Steagul Roşu, septembrie 1971 (Anul 23, nr. 6897-6921)

1971-09-02 / nr. 6897

MITINGUL PRIETENIEI DINTRE PARTIDUL COMUNIST ROMÂN ŞI PARTIDUL COMUNIST DIN JAPONIA Miercuri dimineaţa, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, împreună cu tovarăşul Kenji Miyamoto, preşedintele Prezidiului Comitetului Central al Partidului Comunist din Japonia, au vizitat Fabrica de maşini-unelte şi agregate din Capitală. Cei doi conducători de partid au fost însoţiţi de tovarăşii Emil Bodnaraş, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., vicepreşedinte al Consiliului de Stat, Paul Niculescu-Mizil, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., Mihai Gere, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Alexandru Sencovici, membru al C.C. al P.C.R., Ștefan Andrei, membru supleant al C.C. al P.C.R., prim-adjunct de şef de secţie la C.C. al P.C.R., iar din partea japoneză de tovarăşii Tomio Nishizawa, membru al Biroului Permanent al Prezidiului C.C. al P.C.J., Koichiro Ueda, membru al Prezidiului C.C. al P.C.J., Shiro Toyoda, membru al C.C. al P.C.J., Eizo Kobayashi, membru supleant al C.C. al P.C.J., Hiroshi Kikunami, activist la Secţia Internaţională a C.C. al P.C.J. Indreptîndu-se spre puternica zonă industrială din partea de sud-est a Capitalei, unde sunt amplasate cele mai mari întreprinderi bucureştene, printre care şi „F.M.U.A.B.“, unitate reprezentativă a industriei grele t^roctr*c.izui," nCrapC.‘,yA^• »,-«**-»--*—*, tierul „Titan“, elocventă realizare a arhitecţilor şi constructorilor noştri, ce se integrează armonios în peisajul urbanistic modern bucureştean. La intrarea în uzină oaspeţii sunt salutaţi de tovarăşii Ioan Avram, ministrul industriei construcţiilor de maşini, Dumitru Joiţa, prim-vicepreşedinte al Consiliului Popular al Municipiului Bucureşti, de membri ai conducerii Centralei industriale de maşini-unelte, ai Comitetului de direcţie al fabricii, de reprezentanţi ai Comitetului de partid şi U.T.C., ai organizaţiilor de masă. Un mare număr de muncitori, ingineri şi tehnicieni fac oaspeţilor o primire călduroasă, entuziastă, expresie vie a spiritului internaţionalist al clasei noastre muncitoare, a prieteniei frăţeşti dintre comuniştii români şi japonezi, bazată pe principiile marxism-leninismului şi internaţionalismului proletar. Pe o mare pancartă, la intrarea în uzină, se află înscrise, în limbile română şi japoneză urări de bun venit în numele miilor de oameni ai muncii din uzină, ing. Aurel Bozgan, directorul general al întreprinderii, exprimă satisfacţia şi bucuria de a avea în mijlocul lor pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pe tovarăşul Kenji Miyamoto, pe ceilalţi oaspeţi, şi îi invită să viziteze uzina. In faţa unor machete şi grafice are loc o scurtă prezentare a realizărilor şi perspectivelor uzinei. Gazdele subliniază sprijinul permanent acordat de partid şi de stat, ajutorul preţios primit din partea tovarăşului Nicolae Ceauşescu, __ cu prilejul vizitelor de lucru făcute în întreprindere, al întîlnirilor avute cu muncitori, cu specialişti şi cadre de conducere, pentru creşterea eficienţei economice, pentru perfecţionarea continuă a producţiei . . Pe parcursul vizitei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşul Kenji Miyamoto, ceilalţi oaspeţi sunt informaţi despre eficienţa aplicării sistemului informaţional integrat, conceput de specialiştii uzinei împreună cu CenContinuare în pag. a 3-a) Dragi tovarăşi. Doresc să exprim satisfacţia Comitetului Central al partidului nostru pentru vizita pe care delegaţia Partidului Comunist Japonez, condusă de tovarăşul Miyamoto o face în ţara noastră, ca răspuns la invitaţia Comitetului Central al Partidului Comunist Român. (Aplauze puternice, urale). Salutînd în mod călduros, şi la acest miting de prietenie, în numele comuniştilor români şi al clasei muncitoare române, al oamenilor muncii din patria noastră, delegaţia de partid condusă de tovarăşul Miyamoto, considerăm această vizită ca o expresie a solidarităţii comuniste dintre partidele