Steagul Roşu, iulie 1954 (Anul 9, nr. 457-483)

1954-07-22 / nr. 475

Sarcini de cea mai mare importantă în bătălia pentru asigurarea pîinii poporului In momentul de fată, oamenii munteni din agricultură se găsesc antrenați in marea bătălie pentru recoltatul culturilor de orz, griu si secară. In această bătălie, succese importante au obținut colectiviștii din Mărgineni, Davideni, Berești-Bistrița și alții, precum și țăranii muncitori cu gospodării individuale din Gloduri, Odobești, Borzești și din alte comune și sate ale regiunii, care au recoltat însemnate suprafețe de orz și au trecut, în parte, la seceratul griului. Un fapt pozitiv care trebuie remarcat este acela, că in acest an recoltatul se face în conditiuni mai bune ca în anii trecuti, majoritatea producătorilor agricoli urmărind să recolteze orzul si griul în pîrgă, ceea ce face să fie înlăturate pierderile cauzate de scuturarea boabelor. Dacă însă în problema recoltatului S-au obținut succesele arătate, nu același lucru se poate spune despre dezmiriștit. Majoritatea celor care au recoltat culturile de păioase pînă acum n-au trecut la dezmiriștit, lăsînd pamîntul să se întărească și să fie năpădit de buruienile care au răsărit un număr mare după ploile ce au avut loc în ultima vreme. Față de această situație, comitetele executive ale sfaturilor populare raionale au datoria să-și intensifice eforturile și să mobilizeze țărănimea muncitoare ca să treacă fără întîrziere la dezmiriștit. O situație la fel de nesatisfăcătoare ca aceea a dezmiriștitului este și aceea a organizării ariilor. Este adevărat că s-au fixat locurile pentru arii, că s-au recrutat vălarii, delegații de batoză, că în multe locuri s-au procurat materialele necesare dotării ariilor, însă în foarte puține locuri s-a trecut la amenajarea ariilor. Astfel, în cele mai multe din comunele și satele din raioanele Tg. Ocna, Piatra Neamț și Moinești se așteaptă să se termine recoltatul și apoi să se treacă la amenajarea ariilor. Această poziție este profund greșită. Ariile trebuie organizate de acum, pentru ca țăranii muncitori să poată transporta la locul cuvenit cerealele ce le recoltează. Paralel cu organizarea ariilor, comitetele executive ale sfaturilor populare trebuie să urmărească și organizarea cetelor la treieriș. Experiența din anii trecuți ne arată că s-au pierdut zile prețioase de lucru, că treierișul a întîrziat în mod nepermis, în bună parte și datorită faptului că batozele n-au putut funcționa din plin, țăranii venind în mod izolat la tre0 £ 13 țj Organizarea cetelor trebuie făcută ținîndu-se cont de condițiile specifice fiecărei comune, urmărindu-se ca țăranii muncitori dintr-o parte a satului să poată treiera odată, astfel ca ei să se poată aduna mai ușor și să se poată ajuta cu mai bine între ei. Asigurarea recoltei este strîns legată și de organizarea temeinică a pazei. încercările dușmanului de clasă de a distruge roadele muncii țăranilor muncitori trebuiesc demascate la vreme. De aceea este necesar să se organizeze cît mai temeinic paza ariilor și paza cîmpului în general. In aceast 8. acțiune trebuie antrenați oameni hotărîtî. cu spirit de răspundere și gata să apere cu orice preț pîinea poporului. Paralel cu aceste acțiuni menite să asigure o mai bună recoltă de grîu, secară, mazăre, orz etc., munca sfaturilor populare și a organizațiilor de partid trebuie îndreptată și spre continuarea acțiunilor de întreținere a culturilor