Steagul Roşu, septembrie 1957 (Anul 4, nr. 1060-1084)

1957-09-01 / nr. 1060

CU PRILEJUL ÎMPLINIRII A 10 ANI DE APARIŢIE A ZIARULUI „ELŐRE” Ziarul ,,Előre" împlineşte 1O ani de la apariţie, 1O ani în care timp colectivul redacţional s-a străduit să-şi aducă contribuţia sa la unchi. Uzarea oamenilor muncii de naţionalitate maghiară la opera de construire a socialismului in patria noastră. Prin materialele variate şi interesante, ziarul „Előre" a prezentat cititorilor săi succesele obţinute pe liantul construcţiei socialiste de oamenii muncii din diferitele sectoare ale economiei naţionale. Cu prilejul celui de al 10-lea an de apariţie, colectivul redacţional al ziarului Steagul roşu trimite redacţiei şi colaboratorilor ziarului „Előre" un cald şi tovărăşesc salut. • Prezidiul Marii Adunări Naţionale a Republicii Populare Române a emis un Decret pentru conferirea „Ordinului Muncii“ clasa I a ziarului ..Előre“, cu prilejul a zece ani de apariţie şi pentru merite deosebite in activitate. ZIUA AVIAŢIEI R. P. R. (Urmare din pag. I-a) ultima vreme succese deosebite. Teodor Tănăsescu a stabilit recordul mondial la 1,82 m in proba de aterizare la punct fix la paraşutism, Moldoveanul Anania a realizat cu aeromodelul captiv cu reacţie viteza de 275 km pe oră, iar în recentul concurs de la Moscova a cucerit titlul de campion european la proba de motomodele zbor liber. Planorista Aurelia Roşianu a fixat recordul republican zburînd în linie dreaptă fără escală 285 km. O dezvoltare uriaşă a căpătat şi aviaţia utilitară. Cea mai mare realizare în acest domeniu este înfiinţarea de noi ramuri ale aviaţiei cum ar fi cele puse in slujba agriculturii, silviculturii, pisciculturii etc. Zilnic avioanele aviaţiei sanitare transportă bolnavi ce necesită intervenţii chirurgicale urgente, din diferite colţuri ale ţării către cele mai mari spitale. De asemenea tot avioanele sanitare a fa urgent medicamentele necesare tratării oamenilor muncii bolnavi. Acest lucru denotă caracterul popular al aviaţiei, denotă faptul că îu ţara noastră aviaţia este pusă în slujba omului. Dar acest caracter al aviaţiei iese şi mai mult în evidenţă urmărind contribuţia pe care o aduc dezvoltării economiei şi celelalte ramuri ale aviaţiei utilitare. Aviaţia agricolă a contribuit din plin la lupta împotriva dăunătorilor plantelor. Pe mii de hectare avioanele aviaţiei sanitare au răspîndit prafurile ucigătoare ale dăunătorilor culturilor. Aviaţia silvicolă pe lingă faptul că a contribuit la acţiunea de împădurire a avut şi un rol însemnat la protecţia contra incendiilor. De asemenea aviaţia şi-a adus aportul la descoperirea bancurilor de peşte. Acordind atenţia cuvenită întăririi capacităţii de apărare a patriei, in anii regimului democrat-popular, partidul şi guvernul au pus un accent sporit pe întărirea Forţelor Aeriene Militare. Astăzi, poporul nostru dispune de o aviaţie militară puternică, în stare să străjuiască cu străşnicie şi vigilenţă cerul patriei noastre dragi. Aviaţia militară este dotată cu: avioane moderne, avioane de mari viteze şi mari Înălţimi. Pentru mînuirea acestei tehnici Înaintate partidul şi guvernul au acordat toată atenţia făuririi de cadre capabile să mînuiască tehnica modernă. Piloţi ca Molnár Ioan, Tîrnăveanu Liviu, Virág Mihai şi mulţi alţii, zburători încercaţi, pricepuţi mânuitori ai tehnicii reactive constituie adevărate exemple de muncă stăruitoare în perfecţionarea continuă a măiestriei lor de zburători. Numărul bunilor trăgători aerieni este intr-o continuă creştere. Printre aceştia de multă preţuire se bucură piloţii Coman Ioan, Ciofu Radu şi alţii. Sărbătorind Ziua Aviaţiei R.P.R. aviatorii raportează poporului muncitor că vor răspunde cu cinste încrederii ce le-a fost acordată angajindu-se că vor munci cu mai mult avînt pentru a întări și mai mult capacitatea de apărare a patriei. Sărbătorirea Zilei aviaţiei la combinatul agroalimentar VIDRA (De la corespondentul nostru). Ieri după amiază muncitorii combinatului agroalimentar „50 Decembrie“ din raionul Vidra, au sărbătorit Ziua aviaţiei R.P.R. In sala dluhului, după terminarea orelor de lucru, tov. Ion Nicollae, preşedintele comitetului sindical a ţinut conferinţa: „Ziua aviaţiei R.P.R.