Steaua Roşie, septembrie 1984 (Anul 35, nr. 207-232)

1984-09-15 / nr. 219

Vizita de lucru a tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU în judeţul Timiş Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, a continuat, vineri, vizita de lucru în judeţul Timiş. "Reîntîlnirea secretarului general al partidului cu colective muncitoreşti din acest judeţ s-a desfăşurat în aceeaşi atmosferă entuziastă, de intensă bucurie şi deplină satisfacţie de a-l saluta, în mijlocul lor, pe conducătorul iubit şi stimat, ctitorul României moderne, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a cărui vastă operă înnoitoare marchează cea mai fertilă epocă din istoria patriei. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost întîmpinaţi, cu cele mai alese sentimente de dragoste şi stimă, de profundă recunoştinţă de timişoreni, care, ştiu că marile transformări revoluţionare petrecute în toate domeniile sunt indisolubil legate de numele şi activitatea secretarului general al partidului. Intr-o puternică unitate de cuget şi simţire, ei au dat glas, odată cu întreaga ţară, dorinţei fierbinţi ca, la apropiatul forum al comuniştilor români, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, revoluţionarul neobosit, să fie reales în suprema funcţie de secretar general al partidului — chezăşie sigură a edificării societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintării ferme a României spre comunism. Primul obiectiv vizitat a fost întreprinderea mecanică Timişoara, unitate reprezentativă a industriei noastre constructoare de maşini miniere. Datorită unei bogate experienţe acumulate, întreprinderea a devenit, din anul 1981, la indicaţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, unitate coordonatoare pe ţară în domeniul producţiei de utilaj minier de suprafaţă şi adîncime. Prin intermediul unor machete şi grafice tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, au fost informaţi de directorul unităţii, că întreprinderea, dispunînd de o dotare tehnică modernă, s-a dezvoltat continuu. Se vizitează secţia de utilaje miniere unde se produc excavatoare pe şenile cu deplasament de peste 800 tone, combine de înaintare în subteran, de fiabilitate ridicată şi mare robusteţe, susţineri mecanizate pentru abataje şi alte utilaje complexe bine cunoscute in marile exploatări miniere de pe întreg cuprinsul ţării. Reţine atenţia, între altele, linia completă pentru fabricarea cilindrilor mecanizaţi de susţinere a abatajelor miniere. Aici se dau explicaţii în legătură cu extinderea unor procedee tehnologice moderne, între care sudura în mediu protector cu bioxid de carbon, creîndu-se condiţii pentru creşterea eficienţei economice pe ansamblul întreprinderii. Alte realizări de prestigiu ale întreprinderii sunt prezentate secretarului general al partidului la secţia de utilaj metalurgic. Secretarul general al partidului a apreciat preocupările specialiştilor întreprinderii pentru diversificarea continuă a producţiei şi a cerut specialiştilor săi continue activitatea de integrare în fabricaţie a unor utilaje de mare capacitate de care are nevoie industria minieră din ţara noastră. S-a indicat, de asemenea, să se acţioneze pentru dotarea unităţii cu noi agregate specializate, care să asigure creşterea continuă a producţiei, inclusiv a delei destinate exportului şi îmbunătăţirea calităţii produselor. Pe întregul parcurs al vizitei, muncitorii, tehnicienii şi inginerii întreprinderii au întîmpinat cu sentimente de aleasă stimă şi preţuire pe conducătorul partidului şi statului nostru. Caldele lor manifestări s-au constituit într-o mărturie elocventă a unităţii de nezdruncinat a întregului nostru popor în jurul partidului, al secretarului său general, a hotărîrii oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, de