Steagul Roşu, februarie 1971 (Anul 23, nr. 6715-6738)

1971-02-02 / nr. 6715

KEsa Pag.d 2-0 ■ CONCURS LITERAR ÎN CINSTEA SEMICENTENARULUI PARTIDULUI Comitetul pentru cultură şi artă al Judeţului Ilfov, Casa creaţiei populare, organizează un concurs literar intitulat „SLĂVIM PARTIDUL“ în cinstea celei de a 50-a aniversări a Partidului Comunist Român. Materialele vor fi primite pînă la 15 aprilie 1971. De la 15 aprilie la 1 Mai 1971, un juriu format din scriitori şi critici literari cunoscuţi, va selecţiona cele mai bune lucrări. Concursul este deschis tuturor creatorilor amatori din judeţ, muncitori, ţărani, elevi, profesori, militari etc. Creaţiile literare vor oglindi aspecte din viaţa oamenilor muncii TMera noastră şi in mod deosebit din judeţul Ilfov, evoluţia istorică firească sub conducerea P.C.R., momente din lupta în ilegalitate a partidului , realizările de după 23 August 1941, etc. Lucrările (schiţe, nuvele, poezii, texte pentru brigada artistică, montaje literare, culegeri de folclor literar, memorii etc.) vor fi dactilografiate şi vor fi trimise pe adresa : Casa creaţiei populare a judeţului Ilfov, str. Popa Rusu nr. 7, sectorul II Bucureşti, oficiul poştal nr. 13. Fiecare concurent poate trimite una sau mai multe lucrări aparţinînd oricărui gen literar. In plicurile expediate, care vor purta menţiunea „Pentru concurs“ se vor indica numele, pronumele, profesia, adresa participantului. Membrii cercurilor, literare vor menţiona şi cercul în care activează. Pentru cele mai valoroase lucrări selecţionate, juriul va acoda următoarele premii şi menţiuni : POEZII Premiul I în valoare de lei 809 Premiul II „ „ „ „ 600 Premiul III „ „ „ „ 400 3 menţiuni „ „ „ „ 200 fiecare PROZA Premiul I în valoare de lei 800 Premiul II „ „ „ „ 600 Premiul III „ „ „ „ 400 2 menţiuni „ „ „ „ 200 fiecare TEXTE COMPLETE PENTRU BRIGADA ARTISTICA DE AGITAŢIE Premiul I în valoare de lei 700 Premiul II „ „ „ „ 500 Premiul III „ „ „ „ 300 1 menţiune „ „ „ „ 200 MONTAJE LITERARE Premiul I în valoare de lei 800 Premiul II „ „ „ „ 600 Premiul III „ „ „ „ 400 MEMORII 2 premii speciale, fiecare în valoare de 600 lei. Se primesc numai lucrări care n-au fost publicate. LA CĂLUGĂRENI O bogată manifestare cultural-artistică De curînd, Clubul Î.M.A. Călugăreni a găzduit un frumos spectacol artistic la care şi-au adus contribuţia cele mai bune formaţii ale căminelor culturale din comunele vecine. Corul Căminului cultural Călugăreni şi al liceului din comună, cu peste 130 de membri, a interpretat cintecele: „Măreţ pămînt“, „Drag mi-e cîntecul şi jocul“ şi „Doruleţul“, apreciate unanim şi de spectatori şi de juriu. In continuarea programului, gazdele au prezentat brigada „Te cînt Partid iubit“ ca, apoi, pe scenă să fie invitaţi oaspeţii. O bună impresie a făcut echipa de dansuri bătrîneşti a Căminului cultural Mihai Bravu, condusă de Niţu Dragu Marin, în vîrstă de 66 ani. Frumuseţea costumelor populare locale, originalitatea interpretării, precum şi „tinereţea“, molipsitoare a bătrînilor au fost răsplătite cu vii aplauze. Trebuie menţionată şi solista de muzică populară Maria Manea, constituind astfel o replică a celei mai tinere generaţii de interpreţi dată experienţei bătrînilor. Formaţiile din Stoeneşti şi Singureni, au prezentat o