noastre, dintre clasa muncitoare din România şi clasa muncitoare din Japonia. (Aplauze puternice). Doresc, de asemenea, să adresez participanţilor la miting, tuturor oamenilor muncii din această uzină, un salut călduros din partea Comitetului Central al partidului. (Aplauze prelungite). Timp de 12 zile delegaţia Partidului Comunist Japonez a vizitat România şi a putut cunoaşte unele aspecte din activitatea desfăşurată de poporul nostru în construcţia socialistă a patriei, rezultatele obţinute de oamenii muncii din România, sub conducerea Partidului Comunist, în edificarea orînduirii noi, socialiste. Sperăm că tovarăşii japonezi şi-au putut face bune impresii despre ceea ce este în stare să realizeze un popor eliberat de asuprire, un popor stăpîn pe destinele sale, hotărît să-şi făurească viaţa aşa cum o doreşte el. (Aplauze puternice c urale). Discuţiile dintre delegaţiile Partidului Comunist Român şi Partidului Comunist Japonez au fost prieteneşti şi tovărăşeşti ; în cadrul lor au fost abordate atît probleme ale relaţiilor dintre partidele noastre — care se dezvoltă tot mai mult, pe baza marxism-leninismului şi internaţionalismului proletar — cît şi ale relaţiilor dintre poporul român şi poporul japonez care, de asemenea, cunosc o dezvoltare continuă ; aceste relaţii — atît cele dintre partidele noastre cît şi cele dintre ţările noastre — contribuie la cauza păcii în întreaga lume. (Aplauze puternice). De asemenea, în cadrul discuţiilor am făcut un schimb de păreri asupra problemelor actuale ale situaţiei internaţionale şi ale mişcării comuniste şi muncitoreşti mondiale, constatind cu satisfacţie dezvoltarea ascendentă a forţelor antiimperialiste, intensificarea luptei clasei muncitoare sub conducerea comuniştilor, a luptei tuturor forţelor antiimperialiste împotriva politicii imperialiste de forţă şi dictat, pentru pace şi colaborare între popoare. (Aplauze puternice). Tovarăşul Miyamoto ne-a vorbit pe larg despre situaţia din Japonia, despre succesele înregistrate de Partidul Comunist Japonez şi de alte forţe democratice, de clasa muncitoare şi poporul japonez, în lupta împotriva imperialismului, pentru dezvoltarea democratică şi progresistă a Japoniei. Ne bucură în mod sincer succesele obţinute de Partidul Comunist Japonez şi de forţele democratice şi urăm din toată inima Partidului Comunist Japonez noi succese în activitatea sa pentru dezvoltarea democratică a Japoniei, pentru socialism, în lupta împotriva imperialismului, pentru pace. (Aplauze puternice curale). în cursul discuţiilor noi am înfăţişat tovarăşilor japonezi preocupările actuale ale partidului şi poporului român. De altfel, dragi tovarăşi japonezi, cred că aţi putut să constataţi, în contactele care le-aţi avut cu activul de partid şi cu oamenii muncii din ţara noastră, că întregul popor român sprijină politica internă şi externă a partidului, înfăptuieşte neabătut hotărârile Congresului al X-lea al P.C.R., care urmăresc făurirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate în România. (Aplauze puternice, prelungite). Ştim că Japonia este, în general, o ţară dezvoltată din punct de vedere industrial şi economic. Pentru a avea o imagine mai completă asupra realizărilor obţinute de poporul român într-o perioadă istorică scurtă, ar trebui desigur să cunoaşteţi cum se prezenta România cu numai 20 de ani în urmă , atunci (Continuare în pag. a 3-a) Cuvintarea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU Aspect din timpul mitingului încheierea convorbirilor oficiale Miercuri dimineaţa, la sediul C.C. al P.C.R. s-au încheiat convorbirile oficiale între delegaţia Partidului Comunist Român, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al P.C.R., şi delegaţia Partidului Comunist din Japonia, condusă de tovarăşul Kenji Miyamoto, preşedintele Prezidiului C.C. al P.C.J. Din partea japoneză au participat tovarăşii Tomio Nishizawa, membru al Biroului Permanent al Prezidiului C.C. al P.C.J., Koichiro Ueda, membru al Prezidiului C.C. al P.C.J., Eizo Kobayashi, membru supleant al C.C. al