Steagul Roşu, iulie 1956 (Anul 3, nr. 701-726)

1956-07-01 / nr. 701

STEAGUE ROȘU Pag. 3-4 ' Încheierea lucrărilor celui de al II-lea Congres al U. T. M. Cuvîntarea tov. Gh. Gheorghiu-Dej la cel de al ll-lea Congres al U. T. M. (Urmare din pag. l-a) 0——.—.— --------1 --- ■ deşi partidul a subliniat nu odată că Îndrumarea şi sprijinirea organizaţiilor de U.T.M. este una din sarcinile principale ale partidului. Lipsa unei munci permanente, răbdătoare cu tineretul înseamnă de fapt subaprecierea rolului tineretului în construcţia socialistă. Fără a munci zi de zi cu tineretul, în primul rînd cu organizaţiile U.T.M., nu poate fi descoperită şi generalizată experienţa înaintată a acestora, spre a deveni un bun al întregului tineret, nu pot fi ajutate organizaţiile U.T.M. să-şi ridice munca la un nivel superior. Sarcinile măreţe, trasate de cel de al doilea Congres al Partidului Muncitoresc Român pun în faţa Uniunii Tineretului Muncitor cerinţe sporite, ridică cu deosebită ascuţime necesitatea lichidării lipsurilor existente în activitatea Uniunii Tineretului Muncitor. Congresul a trasat sarcina înlăturării deficienţelor serioase în educaţia politică şi ridicarea culturală a tineretului, a cerut organizaţiilor departid şi, sub conducerea lor, organizaţiilor de U.T.M. să acorde atenţia principală participării active a tineretului la lupta pentru realizarea celui de al doilea cincinal. Congresul al ll-lea al P.M.R. a cerut organelor de partid să ajute organizaţiile U.T.M. in găsirea unor forme cit mai atrăgătoare, specifice muncii în rîndurile tineretului, eliminînd şablonul, tendinţele de copiere mecanică a metodelor de muncă proprii organizaţiilor de partid sau sindicale. Lipsurile muncii organizaţiilor de partid şi U.T.M. in nodurile tineretului se manifestă, în al doilea rînd, prin insuficienta atenţie acordată muncii politice de masă, vii, combative, diferenţiate pentru diverse categorii ale tineretului. Munca educativă a Uniunii Tineretului Muncitor este lipsită de continuitate, îndeosebi se neglijează munca politico-educativă în rindurile tinerilor din afara organizaţiilor U.T.M. Nu este de mirare că acolo unde este neglijată munca de educaţie politica şi cultural-educativă slăbeşte capacitatea de mobilizare a organizaţiilor are U.T.M. şi se fac simţite influenţele iStogiei străine. Cine ar putea nega interesul arzător al tineretului faţă de problemee internaţionale, dorinţa sa fierbinte de a-şi închina toate forţele luptei pentru pace, pentru apărarea şi înflorirea patriei ! Dar au făcut oare organizaţiile de partid şi Uniunea Tineretului Muncitor tot ce era necesar pentru a clarifica tineretului principalele evenimente internaţionale, problemele actuale ale luptei pentru pace ? Este limpede că nu. In vremea noastră are loc un mare avint al forţelor păcii şi socialismului. Ţările socialiste cuprind in prezent 25 la sută din suprafaţa globului şi 37 la sută din populaţia lumii, se lărgeşte continuu zona păcii, cuprinzind un mare număr de ţări socialiste şi nesocialiste din Europa şi Asia. Succese importante au fost dobîndite în ultimele luni în destinderea încordării internaţionale, in urma iniţiativelor U.R.S.S. şi altor ţări socialiste. Cu toate acestea, mari, monopoluri, fabricanţii de armament, cercurile agresive îşi continuă uneltirile. De aceea este necesară întărirea vigilenţei popoarelor iubitoare de pace. Este necesară ridicarea la un nivel urai înalt a muncii de educaţie patriotică a tineretului, în scopul creşterii unor cetăţeni cu înaltă conştiinţă politică şi morală, apărători dîrji ai cuceririlor revoluţionare ale poporului, ai independenţei şi suveranităţii patriei, luptători hotărîţi pentru continua consolidare a puterii populare. Tovarăşi: Multe sute de mii de tineri lucrează in fabrici, uzine, mine, pe şantierele patriei noastre. In centrul preocupărilor organizaţiilor de tineret în industrie trebuie pusă lupta pentru progresul tehnic, pentru însuşirea tehnicii noi şi folosirea din plin a tehnicii existente, pentru ridicarea continuă a calificării profesionale a tineretului. Cui nu-i este cunoscut puternicul interes al tinerilor pentru tehnică ! Oricine poate să-şi dea seama de uriaşa însemnătate a înarmării tinerei generaţii cu temeinice cunoştinţe tehnice, astfel incit să fie capabilă a stăpîni tehnica nouă, şi a