, şi Ion Kunst-Ghermănescu, secretar al C.N.E.F.S., după care a fost adoptat un plan de măsuri menit să contribuie la întărirea muncii politico-educative în rindul sportivilor. La adunarea care a avut loc la clubul Dunărea, vicecampionii europeni de caiac juniori I. Cîşlăgaru şi V. Petrenco, halterofilul C. Ciobanu, boxerul A. Ion, antrenorii V Mănăilă, M. Duncan, Şt. Tomoci şi-au exprimat deplina adeziune faţă de măsurile adoptate, angajîndu-se ferm să lupte pentru a întrona pe terenurile de sport disciplina să combată orice manifestare Ce ar da naştere la acte de indisciplină Recent, a avut loc o altă adunare cu fotbaliştii din cadrul echipelor divizionare, la care a participat tovarasul Ion Balaş, vicepreşedinte al F.R.F. Asemenea acţiuni au mai avut loc la cluburile Oţelul, Politehnica, la asociaţiile Ancora, Constructorul etc. La dezbaterea care a avut loc cu sportivii asociaţiei Ancora, de pildă, au fost combătute cu tărie manifestările nesportive ale fotbaliştilor care activează în divizia C, luându-se, totodată, și o serie de măsuri disciplinare. Sportul „NOCTURNĂ" DE SUCCES LA BAIA MARE La Baia Mare, luni seara, in sala de spectacole a noii Case de cultură a sindicatelor, peste 1000 de iubitori ai fotbalului au participat la o întîlnire cu comentatorul sportiv Cristian Ţopescu. La sfîrşitul „partidei", care a surprins multiple aspecte din fotbalul intern şi internaţional, au fost necesare.. prelungiri — 25 de întrebări şi tot atîtea răspunsuri, plus un film cu subiect fotbalistic. T. TOVATAN — coresp. Judeţean Pag. a 3-a FAȚĂ-N FAȚĂ ECHIPELE PROBABILE DINAMO: Andrei — Cheran, Nunweiller III, Sătmăreanu II (Sandu Gabriel), Deleanu, Dinu, Radu Nunweiller, Lucescu, Sălceanu, (Dumitriu II), Doru Popescu, Florian Dumitrescu. STEAGUL ROŞU : Adamache — Ivăncescu, Jenei, Olteanu, Rusu, Pescaru, Kadar, Ghergheli, Zotincă, Drăgoi, Györfi. CRIŞUL: Bologan — Petre Nicolae, Sărac, Lucaci, Balogh, Moldovan, Neşu, Suciu, Tamaş, Moţ, Cefan. U. A.: Vidac — Birău, Lereter, Pojoni, Popovici, Domide, Petescu, Broşovschi, Sima, Kun, Both. A S.A. TG. MUREŞ: Nagel — Szolosi, Toth, Ispir, Czako, Nagy, Hajnal, Lucaci, Mureşan, Fazekas, Orza. FARUL: Ştefănescu — N. Constantinescu, Balcsu, Mareş, Nistor, Antonescu, I. Constantinescu, Tanase (Ologu), Caraman (Oprea), Tufán, Kalló. C.F.R. CLUJ: Pop — Tegean, Dragomir, Lupu, Roman, M. Bretan, Soo, S. Bretan, Munteanu II, O. Ionescu, Vişan (Donici). JIUL: Suciu — Georgescu, Georgevici, Stocker, Popescu, Cotormani, Dodu, Urmeş, Stoian, Mulţescu, Naidin. STEAUA : Haidu — Sătmăreanu, Smarandache Negrea, Cristache, Naom, Vigu, Pantea, Iordănescu, Năstase, Ştefănescu, (Aelenei). S.C. BACAU : Ghiţă — Mine, Catargiu, Velicu, *Kiss, Vătafu, Siăuceanu, Pruteanu, Dembrovschi, Bugiubei, Pană. POLITEHNICA: Costaş — Romilă I, Ianul, Hanceriuc, Pali, Romilă II (Mărdărescu II), Simionaş, Incze, Stoicescu, Marica, Moldoveanu. UNIV. CRAIOVA : Oprea — Niculescu, Mincă, Tacoi, Velea, Strimbeanu, Ivan, Pîrvu, Oblemenco, Donose, Ţarălungă. F.C. ARGEŞ: Stan — Pigulea, Barbu, Vlad, Ivan, Olteanu, M. Popescu, Radu, Frăţila, Dobrin, Jercan. RAPID: Răducanu — Pop, Boc, Lupescu, Codrea, Dinu, Dumitru, Petreanu, Ene Daniel, Neagu, Codreanu (Angelescu). PETROLUL : M. Ionescu — Gruber, Bădin, Mocanu, N. Ionescu, Dincuţă, Crîngaşu, Moraru, Grozea, Ciupitu, Harapu. „U“ CLUJ: Ştefan — Creţu, Pexa, Solomon, Cîmpeanu, Anca, Fanea Lazăr, Uifăleanu, Munteanu, Adam, Lică. „B“-ul A INTRAT ÎN VACANȚĂ • O singură formație neînvinsă • Liderii au luat un avans consistent în „subsolul" clasamentelor , diferențe mici de puncte între echipe Cortina s-a lăsat peste întrecerea divizionarelor B. După cele 15 etape, ierarhia în ambele serii este cunoscută. In fruntea clasamentelor se află Sportul studenţesc Bucureşti şi C.S M. Reşiţa, formaţii care au acumulat un consistent avans (de cite 5 puncte) faţă de principalele lor adversare în lupta pentru şefie. In mod deosebit trebuie evidenţiată performanţa Sportului studenţesc, care a terminat neînvinsă turul. De-a lungul întrecerii, studenţii, deşi handicapaţi de plecarea unor piese ,,grele“ ca Boc, Dumitru Nicolae şi Ciornoavă, au evoluat — in general — la un nivel bun, atît in jocurile de acasă, cit si in cele din deplasare. Ambiţiosul antrenor Ion Motroc a reuşit să insufle, elevilor săi încredere în forţele proprii, să îmbine judicios experienţa unor jucători ca Rădulescu, Kraus, Jamaischi şi Pană cu elanul lui Mircea Sandu, Culda şi Damian, fiecare component al echipei aducîndu-şi aportul la împlinirea dorinţei inimoşilor suporteri de a-şi vedea favoriţii pe primul loc. Faţă de comportarea din sezonul trecut, studenţii sunt în progres. Ei au abordat cu multă seriozitate toate partidele şi au demonstrat o superioritate tehnico-tactică faţă de partenere. Celălalt lider, C.S.M. Reşiţa, a surprins prin startul său excepţional. O dată cu scurgerea etapelor, toată lumea, specialişti şi adversari, au recunoscut că această formaţie este cea mai ■ serioasă candidată din seria a II-a la promovarea pe prima scenă a fotbalului nostru. Preluarea conducerii tehnice de către I. Reinhardt a Însemnat reactualizarea in rindurile echipei si ale susţinătorilor ei a unui mai vechi deziderat, acela de revenire in . A”. Antrenorul I. Reinhardt, într-o perioadă relativ scurtă, a schimbat aproape complet concepţia de joc a reprezentantei Cetăţii de foc, transplantindu-i stilul U.T.A.-ci. Pentru a se menţine pe aceeaşi poziţie pînă la terminarea campionatului,formaţiei ii mai sint necesare unele retuşuri, atît in ceea ce priveşte pregătirea fizică a jucătorilor, cit si în orientarea tactică a echipei. Si timp este suficient pînă la reluarea întrecerii pentru asemenea cizelări. Gindul de promovare animă, într-o mai mică sau mai mare măsură, şi pe urmăritoarele liderilor. Dintre acestea, S.N. Olteniţa a constituit revelaţia sezonului. Revenirea lui V. Copila, clima formaţiei din Olteniţa a produs un mare reviriment in comportarea ei, manifestat printr-un joc realist, in care sunt valorificate la maximum posibilităţile jucătorilor. In schimb, Progresul Bucureşti, cu multe nume sonore (Beldeanu, Cassai, Dudu Georgescu, Grama, Măndoiu, Raksi), se menţine cu mari eforturi in plutonul fruntaş. „Bancarii”, datorită comportării oscilante, au pierdut puncte preţioase, care cu mare greutate vor mai putea fi recuperate in primăvară. Intr-o situaţie similară, în seria a II-a, se află si cealaltă fostă divizionară” A. C.F.R. Timişoara. Actualul antrenor al feroviarilor, Manolache, nu