P.C.R., Hiroshi Kikunami, activist la Secţia Internaţională a C.C. al P.G.Al., Din partea română au luat parte tovarăşii Emil Bodnaraş, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R., Paul Niculescu-Mizil, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al C.C. al P.C.R., Mihai Gere, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Alexandru Sencovici, membru al C.C. al P.C.R., Ştefan Andrei, membru supleant al C.C. al P.C.R. prim-adjunct de şef de secţie la C-C. fi P.CJt. Convorbirile s-au desfășurat Intr-o atmosferă caldă, tovără- PROLETARI DIN TOATE TARILE, Uiri-maI ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN ILFOV AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Cuvintarea tovarăşului KENJI MIYAMOTO Dragă tovarăşe Ceauşescu, Dragi tovarăşi şi prieteni, In primul rînd, aş dori să exprim din toată inima mulţumirile noastre pentru primirea călduroasă şi sentimentele de solidaritate manifestate faţă de delegaţia Partidului Comunist din Japonia de către tovarăşul Ceauşescu şi ceilalţi tovarăşi (Aplauze îndelungate, urale). De la data de 20 august, cînd delegaţia P.C. din Japonia a sosit in ţara dumneavoastră, au trecut mai bine de 10 zile. In cursul acestei perioade, am avut discuţii tovărăşeşti şi prieteneşti cu o delegaţie a Partidului Comunist Român, condusă de tovarăşul Ceauşescu. Am participat la demonstraţia oamenilor muncii prilejuită de cea de-a XXVII-a aniversare a insurecţiei eroice de la 23 August. Am vizitat Muzeul de istorie a Partidului Comunist şi a mişcării revoluţionare şi democratice din România, care demonstrează grăitor lupta eofică a poporului român şi istoria strădaniilor sale pentru libertate. De asemenea, am vizitat multe întreprinderi, oraşe şi sate din diferite regiuni ale ţării, preţum şi şcoli şi organizaţii de partid. Aş dori, şi cu acest prilej, să mulţumesc pentru primirea frăţească şi caldă făcută delegaţiei P.C. din Japonia de către partidul şi poporul dumneavoastră. (Aplauze puternice). Toate aceste vizite şi acţiuni m-au făcut să înţeleg în mod concret că clasa muncitoare din România şi masele largi ale poporului luptă cu cea mai mare abnegaţie şi întreaga lor energie pentru progresul continuu al României Socialiste strîns unite în jurul Comitetului Central al Partidului Comunist Român în frunte cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu. (Aplauze). La Combinatul siderurgic şi Şantierele navale din Galaţi, la Uzina Electroputere şi la Combinatul Chimic din Craiova, pe platforma industrială şi în cooperativele agricole de producţie din judeţul Argeş, la Porţile de Fier şi de-a lungul Dunării am văzut multe întreprinderi şi mulţi oameni. Ceea ce este comun tuturor acestor locuri este pasiunea covârşitoare şi patriotismul socialist care face ca plaiurile socialiste ale ţării dumneavoastră să devină cit mai curînd bogate, depăşind toate obstacolele şi adoptînd cele mai recente cuceriri ale ştiinţei şi tehnologiei ; totodată ele dovedesc solida unitate dintre partid şi clasa muncitoare, ţărănime, intelectuali şi masele largi. Aş dori din nou să subliniez convingerea mea, aşa cum de altfel am mai făcut-o în cursul vizitelor de pînă acum că in ţara dumneavoastră construcţia socialistă va obţine noi progrese şi victorii depăşind toate obstacolele. (Aplauze prelungite). In prezent, Partidul Comunist Român îşi elaborează în mod independent linia sa politică internă şi externă pe baza condiţiilor concrete istorice existente în ţara dumneavoastră, întărindu-şi unitatea cu masele largi ale poporului şi îndeplinindu-şi astfel rolul său conducător, în actuala situaţie internaţională complexă, Partidul Comunist Român, întregul popor român îşi apără, cu fermitate suveranitatea sa naţională, desfâşurînd în acelaşi timp o activitate de dezvoltare a solidarităţii internaţionale pe baza principiilor independenţei naţionale, egalităţii şi neamestecului în treburile interne (Aplauze puternice). In mod deosebit în decursul ultimilor ani, am urmărit cu multă atenţie activitatea Partidului şi poporului