Tribuna Sibiului, septembrie 1969 (Anul 2, nr. 479-503)

1969-09-02 / nr. 479

Pag. 2 FOTBAL, DIVIZIA B Gaz metan Mediaş—Minerul Baia Mare 3-0 (1-0) Duminică dimineaţa, pe terenul Gaz metan, am asistat la cel de-al doilea joc acasă al formaţiei medieşene. Victoria a revenit pe merit localnicilor cu scorul de 3-0 în urma unui joc viu disputat, marcat de dominarea medieşenilor la toate compartimentele. Cele două extreme, Gartner şi Dumbreanu, s-au distins prin acţiuni rapide, efectuînd centrări periculoase în faţa porţii, unde oaspeţii s-au apărat aglomerat. Ei au căutat din răsputeri să respingă atacurile medieşenilor. Au încercat fără succes să ţină balonul mereu în afara zonei periculoase, pentru a tempera iureşul localnicilor printr-un joc de cîmp. La localnici a ieşit în relief un bun nivel tehnic, cu execuţii derutante şi în viteză, creîndu-se astfel situaţii periculoase la poarta băimărenilor. Chiar din primele minute localnicii sunt pe picior de a deschide scorul, dar din cauza pripelii n-au reușit. Moldoveanu (min. 7), Dumbreanu (min. 8) demarează aproape de buturile băimărene, șutează puternic, dar portarul interceptează. în minutul 15 extrema stingă Gärtner creează un contraatac periculos, centrează la Dumbreanu şi acesta preia spre poartă. Fundaşul sting băimărean comite henţ în careul mic şi arbitrul dictează lovitură de la 11 metri. Barna transformă impecabil. In continuare notăm o singulară ocazie a formaţiei oaspete: Újvári porneşte pe contraatac, scapă de întreaga apărare, şutează periculos, dar tot atent, prinde. Medieşenii însă vor cu tot dinadinsul să majoreze scorul, atacă frenetic, dar pînă la sfîrşitul reprizei ratările se ţin lanţ. La reluare tot medieşenii sînt cei care domină, creindu-şi ocazii după ocazii: Dumbreanu (min. 52, 54), Moldovan (min. 60, 64), Pascal (min. 72), Sindiac (min. 73) și în special Gärtner (nici nu i-am mai notat minutele) care a ratat cit pentru întreg campionatul ! Cel de-al doilea gol al partidei este înscris de Dumbreanu (min. 71), care preia puternic cu capul o centrare de la Schiau, dintr-o lovitură liberă de pe partea stingă. In min. 81, Şundiac pecetluieşte scorul, printr-un şut puternic din apropierea porţii. Z. RIŞNOVEANU Vagonul Arad — C. S. M. Sibiu 1-0 (1-0) Departe de a se intimida de valoarea adversarului (Vagonul Arad, fostă în prima divizie), sibienii, cu toate că evoluau în deplasare, au abordat de la început cu mult aplomb partida. Confruntarea celor două protagoniste adat spectatorilor prilejul, mai ales în prima repriză, să asiste la un joc de bun nivel tehnic, cu acţiuni rapide, purtate cu dezinvoltură de ambele părţi. Această primă parte a scos în evidenţă că ambele echipe sunt bine pregătite. In schimb, după pauză, partida scade în intensitate. Eforturile depuse în prima repriză fac ca jocul să devină mai lent, să se producă unele greşeli, ca şi cînd la reluare ar fi intrat pe teren alţi jucători nu cei care s-au produs pînă la pauză. Sibienii, dacă ar fi acţionat mai lucid şi în repriza a II-a, dacă nu renunţau cu uşurinţă la luptă, puteau obţine cel puţin o remiză pe terenul arădean. Alături de oboseală şi-a spus cuvîntul şi insuficienta pregătire moral-volitivă. Susţinem aceasta pentru că echipa sibiană, după primirea golului (la finele primei reprize) şi-a pierdut busola, a acţionat, în continuare, crispat. Unicul punct al partidei a fost înscris la o învălmăşeală produsă în faţa porţii sibiene. Un atacant arădean a şutat, balonul a întîlnit capul lui Rătscher, şi-a schimbat direcţia şi a poposit în poarta lui Liebhart. Spre finalul partidei