vrăsitoare. Din constatările de pe teren rezultă că mai sunt cazuri cind nici la această dată nu s-a terminat mașina a doua la porumb. Intr-o astfel de situație se află, de pildă, colectiviștii din G.A.C. Gîrleni, raionul Buhuși. De asemenea sunt foarte numeroase cazurile cind porumbul a fost prăsit cu mușuroi și lăsat extrem de des. Pe ogoarele țăranilor muncitori Pavel Ion Rusu și Aurel Petre Baciu din Țibucani au fost găsite pînă la 7-8 plante de porumb la metru pătrat, plus fasole și dovlecei semănați printre porumb. Cazuri asemănătoare sunt multe și în comunele din raioanele Buhuși, Piatra Neamț și mai ales din Bacău. Aceasta denotă că tehnicienii de la regiune și raioane și comitetele executive ale sfaturilor populare raionale și comunale n-au acordat atenția cuvenită îndrumării țărănimii toate în ceea ce privește felul muncicum trebuie să prăsească mai bine porumbul și cum să-l rărească. Sarcina inginerilor și tehnicienilor agronomi, precum și a membrilor comitetelor executive ale sfaturilor populare este de a continua cu toată tăria munca pentru determinarea țărănimii muncitoare să treacă la răritul porumbului și să lase un metru pătrat cel mult 3—4 plante. Fără respectarea acestei elementare reguli agrotehnice, nu se poate concepe o recoltă corespunzătoare de porumb în acest an, cu toate condițiile climaterice deosebit de favorabile din această vară. Țărănimea muncitoare trebuie îndrumată de asemenea să facă cel puțin trei-patru prășine la porumb, cartofi și floarea-soarelui și să aplice pe scară cit mai largă polenizarea artificială, suplimentară. Inițiativa Direcției regionale agricole, care zilele acestea a organizat o demonstrație practică la: G.A.C. „Filimon Sîrbu” din Romînia asupra felului cum trebuie făcută polenizarea suplimentară artificială la porumb și floarea-soarelui trebuie continuată și în alte raioane, ceea ce va da, fără îndoială, rezultate dintre cele mai bune. Succesul îndeplinirii la timp și în bune condițiuni a tuturor sarcinilor ce stau în această etapă a muncilor agricole în fata organelor și organizațiilor de partid și de stat depinde în cea mai mare măsură de desfășurarea unei temeinice munci politice de masă. Comitetele raionale de partid au sarcina de a ajuta mai efectiv organizațiile de bază, de la sate, din G.Ț..S.-uri, S.M.T.-uri, gospodării agricole colective și întovărășiri agricole pentru a desfășura o vie muncă de agitație in jurul îndeplinirii cu cinste a tuturor angajamentelor luate în cinstea zilei de 23 August. Trebuie temeinic organizată întrecerea socialistă și patriotică, folosită pe scară largă experiența fruntașilor în producție din agricultură, trebuie folosite la maximum gazetele de perete, căminele culturale. In fruntea tuturor acțiunilor trebuie să stea comuniștii, deputații, utemiștii si delegatele de femei care prin faptele lor să constituie pilde demne de urmat și de restul țărănimii muncitoare. Muncind cu eforturi sporite pentru realizarea tuturor sarcinilor ce ne stau în față în această etapă hotărîtoare pentru asigurarea pîinii poporului, urmărind aplicarea regulilor agrotehnice la recoltat, dezmiriștit, treierat și întreținerea culturilor, vom asigura un belșug de produse agroalimentare necesare unei mai bune aprovizionări a oamenilor muncii de la orașe și de la sate. ain-'iwhwdg Semnarea acordurilor cu privire la încetarea operațiunilor militare în Vietnam, Laos și Cambodgia GENEVA 21 (Agerpres). — TASS anunță : In