suită de dansuri locale. Artiştii amatori din Călugăreni au prezentat, ca o surpriză, un fel de concurs în concurs, dînd posibilitatea să evolueze echipele de dansuri din satele Brăniştari şi Hulubeşti, care doreau parcă să confirme faptul că munca culturală nu se face numai la „centru“ ci ori unde există preocupare şi entuziasm Dintre soliştii vocali amintim pe Mariana Andrei, Leontina Ene, Maria Tudose şi Ioana Dincă, de la Călugăreni, Maria Negura, Floarea Contea şi Maria Dobrin de la Singureni, Mariana Vasile, Paulina Cămăraşu şi Rodica Lazăr de la Stoeneşti, Maria Bordeianu, Domnica Toma, Ioana Stan de la Hulubeşti (Călugăreni). Cele trei grupuri vocale ale căminelor culturale din Stoeneşti, Singureni şi din satul Brăniştari (Călugăreni) au dovedit că chiar cu mijloace modeste se pot realiza lucruri frumoase. Juriul, al cărui preşedinte a fost maestrul Gheorghe Bazavan, directorul Casei creaţiei populare a judeţului Ilfov, a apreciat în primul rînd faptul că în această întîlnîre au fost antrenate toate forţele celor 4 cămine culturale, că, în sfîrşit, munca culturală a căpătat un caracter cu adevărat de masă, că interpreţii s-au străduit să aducă şi pe această cale un călduros omagiu semicentenarului partidului. Concursul spectacol de la Călugăreni marchează doar începutul unor acţiuni culturale de o amploare mai mare, iar directorii celor 4 cămine culturale şi-au propus să organizeze spectacole comune şi în celelalte localităţi, să să permanentizeze schimbul de experienţă între instructorii formaţiilor, continuîndu-se această iniţiativă şi în perioada de primăvară, făcînd din munca culturală un prieten al membrilor cooperatori ION C. ŞTEFAN Un dar grădinarilor de mîine s-ar putea spune ca ecmpele de schimb ale grădinarilor din satul Aprozi sunt, deocamdată, pe băncile şcolii generale, învaţă, iac vaca şi toamna dau o mină de ajutor părinţilor lor din ferma legumicolă la culesul recoltei, la sortatul produselor şi alte treburi potrivite cu infleminarea şi priceperea unui şcolar. Incepind din acest an, colectivul fermei Ie atribuie şcolarilor un lot de 2 ha pentru practica agricolă, In apropierea şcolii, asigurindu-le teren pregătit, material săditor şi seminţe etc. Aceasta drept răsplată pentru vrednicia de astă-vară, dar Şi pentru a-I ajuta să aplice In practică cele învăţate la clasă. După cum se vede, Intre grădinarii de azi şi de mline al satului se statornicesc adevărate relaţii de... cooperare. MARŢI 2 FEBRUARIE 10,00—11,00 Teleşcoala — emisiune în colaborare cu Ministerul Invăţămîntului. 18.00 Deschiderea emisiunii. Ateneu — emisiune de actualitate muzicală. 18.30 Steaua polară — cabinet T.V. de orientare profesională 19,15 Cincinalul 1966—1970 în cifre şi imagini. 19,20 1001 de seri. 19.30 Telejurnalul de seară. 20.00 România71. 20.30 Seară de teatru „Minunata pantofăreasă“. 21,25 Suplimentar... Astă seară 21,45 Festival pe gheaţă 22.35 Telejurnalul de noapte. 22,43 închiderea emisiunii. RADIO MARŢI 2 FEBRUARIE PROGRAMUL I 14.00 Compozitorul săptăminii. 14,40 Cîntece populare. 15,05 Agroșcoală 15,20 Piese Instrumentale și vocale. 15,35 Muzică de estradă. 15,50 Cîntecul săptăminii. 16,00 Radiorumai. Buletin meteo-rutier. 10,20 Retrospective pe traseele cincinalului. 11,30 Muzică ușoara. 