“ In gospodăria colectivă „Elena Pavel" din comuna Roata raionul Videle, brigada condusă de Trincă S. Paraschiv însilozează 4’ vagoane de porumb furajer. VIAŢA DE PARTID La un curs de calificare a rtronacandistilor Se apropie deschiderea noului an şcolar in învăţămîntul de partid. In vederea desfăşurării în bune condiţiuni a activităţii cercurilor şi cursurilor, comitetul raional de partid Domneşti a luat din timp măsurile necesare. Au fost selecţionaţi propagandiştii, iar majoritatea organizaţiilor de bază din raion, sub îndrumarea instructorilor teritoriali, au încadrat membrii şi candidaţii de partid precum şi un număr însemnat de oameni ai muncii nemembri de partid în cercuri şi cursuri. Comitetul raional acordă o atente deosebită pregătirii propagandiştilor. Un număr de 24 propagandişti au fost trimişi la Bucureşti unde au urmat timp de 15 alle un curs de calificare organizat de Comitetul regional de partid. Ceilalţi propagandişti sunt pregătiţi la sediul comitetului raional. Zilele acestea s-au ţinut primele lecţii din cadrul cursului de pregătire a propagandiştilor din raionul Domneşti. Este de remarcat faptul că printre participanţi la acest curs se numără şi tovarăşi din aparatul comitetului raional de partid, care potrivit hotărîrii biroului raional vor conduce cercuri şi cursuri de partid în diferite unităţi socialiste din agricultură, sate şi instituţii. Propagandiştii cursurilor serale de partid au studiat lecţia „Despre formele socialiste de producţie agricolă. Superioritatea marii agriculturi socialiste faţă de mica producţie de mărfuri şi marea producţie agricolă capitalistă“, predată de tov. Gheorghe Cereanu, secretar al comitetului raional de partid. Expunerea lecţiei ca şi seminarul care a urmat au prilejuit o dezbatere amănunţită a problemelor legate de transformarea socialistă a agriculturii în raionul Domneşti. Propagandiştii au vorbit despre experienţa organizaţiilor de partid şi a comitetelor executive ale sfaturilor populare în munca pentru cooperativizarea agriculturii, subliniind necesitatea de se desfăşura o muncă politică continua şi perseverentă in rîndul ţăranilor muncitori pentru a-i antrena spre formele socialiste de cooperare în producţia agricolă. Propagandiştii s-au angajat să răspîndească experienţa pozitivă a organizaţiilor de partid care au obţinut cele mai bune rezultate în acest domeniu. Lecţia şi discuţiile din seminar au insistat asupra problemelor privind întărirea economico-organizatorică a gospodăriilor agricole colective şi a întovărăşirilor agricole. Propagandiştilor care vor conduce cercurile de istorie a P.M.R. li s-a expus lecţia „Pregătirea şi înfăptuirea insurecţiei armate de la 23 August 1944 sub conducerea P.C.R. Desfăşurarea revoluţiei democrat-populare în condiţiile eliberării ţării noastre de către Armata Sovietică“. Această lecţie a fost de asemenea urmată de seminar. Toţi propagandiştii au audiat apoi lecţia întitulată „Rolul conducător al P.M.R., factor hotărîtor pentru victoria construirii socialismului în ţara noastră“ expusă de tov. Marcu Birlam, responsabilul seminărului permanent de pe lîngă comitetul raional. Propagandiştii participanţi la curs au primit şi unele indicaţii cu privire la metodele ce trebuie să le folosească în conducerea cercurilor şi cursurilor de partid. In acest sens, tov. Dumitru Georgescu, propagandist al unui curs seral din comuna Cornetu, a pregătit un referat cu tema: „Cum conduc un seminar“. Referatul a fost urmărit cu interes şi s-a dovedit deosebit de util, întrucît unii propagandişti sunt noi în această muncă. La viitoarea