oaspeţii beneficiază de două lovituri de la 16 m, însă Laufceac nu găseşte poarta, astfel că tabela de marcaj rămîne neschimbată. C.S.M. Sibiu a folosit formaţia: Liebhardt — Zaharia, David, Rätscher, Mihai — Laufceac, Flrchiş — Creţu, Lunguroiu (Chiran min. 68), Stoicescu, Rotaru (Nistor min. 75), GH. SASU Rezultate în divizia B, seria a ii-a: Metalul Hunedoara—Metalurgistul Cugir 2—1 Minerul Anina—Olimpia Satu Mare 6—2 Ripensia Timişoara—C.F.R. Arad 2—1 Metalul T. Severin—C.S.M. Reşiţa 1—0 Olimpia Oradea—C.F.R. Timişoara 1—1 Vagonul Arad—C.S.M. Sibiu 1—0 Chimia Rm. Vîlcea—Electroputere 6— Gaz metan Mediaș—Minerul B. Mare 3—0 DIVIZIA C Victorie, dar după multe emoţii După două înfrîngeri, metalurgiştii de la Independenţa Sibiu au reuşit să obţină prima victorie în acest campionat, mult aşteptată de suporteri, în faţa fostei divizionare B, Industria sîrmei C. Turzii). Dacă în repriza întîi jocul localnicilor nu s-a ridicat la un nivel satisfăcător, în repriza secundă, odată cu introducerea în atac a lui Stîngu şi Răşinaru, forţa acţiunilor a crescut. In minutele 55, 58 şi 60 Stîngu, Jugaru şi Lungu, aflaţi în poziţii clare de gol, ratează copilăreşte. Acţiunile lor sunt tot mai dese în careul oaspeţilor şi în minutul 69 cade primul gol al sibienilor. Văcaru execută magistral o lovitură liberă de la 18 me- HANDBAL tri, egalînd situaţia pe tabela de marcaj, încurajaţi de gol şi de public localnicii domină insistent şi în minutul 78 Stîngu urmăreşte o minge respinsă de portar şi o introduce în plasă: 2—1, rezultat cu care se încheie şi partida. Punctul oaspeţilor a fost înscris de Kiss I. ILIE Etapa viitoare (7 septembrie): C.F.R. Arad—Chimia Rm. Vîlcea Minerul Baia Mare—Olimpia Oradea C.S.M. Reşiţa—Metalul Hunedoara C.F.R. Timişoara—Vagonul Arad C.S.M. Sibiu—Minerul Anina Olimpia Satu Mare—Gaz metan Mediaș Metalurgistul Cugir—Ripensia Timişoara Electroputere Craiova—Met. Tr. Severin CLASAMENT: 1.Vagonul Arad3 2 1 n 5—15 2.Metalul Hunedoara3 2 1 0 3—15 3.Minerul Anina3 2 0 1 8—44 4.Gaz metan Medias3 2 0 1 4—14 5.Electroputere Cr.3 2 0 î 2—24 6.Ripensia3 2 0 î 4—44 7.C.S.M. Sibiu3 1 1 î 3—23 8.C.S.M. Resita3 1 1 î 4—33 9.C.F.R. Timișoara3 1 1 î 4—43 10.Olimpia Oradea3 1 1 1 4—53 11—13.Minerul Baia Mare3 1 0 2 2—42 Chimia Rm. Vîlcea3 1 0 2 2—42 Metalul T. Severin3 1 0 2 1—32 14. Olimpia Satu Mare3 1 0 2 6—92 15.C.F.R. Arad3 0 12 2—41 16. Metalurgistul Cugir3 0 1 2 1—41 Viitorul Gheorghieni-Vitrometan Mediaş 2-0(0-0) Sticlarii, jucînd în deplasare, au rezistat doar o repriză, în care scorul s-a menţinut alb, cînd au desfăşurat un joc combativ. După reluare medieşenii au cedat din elan, ba mai mult, au făcut greşeli de apărare, care i-au costat. De fapt primul punct a fost realizat de medieşanul Goţea (autogol). Localnicii au beneficiat şi de un arbitraj părtinitor prestat de I. Scosc (Tg. Mureş). R. ZAMFIR Metalul Copşa Mică—Chimia Făgăraş 0-2(0-1) De la început gazdele se instalează în terenul advers şi încearcă insistent poarta prin Hornoi, Ignat şi Niţă, dar în minutul 5 oaspeţii contraatacă viguros şi înscriu prin Feher. După gol metalurgiştii „îşi pierd busola“, acţionează nervos şi dezorganizat, ratînd două ocazii mari (min. 13, 38) prin Ignat. La reluare gazdele atacă din nou, dar situaţia se repetă: oaspeţii contraatacă înscriind în minutul 56 cel de-al doilea gol prin Nicolae. Atacurile metalurgiştilor, deşi numeroase, nu pot străpunge apărarea oaspeţilor. Făgărăşenii acţionează însă bine pe contraatac şi numai ratările atacanţilor oaspeţi au salvat scorul ce putea să ia proporţii.