Steagul Roşu, iunie 1971 (Anul 23, nr. 6818-6841)

1971-06-02 / nr. 6818

ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN ILFOV AL P. C. R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XXIII —Nr. 6818 Miercuri 2 iunie 1971 4 pagini 30 bani VIZITA DELEGAŢIEI DE PARTID ŞI GUVERNAMENTALE CONDUSĂ DE TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU ÎN REPUBLICA POPULARĂ CHINEZĂ Primire deosebit de călduroasă făcută oaspeţilor români la Pekin Capitala Republicii Populare Chineze a întimpinat marţi 1 iunie în mod sărbătoresc, cu manifestări de caldă prietenie şi entuziasm popular delegaţia de partid şi guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat, care, la invitaţia Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez şi a guvernului Republicii Populare Chineze, face o vizită de prietenie în această ţară. Prin ospitalitatea şi bucuria cu care au primit pe solii poporului român, sute de mii de oameni au dat expresie sentimentelor de trainică prietenie ce unesc partidele, popoarele şi ţările noastre, în întregul oraş domneşte o atmosferă festivă. Platoul central al aeroportului freamătă de o mare mulţime de oameni îmbrăcaţi în costume viu colorate, reprezentînd în chip simbolic diferitele regiuni ale Chinei, tineri din gărzile roşii, membri ai miliţiei populare, fluturînd buchete multicolore de flori, steguleţe româneşti şi chineze. Incadrînd din trei părţi incinta aeroportului, rîndurile dense ale celor prezenţi desfăşoară mari pancarte pe care stau scrise, cu litere albe pe fond roşu, în limbile română şi chineză : „Trăiască prietenia dintre poporul chinez şi român“, „Un călduros bun venit delegaţiei de partid şi guvernamentale române“. Drapelele de stat ale Republicii Socialiste România şi Republicii Populare Chineze, încadrate de steaguri roşii flutură în adierea vîntului. Ora 15,30, ora locală, în timp ce la Bucureşti sînt încă ceasurile dimineţii, avionul oficial cu însemnele tricolorului românesc aterizează. In întîmpinarea delegaţiei de partid şi guvernamentale române, pe aeroport au venit tovarăşii : Ciu Eu-lai, membru al Comitetului Permanent al Biroului Politic al C.C. al P.C. Chinez, premierul Consiliului de Stat, Cian Cin, membru al Biroului Politic, Huan Jun-sen, membru al Biroului Politic, șeful Marelui Stat major al armatei populare chineze de eliberare, Cian Ciun-ciao, membru al Biroului Politic, prim-secretar al Comitetului de partid al oraşului Sanhai, Iao Ven-juan, membru al Biroului Politic, Li Sien-nien, membru al Biroului Politic, vicepremier al Consiliului de Stat, Ie Cien-in, membru al Biroului Politic, vicepreședinte al Comisiei militare din cadrul C.C. al P.C. Chinez, Ie Ciun, membru al Biroului Politic, soţia vicepreşedintelui Lin Biao, U Fasien, membru al Biroului Politic, adjunct al şefului Marelui Stat Major al Armatei populare chineze de eliberare, Li Tso-pen, membru al Biroului Politic, adjunct al şefului Marelui Stat Major, Ciu Yi-tso, membru al Biroului Politic, adjunct al șefului Marelui Stat Major, Ciu Den-kuei, membru supleant al Biroului Politic, Li Te-sen, membru supleant al Biroului Politic, Go Mo-jo, membru al C.C. al P.C. Chinez, vicepreședinte al Comitetului Permanent al Adunării reprezentanţilor populari pe întreaga Chină, U De, membru al C.C. al P.C. Chinez, al doilea secretar al Comitetului Municipal de Partid Pekin, Ken Biao, membru al C.C. al P.C. Chinez, şeful secţiei relaţii externe din cadrul C.C. al P.C. Chinez, Ci Pîn-fei, ministru ad-interim al afacerilor externe, Lin Cia-mei, soţia vicepremierului Li Sien-nien, şi alte persoane oficiale. Conducătorii de partid şi de stat chinezi adresează, în