Steaua Roşie, septembrie 1988 (Anul 39, nr. 207-232)

1988-09-15 / nr. 219

Vizita de lucru a tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, împreună cu tovarăşa ELENA CEAUŞESCU, în judeţul Timiş Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, au început, miercuri, o vizită de lucru în judeţul Timiş. In acest septembrie, cînd oamenii muncii din industria şi agricultura judeţului, din celelalte sectoare de activitate, puternic mobilizaţi de tezele din aprilie, de însufleţitoarele chemări adresate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, acţionează, asemenea întregului nostru popor, pentru îndeplinirea exemplară a obiectivelor stabilite, secretarul general al partidului a venit din nou in mijlocul făuritorilor de bunuri materiale şi spirituale din acest înfloritor colţ de ţară pentru a analiza la faţa locului rezultatele obţinute pînă în prezent, pentru a stabili măsurile ce se impun în vederea realizării tuturor sarcinilor prevăzute în 1988 şi pe întregul cincinal. Cu bucurie fără seamăn au aşteptat cei ce muncesc şi trăiesc în judeţul Timiş pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu. In aceste momente de aleasă sărbătoare, ei au ţinut să-i intîmpine cu profunde sentimente de stimă şi preţuire, cu vibrante manifestări de recunoştinţă pentru transformările petrecute in viaţa satelor şi oraşelor din judeţul Timiş, a tuturor locuitorilor ţării, în anii socialismului şi, cu deosebire, în perioada inaugurată de Congresul al IX-lea al partidului. La vizită am participat tovarăşii Emil Bobu, Constantin Olteanuu, Silviu Curticeanu. Ceremonia sosirii în judeţ a avut loc pe aeroportul din Timişoara, într-o atmosferă entuziastă. A venit în întîmpinare un foarte mare număr de oameni ai muncii, care purtau portrete ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, ale tovarăşei Elena Ceauşescu, drapele tricolore şi roşii. La coborîrea din avionul prezidenţial, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au fost salutaţi cu înaltă consideraţie de primul secretar al Comitetului judeţean Timiş al PCR, Ilie Matei, care, în numele comuniştilor, al tuturor locuitorilor judeţului, lE-a adresat cele mai calde Urări de bun sosit. O formaţie alcătuită din ostaşi, membri ai gărzilor patriotice şi ai detaşamentelor de pregătire a tineretului pentru apărarea patriei a prezentat onorul. A fost intonat Imnul de stat al Republicii Socialiste România. După tradiţionala pîine şi sare a ospitalităţii, tineri şi tinere, pionieri şi şoimi ai patriei au oferit tovarăşului Nicolae Ceauşescu şi tovarăşei Elena Ceauşescu frumoase buchete de flori. Cei prezenţi au ovaţionat cu însufleţire pentru partid şi secretarul său general, pentru patria noastră socialistă şi harnicul popor român. In aceste manifestări entuziaste şi-au găsi o grăitoare expresie dragostea neţărmurită cu care este înconjurat conducătorul partidului şi al ţării pentru strălucita sa activitate pusă cu exemplară pasiune revoluţionară în slujba dezvoltării multilaterale a patriei, sporirii necontenite a bunăstării întregului popor. Dialogul de lucru al secretarului general al partidului cu muncitorii şi specialiştii din industria judeţului a început la întreprinderea mecanică Timişoara, unde erau prezenţi ministrul industriei construcţiilor de maşini, Radu Păunescu, reprezentanţi ai conducerii centralei industriale de profil şi ai întreprinderii. Tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu le-au fost înfăţişate principalele realizări din domeniul fabricaţiei de maşini şi agregate pentru extracţia cărbunelui în subteran şi la suprafaţă, produse ce deţin o pondere importantă în ansamblul producţiei. Au fost relevate preocupările colectivului în direcţia creării şi executării unor tipuri tot mai perfecţionite de utilaje miniere, corespunzător cerinţelor programului prioritar de creştere mai accentuată a gradului de mecanizare a lucrărilor din industria minieră. Apreciind rezultatele obţinute pînă