Tribuna Sibiului, mai 1968 (Anul 1, nr. 63-87)

1968-05-03 / nr. 63

Mitingul şi demonstraţia oamenilor muncii din Sibiu Zeci de mii de sibieni au inundat miercuri dimineaţa Piaţa Republicii, strada Nicolae Bălcescu, masîndu-se compact in Piaţa Unirii, gazda din acest an a tribunei oficiale. Peste sutele de ani ai existenţei sale, bătrîna piaţă a realizat prin simbolul pe care i-l conferă numele sau, unirea de glasuri şi aplauze în jurul globului imens pe care-l cuprinde, într-o îmbrăţişare frăţească 1 Mai, scris cu litere uriaşe. Sărbătorit sub puternica impresie a Plenarei C.C. al P.C.R. din 22—25 aprilie, 1 Mai 1968 a prilejuit şi în acest an o entuziastă afirmare a ataşamentului tuturor oamenilor muncii faţă de partid, o dovadă convingătoare a încrederii nestrămutate în politica sa. Cu portretele membrilor Prezidiului Permanent al C.C. al P.C.R. de-o parte şi de alta a sferei care simbolizează ziua solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, tribuna oficială se alătură prin azuriul său boltei celeste, străbătută, răzleţ, de şiruri subţiri de nori. In tribună se aflau reprezentanţi ai organizaţiilor de masă, conducători de întreprinderi şi instituţii, fruntaşi în întrecerea socialistă, oameni de ştiinţă şi cultură, ofiţeri. Ora 9. Miile de oameni ai muncii aflaţi în piaţă întîmpină cu aplauze puternice apariţia in tribuna oficială a conducătorilor organelor locale de partid şi de stat. Răsună solemn acordurile Im(Continuare în pag a I0I-a) Stimaţi tovarăşi, întregul nostru popor sărbătoreşte astăzi, împreună cu forţele progresiste de pretutindeni, ziua frăţiei şi solidarităţii internaţionale a celor ce muncesc, ziua luptei pentru o viaţă mai bună, pentru libertate şi independenţă naţională, pentru socialism, democraţie şi pace. Aniversarea zilei de 1 Mai este întîmpinată şi în acest an de poporul român cu un bogat bilanţ de înfăptuiri în toate domeniile vieţii economice şi social-culturale, în ridicarea nivelului său de trai. La aceste înfăptuiri,, o contribuţie de seamă au adus-o şi oamenii muncii din oraşul şi judeţul Sibiu. Îndrumaţi cu competenţă de organele şi organizaţiile de partid, toţi cei ce muncesc în fabrici şi uzine, pe şantiere ori pe ogoare, în instituţii de cultură şi artă — români, germani, maghiari — strîns uniţi în marea familie a constructorilor socialismului, îşi îndeplinesc cu succes sarcinile de mare răspundere şi însemnătate ce le stau în faţă. Colectivele de muncitori, tehnicieni şi ingineri din industria judeţului au raportat îndeplinirea planului producţiei industriale pe primul trimestru al anului în proporţie de 102,2 la sută, obţinîndu-se o creştere de 13,3 la sută faţă de trimestrul corespunzător al anului trecut. Ţăranii cooperatori, mecanizatorii, inginerii şi tehnicienii de pe ogoare au întîmpinat 1 Mai muncind cu hărnicie şi pricepere pentru efectuarea la timp şi în condiţii superioare a tuturor lucrărilor agricole de primăvară, pentru a pune baze cît mai trainice recoltelor din acest an, în laboratoare, în şcoli şi spitale, pe scene sau la masa de scris — succese de seamă obţin şi intelectualii din judeţul nostru, care aduc zi de zi o însemnată contribuţie la înflorirea continuă a învăţămîntului şi culturii în patria noastră. De la această tribună sărbătorească adresăm tuturor oamenilor muncii din judeţul Sibiu un fierbinte salut tovărăşesc, cele mai sincere felicitări pentru succesele dobîndite, cît şi urarea de a trece pe agenda activităţii lor spornice, noi şi cît mai însemnate victorii, pentru propăşirea patriei noastre socialiste, pentru fericirea poporului român. La marea sărbătoare, întregul nostru popor se prezintă mai unit ca oricînd în jurul Partidului Comunist Român, al Comitetului său Central, în frunte cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Datorită politicii ştiinţifice, profund realiste, grijii sale neabătute pentru viaţa şi destinele patriei, Partidul Comunist Ro(Continuare în pag. a IlI-a) CUVINTAREA TOVARĂŞULUI NICOLAE GAVRILESCU ,wf PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, UNIŢI-VA ! ilePl .... pcrra ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P.C.R Şl AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN PROVIZORIU Anul I nr. 63 Vineri, 3 mai 1968 4 pagini 30 bani mSSRCSSfi Si B I U mmiaes^msr. Ibiblic Lj ÎNTR-O ATMOSFERĂ DE PUTERNIC ENTUZIASM, POPORUL NOSTRU A SĂRBĂTORIT ZIUA DE 1 MAI Tribuna oficială în timpul demonstraţiei oamenilor muncii din Sibiu ! Marea a oamenilor La Bucureşti, demonstraţia oamenilor muncii s-a desfăşurat în Piaţa Aviatorilor. Peste 250 000 de bucureşteni au venit la demonstraţie cu flori, cu numeroase grafice şi pancarte care ilustrează progresele patriei noastre socialiste, rezultatele transpunerii în viaţă a istoricelor hotărîri ale Congresului al IX-lea şi ale Conferinţei Naţionale a partidului. Ora 9. Miile de oameni ai muncii aflaţi în piaţă salută cu aplauze şi urale îndelungi sosirea conducătorilor partidului şi statului nostru. în tribuna centrală iau loc tovarăşii: Nicolae Ceauşescu, Ion Gheorghe Maurer, Gheorghe