Tribuna, 1934 (Anul 7, nr. 1-376)

1934-07-29 / nr. 30

ANUL VH. Nr. 30 Pe 1 an . . Leil50.— Pe/2 an . . Lei 80.— Pentru autorităţi şi instituţii 500 Lei anual Preţul abonamentului Procesul Skoda. C. Dimitriu (preşedinte) — Domnule martor, veţi povesti ceea ce ştiţi In legătură cu viitoarea . . . cu semnarea, mai bine, a contractului dintre . . . Cazimir — Eu nu ştiu precis că . . . Zaharoff — Ce ştii dumneata? Cazimir — Că treceam odată ... pe stradă şi m’a salutat un fost ministru . . . Vaier Pop — Cu ce va salutat acel fost ministru ? — Cu pălăria? Alexandrini—Ori cu căciula? . . . Vaier Pop — Foarte bine aţi pus întrebarea. Să ne convingem dacă era iarnă sau vară. Corul — Oi fi mata Vaier. Dar eu sunt cavaler. Poftim şi popă eşti. Eu pop între Popeşti. Or, Iunian — Dumneata, dacă nu mă înşel, ai pomenit un fost ministru. Vă rog să ne precizaţi, la cine vă referiţi . . . Trancu-Iaşi—Cine eu? Zaharoff — Ba, nu — doctorul Nicolae Lupu. Cazimir — Imi fuge pe limbă . . . Col. Seinescu — Onorată comisie .... C. Dimitriu—Poftim, vorbeşte dumneata. Cf. Georgescu — Ce i fuge lui pe limbă a intrat în gura lui Uică . . . Zaharoff — Adică!? ... Vă rog, continuați . . . Corul — Dacă lupii, șerpii, câinii l-am închide la Arsura, Osanale am face pâinii, Lichidând harababura. Trancu lași — Mie mi a spus profesorul Mihalache Dragomirescu, pe care cred că l’am întâlnit la Sovata, că articolul meu despre Eminescu Economist a fost elogiat de Iuliu Maniu . . . . şi . . . Pamfil Şeicaru — Domnule Cazimir.............Sunteţi advocat? . . . Cazimir — Ştie Octavian Goga . . . Doctorul N. Lupu — Mirto s’a convins din cifrul Skodei că Tillea ar fi afirmat că el nu știe ce-a vorbit Pamfil Şeicaru de unul singur, atunci când se afla pe Marea neagră .... Corul — Poftim la nenea Mihalache, Ar vrea acum să ne’nveţe Ce nici bunica n’a’ndrăznit: Copilării la bătrâneţe. Tillea — Despre milioanele încasate de către domnul lunian a fost numai un svon . . Vaier Pop — Șade frumos, domnule Tillea, ca un fost ministru să compromită un om de cinstea și priceperea domnului G. lunian.. Dr. N. Lupu . . . Numai după svonuri . . . Mirto — Cine dracu mai crede și pe Tillea. C. Dimitriu—Domnule Tătărescu, generalul Uică ne-a spus rândul trecutcă ar fi citit în jurnale despre nişte băi . . . Tătărescu — Eu nu sunt ministrul sănătăţii . . . Dr. Iunian— Aceasta o ştim noi . . . Totuşi, ce ştiţi despre băile amintite. Corul — Scade, Doamne, la Giagoga Numărul de găinari, Câţi votanţi avea-va Goga Pe otava-i Răşinari. Tătărescu — Poate cu Ulpia Traiana . . . Zaharoff — Păi, vezi ! . . . Alexandrini— Iată că ştii ceva . . . Dr. N. Lupu— Tătărescu—aşa ar fi spus Löwenstein — d'Ca vrea să mute băile Budachi la Herculane . . . Vaier Pop — Gândiţi-vă bine ... la Herculane . . . Mirlo — Eu auzisem că la Augusta . . . Cazimir — George Brătianu, . . . domnilor. . . eu aflând câ georgiştii vor ţine o’ntrunire la Târgul Ocna şi Podul loaiei . . . . m'am pus în legătură . . . Gr. Iunian — Cu cine ? . . . Colonelul Seinescu — Eu m’am pus în legătură . . . Vaier Pop — Nu faceţi o eroare ? Parcă vorbea martorul Cazimir . . . Gen. Uică — Eu ce ştiu ? . . . Colonelul Anton Popescu — Geace am ştiut, eu v’am spus tot . . . Corul — Cât petrol şi câte lemne Se găsesc în ţara asta; Nu e’n firea ei, pe semne, Cum de nu s’aprinde, proasta! Zaharoff — La Sarmisegetuza . . . e vorba de un stadion, domnule Voicu Niţescu, nu de băi, cum spui dumneata. V. Niţescu —Eu ... şi cum v’am spus. Vaier Pop - Dar pân’acum nu spuseşi nici pe dracu. Gr. Iunian — Domnule Maniu, ce ştiţi dumneavoastră despre domnul Voicu Niţescu .... A vorbit domnia sa cu Macek ? . . . Macek — Voicu Niţescu, pe vremea [când era ministru de agricultură s’a distins . . . Seletzky — Foarte drept . . . Gen. Uică— E singurul