pregătire a propagandiştilor va fi prezentat un referat despre întocmirea şi expunerea cuvîntului introductiv. Totodată se va organiza o întîlnire între propagandişti şi conducători ai unităţilor socialiste din agricultură care vor vorbi propagandiştilor despre felul cum este organizată şi cum se desfăşoară munca în gospodăriile colective şi întovărăşirile respective şi despre rezultatele obţinute de ele în acest an. In faţa propagandiştilor se vor ţine de asemenea conferinţe în legătură cu situaţia internaţională. DUMINICA 1 SEPTEMBRIE 1857 PROGRAMUL I 7.00 Sfaturi pentru ţărani. 7.10 Muzică uşoară rominească. 7.44 Muzică simfonică. 8.20 Teatru la microfon pentru copil. 9.20 Anunţuri şi muzică. 9.30 Melodii populare romîneşti. 10.00 „De toate pentru toţi“. 11.00 Revista presei. 11.16 Cvartet de coarde în st bemol major, „Cvartetul de vinătoare“ de Mozart. 11.37 Suite corale de compozitori romîni. 12.00 Anunţuri şi muzică. 12.20 Muzică din operete. 13.00 Buletin de ştiri şi buletin meteorologic. 13.15 Cîntă orchestra de muzică populară Radio. 13.45 cotele apelor Dunării. 14.00 Muzică uşoară. 14.30 Concert de estradă. 15.15 Concert simfonic. 16.00 Program pentru iubitorii muzicii populare romîneşti. 16.30 Jurnalul satelor. 17.10 Cîntece. 17.30 Muzică uşoară. 18.00 Muzică. 19.00 Buletin de ştiri. 19.05 Muzică. 19.30 „Drui»*ţtt veseli". 20.00 Jocuri populare ron&neşti. 20.15 Teatru la microfon: „Salata“. 22.00 Buletin de ştiri şi buletin meteorologic. 22.15 Emisiune sportivă. 22.30 Muzică de dans. 23.52—23.55 Buletin de ştiri. PROGRAMUL II 7.00 Muzică populară rorhinească. 7.30 Cintece. 7.50 Buletin de ştiri. 8.00 Radio Ţepeluş. 8.20 Muzică uşoară. 8.40 TEATRE : Teatrul Tineretului (Arenele Libertăţii) orele 20 : Masca lui Neptun; Teatrul „C. Nottara“ orele 20 : Patriotica Română ; Teatrul Evreiesc de Stat (Grădina de vară) orele 20,15 : Hai să rîdem ; O.S.T.A. (Grădina de vară a Teatrului „Ţăndărică") orele 20,30 : Vrei să fii nevasta mea ? ; Teatrul Satiric-Muzical „C. Tănase“ (Grădina „Boema") orele 20 : Bujor al 12-lea; Circul de Stat, orele 20,30 : Cutia cu surprize. CINEMATOGRAFE : Patria, Central Unirea. Ei iubeau viaţa; Republica, Bucureşti, progresul, Alex, sahia, Libertăţii : Vultur 101 ; Victoria : Dansez cu tine; Magheru, Lumina : Discordie ; I. C. Frimu : Richard al III- lea ; V. Alecsandri, Elena Pavel: In calea trăznetului ; Munca : Fiica Tibetului ; Doina, Moşilor, Volga, Gh. Doja: Fedra ; Maxim Gorki : omul şi fiara ; Flacăra, înfrăţirea între popoare ; Două victorii ; Tineretului : Un piciet în munţi; Timpuri noi: Actualitatea în imagini, Casa de pe strada noastră, Privelişti din Bulgaria, Micul Sego ; Alex. Popov : Trandafirii lui Alah; Goviţa: Vagabondul (ambele serii) ; Vasile Boaită, Mioriţa : Camelia; Arta: Vrăjitorul; Cultural, 23 August, 1 Mai: Intr-un ceas bun; Const. David: Jocul cu viaţa ; Aurel Vlaicu: înălţimi; T. Vladimirescu: Romeo şi Julieta ; Donca Simo : Corăbiile atacă fortăreţele ; Iile Pintiile : Inima cîntă ; M. Eminescu, Olga Banele : Pasărea furtunii ; Gh. Coşbuc : Don Juan ; Popular : Titi Buhaglundă ; Alianţa: Noapte de carnaval; Jr. Bălcescu : Mazurca dragostei. Program Interpretat de solişti de muzică populară rominească. 9.10 Coruri celebre din opere. 9.30 Revista presei străine. 9.50 Muzică uşoară românească. 10.20 Cu cîntecul şi jocul din regiune în regiune. 10.50 Fragmente din concertul soliştilor laureaţi la concursul artistic internaţional din cadrul celui de al VI-lea Festival Mondial al Tineretului de la Moscova. 11.37 înregistrări de la Festivalul muzical Internaţional „Primăvara la Praga“ — 1957. 13.22 Muzică de estradă. 14.00 Buletin de ştiri şi buletin meteorologic. 14.15 Cîntă Sofia Popa Şi Marcel Budală. 14.45 „Cunoaşteţi interpretul ?*. 15.15 Muzică uşoară. 15.35 Anunţuri şi muzică. 15.45 Muzică distractivă. 16. 00 Vorbeşte Moscova ! 16.30 Muzică cerută de ascultători. 