Transilvania Jurnal, februarie 2002 (Anul 5, nr. 1146-1169)

2002-02-09 / nr. 1153

Transilvania Jurnal Acuze din interiorul sistemului Profesorii își șantajează elevii să vină la meditații Directorul Grupului Școlar „Mihai Viteazu” din Zalău, Alexandru Jako, a recunoscut că în Sălaj, meditațiile îmbracă și aspecte imorale, în sensul că „profesorii își țin la respect elevii prin note de 5 sau 6, ca aceștia să vină la ei la meditații”. Când elevii vin la profesori la meditații, notele lor saltă în două săptămâni cu câteva puncte, a afirmat lako. .Acesta este șantaj clar”, a punctat lako, „iar faptul că notele elevilor saltă brusc de la limita corijenței nu poate fi o coincidență”. Directorul grupului școlar a recunoscut că există, într-adevăr, astfel de cazuri în Sălaj, fără să le nominalizeze însă, în opinia lui Jako, aceste cazuri sunt izolate, neputând fi generalizate la întregul sistem educațional; în general, elevii fac meditații cu profesorii lor din atașament și nu din constrângere, însă „dascălii ar trebui să refuze” să-și mediteze propriii elevi, a declarat Jaico. El a mai afirmat că meditațiile sunt acum o adevărată industrie, care a desfigurat întregul sistem de învățământ. „Sunt profesori care iau și 100.000 de lei pe zi”, a declarat directorul școlii. Inspectoratul Școlar Sălaj nu a putut fi contactat pentru a-și expune punctul de vedere cu privire la sistemul de meditații din învățământ. Mihai Prodan In Harghita începe de astăzi Olimpiada Nebunilor Pe Muntele Harghita are loc la acest sfârșit de săptămână un eveniment inedit pentru harghiteni: Olimpiada Nebunilor. Manifestarea este organizată de Radio Uniplus Miercurea-Ciuc și se vrea a fi o acțiune similară olimpiadei de iarnă. Directorul Uniplus Miercurea Ciuc, Mircea Colceriu, declară că „ținând cont de faptul că la Salt Lake City a început Olimpiada de Iarnă, ne-am gândit să organizăm și noi o Olimpiadă a Nebunilor, la care vor participa tineri din mai multe județe". Probele, cu mici excepții, vor fi asemănătoare cu cele de la Salt Lake City, iar câștigătorii vor primi medalii, diplome și premii în valoare de peste 40 de milioane de lei. Astfel, concurenții se vor întrece în competiții de schi, coborâre, slalom, hochei, snowboard și alte probe prin care marii sportivi ai lumii vor trebui să treacă la Olimpiada de iarnă. Pentru ca Olimpiada Nebunilor să urmeze toate etapele unei manifestări originale de acest gen, se va aprinde și o torță olimpică, care va fi purtată de către viceprimarul municipiului Miercurea-Ciuc, Papp Elod, până pe Muntele Harghita. Torța va fi aprinsă astăzi la ora 11.00 și va fi stinsă mâine la ora 16.00, când Olimpiada Nebunilor va lua sfârșit. Mircea Colceriu a ținut să precizeze că această acțiune are ca scop, pe de o parte, să scoată tineretul din case la distracție, iar pe de altă parte să reînvie o tradiție care exista până acum câțiva ani în Harghita. Serbările Zăpezii. „Avem intenția ca de acum în fiecare an să organizăm măcar o manifestare de acest gen care să atragă cât mai multă lume”, a adăugat directorul postului local de radio. Ruxandra Stoian S C. MAGIC COMPUTER S.R.L. 4700 Zalău, str. Crinului nr. 3 telefon/fax: 661253, 661261 e-mail: magic@fastmagic.ro - Internet service provider - distribuitor case marcat fiscale - copiatoare, calculatoare, imprimante, faxuri - service garanție, post-garanție S.C. MAGIC COMPUTER S.R.L. m &DEC VÂNZĂRI EN-GRQSS Calculatoare SH și Electronice Pitești - Tel/Fax: 048 / 211792 București - Tel: 01 / 2106764 Componente