Tribuna Sibiului, aprilie 1975 (Anul 27, nr. 5808-5812)

1975-04-03 / nr. 5808

Pagina 2 —_______~^_ Tribuna Sibiului —.. Anul XXVII, nr. 5808 0 Un ideal de o viaţă! La 1 aprilie a.c., după o activitate îndelungată, mereu aureolată de însemnele pasiunii, devotamentului şi hărniciei, maistrul Nicolae Banciu de la I.R.E. Sibiu s-a pensionat. Să-i urăm acestui destoinic comunist, la unison cu foştii lui tovarăşi de muncă, ani mulţi şi sănătate! • „Mini-sahara“ de la Sibiu! Str. Tîrgu Finului, una dintre arterele cu traficul rutier şi pietonal cele mai intense, aduce, mai ales în zilele fără ploaie, tot mai mult cu renumitul... pustiu africani? Nemăturată, nestropită şi neîntreţinută nici măcar din ... greşeală, norii groşi de praf sînt vînturaţi de ici-colo, „biciuind“ feţele trecătorilor şi murdărindu-le îmbrăcămintea, în numele lor solicităm curmarea grabnică a acestei situaţii inadmisibile! • Din cauza vitezei! Grăbit să ajungă mai repede acasă şi neţinînd cont de şoseaua udă, Bothaza Ioan din Cluj s-a trezit deunăzi (pe raza comunei Tălmaciu) în ... şanţ, accidentîndu-şi mama şi avariindu-şi autoturismul. S-a grăbit să-i... imite, poposind tot în şanţul de pe marginea şoselei, şi Giurgea Vasile, posesorul autoturismului ISB-1607. Atenţie! « Hoţul... suferind! Neîncadrat în cîmpul muncii pe motiv că e bolnav, tînărul Carculea Emil (Mediaş, str. Păstorilor de Jos nr. 13) a fost surprins totuşi „muncind“ prin buzunare străine. Şi pentru cea de-a doua „boală“ i s-a prescris la tratamentul adecvat! • Nu vă jucaţi cu focul! De la o sobă supraîncălzită, rămasă fără supraveghere, s-a aprins şifonierul, apoi hainele. Spre norocul lui, locatarul camerei (Florescu Vasile din Sibiu, str. Secerătorilor nr. 22) a scăpat nevătămat. • O iniţiativă lăudabilă! Marţi, 18 martie a.c., în salonul de recepţii al hotelului „Bulevard“ din Sibiu s-au întîlnit, în jurul unei mese tovărăşeşti, foşti lucrători ai acestui local din perioada anilor 1930—1960. S-au rostit cu acest prilej cuvinte elogioase, de mulţumire la adresa acelora care, cu devotament şi pasiune, au îmbogăţit prin eforturile lor prestigiul renumitei firme sibiene. Să nu uităm însă că toate aceste aprecieri măgulitoare obligă şi de acum înainte! • Unde duce graba? In dimineaţa zilei de 17 martie a.c., în jurul autobuzului (condus de Gîdea Ioan) ce făcea manevre de a intra în staţia Vurpăr, se îmbulzeau nerăbdători o mulţime de navetişti. împins de ceilalţi consăteni, Drotlef Wilhelm (51 ani) a nimerit sub roţile maşinii, decedînd curînd la spital. Acum e bine, tovarăşi navetişti? • A încurcat socotelile! Prea prieten cu Bachus, Franţ Ilie, fost gestionar al magazinului alimentar nr. 13 din Mediaş încurca mereu socotelile. Stabilindu-i-se o lipsă în gestiune de 12 200 lei a ... incurcat-o şi el, pentru 6 luni de zile. Aviz amatorilor! • Invitaţie la ... omenie! încercînd să ajungă din urmă autobuzul 23 în care îşi uitase poşeta cu bani, o femeie In vîrstă (Aneta K.), fu refuzată, consecutiv, de mai mulţi conducători auto „grăbiţi“, care mergeau in acelaşi sens cu autobuzul!! I-a întins o mină de ajutor şoferul autospecialei 31-SB-1819 a serviciului de salubritate. Iată o faptă de omenie şi o... invitaţie la omeniei • Ce-i de făcut? E suficientă o ploaie cit de scurtă pentru ca culoarele de acces şi spaţiile dintre mesele din Piaţa Cibin să arate ca după ... inundaţie! Poate că se găseşte, totuşi, o soluţie. MIRCEA CRIVAT un object^: turismu| motorizat şi problemele sale (cu ION SCARLATESCU, preşedintele