Steaua Roşie, septembrie 1983 (Anul 34, nr. 206-231)

1983-09-15 / nr. 218

pfiotersfilow férfi IAA/iT,Pmnts-vil Vizita de lucru a tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, împreună cu tovarăşa ELENA CEAUŞESCU, în judeţul Cluj Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, au continuat, miercuri, vizita de lucru în judeţul Cluj, Cluj-Napoca. Încă din primele ore ale dimineţii, oraşul de pe Someş a cunoscut freamătul specific marilor evenimente — mii de cetăţeni au flancat bulevardele şi străzile oraşului. Ei purtau portrete ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu, drapele roşii şi tricolore, pancarte cu urări la adresa partidului şi a secretarului său general, flori ale acestei bogate toamne. încă o dată locuitorii municipiului — români şi maghiari — au ţinut să-şi exprime profundele sentimente de dragoste şi preţuire faţă de secretarul general al partidului, revoluţionarul neobosit de a cărui neobosită activitate sînt legate şi izbînzile clujenilor, întregului nostru popor, angajaţi ferm pe calea zidirii unei noi şi luminoase vieţi socialiste şi comuniste. Plecînd de la reşedinţa ce le-a fost rezervată în municipiul Cluj-Napoca spre primele obiective ale vizitei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost salutaţi pe întregul traseu cu sentimente de aleasă stimă, cu multă dragoste de zeci de mii de clujeni. S-a scandat îndelung „Ceauşescu — P.C.R.!“, „Ceauşescu şi poporul!“, „Ceauşescu — Pace!“, cei prezenţi exprimînd şi în acest mod deplina aprobare faţă de înţeleaptă politică internă şi externă a partidului şi statului nostru. Vizita de lucru în municipiul Cluj-Napoca a început la cea mai importantă unitate industrială a judeţului — Combinatul de Utilaj greu. Realizarea acestui obiectiv economic este strîns legată — asemenea atîtor întreprinderi — de numele tovarăşului Nicolae Ceauşescu, el fiind construit la iniţiativa şi cu sprijinul direct, permanent, al secretarului general al partidului. Acum şapte ani, în 1976, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a turnat prima cupă de beton, inaugurînd lucrările de execuţie a marelui combinat. Iată temeiurile profunde pentru care cei ce lucrează în această modernă unitate i-au întîmpinat, cu bucurie în suflet, pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi pe tovarăşa Elena Ceauşescu. Ei au scandat cu înflăcărare „Ceauşescu — P.C.R.!“, „Ceauşescu şi poporul!“, „Ceauşescu — muncitorii!“, reafirmînd vibrant sentimentele lor de neţărmurită dragoste, stimă şi recunoştinţă faţă de conducătorul iubit al partidului şi statului. In această ambianţă însufleţită a început vizita în combinat. La sosire, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost salutaţi de ministrul industriei construcţiilor de maşini, Ioan Avram, şi de ministrul construcţiilor industriale, Petre C. Ion. In numele muncitorilor şi specialiştilor de aici, directorul întreprinderii a informat că indicaţiile date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu se transpun cu succes în viaţă, combinatul îndeplinindu-şi cu cinste sarcinile încredinţate. Date privind activitatea şi preocupările colectivului, rezultatele obţinute, au fost prezentate tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu în timpul vizitării mai multor sectoare principale de producţie ale combinatului. Pretutindeni, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost primiţi de muncitori cu calde şi emoţionante manifestări de dragoste şi stimă. La plecare, secretarul general al partidului a adresat colectivului combinatului, constructorilor, calde felicitări pentru rezultatele obţinute. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au vizitat, apoi, Liceul industrial nr. 9 din Cluj-Napoca, unitate de învăţămînt în care se pregătesc cei ce, după absolvire, vor munci în atelierele şi secţiile Combinatului de utilaj greu din localitate. La sosire, înalţii oaspeţi au fost întîmpinaţi de ministrul educaţiei şi învăţămîntului, de primul secretar al C.C. al U.T.C.. (Continuare în pag. a 3-a) Cu prilejul vizitei de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, în judeţul Cluj şi al deschiderii anului de învăţămint 1983—1984, astăzi va avea loc în municipiul Cluj-Napoca o adunare populară pe care posturile de radio şi televiziune o vor transmite direct în jurul orei 11:00. AH, PRIMA II DE ŞCOALA Azi, 15 septembrie, începe noul an şcolar şi universitar. Evenimentul, ca de fiecare dată, se înscrie ca o dată de cea mai mare importanţă în viaţa învăţămîntului nostru de toate gradele. Pentru cei peste 150.000 de elevi de pe cuprinsul judeţului, precum şi pentru cei 2.300 de studenţi din centrul universitar Tîrgu-Mureş, noul an de învăţămînt înseamnă o nouă fereastră deschisă spre cunoaştere, înseamnă o altă treaptă pe drumul acumulării, al însuşirii cunoştinţelor din toate domeniile de activitate. Sălile de clasă, de curs şi seminarii, laboratoarele îi aşteaptă. Peste tot, în instituţiile de învăţămint s-au făcut pregătiri intense, baza materială s-a îmbogăţit şi în acest an cu noi săli de clasă şi laboratoare, cu aparate şi utilaje, pentru ca tuturor elevilor şi studenţilor noştri să li se asigure o pregătire cit mai bună, pentru a putea deveni cadre cu o pregătire politică şi profesională temeinică. Prin grija permanentă a partidului şi statului nostru, tinerele vlăstare dispun