numele preşedintelui Mao Tzedun şi al vicepreşedintelui Lin Biao, al partidului, guvernului, al marelui popor chinez calde urări de bun venit tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi soţiei sale Elena Ceauşescu, precum şi membrilor delegaţiei române : Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., preşedintele Consiliului de Miniştri, Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., vicepreședinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al comitetului municipal de partid București, primarul general al Capitalei, Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., George Macovescu, membru al C.C. al P.C.R., primadjunct al ministrului de externe. Tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Ion Gheorghe Maurer se îmbrăţişează cu premierul Ciu En-lai. Pe aeroport sunt prezenţi Aurel Duma, ambasadorul Republicii Socialiste România la Pekin, membru al delegaţiei române, precum şi numeroşi specialişti români aflaţi în China. Sunt de faţă, de asemenea, şefi ai misiunilor diplomatice acreditaţi în Republica Populară Marţi după-amiază, la reşedinţa delegaţiei de partid şi guvernamentale române a avut loc o întâlnire protocolară între tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, împreună cu soţia sa Elena Ceauşescu, şi tovarăşul Ciu En-lai, membru al Comitetului Permanent al Biroului Politic al C.C. al Partidului Comunist Chinez, premierul Consiliului de Stat. La întâlnire au participat, din partea română, tovarăşul Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., președintele Consiliului de Miniștri, Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., vicepreședinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului Municipal București al P.C.R., primarul general al Capitalei, Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., George Macovescu, membru al C.C. al P.C.R., prim-adjunct al ministrului afacerilor externe, Aurel Duma, membru al C.C. al P.C.R., ambasadorul României la Pekin. Din partea chineză au fost de faţă tovarăşii Huan Jun Sen, membru al Biroului Politic al C.C. al P.C. Chinez, şeful Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de eliberare, tovarăşa Cian Cin, membru al Biroului Politic al C.C. al P.C. Chinez, soţia preşedintelui Mao Tzedun, tovarăşa Ie Ciun, membru al Biroului Politic al C.C. al P.C. Chinez, soţia vicepreşedintelui Lin Biao, Cian Cian-Ciao, membru al Biroului Politic al C.C. al P.C. Chinez, prim-secretar al Comitetului de partid al oraşului Sanhai, Iao Wen Juan, membru al Biroului Politic al C.C. al P.C. Chinez, Li Sien-Nien, membru al Biroului Politic al C.C. al P.C. Chinez, vicepremier al Consiliului de Stat, Ciu Hui-tzo, membru al Biroului Politic al C.C. al P.C. Chinez, locţiitor al şefului Marelui Stat Major, Ken Biao, membru al C.C. al P.C. Chinez, şeful secţiei pentru relaţii externe al C.C. al P.C.C., Ci Pîn-fei, ministru ad-interim al afacerilor externe. A asistat de asemenea, Cian Hai-fun, ambasadorul R.P. Chineze la Bucureşti. Întîlnirea s-a desfășurat într-o atmosferă deosebit de cordială, întilnire protocolară între tovarășul Nicolae Ceaușescu ( ■> si tovarășul Ciu En-lai Lei sosirea pe aeroportul din Pekin Marţi seara, Comitetul Central al Partidului Comunist Chinez şi Consiliul de Stat al Republicii Populare Chineze au oferit o recepţie, în marea sală a Palatului Adunării reprezentanţilor populari pe întreaga Chină, în cinstea delegaţiei de partid şi guvernamentale române, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România. La sosire, tovarăşul Nicolae Ceauşescu împreună cu soţia sa Elena Ceauşescu, tovarăşul Ion Gheorghe Maurer şi ceilalţi