Telegraful Roman, 1856 (Anul 4, nr. 1-102)

1856-01-04 / nr. 1

tăDEGAVJPEGERA ir pe o jumătate de anu 3. fl. cr. pentru celelalte părți ale Transilvanii și pentru provinciele din Monarhiă pe unu anu 8. o, eartă la C. R. pește, cu bani gata, prin scrisori francate, adresate către espeditură. Premiulu prenumerațiunei pentru Sibiu este pe anu 7. fl. m. c.; ear Sibiiu 4. Ianuarie 18 npe o jumătate de anu 4. fl. - șugratele se plătescu cu 4. cr. „șirul cu slove mici ntru princ. și țeri străine pe unu anu 12 f. pe j anu 6 f.m. c. Telegrafulu ese de doe ori pe septemănă: Mercurea și Sămbăta. Prenumerațiunea se face în Sibiu la espeditura foiei, pe alfa litului. NE 1I. Depeșe telegrafice. ccuonstantinopol 4 Ianuarie e. n. Din Teheran se înșiințează Ambasadorul englezesc Sir Murat și au cerut gasportul pentru certe personale. Relațiile politice ale amănduror cabinete să nu fie însă pentru aceasta stricate. Prisonarii din Carscari sau slobozit acasă au sosit aicea. *Galați 7 Ianuarie. Dela 18 pănă în 21 Dechemvrie e. n. a suflat în marea neagră un vănt nord ost înfricoșat. Din 36 de corăbii ce au eșit dela gura Sulinei sau stricat 14 piemonteze, 8 grecești, 1 toscană și 3 austriace. Soartea celoralalte încă nu se știe. Pe alte puncturi sau stricat de doue ori atătea. Pănă la 300 matrozi și au aflat mormăntul în undele apelor. . . DEREA Evenimentele resboiului în anul 1855. Evenimentele resboiului în anulu trecut nu sănt prea multe însă însemnătatea unora a fost cu atăta mai mare. Noi le lăsăm să urmează aci întrun rănd cronologic precum nu dă „Boemia.” Ianuarie. Aceasta lună a trecut cu bombardarea din partea aliaților mai mult sau mai puțin cumplită asupra Sebastopolului, și că rușii au dat năvală de mai multe ori și anume în 1 și 7 noaptea asupriaților Înba fost o lovire de cavalerie, ce sa săvărșit în favorul trupelor turco-egipțiace. Perderea rușilor după relația lui Canrobert a fost 2,000 morți, și 500 răniți. Perderea turcilor 90 morți și 300 răniți. În 16 ajung în Crim cele dintăiu trupe de gardă franțuzești. În 18 atacarea rușilor asupra Vatumului să respinge înderăpt. - În 19 rușii năvălesc cu putere mare asupra liniei de atac franțuzești, aci au perdut franțozii 300 feciori. fevruarie. În Bonăvală nouă însemnată. În S un atac al rușilor asupra Eupatoriei se respinge de Omer pașa. În 24 o luptă grea însă nehotărătă despre posiția naintea Malacolului P Perderea franțezilor după relațiile franțuzești a fost 100 după relațiile rusești 600 feciori. În 21 lupta de cavalerie naintea Eupatoriei, ce a căzut păgubitoare pentru Rusia. În 22 prințul Meluicoe depune Comanda în Crim, și prințul goriaco veni în locul lui. Martie. În 5 Atacul oranțozilor asupra contra aproșelor rusești. În 11 păvala rușilor din Sebastopol ca să strice lucrurile de aproșe oranțuzești. Perderea rușilor 2,000, a oranțozilor 600 feciori. În 16 Avantgarda a flotei baltice englezești ese din Deal. În 28 și 29 bombardament din toate bateriele asupra Sebastopolului. Perderile rușilor după relațiile rusești 838 feciori, ale aliaților 1200. Aprilie. În2earăși se începe bombardamentul și acuși moare acuși mai tare ține pănă către 20 Aprilie. Focul aliaților covărsaște pe acel al rușilor. Perderea rușilor de la 28 a lunei trecute pănă la 8 Aprilie a fost peste 2.000 feciori. În grosul flotei baltice franțuzești trece Beirul. În 19 atacul