Tribuna Sibiului, octombrie-decembrie 1977 (Anul 29, nr. 6283-6361)

1977-10-01 / nr. 6283

n2 văzute c * * * reauzite ■ Mihai Kautert a găsit in ziua de 3.IX. a.c., în trenul accelerat 231 un aparat de radio ALFA-2. Păgubaşul se poate adresa lui M.K. la Fabrica „Căprioara", Sebeş, cod 2575, str. Progresului 5 7, telefon 967/ 32232, intre orele 7-15. ■ „in aceste zile se pescuieşte cu rezultate mulţumitoare la caras şi crap, în bălţi, dar mai ales in Delta Dunării, în Deltă „muşcă” bine şi şalăul, bibanul şi chiar somoteiul, dar numai la momeli naturale. Dintre peştii răpitori doar „mîrliţa" şi cleanul pun... gura din cînd în cînd, la momeli artificiale". (Din agenda vînătorului şi pescarului sportiv). ■ De la Autobaza 3 călători Sibiu ni se comunică: „Impiegatul Vîrva loan a fost retrogradat pe timp de o lună ca muncitor necalificat, iar cazul a fost prelucrat cu toţi angajaţii". Sperăm că V.I. va trage concluziile de rigoare şi va adopta în viitor o atitudine corectă în relaţiile cu cetăţenii. ■ John Wayne, pe adevăratul său nume Marion Michael Morrison, a hotărît să se retragă de pe platourile de filmare după ce la ultima turnare n-a mai putut urca în şa decit ajutat. J. W. are acum 70 de ani şi a realizat la Hollywood peste 200 de filme. * I.C.S. Mixtă Copşa Mică ne face cunoscut că „restaurantul Gară Copşa Mică s-a aflat închis pentru renovare timp în care pentru servirea călătorilor a funcţionat bufetul gării" şi că „un afiş era necesar pentru a anunţa aceasta". Asta spuneam şi noi în notiţa din 17.VIII. a.c. ■ La un concurs de îndemînare organizat în S.U.A., o gospodină a cojit 757 centimetri de coajă de mere în trei minute, obţinînd totodată încă un record: o coajă lungă de 81 cm. Ce soi de mere o fi avut de curăţat? ■ Pensionarul Nicolae Iancu din Galda de Jos (jud. Alba) ne trimite o scrisoare ce conţine aprecieri elogioase la adresa personalului medical al secţiei Urologie (condusă de dr. Petre Ianculescu) din Spitalul judeţean Sibiu. Internat in stare gravă, după un tratament de 3 săptămîni, N.I. s-a reîntors în mijlocul familiei sale. Poate exista satisfacţie mai mare decit aceea dată de roadele muncii pasionate şi responsabile? ■ Intr-un orăşel din Franţa, o gospodină a pus rufele în maşina de spălat şi i-a dat drumul. Auzind nişte zgomote ciudate din interiorul... utilajului şi-a chemat soţul care a găsit printre rufe ... propria lor pisică teribil de speriată. Nu ştim dacă a stors-o sau a uscat-o cu plănul ... ■ „Ce e un cinic? Un om care cunoaşte preţul tuturor lucrurilor, dar nu cunoaşte valoarea nici unuia" (O. Wilde). ■ Găsiţi în librăriile sibiene volumul „Cum în demult Bucureştii petreceau" (Editura Albatros, tiraj 13 000 exemplare, 211 pag., 6,25 lei), de Mircea Constantinescu. O carte plină de savoare şi parfum de epocă. ■ Constantin Berchiu din Jina nr. 924 a găsit o iapă neagră. Păgubaşul este aşteptat, a Cititorul Ioan Mosora (Sibiu, Hipodrom III, bl. 23) ne sesizează că în 6IX a trimis o scrisoare recomandată care a ajuns la Timişoara abia în 18.IX. in 22.IX a trimis bani prin mandat telegrafic şi în 29.IX încă nu ajunseseră la destinaţie. Omul se întreabă cine-i de vină. Dacă ştia ce păţeşte se ducea el pină la Timişoara că ajungea mai repede chiar mergînd cu bicicleta. ■ A fost găsit un hanorac în barul de la Bulevard. Păgubaşul şi-l poate recupera mergînd pe str. Deva nr. 5. ■ 3 000 000 de francezi — spun statisticile — au consumat haşiş sau heroină cel puţin o dată. Numărul veritabililor toxicomani este