17.30 In vîrtejul focului. 18.00 „La porţile raiului“. 18.30 Muzică uşoară imprimată pe discuri Electrecord. 19.00 Din viaţa muzicienilor. 19.15 Melodii populare romîneşti. 19.45 Pagini de satiră şi umor. 20.00 Buletin de ştiri şi sport. 20.05 Muzică de dans. 21.00 Vechi melodii populare romîneşti. 21.30 Muzică de dans. 22.30 Album de romanţe. 23.00 Buletin de ştiri, buletin meteorologic şi sport. 23.10 — 24.00 „Maeştrii artei sovietice“. LUNI * SEPTEMBRIE 1957 . . ■ • 1 PROGRAMUL I 7.00 Buletin de ştiri. 7.03 Muzică distractivă. 7.15 Copiii cîntă. 7.30 Anunţuri şi muzică. 7.40 Concert de dimineaţă. 8.10 Din cîntecele şi dansurile popoarelor. 8.43 Muzică simfonică. 9.30 Ştiinţa învinge. 10.00 Selecţiuni din opera „Lucia di Lamermoor“. Hop Buletin de ştiri. 11.03 Prelucrări de folclor ale compozitorilor noştri. 11.45 Traista cu poveşti. 12.00 Anunţuri şi muzică. 12.10 Concert de prînz. 13.00 Buletin de ştiri. 13.05 Muzică populară rominească interpretată de cîntăreaţa Ileana Grigoriu şi violonistul ştefan Bratescu. 13.30 Emisiune literară cu prilejul aniversării R. D. vietnam. 13.45 Cîntece patriotice de compozitori sovietici. 14.00 Valsuri. 14.30 Cotele apelor Dunării. 14.45 Muzică populară romînească. 15.00 Buletin de știri. 15.00 Muzică corală romînească. 15.30 Tribuna Radio. 15.45 Concert simfonic de muzică romînească. 16.30 Sfaturi gospodăreşti. 16.40 „Săptămînă muzicii bulgare". 17.00 Buletin de ştiri şi buletin meteorologic. 17.15 Recomandări din program. 17.19 Noi medicamente romîneşti. 17.30 Concert pentru copii. 18.00 Vorbeşte Moscova ! 18.30 Muzică uşoară. 19.00 Buletin de ştiri şi comentariu. 19.10 Program de cîntece vietnameze, cu prilejul celei de a 12-a aniversări a constituirii R. D. Vietnam. 19.30 Radioraportaj. 19.45 Cîntece şi jocuri populare. 19.55 „Noapte bună, copii". 20.00 Cîntece şi jocuri populare (continuare). 20.30 Muzică uşoară de Theodor Sibiceanu şi Puiu Rubinstein. 21.00 Ciclul „Viaţa nouă a popoarelor în muzică". 21.16 Balade şi jocuri populare romîneşti. 22.00 Buletin de ştiri, buletin meteorologic şi sport. 22.30 Cîntece lirice. 23.00 Ciclul „Dirijorul săptămînii“. 23.52—23.55 Buletin de ştiri PROGRAMUL II 14.00 Buletin de ştiri. 14.03 Melodii populare romîneşti. 14.30 Povestirea „Un om bâtrîn". 14.45 „Frumoasă eşti patria mea“. 15.00 Arii şi duete din operete. 15.30 Anunţuri şi muzică. 15.40 Muzică populară din Moldova. 16.00 Buletin de ştiri şi buletin meteorologic. 16.15 Recomandări din program. 16.20 Muzică uşoară. 16.45 Concertul pentru vioară şi orchestră în ml minor. 17.15 Cărţi şi eroi. 17.30 Program de muzică populară. 18.00 Buletin de Ştiri. 18.05 Cvintetul opus 115 în si minor de Brahms pentru cvartet de coarde şi clarinet. 18.45 Anunţuri şi muzică. 18.55 Sfatul medicului. 19.00 Concertee estradă. 20.00 Buletin de Ştiri. 20.03 Lucrări muzicale de Achim Stoia. 21.00 Buletin de ştiri. 21.05 Teatru la microfon : „Plicul". 28.50 Jocuri populare romîneşti. 23.00 Buletin de ştiri, buletin meteorologic şi sport. 23.15—24.00 Concert de noapte. steagul. roşu Din activitatea Teatrului de Estradă al alaiului popular al regiunii mali După o scurtă întrerupere pe timpul vacantei de vară, colectivul Teatrului de Estradă al sfatului popular al regiunii Bucureşti şi-a reluat activitatea începîmd de la 20 august. In momentul de fată, teatrul îşi continuă turneul în raioanele regiunii noastre cu spectacolul de mare succes: „O surpriză la estradă“. Pînă acum, au fost prezentate spectacole în localităţile: Botoroaga (Drăgăneşti-Vlaşca), Videle, Titu, Călugăreni şi Comana (Vidra), iar în zilele următoare vor mai fi vizitate comunele Budeşti, Curcani şi altele din raionul Olteniţa. De asemenea, teatrul va întreprinde, cu acelaşi spectacol, un turneu de o săptămînă în satele şi comunele raionului Călăraşi, urmînd ca de la 25 septembrie să plece pentru 30 de zile într-un nou turneu prin