cursul zilei de 20 iulie, la Geneva au continuat întrevederile neoficiale ale participanților la conferință, in cadrul acestor întrevederi s-a desfășurat în continuare schimbul de păreri asupra problemelor încă nereglementate, în legătură cu restabilirea păcii în Indochina. In noaptea de 20 spre 21 iulie, în Palaul Națiunilor au fost semnate un acord cu privire la încetarea operațiunilor militare în Vietnam și un acord cu privire la încetarea operațiunilor militare în Laos. Aceste acorduri au fost semnate de reprezentanții comandamentelor celor două părți. Acordurile au fost semnate pe de o parte de reprezentantul înaltului Comandament al Armatei Populare Vietnameze, Ta Kuano Bu, iar pe de altă parte de reprezentantul Comandamentului Suprem din Indochina al Forțelor Armate ale Uniunii Franceze, generalul de brigadă Delteil. La semnarea acordurilor cu privire la încetarea operațiunilor militare în Vietnam și Laos, au fost de față reprezentanții delegațiilor U.F.S.S., Republicii Populare Chineze și ale celorlalte delegații care participă la conferința de la Geneva. Acordul cu privire la încetarea operațiunilor în Cambodgia urmează să fie semnat ceva mai tîrziu, la 21 iulie. In momentul de față continuă ultimile lucrări pregătitoare pentru ședința plenară de închidere a conferinței de la Geneva, care va avea loc la 21 iulie. Conferința de la Geneva a miniștrilor Afacerilor Externe, convocată în conformitate cu hotărirea conferinței de la Berlin, și care a durat aproape trei luni, își va încheia prin urmre lucrările în viitorul cel mai apropiat, prin adoptarea unor hotărîri importante, care dovedesc o noouă victorie a forțelor păcii. •n GENEVA 21 (Agerpres). La 21 iulie, a fost semnat la Geneva acordul cu privire la încetarea operațiunilor militare în Cambodgia. Mendes France a oferit un banchet în cinstea SisI Gig Eoial GENEVA 21 (Agerpres). — CHINA NOUĂ anunță: La 20 iulie, Mendes France, primul ministru și ministrul afacerilor externe al Franței, a oferit un banchet în cinstea lui Ciu En-lai, premiera Consiliului Administrativ de Stat și ministrul afacerilor externe al Republicii Populare Chineze. Din partea R. P. Chineze au luat parte la banchet : Cian Wen-tian și Li Ke-nun, miniștri adjuncți ai ministerului afacerilor externe ai Republicii Populare Chineze, Van Yun-nan, secretarul general al delegației chineze la Conferința de la Geneva. Din partea franceză la banchet au luat parte: Guy la Chambre, ministrul pentru statele asociate, Jean Chauvel, ambasadorul Franței în Elveția, L. Joxe, ambasadorul Franței în Uniunea Sovietică, Georges Boris, secretarul general al cancelariei primului ministru, Jacques Guillermas, consilier al delegației franceze la Conferința de la Geneva. Banchetul s-a desfășurat într-o atmosferă cordială. asBMHwa Participanți la concursul de creație populară Peste 100 de oameni ai muncii din orașul și raionul Piatra Neamț, s-au înscris să participe la concursul de creație populară inițiat în cinstea zilei de 23 August pe tema „Prietenia Romîno-Sovietică“. Tovarășul Novic Neculai, muncitor la fabrica „Comuna din Paris“ lucrează o machetă a grupului de locuințe, pus de către stat la dispoziția muncitorilor din această fabrică, iar un grup de muncitori de la fabrica „6 Martie“ din Roznov, lucrează butoiașe, scaune și alte obiecte cu modele naționale. Profesorul Voloșin Vladimir de la școala pedagogică, s-a înscris la concurs cu cîntece populare de pe