scoate din ea tot ce poate da ! Trebuie să spunem insă că unele organizaţii de partid şi U.T.M., precum şi muncitori vîrstnici nu acordă atenţia necesară schimbului de miine, sprijinirii acestuia in ce priveşte însuşirea cunoştinţelor profesionale , tehnice şi gospodăreşti. Noile uzine şi fabrici ale celui de al doilea cincinal aşteaptă mii şi mii de cadre de înaltă calificare şi asemenea cadre nu cad din cer, ele trebuie formate în fiecare fabrică, în fiecare atelier şi secţie prin munca plină de grijă părintească a comuniştilor, a muncitorilor vîrstnici. După cum se ştie, Directivele Congresului P.M.R. cu privire la cel de al doilea cincinal prind executarea unui volum de lucrări capitale de cca. 105—110 miliarde lei, creşterea producţiei globale industriale cu 60—65 la sută, ridicarea productivitaţii muncii în industrie cu cel puţin 45—50 la sută şi reducerea preţului de cost în industria republicană cu cel puţin 15—20 la sută. Un rol din cele mai importante în înfăptuirea acestor sarcini, de care depinde dezvoltarea întregii economii naţionale şi îmbunătăţirea condiţiilor de trai ale poporului, revine tineretului. Datoria organizaţiilor de partid şi U.T.M. din industrie este de a ajuta zi de zi tineretul în însuşirea noilor procese tehnologice, de a îndruma spiritul de iniţiativă al tineretului spre descoperirea şi folosirea imenselor rezerve interne ale întreprinderilor, de a-l ajuta să înţeleagă aportul ce-l poate aduce în îmbunătăţirea organizării producţiei şi a muncii. Ridicarea productivităţii muncii şi reducerea preţului de cost se realizează nu prin vorbărie, ci prin măsuri tehnico-organizatorice concrete, prin organizarea activităţii practice a masei muncitorilor, prin înarmarea lor cu cunoştinţe tehnice, prin extinderea metodelor avansate. Pe tot întinsul patriei noastre se deschid noi şantiere pentru construirea de uzine şi fabrici, hidro şi termocentrale, lăcaşuri de cultură, stadioane etc. Partidul este încredinţat că Uniunea Tineretului Muncitor îşi va dovedi capacitatea sa de mobilizare a tineretului la acţiuni voluntare de interes obştesc, îndreptind energia clocotitoare şi entuziasmul tineretului spre marile şantiere aleconstrucţiei socialismului, că va face din acestea înalte şcoli ale bărbăţiei şi perseverenţei, de călire a zeci şi zeci de mii de tineri curajoşi, plini de elan patriotic, constructori conştienţi ai vieţii noi. Partidul acordă o deosebită însemnătate participării tineretului la lupta pentru recuperarea terenurilor înţelenite sau degradate. Sîntem Încredinţaţi că tineretul va răspunde cu însufleţire chemării partidului, redînd agriculturii prin munca sa harnică zeci şi zeci de mii hectare pămint roditor. Sarcini de mare însemnătate stau in faţa organizaţiilor U.T.M. de la sate. Trebuie ca fiecare tînăr să cunoască obiectivele principale ale celui de-al doilea cincinal în agricultură: asigurarea preponderenţei sectorului socialist al agriculturii, atît ca suprafaţă cit şi ca producţie-marfă, realizarea prni la sfîrşitul cincinalului a linei producţii anuale de cel puţin 15.000.000 tone de cereale. Acestea sunt sarcini mari şi complexe, a căror realizare nu poate fi asigurată prin lozinci și discursuri, ci printr-o intensă muncă politico-organizatorică. Trebuie analizat în fiecare regiune, raion și comună în parte ce măsuri politico-organizatorice trebuie luate spre a antrena din plin tineretul la înfăptuirea acestor sarcini grandioase, îmbunătăţind şi lărgind munca politico-educativă, găsind forme de activitate variate, corespunzătoare tineretului sătesc, organizaţiile U.T.M. sunt chemate să se situeze în primele rînduri ale luptei pentru transformarea socialistă a agriculturii, să facă din fiecare utemist un propagandist înflăcărat, care să demonstreze tinerilor în chip viu, pe baza faptelor convingătoare ce le oferă propria lor experienţă, superioritatea agriculturii socialiste. Totodată să nu uităm că tinerii pot juca un mare rol şi în convingerea familiilor lor asupra folosului intrării în gospodării colective şi întovărăşiri agricole. Tinerii colectivişti şi întovărăşiţi pot şi trebuie să aducă o importantă contribuţie la întărirea economico-organizatorică a gospodăriilor colective şi întovărăşirilor, la creşterea numărului familiilor de colectivişti şi întovărăşiţi, la transformarea treptată a