■ MARIUS FALICIU coresp Campionatul judeţean de fotbal Progresul Sibiu a înregistrat scorul etapei Etapa a IlI-a a relevat forma bună în care se află echipele Textila Cisnădie, Metalul I.O. Sibiu şi Progresul Sibiu, singurele neînvinse. Deşi a jucat în deplasare la Cisnădie, împotriva echipei Bumbacul, Progresul Sibiu a înregistrat scorul etapei 7—0. Şi acum scurte relatări de la jocurile acestei etape: STĂRUINŢĂ MEDIAŞ — C.F.R. SIBIU 1—2 (1—1) Ceferiştii au obţinut o surprinzătoare victorie, însă meritată. Atacul medieşenilor a fost slab. Golurile au fost marcate de Reiner pentru învinşi şi Vasiu şi Vlad pentru sibieni* CARBOSIN COPŞA MICA — AUTOMECANICA MEDIAŞ 1—0 (0—0) Cu toate că au dominat mai mult, jucătorii echipei locale n-au reuşit să înscrie decit o singură dată, dintr-o lovitură de la 11 metri prin Cîndea. Pe alocuri oaspeţii au echilibrat jocul, însă atacanţii au ratat. Competent arbitrajul lui Romi Dop (Sibiu). CARPAŢI MIRŞA — SPARTA MEDIAŞ 1—0 (0—0) Intîlnirea a plăcut ca spectacol sportiv, iar victoria localnicilor este pe deplin meritată. Unicul gol a fost înscris de Morun în minutul 67. A arbitrat corect A. Danilovici (Sibiu). PROGRESUL AGNITA — VOINŢA SIBIU 3—2 (3—0) Ambele echipe au depus eforturi pentru victorie. Ea a revenit localnicilor, care au avut o apărare mai sobră şi mai sigură în intervenţii. Au înscris Gherman (2) şi Bratu pentru învingători, respectiv Caraghiosu şi Roca. METALUL I.O. SIBIU — TEXTILA MEDIAȘ 2—0 (1—0) Intîlnirea celor două echipe a plăcut nu atît pentru calitatea fotbalului practicat, cit pentru ardoarea cu care echipele și-au disputat cele două puncte puse în joc. Gazdele au învins pe merit, dominînd majoritatea timpului. Golurile au fost înscrise de Firchiş (min. 39) şi C. Opriş (min. 51). Bun arbitrajul lui Gheza Fina (Mediaş). RECORD MEDIAŞ — UNIREA TALMACIU 0—0 Ambele echipe au ratat numeroase ocazii, astfel incit scorul a rămas alb. METALURGICA SIBIU — TEXTILA CISNĂDIE 1—3 (0—3) După o repriză foarte bună în care textiliştii s-au impus cu autoritate, în cea de-a doua, iniţiativa a trecut de partea metalurgiştilor care au reuşit să reducă din handicap. Prin această victorie Textila Cisnădie conduce neînvinsă plutonul. Au marcat Opriş, Pop şi Hauptkorn pentru învingători, respectiv Nedelcu. BUMBACUL CISNĂDIE — PROGRESUL SIBIU 0—7 (0—3) Sibienii au înregistrat scorul campionatului. Ei au desfăşurat un joc tehnic, în mişcare, plăcut celor prezenţi. Gazdele, deficitare la pregătirea fizică nu au putut face faţă ritmului impus de oaspeţi. Au marcat Dinu (min. 30, 66, 74), Frăţilă (min. 19), Drăghici (min. 32), Barac (min. 50) şi Barna (min. 83). Excelent arbitrajul lui Alex. Predoiu (Mediaş). TRIBUNĂ SIBIULUI Fază din prima partidă de divizia A dintre echipele de rugbi C.S.M. Sibiu și „U“ Timișoara. Balonul oval este repus de la margine, el va fi interceptat de sibianul Dionisie Lup. RUGBY, divizia A XV-le sibian a debutat timid C. S. M. Sibiu — Universitatea Timişoara 3-11 (3—5) Satisfacţia debutului rugbiştilor sibieni în divizia naţională A nu a fost, din păcate, dublată de o victorie, cum am fi dorit. Dacă însă această dorinţă (de a realiza un rezultat cit mai bun) n-ar fi fost atît de evidentă pe tot parcursul desfăşurării meciului de duminică în rîndul jucătorilor noştri, poate că deziluzia unui început, să-i zicem timid, ar fi crescut. Să stăm puţin să judecăm, nu vreau să invocăm scuze sau argumente justificative, dar credem că e necesar să acredităm deocamdată ideea că faţă de formaţii rutinate, cu vechi state de serviciu în A, nu trebuie să şocheze pe nimeni o evoluţie mai modestă