estimat la 30 000 dintre care 80 la sută avînd sub 25 ani. ATENTII TRIBUNA SIBIULUI Anul XXIX, nr. 6 283 La biblioteca clubului „7 Noiembrie" din Sibiu, dispunînd de 17 500 volume, numărul cititorilor de la începutul anului şi pină în prezent se ridică la 1 214, cu peste 8 000 cărţi citite. Din activitatea acestei biblioteci privind acţiunile de masă cu cartea pot fi menţionate: recital de poezie şi muzică intitulat „Partid, inimă şi versuri", „Pagini din istoria patriei“ - evocare literară, şezători literare, etc. Poşta culturală ■ Peter Gross — Sibiu. In scurta prezentare a activităţii dv., anexată la cele şase poezii trimise (Naţiunea, Slavă ţie, Dorinţa, Zbor, Una sută ani, Sunt liber), scrieţi: „Prin versurile mele, vreau să arăt că îmi iubesc ţara, iubesc libertatea şi spun încă o dată, iubesc pacea“. Temele propuse investigaţiei poetice sunt insuficient structurate ideatic şi stilistic. Realizaţi unele versuri frumoase care spun „ceva“, însă cu o floare . .. înlăturaţi retorismul şi grandilocvenţa. Frecventaţi un cenaclu literar („Transilvania“, „Radu Stanca"). Aşteptăm mai încolo alte poezii. B Daria Golan — Sibiu. Dacă comparăm epigramele „Unei colege" „Poveste modernizată", „Unuia, certat cu bunele maniere" şi „Unei guralive“, cu debutul dv., constatăm un regres. Aveţi „poantele" necesare, dar lipseşte exigenţa expresiei. Ana Rucan — Sibiu. Cităm din rîndurile care însoţesc fabula „Morală cu P.S.": „Aştept aprecierea dv. competentă pentru a spune stop, cu regret, sau înainte, cu entuziasm". Fabula are „partea de învăţătură" necesară, dar unele pasaje scad mult din valoarea ei. Deşi cu rezerve, răspunsul nostru este: înainte! Gh. Oancea — Cisnădie: în anul şcolar 1977/1978 nu sunt programate cursuri de 6 luni pentru şcoala de maiştri de pe lingă Liceul de construcţii nr. 1 din Sibiu. DORIN GOGÂLEA O asociaţie » In ultimul timp, în viaţa sportivă a judeţului nostru un nume a apărut cu regularitate in primul plan: Carpaţi Mîrşa. O asociaţie sportivă relativ „tînără", dar care în puţini ani a reuşit să le depăşească pe altele cu tradiţie şi cu.. veleităţi. 3 700 de membri cotizanţi, secţii afiliate de fotbal, box, volei masculin şi rugbi, terenuri de fotbal şi volei, popicărie — iată „zestrea" de care dispune la această oră asociaţia metalurgiştilor din Mîrşa. E mult, e puţin? „Suntem abia la început. Avem un vast plan de dezvoltare în perspectivă. In primul rînd vom asigura baza materială, apoi vom crea secţii de dirttrack, baschet şi popice. Dar, repet, mai întîi trebuie să ne preocupăm de cadrul de desfăşurare a activităţii sportive“. (Constantin Cotora, preşedintele asociaţiei). Iată o idee pe care mulţi alţii n-o au şi care spun: „întîi rezultate şi apoi condiţii". La Mîrşa există o dragoste şi o preocupare constantă pentru sport. „Educaţia fizică şi sportul constituie parte componentă a procesului de formare şi educare a oamenilor, a tineretului în special. In '80, aici vom avea cel puţin 5 000 de tineri. Vă daţi seama ce pepinieră de talente, ce rezervă de cadre sportive poate deveni Mîrşa? Şi-atunci cum să nu priveşti în perspectivă. Ne gîndim la un complex care să cuprindă: terenuri de volei, baschet, tenis de cîmp, bazin acoperit pentru înot, patinoar artificial, pistă pentru dirt-track şi încă un teren de fotbal pentru antrenamente. Oferind aceste condiţii,atrăgînd tineretul spre sport, nu ne îndoim că vom obţine şi performanţe“. (Viorel Pescaru, secretarul comitetului de partid la I.M. Mîrşa). Dar la Mîrşa iubirea