filialei Judeţene a A.C.R.) — Ce înseamnă în prezent filiala Sibiu a A.C.R.? — Dacă în anul 1972 totalizam 350 de membri, astăzi numărul lor atinge cifra de 2 200, urmînd ca pînă la sfîrşitul acestui an ea să crească la 3 000. Sîntem o filială de mărime medie, care nu reflectă corespunzător numărul mare de automobilişti existenţi în judeţ. — Cum se explică acest lucru? — Pînă acum dotarea noastră tehnică era destul de redusă. Timp de 2 ani n-am avut unde amplasa şi folosi moderna aparatură de testare şi verificare de care dispunem. De curînd ni s-a afectat un spaţiu pe strada Vopsitorilor nr. 3, insă deocamdată el este ocupat de I.J.G.C.L. La această adresă vom începe, in curind, revizia tehnică şi testarea electronică a automobilelor. Începînd cu aprilie vom organiza intervenţia rutieră în două schimburi pe zi luminăAm făcut şi demersurile necesare pentru dotarea maşinilor de intervenţie cu staţii de radio. Filiala va mai deschide în municipiul Mediaş, în strada Karl Marx, un punct de deservire tehnică unde, o zi pe săptămînă, se va efectua testarea tehnică a maşinilor. Membrii A.C.R. vor beneficia de asistenţă tehnică gratuită, de lucrări de calitate executate la preţuri reduse in atelierele noastre. — Care sînt celelalte avantaje de care beneficiază membrii filialei? — Filiala efectuează din acest an repartizarea biletelor pentru staţiunile de pe litoral şi hotelurile A.C.R. din restul staţiunilor. Membrii A.C.R. mai pot efectua excursii, în grup sau individual, atit în ţară cit şi peste hotare. Filiala asigură ghizi pentru vizitarea obiectivelor turistice din judeţ, cazare şi masă, precum şi asistenţă tehnică, duminica şi sărbătorile legale, pe rutele Sibiu — Păltiniş şi Sibiu — Ocna Sibiului. Toţi membrii cu o vechime de minimum un an şi familiile lor pot efectua excursii în străinătate. Filiala întocmeşte toate actele necesare, asigură masă, cazare, bani de buzunar în moneda ţării respective şi necesarul de bonuri de benzină. Intenţionăm ca pe viitor să luăm în gestiune proprie două cabane din staţiunea Păltiniş. Vom mai organiza exerciţii de îndemînare la Sibiu şi Mediaş, o etapă a campionatului naţional de viteză pe coastă la Păltiniş şi alte acţiuni de atragere a noi membri. (I. s.) e lo. O dublă promisiune neonorată In ziarul nostru nr. 5483, din 17 octombrie 1974, sub titlul „O promisiune neonorată“ pledam pentru eliberarea de către U.J.C.C. a terenului din spatele Clubului salariaţilor din transporturi şi telecomunicaţii (Sibiu). Deşi au trecut multe luni, nu s-au luat nici un fel de măsuri, iar conducerea U.J.C.C. nici n-a catadicsit să ne răspundă în scris, aşa cum cere Legea presei din R.S. România. Aceasta, în ciuda faptului că tovarăşul Ioan Marchian, preşedintele U.J.C.C., s-a angajat solemn să ia măsuri pentru dezafectarea terenului și să ne informeze, operativ, despre acestea. Deci, din nou o promisiune neonorată ... • Luni, 31 martie, s-a procedat la recepţia a două noi blocuri în cartierul sibian Hipodrom. Este vorba de blocul 67, proprietate de stat, cu 60 de apartamente şi blocul 34, însumînd 44 apartamente, proprietate personală. • In staţia C.F.R. Sibiu au început, de curînd, lucrările pentru retragerea liniei înguste de cale ferată pînă în dreptul pasajului subteran de pietoni. Se lucrează, concomitent, şi la lărgirea trotuarului din fața gării, în dreptul ieșirii din pasajul subteran. • In această săptămînă vor fi inaugurate, la parterul blocului 30 din Hipodrom III, patru noi unităţi comerciale, însumînd un spaţiu util de 