întovărăşirilor în gospodării colective. Pentru aceasta tinerii colectivişti şi întovărăşiţi nu trebuie insă să se izoleze de ceilalţi tineri din sat, ci dimpotrivă, să menţină legături prieteneşti cu ei, lămurindu-le foloasele muncii în comun. Partidul a trasat sarcina ca fiecare gospodărie colectivă şi fiecare întovărăşire să devină un centru de atracţie pentru ţăranii muncitori. Rezultatele practice obţinute de gospodăriile colective şi întovărăşirile agricole sunt cel mai bun mijloc de convingere; ele arată cu forţa de necontestat a faptelor că singura cale spre belşug şi o viaţă luminoasă cultă, a ţărănimii muncitoare este calea agriculturii socialise. Fără îndoială că şi pînă acum tineretul a participat la munca pentru transformarea socialistă a agriculturii, pentru sporirea producţiei agricole. Cu toate acestea, trebuie spus fără ocolişuri că rezultatele obţinute până acum nu corespund nici pe departe condiţiilor favorabile existente. Trebuie să punem capat neglijării muncii în rondurile tineretului sătesc, să folosim mai mult în acest domeniu intelectualitatea satelor — învăţători, agronomi, medici. Congresul al ll-lea al P.M.R. a subliniat deosebita însemnătate a sporirii producţiei cerealelor şi, îndeosebi, a porumbului. De ce acordă partidul atita atenţie culturii porumbului ! Porumbul dă de 2, 3 şi 4 ori mai multe boabe decit orice altă cereala, ceea ce ii transformă în cea mai preţioasă planta furajeră. Porumbul este baza creşterii şeptelului, a sporirii producţiei de carne şi lapte, a lupta pentru dezvoltarea culturii porumbului înseamnă a lupta pentru a face viaţa noastră mai îmbelşugată. Tocmai ţinind seama de marile avantaje pe care cultura porumbului, le aduce întregii economii naţionale, se prevede ca pina la sfîrşitul celui de al doilea cincinal să se ajungă la o suprafaţă de cca. 4.000.000 na, cultivate cu porumb şi la o producţie anuală de cca. 8.000.000—9.006.060 tone porumb. îndeplinirea acestei sarcini este întmtotul realizabilă. Condiţiile de sol şi climă sunt deosebit de favorabile culturii porumbului ‘ ţărănimea a acumulat o experienţă de veacuri in aceasta privinţă, aşa incit nu trebuie depuse mari eforturi spre a o convinge de avantajele acestei culturi. O importanţa deosebită pentru sporirea şeptelului are insilozarea porumbului separat ştiuleţii şi separat tulpinile. Cantitatea cea mai mare de unităţi nutritive ia unitatea de suprafaţă o dă porumbul recoltat în stadiul de vegetaţie ,,coacere în galben“. Recoltat în acest stadiu, la 30—35 mii de fire la hectar se obţine o cantitate de 9.000 kg. ştiuleţi şi 21.000 kg. tulpini insumînd 30.000 kg.Insilozînd separat ştiuleţii şi separat tulpinile, se obţin 6.750 unităţi nutritive la hectar. Insilozat sub această formă, porumbul reprezintă lin nutreţ suculent, care poate fi folosit cu cel mai mare randament în hrana vacilor, precum şi în hrana porcilor şi păsărilor în timpul iernii. Gospodăriile agricole de stat şi gospodăriile agricole colective fruntaşe pot realiza pe hectarul de porumb hibrid sau soiurile cu tulpini mari, producţii mai mari , de 40.000 kg masă verde, totalizing 10 400 unităţi nutritive la hectar îndatorirea patriotică a tuturor tinerilor din gospodării colective, din gospodării agricole de stat este de a munci cu însufleţire pentru sprijinirea acţiunii de însilozare a porumbului. Pentru realizarea sarcinilor trasate de partid în domeniul extinderii culturii porumbului este necesară mecanizarea pe o scară tot mai largă a lucrărilor agricole. Aceasta presupune intensificarea acţiunii de transformare socialistă a agriculturii, căci maşinile agricole pot da randament deplin doar pe terenuri întinse. In acelaşi timp trebuie intensificată acţiunea de pregătire a cadrelor de mecanizatori. Partidul cheamă tineretul ţării să fie în primele rînduri ale luptătorilor pentru transformarea socialistă a agriculturii, să dea din rindurile sale mii şi foli de mecanizatori capabili să folosească tractoarele, combinele şi celelalte maşini agricole. Organizaţiile U.T.M. sunt chemate să aducă o importantă contribuţie la îmbunătăţirea activităţii S.M.T.