cea mare se numeşte fotbal. Duminica trecută la partida cu Sticla Turda, cu mic, cu mare, toată lumea a fost la stadion. Da, la stadion, pentru că acolo unde cu doi ani în urmă a fost o rîpă, acum se află terenul cu cel mai bun gazon din județ, iar primele trei nivele ale tribunei sunt deja ridicate. „Cînd va fi gata, sub ea vom avea 4 vestiare, cameră pentru arbitri, sală pentru masaj, cameră de oxigenare, saună, cabinet medical, camere pentru cazare, sediul pentru asociaţia sportivă. Avem oameni inimoşi cu care putem face orice. Toate aceste planuri de perspectivă îi vizează pe ei, pe muncitorii, inginerii şi tehnicienii întreprinderii noastre. Pentru ei se fac şi locuinţe şi toate celelalte", (Karie Munteanu, directorul întreprinderii). La Mîrşa, principala preocupare a oamenilor este producţia, fapt ce nu-i împiedică să se ocupe de problemele privind îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă şi crearea unui cadru propice pentru petrecerea timpului liber. Sunt multe localităţi în judeţul nostru care ar putea să ia exemplu de la cei din Mîrşa. Realizările celor de aici sunt încă o dovadă că munca, pasiunea, preocuparea şi competența constituie marele „secret" al oricărui succes. N. I. DOBRA sportiva care se afirmă In „Cupa României" AUTOMECANICA MEDIAȘ - GAZ METAN 0-2 (0-0) Divizionara B s-a calificat pentru etapa următoare a „Cupei României" prin golurile marcate de Moraru (min. 54) şi Ioniţă (min. 76). Z. R. Clubul de etnografie şi folclor Mulţi dintre cei care merg la concertele de muzică populară ca să luăm un exemplu, dovedesc o slabă înţelegere a celor ce se petrec pe scenă. Sunt mulţumiţi la plecare că au văzut fi auzit „pe viu" interpretul preferat, puţini fiind aceia care pot formula aprecieri corecte la adresa întregului spectacol. Avem în judeţ puţini folclorişti bine pregătiţi, comparativ cu bogatul tezaur pe care încă nu-l cunoaştem şi nu-l valorificăm aşa cum trebuie. Din aceste motive, a fost întemeiat Clubul de etnografie şi folclor din cadrul Casei de cultură a sindicatelor din Sibiu. Programul de activitate îşi propune organizarea unor dialoguri active, permanente, atît prin actul artistic propriu-zis, cit şi prin discuţiile conduse de specialişti. Vor fi explicate practic, ilustrate cu material auxiliar, diferite aspecte legate de interpretarea valorilor folclorice mai vechi sau mai noi, în scopul asigurării unor acţiuni şi iniţiative de ţinută ştiinţifică, biblioteca Casei de cultură a sindicatelor a pus bazele unui punct de documentare care va ajuta studierea organizată a cărţilor şi materialelor de specialitate. El cuprinde un colţ bibliofil de specialitate, fonoteca, precum şi un fişier bibliografic. ..a şedinţele clubului vor participa specialişti în etnografie şi folclor, din alte domenii care au tangenţe cu aceste discipline. Prin caracterul deschis al şedinţelor, al tuturor acţiunilor şi cercetărilor pe teren în judeţ, se urmăreşte atragerea unor categorii largi de iubitori ai creaţiei populare, astfel ca scopul de bază — formarea unei atitudini militante faţă de folclor — să fie atins. Vor fi iniţiate întîlniri cu muncitori, studenţi şi elevi la locurile de muncă, expunerile fiind însoţite cu diapozitive, filme, discuri, înregistrări pe benzi de magnetofon. Un punct distinct in această activitate îl constituie prezentarea pe larg a unor teme referitoare la tradiţiile şi obiceiurile folclorice ale naţionalităţilor conlocuitoare. Paralel cu valorificarea creaţiei populare româneşti vor fi