membri ai delegaţiei române au fost întîmpinaţi de Ciu En-lai, membru al Comitetului Permanent al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, premierul Consiliului de Stat, Dun Biu, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinţez, vicepreşeditte al Republicii, şi alţi conducători de partid şi de stat chinezi. Potrivit tradiţiei, delegaţia de partid şi guvernamentală română, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, s-a fotografiat împreună cu gazdele. In sala de recepţii, pe al cărei fundal se aflau drapelele de stat ale Republicii Socialiste România şi Republicii Populare Chineze, oaspeţii români sunt salutaţi cu căldură de persoanele oficiale chineze prezente: Huan Yun-sen, membru al Biroului Politic al C.C. al P. C. Chinez, şeful Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de eliberare, Cian Ciun-ciao, membru al Biroului Politic, președintele Comitetului de Partid al oraşului Sanhai, Iao Wen-juan, membru al Biroului Politic, Li Sien-nien, membru al Biroului Politic, vicepremier al Consiliului de Stat, Ie Cien-in, membru al Biroului Politic, vicepreșectinție al Comisiei militare din cadrul Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, Ie Ciun, membru al Biroului Politic, U Fasien, membru al Biroului Politic, adjunct al șefului Marelui Stat Major, al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Li Tso-pen, membru al Biroului Politic, adjunct al șefului Marelui Stat Major, Ciu Yi-tzo, membru al Biroului Politic, adjunct al șefului Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Li Den-kuei, membru supleant al Biroului Politic, Li Te-sen, membru supleant al Biroului Politic, Go Mo-jo, membru al C.C., vicepreşedinte al Comitetului Permanent al Adunării reprezentanţilor populari pe întreaga Chină, Ken Biao, membru al C.C. al P.C. Chinez, şeful Secţiei Relaţii externe din cadrul Comitetului Central, U De, membru al C.C., al doilea secretar al Comitetului Municipal de Partid Pekin, Lim Cia-mei, soţia vicepremierului Li Sien-nien, şi alte persoane oficiale chineze. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi soţia sa Elena Ceauşescu, precum şi membrii delegaţiei române sunt salutaţi, de asemenea, de şefii misiunilor diplomatice acreditaţi la Pekin. La masa de onoare, alături de conducătorii de partid şi de stat români şi chinezi iau loc prinţul Norodom Sianuk, şeful statului Cambodgia, preşedintele Funk, şi soţia sa Monique Sianuk. În timpul recepţiei, care s-a desfăşurat într-o ambianţă de caldă prietenie şi cordialitate, au fost intonate imnurile de stat ale celor două ţări. Tovarăşii Ciuculai şi Nicolae Ceauşescu au rostit toasturi, subliniate în repetate rînduri cu vii aplauze. In pagina a 4-a: toasturile rostite. (Continuare în pag. a 4-a) Recepţie oferită de Comitetul Central al Partidului Comunist Chinez şi Consiliul de Stat al Republicii Populare Chineze Lucrătorii ogoarelor răspund prin ample acţiuni Chemării Frontului Unităţii Socialiste , îndemnul înflăcărat din Chemarea Consiliului Naţional al Frontului Unităţii Socialiste continuă să răscolească inimile şi conştiinţele, elanul patriotic. Oamenii muncii de pe ogoa- rele judeţului Ilfov răspund Chemării, înzecindu-şi eforturile pentru executarea urgentă a tuturor lucrărilor de care depinde, într-o măsură hotărîtoare, obţinerea unor recolte bogate. Răspunsul mecanizatorilor şi al celorlalţi lucrători din I.A.S. şi S.M.A., al ţărănimii , cooperatiste, se exprimă printr-o participare amplă, energică la lucrările actuale din agri- 0 cultură, prin hotărîrea de a obţine realizări remarcabile încă din primul an al actualului 0 cincinal. "0. ' In rîndurile