-urilor şi gospodăriilor agricole de stat, la creşterea rentabilităţii gospodăriilor agricole de stat, la perfecţionarea calificării tractoriştilor şi educarea muncitorilor din aceste unităţi în spiritul unei înalte responsabilităţi pentru munca încredinţată Una din principalele preocupări ale partidului este creşterea unui tineret cult, bine instruit. In înfăptuirea acestei sarcini, partidul se sprijină la organizaţiile U.T.M. din şcoli şi institutele de învăţămint superior. Partidul cheamă organizaţiila U.T.M. din şcoli să desfăşoare o intensă muncă politico-educativă în rîndul elevilor în vederea obţinerii unor rezultate din ce în ce mai bune la învăţătură, pentru a-i ajuta în dobîndirea unei înţelegeri ştiinţifice a lumii şi a vieţii, în lărgirea orizontului lor cultural. Este necesar să se acorde o mai mare atenţie educării cetăţeneşti a elevilor, combaterii manifestărilor de indisciplină, a lipsei de respect faţă de profesori şi părinţi, faţă de oamenii muncii, pentru o comportare demnă în şcoală şi în viaţa de toate zilele. Cultivarea dragostei tineretului pentru munca productivă, a grijii faţă de avutul obştesc, sînt sarcini de bază ale organizaţiilor de U.T.M. din şcoli. A da patriei tot mai mulţi tineri hotărîţi să-şi consacre forţele, entuziasmul măreţei opere de construcţie economică şi culturală, însufleţiţi de dorinţa fierbinte „de a munci cit mai bine spre folosul lor şi al societăţii este un titlu de onoare pentru toate organizaţiile U.T.M. din şcoli. O misiune nobilă în educarea tinerei generaţii revine profesorilor şi învăţătoriilor. Putem spune cu mîndrie că majoritatea corpului didactic munceşte cu patriotism şi abnegaţie în îndeplinirea sarcinilor sale de cinste. Este necesară o grijă permanentă pentru îmbunătăţirea muncii didactice şi educative în şcoală. Formalismul în munca didactică, nepăsarea faţă de educarea elevilor sînt trăsături străine şcolii noastre, care trebuie combătute cu hotărîre. Sarcini mari revin în această privinţă Ministerului Invăţămînilului. O lipsă serioasă a ministerului constă în faptul că multe manuale pentru învăţămîntul elementar au încă un nivel scăzut. Ruptura de viaţă a manualelor destinate elevilor de la sate se manifestă prin atenţia cu totul insuficientă acordată predării ştiinţelor naturii şi agrotehnicii. Tineretul nostru trebuie să capete manuale care să corespundă cît mai bine sarcinilor formării de cadre tinere necesare tuturor ramurilor economiei şi culturii, îmbunătăţirea muncii politico-educative în rîndul elevilor este strîns legată de ridicarea la un nivel mai înalt a activităţii organizaţiilor de pionieri. Partidul a încredinţat Uniunii Tineretului Muncitor sarcina de onoare şi de mare răspundere de a îndruma activitatea organizaţiilor pioniereşti. Organizaţiile U.T.M. sunt chemate să se ocupe continuu, cu drag şi pricepere, de îndrumarea unităţilor şi detaşamentelor de pionieri, orientînd munca acestora spre îndeplinirea sarcinilor lor principale: educarea tuturor pionierilor şi şcolarilor în spiritul dragostei faţă de învăţătură şi activitatea practică. Luptînd pentru înlăturarea şablonului, a metodelor şi formelor de munca, greoaie, plictisitoare, organizaţiile U.T.M. trebuie să stimuleze afirmarea puternică a iniţiativei pioniereşti, să ajute la dezvoltarea experienţei înaintate a unor organizaţii pioniereşti fruntaşe, să acorde o mai mare atenţie promovării unor metode atractive cu un conţinut bogat, adecvat vîrstei şcolarilor. Recenta Hotărîre a Biroului Politic al CC. al P.M.R. cu privire la unele măsuri de îmbunătăţire a muncii politico-educative în rîndul studenţilor este o mărturie vie a grijii permanente pe care partidul o poartă tineretului studios. Noi sîntem ferm convinşi că organizaţiile U.T.M., îndrumînd o competenţă asociaţiile studenţeşti, vor reuşi să ridice activitatea în rîndul studenţilor la un nivel superior. Organizaţiile U.T.M. trebuie să se preocupe în mod deosebit de lărgirea orizontului cultural al studenţilor, de propagarea în rîndul studenţilor a concepţiei materialiste despre lume, de combaterea teoriilor idealiste, retrograde şi altor manifestări ale ideologiei burgheze. Educat în spiritul pasiunii pentru cucerirea ştiinţei, al cinstei şi devotamentului faţă de partid şi popor, faţă de cauza construirii socialismului, studentul va privi cu dragoste profesiunea aleasă, va fi însetat de a munci în fabrici, uzine, în mine, pe ogoare, spre a pune în practică cunoştinţele dobîndite. Trebuie să lămurim pe fiecare tînăr cît de dăunător propriilor sale