prezentate şi expuneri prevăzute în ciclul „Din folclorul şi obiceiurile popoarelor lumii". Dorim ca întreaga activitate a Clubului de etnografie şi folclor, aliată la început de drum, să se bucure de aprecierea și participarea largă a publicului. ENE ARTEMIZA • INFORMAŢII • INFORMAŢII • INFORMAŢII • Decada Cărţii româneşti Azi, ora 18, la Casa artelor din Sibiu este inaugurat oficial al doilea Salon judeţean al cărţii, în cadrul „Decadei Cărţii româneşti". (1—10 pct. a.c). După vernisarea expoziţiei de carte cuprinzînd volume editate în perioada 1976—1977, are loc un recital de lirică patriotică sub genericul „Ziua poeţilor sibieni". Participă poeţii: lise Hehn, Mira Preda, Titus Andronic , Mircea Ivănescu şi Ion Mircea. Festival — concurs de muzică uşoară Azi şi mîine, la Hunedoara se desfăşoară a 2-a ediţie a festivalului-concurs de muzică uşoară „Luceferi de metal", organizat de Uniunea sindicatelor din metalurgie şi construcţii de maşini din cadrul U.G.S.R. Sibienii participă la acest festival cu soliştii Mariana Mihu, laborantă la întreprinderea mecanică şi Paul Bock, tehnician la întreprinderea „Independența". • SPORT • SPORT Panoramic competiţional FOTBAL — Sibiu — l.X: Metalurgica — C.S.U. (ora 15,30, teren Electrica); 2.X: Şantierul — Unirea O. Sibiului (ora 11, Electrica); Inter — Metalul Sighişoara (ora 11, Inter); Mediaş — l.X: Vitrometan— C.F.R. (ora 11, Textila); 2.X: Gaz metan — F.C. Şoimii (ora 11, Gaz metan); Automecanica — Ind. sîrmei (ora 11, Sparta); Agnita — 2.X: IMIX Agnita — I.P.A. Sibiu (ora 11); HANDBAL — Sibiu — 2.X. C.S.U. Sibiu — Textila Cisnădie (ora 11,15, camp, jud., mase.); Pielarul — Voința Sibiu (ora 12,30, camp, jud., fem.) — ambele pe terenul Luceafărul. RUGBI — Sibiu — 2.X: C.S.S. „Şoimii“ Sibiu — Carpaţi Mîrşa (ora 8); C.S.M. Sibiu — T.C.I. Constanţa (ora 9,30, div. A); Dacii Sibiu — Unirea Săcele (ora 11, div. B) — toate pe terenul Voinţa. HALTERE — Sibiu — 2.X: Etapa a doua a „Cupei Electromotor" cu participarea echipelor C.S.M. Sibiu, C.S.M. Reşiţa şi Electromotor Timişoara (ora 10, sala Metalul din parcul Sub Arini). VOLEI — Sibiu — 2.X. 7 Noiembrie — Farul Constanţa (div. B, masc., ora 11,30, Sala Clubului sportiv şcolar). Seară cultural-distractivă Azi, ora 18, pe terasa clubului „Independenţa" Sibiu, Comitetul U.T.C. din întreprindere organizează o seară cultural-distractivă pentru tineret cu participarea formaţiei „Colibri". Seri cultural-distractive pentru tinerii muncitori, elevi şi studenţi vor fi organizate, începând din această lună în fiecare sâmbătă şi duminică. Spectacole de muzică populară Formaţia de muzică populară „Ardeleana" a Casei armatei din Sibiu prezintă duminică, ora 16, la Aciliu şi ora 19,30 la Sălişte, spectacolul de muzică populară „De pe plaiul ţării mele". Tragerea la sorţi în turul II al cupelor europene Vineri s-a efectuat la Zürich tragerea la sorţi a meciurilor din turul II al cupelor europene de fotbal. Echipa Universitatea Craiova, cîştigătoarea „Cupei României", singura dintre formaţiile româneşti calificată în această fază a competiţiei, va întîlni in cadrul „Cupei Cupelor" cunoscuta formaţie Dinamo Moscova, primul joc urmîni a se disputa pe terenul echipei sovietice. Alte meciuri din această competiţie: F.C. Porto — Manchester United sau St. Etienne; F.C Austria — Lokomotiv Kosice; S.V. Hamburg — Anderlecht Bruxelles; Gyosgyor — Hajdúk Split; Lokomotiv Leipzig — Betis Sevila; Vejle (Danemarca) — P.A.O.K. Salonic; Twente Enschede — Brann Bergen (Norvegia).