specialist, care a îndrăsnit să combată rugina grâului pe teren . . . Trancu-lași—Și ăsta minte . . . Zaharoff — Desigur . . . C. Dimitriu—Cum o să ruginească grâul? . . . Seletztky — Ruginește dacă îmbraci bobul într’o cămaşe de platină . . . Vaier Pop— Dar ce este cu bariera ? Gr. Iunian— Să ne precizeze domnul Demand Popescu . . . Dumnealui trebue să ştie ceva despre barieră Corul — Să combaţi rugina afară ? Vii cu teorie nouă Geniule, dar n’o s’apară iarăşi, când şi ’n casă plouă? Seinescu — Băile vor fi clădite la Grădiștea... Gr.Junian— Dar ce-i cu bariera?... Trancu-Iași — Intr’adevăr prefectul de Muscel, Iecomin, pusese bariere pe șosele... pe vremea ultimei noastre guvernări..., dar le pusese ca să împiedice morfii dela vot... D. P. P. — Atunci de ce m’au oprit pe mine jandarmii, căci eram preşedinte şi încă viu. Oct. Goga — Exact... la 1926... eu eram ministru de interne. După căderea guvernului, am fugit dela averescani... Zaharoff — Din pricina barierelor? Cazimir — Ca şi dela Turtucaia... Semesu — Preşedintele partidului... Vaier Pop— Da, Simion Mândescu... Gr. Junian— Ce ştii, mai precis ce legătură există între partidul, nu ştiu cum se numeşte al domnului Mândrescu şi contractul Skoda ?... Corul _ Fji mândru nene Simioane, Căci te văzuşi cu un partid, Lipsit cu totul de ciolane, De Skoda, glava şi P. A. R. I. D. C. Dimitriu— Comisia, în unanimitate dispune citarea imediată a d-lui C. Tănase. C. Tănase— Gata și... Vaier Pop— Foarte bine. Bagă de seamă, ai jurat... Gr. Junian— Domnule Tănase, cum picaşi dumneata aşa repede... Tătărăscu — O fi fost şi el... Dimitriu — Nu vă spuneam eu... C. Tănase— Eram spectator... Macek — Havel... Gr. Junian — Destul, domnule Macek, ni s’a acrit de atâtea minciuni... Vaier Pop— Domnule Tănase, ai jurat... C. Tănase— Păi ăştilalţi nu jurară pe onoare... Gr.Junian— Şi dumneata pe conştiinţă... C. Dimitriu — Ce ştii, domnule, scoate-ne din acest impas... Nu mai ştiu cine minte şi cine spune adevăratul... C. Tănase — Eu ce să ştiu?... Mie iui-au spus artiştii mei că mă vor părăsi curând... Au ajuns şomeri. Vedeji, onorată comisie, altă dată ne mâncau ploile.. Azi pică lumea de cepuşală... dar grădina e pustie... M’aţi nenorocit. Skoda, fi v’ar a dracului, să vă fie... Voi m’aţi întrecut cu reprezentaţiile voastre... Toată ţara plăteşte... adică fiecare cetăţean plăteşte un jurnal cu 3 lei şi se distrează toată ziulică... Fi-v’ar a dracului Skoda, să va fie. Pe mine m’aţi mânca fript. Imbogăţiţi jurnalele, voi luaţi diurne... O să dea faliment şi Mamaia şi Căciulata şi Sovata şi Shakespeare... Sărăcuţul de el... Corul — Au pierit de multă vreme Ghetele cu gumilastic. Azi când tara ’ntreagă geme, Faceţi codul mai elastic. Dem. Pand Popescu. Nu aruncaţi banii la loteriile streine, jucaţi cu încredere „Loteria Statului Român“ / Ziar Naţional Independent Pencuapearăa! Preţul unui exemplar 3 lai Nicolae Coman Dro. Anunţuri: Rândul m/m 2.50 Lei în pagina de text 4.50 Lei. Chemare telefonică: Sibiu No. 50. Inaugurarea târgului de mostre dela Sibiu Cu deosebită solemnitate s’a deschis astăzi marele târg naţional de mostre din oraşul Sibiu. Au participat: I. P. S. S. mitropolitul Ardealului Nicolae Bălan, d-nii miniştrii ing N. Teodorescu dela industrie şi Al. Lapedatu dela culte şi arte, Ion Lapedatu fost ministru, general Vasilescu Cristea, prefectul judeţului, N. Regman, primarul municipiului, E. Piso, dr. Vasile Stan, vicarul şi archiereul mitropoliei; senatorii: N. Benescu Boiu şi Simion, Harjescu, director general al ministerului de industrie şi comerţ, dr. N. Comşa-Sibiu, etc. etc. Oaspeţii au sosit In gara Sibiu la ora 9.40Aci au fost primiţi de un numeros public In frunte cu prefectul judeţelui, preşedintele comisiei interimare, Al. Barbat, directorul târgului, întreaga comisie interi