Transilvania, 1985 (Anul 91, nr. 1-12)

1985-01-01 / nr. 1

Un an de muncă pentru viitorul patriei M L PE CARE ABIA L-AM ÎNCHEIAT A FOST UN AN .HEILLAH, ANUL CELEI de a patru/.ccea aniversări a libertăţii noastre, anul celui de al XIII-lea Congres al partidului, anul realegerii In suprema funcţie de partid a celui care s-a identificat şi se identifică în cel mai înalt grad cu interesele supreme ale poporului, cu aspiraţiile cele mai arzătoare ale ţării. Am intrat intr-un nou an, an de muncă pentru viitorul patriei, ultimul an al unui cincinal bogat în împliniri şi semnificaţii, a cărui încheiere cu succes va proba Încă o dată uriaşa capacitate de muncă şi de creaţie a poporului nostru, deplina unitate a tuturor fiilor ţării în jurul partidului, al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, ctitorul româniei moderne. Numim pe bună dreptate, cu dragoste şi recunoştinţă, ultimele două decenii „Epoca Nicolae Ceauşescu“, pentru că toţi aceşti ani sunt adine marcaţi de pecetea personalităţii, a ghidului şi faptei revoluţionare a conducătorului partidului şi statului. Anul in care am păşit este unul hotărîtor pentru definitivarea măreţului proiect al socialismului multilateral dezvoltat in ţara noastră, încercăm astăzi sentimentul atingerii unei noi şi fundamentale trepte de civilizaţie, al unui nou şi decisiv semn pentru durabilitatea unei opere de cea mai mare însemnătate naţională. Vom urca şi vom străbate noi căi, nebătătorite, — arăta secretarul general al partidului — „ceea ce impune să fim animaţi permanent de un spirit cutezător, de hotărîrea de a promova tot ceea ce este nou şi înaintat în gîndirea şi practica socială, de a însuşi şi aplica în viaţă cele mai noi cuceriri ale geniului uman, tezaurul cunoaşterii universale“. Liniile directoare fundamentale şi structura planului pe 1985 exprimă, sintetic şi semnificativ, concepţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu privind creşterea rolului planului naţional unic în conducerea şi organizarea tuturor sectoarelor vieţii economice şi sociale a ţării. în concordanţă cu această concepţie se prevede realizarea in continuare a reproducţiei lărgite intensive, utilizarea la maximum a întregului şi puternicului potenţial economic creat in anii construcţiei socialiste şi cu deosebire în ultimele două decenii. Obiectivele stabilite, reflectînd puternica dezvoltare a bazei tehnico-materiale realizate pînă în prezent ţin seama, totodată, de cerinţele concentrării integrale a forţelor materiale şi umane pentru dezvoltarea armonioasă şi eficientă, în ritm susţinut, a tuturor domeniilor vieţii economico-sociale. Dispunem de tot ce este necesar pentru realizarea în bune condiţii a planului pe 1985 — preciza tovarăşul Nicolae Ceauşescu la sfîrşitul anului trecut. Acum,hotărîtoare este activitatea practică, politicoorganizatorică pentru realizarea tuturor prevederilor de dezvoltare economico-socială. Aceasta impune, evident, să se acţioneze cu hotărîre de către toate colectivele de oameni ai muncii în vederea realizării neabătute a prevederilor planului. Totodată în cursul acestui an, „va trebui să trecem la pregătirea temeinică a cincinalului 1986 — 1990. Subliniez aceasta deoarece am încheiat, in linii generale, o etapă importantă pînă acum, a dezvoltării extensive a industriei noastre, și trecem — sau sîntem deja — într-o etapă nouă, a dezvoltării intensive a întregii economii naţionale. Aceasta presupune, însă, o schimbare calitativă în activitatea din toate sectoarele, dar şi în concepţia tuturor consiliilor oamenilor muncii, a tuturor colectivelor“. Se impune, deci, să pregătim cu seriozitate măsurile privind aplicarea în producţie a noilor cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, a noilor tehnologii, a înfăptuirii noii revoluţii industriale, aşa cum s-a stabilit la Congresul al XIII-lea al partidului. De asemenea, aşa cum arăta tovarăşul Nicolae Ceauşescu la şedinţa comună a oamenilor muncii de naţionalitate maghiară şi germană, problemele fundamentale ale tuturor celor ce muncesc, indiferent de naţionalitate, constau în înfăptuirea obiectivului strategic al partidului, a Programului de înfăptuire a socialismului multilateral dezvoltat, deoarece numai prin realizarea acestor obiective vom asigura adevărata egalitate în drepturi, bunăstarea, libertatea tuturor oamenilor muncii, a poporului nostru. De altfel spunem — cînd înfăţişăm prezentul socialist — că tot ce înfăptuim se datoreşte mobilizării energiilor creatoare ale întregii noastre naţiuni. Prin munca comună s-a făurit şi se făureşte tot ce se află pe aceste meleaguri. Prin această muncă comună s-a făcut ca, într-o perioadă scurtă de timp, România să parcurgă mai multe etape istorice, înfăţişindu-se lumii ca o ţară socialistă în plin proces de dezvoltare. Alături de ceilalţi oameni ai muncii, tineretul patriei se afirmă ca o puternică forţă socială, ca însuşi viitorul naţiunii noastre. Cum ştim, anul acesta va fi un an al tineretului din toată lumea. Dînd dovadă de patriotism, tinerii patriei s-au angajat deja de a face din munca pentru ţară suprema raţiune de a gîndi şi acţiona, la locul lor de muncă şi învăţătură. Pentru acest an, ca şi pentru anii ce vin, poporul nostru are deci ţeluri limpezi, obiective clare, o adîncă încredere în puterile sale. El s-a angajat cu toată fiinţa sa să facă totul pentru a da viaţă programului de dezvoltare economico-socială, pentru a înălţa patria pe piscuri noi de glorie, măreţie şi strălucire. TRANSILVANIA A