interese de dezvoltare este să-şi irosească în bîrţoage şi dosare prăfuite cunoştinţele dobîndite în ani îndelungaţi de studiu. Să-i ajutăm pe aceşti tineri să înţeleagă că statul democrat-popular, poporul l-au ajutat să devină oameni culţi, luminaţi, şi că după terminarea şcolii ei trebuie să-şi facă datoria faţă de popor, prin munca harnică pe teren, nu în locşoare călduţe din birouri.Legea supremă a activităţii partidului este ridicarea neîntreruptă a nivelului de trai material şi cultural al oamenilor muncii. Tineretul patriei noastre se bucură în această direcţie, de o atenţie deosebită din partea partidului. Cu toate greutăţile pe care le mai avem de înlăturat, oricine vede azi limpede că nicicînd tineretul nu a fost înconjurat cu atita grijă, nicicînd tineretului nu i s-au creat astfel de condiţii de muncă, învăţătură şi viaţă ca în anii regimului de democraţie populară. Uniunii Tineretului Muncitor îi revin sarcini deosebit de importante în legătură cu îmbunătăţirea condiţiilor de trai ale tineretului. Ea trebuie să urmărească în permanenţă ca toate fondurile puse la dispoziţia tineretului să fie în mod just folosite, ca tineretului din uzine, fabrici, şantiere, S.M.T.-uri, gospodării agricole de stat să i se asigure condiţii tot mai bune de muncă, de hrană, cazare, odihnă. Sarcini de onoare revin tinerilor ostaşi şi ofiţeri. Armata noastră populară, pavăză a cuceririlor revoluţionare ale poporului, scut al independenţei naţionale, este o şcoală a bărbăţiei, a patriotismului socialist. Datoria tinerilor ostaşi şi ofiţeri, apărători ai intereselor patriei şi poporului nostru iubitor de pace, este de a-şi ridica necontenit pregătirea de luptă şi nivelul cunoştinţelor politice. Uniunea Tineretului Muncitor ajută partidul în educarea comunistă a tinerei generaţii. Făcînd cunoscută tineretului istoria luptelor poporului nostru şi ale clasei muncitoare pentru o viaţă mai bună, pentru libertate şi independenţă naţională, lupta eroică a comuniştilor şi uteciştilor, ţelurile înalte ale luptei partidului — Uniunea Tineretului Muncitor educă tineretul în spiritul dragostei că ţărmurile faţă de patrie şi popor, faţă de partid, al convingerii nezdruncinate în capacitatea poporului de a birui sub conducerea partidului orice piedici şi greutăţi în drumul spre victoria deplină a cauzei socialismului. Sentimentele de patriotism socialist, mîndria pentru marile cuceriri revoluţionare obţinute de poporul nostru sub steagul partidului însufleţesc tineretul nostru în lupta pentru noi fapte măreţe în făurirea vieţii noi. Activitatea şi comportarea tineretul nostru trebuie să fie călăuzite după principiile moralei comuniste. Este necesar să fie folosite toate mijloacele de educare pentru a sădi în rîndurile tinerilor calităţile înalte ale omului nou, luptător pentru socialism, cinstea şi sinceritatea, curajul şi spiritul de sacrificiu pentru apărarea patriei şi a cuceririlor revoluţionare ale poporului, capacitatea de a pune întotdeauna mai presus de orice interesele generale. Trebuie cultivate respectul faţă de vîrstnici, dragostea faţă de familie, atitudinea tovărăşească. O deosebită însemnătate are înarmarea tineretului cu cunoştinţe ştiinţifice şi combaterea influenţei dăunătoare a misticismului, a superstiţiilor şi prejudecăţilor. Tineretului, constructor al societăţii noi, îi este străin naţionalismul şi şovinismul, frăţia şi colaborarea prietenească între tineri, indiferent de apartenenţa lor naţională, sentimentele internaţionaliste de dragoste şi prietenie faţă de Uniunea Sovietică, constructoarea comunismului, faţă de ţările care construiesc socialismul, solidaritatea cu lupta tineretului din lumea întreagă, astfel de trăsături trebuie să caracterizeze întregul nostru tineret. In felul acesta tineretul din patria noastră va da o contribuţie mai puternică la lupta dusă de întregul popor pentru apărarea păcii. In ţara noastră trăiesc în prietenie şi colaborare frăţească tinerii romîni şi tinerii maghiari, germanii, sirbi, evrei, ucrainenii; totodată nu avem dreptul să uităm că elementele duşmănoase fac tot ce le stă în putinţă spre a aţîţa naţionalismul atît în rîndurile tinerilor romîni cit şi ai celor din rîndurile minorităţilor naţionale. Lămurirea neobosită a temeiurilor politicii naţionale leniniste a partidului şi guvernului nostru, educarea