dumneavoastră. Aceasta, deoarece întreaga dumneavoastră activitate conţine elemente noi încurajatoare pentru clasa muncitoare şi poporul japonez în ce priveşte idealul construcţiei socialiste. Forţele reacţionare din lumea capitalistă, inclusiv din ţara noastră atacă sub diferite forme teoria socialismului ştiinţific şi idealurile comunismului, folosindu-se de lipsa actuală de unitate dintre ţările sistemului socialist, ce se manifestă în diferite forme. Iată de ce, în aceste condiţii, imaginea construcţiei socialiste, strîns legată de poziţia de solidaritate internaţionalistă şi independenţă, pe care se situează Partidul şi poporul dumneavoastră constituie o puternică încurajare pentru conştiinţa poporului japonez. (Aplauze îndelungate). Ne bucurăm de toate succesele obţinute de poporul român sub conducerea Partidului Comunist Român şi sperăm din toată inima că veţi obţine şi în viitor noi şi importante succese în lupta pentru cauza construirii societăţii socialiste multilateral dezvoltate. (Vii aplauze). Dragi tovarăşi şi prieteni, Clasa muncitoare şi poporul nostru luptă în mod conştient şi neabătut pentru propria sa emancipare, independenţă naţională şi dezvoltare democratică şi paşnică, luptă împotriva opresiunii şi exploatării de către imperialismul american şi capitalismul monopolist japonez care domină în ţara noastră. Aşa cum ştiţi, Japonia este una dintre cele mai dezvoltate state capitaliste; în lumea capitalistă producţia ei naţională globală urmează imediat după cea a S.U.A. în acelaşi timp, există circa 300 baze militare, inclusiv în Okinawa, care se găsesc sub ocupaţia militară a S.U.A. Circa 100 000 militari americani sunt staţionaţi aci aceea (Continuare in pag. a 2-a) Dejun oferit de tovarăşul Nicolae Ceauşescu în cinstea delegaţiei Partidului Comunist din Japonia, condusă de tovarăşul Kenji Miyamoto Miercuri la amiază, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, a oferit un dejun în cinstea delegaţiei Partidului Comunist din Japonia, condusă de tovarăşul Kenji Miyamoto, preşedintele Prezidiului C.C. al P.C. din Japonia. Au participat tovarăşii Ion Gheorghe Maurer, Emil Bodnaraş, Manea Mănescu, Paul Niculescu- Mizil, Virgil Trofin, Janos Fazekas, Dumitru Popescu, Mihai Gere, precum şi tovarăşii Constantin Pirvulescu, Ion Popescu-Puţuri, Alexandru Sencovici, vechi militanţi ai mişcării muncitoreşti din ţara noastră, Ştefan Andrei, membru supleant al C.G. al P.C.R., prim adjunct de şef de secţie la C.C. al P.C.R In timpul dejunului, care s-a desfăşurat într-o atmosferă de caldă prietenie, tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Kenji Miyamoto au toastat pentru Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist din Japonia, pentru dezvoltarea continuă a prieteniei şi solidarităţii internaţionaliste dintre comuniştii români şi comuniştii japonezi, pentru prietenia dintre poporul român şi poporul japonez, pentru cauza socialismului şi a păcii în lume. (Agerpres) Anul XXIII - Nr. 6897 Joi 2 septembrie 1971 4 pagini 30 bani Preşedintele Consiliului de Stat NICOLAE CEAUŞESCU, a primit pe ministrul poştelor al S.U.A. Preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, Nicolae Ceauşescu, a primit miercuri după-amiază pe Wintern Blount, ministrul poştelor al S.U.A. La primire a participat Florian Dănălache, ministrul poştelor şi telecomunicaţiilor. A fost de faţă Leonard G. Meekeri, ambasadorul S.U.A. la Bucureşti. Cu acest prilej a avut loc o conorbire despre dezvoltarea relaţiilor bilaterale dintre România şi Statele Unite ale Americii. Convorbirea s-a desfășurat intr-o atmosferă cordială. ANCHETA NOASTRA Dăruirea în muncă componentă a profilului omului nou Şantierul naval Giurgiu. Una dintre unităţile economice ale judeţului Ilfov care s-a impus datorită bunelor rezultate obţinute in producţie, maturităţii şi conştiinciozităţii întregului colectiv. Pauza de prinz ne găseşte in mijlocul cîtorva constructori de nave. Se continuă o discuţie privind posibilitatea asimilării cît mai rapide a unui nou tip de navă — tancul