16,50 Publicitate radio. 17,00 Radioenciclopedie pentru tineret. 17,30 Concert de muzică populară. 18,00 Orele serii. 20,00 Tableta de seară. 20,05 Zece melodii preferate. 20,40 Bijuterii muzicale. 20,55 ştiinţa la zi. 21,00 Romanţe. 21,25 Consemnări. 21,30 Revista şlagărelor. 22,00 Radiojurnal. Buletin meteorologic. Sport. 22,30 Cavalcada ritmurilor. 22,55 Moment poetic. 23,00 Cavalcada ritmurilor (continuare). 0,03—6,00 Estrada nocturnă. PROGRAMUL . 14,08 Vechi melodii populare. 14,30 Memoria pămîntului românesc. 15,00 Muzică ușoară. 15,20 Cîntece populare. 15,30 Radioşcoală. 16,00 Radiojurnal. Buletin meteo-rutier. 16,15 Formaţia de muzică uşoară „Cantabile“. 16,30 Studioul tînărului Interpret. 16,55 Sfatul medicului. 17,66 Rarităţi muzicale din fonoteca Institutului de Etnografie şi Folclor. 17,30 Teatrul serial „Enigma Otiile!“. 18,00 Publicitate radio. 18,20 Muzica de-a lungul veacurilor. 18,55 Partidului. Inima şi versul. 19,05 Cintecul e pretutindeni. 19,30 Ediţie radiofonică. 19,30 Noapte bună, copii. 20,00 Mic dicţionar de operă. 20,30 In Intimpinarea semicentenarului P.C.R. 20,50 Muzică uşoară. 21,10 Suita de balet „La piaţă“ de Mihail Jóra. 21,30 Atenţi tine, părinţi. 21,59 Arii din operele. 22,00 Virtuozi ai jazzului. 22,30 Fonoteca de aur. 22,50 Formaţia R. Oşanitzki. 23,05 Sunt compozitor : Rimski Korsakov. 23,45—1,00 Muzică simfonică. MIERCURI 3 FEBRUARIE PROGRAMUL I 6,00 De la 6 la 9,30. 9,30 Viaţa cărţilor. 10,00 Retrospective pe traseele cincinalului — cifre şi fapte. 10,03 Popas pe plaiuri bănăţene. 10,30 Vreau să ştiu. 11,05 Recital Anda Câlugăreanu. 11,15 Itinerar glorios. 11,35 Cîntece. 11,50 Cotele apelor Dunării. 12,00 Melodii. 12,10 Un interpret şi rolurile sale. 12,30 Intilnire cu melodia populară şi interpretul preferat. 13,00 Radiojurnal. 13,10 Avanpremieră cotidiană. 13,22 Rebus melodii. PROGRAMUL II 6,00—8,10 Program muzical de dimineaţă. 8,10 Tot înainte. 8,25 Mari interpreţi. 9,00 Cîntece pentru copil. 9,10 Cura de limba germană. 9,30 Orchestra „Doina Argeşului" din Piteşti. 10,00 Rapsodii şi dansuri simfonice. 10,35 Vor deveni melodiile dumneavoastră preferate . 11,00 Din cintecele şi dansurile popoarelor. 11,20 Muzică uşoară. 11,55 Ştiinţa la zi. 12,03 Avanpremieră cotidiană. 12,15 Cîntă Ilona Moţica. 12,30 Selecţiuni din opereta „Amorul mascat“ de Ion Hartularu-Darclée. 13,00 Concert de prînz. STEAGUL ROŞU Cu prilejul sărbătoririi a 100 de ani de la înfiinţarea Monetăriei Statului FESTIVITATEA DECERNĂRII UNOR DISTINCTEI Prin decret al Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, pentru merite deosebite în muncă, cu prilejul sărbătoririi a 100 de ani de la înfiinţarea Monetăriei Statului, au fost decernate Ordinul Muncii clasa a IlI-a, Ordinul „Steaua Republicii Socialiste România“ clasele a IV-a şi a V-a, şi Medalia Muncii unui număr de 75 de lucrători ai acestei întreprinderi. Distincţiile au fost înmînate de tovarăşul Gheorghe Stoica, membru al Consiliului de Stat, în cadrul unei solemnităţi, care a avut loc luni dimineaţa în sala de festivităţi a Monetăriei Statului. La solemnitate a luat parte tovarăşul Vasile Malinschi, guvernatorul Băncii Naţionale. Felicitîndu-i călduros pe cei decoraţi, în numele Consiliului de Stat, al tovarăşului Nicolae Ceauşescu, personal, tovarăşul