a acţiona pentru înfăptuirea sarcinilor de plan pe anul în curs şi pe întregul cincinal. In continuare, a fost vizitată întreprinderea de aparate electrice de măsurat, una din primele unităţi economice de pe noua platformă industrială a municipiului Timişoara, apărută, asemenea altor impresionante ctitorii contemporane, în epoca celor mai măreţe împliniri din viaţa patriei — „Epoca Ceauşescu“. Gazdele l-au informat pe larg pe secretarul general al partidului, prin intermediul unor ilustrative grafice şi panouri, a unor expoziţii organizate de-a lungul principalelor sectoare de producţie, despre realizările şi preocupările în perioada care a trecut de la înfiinţarea întreprinderii. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost invitaţi, în continuare, să viziteze mai multe secţii şi ateliere unde le-au fost prezentate noi tehnologii de asamblat şi verificat aparate miniaturizate pentru sălile de comandă de la centralele electrice, preocupările pe linia reducerii gabaritelor şi greutăţii aparatelor aflate în fabricaţie. In cadrul unei expoziţii organizate în incinta întreprinderii au fost reunite produse realizate în colaborare cu institutele de învăţămînt superior din localitate, precum şi o serie de instalaţii de automatizare şi control al funcţionării utilajelor agricole. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, ceilalţi tovarăşi din conducerea partidului şi statului, au vizitat, în continuare, Liceul industrial „Electrotimis“. Desfăşurată în preziua deschiderii noului an de învăţămînt, vizita de lucru a secretarului general al partidului în acest lăcaş de învâţămînt a prilejuit examinarea unor aspecte importante privind desfăşurarea procesului instructiv-educativ, de pregătire pentru muncă şi viaţă a tineretului şcolar, dezvoltarea învăţămîntului, legarea tot mai strînsă cu cercetarea şi producţia. Secretarul general al partidului este informat de directorul liceului, că această unitate a învăţămîntului timişean, care dispune de 20 de săli de clasă şi 17 cabinete şi laboratoare, cantină, internat, sală de sport şi club, pregăteşte forţa de muncă tînără pentru unităţile industriale situate pe platforma din imediata vecinătate — „Electrotimiş“, întreprinderea de aparate electrice de măsurat şi „Tehnometal“. Rind pe rînd, sunt vizitate laboratoarele de măsurări electrice şi electronice, de acţionări şi automatizări, de rezistenţă şi organe de maşini şi mecanisme, de tehnologie şi studiul materialelor, care, prin dotările de înalt nivel, asigură bune condiţii de instruire teoretică şi practică a elevilor. Elocvente pentru orientarea fundamentală a şcolii româneşti sunt şi realizările elevilor de la acest liceu, reunite în expoziţia special organizată. Printr-o strinsă legătură cu întreprinderile colaboratoare, liceul şi-a îndeplinit sarcinile de producţie şcolare. Este vizitată, în continuare, „expoziţia realizărilor învăţămînt (Continuare în pag. a 4-a) A/I TRANSMISIUNE DIRECTA Cu prilejul vizitei de lucru in judeţul Timiş a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi al deschiderii anului de învăţămint 1984/1985, astăzi va avea loc în municipiul Timișoara o adunare populară pe care posturile de radio și televiziune o vor transmite direct, în jurul orei 10,30. papilapi wh roATt Decizia nr. 487 Comitetul executiv al Consiliului popular al judeţului Mureş. In conformitate cu dispoziţiunile art. 46 din Legea nr. 57/1968 de organizare şi funcţionare a consiliilor populare, decide: Articol unic. — Se convoacă Consiliul popular al judeţului Mureş în sesiune la data de 20 septembrie 1984, ora 15, în sala de şedințe a Consiliului popular județean, cu următoarea ordine de zi: . 