valea Bistriței, pe care le va armoniza pentru cor mixt. Alte lucrări, cum ar fi broderii naționale, obiecte încrustate în lemn și țesături diferite, vor prezenta țărăncile muncitoare Maria Craiciuc, Enoru Elena din Bîrgăoani • și muncitorii Filioreanu Dumitru și Pașcu Constantin de la atelierele „Octombrie roșu“. Anul IX Seria III Nr. 475 (1954) 4 pagini 20 bani JOI 22 iulie 1954 Im Interiorul ziarului t Ancheta ziarului „Steagul roșu”: — Pentru introducerea micii mecanizări cu posibilitățile interne ale întreprinderilor (pag. 2-a) Mai multă preocupare pentru formarea de noi gospodării colective și întovărășiri agricole în raionul Tg. Ocna. (pag. 2-a) Oameni și fapte în gazetele de perete din comuna Roșiori (pag. 3-a) I. Lom tev: Cea de a zecea aniversare a eliberării Poloniei (pag. 3-a) Conferința de la Geneva în faza hotărîtoare (pag. 4-a) întrevederi între reprezentanți ai delegațiilor la conferință (pag. 4-a) Eforturile diplomației americane de a împiedica realizarea unui acord la conferința de la Geneva (pag. 4-a) Presa occidentală despre lucrările conferinței (pag. 4-a) Acordarea Premiului de Stat al R. P. R. pentru lucrările deosebit de valoroase realizate în anul 1952 Consiliul de Miniștri al Republicii Populare Române a hotărît acordarea Premiului de Stat al Republicii Populare Romîne, pentru lucrările deosebit de valoroase realizate în anul 1952, după cum urmează : A. In domeniul științelor fizico-matematice Clasa I IIa, în valoare de 55.080 lei Academicianului Simion S. Stoilov, profesor universitar — pentru lucrarea „Teoria funcțiilor de variabilă complexă“, vol. I. Clasa II-a, în valoare de 40.000 lei Gheorghe C. Vrînceanu, profesor universitar — pentru „Tratatul de geometrie diferențială“, vol. I și II. B. In domeniul științelor chimice Clasa în valoare de 25.000 lei 1. Ernest E. Varadi, inginer și Iosif A. Csörsz, mecanic — pentru fabricarea uleiului polar din nisipul bituminos. 2. Ilie Vasilescu, inginer — pentru obținerea acidului citric pe cale fermentativă din melasă. 3. Colectivului format din: Ion Gh. Gavăț, chimist; Salo V. Noedovici, chimist și Adela R. Theodoru, chimistă — pentru realizarea de produse spumante. 4. Colectivului format din: Carol I. Lakner, inginer; Dumitru V. Dobrescu, inginer; Nelu I. Lupan, inginer; Ion Gh. Mihăilă, operator chimist— pentru realizarea de coloranți și produse intermediare. 5. Colectivului format din: Cristofor I. Simionescu, profesor universitar; Vasile Diaconescu, profesor universitar; Elena Calistru, conferențiar universitar; Eugen Popa, conferențiar universitar și Dorel Feldman, lector universitar; pentru contribuții la valorificarea proteinelor vegetale. C. In domeniul științelor tehnice și invențiilor Clasa I-a, în valoare de 50.000 lei 1. Dumitru Leonida, profesor-inginer — pentru întreaga sa activitate didactico-științifică și pregătirea de cadre în domeniul energeticei. 2. Dorel I. Damscher, inginer — pentru lucrarea „Acționarea și automatizarea în curent alternativ a unui furnal modern de mare capacitate“. Clasa II-a, în valoare de 48.000 lei Colectivului format din: Vasile N. Dima, inginer; Alexandru A. Babeș, inginer și Nicolae S. Hopîrtean, maistru — pentru metoda exploatării sării prin dizolvare dirijată. clasa 3ra, în valoare de 25.000 lei Colectivului format din Ahile Sinescu, inginer, Geza Egy, inginer; Liviu Ileău, tehnician; Bartiș, tehnician; Eugen Tabacs, tehnician Titus și Ion Ratz, tehnician, — pentru