Ştiința şi Tehnică, 1989 (Anul 41, nr. 1-12)

Numerele paginilor - nr. 1 - 2

întreaga ţară trăieşte, în acest început de an, vibrante momente sir Pitoreşti, cinstind cu aleasă, profundă şi neţărmurită gratitudine aniversarea zilei de naştere a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, Erou între eroii neamului, ctitor al României socialiste, genial strateg şi conducător al poporului român, strălucit exemplu de dăruire şi abnegaţie, luptător neobosit pentru triumful ideilor socialismului şi comunismului, militant activ pentru transpunerea în viaţă a celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, pentru progres, pentru statornicirea în lume a unui climat de pace şi înţelegere între popoare. Tînăra generaţie, alături de întregul nostru popor, a omagiat, la începutul acestei luni, cu prilejul aniversării zilei de naştere a tovarăşei academician doctor Inginer Elena Ceauşescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-viceprimministru al Guvernului, preşedintele Consiliului Naţional al Ştiinţei şi invăţămîntului, strălucita sa activitate dedicată propăşirii patriei noastre socialiste, care îmbină fierbintele patos revoluţionar şi înalta responsabilitate politică cu vocaţia creaţiei ştiinţifice şi tehnologice şi care se bucură de elogioase aprecieri pe plan internaţional. Ilustrul gînditor şi militant revoluţionar a cărui titanică operă teoretică şi practică asigură mersul avîntat al societăţii noastre socialiste spre cele mai înalte culmi de progres şi civilizaţie, îmbogăţind patrimoniul socialismului ştiinţific, al cunoaşterii general umane cu noi teze şi idei de o remarcabilă valoare şi forţă înnoitoare. Sentimente de adîncă şi nemărginită dragoste şi recunoştinţă se îndreaptă totodată şi spre tovarăşa academician doctor inginer Elena Ceauşescu, membru al Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim-viceprim-ministru al Guvernului, preşedintele Consiliului Naţional al ştiinţei şi invăţâmîntului, eminent om politic şi de stat, ilustru savant de largă recunoaştere Internaţională, a cărei nobilă şi neobosită muncă şi luptă pentru libertatea, independenţa şi înflorirea patriei, pentru prosperitatea şi fericirea poporului, pentru pace şi progres social in întreaga lume reprezintă un înălţător exemplu de patriotism înflăcărat, de abnegaţie şi cutezanţă revoluţionară. Prezenţa activa, dinamică, a secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în viaţa ţării şi a poporului nostru se traduce prin uriaşa contribuţie adusă la propăşirea multilaterală a patriei, la elaborarea şi înfăptuirea ponticii partidului şi a statului, de dezvoltare în ritmuri înalte a economiei naţionale, a ştiinţei, tehnicii şi culturii, de creştere a nivelului de trai material şi spiritual al întregii naţiuni, de întărire continuă a Independenţei şi suveranităţii României socialiste, de intensificare a relaţiilor de colaborare internaţională a ţării noastre. Rămîne un adevăr de necontestat faptul că secretarul general al partidului este un mare prieten al tinerilor, cărora le-a adresat în repetate rînduri chemări şi îndemnuri înflăcărate de a se pregăti cu maximă responsabilitate pentru a deveni oameni adevăraţi ai timpurilor pe care le trăim, pentru a fi capabili oricînd să preia în industrie, în agricultură, în cercetare, în ştiinţă şi în cultură importante responsabilite.In acest ianuarie sărbătoresc, raportăm iubiţilor noştri conducători că Uniunea Tineretului Comunist îşi intensifică permanent preocupările pentru educarea comunistă, revoluţionară, prin muncă şi pentru muncă a tinerei generaţii în vederea mobilizării tuturor tinerilor la realizarea exemplară a sarcinilor de plan în toate domeniile economiei naţionale, la cele mai înalte cote de calitate, sporind în acest fel contribuţia lor la amplul şi complexul proces de modernizare a producţiei. Noi, tinerii, sîntem mîndri de tradiţiile nobile de luptă şi muncă ale organizaţiei noastre revoluţionare şi nu vom uita niciodată că acum 50 de ani acţiunile energice şi ferme întreprinse din însărcinarea Partidului Comunist Român de către tovarăşul Nicolae Ceauşescu au condus la reorganizarea Uniunii Tineretului Comunist, că din acel moment hotărîtor, avîndu-l pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu în conducerea organizaţiei, mişcarea revoluţionară de tineret a căpătat dimensiuni noi şi o activitate dinamică, revoluţionară, cu consecinţe pozitive pentru ansamblul mişcării muncitoreşti, pentru lupta partidului comunist contra fascismului, pentru salvgardarea independenţei şi suveranităţii naţionale a patriei. Nu vom uita niciodată nici atenţia şi grija părintească cu care tovarăşul Nicolae Ceauşescu, mai cu seamă după cel de-al IX-lea Congres al partidului, ne-a îndrumat paşii pentru ca organizaţia revoluţionară a tinerei generaţii să contribuie într-un mod şi mai sporit la înfăptuirea socialismului în ţara noastră, la ridicarea patriei pe noi culmi de civilizaţie şi progres. Avind în permanenţă în faţă obligaţia morală de a cinsti prin fapte glorioasele tradiţii ale organizaţiei revoluţionare a tineretului, Uniunea Tineretului comunist a iniţiat in anul 1988 măsuri ample de mobilizare a tineretului la îndeplinirea sarcinilor de producţie în toate domeniile de activitate, organizînd acţiuni specifice în sprijinul înfăptuirii obiectivelor de plan, care s-au concretizat cu realizarea angajamentelor asumate in proporţie de peste 120%, împlinirea în 1988 a 40 de ani de cînd, la chemarea partidului, brigadierii utediti au deschis epopeea eroică a muncii pentru ţară a fost marcată prin fructuoase fapte de muncă în cele 240 de şantiere ale tineretului existente în întreaga ţară, în primul rînd pe ţantierele naţionale, organizate la marile obiective de Investiţii, care caracterizează cea mai fertilă perioadă din existenţa patriei noastre, pe drept cuvint numită cu îndreptăţită mincrie patriotică „Epoca Nicolae Ceauşescu". În acest context, Uniunea Tineretului Comunist raportează efectuarea unor Importante lucrări în domeniul mineritului, Industriei, agriculturii, sistemelor de îmbunătăţiri funciare ţi amenajări complexe ale rîurilor Argeş, Dîmboviţa ţl Siret. Pornind de la Importanţa ţl semnlfl- Strălucit şi mobilizator exemplu pentru In această atmosferă sărbătorească, tînăra generaţie a patriei se află deplin angajată, cu puternică însufleţire patriotică şi nestăvilit elan creator, revoluţionar, în înfăptuirea neabătută a obiectivelor de importanţă istorică entru destinele poporului român stailite de Congresul al Xlll-lea şi Conferinţa Naţională ale Partidului Comunist Român în perspectiva marcării, prin fapte exemplare de muncă, a celei de-a 45-a aniversări a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă şi a celui de-al XlV-lea Congres al partidului. Tinerii patriei noastre socialiste se află în primele rînduri ale giganticului efort de muncă şi creaţie pe care îl depune în prezent întregul popor, mobilizat fiind de vibrantele chemări, de orientările programatice de înaltă clarviziune ştiinţifică, strălucit formulate în magistrala Expunere a secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la Şedinţa comună a Plenarei Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a organismelor democratice şi organizaţiilor de masă şi obşteşti. Prin faptele sale de muncă, tînăra generație a României aduce un viu şi fierbinte omagiu tovarăşului Nicolae Ceauşescu, comunistul de omenie, Î1/1989■л.