Tribuna Sibiului, ianuarie-martie 1980 (Anul 32, nr. 6981-7056)

1980-01-03 / nr. 6981

MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU Dragi tovarăşi şi prieteni. Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, Anul 1979, pe care îl încheiem peste cîteva minute, a marcat un nou pas înainte în dezvoltarea şi modernizarea bazei tehnico-materiale a societăţii noastre, în sporirea avuţiei naţionale şi ridicarea nivelului de trai al poporului, în înfăptuirea obiectivelor edificării socialismului şi comunismului pe pămîntul României. La 23 August am sărbătorit împlinirea a 3 decenii şi jumătate de la victoria revoluţiei de eliberare naţională şi socială, trecînd în revistă victoriile epocale obţinute de clasa noastră muncitoare, de întregul popor, sub conducerea Partidului Comunist în înfăptuirea revoluţiei şi construcţiei socialiste, în lichidarea înapoierii ţării şi făurirea unei civilizaţii materiale şi spirituale noi, in afirmarea României ca ţară liberă, prosperă şi independentă. în acest an a avut loc, de asemenea, Congresul al XII-lea al partidului, care a făcut bilanţul realizărilor dobîndite în actualul cincinal, a analizat stadiul actual al dezvoltării societăţii româneşti şi a stabilit obiectivele şi sarcinile pentru următoarea etapă istorică. Toate marile înfăptuiri în tranformarea revoluţionară a societăţii, în creşterea potenţialului ei material şi spiritual, sunt rezultatul politicii partidului nostru, care aplică neabătut ideile socialismului ştiinţific, adevărurile universal valabile, la condiţiile concrete ale României, al elanului întregului popor care înfăptuieşte programul partidului ce exprimă interesele şi aspiraţiile supreme ale întregii naţiuni. Aceste realizări pun în evidenţă superioritatea orînduirii noastre socialiste care asigură manifestarea plenară a energiei şi capacităţii creatoare a poporului nostru. Pentru succesele de seamă realizate pe toate planurile în anul 1979, adresez, în aceste momente solemne, cele mai calde felicitări clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, întregului popor care, sub conducerea gloriosului nostru partid, îşi făureşte, liber şi demn, propriul destin — destinul socialist şi comunist. Noul an în care intrăm este hotărîtor pentru îndeplinirea cu succes a întregului cincinal. Să ne mobilizăm toate forţele pentru transpu(Continuare in pag. a LV-a) REVELION ’80 in mijlocul unei trainice familii - constructorii de maşini de la „Independenţa“ Cantina „Independenţa II“ de pe platforma industrială est. Sala mare este împodobită sărbătoreşte. Nu lipseşte tradiţionalul pom de iarnă încărcat cu daruri. Aici au venit să-şi petreacă Revelionul peste 600 de persoane — constructori de maşini din renumita întreprindere sibiană, însoţiţi de familiile, rudele şi prietenii lor. Ora 20. Liviu Paştiu, secretarul Comitetului de partid, preşedintele C.O.M.-ului rostite cuvîntul de deschidere a Revelionului, felicitîndu-i pe harnicii constructori pentru rezultatele obţinute în 1979, cărora ie adresează un sincer .La mulţi ani“! Imediat după aceasta îşi intră în atribuţii formaţia clubului sindicatului — „Colibri“ — şi soliştii de muzică populară Ana Obîrşie şi Mirela Halcea. Cu ropote de aplauze sunt primite Pluguşorul şi momentele vesele prezentate de artiştii amatori ai întreprinderii. La tombolă se înscriu un mare număr de participanţi, jinduind după „premiul cel mare“ — un purcel dolofan şi rumen, aşezat cuminte pe un platou aflat la vedere. Ora 23:45. Atenţia tuturor este îndreptată spre micul ecran. Mesajul adresat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România cu prilejul Anului Nou este urmărit cu viu interes şi deplină satisfacţie. La cumpăna dintre ani, sute de mîini au strîns paharele de şampanie, închinînd pentru bucuriile şi împlinirile viitoare, pentru viaţă nouă şi sănătate. Frumos gestul tovarăşilor Miron Negrilă şi Dorin Fulea, directorii întreprinderii, care au ţinut să se afle în mijloul oamenilor muncii şi în aceste momente sărbătoreşti. Ne-am bucurat să-i aflăm printre participanţii la Revelion şi pe inginerii Lucian Bogdan şi Ovidiu Frăţilă, şefi de secţie la S.U.M., prilej nimerit de a schimba cîteva impresii. „Faptul că aici se află peste 300 de muncitori din secţiile noastre demonstrează că 1979 a fost anul în care colectivul s-a maturizat atît din punct de vedere sufletesc, dar şi din punct de vedere tehnic, aceasta permiţîndu-ne să realizăm produse complexe. Să amintim doar întorcătorul de tablă, un colos din oţel necesar laminoarelor de tablă groasă, realizat în premieră pe ţară (exportat în RS. Cehoslovacă), precum şi pilgerele necesare industriei siderurgice. Totodată, 1979 a (Continuare în pag. a III-a) 2 0185. ----------------- Ml 2005 / ---------------Urare pentru 1980 început de an, optimist început de an pe pămîntul României socialiste! Oameni care ştiu ce-i munca cînd e de muncit şi ştiu deopotrivă şi să se veselească cînd datinele o