succede asupra locumenturilor rusești înaintea de bastionul cavurților, rușii au perdut 9 șolare și 200 feciori. În 20 rușiii se încearcă în deșert, ca să reocupe lojamentele. În 27 trupelor se la Crim. Perderea rușilor după relații rusești 2,500 feciori, a rniezilor 1,200 feciori. În 12 V Decadra aliaților se aflareilea Cherciului. Rușii strică fortificațiile lor și primicesc corăbiile lor. Aliații ocupă Cherciul și întră în marea azovică. În 13 ocuparea liniei dela Cernaia. Ocuparea ținutului pe lăngă Iankcale. În 16 rușii deșeartă Suhum Cale. În 17 bombardarea dela Ghenișesc. În 20 bombardarea dela Arabat. Flota englezească stă naintea Cronstatului. În 22 bombardamentul de la Taganrog. În 24 bombardarea de la Marinopol. - Afera de la Hangue unde sa înpușcat un parlamentar englezesc. În 25 bombardarea dela Kagaise. O canonadă nouă naintea Sebastopolului. - În 26 ocuparea Mamelonului verde și doe reduturi prin aliați, perderea rușilor după relații rusești 2,800, după relațiile aliaților 4,000 de feciori, eară a aliaților după relațiile rusești 4,500 după cele frațezești 3000. În 28 rușii deșartă Anapa. Iunie. În 3 întoarcerea ecspediției de la Cherciu. În 4 bombardamentul și stricarea de la Hangue. În 5 se învește un bombardament cumplit asupra Sebastopolului. În 6 atacul aliaților nenorocos asupra Malacofului și Redanului. Perderea rușilor după relații rusești 4,000 de feciori a franțezilor după relații franțuzești 3,150, a englezilor după relații englezeți 140” Simpson primește în locul? comanda. În 23 bombardament nou asupra Gherișescului, în 23 bombardamentul asupra Lovisei (în Finlandia). Iulie: Întărit un atac al rușilor asupra Carsului se respinge. În 10 bombardarea dela Berdiansc. În 23 bombardarea de la Rauma (în Finlandia). Năvălirea turcilor din Care 27 și 31 bombardamentul de la Sveaburs. Perderea rușilor după sești 200 feciori. August. În 4 lovirea de la Tractir. Mari perderi ale rușilor. Ei au perdut numai în morții ce iau îngropat franțezii 8.3229 feciori; franțezii au perdut peste 1.000 de feciori, turcii 850, Sardinienii 200. În 5earăși începe bombardamentul la Sebastopol. În 22 Omer pașa plecă la cămpul resboiului din Asia. În 27 asaltarea Malacolului. Rușii deșartă partea de cătră amenzi a Sebastopolului. Perderile rusești după relații rusești 11,328 feciori 39 ofițeri de state, și 318 de oberofițeri, a franțezilor după relațiile franțuzești 7,651 de feciori, a englezilor după relațiile englezești 2,447 feciori. În 30 aliații ocupă partea de cătră amenzi a Sebastopolului. Septemvrie. În 15 bombardarea Dimfortului lăngă Riga În 17 pe norocosul atac al rușilor asupra Carsului. Perderea rușilor 4.000 de feciori, a turcilor 800. Lupta de cavalerie la Cughil, unde rușii au perdut 6 tunuri. În 20 stricarea Tomanului și a Fanagoriei. Octomvrie. În 2 aliații se aratănaintea Chinburnului. Pn 15 bombardarea Chinburnului. Garnisoana rusească (1.800 feciori) opitulează. În 6 rușii strică fortul Nicolaea lăngă Oceatoa. În 12 generalul Simpson depune comanda. Generalul Codrin vine în locul lui. În 21 flota aliaților pleacă de la Chin Corăbiele încep a părăsi marea neagră. Campania a anului acestui se poate socoti de încetată, aliații după ce au intreprins vreo căteva mișcări concentrice asupra înlăuntrul crimulei, văzut neputința unei masi de refugiu la anul ruten. În 16. moare generalul Raglan.