Gheorghe Stoica a urat colectivului acestei întreprinderi cu vechi tradiţii noi succese în activitatea pe care o desfăşoară. Mulţumind în numele celor distinşi, ing. Remus Fleşeriu, directorul întreprinderii, a exprimat conducerii partidului și statului nostru gratitudinea întregului colectiv al Monetăriei Statului pentru înalta cinstire acordată, hotărîrea lui de a depune toate eforturile pentru îndeplinirea cit mai exemplară a sarcinilor ce îi revin in viitor. (Agerpres) * PE SCURT • PE SCURT • In cel de-al treilea meci susţinut la Accra, echipa de fotbal Politehnica Iaşi a terminat duminică la egalitate , 2-2, cu formaţia Hearts of Oak. • A fost stabilit ca meciul pentru titlul mondial de box dintre deţinătorul centurii la cate uşoară (clasa juniori), italianul Bruno Arcari şi brazilianul •Toao Henrique să se dispute la 13 februarie la Roma. Meciul urma să aibă loc la 26 ianuarie, însă a fost amînat, deoarece Arcari suferise la un antrenament o Întindere la muşchi. • Campionul mondial de box la cate uşoară, scoţianul Ken Buchanan a sosit la Los Angeles, pentru a-şi continua pregătirile în vederea meciului pe care-l va susţine aici cu salangerul său oficial Mandlos Ramos. Intîlnirea se va disputa la 12 februarie. Buchanan l-a deposedat de centură pe Laguna (Panama). • După cum s-a mai anunțat, anul acesta a fost anulat meciul Internaţional de schi alpin dintre echipa S.U.A. şi selecţionata Franţei. In prezent, se poartă tratative ca echipa S.U.A. să întîlnească în martie la Aspen reprezentativa Europei. • Echipa braziliana de fotbal F. C. Curitiba a repurtat o victorie cu 4—2 (2—1) în fața echipei Iugoslave Vojvodina din Novisad. Marcos și Claudio au înscris câte 2 puncte. Vojvodina va intimni în meciul următor echipa Vasco da Gama. UNIVERSITĂŢILE POPULARE in oglinda săptăminii Istorie, ştiinţă, educaţie, iată coordonatele pe care se înscriu programele universităţilor populare din această săptămînă. La Brăneşti, miercuri va avea loc expunerea „Insurecţia naţională de la 23 August 1944. Participarea României la războiul antihitlerist“ (lector V. Ritter) ; Vineri, „Ţara diamentului negru — Valea Jiului“, (lector prof. S. Păduraru). Duminică la Călugăreni, vor fi prezentate următoarele expuneri : „Insurecţia naţională de la 23 August 1944. Participarea României la războiul antihitlerist“ (lector prof. N Dimancea) ; „Cancerul — manifestări şi complicaţii“ (lector — dr. N. Marinică) ; „Educarea tinerei generaţii în spiritul dragostei faţă de tradiţiile folclorice locale“ (lector prof. T. Sbîrnea). La Domneşti . Miercuri, se va audia expunerea : „Insurecţia naţională de la 23 August 1944. Participarea României la războiul antihitlerist“ (lector — prof. T. Neicu). Joi, despre „Mesajul simţurilor“, va vorbi dr. Eug. Suluţă. Vineri, la aceeaşi universitate, o interesantă întrebare : „îmbrăcămintea — tiran sau slujitor al personalităţii ?