buncherat de 1.200 tone. Opiniile diferă. Totuşi, ceea ce le canalizează pe acelaşi făgaş este convingerea tuturora că intrarea în fabricaţie a noului produs, deşi o operaţie dificilă, nu este de nerealizat. — Garanţia succesului, avea să ne spună tov. PETRE NICULESCU — secretarul comitetului de partid din şantier, constă în oamenii de aici, în puterea lor de muncă, în dorinţa permanentă de a se autodepăşi. Şi măsura în care au reuşit, este oglindită de succesele ce caracterizează în general activitatea şantierului. — Spuneaţi, şi pe bună dreptate, că oamenii prin munca lor iau garanţia reuşitei. Se pune întrebarea Insă : toţi lucrătorii, tehnicienii şantierului răspund cu aceeaşi însufleţire sarcinilor ce le revin ? — îmi amintesc că în expunerea la Consfătuirea de lucru a activului de partid din domeniul ideologiei şi al activităţii politice şi cultural-educative, tovarăşul Nicolae Ceauşescu arăta : „Noi nu admitem nici în producţie, la piese, rebuturi, iar la oameni cu atît mai puţin". Intr-adevăr, noi, comuniştii nu suntem de acord de a avea în mijlocul nostru tovarăşi care nu respectă munca, întrucît ar însemna să facem loc indolenţei şi superficialităţii. De aceea întreaga activitate politică din şantier are înscris ca un prim obiectiv, sporirea combativităţii şi vigilenţei, ridicarea spiritului critic şi autocritic, promovarea unei poziţii ferme împotriva fenomenelor negative. ION ALEXE — maistru: Să nu se înţeleagă însă că atitudinea necorespunzătoare ar fi o caracteristică a colectivului nostru. PETRE NICULESCU: Nicidecum nu poate fi vorba de aşa ceva. Din contră. Se poate afirma cu toată tăria că în şantier, există oameni, în adevăratul înţeles al cuvîntului, devotaţi profesiunii lor. Mă gîndesc de pildă la Mîhai Marin, Gheorghe Căpăţină sau Alexandru Anchetă realizată de TR. POPESCU (Continuare la pagia 2-a) DESECĂRILE - O ACŢIUNE PATRIOTICĂ DE MARE IMPORTANŢĂ ECONOMICĂ „Să dirijăm excesul de apă spre rădăcina plantelor" Programul naţional de îmbunătăţiri funciare, în care se încadrează şi acţiunea iniţiată de Comitetul judeţean Ilfov al P.C.R., a declanşat în rîndul cooperatorilor, al tuturor comuniştilor ce lucrează pe ogoare, în rîndul tinerilor şi vîrstnicilor energii nebănuite. Cu mijloace mecanizate, cu sape şi cazmale, lucrătorii întreprinderilor specializate şi locuitorii satelor transpun în viaţă prevederile proiectelor de desecări, în toate zonele, începînd de la sfîrşitul lunii trecute, printr-o organizare mai bună a muncii în agricultură, paralel cu strinsul recoltei se desfăşoară şi lucrările de punere în deplină valoare a unor întinse suprafeţe de teren fertil, afectate de apă. In coloanele ziarului nostru am re-flectat însufleţirea cu care s-a muncit, succesele obţinute în numeroase zone din judeţ unde există suprafeţe cu exces de umiditate. înfăptuirea programului de desecări se desfăşoară concomitent în 25 de comune, în zona FIERBINŢI — NUCI, suprafaţa cu exces de umiditate măsoară peste 880 hectare de teren. Aici, zilnic lucrează la desecări 200— 300 de locuitori ai celor două comune, în mijlocul cooperatorilor i-am întîlnit pe Tănase Dobre, inginer şef al cooperativei agricole din Fierbinţi şi pe Alexe Cîrlan, spe-, cialistul Oficiului judeţean de îmbunătăţiri funciare. „ Luna septembrie este, din toate punctele de vedere, cea mai favorabilă executării acestui gen trei lucrări, nu spune specialistul oficiului.’ In prezent, volumul de precipitaţii este foarte re-adus, iar pînza freatică a coborît la o adîncime care permite să dimensio-, năm canalele de evacuare la cotele prevăzute în proiect.’ Deși nu lucrăm de mult timp, primele rezultate sunt îmbucurătoare. Cele peste 1.000 zile-om de muncă prestate pînă acum s-au soldat cu dislocarea unui volum de fămint de 5.100 m.c. La canalul colector au fost săpaţi peste 800 m.l., iar reţeaua de şanţuri de scurgere a apelor măsoară peste 5 km. — Adevărul este că ţăranii coopera C. COSTIN (Continuare In pag. a 2-a) Tn zona Baloteşti — Moara Vlasiel realizării«ejreîî dl ifi fi fitfi is elt