Transilvania, 1868 (Anul 1, nr. 1-25)

1868-01-01 / nr. 1

insareinatu cu acésta dein partea Comitetului Asociatiunei ia cuventulu, si intre atentiune gener. aduce la cunoscienti’a adunarei, ca presiedintele Asociatiunei Escel. Sa Andreiu b. de Siagun’a nepotendu conduce in persona acest’a adunare, dein caus’a sanatatiei si argintie oficiose; asemene nepotendu intreveni neci vice-presiedintele Reverend. D. Timoteiu Cipariu, care ca membrulu societatiei literarie, ce după despărţire de secte pentru prima ora intruni in Bucuresci tote ramurile marei familie romane, de presente petrece afara de patria, adunarea generala se afla fara presidiu ordinariu; deci propune a se face dispositiunea necesaria pentru împlinirea scaunului presidiale. I). Dr. Ratiu propune a se incredintia presidiulului consiliariu Iacobu Bologna. „Vivate“-le, ce resunara la acesta propunere, anuntiau, ca aceea fo scosa dein animalele totororu membriloru presenti. D. Bolog’a surprinsu prein aceasta alegere, cere a fi dispensatii. La urgitarea adunarei generale nuse primesce cu multiamita, si cu cateva cuvinte potrivite dechiara siedinti’a de descrisa. N. D. Panfiliu, protop. in Clusiu, lia cuventulu, si accentuandu chiamarea acestei Asociatiuni, si salutandu pre membrii aceleiasi in numele romaniloru dein Clusiu si dein pregiuru, dede espresiune viua sentieminteloru caldurose, cu cari primiră acei’a pre membrii Asociatiunei in mediloculu loru. Acest’a cuventare se alatura la protocolu sub A*). III. Ivinduse lips’a a trei notari ad hoc pentru ducerea protocolului si înregistrarea afaceriloru adunarei generale, la propunerea presidiului se achiama de atari DD. Michailu Boliatielu, vice-comite in cottulu Dobocei, Andreiu Francu, asesoriu in cottulu Solnocului int. si Iustinu Pop fiu, profesoriu in Oradea-mare, carii si-au si coprinsu loculu la mesa cu notari ad hoc. IV. In intielesulu punctului 4) dein programa D. Ioanu V. Rusu, secret. II. cetesce raportulu seu despre lucrările si decisiunile mai însemnate ale Comitetului Asociatiunei, in decursulu anului Asociat. 1866/7 , adeca dela siedinti’a lunaria a Comitetului tienuta in 4. Sept. 1866 pana la siedinti’a aceluiasi dein 13. Aug. 1867. Care raportu se alatura aici sub B). In legătură cu acestu raportu si amesuratului 23 lit. d) dein statute D. secret. Rusu mai cetesce inca numele si ofertele aceloru membri noui, carii au intratu in decursulu an. 1869/7. *) Cuventarea după doue provocaii nu s’a tramesu. Not’a aeci.