1. Raport privind activitatea Direcţiei sanitare şi a comitetelor, birourilor executive ale consiliilor populare subordonate pentru asigurarea asistenței sanitare a populaţiei din judeţ. 2. Informare privind realizarea programului de investiţii şi modernizări în agricultură pe 8 luni ale anului 1984. 3. Informare privind stadiul îndeplinirii angajamentelor asumate în întrecerea socialistă între consiliile populare pe anul 1984. • 4. Informare privind modul de rezolvare a cererilor, sesizărilor şi reclamaţiilor oamenilor muncii pe semestrul I 1984. Preşedinte, Secretar, IOAN UNGUR CORNEL HARŞAN [/ Anul XXXV Vk ff Nr. 219 (8.219) VL SimbătS, li II 15 septembrie 1984 ij V. 4 pagini ]] 50 de bani ÎN INTIMPINAREA CONGRESULUI AL XIII-LEA AL PARTIDULUI La întreprinderea de geamuri din Tîrnăveni A intrat in funcţiune o nouă linie tehnologică La întreprinderea de geamuri din Tîrnăveni a intrat în funcţiune prima linie de fabricat borcane tip Omnia. Succesul este urmare a muncii pline de abnegaţie a constructorilor şi beneficiarului, care, pe întreg parcursul execuţiei noii capacităţi, au desfăşurat o activitate susţinută pentru devansarea lucrărilor, punînd un accent deosebit pe calitatea fiecărei faze. Aşa se explică faptul că prima linie tehnologică a început să producă cu trei luni mai devreme, iar rezultatele fabricaţiei sunt mult peste prevederi. „ S-a muncit cu o deosebită răspundere pentru a se realiza o capacitate de producţie fără cusur, este de părere Paul Ciobanu, secretarul comitetului de partid al întreprinderii. De altfel, noi, sticlarii, beneficiarii acestor instalaţii, avem tot interesul să o punem la punct la un nivel de precizie şi funcţionare care să asigure, încă de la Început, o producţie stabilă, de inaltă calitate. Ca urmare, am muncit cot la cot, alături de constructori, sprijinindu-i îndeaproape în toate acţiunile lor. Totodată, specialiştii noştri şi-au asumat răspunderea pentru realizarea unui volum mare de utilaje, printre care cel mai important este cuptorul de recoacere. Determinant în reuşita noastră a fost modul de pregătire şi desfășurare a probelor tehnologice: probele I. CISMAS (Continuare in pag. a 2-a) Azi începe noul an de învăţămînt Deschiderea noului an de învăţămînt, în acest al 40-lea an al libertăţii noastre, are loc cînd oamenii şcolii, alături de întregul nostru popor, se pregătesc să întîmpine cel de-al XIII-lea Congres al Partidului Comunist Român cu noi şi rodnice fapte de muncă, fiind puternic angajaţi în înfăptuirea exemplară a politiciiîn domeniul învăţămîntului şi al pregătirii forţei de muncă. Momentul în care ne aflăm impune mobilizarea tuturor forţelor pentru ca în anul şcolar 1984—1985, etapă ce se situează într-o evidentă apropiere de confluenţa a două cincinale, să realizăm trecerea de la acumulările cantitative la saltul cali prof. ŞTEFAN BENTA inspector şcolar general (Continuare în pag. a 2-a) ŞEDINŢA COMITETULUI EXECUTIV AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Vineri, 14 septembrie, la Tîrgu- Mureş a avut loc şedinţa Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean. La primul punct de pe ordinea de zi comitetul executiv a analizat pe bază de raport realizarea sarcinilor de plan pe 8 luni la întreprinderea judeţeană de producţie şi prestări servicii. Apreciind activitatea întreprinderii în primul ei an de activitate, pentru valorificarea resurselor locale şi a materialelor refolosibile, pentru gospodărirea morilor ţărăneşti, comitetul executiv a stabilit noi măsuri pentru creşterea capacităţii întreprinderii de a recicla toate resursele utilizabile ale judeţului, prin realizarea unei game diversificate de produse. Totodată, s-a accentuat cerinţa reducerii cheltuielilor de producţie, valorificarea la export a cu mai multe produse de mic mobilier, de artizanat și a bunurilor metalice (Continuare în pag. a 2-a)