ţară, urmînd itinerarul: Valea Prahovei, Oraşul Stalin, Făgăraş, Sibiu, Sighişoara, Cluj şi localităţile miniere din Valea Jiului. Pentru stagiunea de toamnă, colectivul teatrului are in pregătire un nou spectacol de estradă, la realizarea căruia au colaborat: N. Stroe, A. Felea, maestru de balet Floria Capsali-Dumitrescu şi alţii. Spectacolul se bazează pe o formulă artistică originală menită să îmbine în chip reuşit şi atractiv textul, muzica şi dansul, oferind în acelaş timp posibilităţi noi de valorificare a folclorului. Se mai află în pregătire un spectacol de proză cu scenete scurte privind problemele transformării socialiste a agriculturii la care lucrează cîteva grupuri restrise de actori, ce vor întreprinde separat turnee în satele și comunele regiunii. Tot pentru stagiunea de toamnă, colectivul teatrului pregăteşte un recital de muzică şi dans, bazat pe formula brigăzii artistice de agitaţie,, cu care, de asemenea, va întreprinde turnee în cuprinsul regiunii Bucureşti. Comisia de organizare a Campionatelor Internaţionale de atletism ale R.P.R. se află în plină activitate. Nenumărate probleme tehnice şi de organizare, diverse confirmări din partea ţărilor invitate şi punerea la punct a tuturor detaliilor privind această competiţie de mare amploare, necesită o muncă coordonată, căreia diferitele subcomisii îi fac faţă cu deosebit succes. Desigur, cititorii noştri sînt dornici să afle noutăţi în legătură cu ediţia jubiliară a Campionatelor. Iată citeva din acestea. Printre sportivii sovietici care se vor deplasa la Bucureşti notăm pe atletul ucrainian Vladimir Sitkin, care s-a impus zilele trecute cu prilejul campionatelor unionale, cucerind titlul la săritura în Înălţime, cu 2,09 m, înaintea recordmanului lumii Stepanov şi a consacratului Kaşkarov. Vor mai veni: Loşilov — campion la greutate, cu o aruncare de 16,72 m„ Nina Kuzmina, campioană pe anul acesta cu 6,22 m, la lungime şi deţinătoarea celei mai bune performanţe mondiale cu 6,29 m, — A. Mihailov- campion la 110 m. garduri, Volodin, Sokolov (1500 m), Dolniceva (greutate), S. Ponomarev şi Rjikin (3000 m. obstacole), Homutova şi Avramova (400 şi 800 m), Liciev şi Levagalov (400 m. garduri), etc. ATENŢIE LA EVANTAIUL PENTRU ARUNCAREA GREUTĂŢII Alarma s-a dat de atunci cînd s-a aflat de participarea dublului campion olimpic, recordmanul mondial Parry O’Brien. După cum se ştie, acesta a realizat la 1 noembrie 1956 un nou record mondial cu o performanţă de 19,25 m. Or, prezenţa primului aruncător de greutate din lume la Bucureşti, ridică o problemă inedită: ce se va face cu evantaiul de la aruncarea greutăţii, care, pe stadionul Republicii, are o lungime de numai 17,50 m? In faţa acestei situaţii, au fost convocaţi de urgenţă specialişti, care au decis să se mute cercul de aruncare a greutăţii cu 2 metri înapoi, astfel încît şi atletul american să poată face execuţii reglementare. In legătură cu acest sportiv, mai putem da şi alte amănunte; el are talia de 1,88 m. şi în ciuda greutăţii de 100 kg. a reuşit să scoată pe 100 m. performanţa excelentă de 10,7. De asemenea s-a remarcat la lungime, cu o săritură de 7,30 m, iar la disc cu o aruncare de 56,91 m. In privinţa aruncării greutăţii O’Brien a modernizat aşa numita tehnică a „drumului lung", atletul pornind să execute aruncarea cu spatele în direcţia de lansare. In felul acesta a realizat performanţe excepţionale. Mai precizăm că în acelaşi fel a început să arunce şi campionul nostru Aurel Raica, care obţine succese tot mai frumoase. Un alt component al lotului american, atleta de culoare Earle Brown, clasată pe locul 6 la greutate şi pe locul 4 la disc, la Olimpiada de la Melbourne, are talia de 1,80 m. şi greutatea de... 130 kg. NOI ÎNSCRIERI Atleţii unguri, care iniţial nu se înscriseseră la Campionatele internaţionale ale R.P.R, au anunţat ieri telefonic participarea cu 10 sportivi. Printre aceştia notăm pe