812 m.p. Este vorba de o unitate de articole menaj şi sticlărie, una de articole chimice-detergenţi, alta de bijuterii, foto, muzică şi, în sfîrşit, o unitate de jucării şi articole cultural-sportive. • Examenul de bacalaureat în acest an este programat pentru perioada 18—28 iunie (sesiunea de vară) şi 15—25 august (sesiunea de toamnă). • După cum a comunicat Ministerul Sănătăţii, concursul de selecţionare a medicilor secundari este programat pentru luna mai 1975. • Doriţi o convorbire telefonică rapidă cu municipiile Reşiţa şi Tîrgovişte? Foarte simplu: utilizaţi prefixele 964, respectiv 926 pentru că nu cu mult timp în urmă, cele două localităţi au fost conectate la reţeaua telefonică automată. • Timp de două zile — 3 şi 4 aprilie — în sala mică a Casei de cultură din Agnita se va desfăşura un simpozion organizat de firma vest-germană „Bayer“, pe tema „Noi produse şi tehnologii în fabricarea pielii“. Alături de delegaţi ai firmei participă un mare număr de specialişti din M.I.U. şi întreprinderile de piele şi încălţăminte din întreaga ţară. • In această primăvară, prin grija Consiliului popular municipal Sibiu, au fost plantaţi în di- INFORMAŢII verse zone ale oraşului peste 2 000 de arbuşti şi arbori. De la 1 aprilie, cu autorizaţie specială, este permisă vînarea cocoşului de munte. Tot în această perioadă vînătorii au posibilitatea să meargă la sitari, porumbei sălbatici şi răpitori (cu păr şi pene). • Intre 5—21 aprilie se va desfăşura a V-a ediţie a festivalului filmului pentru elevi care se înscrie în ansamblul manifestărilor cultural-educative organizate pentru popularizarea, însuşirea şi aplicarea în viaţă a hotărîrilor Congresului al XI-lea al P.C.R. Comitetul judeţean pentru cultură şi educaţie socialistă organizează cu sprijinul întreprinderii cinematografice în Sibiu, Mediaş şi Cisnădie două cicluri de filme speciale, unul pentru elevii claselor I—VIII şi altul pentru alte categorii de elevi. Se vor realiza întîlniri între elevi şi membrii cinecluburilor, se vor face comentarii pe marginea creaţiilor prezentate. De asemenea, în toate localităţile se vor realiza întîlniri cu oameni de cultură şi artă, cu cadre didactice de specialitate în care se va discuta pe marginea filmelor vizionate. Noutăţi în producţia de mobilier La expoziţia de mobilă a întreprinderii de prelucrare a lemnului Sibiu va putea fi admirat, începînd cu această săptămînă, un nou produs: garnitura complexă de bucătărie „Nănica“. Ea cuprinde 17 corpuri interschimbabile şi dispune de un frigider, un aragaz şi o instalaţie pentru absorbţia gazelor. Vor putea de asemenea fi apreciate o serie de soluţii constructive noi pe care specialiştii sibieni le propun cumpărătorilor: aplicarea unor borduri din profile de aluminiu, utilizarea unor accesorii metalice (coşuleţe pentru legume şi pentru sticle, din sîrmă cromată), realizarea unui corp cu triplă funcţionalitate (masă de lucru, de servit şi bar). Noua garnitură face parte din şirul premierelor pe care unitatea sibiană le-a realizat în acest an şi va fi prezentată în curînd la TIBCO. Dintre ultimele realizări valoroase, menţionăm două camere pentru tineret, o bibliotecă combinată cu pat rabatabil, o garnitură hol „Colonial“şi o cameră pentru tineret tip „Nevada“. „ Astăzi, 3 aprilie a.c., ora 18, în sala de expoziţii a Casei de cultură a tineretului din Sibiu va avea loc vernisajul expoziţiei personale de grafică „Portretul“ a tînărului DAN PF.NTESCU — absolvent al Şcolii populare de artă din Sibiu. La Sibiu începe construcţia