a echipei noastre. Pe de altă parte, luciditatea şi spiritul de prevedere ne obligă să luăm o anume atitudine faţă de eventualitatea în care şansele C.S.M.ului, de rămînere în primul pluton al rugbiului românesc, ar putea să apară periclitate de caracterul foarte disputat al competiţiei. Partidele de „acasă“ sunt, de obicei, principalele furnizoare de puncte. Va trebui, deci, să reconsiderăm avantajul terenului propriu ... In mod cert echipa antrenorului Bebe Boboc dispune de resurse (unele chiar neexploatate, încă rămase pe ... banca rezervelor) şi fără îndoială că acest entuziast „cinci- sprezece‘‘,sibian care ne-a furnizat atîta satisfacţie este hotărît să-şi vîndă, la un preţ mai bun decit s-ar crede, pielea. Dar să intrăm în concretul jocului disputat duminică. Prima repriză s-a desfăşurat sub semnul echilibrului de forţe. Au existat, în această parte a jocului, minute în şir de rugbi curat în care rutinata formaţie timişoreană s-a putut compara cu adversarul aît pe plan tactic cit şi tehnic. Totuşi repriza se încheie cu avantajul oaspeţilor, ca urmare a unor mai eficace acţiuni de finalizare. în partea a doua a întîlnirii diferenţa de potenţial dintre cele două formaţii a reieşit mai clar. Jocul la mină, „şarjele“ spectaculoase ale oaspeţilor, superioritatea la grămadă, într-un cuvînt buna organizare a jocului, au determinat rezultatul final, ce reflectă just raportul de forţe de pe teren. Studenţii şi-au adjudecat însă această victorie în faţa unui adversar incomod, care n-a renunţat, nici un moment la dispută, în ciuda tracului inerent oricărui debut. Iată ce a declarat arbitrul internaţional Teodor Witing (Bucureşti) la sfîrşitul partidei: „Jocul a plăcut prin caracterul deschis al disputei. Lăudabilă concepţia tactică a echipei locale. Printr-un grupaj mai bun la margine, şi la grămadă şi prin perseverarea în jocul deschis al liniei de trei sferturi, echipa sibiană are şanse considerabile de a se consacra un A“. Este de fapt exprimată aici dorinţa tuturor iubitorilor de rugbi din judeţul nostru pentru care oferim întreaga formaţie sibiană care a jucat duminică pe Metalul: Cherciu, Găldeanu, Thomas, Lup, Gangan, Lamotă, Poclitaru, Agavriloaie, Gîrciumărescu, Beianu, Tămaş, Moraru Schetsch, Crîşmaru, Popescu, Deac. Punctele C.S.M.S. au fost realizate de Tămaş. VIOREL CUCU Metalul Copşa Mică a cucerit „Cupa de cristal” Turneul precompetiţional „Cupa de cristal“ la masculin şi partidele amicale dintre echipele feminine, şi-au atins pe deplin scopul propus, adică acela de a verifica stadiul de pregătire al formaţiilor angrenate îrn întrecere. Cu numai o săptămînă înainte de începerea noului campionat naţional, prima ediţie a „Cupei de cristal“, organizată de secţia sport a Consiliului judeţean al sindicatelor Sibiu cu sprijinul Comisiei judeţene de handbal, a constituit un spectacol handbalistic de calitate. Echipele angrenate în această întrecere (mai ales noua promovată în divizie, Independenţa Sibiu) au avut prilejul să vadă cu ce pleacă la drum în noul campionat. Victoria obţinută de Metalul Copşa Mică s-a datorat puterii de muncă şi unui plus de eficacitate a liniei de atac. Iată rezultatele partidelor disputate în ultima zi: pentru locurile V—VI, Chimia Făgăraş — Voinţa Sibiu 38—7 (20—3); pentru locurile III—IV, Textila Cisnădie — Independenţa Sibiu 17— 16 (7—8); pentru locurile I—II, Metalul Copşa Mică — Tractorul Braşov 15—14 (11—6). Turneul feminin a strălucit prin prezenţa a două formaţii de divizia A — C.S.M. Sibiu şi „U“ Timişoara, campioana ţării şi a două divizionare B — Mureşul Tg. Mureş şi