Krasnai la suliţă (78,19 m), Bodo la înălţime (2,02 m) Kazi la 800 m, femei (2:08), Seredi la disc femei (48 m), Boke la 800 m (1:53), şi 1500 m (3:50), Ktarş la 400 m (50 sec.), şi 800 m (1:52,5), Sîmon-campionul R. P. Ungare la maraton şi alţii. Cu Ungaria, numărul ţărilor participante la Campionatele Internaţionale de atletism se ridică la 22. Peste cîteva zile se mai aşteaptă confirmarea federaţiei finlandeze. In privinţa sosirilor, atleţii unguri vor fi la Bucureşti la data de 12 septembrie. Mai curînd vor veni atleţii albanezi, sosind din U.R.S.S., unde au rămas de la Jocurile Prieteneşti. Lotul chinez, care se află în R.D.G., va veni în ţară împreună cu sportivii germani. In jurul datei de 9 septembrie sînt aşteptaţi atleţii americani. RĂSFOIND PROGRAMUL ÎNTRECERILOR A fost stabilit programul Întrecerilor celei de-a X-a ediţii jubiliare, a Campionatelor internaţionale de atletism ale R. P. Romíno. In prima zi, sîmbătă 14 septembrie, după festivitatea de deschidere a La numai 29 de zile de jocul cu Iugoslavia, avem azi la Bucureşti două meciuri derbi. Cele patru echipe bucureştene au stîrnit totdeauna mare interes pentru întîlnirile spectaculoase ce le furnizau. Cei 44 de jucători care vor evolua azi pe stadionul 21 August, vor fi sub observaţia antrenorilor echipei naţionale în vederea jocului cu Iugoslavia A şi B. Dinamo are azi ca partener de joc pe Locomotiva Bucureşti, la care ciin zece partide jucate cu ea, a cîştigiat 5, a pierdut 4 şi una a fost egală. Iată de ce înclinăm să credem că Dinamo nu va fi echipa care să permită o reabilitare feroviarilor. Mai ales că la Dinamo reintră Ene, şi echipa este în formă. In plus să nu uităm că feroviarii sînt azi pentru a treia oară pe teren intr-un meci oficial în decurs de 8 zile. Vor avea ei campionatelor, spectatorii vor putea urmări finalele următoarelor probe: 100 m femei, 100 m bărbaţi, 800 m bărbaţi, 400 m femei; 400 m garduri; 5000 m plat; 20 km. marş, disc bărbaţi; lungime femei, triplu salt, greutate femei. Ziua a doua a campionatelor, duminică 15 septembrie, programează la ora 15.30 spectaculoasa probă de săritură cu prăjina şi în acelaşi timp: suliţă femei, maraton, înălţime bărbaţi, aruncarea ciocanului, greutate bărbaţi, 80 m garduri, 400 m bărbaţi, 800 m femei, 200 m femei, 3000 m obstacole, ştafeta 4x100 m bărbaţi. Luni 16 septembrie, în ultima zi a campionatelor, se vor desfăşura următoarele probe: 50 km marş, suliţă bărbaţi, lungime bărbaţi, 10.000 m plat, înălţime femei, disc femei, 110 m garduri, 1500 m, 200 m bărbaţi, ştafetele: 3x800 m femei, 4x100 la femei şi 4x400 m bărbaţi, după care va avea loc festivitatea de închidere. puterea să treacă azi acest hop greu? Partida C.C.A.—Progresul va începe la ora 17, sub conducerea arbitrului Varga (Cluj). Meciul echipei militare cu Progresul este atractiv, deşi acum Ozon, va fi un tribune şi va... privi la colegii săi, pe care nu-i va putea ajuta decît... vocal. ca dealtfel şi Bone pe cei de la C.C.A. Pînă acum C.C.A. a întrecut Progresul de trei ori, Progresul a cîştigat odată şi odată au terminat la egalitate. Acesta-i bilanţul de pînă acum între cele două formaţii. Progresul are astăzi încă un handicap. E vorba de lipsa lui Soare, care contează mult în apărarea echipei. Privit prin această prismă, jocul va reveni C.C.A.-ului. Alte meciuri ale etapei sînt: Energia Petroşani-Energia Ploeşti, Ştiinţa Timişoara-Energia Tg.