“ (răspunde prof. N. Dumitrescu). La Giurgiu, vineri, prof. Bratiloveanu va susţine o interesantă expunere intitulată „Cîmpia soarelui — Bărăganul”. La Hotarele, vom avea prilejul să audiem astăzi expunerea „Rolul eredităţii în transmiterea unor boli mai frecvente la om“ (lector — cercetător ştiinţific — Gh. Şerbănescu). Despre „Pregătirea pentru muncă. Rolul exerciţiului în formarea deprinderilor de muncă şi comportare“ , va vorbi miercuri, prof. E. Zeldea. Vineri, înv. Floarea Vasile va vorbi despre „Activitatea P.C.R pentru democratizarea vieţii politice, economice şi sociale. Conferinţa Naţională a P.C.R. din 1945“. La Periş se va audia miercuri expunerea „Insurecţia naţională de la 23 August 1944. Participarea României la războiul antihitlerist“ (lector prof. I. Dorobanţu). Despre „Contribuţia familiei în formarea educaţiei patriotice la copii“, va vorbi astăzi prof. A Dorohoi. Sîmbătă, cursanţii vor participa la o consultaţie ştiinţifică pe tema „Transplantul de organe“, (va vorbi medicul O. Iliescu). La Urziceni, astăzi, vor avea loc următoarele expuneri „Creşterea avîntului revoluţionar al clasei muncitoare din România (1918—1921). Crearea P.C-R. şi a organizaţiei de tineret“ (lector prof. M. Ursu) ; „Cererea şi oferta — elemente esenţiale în dezvoltarea comerţului socialist“ (lector — economist T. Car- Pen); „Familia şi organizaţiile de copii şi tineret“ (lectori, profesorii M. Vizitiu, I. Gheorghiu şi Elena Tută) ; „Transplantul de organe“ (lector — dr. Georgescu). ILIÉ NÁSTASE L-A ÎNVINS PE CUFF RICHEY Xenismanul român lila Nastase şi-a făcut un debut remarcabil In noul sezon internaţional, ciştigind turneul pe teren acoperit „Midlands International indoor tennis Championships“, disputat In localitatea Omaha (statul Nebraska). In finala, Ilie Năstase l-a învins In trei seturi cu 6—4, 6—3, 6—1 pe americanul Cliff Richey care, anul trecut terminase pe primul loc In marele premiu al Federaţiei internaţionale de tenis. „Românul a jucat excelent — transmite corespondentul agenţiei Associated Press — el a confirmat câ este unul dintre cei mai buni jucători ai lumii la ora actuală“. Comentatorii reamintesc, de asemenea, că Ilie Năstase şi-a reînnoit victoria obţinută cu un an in urmă asupra lui Richey în finala turneului de la Salisbury. Proba de dublu bărbaţi a revenit cuplului Clark Graebner vs.u.A., Thomas Koch (Brazilia), victorios cu 6—4, 4—6, 6—4 in finală cu perechea americană Jim Osborne, Jim McManus, Ilie Năstase , MARIA ALEXANDRU, campioană internaţională a Cehoslovaciei Campioana României de tenis de masă, Maria Alexandru, a repurtat un remarcabil succes, cucerind, titlul de campioană internaţională a Cehoslovaciei. În cadrul finalei acestei importante competiţii, care a avut loc aseară la Ostrava, Maria Alexandru, a învins-o cu 3—2 pe fosta campioană europeană, Ilona Vostova (Cehoslovacia). In semifinale, Maria Alexandru o eliminase cu 3—2, la capătul unei partide dramatice, pe sovietica Zoia Rudnova. Eleonora Mihalca a fost eliminată de Vostova. Pregătirile echipei Aurora Urziceni - Meciul de Cupă cu Dinamo Bucureşti aşteptat cu viu interes Noul sezon de fotbal se va inaugura la 7 martie, cînd sunt programate 16-imile „Cupei României“, ediţia 1970-71. In faza superioară a acestei competiţii, alături de o serie de formaţii divizionare, este ştiut că s-a calificat şi Aurora Urziceni,, din campionatul judeţului Ilfov. Aceasta a avut o evoluţie frumoasă în sezonul de toamnă. Acum, formaţia din Urziceni urmează să intîlnească, acasă, pe lidera primei divizii, Dinamo Bucureşti. In legătură cu acest eveniment am avut o convorbire cu antrenorul echipei „Aurora“, VASILE NACIU. Totodată, interlocutorul nostru s-a referit la activitatea din cadrul campionatului judeţean. — Ce părere aveţi despre sorţii care v-au desemnat un adversar valoros în 16-imile Cupei ? — Desigur, suntem nespus de bucuroşi. Avem prilejul să jucăm, pe teren propriu, in compania unei formaţii fruntaşe a soccerului nostru. Iubitorii de fotbal din Urziceni aşteaptă cu viu interes evoluţia în localitate a echipei dinamoviste, din care fac parte internaţionalii : Dumitrache, Dinu, fraţii Ion şi Radu Nimweiller, Lucescu, Deleanu. Fără îndoială, este un adversar redutabil şi dorim să ne prezentăm onorabil. — Cînd aţi început pregătirile ? — La mijlocul lunii ianuarie am reluat antrenamentele, în aer liber. Din păcate, lotul de jucători este redus. Avem 15 jucători, dar nici aceştia nu pot participa cu regularitate la toate antrenamentele. Datorită acestui impediment, nici în sezonul trecut nu am putut asigura totului o pregătire mai bună. Unii jucători se prezentau doar la meciurile de campionat. Şi, fireşte, randamentul era scăzut. Iată şi numele jucătorilor : Gh. Nuţu, lor Fornarache, Al. Bucsaru, Ion Răducanu, L. Voicu, I. Adrian, M. Tudor, M. Dulganov, V. Dulganov N. Vasile, T. Buga, S. Florian, M. Sbîrcea, I. Dragomir, D. Sterea. Apărarea dă un randament satisfăcător. Avem un portar şi patru fundaşi cu bune calităţi fizice şi tehnice. De asemenea, remarc linia de mijloc. Insă componenţii liniei de atac nu se ridică la nivelul corespunzător. Ne lipsesc „oamenii de gol“. — Cum apreciaţi ordinea în clasamentul categoriei „Onoare" ? — După părerea mea, primele trei clasate (I.T.A., Aurora şi C.A.P. Ciorogîrla) sunt de forţe sensibil egale. Oricare are şanse să cucerească titlul de campioană. Dar, aceasta se va lămuri în sezonul de primăvară. O plăcută surpriză constituie evoluţia frumoasă a formaţiei din Ciorogîrla. In ansamblu, jocurile din prima parte a campionatului au fost dîrz disputate şi echilibrate. Noi am susţinut jocurile dificile cu I.T.A., Cinematografia Buftea şi cu Gloria Fundeni. În partida cu formaţia din Fundeni, disputată la Urziceni, echipa noastră nu a dat randamentul dorit, întrucît o serie de jucători au lipsit de la antrenamente, din motive obiective (fiind opriţi de la serviciu). Referitor la campionat, mai trebuie să amintesc că unele terenuri de joc din judeţ nu sunt amenajate conform regulamentului F.R.F. Unele sunt denivelate. Nici terenul din Urziceni nu întruneşte toate condiţiile cerute de regulament. In această situaţie se află şi terenurile de fotbal din Buftea, Ulmeni, Hotarele, Ciorogirla, Dragomireşti. La Urziceni au început unele amenajări. Este prevăzut, de asemenea, construirea unui stadion cu 12 000 de locuri. Mai trebuie să adaug că nici cu materialele şi echipamentul sportiv nu stăm prea bine. Dar, sper ca aceste... minusuri să fie lichidate cit mai curînd, cu sprijinul conducerii asociaţiei sportive. Dorim ca în sezonul de primăvară să asaltăm prima poziţie în clasament şi apoi să participăm la barajul pentru promovarea în divizia C. GRI. T. PREGĂTIRI PENTRU OLIMPIADA DE LA MÜNCHEN B început construcţia centrului de presă In complexul olimpic de la München a început construcţia centrului da presă care va găzdui In 1972 cu prilejul Olimpiadei de vară, pe ziariştii, comentatorii de televiziune şi radio ce vor relata desfăşurarea marii competiţii sportive. Situată la numai un kilometru de stadionul central, această clădire cu patru etaje va dispune de săli de lucru dotate cu toate cele necesare : 46 de aparate telex, 90 cabine telefonice, 12 aparate telefoto etc. Parterul va fi rezervat centrului de acreditare și unul restaurant cu 1 300 de locuri. , . 