Transilvania - Analele, 1908 (nr. 1-4)

1908-01-15 / nr. 1

•19 5* loBo 7*#*-0 * 2 4. (Ill—1908). Ministerul ungar de Interne răspunde la apelul ce i s’a înaintat din partea «Asociaţiunii», conform decisiunii comitetului central Nr. 119/1907 în ce priveşte permisiunea de a colectă ajutoare pentru zidirea proiectatului internat de băieţi din Sibiiu, cerând planul amănunţit de organizare al internatului şi regulamentul disciplinar. După primirea acestora va aduce o hotărîre în chestiune. Secretarul administrativ propune, iar comitetul central decide, să se comunice numitului Minister numai punctele principiare care vor servi de bază la alcătuirea regulamentelor de organizare şi disciplinare ale plănuitului internat de băieţi şi anume: a) Internatul se înfiinţează cu scop de a adăposti tinerimea română care urmează şcoalele medii din Sibiiu, asigurându-i-se locuinţă şi hrană igienică, precum şi o creştere morală corespunzătoare. b) Internatul va fi condus de o persoană cu studii academice ; vor fi preferiţi preoţii cu studii academice. c) In internat se vor adăposti aproximativ 50 de elevi, în schimbul unei taxe anuale modeste. d) Direcţiunea internatului va sta sub controlul direct al comitetului central al «Asociaţiunii», căruia va avea să-i înainteze spre aprobare toate socotelile şi rapoartele despre mersul internatului. 5. (1284 — 1908). Direcţiunea desp. Abrud-Câmpeni înaintează procesul-verbal al şedinţei comitetului cercual din 16 Decemvrie 1907, în care s’a constituit comitetul nou, s’a hotărît publicarea alor două premii de câte 40 pentru cel mai bun pomolog şi pentru cea mai bună monografie a unei comune din acest despărţământ. Despărţământul cere mijlocirea comitetului central pentru procurarea unui skiopticon. S’a decis înfiinţarea de agenturi în mai multe comune. Se ia act. Se decide garantarea unui skiopticon prin mijlocirea d-lui prof. Ciortea. G. (81 — 1908). Direcţiunea despărţământului Abrud-Câmpeni cere ajutorul de K 100 pentru ţinerea prelegerilor poporale şi înfiinţarea de biblioteci săteşti. Pentru acoperirea cheltuielilor împreunate cu ţinerea prelegerilor poporale despărţământul va iertî suma de K 200. Se ia act. Suma de K 100 se votează. 7. (1250 — 1907). Direcţiunea despărţământului Agnita raportează că în comuna Ghijasa s’au ţinut două conferinţe: «Ţinerea vitelor» de loan Petrişor, preot în llimbav şi «Nutreţul artificial» de I. Alexandru, preot în llimbav. In această comună s’a înfiinţat şi o nouă bibliotecă şi o agentură. Despărţământul a primit dela biroul central 170 broșuri pentru 5 biblioteci poporale. Se ia act.