-Mureş, Energia Oraşul Stalin-Dinamo Cluj şi Progresul Oradea-Flamura roşie Arad. Vor fi menţinuţi actualii fruntaşi (E-Energia şi. C.C.A.) sau surprizele vor răsturna clasamentul? Vom vedea. Posturile noastre de radio vor transmite pe programul I la ora 16,15 şi 18 reprizele a doua ale meciurilor de pe stadionul 23 August. Noutăţi în legătură cu Campionatele Internaţionale de atletism ale Un cuplaj interesant pe stadionul 23 AUGUST „O surpriză la Estradă" PROGRAMUL SPECTACOLELOR IN REGIUNEA BUCUREŞTI ÎNTRE 2-8 SEPTEMBRIE 1957 ALEXANDRIA : Cinematograful „Vasile Roaicu“ : 2—4 : Urme pe zapadă, 5—8 : Stan şi Bran studenţi la Oxford. BOLINTIN VALE : Cinematograful „M. Eminescu“ : 2—4 : Prăpastia, 5—8: Prea tîrziu. BUFT®A : Cinematograful „îNikos Boloiannis*: 2—4: Tinereţe zbuciumată; 5—8 : Prietene de noapte. CALARAŞI : Cinematograful „Al. Sabla“ : 2—8 : Dalibor. GIURGIU : Cinematograful „Ude Pintilie“ : 2—8 : Fedra ; Cinematograful : „Olga Banele** : 2—8 : Vocaţie. OLTENIŢA: Cinematograful „Flacăra“ : 2—4 : Tu şi camarazii tăi ; 5—8 : Pătratul 45. ROŞIOlai : Cinematograful „Carpaţi**: 2—8 : încotro ? ; Cinematograful „Iile Pintilie“ : 2—8 : Dansez cu tine. SLOBOZIA : Cinematograful „Vasile Ioaită“ : 2—4 : Pătratul 45, 5—8 : Citadela sfărîmată. TURNU MĂGURELE : Cinematograful „Dunărea“ : 2—8 : Titi Buhoghindă . Cinematograful „Gh. Gheorghiu-Dej“ : 2—8 : Coasta lui Adam. ZIMNICEA : Cinematograful „Progresul“ : 2—4 Hamlet. 5—8 : Rîpa dracului. URZICENI : Cinematograful „Pacea“: 2—4 : Papa Dolar, 5—8: Mai presus de dragoste. PF RIS : Cinematograful „George Enescu“ : 3—5 : Căluşen ; 6—8 : Bulevardul principal. RACARIA Cinematograful „Republica‘* , 2—4 : Prăpastia, 5—8 : Moara cu noroc. STAREA TIMPULUI Institutul Meteorologic Central anunţă In Bucureşti şi regiunea Bucureşti în următoarele 24 de ore, vremea va fi răcoroasă şi nestabilă cu cerul variabil, temporar noros după-amiază cînd condiţiile devin favorabile averselor de ploaie. Temperatura staţionară, noaptea va fi cuprinsă între 11 şi 13 grade iar ziua între 22 şi 25 grade. Vînt slab pînă la potrivit din nord est. In următoarele 3 zile, vremea va fi în curs de încălzire uşoară şi treptată cu nopţi răcoroase. Cerul va fi mai mult senin. Vînt slab. Temperatura în creştere. Progresul I. T. B.— Energia I. O. R. 3-0 Campionatul orăşenesc de fotbal, a fost inaugurat ieri pe terenul din Dudeşti, cu partida dintre Progresul I.T.B. şi Energia I.O.R. Pe un teren excelent, cu un gazon impecabil, am asistat la o partidă de bună factură tehnică. A fost o încîntare, această dispută dintre itebişti şi cei de la I.O.R. Joc dinamic, dus într-un tempo extrem de susţinut, cu execuţii tehnice bune şi cu o vădită preocupare de a se găsi cu balonul, de a juca colectiv, în adîncime şi cu multe şuturi la poartă. Aşa s-a jucat ieri. Şi pentru aceste lucruri bune, ambele echipe au fost aplaudate, iar noi le elogiem fără rezervă. A învins Progresul I.T.B. cu 3—0 (1—0), pentru că a fost mai bun, mai rutinat, a fost mai eficace. Învingătorii antrenaţi de Sfera, au arătăt o mai mare maturitate în joc. A condus arbitrul Dulea. Azi începe concursul internaţional de călărie Baza hipică din Calea Prevnei va găzdui, începind de astăzi, o importantă competiţie sportivă: concursul internaţionalde călărie. La acesta participă loturi valoroase a numeroase ţări, în frunte cu U.R.S.S., Ungaria, Bulgaria, etc. In faţa acestora, călăreţii romîni, care au repurtat nenumărate succese în trecut, vor trebui să dea un nou şi sever examen de maturitate. Nu ne îndoim că reprezentanţii noştri vor fi la înălţimea aşteptărilor, dovedind încă odată clasa lor ridicată. In primul rînd contăm pe forma CICLISM : începerea săptămînii ciclismului, campionatele Capitalei pe velodromul Dinamo, de la ora 9 dim. TîR : Campionatele republicane la poligonul Tunari, de la ora 9 dim. HANDBAL : Inaugurarea campionatului republican masculin de handbal cu jocul C.C.A .