Ştiința şi Tehnică, 1954 (Anul 6, nr. 1-7)

Numerele paginilor - nr. 1 - 1

Proletari din toate ţările, uniţi-vă! Nr. 1 REVISTĂ EDITATĂ DE COMITETUL CENTRAL AL UNIUNII TINERETULUI MUNCITOR SOCIETATEA PENTRU RASPINDIREA ŞTIINŢEI ŞI CULTURII ★ REDACŢIA ŞI ADMINISTRAŢIA: PIAŢA SCÎNTEII Nr. 1 Tel. 7.60.10 BUCUREŞTI — Raionul I. V. STALIN şi ANUL VI SERIA II-a IUNIE 1954 I CĂTRE n revista care apare începînd cu acest număr, editată de Comitetul Central al Uniunii Tineretului Muncitor şi Societatea pentru Răspîndirea Ştiinţei şi Culturii, cititorii tineri şi virstnici pot urmări In continuare acţiunea de popularizare a ştiinţei şi tehnicii şi de propagare a culturii dusă pină acum de revistele „Ştiinţă şi Tehnică pentru tineret” şi „Ştiinţă şi Cultură”. Noua revistă Îşi pune ca sarcină să contribuie la educarea şi înarmarea tineretului muncitor şi a oamenilor muncii de la oraşe şi sate cu cunoştinţele teoretice şi practice necesare înţelegerii problemelor ştiinţifice şi tehnice legate de construirea socialismului în patria noastră. Se va acorda o deosebită importanţă popularizării problemelor legate de programul de măsuri economice adoptat de plenara lărgită a C.C. al P.M.R. din 19—20 august 1953, precum și de hotărîrile ulterioare privind dezvoltarea economiei naționale pe drumul socialismului, și continua ridicare a nivelului de trai al oamenilor muncii. Punîndu-și ca una din sarcinile principale oglindirea realizărilor partidului și statului democrat-popular In domeniul industrializării socialiste, care constituie şi pe mai departe temela temeliilor construirii socialismului la noi In ţară, revista va continua să publice în paginile sale articole care să ajute pe cititori să înţeleagă bazele teoretice ale ştiinţei şi tehnicii moderne cu care este înzestrată industria noastră în continuă dezvoltare. „Ştiinţă şi Tehnică” va urmări să traducă în viaţă indicaţiile partidului şi guvernului referitoare la îmbunătăţirea calităţii şi mărirea cantităţii şi sortimentelor bunurilor industriale de larg consum. Problemele legate de partea ştiinţifică şi tehnică a procesului tehnologic din întreprinderile industriei uşoare şi întreprinderile industriei de bunuri de larg consum vor fi lămurite în aşa fel Incit cititorii noştri să le poată înţelege cu uşurinţă şi să le aplice în munca practică. Urmînd indicaţiile plenarei lărgite a C.C. al P.M.R. din august 1953, revista va pune de asemenea în centrul atenţiei sale problemele legate de ştiinţa şi tehnica agricolă şi zootehnică şi de mecanizarea agriculturii patriei noastre. Revista se va preocupa de popularizarea realizărilor şi metodelor de muncă avansate din staţiunile de maşini şi tractoare, gospodării agricole de stat şi colective. De asemenea ea va da o mare atenţie explicării ştiinţifice a superiorităţii marii gospodării agricole faţă de gospodăria individuală şi avantajelor pentru ţăranii muncitori de a cultiva pămîntul în comun în gospodării agricole colective şi întovărăşiri de tip T.O.Z. Problemele teoretice şi practice legate de creşterea producţiei de cereale la hectar ,de creşterea producţiei de plante tehnice, de mărirea şeptelului de vite, de creşterea productivităţii vitelor atît în sectorul socialist al agriculturii cit şi în gospodăriile individuale ale ţăranilor muncitori vor fi lămurite cu competenţă, în scopul înţelegerii juste a politicii partidului nostru şi al stimulării Interesului pentru dezvoltarea acestor ramuri, atît de necesare construcţiei socialiste în patria noastră. CITITORI Intre sarcinile principale ale noii reviste intră şi aceea a generalizării iniţiativei creatoare a maselor, a rezultatelor şi experienţei bogate obţinute de întreprinderile şi muncitorii fruntaşi din Industrie, agricultură, transport, comerţ. Pentru realizareaa acestei sarcini se vor publica articole cu privire la metodele înaintate folosite de fruntaşii industriei şi agriculturii pentru ridicarea producţiei şi productivităţii muncii. Se vor populariza în mod deosebit formele înaintate de organizare a muncii tineretului, ca brigăzile de tineret, posturile utemiste de control, secţiile de tineret din cadrul întreprinderilor precum şi iniţiativele tineretului referitoare la valorificarea deşeurilor prin confecţionarea de obiecte de larg consum. Pentru a răspunde cerinţelor marelui număr de tineri, revista va acorda o importanţă deosebită răspîndirii cunoştinţelor politehnice, explicării fenomenelor legate de activitatea ştiinţifică şi tehnică, precum şi prezentării judicioase a problemelor amatorismului. Din aceleaşi motive revista va publica şi literatură ştiinţifică fantastică. „Ştiinţă şi Tehnică” va acorda o deosebită atenţie popularizării celor mai noi realizări din domeniul ştiinţei şi tehnicii sovietice. Ea va scoate în evidenţă marea superioritate a tehnicii sovietice, bazată pe cele mai noi cuceriri ale ştiinţei sovietice, precum şi puternicul ajutor dat ţării noastre în crearea unei baze tehnice necesară construirii socialismului. Ea va răspîndi pe larg metodele înaintate ale fruntaşilor în muncă şi inovatorilor din marea ţară a socialismului. Pentru a duce la îndeplinire aceste mari sarcini, ne vom călăuzi după Hotărlrea C.C. al P.M.R. pentru Îmbunătăţirea activităţii de răspîndire în mase a cunoştinţelor ştiinţifice şi politice. In toate articolele sale revista „Ştiinţă şi Tehnică” va căuta să lămurească, pe baza principiilor materialismului dialectic, problemele legate de activitatea ştiinţifică şi tehnică. Această linie partinică va ajuta la înţelegerea fenomenelor vieţii materiale şi culturale a oamenilor muncii, iubitori de pace şi progres, care construiesc cu succes socialismul şi comunismul. In acelaşi timp ea va demasca concepţiile reacţionare ale pseudoştiinţei din ţările capitaliste pusă în slujba imperialiştilor americani şi englezi aţiţători la un nou război. Urmînd indicaţiile date de partid în ceea ce priveşte tratarea calificată a problemelor, revista va pune paginile sale la dispoziţia oamenilor de ştiinţă, tehnică şi cultură, academicieni, colaboratori ştiinţifici, ingineri, profesori, tehnicieni, precum şi tineretului şi oamenilor muncii din producţie, care să scrie articole de popularizare a problemelor de ştiinţă şi tehnică. Prin folosirea experienţei de pină acum în munca de popularizare a ştiinţei şi tehnicii şi de propagare a culturii, noua revistă „Ştiinţă şi Tehnică” editată de C.C. al U.T.M. şi S.R.S.C. va căuta să-şi aducă partea sa de contribuţie la îndeplinirea sarcinilor pe care partidul şi guvernul le pun astăzi în faţa oamenilor muncii pentru construirea socialismului şi ridicarea continuă a nivelului de trai material şi cultural al poporului nostru. »*♦*>* Ml Kj*yv*k 1