bazinului olimpic de înot Săptămînă viitoare vor începe la Sibiu lucrările de construcţie a bazinului acoperit de înot cu dimensiuni olimpice. El va fi amplasat pe bulevardul Victoriei (lingă căminul studenţesc). Datorită acestui fapt, de luni, 7 aprilie, tramvaiul nu va mai circula decit pe ruta Rășinari — stația Cimitir. Cum va arăta drumul spre I.A.S. Sibiu Cetăţenilor care au sesizat că drumul din şoseaua asfaltată pină la sediul I.A.S. Sibiu este deteriorat, iar str. Viile Sibiului neîntreţinută şi neiluminată, le răspundem următoarele: în urma schimbului de opinii între conducerea I.A.S. Sibiu şi organele de resort ale Consiliului popular municipal Sibiu s-a stabilit că, în cursul acestei săptămîni, vor fi transportate şi împrăştiate 5 camioane cu balast mărunt, iar din 3 în 3 stîlpi vor fi montate becuri de iluminat. De asemenea, cetăţenii domiciliaţi pe str. Viile Sibiului vor fi antrenaţi în curăţirea şi amenajarea trotuarelor şi a gardurilor. Mai adăugăm că conducerea I.A.S. Sibiu şi-a planificat în acest an fonduri pentru asfaltarea drumului între D.N. 14 şi Viile Sibiului. (Sorin Ionescu). Gospodăreşti Am găsit prin mai multe parcuri sibiene, în aceste zile, dascăli şi elevi cu greble, mături şi coşuri făcînd toaleta de primăvară a zonelor verzi. Dacă bine ne amintim şi anul trecut şi în alţi ani pionierii şi uteciştii au fost cei care au răspuns primii îndemnului la curăţirea şi înfrumuseţarea oraşului. Am fost şi prin trei dintre noile cartiere ale Sibiului (Hipodrom, Tiglari şi Ştrand). Pe ici pe colo oamenii au săpat, şi-au semănat iarbă proaspătă. Pe ici pe colo au dat foc gunoaielor adunate peste iarnă. Dar, în general, printre blocuri peisajul este dezolant. Hîrtii, cutii de conserve ruginite, alte deşeuri şi resturi de tot soiul stau — sau mişcă, purtate de vînt — „rănind“ retina privitorului. Am vrea ca aceia care locuiesc în aceste zone să ia exemplu de la pionierii şi uteciştii pe care cu siguranţă că i-au văzut lucrînd prin parcurile oraşului. Pentru oraş, pentru frumuseţea şi sănătatea lui. (D. Ionaşcu) Colegiul de redacţie: VICTOR DOMŞA (redactor şef), IOAN NISTOR (secretar general de redacţie), EMIL DAVID, IOAN DOBRA, ALEXANDRU GRAD Redacţia şi administraţia: Sibiu, B-dul Victoriei 11, (intrarea prin strada Justiţiei). Telefon: 1 28 10, 1 31 83. Tiparul: întreprinderea poligrafică Sibiu, Șos. Alba lulia, nr. 40. (40064)) Alegeri în organizaţiile de Cruce Roşie In perioada 15 martie—30 mai se desfăşoară adunările şi conferinţele de dări de seamă şi alegeri ale organizaţiilor de Cruce Roşie. Ele au rolul de a analiza temeinic activitatea depusă pentru aplicarea în viaţă a hotârîrilor de partid şi de stat, a propriilor hotărîri, precum şi de a stabili noi măsuri care să ducă la consolidarea şi întărirea acestor organizaţii. Intre 15 martie şi 20 aprilie se desfăşoară adunări ale organizaţiilor de Cruce Roşie din ateliere, secţii, schimburi, direcţii, servicii, şcoli, cartiere, sate, C.A.P., I.A.S., întreprinderi, instituţii de învăţămînt superior şi comune, iar între 20 şi 30 aprilie vor avea loc conferinţele organizaţiilor de Cruce Roşie orăşeneşti, municipale. Conferinţele organizaţiilor de Cruce Roşie judeţene se vor desfăşura între 10 şi 30 mai. Curierul cititorilor • Un grup de eleve cămin este (Șc. de specializare postliceala sanitară Sibiu). Sesizarea dv. este doar în parte întemeiată. „Televizorul va fi reparat în cel mai scurt timp, iar baia va fi dată în folosinţă pînă la data de 5 aprilie a.c.