perseverentă a tineretului în spiritul patriotismului socialist şi al internaţionalismului proletar va întări unitatea de luptă a tinerilor, fără deosebire de naţionalitate, sub steagul partidului. Îmbunătăţirea educaţiei politice şi morale a tineretului depinde de atenţia acordată de organizaţiile U.T.M. folosirii timpului liber al tineretului. Tineretul este menit să fie sufletul activităţii vii, mobilizatoare a cluburilor şi căminelor culturale, a echipelor artistice, a activităţii sportive. Tovarăşi. Sarcinile mari care stau în faţa Uniunii Tineretului Muncitor cer ridicarea la un nivel mai înalt a întregii activităţi a organizaţiilor U.T.M., desfăşurarea unei munci vii, tinereşti, şi totodată, pline de conţinut, lichidarea tendinţelor de birocratism şi formalism înrădăcinate în munca multor organizaţii U.T.M. întărirea rîndurilor U.T.M. cu cei mai buni tineri muncitori, ţărani muncitori, elevi, studenţi, intelectuali, promovarea consecventă a principiului democraţiei interne şi al conducerii colective, dezvoltarea criticii şi autocriticii, întărirea legăturilor cu masele de tineret, studierea şi extinderea experienţei organizaţiilor U.T.M. fruntaşe, îmbunătăţirea muncii de educare marxist-leninistă a utemiştilor, intensificarea muncii politice de masă — sînt mijloace de bază pentru întărirea activităţii de organizaţie. Este necesară realizarea unei cotituri în munci de educare, selecţionare şi promovare a cadrelor. Activiştii U.T.M. să se bucure prin cunoştinţele, pregătirea şi întreaga lor conduită de preţuire şi autoritate politico-morală în rîndurile tineretului. Urmărind îndeaproape realizarea acestor obiective, organizaţiile U.T.M. vor intensifica activitatea membrilor lor, îşi vor întări capacitatea lor de luptă şi îşi vor extinde influenţa asupra celor mai largi mase de tineret, vor căli şi creşte cadre de utemişti, devotate trup şi suflet partidului, care prin activitatea lor practică şi calităţile lor politice să fie demni de a purta titlul de membru al Partidului Muncitoresc Român. Izvorul forţei organizaţiilor de U.T.M. constă în conducerea lor de către partid. Organizaţiile de partid, conştiente de sarcinile importante care stau în faţa organizaţiei revoluţionare a tineretului, vor ridica la un nivel mai înalt conducerea, îndrumarea şi controlul organizaţiilor U.T.M. Numai sprijinite activ şi îndeaproape de organizaţiile de partid, organizaţiile de U.T.M. vor reuşi să devină cu adevărat un ajutor al partidului în mobilizarea tineretului alături de întregul popor muncitor la lupta pentru întărirea regimului democrat-popular şi construirea socialismului. Tovarăşi, . Cel de al doilea Congres al Uniunii Tineretului Muncitor a chemat pe utemişti să păşească în primele rînduri ale tineretului în lupta pentru construirea socialismului în ţara noastră, pentru înflorirea patriei, ridicarea nivelului de trai al poporului şi apărarea păcii. C.C. al P.M.R. este convins că Uniunea Tineretului Muncitor, îndreptăţind încrederea partidului, îşi va îndeplini în tot mai mare măsură sarcinile nobile de ajutor devotat al partidului în creşterea unui tineret harnic, viguros, luptător curajos şi neobosit pentru înflorirea păcii, nădejdea şi viitorul patriei. Luptînd pentru întărirea şi înflorirea patriei, pentru construirea socialismului în ţara noastră, dezvoltînd legăturile de prietenie şi colaborare frăţească cu tineretul din U.R.S.S., din celelalte ţări socialiste şi cu tineretul democrat din întreaga lume, tinerii din Republica Populară pomină îşi vor aduce şi de acum, înainte contribuţia la întărirea păcii în lume. Partidul nostru deschide în faţa tineretului perspectiva măreaţă a unui viitor de bunăstare, fericiri şi lumină, înainte, sub conducerea partidului, spre noi succese în creşterea a zeci şi sute de detaşamente de tineri luptători entuziaşti pe frontul construcţiei socialiste şi al apărării păciii Trăiască Uniunea Tineretului Muncitori Trăiască harnicul şi entuziastul nostru tinereţi * Trăiască scumpa noastră patrie, Republica Populară Rominai Cuvîntarea a fost subliniată in 18 petate rînduri de puternice aplauze. SCRISOAREA ADRESATĂ Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român de către cel de al ll-lea Congres a! Uniunii Tineretului Muncitor In numele utemiştilor, în numele milioanelor de băieţi şi fete — tineri constructori ai socialismului în patria noastră — Congresul al II-lea al Uniunii Tineretului Muncitor transmite Comitetului Central al PartiduluiMuncitoresc Român un fierbinte şi entuziast salut utemist! Tineretul patriei noastre datorează poporului nostru, condus de partid, întreaga sa viaţă nouă, perspectivele şi mai imn noase de miine De aceea, ne îndreptăm astăzi gîndurile cu nespusă recunoştinţă către făuritorul vieţii noastre libere, Partidul Muncitoresc Român. Conducerea de către partid constituie chezăşia sigură a succeselor Uniunii Tineretului Muncitor, chezăşia creşterii şi întăririi rolului şi influienţei organizaţiei noastre în masele largi ale tinerilor de la oraşe şi sate. In cuvîntarea tov. Gh. Gheorghiu-Dej la Congresul nostru rostită în numele şi din însărcinarea C.C. al P.M.R., noi vedem un nou şi preţios ajutor, un puternic îndemn pentru îmbunătăţirea întregii noastre activităţi. La al ll-lea Congres al său, Uniunea Tineretului Muncitor se prezintă mai strîns unită ca oricînd în jurul Partidului Muncitoresc Român. Tînăra noastră generaţie crescută de Partid a îmbrăţişat cu entuziasm hotărîrile celui de al II-lea Congres al P.M.R. încredinţăm Partidul că tineretul îşi va închina toate forţele sale triptei poporului nostru pentru înfăptuirea celui de al II-lea plan cincinal, pentru creşterea productivităţii muncii, reducerea preţului de cost, ridicarea activităţii gospodăreşti a întreprinderilor. Vom intensifica munca în sprijinul ridicării nivelului de calificare profesională a tineretului şi al însuşirii tehnicii înaintate, vom da mai mult sprijin invăţămintului tehnic, profesional, întăririi disciplinei în muncă, unei tot mai largi manifestări a iniţiativei creatoare a tinerilor. Asigurăm Partidul că vom da un avînt şi mai larg muncii tineretului pe şantierele celui de al doilea plan cincinal, dovedind odată mai mult patriotismul fierbinte de care este însufleţit tineretul. Nu vom cunoaşte răgaz în munca de convingere a tineretului de la sate asupra superiorităţii agriculturii mari socialiste. Vom munci cu mai multă stăruinţă pentru obţinerea de recolte bogate, pentru sporirea producţiei vegetale şi animale. Uniunea Tineretului Muncitor va acorda şi mai mare atenţie educării comuniste a tineretului, înarmării lui cu bazele învăţăturii marxist-leniniste, creşterii unui tineret puternic, sănătos, plin de voioşie, a unui tineret însufleţit de un înalt patriotism, de dragoste de muncă, hotărît să înfrunte cu curaj greutăţile, devotat partidului şi poporului, cauzei măreţe a socialismului. Uniunea Tineretului Muncitor va munci cu toată hotărîrea pentru a-şi îndeplini sarcinile ce-i revin din Hotărîrea Biroului Politic al C.C. al P.M.R. cu privire la unele măsuri pentru îmbunătăţirea muncii politicoeducative în rîndul studenţilor. Vom lupta pentru a îmbunătăţi simţitor munca Uniunii Tineretului Muncitor în rîndul elevilor. Organizaţia noastră va îndruma cu mai multă pricepere organizaţia de pionieri, îndeplinindu-şi cu cinste sarcinile date de partid. Punînd la baza activităţii sale Statutul, adoptat la Congres, U.T.M. îşi va îmbunătăţi metodele sale de muncă pentru întărirea necontenită a legăturilor cu masele largi ale tineretului, pentru continua creştere a rîndurilor Uniunii Tineretului Muncitor. Vom folosi metode şi forme de muncă mai atrăgătoare, specifice tineretului, corespunzătoare cerinţelor sale. Pentru fiecare utemist, pentru fiecare tînăr nu există cinste mai înaltă, cel mai nobil decit acela de a deveni membru al partidului clasei muncitoare. Uniunea Tineretului Muncitor se angajează să educe mii şi mii de utemişti demni să intre în rîndurile glorioase ale Partidului Muncitoresc Român. Animaţi de ideile atotbiruitoare ale internaţionalismului, vom consolida , şi mai mult prietenia frăţească şi de nezdruncinat cu gloriosul tineret sovietic, cu tineretul Chinei Populare, şi al celorlalte țări socialiste, cu tineretul iubitor de pace din întreaga lume. Cauza partidului clasei muncitoare, cuvîntul partidului, sînt pentru noi mai presus de orice. Congresul nostru asigură Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Român că Uniunea Tineretului Muncitor își va îndeplini sarcinile date de partid. Toate forţele noastre le vom închina luptei pentru înlănţuirea hotărîrilor Congresului al II-lea al Partidului