noi Tel/Fax: 01 / 2120469 Tel: 01 / 2106764 -WWW. modeccomputer. ro-Afaceri IT numai prin mii de cumpărători,mii de vânzători Sâmbătă, 9 februarie 2002 Tinerii care au spus „igen” la starea civilă au câștigat procesul intentat Consiliului Local Cluj-Napoca Tribunalul Cluj a decis ieri admiterea în parte a acțiunii înaintate de Heredi Zsolt și Fusy Katalin-Ildiko împotriva Consiliului Local Cluj-Napoca. Cei doi au reclamat faptul că în data de 31 mai, ofițerul stării civile, Vasile Gherman, a refuzat să le oficieze căsătoria, după ce Zsolt i-a spus viitoarei sale soții „igen”, iar apoi a spus, adresându-se lui Gherman, „da”. Instanța a hotărât anularea procesului-verbal prin care s-a hotărât neîncheierea căsătoriei și a dispus oficierea acesteia, conform legilor în vigoare. Cu toate că reclamanții au solicitat daune materiale în valoare de 3 milioane de lei și daune morale de 50 de milioane, aceste cereri au fost respinse. După aflarea deciziei Tribunalului, cei doi tineri au declarat că se simt oarecum nedreptățiți, deoarece au cheltuit bani mulți pentru organizarea nunții, dar pe de altă parte sunt fericiți că li s-a permis să se căsătorească. în plus, ei au afirmat că vor merge la Târgu-Mureș să se căsătorească, neavând de gând să mai aibă ceva de a face cu ofițerul stării civile din Cluj. Vasile Gherman, cel care a refuzat oficierea căsătoriei celor doi, a declarat că decizia Tribunalului va fi atacată la Curtea de Apel: „îmi mențin poziția avută anterior, în sensul că motivul pentru care nu i-am căsătorit este legal. Decizia Tribunalului este extrem de periculoasă, deoarece creează un precedent, a mai spus Gherman. Vasile Racovitan Criminalul de la Deva - complice al lui Passaris - este căutat prin Interpol Paul Popa - căutat de polițiști pentru împușcarea unui tânăr din Deva și pentru legături cu cetățeanul grec Constantinos Passaris, acuzat de uciderea a doi angajați ai unei case de schimb valutar din București - a fost dat în urmărire internațională prin Interpol, informează Biroul Național Interpol. Pe numele lui Popa a fost emis un mandat de arestare, în lipsă, pentru tentativă de omor și nerespectarea regimului armelor și munițiilor. Popa are o înălțime de circa 1.80 metri, ochi căprui, față prelungă, constituție atletică, este brunet, tuns scurt și poartă uneori cioc și mustață. El are un neg sub ochiul stâng, o cicatrice pe obrazul stâng, mai multe cicatrici pe abdomen și pe antebraț, precum și diverse tatuaje pe omoplatul stâng, pe partea superioară a brațelor și pe picioare. La data de 18 ianuarie, anul acesta, Paul Popa a fost dat în urmărire generală, la două zile după ce a împușcat în piept un tânăr din Deva, Gabriel Duț. El a fost văzut în Deva, împreună cu complicele său, Ștefan Blănaru (27 de ani), conducând un autoturism Audi negru cu numere de Bacău. Polițiștii au informații că Popa ar fi fost în Grecia și l-ar fi ajutat pe Constantinos Passaris în comiterea unor fapte criminale. Mai mult, el l-ar fi sprijinit pe Passaris și în România, pentru ca acesta să intre în posesia armei folosite la jaful de la casa de schimb Le Petit Bijou din București, precum și în obținerea unui pașaport fals. Cel mai bun prieten al omului l-a trădat pe Passaris Passaris - acuzat de asasinarea celor doi angajați ai casei de schimb valutar Le Petit Bijou din București - a fost arestat preventiv la sfârșitul lunii noiembrie, pentru omor deosebit de grav, tâlhărie și nerespectarea regimului armelor și munițiilor. El a fost reținut de polițiștii bucureșteni