1 • teatre MARŢI 2 FEBRUARIE Secretul lui Marco Polo, ora 19,30 : Teatrul de Operetă. Heidelbergul de altădată, ora 20 : Teatrul Naţional „I. L. Caragiale(sala Comedia). Cui i-e frică de Virginia Woolf “, ora 20 : Teatrul Naţional „I. L. Caragiale“ (sala Studio). Meteorul, ora 20 : Teatrul „Lucia Sturdza Bulandra" (sala Schitu Măgureanu). Puricele în ureche, ora 20 : Teatrul „Lucia Sturdza Bulandra“ (sala Studio). La grădina Cărăbuş, ora 19.30 : Teatrul „C. Tănase“ (sala din Calea Victoriei). Sonatul Lunii, ora 19.30 : Teatrul „C. Tănase“ (sala Victoriei). Adio Charlie, ora 19,30 : Teatrul „C. I. Nottara“ (sala Magheru). Cind luna e albastră, ora 20 : Teatrul „C. I. Nottara“ (sala Studio). Roata morii, ora 9,30 : Teatrul „Ion Creangă“. Seară de folclor evreiesc, ora 18 : Teatrul Evreiesc de Stat. Miul cobiul, ora 17 : Teatrul Țăndărică“ (sala Victoriei). Amnarul, ora 17 : Teatrul „Ţăndărică“ (sala Academiei). Fetele Didinei, ora 19,30 : Teatrul de Revistă şi Comedie „Ion Vasilescu“. BIBSI ilar: Un italian în America : Patria (9 ; 11,30 ; 14 ; 16,30 ; 19 ; 21,15). Ultimul Samurai : Capitol (8,30 ; 11 ; 13,30 ; 15 ; 18,30 ; 21). Bătălia pentru Alger : Central (8,30; 11 ; 13,30 ;16 ; 18,30 ; 21). Băieţi buni, băieţi răi : Luceafărul (8,45 ; 10,45 ; 12,45 ; 14,45 ; 16,45 ; 19 , 21) ; Bucureşti (8 ; 10 ; 12 ; 14 ; 16 ; 18 ; 20 ; 22). Ochi ageri : Lumina (19,30 ; 21). Poveştile piticului Bimbo : Timpuri Noi (9,15—17,15). Crimă şi pedeapsă : Buzeşti (18,15). In arşiţa nopţii : Buzeşti (15,30). Z . Rahova (15,30 ; 18 ; 20,15). B. D. intră in acţiune : Lira (13,50; 18 ; 20,15) ; Giuleşti (15,30 ; 18 ; 20,30). Amintiri bucureştene : vitan (18 ; 20,15). Cinci pentru infern : Festival (8,30; 11 ; 13,30 ; 16 ; 18,30 ; 21) ; Feroviar (9; 11,15; 13,30; 16; 18,30; 20,45); Excelsior (9 ; 11,15 ; 13,30 ; 16; 18,15 ; 20,30) ; Melodia (9 ; 11,15 ; 13,30 ; 16 ; 18,30 ; 20,45). Cintecele mării : Favorit (9,15 ; 11,30; 13,45 ; 16; 18,15 ; 20,30) ; Victoria (9 ; 11,13 ; 13,30 ; 16 ; 18,30 ; 20,45) ; Modern (9 ; 11,15 ; 13,30 ; 16 ; 18,15 ; 20,30) . Vagabondul : Flacăra (9; 12,30; 16 ; 19,30) ; Lumina (9 ; 12,30 ; 16,15) ; Volga (9,15; 12,30; 18; 19,30). Genoveva de Brabant : Grivița (9 ; 11 ; 13 , 16 ; 18,15 ; 20,30) ; Aurora (9 ; 11,15 ; 13,30 ; 15,45 ; 18 ; 20,15) ; Flamura (9 ; 11,15 ; 13,30 ; 16 ; 18,15 ; 20,30) . Pe luciul gheţii : Bucegi (10 ; 16 ; 18,15 ; 20,30) ; Floreasca (15,30 ; 18 ; 20,30) . Departe de lumea dezlănţuită : Unirea (16 ; 19,15). Străinii : înfrăţirea intre popoare (15,30 ; 17,45 ; 20) ; Mioriţa (9 ; 11,15 ; 13,30; 16; 18,15; 20,30); Progresul (15,30; 18 ; 20,15). Şoimii : Drumul Sării (20) In ghearele invizibile ale doctorului Mabuse : Drumul Sării (15,30 ; 17,43). Orologiul Kremlinului : Viitorul (20,15). Petrecerea: Viitorul (15,30; 18). Ursul şi păpuşa : Gloria (9 ; 11;15 ; 13,30 ; 16 ; 18,15 ; 