Transilvania Jurnal, februarie 2002 (Anul 5, nr. 1146-1169)

2002-02-09 / nr. 1153

Spălatul mașinii, o problemă complexă Oricine și-a spălat măcar o dată singur mașina e convins că a făcut-o bine și, totuși, ne permitem în continuare să facem câteva sugestii care, dacă vor fi respectate, vor avea ca rezultat o mai bună protecție a autoturismului față de contaminările cotidiene și vor reduce procesul de mătuire și deteriorare a vopselei. Așadar: 1. Nu spălați niciodată mașina sub razele puternice ale soarelui. De asemenea, asigurați-vă că mașina nu este încălzită, în caz contrar, apa pentru spălat și cea pentru clătit s-ar evapora prea rapid, lăsând pe caroserie așa numitele „pete de apă” - în fapt, adevărate depozite de săruri, capabile să erodeze stratul de ceară și chiar să deterioreze stratul de vopsea (sau lac) în cazul în care persistă o perioadă mai mare de timp. 2. Folosiți pentru spălare apă călduță. Apa fierbinte sau rece poate reprezenta un șoc pentru vopsea, în stare să provoace fisuri. Acestea vor constitui reale puncte de plecare pentru deteriorările în timp ale lacului sau vopselei. 3. Nu folosiți niciodată detergent casnic. Chiar dacă în unele reclame acesta este prezentat ca fiind blând cu pielea mâinilor, nu înseamnă că se comportă la fel cu lacul sau ceara de protecție cu care este acoperită mașina dumneavoastră. Mulți dintre acești detergenți au o concentrație ridicată de sodiu și un conținut mare de săruri alcaline, mult prea puternice pentru ceara sau lacul ce protejează caroseria autoturismului dumneavoastră. Prin urmare, acești compuși vor accelera oxidarea vopselei, prin îndepărtarea uleiurilor din vopsea, provocând uscarea și eliminând stratul de ceară existent. Pentru caroseria autoturismului trebuie utilizat detergent special, care are să aibă pH-ul echilibrat sau neutru. 4. Spălarea mașinii se face dinspre partea de sus către cea de jos. Este recomandabil ca, pentru spălarea diferitelor părți ale mașinii, să utilizați mai mulți bureți (unul pentru plafon, capete și partea de mijloc a portierelor și altul pentru partea de jos a portierelor, praguri și spoilere. Astfel, nu riscați să „smirgheluiți” cu particulele de mizerie rămase chiar și după clătire, alte părți ale caroseriei. Pe parcursul spălării, clătiți mașina de câte ori este posibil. 5. Nu amânați spălarea petelor produse de insecte. Acestea au un conținut ridicat de acizi și pot provoca deteriorarea foarte rapidă a vopselei. Teoretic, se recomandă îndepărtarea imediat ce observați apariția lor. 6. înainte de a turna apa și șamponul, introduceți în găleată o linguriță de ulei vegetal. Acest lucru va ajuta șamponul să îndepărteze mai repede particulele de murdărie de pe suprafețele vopsite. 7. Pentru uscare folosiți mai multe prosoape, piei de căprioară și lavete din bumbac. Folosiți prosopul pentru îndepărtarea rapidă a apei de pe caroserie și pielea de căprioară pentru uscarea acesteia. Pielea de căprioară sintetică, fără silicon, poate fi folosită cu succes pentru îndepărtarea rapidă a apei. Dacă folosiți piele de căprioară naturală, alegeți obligatoriu una de culoare galbenă (acestea sunt tratate cu ulei de pește). Alte culori (gri sau maro), oferite spre vânzare, în special de vânzătorii ambulanți, pot conduce la eliminarea stratului protector de ceară și, ulterior, la eventuale zgârieri ale lacului. Pentru orice eventualitate, uscarea finală va fi făcută cu o lavetă din bumbac 100%. Ferrari a lansat modelul F2002 Monopostul F2002 este al 48-lea produs special pentru cursele de Formula 1. Designul este asemănător cu cel al modelului F2001. Cei de la Ferrari au optimizat aerodinamica mașinii, au coborât centrul de greutate și au creat condițiile optime pentru a crește performanțele motorului 051 și al pneurilor Bridgestone. Ferrari mai are un sponsor Scuderia Ferrari a anunțat, în dimineața lansării oficiale, încheierea unui nou parteneriat. Logo-ul firmei AMD va apărea pe mașinile echipei italiene în sezoanele 2002 și 2003. AMD este o companie care produce procesoare de calculatoare și va oferi sprijinul logistic necesar la prelucrarea și analiza datelor tehnice. Heinz-Harald Frentzen nu are încă loc în F1 Freinz-Harald Frentzen are șanse mari să privească sezonul 2002 al F1 doar de pe marginea pistei. Pilotul german nu a semnat încă nici un contract cu cei de la Arrows, iar Tom Walkinshaw - șeful acestei echipe, profită de faptul că echipa lui Alain Prost s-a desființat și a coborât oferta pe care a făcut-o pilotului german. Inițial s-a vorbit de aproximativ 3,5 milioane USD, iar acum s-a ajuns la 1,5 milioane USD. Boss-ul echipei Arrows a mărit însă bonus-ul pentru fiecare punct câștigat. O decizie în acest sens se va lua, cel mai probabil, în această săptămână. Daewoo a redus prețurile modelelor Matiz, Cielo, Nubira și Leganza Daewoo Automobile România a redus, de la T februarie, prețurile modelelor Matiz, Cielo, Nubira și Leganza, cu sume cuprinse între 800 și 2.000 de euro. Noul preț de bază al modelului Matiz va fi, cu toate taxele incluse, de 4.890 de euro (cu 800 de euro mai puțin față de luna ianuarie), Cielo - 8.290 de euro (cu 800 -1.000 de euro mai mic), Nubira - 10.990 de euro (cu 1.500 de euro mai puțin) și Leganza - 14.990 de euro, un preț mai mic cu 1.500-2.000 de euro. în acest an, Daewoo va lansa variantele Van și Economic ale modelului Matiz, precum și modelele Cielo și Matiz destinate activității de taximetrie. Producția națională de automobile a încheiat 2001 cu o scădere de 12 la sută Producția națională de automobile a încheiat anul cu o scădere de 12%, comparativ cu anul precedent. Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile arată, într-un comunicat trimis serviciului NET-INFO, că această scădere continuă tendința din 1599 și 2000. Cu un total de sub 70.000 de autovehicule produse, industria națională se află la numai 54% din recordul de 127.000 de autovehicule din 1998. Dacia a realizat o scădere a producției, cu circa 3.000 de bucăți, însă pe fondul unei ușoare creșteri a vânzărilor de o amploare comparabilă, ceea ce demonstrează o situație stabilizată, cu o ușoară creștere a cererii pe piața secondată de o reducere a stocurilor, se precizează în comunicat. Daewoo a înregistrat o nouă scădere accentuată a producției, cu o treime față de anul precedent. Firma a reușit un volum al exporturilor care au redresat balanța afectată de căderea accentuată a cererii pe piața internă. Producția Aro a înregistrat o creștere de peste 30%. Cu un total de aproape 1.800 de autovehicule (autoturisme plus comerciale), producătorul a depășit volumele de producție din anii 1999 sau 2000.