Telegraful Roman, 1864 (Anul 12, nr. 1-102)

1864-06-25 / nr. 49

7. Municipiulii Odorheiului (Secuimea). 8. Municipiulii Reghinului (Comitatulii Reghinu). 9. Municipiulii Naseudului (Districtului Naseudu), care se imparta in cercuri (vicecomitate, vicecapitanate, scaune, scaune filiale). 3. 1. Municipiulii Dcesinlui (Comitatului Solnoca) susta din cercurile (vicecomitatele): Lapusiulu ungurescu, Desiu, Reteagu Armenopole. Cerculu Lapusiului ungurescu cuprinde : a) procesulu Lapusiului ungurescu totu; b) Comunele: Bab’a, Poian’a Brancei, Dealu mare, Dragi’a , Gostil’a, Curuieni, Vilm’a mare , Birsita , din procesulu Caticaului; c) Comunele Mogoda, Strimbulu, Tiiuesci, din procesulu Reteagului. Cerculu Desiului cuprinde : a) processele : Olpretu si Vadu cu eschiderea comuneloru: Bezdedu si Cernuiu, din proces. Olpretului; b) procesulu Caticaului, cu esceptiunea aceloru comune cari s’au intrupatu cu cerculu Lapusiului (sub lit. b); c) procesulu Surducului cu eschiderea Comuneloru: Surducu, Solona, Muncelu, Bristolitulu micu su mare, Salomonu, Brigletiu; d) Comunele : Gichisiu, Cetanu, Desiu (opidiu), Ocn’a Desiului, din procesulu Desiului, Gichisiu sup., Codru, Nim’a si Terpiu e) Comunele : Ungurasiu, Mica , Sasmiresiu si Benediugu din procesulu Ungurasiloru. Cerculu Reteagului cuprinde : a) Comunele : Deci’a ungurésca , Malutiu , Arpasteu si St’a-Margita din procesulu Ungurasiloru ; b) procesulu Reteagului cu esceptiunea aceloru comune, cari s’au intrupatu (sub lit. c) cu cerculu Lapusiului; c) procesulu Petrei cu esceptiunea comuneloru: Petr’a, Teuti’a,Mirisiculu rom.si Sasarmu; d) procesulu Becleanului cu esceptiunea comuneloru Nemigi’a ungurésca si romanesca, Vireagu, Teuri, Cociu,Minthiu,Prislopu,Ceparu, Lasc’a si Intreadamu; e) Comunele Bidiu si Ienciu din procesulu Buzei (alu fostului Comit. Dobîc’a) ; f) Comunele: Feliacu, Chintelnicu, Stamor’a, St-Andresiu, si Cristuru din procesulu Chiralesiului (alu fostului com. Dobîc’a). Cerculu Armenopolei (Gherlei) cuprinde : a) procesele 1clodului mare șî a Șicului din desfiintiatulu Comitatu alu Dobîcei, întregi; b) procesulu Buzei din acelu comitatu cu esceptiunea comuneloru: Giac’a, Bizin sî Ienciu; c) Comunele: Dindelegu, Giroltu, Tireu, Chiceg’a, Ormanu,Pinteacu, Sigau, Siplacu si Sintereagu , din procesulu Deesiului; d) Comunele : Babinu, Ciob’a , Valea rea, Tiopu, Fizestulu-Gherlei, Petrihazu, Nimbiulu Gherlei, sî Salagiu din procesulu Ungurasiloru; Comunele : Panticeu, Ricc’a-Cristur, Checihaz’a, Sotelecu, Catalin’a sî Felciu din procesulu Panliceului (alu com. Dobâc’a). f) Comunele foste provediate cu dreptulu de jurisdictiune : urbea Armenopole , si opidulu Sicu. II. Municipiulu Clusiului (Comiatulu Clusiu) susta din cercurile (vicecomitatele) Huiedinti, Hid’a, Clusiu (comunele satene), Mociu, Turd’a, sî lb. urbe reg. Clusiu. Cerculu Huedinului cuprinde: a) procesele Huedinului si alu Bicalatului întregi; b) Comun’a, Jeghi’a din procesulu Baciului; c) Comunele : Panici, Capusiulu mare, Capusiulu micu, Capusiulu romanescu, Aghirbiciu, Dingau sî Osiorheiu din procesulu Gilaului; d) comunele : Miresiu, Cutiesiu, Balogiu, Stobocu, Stan’a, Nodisiu din procesulu Almasiului . Cerculu Hidei cuprinde: a) Comunele Cernucu, sî Bezdedu din procesulu Olpretului; apoi Cristoliiulu micu sî mare, Solon’a , Solomonu, Surducu, sî Brigletiu din procesulu Surducului (alu Corn. Solnocu); b) procesulu Ungurasiloru din Comnit. Dobac’a totu; c) procesulu Panticeului cu esceptiunea acelori comune, care (sub lit. e) s’au incorporatu cu cerculu Armenopolei— alu fost: Corn. Dobac’a; d) Comunele Adalinu si Dragu din procesulu Vala satului (alu fost. Corn. Dobâc’a) ; e) Comuna Topa-San-Craiu din procesulu Feiurdului ; f) Comunele: Stoboru, Cublesiulu romanescu, Thicu, Dâncu, Argisiu, Lupu, din procesulu Baciulu; g) Comunele Restolitulu mare, Bogdan’a, Tioldu, Berci’a, Limborulu ungurescu, Nerti’a, Cosaplacu, Zuturi, Tomasi’a, Almasiulu mare, Petrindu mare sî micu, Totelecu, din procesulu Almasiului. Cerculu Crusiului cuprinde : a) procesulu Feiurdului, cu esceptiunea comunei Topa- San-Craiu totu; b) procesulu Gilaului cu eschiderea comuneloru Panicu, Capusiulu romanescu, Aghirbiciu, Dangau, sî 0siorheiu, care s’au incorporatu cu cerculu Huediului; c) procesulu Baciului cu esceptiunea Comuneloru : Jeghina, Stoboru, Cublisiulu romanescu, Thicu, Dineu, Argisiu si Lapu, care cadu in alte cercuri; d) procesulu Costocnei cu esceptiunea comuneloru Aitonu sî Rendiu; e) procesulu Valasutului cu esceptiunea Comuneloru Adalinu sî Dragu; f) Comunele : Suculu superiore sî inferiore, Sucu nemesiescu, Gadalinu, sî Disi’a din procesulu Palatcei;g) Comunele: Fenesiulu micu,St. Laslau si Salaculi’a din procesulu St-Laslaului (alui st. Com.Turil’a.) Cerculu Mociului cuprinde: a) procesulu Mociului totu, b) din procesulu Palatee comunele : Barcu, Chatina, Chisau, Tiagsioru, Tiagulu mare Heghiu, Caianu, Girisiu, Palatc’a , Petea si Camarasiulu campestru; c) din procesulu campestru (alu fost: Corn. Turd’a) comunele: St. Jacobu si Cicuciu; d) din procesulu Buzeu (alu fostului Corn. Dobac’a) comun’a : Giac’a. Cerculu Turdei cuprinde: a) procesulu Traficaului totu; b)procesulu Laslaului — cu esceptiunea comuneloru incorporate cercului clusianu, — Fenesiulu micu, Sf.Laslau, si Saticuti’a; c) procesulu Lupsiei cu eschiderea comunei Lupsi’a (împreuna cu partîle ei) apoi alu Comuneloru Salciu’a superióra sî inferiora ; d) din procesulu Ariesiului comunele : Grindu-Cristuru , Hadarau , Cheti’a, Lun’a, Grindu, Ghirisiu, sî Ghirisiu-St-Craiu; e) din procesulu Câmpiei comunele: Trithiu de josu sî de susu, Beu, Cocu, Cianu mare, Urc’a, Turd’a, Taureni, sî Aghirbiciu (tote din fostulu Corn atu Turdei), f) din procesulu Costocnei: comunele Aitonu sî Rendiu. Urbea libera regia ; Clusiu formeza insa pentru sine unu cercu. III. Municipiala Albei Iuliei (Comitatulu Alb’a) susta din cercurile (vicecomitatele) Câmpeni , Abrudu, Aiudu, Alb’a luli’a, Uior’a, Blasiu sî Ocn’a Sabiiului. Cerculu Campeniloru (ce are sî o expositura in Offenbai’a) cuprinde : a) procesulu Campenitoru (Zlatinei superiore) totu; b) din procesulu Zlatnei (inferiore) comun’a Musc’a; c) din procesul unghiului super, comunele: Bradiesci, Sartesi, Muncelu, Cior’a, Ponoru si Offenbai’a; d) din procesulu Lupsiei (amu fost. Corn. Turd’a) comun’a Lupsi’a (cu pârtîle ei) sî Salciv’a superiora sî inferiora. Cerculu Abrudului cuprinde : a) Celelalte pârti din procesulu Zlatnei inferiore; b) preciele din procesulu Rosiei: Mamaligani sî Miclausdeni ale procesului Ighiului superiore. Cerculu Aiudului cuprinde : a)procesele : Aiudu si Cimbrudu intregi; b) din procesulu Ighiului superiore comunele : Remetea, Mogosiu, Cosiocani sî Bradesci. Curculu Albei Iuliei cuprinde: a) procesulu Albei Iuliei totu; b) din procesulu Ighiului superiore, comunele: Intre-Galde, Gald’a super, Gaureni, Ighiu, Metesel, Ampoiti’a, Poian’a, Siardu, Totfalau; c) din procesulu Ighiului inferioru: Gald’a inf., Bicasiu, Zerisiu, Benicu, Cetea, Tieln’a, Galteu, Ighielu, Craiov’a, Coslaru, Cricau , Bucerdea ungurésca, Stimm, Mesenti’a, Bucerdea romanesca, Thibru, Oierjdea; d) din procesulu Vintiului, comunele: Acumaru, Vintiu inf., Vulneru, Inuri, Cornea, Saraclau, Vintiulu nou, Racatau, Liebesiani. Cerculu Uiorei cuprinde : a) procesele Uiorei si St. Benedicului intregi; b) din procesulu Iernotului alu fostului Comit. Cetatea de balta comunele Babahalm a , Bordu , Deagu, Chincisiu, Cucerdea romanesca, Iernotu , Siculi’a , Selcuciu. Cerculu Blasiului cuprinde : a) procesele : Bi’a si Tatarlacu alu fostului Comitatu Cetatea de balta ; b) procesulu Blasiului, cu esceptiunea comunei Cenadea; c) din scaunulu Sabiiului, pârtîle vesp. ale Comuneloru Balcaciu sî Jidoveiu; d) din procesulu Galfalaului alu fostului Comitatu Cetatea de balta, comunele : Cetatea de balta sî Boianu. Cerculu Ocnei Sabiiului cuprinde: a) procesulu Paucei cu eschiderea comuneloru : Storostinu sî Tiapu; b) din procesulu Sangabinului comunele : Buzdu, Drasieu , Ungurei, Sangabinu, Conti’a, Cutu, Ghirbau, Springu si Vingardu; c) dîn scaunulu Mercurei comunele : Tapercea si Ludosiu; d) opidulu taclale : Ocn’a Sabiiului. IV. Municipiulu Devei (Comitatulu Unederei) susta din cercurile (vicecomitatele) Puiu, Hatiegu, Uneder’a- Dev’a , Oresti’a sî uli’a. Cercuhi Puiuiu cuprinde : a) procesele Jiului si alu Jiu-barbatului intregi; b) din procesulu Macesciloru , comunele : Baiesci, Riulu-albu, Corviesci , Macesei, Parosiu, Pester’a, Riusioru, Sereni, Vaidei, Ohab’a de sub Peatra. Cerculu Hatiegului cuprinde : c)procesele Demsiusiului, alu Clopotivei si ale Totesciloru; b) din procesul Macesciloru comunele : Salasiu inferiore sî superióre, Malaiesci, Nucsior’a, Ohab’a Sibisieru; c) din procesulu Chilidului Comunele : Batialariu, Bojorodu , Gontiag’a, Vâlcelele bune , Chitidu, Covragi, Luncani, Brete’a romanésca, Vâlcelele rele; d) din procesulu Hosdatului comunele : Maceu, Bretea ungurésca, Ruși, Plopi; e) opidulu Hatiegu. Cerculu Hunedorei cuprinde: a) procesulu Unedarei totu, b) din procesulu Hosdatului, comunele: Nadasdea inferiora, Babizu, Nadasdea superiora , Hosdatu, Calanulu micu, Odosiu, Crisieni, St-Craiu,‘sî Strel’a; c) din procesulu Chitidului comunele: Gridu, Odosielu, Santa-Mari’a de Petra, Valea-St-Georgiului, San-Georgiu , Ohab’a-Streiului,