astăzi de tot ceea ce le este necesar pentru a deveni oameni de nădejde, capabili să stăpînească şi să dirijeze in beneficiul întregului popor cuceririle ştiinţifice de azi şi de miine. Acum, la începutul noului an şcolar, al unei noi etape de muncă, dorim tuturor cadrelor didactice, miilor de elevi şi studenţi putere de muncă pentru mai mari şi edificatoare succese, sănătate şi încredere în viitor, în viitorul prefigurat magistral in documentele Congresului al XII- lea şi ale Conferinţei Naţionale ale partidului, viitor pe care-l vrem cu toţii mai bogat, mai plin de lumină, mai puternic îmbogăţit prin faptele noastre, prin activitatea noastră pătrunsă de exigență comunistă şi de dăruire patriotică. ION CIURDARU * • ANGAJARE PLENARĂ A COMUNIŞTILOR, A TUTUROR CETĂŢENILOR JUDEŢULUI MUREŞ „Vom munci cu elan revoluţionar pentru traducerea în viaţă a indicaţiilor secretarului general al partidului“ Marea cinste şi onoare de care s-au bucurat în aceste zile toţi locuitorii meleagurilor mureşene prin vizita de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, va rămîne ca un moment de referinţă în istoria judeţului nostru, prezenţa secretarului general al partidului, dialogurile purtate cu specialiştii şi oamenii muncii, analiza concretă a diferitelor aspecte ale dezvoltării economico-sociale, indicaţiile şi recomandările pe care le-a făcut cu înaltul său spirit de discernămînt şi de realism — toate reprezintă evenimente cu o mare încărcătură spirituală şi emoţională, cu puternice ecouri în sufletele sutelor de mii de mureşeni — români, maghiari, germani şi de alte naţionalităţi, tineri şi vîrstnici, femei şi bărbaţi — care, ca un singur om, au înconjurat cu nemărginită dragoste, stimă şi profund respect pe marele şi iubitul fiu al poporului, pe încercatul şi neînfricatul conducător al partidului şi statului, personalitate proeminentă a lumii contemporane. „Am aşteptat cu nemăsurată emoţie această nouă întîlnire cu secretarul general al partidului, pentru că fiecare clipă în preajma sa prilejuieşte momente de profunde învăţăminte — ne relata maistrul Teodor Oprea, din Sighişoara. Raportîndu-i realizările şi succesele noastre, problemele care ne preocupă, acţiunile şi măsurile ce au fost luate pentru întărirea autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii economice, pentru aplicarea fermă a principiilor mecanismului economico-financiar, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, apreciind munca şi realizările sighişorenilor — ale oamenilor muncii de la sticlărie şi faianţă, de la „Nicovala“ şi Ţesătoria de mătase — ne-a cerut să promovăm ridicarea pe noi trepte de calitate şi eficienţă a fabricaţiei, intensificarea acţiunilor pentru continua reducere a consumurilor materiale, de energie şi combustibil. Aceste sarcini concrete reprezintă pentru colectivul de faianţari şi sticlari un program de lucru de la care nu ne vom abate. In fond, ce poate fi mai înălţător decît sentimentul că muncind mai bine, cu randament mai mare, putem să ne aducem contribuţia la înflorirea patriei, la creşterea avuţiei naţionale, la ridicarea bunăstării noastre generale. Iată de ce, angajîndu-ne să înfăptuim întocmai preţioasele indicaţii ale mult iubitului şi stimatului nostru conducător, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, colectivul nostru va asigura toate condiţiile pentru ca în acest an să economisească 250 tone caolin, 5.200 tone nisip cuarţos, 2.000 tone sodă calcinată, 3.000 tone combustibil convenţional şi 800 MWh energie electrică“. Cu aceeaşi mare însufleţire ne vorbeşte despre dialogul fructuos al secretarului general cu oamenii muncii luduşeni, muncitorul Ioan Popa, de la Fabrică de anvelope. „Şi întreprinderea noastră este rodul politicii înţelepte Consemnări de M. BARDAŞANU (Continuare în pag. a 3-a) " Anul XXXIV Nr. 218 (7.908) . Joi, 11 15 septembrie 1983 II 4 pagini II . 50 de bani /1 VIMINJIIUNHNL • Şi acest an peste 1.300 de oameni ai muncii din unităţile forestiere ale judeţului au beneficiat şi beneficiază de bilete de odihnă şi tratament în renumite staţiuni de pe litoralul românesc al Mării Negre şi în pitoreştile staţiuni balneoclimaterice montane. • Apreciatul sculptor tîrgumureşean Izsák Márton şi-a deschis o expoziţie retrospectivă la sala Dalles din Capitală care înmănunchează lucrări de mare valoare artistică. • Silvicultorii mureşeni se remarcă nu numai ca ocrotitori ai pădurilor, dar şi ca apreciaţi apicultori, îndeletnicire care a luat amploare în ultimii doi ani. Consemnăm faptul că Inspectoratul silvic judeţean Mureş are în patrimoniu 1.200 familii de albine care au valorificat din plin flora spontană din zonele păduroase. • La Galeria Asociaţiei artiştilor plastici amatori din Piaţa Republicii din Tîrgu- Mureş a fost vernisată expoziţia de artă vestimentară a creatoarei Csabai Borbála, care se bucură de succes. • La I.P.L. Reghin au fost create vioriminiaturale pentru copii de vîrste foarte mici — 4—5 ani. Viorile au dimensiunile 1/8 şi 1/16 şi întregesc gama instrumentelor muzicale cu arcuş destinate tinerilor care îndrăgesc vioara. • Pasionaţilor de drumeţii montane le reamintim că traseele turistice spre Călimani, spre Scaun, în special, au fost marcate din nou, astfel încît în aceste zile însorite de septembrie cărăruile spre creste vă aşteaptă ! Marcajele au fost reînnoite şi în Munţii Gurghiului.