acum, secretarul general al partidului a cerut să se acţioneze în continuare în vederea sporirii calităţii şi fiabilităţii agregatelor destinate industriei extractive. Pe parcursul vizitării principalelor sectoare de fabricaţie, au fost înfăţişate o serie de tehnologii de vîrf elaborate de specialiştii unităţii, în colaborare cu colective din institute de cercetare şi proiectare sau din învăţămîntul superior. Conducătorul partidului şi statului a arătat că, ţinind seama de puternicul potenţial tehnic şi uman de care dispune întreprinderea, de experienţa bună pe care a dobindit-o în executarea unor maşini şi utilaje de mare capacitate, aceasta trebuie să-şi lărgească profilul de fabricaţie. Diversitatea fabricaţiei şi nivelul tehnic calitativ al acesteia s-au regăsit într-o amplă expoziţie cuprinzînd cele mai reprezentative produse realizate de colectivul timişorean, unde au fost prezentate alături de gama completă de maşini pentru industria extractivă, poduri rulante şi automacarale cu puteri diferite. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a indicat să se ia măsuri pentru extinderea gamei de asemenea produse, prin asimilarea unor macarale de puteri şi mai mari, inclusiv pentru activităţi portuare. Subliniind însemnătatea deosebită a activităţii de cercetare ştiinţifică desfăşurată în institutele de profil şi în unităţile productive, specialiştii prezenţi au exprimat aleasa preţuire faţă de tovarăşa academician doctor inginer Elena Ceauşescu, sub a cărei conducere directă şi competentă îndrumare se înfăptuiesc importantele programe de creaţie ştiinţifică şi introducere a progresului tehnic, menite să asigure dezvoltarea şi modernizarea tuturor sectoarelor economiei naţionale. La încheierea vizitei, secretarul general al partidului şi-a exprimat satisfacţia de a se fi reintanit cu puternicul colectiv al acestei mari întreprinderi. Următorul obiectiv al vizitei l-a constituit întreprinderea „In(Continuare in pag. a 3-a) Cu prilejul vizitei de lucru pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu o efectuează în judeţul Timiş, şi al deschiderii anului de învăţământ 1988—1989, astăzi, va avea loc în municipiul Timișoara o adunare populară, ce va fi transmisă în direct, de posturile de radio și televiziune, în jurul orei 11. Calitatea — obiectiv urmărit cu maximă exigenţă de colectivul întreprinderii de stofe din Sighişoara, în imagine, la rampa de control a ţesăturilor. Foto: IOSIF TRIF ff Anul XXXIXII Nr. 219 (9.458) ( 15 septembrie 1988 îl v. 4 pagini |! 50 de bani // Puternică mobilizare pentru realizarea sarcinilor economice Această perioadă consacrată dezbaterii largi a Tezelor pentru Plenara CC al PCR, cuprinse in magistrala Expunere a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, din 29 aprilie a.c, mobilizează puternic capacitatea creatoare, iniţiativa, spiritul de dăruire şi de răspundere al comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii pentru realizarea în condiţii superioare de calitate şi eficienţă a prevederilor de plan pe acest an, pe întregul cincinal. Consacrându-şi Întreaga putere de muncă organizării şi desfăşurării ritmice a producţiei, asigurării unui flux continuu al activităţii, cu deosebire a celei destinate exportului, livrării ei către beneficiarii externi, la termenele prevăzute In contracte, oamenii muncii mureşeni acţionează cu energie sporită pentru traducerea In viaţă a sarcinilor stabilite de secretarul general al partidului la şedinţa Comitetului Politic Executiv din 13 septembrie, privind realizarea tuturor indicatorilor de producţie şi economico-financiari, astfel Incit să se asigure, pe această bază, îndeplinirea In bune condiții a pianului pe luna curentă, pe întregul an 1988. A In consonanţă cu cerinţele modernizării şi înaltei eficienţe Secţia de utilaje de pe platforma maşini de calcul a întreprinderii Electromureş din Tîrgu-Mureş este locul unde se plămădesc noul, progresul tehnic, unde se realizează moderne