şi-a pierdut încă speranţele de a-i readuce in prima divizie. „Promovările şi celelalte măsuri ce le-am luat în această toamnă, ne mărturisea Manolache, vor da roade în partea a doua a campionatului. Atunci şi programul ne va avantaja. Optimismul meu îşi are rădăcini în faptul că băieţii sunt dornici de a reveni în „A“. Vacanţa de iarnă o vom folosi din plin pentru a ne pregăti cit mai bine“. Dar, în disputa pentru şefie se găseşte şi Minerul Baia Mare. Minerii s-au remarcat printr-un bun sistem defensiv şi o Înaintare destul de incisivă. Aceleaşi calităţi a dovedit şi Politehnica Galaţi (seria I). In plus, studenţii sunt adepţii jocului ofensiv ceea ce le-a adus puncte din meciurile disputate in deplasare. In turul campionatului s-a observat totuşi un echilibru de forţe, concretizat în diferenţe mici de puncte intre formaţiile din prima jumătate a clasamentului, şi cele din partea a doua. De exemplu, in sena I, Metalul Plopeni, aflată pe locul 9, este despărţită numai de 4 puncte de ultima clasată. Portul Constanţa, iar in seria a II-a, Chimia Făgăraş, tot pe locul 9, are doar 3 puncte in plus faţă de Electroputere Craiova, de pe locul 16. Deci, cele 15 etape n-au putut departaja hotăritor echipele, fiecare păstrind încă aproape intacte şansele de răminere in divizia secundă. Surprind însă la prima vedere , poziţiile deţinute de formaţii cu vechi state nr .B”, ca Portul Constanţa, Poiana Carmina, C.F.R. Paşcani (seria I), Electroputere Craiova, Olimpia Oradea, Gaz metan Mediaş (seria a II-a). Analizele ce se vor face de către fiecare secţie vor scoate — credem — la iveală adevăratele cauze ale comportării nesatisfăcătoare şi, bineînţeles, se vor lua măsurile corespunzătoare eliminării lipsurilor. Să sperăm că în primăvară aceste formaţii vor reveni pe linia de plutire. înainte de a încheia, trebuie să reamintim că, în general, disciplina s-a îmbunătăţit faţă de ediţia trecută. Totuşi, în unele partide spiritul de fair-play a lăsat de dorit şi, astfel, comisia de disciplină s-a văzut obligată să ia măsuri de sancţionare, ” suspendând pe unii jucători sau ridicînd dreptul de organizare a unor meciuri pe terenurile proprii. Chiar in etapa disputată duminică, în meci de la Oradea, dintre Olimpia şi Minerul Baia Mare, jucătorii orădeni Harşani şi Racoş nu şi-au stăpini nervii, creînd o atmosferă neprielnică. Desigur că faptele lor condamnabile vor primi răsplata cuvenită.  P. VINTILA Apărătorii băcăuani resping un atac al gazdelor (Faza din meciul Metalul Bucureşti - Ştiinţa Bacău 1—1) Foto : St. CIOTLOŞ TRAGEREA EXCEPŢIONALĂ PRONOEXPRES - 5 DECEMBRIE 197 La această tragere excepţională se acordă în număr NELIMITAT : autoturisme DACIA 1300, DACIA 1100, excursii a cite 2 locuri pe itinerarul BERLIN — LEIPZIG — DRESDA şi excursii în AUSTRIA. Se mai atribuie cîştiguri în bani de valoare variabilă și fixă. Sîmbătă 4 decembrie, ULTIMA ZI pentru procurarea biletelor. CÎȘTIGURILE CONCURSULUI PRONOSPORT NR. 48 DIN 28 NOIEMBRIE 1971 CATEGORIA I : (13 rezultate) : 5 variante 50% a 2.042 lei; 6 variante 25% a 1.021 lei și 260 variante 10% a 408 lei. CATEGORIA a II-a : (12 rezultate) 534,05 variante a 275 lei. CATEGORIA a III-a : (11 rezultate) 4.241,30 variante a 52 lei. RHLIM redactată de