cercetări asupra transformării prăjitoarelor de minereu. D In domeniul științelor biologice Clasa I-a, în valoare de 50.000 lei Academicianului Traian Săvulescu, profesor universitar, președintele Academiei R.P.R. — pentru lucrarea „Monografia uredinalelor“, vol. I și II. Clasa II-a, în valoare de 40.000 lei Sergiu I. Cărăușu, profesor — pentru „Tratatul de Ichtiologie“. Casa 111-a, în valoare de 25.000 lei W. Knechtel, profesor pentru lucrarea „Thysanoptera“. E. In domeniul științelor agricole Clasa 3-a, în valoare de 25.000 lei 1. Colectivului format din: Horia N. Groza, inginer agronom; Natalia Savu-Simulescu, inginer agronom și Mihai C. Georgescu, inginer agronom — pentru succese deosebite în mărirea recoltelor plantelor de cultură. 2. Colectivului format din: Emilian C. Popescu, inginer agronom; Gheorghe S. Ștefănescu, inginer agronom și Dumitru T. Ivănescu, tehnician agronom — pentru rezultatele obținute în activitatea de producție și științifică. 3. Colectivului format din: Ion I. Lupe, inginer; Nicolae I. Avramescu, inginer; Eugen V. Costin, inginer; Nicolae Arsim inginer; Alexandru Gh. Ionescu, inginer și Zeno I. Spîrchez, inginer—pentru studiile privind culturile forestiere de protecția cîmpului. 4. Ioan V. Suhaci, medic veterinar — pentru realizarea de vaccinuri noi și în special vaccinul antipestos aviar și antiholeric aviar cu calități imunogene superioare. 5. Colectivului format din: Ion C. Donciulescu, tehnician; Manea C. Saul, electrician și Vasile V. Paloșeanu, tehnician — pentru realizările: incubator de mare volum, termostat electric pentru marile stațiuni de incubație și hală puternică de tip industrial. F. In domeniul științelor geologice Clasa II-a, în valoare de 46.ooo lei 1. Ion L. Fătruț și David M. Preda, geologi — pentru punerea în valoare a zăcămintelor de petrol din regiunea Pitești. 2. Virgil G. Ianovici, profesor universitar—pentru cercetări în vederea punerii in valoare a minereurilor sărace de fier, titan și fosfor. 3. Dumitru T. Ciupagea, geolog — pentru cercetări geologice. 4. Colectivului de geologi format din: Dumitru D. Ștefănescu, Coriolan I. Stoica, Gheorghe P. Iancu, Octavian F. Nițulescu și Atanase M. Georgescu — pentru descoperirea unui masiv de sare în regiunea Pitești. 5. Miltiade Gh. Filipescu, profesor lucrarea „Asupra vîrstei și stratigrafiei —pentru șisturilor negre din Carpații Orientali“. Clasa 111-a, în valoare de 25.oco lei 1. Gheorghe Olteanu, geolog și Marin Țonescu, geolog, pentru punerea în valoare de noi zăcăminte petrolifere. 2. Lazăr T. Pavelescu, geolog — pentru cercetări petrografice și economice. 3. Emil I. Liteanu, geolog — pentru lucrarea „Geologia zonei orașului București“. 6. In domeniul științelor medicale Clasa I-a, în valoare de Sc.opolei Academicianului Constantin I. Parhon, profesor universitar, președinte de onoare al Academiei R.P.R. și director al Institutului de Endocrinologie al Academiei R.P.R. — pentru îndelungata și valoroasa sa activitate științifică. Casa îI a, în valoare de 46,oco lei 1. Marius Nasta, membru corespondent al Academiei R.P.R., director al Institutului de Ftiziologie și Alfred Brill, conferențiar universitar, director adjunct al Institutului de Ftiziologie — pentru valoroasa activitate științifică depusă în domeniul ftiziologiei, pentru contribuția dată la elaborarea manualului de ftiziologie și pentru lucrarea „Chimioterapia in tratamentul tuberculozei”. 