maşini, utilaje, dispozitive ce asigură aplicarea unor noi tehnologii de fabricaţie, modernizarea producţiei, creşterea productivităţii şi calităţii muncii — factori determinanţi ai îndeplinirii planului, ai eficienţei economice în general. Conştient de răspunderea ce o poartă în complicatul şi complexul angrenaj al producţiei, colectivul de aici este necontenit preocupat de a-şi îndeplini cit mai bine sarcinile încredinţate, de a pune la dispoziţia secţiilor productive din propria întreprindere şi a multor altora din ţară, tehnica cea mai avansată atît de necesară pentru realizarea unor produse cu calităţi superioare, de nivel mondial, competitive pe orice piaţă din lume. Şi spre cinstea lui, colectivul acestei secţii, în frunte cu specialiştii din atelierul de proiectare, se achită cu promptitudine, în bune condiţii de sarcinile pe care le are. Maşinile şi utilajele realizate se comportă bine în procesul muncii, însă ca orice lucru nou, uneori mai au nevoie de anumite corecturi, de reglaje, care să le asigure funcţionarea la parametrii proiectaţi, atît cantitativi cit şi calitativi. Dacă întreprinderea Electromureş a înregistrat rezultate bune in perioada trecută din acest an, meritul este şi al colectivului din secţia de utilaje, care la rîndul lui a depăşit sarcinile de producţie pe 8 luni cu 3 la sută, la producţia marfă, cu 14 la sută la productivitatea muncii, în timp ce la cheltuielile materiale la o mie de lei producţie marfă s-au economisit 2,30 lei. Realizări frumoase, care în luna septembrie vor fi completate de altele la fel de semnificative, care, la un loc, vor determina înfăptuirea înainte de termen a planului pe trei trimestre, în condiţii de înaltă calitate şi eficienţă, aşa cum ne solicita tovarăşul Nicolae Ceauşescu la recenta şedinţă a Comitetului Politic Executiv al CC al PCR. In această lună se produc diverse utilaje destinate secţiilor productive, cum sunt: maşinile de torsadat, liniile de extrudere cu diametrul de 40 milimetri, maşinile de sudat in puncte, de bobinat şi de cablat cu viteze de lucru rapide, granulatoarele pentru mase plastice, maşinile de Împletit plasă şi altele atît pentru Electromureş cit şi pentru alte întreprinderi din ţară, fapt care demonstrează că înfăptuirea planului fizic reprezintă prioritatea numărul unu a constructorilor de maşini din această secţie. Aceeaşi atenţie se acordă reducerii consumului de metal şi energie — nu ca o sarcină impusă din afară, ci, din respect profesional faţă de misiunea de mare importanţă încredinţată de a pune în valoare noul, de a promova progresul tehnic care împreună înseamnă performanţe mai înalte nu numai în privinţa productivităţii fizice ci şi a economiei de materie primă şi energie în realizarea noului produs. Referindu-se la aceste aspecte ale muncii, şeful secţiei utilaje, inginerul Matei Radovici, arăta: „Colectivul nostru realizează numai produse noi, majoritatea lor unicate, cuprinse în programul de modernizare al întreprinderii, deci, cu atît mai mult este obligat profesional să găsească şi să aplice tehnologii noi de muncă, de înaltă eficienţă economică, însuşire pe care trebuie să o aibă şi maşinile pe care le fabricăm. Pentru a fi mereu în consonanţă cu cerinţele modernizării şi eficienţei, se impune disciplină, o înaltă conştiinţă şi pregătire profesională, policalificare, stăpînirea metodelor avansate de lucru, de punere în valoare a potenţialului material şi uman de care dispunem. De fapt, pe aceste argumente ne bazăm în preliminările făcute din care rezultă că atît planul pe luna septembrie cît şi pe întregul an II vom îndeplini înainte de termen. De asemenea, aceleaşi argumente stau la baza pregătită noului an de fabricaţie în care avem sarcini deosebit de mobilizatoare în creşterea productivităţii şi calităţii muncii, a exportului, sarcini pe care le vom realiza în colaborare cu specialiştii din atelierul de proiectare şi în cooperare cu celelalte secţii ale întreprinderii“. *DAN HUSAR