cer, oamenii aceştia minunaţi cu faptele lor de muncă şi de bucurie, au păşit pragul unui deceniu socotind cu răspundere împlinirile vremii şi privind încrezători spre orizontul anilor ce vin. Pentru că 1980, mai mult parcă decît alţi ani, a venit cu nişte semnificaţii aparte, cu implicaţii ale căror rosturi le desluşim mai bine raportîndu-ne aici şi acum la evenimente politice cu ecouri ce încă nu s-au stins în inimile noastre. Este ’80 anul cel din urmă al unui cincinal croit după tiparul cerinţelor şi cuceririlor ştiinţei şi tehnicii contemporane. Este ’80 anul dintîi după istoricul Congres al XII-lea al partidului, un an în care rotunjind bilanţul întregului cincinal construim platformă solidă înfăptuirii întocmai a ceea ce forumul comuniştilor a hotărît, abordînd aşadar o nouă perspectivă şi apropiind-o cu argumentele de căpătîi cu care ne-am clădit prezentul — hărnicia, dăruirea, abnegaţia. Ziua bună se cunoaşte de dimineaţă! — spune o vorbă desprinsă din înţelepciunea poporului. Şi în judeţ, zilele bune ale începutului de an, zilele de veghe şi muncă lungă ,vetrele focului nestins anunţă un an rodnic, un an al muncii, un an al rezultatelor-record în toate domeniile din sfera economicului, în aria vieţii sociale şi culturale. Toate proiectele noastre purtind pecetea anului ’80 au tăria confirmată de zestrea de fapte şi împliniri acumulată prin ani, au forţa de înrîurire şi atracţie a efortului plin de îndrăzneală şi cutezanţă dar dimensionat pe baze realiste, ştiinţifice. Toate proiectele noastre din ’80 au deci principala virtute de a fi pe deplin realizabile. Ele sînt mai mult decît nişte cifre, ele sînt opţiuni politice încărcate de multiple semnificaţii, cea mai importantă ţinînd de împlinirea omului ca OM, de satisfacerea tot mai numeroaselor sale trebuinţe materiale şi spirituale. Proiectele anului ’80 sunt faptele noastre de azi, sunt realizările noastre de mîine, sunt creaţia şi neodihna noastră, a tuturor celor ce visăm o Românie înfloritoare. De aceea, pretutindeni, în case şi pe ogoare, în fabrici şi în şcoli, în institute şi pe şantiere să rostim cu inima deschisă: Bine ai venit 1980! Să te însoţească încrederea şi optimismul nostru, să te înalţe dorinţele noastre de mai bine!  Debut de bun augur in industrie La vetrele „focului continuu“, o prezenţă marcantă: HĂRNICIA Ca la fiecare început de an, primele cronici ale evenimentelor economice, cele dinţii „mostre“ de hărnicie şi abnegaţie muncitorească le culege reporterul din preajma vetrelor cu foc nestins, într-adevăr, anul economic, cu toată încărcătura sa de obiective şi priorităţi debutează, în adevăratul sens al cuvîntului, aici, unde secunda 1 a anului este şi secunda 1 a planului, unde oamenii îşi transmit din schimb în schimb, fără odihnă, ştafeta muncii pentru mai mult şi mai bine. Primele veşti, culese telefonic de pe platforma industrială a Copşei Mici, din Mediaş şi Sibiu, indică, firesc am zice un debut de ban augur, un prim pas — cu dreptul! — în anul ’80, început de deceniu, final de cincinal, an al cărui bilanţ, avînd ca temelie rezultatele pe care le consemnăm în această primă cronică economică îl vom încheia pe măsura cerinţelor exprimate de Congresul al XII-lea al partidului, a hărniciei şi priceperii oamenilor acestor locuri. Să dăm, deci, cuvîntul faptelor: ÎNTREPRINDEREA DE MORARIT şi panificaţie SIBIU: O PUNE RUMENA PE MASA FIECĂRUIA Fireşte, pîinea, înainte de toate, nu putea lipsi de pe mesele noastre în aceste zile. Iar pentru aceasta, brutarii au făcut eforturi deosebite pentru ca în alimentare şi chioşcurile de pîine ea să fie din abundenţă. Şi, prin grija şi munca lor, pe mesele noastre ea s-a aflat din belşug. Ne vom rezuma să notăm rezultatul acestui efort concretizat într-o singură cifră: 260 tone de pâine de diverse tipuri şi specialităţi distribuite în municipiul Sibiu. Cantităţi îndestulătoare s-au produs în toate brutăriile din judeţ. HB **" SET"- OB« (Continuare In pag. a Il-a) I.M.M.N. COPŞA MICA. PRIMELE SCHIMBURI. PRIMELE DEPĂŞIRI DE PLAN! La telefon îl aflăm pe ing. Florea Staicu, directorul tehnic al întreprinderii: — Cum s-a trecut hotarul anilor la I.M.M.N., tovarăşe director? — La parametrii de vîrf ai producţiei în toate sectoarele noastre cu activitate neîntreruptă. Cei dintîi evidenţiaţi, muncitorii din schimbul meşterului Dumitru Panait, care a fost primul schimb la furnal din noul an şi care, la sfîrşit, consemna în raportul de producţie o depăşire cu 6,5 la sută a sarcinilor planificate. Aceasta, cu ajutorul schimbului de la aglomeare condus de meşterul Ioan Tarhon. — Despre prima zi a anului ce ne puteţi spune? — Toată lumea şi-a făcut datoria la nivelul sarcinilor mobilizatoare din acest an şi puternic stimulaţi de mesajul secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Notaţi cîţiva evidenţiaţi ai acestei zile: loan Gîrlea — la furnal, loan Velţan şi Vasile Bota la rafinarea zincului, loan Zank — operatorul din camera de co