2. Dumitru V. Combiescu, profesor universitar— pentru lucrările științifice referitoare la studiul rickettsiozelor și leptospirozelor. Clasa III-a, in valoare de 25.apo lei Ion Țurai, profesor universitar — pentru tratatul „Mica chirurgie“. H. In domeniul științelor istorico-filologice Clasa II-a, în valoare de 46%opolei Cercetătorilor științifici: Ion Nicolae Ionașcu, profesor universitar; Letiția Lăzărescu-Ionescu, conferențiar universitar; Barbu T. Cîmpina, conferențiar universitar; Eugen L. Stănescu, conferențiar universitar și David I. Prodan, profesor universitar — pentru activitatea lor în redactarea volumelor de documente privind Istoria Romîniei, Moldova 1551—1605 (4 volume); Țara Romînească 1526—1590 (4 volume) și Transilvania 1075—1300 (2 volume), apărute în anul 1952. I. In domeniul lucrărilor tehnice excepționale și perfecționărilor radticale a metodelor de producție Clasa II-a, în valoare de 36.oco lei 1. Colectivului format din: Ion P. Popescu, inginer; Vladimir A. Soleanicov, inginer; Stanislau I. Doimnovschi, inginer; Armin M. Fischer, tehnician și Alexandru I. Friedman, tehnician —pentru realizarea unor mașini și dispozitive necesare industriei textile. 2. Colectivului format din: Ezichil I. Klein, inginer; Gheorghe Gh. Manolescu, inginer și Aurelian M. Dăscălescu, inginer — pentru proiectări în industria chimică. 3. Dan Gh. Donțov, inginer — pentru realizarea unui dispozitiv de deparafinare a tubingului fără golirea lui. 4. Colectivului format din: Alexandru V. Berbereanu, inginer; Henri H. Aslan, inginer; Rem. V. Herescu, inginer și Ovidiu I. Rizim, tehnician —pentru proiectarea și realizarea seriei de motoare sigure la explozie. Clasa 111-a, în valoare de 26.ocolei 1. Colectivului format din : Serghie D. Manu, director; Ștefan V. Gabor, inginer; Bucur I. Uleia, brigadier; Constantin C. Pană, brigadier; Gheorghe Gh. Mareș, sondor șef; Gheorghe I. Vîrjoghi, sondor; Hie I. Matei, sondor și Ilie P. Ceasăr, sondor — pentru introducerea și extinderea forajului cu turboburul în R.P.R. 2. Colectivului format din: Nicolae Popa, inginer; loan I. Bîrsu, inginer; Matei A. Tudor, tehnician; Viron N. Cugereanu, ajustor; Gh. I. Dumitru, lăcătuș; Ion Gh. Lasea, lăcătuș și Valentin A. Popovici, lăcătuș — pentru construirea strungului carusel „23 August“ de 6.000 mm. diametru, 3. Colectivului format din: Silviu S. Ecștein, inginer; Victor I. Iancovici, inginer; Emil R. Arendt, inginer; Erwin F. Hass, inginer și Nicolae Negulescu-Beju, tehnician — pentru realizarea seriei unitare de transformatori de forță „Dinamo“. 4. Colectivului format din: Dumitru M. Niculescu, inginer; îVnhelm P. N. Wagner, inginer ; Ion A. Crișan, inginer și Petre M. Săftoiu, electrician — pentru realizarea motorului asincron de 1000 KW 300 rot/min 5000 V „Electroputere”. 5. Colectivului format din: Ștefan S. Angelescu, inginer; Mircea A. Halmagiu, inginer; Ștefan S. Popovici, inginer; Nicolae V. Florea, maistru; Iuliu I. Panu, maistru și Wilhelm A. Gusbeth, montator — pentru introducerea și extinderea folosirii prefabricatelor de beton armat la construcții industriale și civile. 6. Colectivului format din: Alexandru A. Brădescu, inginer; Cornel D. Nistor, inginer; Alexandru I. Cișmigiu, inginer; Cornel Rotaru, inginer și Vasile I. Damian, dulgher — pentru introducerea folosirii de cofraje glisante la executarea silozurilor și perfecționarea acestui sistem. 7. Roman Boianciuc, maistru — pentru realizarea de noi modele de instrumente muzicale. 