ce urmează consemnăm cîteva secvenţe surprinse de reporterii ziarului, pe ogoarele, unităţilor agricole de stat şi cooperatiste din judeţul nostru. Prăşitul mecanic aliorii-soarelui la cooperativa agricolă, din Vasiletfi SĂ NU NEGLIJĂM LUCRĂRILE DE ÎNTREŢINERE A CULTURILOR Excesul de apă pe ogoare a determinat antrenarea unui mare număr de cooperatori la acţiuni pentru eliminarea apelor. Totodată, condiţiile climatice au favorizat dezvoltarea rapidă a buruienilor, nu mai puţin dăunătoare recoltelor. Paralel cu acţiunile pentru desecări se impun organizarea şi desfăşurarea unor ample lucrări de întreţinere a culturilor. Totul trebuie făcut la timp şi de calitate — iată deviza ce trebuie să călăuzească întreaga activitate a oamenilor muncii de pe ogoarele judeţului nostru. Sîntem la cooperativa agricolă ,,8 Martie“ din Chirnogi. Şi aici, ca şi în celelalte zone a plouat în dese rînduri. Dar consiliul de conducere al unităţii, preşedinte Gheorghe Stanimir, cadrele tehnice în frunte cu inginerul şef Alexandru Tuhar şi-au organizat munca în aşa fel încît între „ferestrele“ de timp favorabil să se lucreze din plin. Fiecare cooperator se simte în această perioadă mobilizat în marea bătălie a recoltei. Şi rezultatul efortului depus pînă acum merită evidenţiat. Pe mai bine de 150 de ha. cultivate cu floarea-soarelui s-a efectuat praşila a II-a. Două praşile manuale s-au executat şi pe suprafeţele cultivate cu fasole şi ocupate de vie. Acum s-a trecut la praşila a doua la porumb. Lucrări de întreţinere, într-un volum destul de însemnat au efectuat în aceste zile şi cooperatorii din Mitreni, Şoldanu, Vasilaţi, Ion Roată, Clejani, Valea Argovei, Drăghiceanu, Gogoşari, Bucşani. Vizitînd cooperativa agricolă din Mitreni, preşedinte Iulian Costache, inginer şef Constantin Ionescu, am rămas plăcut impresionaţi de faptul că imediat ce ploaia încetase, iar la prăşit nu se putea lucra, cooperatorii au fost mobilizaţi în număr mare la plantatul tutunului. S-a reuşit astfel ca această lucrare să se execute în bune condiţiuni şi fără întîrziere. O iniţiativă asemănătoare a fost luată şi de către conducerea C.A.P. Soldanu, preşedinte Ion Borcan, unde în decurs de cîteva zile s-au plantat în întregime cele 40 ha. destinate culturii tutunului. Deşi condiţiile deosebite în care se desfăşoară actualele lucrări agricole impun o participare masivă de forţe la muncă cît şi luarea unor măsuri operative în vederea folosirii eficiente a timpului bun de lucru, am întîlnit din păcate şi exemple în totală discordanţă faţă de cele la care ne-am referit. Slaba organizare a muncii, dezinteresul pentru soarta producţiei manifestat de unii factori de conducere sunt puse pe seama condiţiilor climatice. La C.A.P. Gostinari, de pildă, preşedinte Marin Ţone, din 250 braţe înscrise la muncă la cîmp participă 18—20 şi aceasta , constituie un adevărat... record (expresia aparţinînd inginerului Sergiu Doleanu). într-o asemenea situaţie este normal ca buruienile să crească mai mari decît culturile, sufocîndu-le, în raza S.M.A. Ciorogîrla, Frumuşani, Hotarele, lucrările de întreţinere a culturilor prăşitoare au fost lăsate în special pe seama mecanizatorilor. Este ştiut însă că mecanic buruienile sînt distruse între rînduri, dar pe rînduri ele rămîn intacte. Şi atunci de ce să ne mulţumim cu o treabă făcută doar pe jumătate ? Datoria tuturor factorilor de conducere din unităţile agricole este aceea că în aceste zile să se ia cele mai eficace măsuri organizatorice care să ducă la o amplă mobilizare de forţe în vederea executării exemplare a tuturor lucrărilor de întreţinere. Soarta producţiei se hotărăşte acum. Este un