20,30) ; Tomis (9 ; 11 ; 13;15 ; 16 ; 18,15 ; 20,30). Răzbunarea Sfintului Moşilor(15,30; 17,45; 20). Soarele alb al pustiului : Munca (16 ; 18 ; 20). Vara de altă dată : Arta (15,30 ; 18 ; 20,15). Dreptul de a te naşte : Laromet (15,30 ; 17,45 ; 20). Omul din Sierra : Ferentari (15,30; 17,43 ; 20). Cadavrul viu : Pacea (16 , 19). Adio, prieteni : Crîngaşi (16 , 18 ; 20). Căpitanul Florian : Cosmos (15,30 ; 18 ; 20,15). CENTRALA INDUSTRIALA DE ANVELOPE ŞI MASE PLASTICE cu sediul la Uzina de Anvelope „Danubiana", Sos. Olteniţei nr. 181, Popeşti Leordeni, autobuz nr. 44 ANGAJEAZĂ : Ingineri chimişti în specialitatea tehnologia compuşilor macromoleculari, precum şi ingineri în specialităţile maşini electrice şi automatică electronică , economişti principali cu practică în probleme de organizare a muncii şi salarizare, contabilitate, financiar, care să aibă domiciliul stabil pe raza municipiului Bucureşti. DE ASEMENEA ANGAJEAZĂ PENTRU UZINA „DANUBIANA" : — lăcătuşi mecanici categoria 3—6 ; — electronişti categoria 3—6 ; — instalatori categoria 2—6 ; —— tinichigii categoria 3—6, cu domiciliul stabil pe raza municipiului Bucureşti, sau localităţi situate pînă la 50 km, cu posibilităţi de a face naveta zilnic de la locul de domiciliu la uzină. UZINA VULCAN BUCUREŞTI cu sediul în Bucureşti, Str. Samuil Vulcan nr. 10—12 ANGAJEAZĂ: muncitori calificaţi în meseriile : — strungari — borwerghişti — turnători-formatori — cazangii — lăcătuşi — lăcătuşi construcţii metalice — sudori electrici — găuritori — macaragii pod rulant — forjori — craiţuitori sablatori pentru furnatoria de oţel şi fontă DE ASEMENEA MAI ANGAJEAZĂ : muncitori necalificaţi pentru meseriile : — strungari — sudori — lăcătuşi ; lăcătuşi construcţii metalice — cazangii — turnători formatori. Condiţiile pentru şcoala de calificare : 7 sau 8 clase, stagiul militar satisfăcut, vîrsta 21 ani — 42 ani. Pentru meseriile de cazangii şi turnători se primesc şi cu 4 clase. Angajările se fac din Bucureşti, judeţele Ilfov, Ialomiţa, Teleorman şi Dîmboviţa condiţionat să facă naveta zilnic. Informaţii suplimentare se pot obține zilnic între orele 7—14 la serviciul personal, telefon 31.00.43 și Biroul învățământ, telefon 31.00.30 — interior 182. ÎNTREPRINDEREA DE INDUSTRIE LOCALĂ ALEXANDRIA cu sediul în Alexandria, str. Ion Creangă nr. 1, angajează tehnician în industria prelucrării lemnului, cu o vechime de 8 ani în funcţii tehnice, pentru postul de şef secţie mobilă. Se asigură cazare. Informaţii suplimentare : telefon 1446 sau 1445 — Alexandria. GIURGIU Bucureşti : Ultima vacanţă Lumina : Vagabondul URZICENI Paceas Sentinţa BUFTEA Libertăţii : Barbă roşie (I—II) OLTENIŢA Flacăra : Ambuscada S.N.C. : Maria BOLINTIN Luceafărul : Feriţi automobilul STAREA TIMPULUI Institutul Meteorologic comunică : In următoarele 24 de ore, datorită unui front atmosferic călduros, vremea va avea un aspect închis, cu ceaţă slabă seara şi dimineaţa, şi cu posibilităţi de burniţă şi ploaie slabă. Vînt slab din sectorul estic. Temperatura minimă va fi cuprinsă între 2 şi 4 grade, iar maxima între 5 şi 7 grade. In următoarele trei zile, vremea va fi în general închisă, cu ceaiul dimineaţa şi seara. Sunt tendinţe favorabile burniţei şi ploii slabe. Vint potrivit. Temperatura uşor variabilă.