8. Colectivului format din: Dezideriu Jenei, inginer; Adalbert Orosz, lăcătuș și Ludovic Jeremias, sudor — pentru realizarea compresorului frigorifer tip 2 V 20 și a separatorului de lapte de 400 t/h. 9. Anton Bielusici, inginer și Anton G. Szikszay, tehnician — pentru proiectarea și realizarea unor aparate și instalații in domeniul cinematografiei. 10. Marcel Weiss, inginer — pentru realizarea de noi tipuri de cartoane dure. In numărul viitor al ziarului nostru vom publica, în continuare, lista lucrărilor care au primit Premiul de Stat al R.P.R. pe anul 1952, în următoarele domenii: proză, poezie, dramaturgie; muzică; cinematografie; pictură și artă grafică; sculptură; arhitectură; artă teatrală. Bunuri de larg consum peste plan Organizația economică producătoare de bunuri de larg consum „23 August“ din orașul Piatra Neamț, luptă în cinstea aniversării unui deceniu de la eliberarea patriei noastre să dea oamenilor muncii produse cu mai multe și de calitate superioară. Planul de producție al organizației a fost îndeplinit de la luarea angjamentelor și pînă acuma la toți indicii stabiliți, reușindu-se să se dea peste sarcinile propuse 400 țapine, satire, cuțite în valoare de peste 10.000 lei. Totodată au fost date peste plan 118.000 cărămizi subțiri și au fost depășite sarcinile cu 20,8 la sută la arderea cărămizilor presate și cu 110,6 la sută la fabricarea cărămizilor manuale. Planul a fost depășit cu 50 la sută și la produsele zaharoase. La dispoziția oamenilor muncii au fost puse diferite dulcețuri și siropuri, în valoare de peste 30.000 lei. Prin folosirea rațională a materialelor și prin utilizarea deșeurilor, colectivul organizației a realizat economii în valoare de peste 150.000 lei. îmbunătățirea continuă . Comitetele executive ale sfaturilor populare din regiunea noastră și secțiunile comerciale ale acestora și-au îmbunătățit în ultima vreme munca în ceea ce privește asigurarea aprovizionării piețelor orașelor cu legume zarzavaturi și fructe. In perioada de la 1—16 iulie a. c., pe piețele orașelor regiunii, a fost adusă o cantitate de 138 tone de legume și zarza aprovizionării populației valuri din achizițiile făcute de „Aprozar“. Astfel s-au distribuit 58 tone ceapă, 5 tone roșii, o tonă de varză, 13 tone rădăcinoase, 13 tone cartofi și diverse legume. Numai gospodăriile agricole colective, au adus pe piață în această perioadă 13 tone legume, iar cele de stat 49 tone. Din alte regiuni s-a primit de asemeni cantitatea de 78 tone legume și zarzavaturi, ■ BHH Greș, numărul cititorilor Clubul „23 August“ din Moinești, este dotat cu o bibliotecă ce numără mii de volume. Zilnic biblioteca este vizitată de zeci de cititori. De la începutul anului, numărul acelora care au vizitat biblioteca este de 11.599, iar al cititorilor noi înscriși de 468. Aceștia au împrumutat și citit 18.749 cărți și au consultat în sala de lectură sau, acasă 1.499 de ziare. Printre cititorii frecvenți ai bibliotecii se numără și muncitorii Constantin Angheluță și Avram Herman. Pe fișa nr. 1.373 care aparține lui C. Angheluță au fost înscrise numai în acest an 31 de cărți. Aici pot fi întîlnite titluri ca: „Furtuna“, „Conspiratorii și altele. Pe fișa lui Avram Herman, pot fi întilnite titluri ca : „Strungăria“, „Tragedia Iugoslava“ etc. Pentru a atrage cu mai mulți cititori, colectivul bibliotecii a organizat numeroase recenzii, ținute de către tov. Silvia Hera.