Sparta Mediaş. Deşi nu s-a putut realiza o reeditare a partidei de miercurea trecută dintre „U“ şi C.S.M. Sibiu, totuşi in cele patru meciuri desfăşurate simbătă şi duminică diferenţa de valoare a ieşit în evidenţă. Iată rezultatele: Universitatea Timişoara — Sparta Mediaş 23—9 (12—3), C.S.M. Sibiu — Mureşul Tg. Mureş 6—6 (2—4), Universitatea Timişoara — Mureşul Tg. Mureş 16—8 (10—3) şi C.S.M. Sibiu — Sparta Mediaş 18- 5 (10—3). TLIF, TONES':U Echipa Metalul Copşa Micâ. Sus: Henter Horst, Schibschid Klaus, Waedt Horst, Zikeli Helmut (antrenor) Grigori loan, Stirner Dietmar, Litschel Klaus, Horu Adrian. Jos; Dăian Mihai, Damian MJViai, Silex Jürgen, Schell Oskar, Szilvassy Alexandru. Lipseşte: Nagy Gheorghy. Anul n, nr. '$7.9. A Cooperativa „îmbrăcămintea Sibiu angajează de urgenţă: — o secretară dactilografă Condiţii: — şcoala medie, — 1 an de dactilografie, sau — studii generale, — 3 ani în dactilografie, Informaţii la serviciul personal zilnic între orele 7.— I.I.S. „Flamura roşie“ SIBIU ANGAJEAZĂ: — un grafician — absolvent al Institutului de arte plastice. — un revizor contabil !— condiţiile prevăzute de H.C.M. 328/1967. — un gravor — sculer S.D.V. categoria 7.—8. Intreprinderea de gospodărie orăşenească • Cisnădie angajează de urgenţă: — un tehnician I constructor — un tehnician I instalaţii gaze — un desenator tehnic pentru construcţii — un planificator I. Întreprinderea ,,Electromontaj" Sibiu str. Lector nr. 12 angajează de urgenţă: — 3 mecanici auto categoria 6, cu un cîştig lunar de cca 2 000 lei; — 2 mecanici auto categoria 2—4 cu un cîştig lunar de cca 1 200 lei. Aceşti muncitori vor avea locul de muncă la garajul întreprinderii şi vor lucra în schimbul de dimineaţă. De asemeni mai angajează: — 30 muncitori necalificaţi cu loc de muncă pe şantierele întreprinderii şi la sediul din Sibiu. Acestor muncitori li se asigură: — cazarea gratuită în camere închiriate; — vizitarea periodică a familiilor; — calificarea în meseria de electricieni prin cursuri de calificare, cu salariu pe perioada școlarizării. Doritorii se vor adresa la serviciul personal, telefon 148 84, interior 166. întreprinderea de reparaţii şi construcţii Sibiu recrutează elevi pentru şcoala profesională cu durata de 2 ani pentru meseriile de zidari şi dulgheri. 1.1. S. „Libertatea" Sibiu str. Tg. Finului nr. 12 organizează în ziua de 21 septembrie 1969 uri concurs pentru ocuparea unui post de MAISTRU FILATUR în specialitatea filatură pieptănată. Solicitanţii trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute de H.C.M. 1061/1959. Actele prevăzute în H.C.M. 875/1960 vor fi depuse la serviciul personal pînă cel mai tîrziu 16 septembrie 1969. Uzina mecanică Mîrşa D angajează muncitori necalificaţi pentru calificare în meseria de: PRESATORI LA RECE prin curs de scurtă durată. Doritorii se vor adresa la serviciul personal din uzină în vederea angajării, cunoscînd că pentru admiterea la cursuri este necesar să fie absolvenţi ai şcolii generale şi să aibă vîrsta între 18—40 ani. Informaţii suplimentare se pot lua zilnic de la serviciul personal, telefon 1 91 05 sau 1 91 55, interior 1 46. LCS. Textile - încălţăminte Sibiu angajează: — 2 GESTIONARI pentru magazine de galanterie-tricotaje; — 1 RETUŞIER-PĂLĂRIER. Informaţii suplimentare se pot da zilnic la biroul personal, camera 63, telefon 1 18 31, din Piaţa Unirii nr. 4. Mica publicitate Caut femeie pentru îngrijire copil şi menaj. Sibiu, str. Lupeni 48, Scheiner. Vînd motoretă Super, perfectă stare. Sibiu. Cooperaţiei 9, telefon 12776.Vînd pian vienez, coadă scurtă. Sibiu, str. 11 Iunie 36,