“ (V. Nichimiş, administratoarea căminului). în ce priveşte curăţenia, programul şi celelalte aspecte semnalate , depinde numai de dv. ca lucrurile să meargă normal. • Maria Trofin (Dr. Ştrand, Bl. B 2, Sibiu). Pentru muncă la domiciliu adresaţi-vă la U.J.C.M. (Piaţa Unirii 4). Asupra propunerilor privind îmbunătăţirea aprovizionării locuitorilor din acea zonă, vom reveni. • După cum ne informează conducerea IJECOOP Sibiu, scrisoarea anonimă a unor cetăţeni din Sărata (com. Porumbacu de Jos), prin care se atrage atenţia că la magazinul din localitate se vînd mărfuri la suprapreţ, s-a dovedit neîntemeiată. • Grigore Popa (Tălmaciu). In urma verificărilor din scrisoarea dv. s-a adeverit că aprozarul din comuna Tălmaciu nu este întotdeauna bine aprovizionat, şi că, uneori, responsabilii acestuia nu respectă întocmai programul afişat. De asemenea, pentru abaterea gestionarului Hălmagiu — atitudine necorespunzătoare faţă de cumpărători — s-a făcut la C.L.F. propunere de sancţionare. * F. I. (Ruşi). Prezentaţi-vă cu vehiculul la serviciul circulaţie (Miliţia judeţului Sibiu), pentru a primi relaţiile necesare. O „Săptămînă Robert Frost“ Intre 26 şi 29 martie a.c., la Facultatea de filologie-istorie s-a desfăşurat „Săptămînă Robert Frost“, amplă manifestare culturală şi ştiinţifică, menită să ridice nivelul pregătirii profesionale a studenţilor şi să stabilească o serie de corelaţii între cultura română şi culturile engleză şi americană. Printre invitaţi s-au numărat: prof. dr. docent Mihail Bogdan (Cluj-Napoca), dr. Keith Wilson (S.U.A. — lector fullbright, Cluj-Napoca), dr. David Hodgdon (S.U.A. — lector fullbright, Timişoara), dr. Thomas Kral (S.U.A.), studenţi clujeni. Din bogata agendă de lucru a manifestării, cîteva titluri de conferinţe: „Despre receptarea literaturii americane în România“ (prof. dr. doc. M. Bogdan), „Poezia lui Robert Frost în contextul poeziei americane moderne“ (dr. K. Wilson), „Despre poezia lui Robert Frost“ (dr. D. Hodgdon), „Despre socio-lingvistică“ (dr. T. Kral), „Eseuri americane moderne“ (lector M. Sandovici), „Confluenţe literare anglo-americane“ (lector D. Ciocoi-Pop), „Literatura americană în periodicele româneşti (asist. L. Pavel), „Robert Frost şi Tudor Arghczi“ (lector I. Guţan) etc. Studenţii sibieni au susţinut două spectacole de teatru în limba engleză: „Bufniţa şi pisicuţa“ de Bill Manhoff şi „Menajeria de sticlă“ de Tennessee Williams. ANCA-ILEANA ALBU studentă Filarmonica de stat Sibiu distinsă cu Medalia jubiliară „Bedrich Smetana" Pentru modul în care în activitatea sa Filarmonica sibiană a propagat cultura muzicală cehă şi slovacă, pentru realizarea unei fructuoase colaborări cu artiştii din această ţară, Filarmonica de stat Sibiu a fost distinsă cu medalia jubiliară „Bedrich Smetana“. Distincţia a fost înmînată, în cadrul unei festivităţi ce a avut loc la Ambasada R.S.C. din Bucureşti, artistului emerit Henry Selbing, directorul instituţiei sibiene. Expoziţie Marţi, 1 aprilie, ora 18, a avut loc la galeria „Sirius“ din Sibiu vernisajul expoziţiei de grup intitulată „Omul“. Organizată de filiala Sibiu a Uniunii artiştilor plastici expoziţia cuprinde lucrări de grafică (desen). Zile ale muzicii şi artelor plastice Aşa se intitulează complexul de manifestări cultural-artistice organizat de Liceul de muzică şi arte plastice din Sibiu în perioada 1—7 aprilie. Deschise marţi, 1 aprilie, ora 17 la Casa armatei „Zilele muzicii şi artelor plastice" cuprind audiţii muzicale şi expoziţii realizate de cadrele didactice şi elevii şcolii.