în urma unei deschideri în forță într-un apartament pe care Passaris îl închinase. Ediția în limba engleză a cotidianului grecesc Kathimerini scria, în noiembrie anul trecut, că, la mijlocul lunii septembrie 2001, o femeie din Atena - probabil iubita lui Passaris - a trimis un câine Rottweiler în România, printr-o cursă aeriană. Când polițiștii au reținut-o, în apartamentul său a fost găsită o chitanță. Mai târziu, cercetând în România, ei au găsit câinele într-o casă de la țară, situată în județul Bacău și aparținându-i lui Popa (cunoscut și ca Mario Raducan), un presupus complice al lui Passaris. Potrivit ziarului elen, când au auzit că un bărbat care vorbește grecește se ducea să-și vadă des câinele aflat la casa din județul Bacău, polițiștii eleni au fost siguri că sunt aproape de găsirea lui Passaris și au furnizat această informație și colegilor lor români. s.cS & V SERVICE sILL Cluj-Napoca, str. Universității nr. 1, tel. 064 430321 Produsede_ potpctorfe Consumuéide. _ bfrotto a* sßa cele mal AVAHta.joA.se ptețutU EVENIMENT gl La Sibiu. Reglări de conturi cu bătăuși plătiți Un sibian a fost la un pas de moarte, după ce a fost atacat de un bătăuș plătit de fosta nevastă și de concubinul acesteia. Ioan Pârâu în vârstă de 49 de ani, a divorțat de soție în 1999, acesteia rămânându-i și cele două fetițe rezultate din căsătoria cu el. De atunci, între cei doi au existat tot timpul animozități, fapt pentru care fosta soție, Elena Simona Stroia, în vârstă de 34 de ani, și concubinul ei, Mihai Tarcea (40 de ani) s-au hotărât să-l învețe minte, aranjând cu cineva să-i dea câțiva pumni. Concubinul a contactat un „marderaș”, un țigan, Almaș Mihai și i-a spus că-i dă 250.000 de lei dacă-l „aranjează” puțin pe Părău. Pentru a nu fi bănuit însă sub nici o formă, concubinul și-a construit un alibi foarte solid. în ziua bătăii, fiind pădurar, a organizat o pândă în pădure însoțit de doi gardieni; în același timp, bătăușul tocmit își făcea treaba. L-a așteptat pe Părău să iasă dintr-un restaurant, l-a urmărit până aproape de casă, s-a apropiat și l-a lovit cu toată puterea cu un „box" în cap. Când omul a căzut, i-a mai dat și câteva picioare și apoi a fugit. Seara s-a întâlnit cu pădurarul și și-a luat banii, mihai Tarcea, cel care a pus la cale planul, și Almaș Mihai, executantul, poate ar fi scăpat dacă ofițerului care a anchetat cazul, căpitanului Ioan Făgădar din cadrul Biroului judiciar nu i-ar fi dat de gândit tocmai alibiul lui Tarcea. „Era pregătit așa în amănunt și insista prea mult că nu el l-a bătut. L-am pus la detectorul de minciuni și apoi am aprofundat cercetările descoperindu-l pe autor”, precizează ofițerul. Acum, cel care a aplicat cu atâta exces de zel corecția, Almaș Mihai, este arestat preventiv 30 de zile pentru tentativă la omor calificat. Arestul Poliției este însă ceva obișnuit pentru el, fiind cercetat pentru mai multe furturi. Bărbatul din umbră, concubinul Mihai Tarcea, este cercetat în libertate pentru instigare la vătămare corporală. Ileana Cornea A&©»T®«S.R.L. Bistrița % efectuează transport internațional de persoane și colete, săptămânal, în Portugalia, Spania, Italia, Franța, Austria. Călătorind cu noi, beneficiați de confort și siguranță, la cele mai avantajoase prețuri, în costul călătoriei este inclus și prețul asigurării medicale. Rezervări la numerele de telefon: 094-899.691,094-504.961 sau 094-504.966. Adresa firmei: 4400, Bistrița, str. M. Kogălniceanu nr. 21. Plecări în fiecare zi de marți și miercuri ale săptămânii.