moment hotărîtor care solicită o mobilizare generală de forţe în toate unităţile agricole. EUGEN CHIRCULESCU MĂSURILE LUATE DE COMITETUL COMUNAL DE PARTID CIOROGÎRLA - PREMIZE PENTRU REZULTATELE VIITOARE Conducerea economiei locale— act de înaltă responsabilitate politică Comuna Ciorogîrla se înscrie Pe harta economică a judeţului nostru cu o activitate economică multilaterală, a cărei finalitate se materializează în produse ce valorează zeci de milioane lei. Cele două cooperative agricole din localitate realizează anual o producţie globală de peste 13.000.000 lei. Tot în această comună se află Staţiunea pentru mecanizarea agriculturii, care deserveşte întreaga zonă intercooperatistă. Ferma zootehnică nr. 6 a I.A.S. Buftea este o unitate model, nu numai prin organizarea superioară a producţiei şi a muncii, ci şi prin asigurarea unui efectiv de animale de elită. Furnizind către fondul de stat mari cantităţi de lapte şi carne, ferma condusă de dr. Nicolae Dima, este în acelaşi timp o prestigioasă „furnizoare“ de experienţe valoroase pentru unităţile cooperatiste. Şeful de fermă s-a dovedit receptiv nu numai la noutăţile din domeniul său de activitate, ci şi la solicitările colegilor din agricultura cooperatistă. Pe teritoriul comunei există şi o unitate de industrie locală care produce o gamă variată de mobilier şi alte obiecte din lemn. Peisajul economic al comunei este într-un continuu proces de diversificare şi amplificare prin noile activităţi industriale şi prestatoare de servicii care se dezvoltă în cadrul celor două cooperative agricole şi al cooperativei de consum. Iată, aşadar, numai cîteva din cele mai importante domenii în care comitetul comunal de partid este chemat să-şi exercite cu eficienţă maximă rolul de conducător politic al activităţii economice locale. Pentru a-şi îndeplini acest rol, comitetul comunal a acordat o atenţie sporită perfecţionării propriului stil de muncă, antrenind în acţiunile întreprinse un larg activ obştesc. recţie îi oferă modul în care Comitetul comunal de partid a antrenat comisia economică la rezolvarea problemelor economice de interes local. Această comisie, cuprinzînd în rîndurile sale cadre cu o temeinică pregătire politică şi profesională şi-a adus o reală contribuţie la elaborarea unor măsuri concrete privind valorificarea, cu mai mare eficienţă, a resurselor funciare şi sporirea productivităţii fermelor zootehnice ale celor două C.A.P. Propunerile comisiei au făcut obiectul unor dezbateri în şedinţele de birou şi plenare ale comitetului comunal de partid, încheiate cu hotărîri ce cuprind măsuri pentru rezolvarea unor probleme stringente din sectoarele analizate. De exemplu, a fost reţinută, spre a fi tradusă în viaţă, sprepunerea privind urgentarea lucrărilor pentru aducerea în circuitul agricol a unor suprafeţe de teren ocupate în prezent cu pilcuri răzleţe de vii, boscheţi şi a suprafeţelor denivelate. Alte propuneri se referă la îmbunătăţirea calitativă a efectivelor de animale, asigurarea unei baze furajere corespunzătoare atît cantitativ rit şi calitativ, precum şi la acţiuni pentru permanentizarea şi specializarea cooperatorilor care lucrează în zootehnie. Orientarea comitetului de partid spre asemenea probleme se înscrie în ansamblul de preocupări pentru GH. SECURU GH. ȚĂPÂRDEA Continuare in pag. 3 a1 Experienţa acumulată trebuie perfecţionată şi îmbogăţită In activitatea practică a organelor locale de partid s-a acumulat o ingata experienţă în valorificarea aportului comisiilor pe probleme la studierea şi elaborarea măsurilor necesare perfecţionării muncii într-un sector sau altul. Un exemplu edificator în această di