Apostol, Emil Bodnaraş, Paul Niculescu-Mizil, Virgil Trofin, Ilie Verdeţ, Maxim Berghianu, Florian Dănălache, Constantin Drăgan, Janoş Fazecaş, Gheorghe Rădulescu, Leonte Răutu, Vasile Vîlcu, Ştefan Voitec, membrii supleanţi ai Comitetului Executiv şi secretarii C.C. al P.C.R., vicepreşedinţii Consiliului de Stat şi ai Consiliului de Miniştri, în tribună iau loc, de asemenea membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului. Sunt prezenţi conducători aiinstituţiilor centrale şi organizaţiilor obşteşti, reprezentanţi ai întreprinderilor şi instituţiilor bucureştene, muncitori fruntaşi în producţie, academicieni şi alţi oameni de ştiinţă şi cultură, generali şi ofiţeri superiori, ziarişti. La demonstraţie asistă şefi ai misiunilor diplomatice acreditaţi în ţara noastră şi alţi membri ai corpului diplomatic. (Continuare în pag. a III-a) Dragi tovarăşi, Stimaţi oaspeţi de peste hotare, Sărbătorim astăzi, împreună cu clasa muncitoare de pretutindeni, cu forţele muncitoare şi revoluţionare din toate ţările, cu întreaga omenire progresistă, Ziua solidarităţii şi frăţiei internaţionale a oamenilor muncii în lupta lor pentru o viaţă demnă şi liberă, pentru independenţă naţională şi eliberare socială, pentru democraţie, socialism şi pace. Cu prilejul acestei mari sărbători, Comitetul Central al Partidului Comunist Român, Consiliul de Stat şi Consiliul de Miniştri adresează muncitorilor, ţăranilor, inginerilor şi tehnicienilor, oamenilor de ştiinţă, cultură şi artă, întregului popor muncitor al ţării un salut tovărăşesc şi calde felicitări pentru bogatele înfăptuiri în economie, ştiinţă şi cultură, în înflorirea României socialiste. Salutăm cu căldură pe toţi delegaţii şi invitaţii de peste hotare, a căror prezenţă la această tradiţională manifestare populară exprimă prietenia şi solidaritatea dintre popoarele noastre, însufleţite de ţelurile nobile ale păcii şi progresului social. Sărbătorim ziua de 1 Mai sub semnul activităţii intense şi larg desfăşurate pentru realizarea programului de desăvîrşire a construcţiei socialiste elaborat de Congresul al IX-lea al Partidului Comunist Român, întregit de importantele hotărîri ale Conferinţei Naţionale — izvoare de profunde înnoiri în societatea noastră socialistă. Măsurile complexe de îmbunătăţire a organizării economice şi administrative, a tuturor formelor şi metodelor de conducere a vieţii sociale dau un puternic impuls construcţiei socialiste, creează condiţii pentru afirmarea largă a spiritului novator, constructiv al oamenilor muncii, pentru afirmarea cu mai multă vigoare a potenţialului material şi spiritual al naţiunii noastre socialiste. Desfăşurînd o muncă plină de energie şi pricepere, colectivele de muncitori, ingineri şi tehnicieni realizează cu succes obiectivele planului pe anul în curs, asigurînd dezvoltarea în ritm susţinut şi modernizarea continuă a industriei — temelia propăşirii întregii economii naţionale, a creşterii nivelului de civilizaţie şi bunăstare al întregului popor. Preocuparea perseverentă de organizarea ştiinţifică a producţiei şi a muncii, de mobilizarea rezervelor şi valorificarea deplină a posibilităţilor de care dispun întreprinderile noastre se concretizează în noi şi însemnate succese, în ridicarea producţiei şi a productivităţii muncii, în creşterea eficienţei economice în industrie, construcţii, transporturi şi în celelalte ramuri ale economiei naţionale. Constatăm cu deosebită satisfacţie că pe trimestrul întîi al anului curent, planul producţiei industriale a fost realizat în proporţie de 102,2 la sută, ceea ce reprezintă o creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut de 12,1 la sută. Productivitatea muncii a crescut pe aceeaşi perioadă cu 9,9 la sută, ilustrînd din plin dinamismul caracteristic economiei noastre. Răspunzînd chemării partidului, întreaga ţărănime, mecanizatorii, inginerii şi tehnicienii, toţi lucrătorii de pe ogoarele ţării muncesc cu hărnicie pentru ridicarea producţiei, pentru efectuarea în bune condiţiuni a tuturor lucrărilor agricole şi asigurarea unor bogate recolte. Creşte continuu contribuţia agriculturii la avuţia naţională şi la ridicarea nivelului de trai al populaţiei, învăţămîntul, ştiinţa, arta, literatura — factori esenţiali în procesul de edificare a societăţii socialiste — înregistrează noi şi remarcabile realizări care îmbogăţesc patrimoniul spiritual al patriei şi contribuie la progresul ei multilateral, la desăvîrşirea valorilor spirituale ale poporului nostru în tezaurul culturii şi ştiinţei universale. Măsurile adoptate de recenta plenară a Comitetului Central privind perfecţionarea învăţămîntului de cultură generală, profesional, tehnic şi superior vor întări şi mai mult funcţia socială a şcolii, rolul ei în procesul de ridicare a nivelului de cultură şi civilizaţie a poporului nostru, în înfăptuirea marilor sarcini ale construcţiei socialiste a continuat să se întărească unitatea dintre muncitori, ţărani şi intelectuali, dintre (Continuare m - IHţi») demonstraţie muncii din Capitală CUVÂNTAREA TOVARĂŞULUI EMIL BODNARAS