Muncitoresc Romín, pentru realizarea celui de al doilea plan cincinal. Trăiască Partidul Muncitoresc Romín, conducătorul şi îndrumătorul poporului nostru muncitor in lupta pentru construirea socialismului, educatorul şi părintele tineretului! Trăiască scumpa noastră patrie, Republica Populară Romina! Membrii Comitetului Central al U. T. M. 1. Alecu Costică 23. Dinu Munte 44. Iureș Ștefan 65. Pop Gheorghe 2. Alexovici Antoaneta 24. Domocos Géza 45. Kopándi Alexandru 66. Popa Ion 3. Amariei Constantin 25. Dumitru Victor 46. Lăbunel Vaier 67. Popescu Dumitru 4. Apostol Maria 26. Enache Marcel 47. Leica Adam 68. Pungă Elisabeta 5. Arhideanu Liviu 27. Ene Oprea 48. Lupu Costică 69. Rajec loan 6. Bartha Margareta 28. Florea Vasile 49. Manciuc loan 70. Ristache Florea 7. Bejan Dumitru 29. Fodor Alexandru 50. Mateescu Cornelia 71. Roman Hotea Petru 8. Bilal Leman 30. Fulöp Irina 51. Medgyasai Francisc 72. Roşu Ioan 9. Bîrlea Ştefan 31. Găvruş Gheorghe 52. Merei Nicolae 73. Schiffer Magda 0. Birzescu Filofteia 32. Gheorghe Nicolae 53. Micota Gheorghe 74. Sebeşan Virgil 1. Bögözi Ana 33. Giurgiu Alexandrina 54. Moldovan Zenovie 75. Spiridon Ana 2. Budura Maria 34. Grasoi loan 55. Munteanu Eleonora 76. Stanciu Dumitru 3. Buzatu loan 35. Grigoraș Ecaterina 56. Măstase Mitroi 77. Tarcan Constantin 4. Ciovirnache Gheorghe 36. György Ambrus 57. Nicoară Alexandru 78. Trofin Virgil 5. Cîrcei loan 37. Hajdú Győző 58. Olteanu Miron 79. Tudor A. Valeria 6. Clifina Constantin 38. Hera Florea 59. Petre Gheorghe 80. Ungureanu Georgeta 7. Coconcea I. Cristache 39. latin Veselin 60. Petre C. Ion 81. Varadi Iudith 9 Crite3 PolizuTM 40 **‘escu Ioan 6. Petre S. Maria 52. Vereș Nicolae o’ Dan 1Desbhi'ZU 41 ,onescu Dumitru Ioan 62. Petrov Ivan 83. Vintilă Florea 1. Dan Gavrila 42- Isacov Nevenca 63. Petrovici Vaslle 84. Viorel Viorica 2. Dan Cristina 43. Istrate Mihai 64. Piucă Petru 85. Winter Richard Membrii supleanţi ai Comitetului Central al U. T. M. 1. Andrica Ion 2. Brad Ion 3. Catranici Ileana 4. Chirilă Maria 5. Ciobanu Valeriu 6. Constantin Viorica 7. Croicu Dumitru 8. Dumitriu Stelian 9. Eisenbürger Grete 10. Enache Elena 11. Farczádi Elisabeta 12. Foltiska Francisc 13. Gidiman Margit 14. Grosu Silvia 15. Hnatiuc Victor 16. Iorga Maria 17. Iovănescu Eugenia 18. Mahler Fred 19. Manolescu Diogene 20. Marinescu Toma 21. Mija Ioan 22. Nadu Gh. loan 23. Nabacevschi Grigorii 24. Nichita Iosif 25. Pacoste Corneliu 26. Petrovici Camenco 27. Prisecan Vasile 28. Rotaru Anişoara 29. Sandu Dumitru loan 30. Săuciuc loan 31. Sărățeanu Maria 32. Stanciu Rafira 33. Tănase Valentin 34. Trandafir Gheorghe 35. Vulpe Nicolae 36. Zamfirescu Stela Membrii Comisiei centrale de revizie 16. Smărăndeanu Simion 17. Tudorariu Constanţa 18. Vlad Vasile 19. Ziman Andrei 1. Azoiţe Vasile 2. Cimpoi Mihai 3. Ciurdăreanui Valeria 4. Faifer Iosif 5. Gavrea Iosif 6. Grivei Gheorghe 7. Lărgeanu Maria 8. Lungu Iordana 9. Matache Elisabeta 10. Mihăescu Maria 11. Neagoe Vasile 12. Postelnicu Tudor 13. Rugea Sabin 14. Șerban Dumitru 15. Simonca Iuliu Şedinţa plenară a Comitetului Central al Uniunii Tineretului Muncitor Comitetul Central al Uniunii Tineretului Muncitor, ales de cel de al II-lea Congres al U.T.M., s-a întrunit în şedinţă plenară în dimineaţa zilei de 30 iunie 1956. MEMBRII BIROULUI C.C. AL U.T.M. Plenara a ales în unanimitate Biroul C.C. al U.T.M. în următoarea componenţă: Apostol Maria, Bejan Dumitru, Bîrlea Ştefan, Cîrcei Ion, Domocoş Gheza, Iliescu Ion, Ionescu Ion, Kopandi Alexandru, Mateescu Cornelii, Munteaiu Eleonora, Olteanu Miron, Petre Gheorghe, Popescu Dumitru, Trofin Virgil, Winter Richard. MEMBRII SUPLEANŢI AI BIROULUI C.C. AL U.T.M. * Următorii tovarăşii au fost aleşi în unanimitate membri supleanţi ai Biroului: Florea Vasile, Isakov Nevenka, Manciuc Ion, Ristache Florea, Spiridon Ana, Vintilă Fiorea. SECRETARIATUL C.C. AL U.T.M.* Plenara a ales în unanimitate Secretariatul C.C. al U.T.M. Prim secretar al C.C. al U.T.M. a fost ales tov. Trofin Virgil. Ca secretari ai C.C. al U.T.M. au fost aleşi tovarășii: Cîrcei Ion, Iliescu Ion, Kopandi Alexandru, Mateescu Cornelia, Petre Gheorghe. ŞEDINŢA COMISIEI CENTRALE DE REVIZIE In cursul dimineţii de 30 iunie a avut loc şedinţa de constituire a Comisiei Centrale de Revizie. A fost ales ca preşedinte tov. Neagoe Vasile.