— Recolta Jimbolla Ora 10 dim. pe terenul C.A.M. Belvedere. CANOTAJ : Concurs de caiac-canoe pe lacul Snagov de la ora 9 dim. FOTBAL : Jocuri din categoria A, B şi C pe terenurile Dinamo Obor (ora 9,30 Dinamo 6 — Dinamo Bacău), Giuleşti (Progresul C.P.C.S. — Dinamo Bîrlad ora 9,30), Energia Dudeşti (Energia 23 August — Locomotiva Galaţi meci categoria C, ora 10,30) şi 23 August (Locomotiva — Dinamo ora 15,15 şi C.C.A. — Progresul ora 17). CĂLĂRIE : Concurs internaţional de călărie pe baza hipică din Calea Pievnei de la ora 14. Din lumea rugbiului • In luna septembrie, Capitala noastră va fi vizitată de echipa reprezentative a Poloniei. Oaspeţii vor intilni echipa reprezentativă de tineret dinere , fac parte multe speranţe ale rugbiului nostru ca Mateescu, Gherasim, Zlătoianu, Luscan, Teodorescu, Tibuleac etc. Formaţia poloneză va mai juca cu echipele Energia şi Locomotiva. • Echipa Start Poznan care eîntreprins un turneu în ţara noastră va susţine azi ultimul meci din acest turneu, cu echipa din Tîrnăveni. • Prima etapă de cupă a fost programată la 25 septembrie. In această zi se vor intilni Dinamo şi Locomotiva, excelenţă în care se află Vasile Pinciu, pe însuşirile verificate ale concurenţilor Gh. Teodorescu şi N. Mihalcea, precum şi pe spiritul de luptă al celorlalţi componenţi ai lotului republican. Concursurile vor scoate din nou în evidenţă frumuseţea acestei discipline. Primele întreceri se vor ține la ora 14. Pote fi comentarii PARTIDE NECONCLUDENTE In ultimele săptămtni asistăm la o adevărată avalanşă de reuniuni de box, care se organizează de către diverse colective pentru ca pugiliştii acestora să poată trece „normele” stabilite de către comisia centrală în vederea campionatului republican. Numărul mare de manifestaţii de box nu poate decit să bucure pe cei care privesc cu deosebit interes dezvoltarea acestei discipline. Numai că, din pricina grabei de a se îndeplini cit mai curînd normele impuse de forul superior, s-au organizat reuniuni în care au apărut în ring boxeri de la aceeaşi disociaţie. Aceştia, in loc să-şi apere şansele cu toată seriozitatea, furnizînd meciuri la înălţimea prestigiului lor, se pretează la tot felul de menajamente, care duc la spectacole cu totul necorespunzătoare. Astfel, din gala de joi seara, numeroşii spectatori care s-au deplasat la stadionul Energia Dudeşti, au fost nevoiţi să asiste la aşa zise „meciuri“ în care N. Mindrealul n-a mai ştiut la ce manevre să recurgă pentru a nu-l „supăra“ prea tare pe Olteanu, Andrei de la acelaşi colectiv, Mircea Dobrescu s-a lăsat condus cu autoritate de către Vintilă Vasile, iar Fiat Gheorghe a trebuit să primească două avertismente pentru a se hotărî în sfîrşit să boxeze cu toată seriozitatea in faţa lui Rînja Pavel, pe care La învins prin abandon, chiar la inceputul reprizei a Il-a. Evident ,unii dintre sportivii programaţi se mai suiseră în ring cu o zi înainte şi aveau scuza eventualei oboseli. Alţii însă justificau lipsa de combativitate pe considerentul că nu vor să „se întrebuinţeze“ prea mult, tocmai acum in preajma fazei de zonă a campionatului. Scuze ar fi destule, dar oricare din ele nu justifică atitudinea boxerilor noştri fruntaşi in ring, care trebuie să fie întotdeauna la înălţimea prestigiului lor. MIHAIL LUPESCU La ultima galfi boxerii de la C.C.A. programaţi să boxeze intre ei, au furnizat meciuri necorespunzătoare. BOXERII (între ei): — Hai să terminăm mairepede ,pierdem filmul... Pag. 300 — g. : Jocurile de azi in Capitală... Azi începe campionatul orăşenesc de fotbal. Iată programul primei etape : Energia Electromagnetica — Flamura roşie Abator (teren Electromagnetica, ora 11), „Flamura roşie „7 Noiembrie“ — Energia „Boleslaw Bierut“ (teren Locomotiva p.T.T. ora 9), Flamura roşie F.R.B. — Energia I.CA.R. (teren F.R.B. ora 9), Recolta I.P.R.O.F.I.L. — Flamura roşie Berci Rahova (teren Energia 23 August ora 9), Flamura roşie Cauciucul Quadrat — C. S. Armata, (teren Quadrat ora 11). ...şi regiune Tot azi începe şi campionatul regional de fotbal. In prima etapă sunt programate următoarele partide : Locomotiva Giurgiu — Locomotiva Roşiori, Recolta Roşiori — Recolta Lehliu, Progresul Slobozia — Progresul Alexandria, Voinţa Alexandria — Voinţa Călăraşi, Progresul Călăraşi — Progresul Turnu Măgurele, Recolta Mănăstirea — Recolta Negoeşti, Energia Olteniţa — ' Energia Buftea. '