Transilvania, 1980 (Anul 86, nr. 1-12)

1980-01-01 / nr. 1

încredere in viitor έ NCEPEM ACEST AN SI SEMNUL TUTELAR AL ISTORICULUI EVENIMENT DIN VIAŢA naţiunii noastre, cel de-al XH-lea Congres al partidului, care a dezbătut şi stabilit cu malt spirit de răspundere şi exigenţă comunistă orientările fundamentale ale dezvoltării noastre economice şi sociale viitoare. Prin munca sa, poporul român a obţinut, în ultimul deceniu, succese hotăritoare în economie, în perfecţionarea relaţiilor sociale, In dezvoltarea învăţămintului şi culturii, izbînzi care sunt in acelaşi timp şi rodul unităţii tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, în jurul partidului, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, revoluţionar neînfricat, cel mai iubit fiu al poporului nostru. în fruntea partidului nostru comunist, tovarăşul Nicolae Ceauşescu reprezintă garanţia sigură a mersului înainte, pe drumul construirii socialismului multilateral dezvoltat, pe drumul întăririi independenţei şi suveranităţii naţionale, al afirmării tot mai active a României pe arena politică mondială. De altfel este ştiut că documentele Congresului au fixat ca obiectiv fundamental al viitorului plan cincinal continuarea, pe o treaptă superioară, a îndeplinirii Programului partidului, creşterea în ritm susţinut a economiei naţionale, un mai apropiat acord cu ritmul revoluţiei tehnico-ştiinţifice contemporane, trecerea la o nouă calitate în toate domeniile de activitate. Şi este limpede că numai pe această bază poate fi asigurată consolidarea şi mai puternică a modului de producţie socialist, ridicarea gradului de civilizaţie a întregului popor, întărirea forţei materiale şi spirituale a ţării. Pulsul accelerat al dezvoltării noastre trebuie păstrat pentru a asigura şi in perspectivă progresul general al societăţii româneşti. „Noul an în care intrăm — arăta preşedintele ţării în mesajul de Anul nou adresat întregului popor — este hotăritor pentru îndeplinirea cu succes a întregului cincinal. Să ne mobilizăm toate forţele pentru transpunerea cu succes în viaţă a prevederilor planului pe 1980, ridicînd la o calitate nouă, superioară, activitatea din industrie, agricultură, transporturi, construcţii, din ştiinţă şi învăţămint, din toate domeniile construcţiei socialiste. Să aplicăm ferm noul mecanism economic-financiar, întărind continuu autoconducerea şi autogestiunea economică şi ridicînd eficienţa întregii producţii materiale. Să menţinem mereu viu spiritul revoluţionar în muncă şi creaţie, să milităm neobosit pentru ridicarea nivelului de conştiinţă al maselor şi promovarea în toate sferele de activitate a principiilor eticii şi echităţii socialiste.“ Trăim astăzi şi o profundă înnoire spirituală, care se reflectă în idealul de viaţă al poporului, în faptul că membrii societăţii noastre şi-au legat pentru totdeauna destinul de idealul socialismului. Devotamentul pentru cauza socialismului, avîntul în muncă, energia şi abnegaţia în îndeplinirea sarcinilor, înaltul spirit de răspundere faţă de îndatoririle sociale, frăţia dintre oamenii muncii români cu cei aparţinând naţionalităţilor conlocuitoare au devenit deja trăsături caracteristice ale constructorilor societăţii noastre, reflectate pregnant cu prilejul aniversării zilei de naştere a primului cetăţean al ţării, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu. Sentimentele poporului nutrite faţă de conducătorul său iubit au fost ideal zugrăvite în Scrisoarea Comitetului Politic Executiv al CC. al P.C.R. adresată secretarului general al partidului: „La această aniversare, dînd glas gîndurilor şi simţămintelor întregului nostru popor, vă dorim, cu toată căldura inimilor noastre, multă sănătate şi multă putere de muncă pentru ca să încununaţi cu noi şi noi victorii neobosita dumneavoastră activitate dăruită partidului şi ţării, cauzei bunăstării şi fericirii tuturor celor ce muncesc şi trăiesc pe meleagurile româneşti, păcii şi colaborării în lumea întreagă“. TRANSILVANIA