Tribuna Sibiului, ianuarie-martie 1980 (Anul 32, nr. 6981-7056)

1980-01-03 / nr. 6981

Pan. 2 (Urmare din pag. 1) manelă la instalaţia de aglomerare. — Altceva, tovarăşe director? — Am mai consemnat în ziua de 1 ianuarie un fapt deosebit: la instalaţia de rafinare a zincului a fost nevoie de o intervenţie urgentă cu oxigen la una din coloanele de rafinare. Operaţia a fost executată de colegii de muncă de la furnal care, avînd o mai bună experienţă în folosirea oxigenului au asigurat scurtarea perioadei de intervenţie şi funcţionarea instalaţiei la parametri normali în celelalte schimburi. Un remarcabil gest spontan de solidaritate şi întrajutorare! — Intr-adevăr! Vă dorim succes în continuare! „CARBOSIN“ COPŞA MICA: INSTALAŢIILE FUNCŢIONEAZĂ NORMAL! Aceasta, potrivit afirmaţiei dispecerului de serviciu, Teofil Bocşan. In continuare, interlocutorul nostru ne-a oferit şi alte detalii: — La liniile de negru de fum IMF, ISAF, FEF, în aceste zile s-au încărcat în vagoane aproape 170 tone. Noaptea de Revelion şi-au petrecut-o la instalaţii schimburile subinginerului Ioan Şulea şi maistrului Gheorghe Vlad. Colegi „de tură“ cu aceştia — Nicolae Baiu şi Gheorghe Briciu de la formoxul, secţie unde, de asemenea, s-a lucrat din plin. La parametri normali a funcţionat şi secţia de disociere. Evident, nu s-a tras încă linia sub toate rezultatele economice ale acestor zile, dar cele dinţii rapoarte de producţie indică la „Carbosin“ o activitate rodnică, situată la nivelul sarcinilor de plan pentru această perioadă. INDUSTRIA LAPTELUI: DEŞI UNELE DRUMURI AU FOST IMPRACTICABILE LAPTELE A AJUNS LA DESTINAŢIE 31 decembrie 1979. Ultima seară a anului, în timp ce majoritatea dintre noi făceam ultimele pregătiri pentru noaptea de Revelion, peste 30 de şoferi de la întreprinderea pentru industrializarea laptelui Sibiu se pregăteau să plece în cursă pentru a colecta laptele de pe diversele trasee ale judeţului. Printre ei se aflau şi Gheorghe Şerban şi Thomas Weidenfelder. Dacă în acea seară colectarea laptelui s-a făcut în condiţii obişnuite, cîteva ore mai tîrziu, respectiv în dimineaţa primei zile a anului 1980 zăpada căzută din abundenţă a îngreunat simţitor traseele, unele fiind de-a dreptul impracticabile. Şi totuşi, chiar în aceste condiţii grele laptele a fost colectat integral, fapt care a permis echipelor de la secţiile de recepţie, pasteurizare, îmbuteliere şi preparate proaspete să îmbutelieze 135 261 litri lapte pentru consum, 16 865 borcane de iaurt, 3 700 „kefir“ şi alte 1 600 „Sana“, 3 012 litri lapte bătut, 2 039 kg frişca şi 38 000 păhărele smîntînă. „Au lucrat bine aceşti oameni , ne spune ing. Marius Munteanu, directorul întreprinderii, sosit ieri dimineaţă la redacţie pentru a ne comunica rezultatele acestor zile. Inginera Maria Lepădat a coordonat cu multă pricepere activitatea în aceste zile. Dar alături de ea s-au aflat alţi oameni de nădejde care au înţeles că, în aceste zile, mai mult poate decit în altele totul trebuie să se desfăşoare ireproşabil. Notaţi aşadar formaţiile de muncă de la recepţie, pasteurizare, îmbuteliere, cu un cuvînt în plus pentru Petre Opriş — maistru şi muncitorii Gheorghe Simu, Ana Stănese şi Nicolae Iordan“. în aceleaşi condiţii, adică ireproşabil, s-a lucrat şi la unitatea din Mediaş unde s-au prelucrat în aceste zile peste 60 000 litri lapte, cît şi la punctele de prelucrare Netuş şi Dealul Frumos. Reportaj realizat de: EMIL DAVID ION SORESCU DUMITRU MANIŢIU Debut de bun augur în industrie TRIBUNA SIBIULUI Anul XXXII, nr. 6981 GÎNDURI PENTRU NOUL AN Anul 1979 — an puternic marcat de efigia marelui forum al comuniştilor — Congresul al XIX-lea al partidului — s-a încheiat cu rezultate remarcabile obţinute de oamenii muncii — români, maghiari, germani — sub conducerea înţeleaptă a partidului şi statului nostru. Mobilizaţi activ de către organele şi organizaţiile de partid locuitorii judeţului Sibiu şi-au adus o contribuţie deosebită la înfăptuirea Programului partidului. Sub puternica impresie , generată de Mesajul transmis de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele ţării, cu prilejul Anului Nou — oamenii muncii din judeţul nostru sînt ferm hotărîţi să acţioneze cu întreaga capacitate şi putere de muncă pentru a înfăptui întocmai, la un înalt nivel calitativ, istoricele documente ale Congresului al XII-lea al partidului. Această hotărîre este elocvent exprimată şi în gîndurile cîtorva invitaţi ai ziarului nostru. Ioan Curia — prim secretar al Comitetului judeţean Sibiu al U.T.C. „Pentru tineretul sibian, anul 1979 a fost un an foarte bun. Remarcabile rezultate am obţinut mai ales în trei domenii extrem de importante: mobilizarea tineretului la înfăptuirea sarcinilor economico-sociale, educarea tineretului prin muncă şi pentru muncă (succese de excepţie pe şantierele judeţene şi naţionale ale muncii patriotice) şi pregătirea tineretului pentru apărarea patriei — cea mai înaltă îndatorire a tineretului! Anoi acesta va fi marcat de un eveniment de mare însemnătate în viaţa şi munca tineretului: al XI-lea Congres al U.T.C. şi a XlI-a Conferinţă a U.A.S.C.R. Suntem ferm hotărîţi să acţionăm cu maximă responsabilitate utecistă pentru a întîmpina aceste înalte forumuri ale tineretului cu remarcabile fapte de muncă". Simona Martin, elevă, liceul „Octavian Goga“: „In anul care s-a încheiat, am obţinut rezultate ce ne onorează. Ce dorim in anul acesta? In primul rînd ca toţi elevii, din toate şcolile şi liceele, să obţină rezultate la învăţătură bune şi foarte bune. Apoi, noi, organizaţiile de tineret din şcoli şi licee să desfăşurăm o activitate mai rodnică pentru orientarea profesională, în munca de educaţie politică, civică, estetică şi ştiinţifică. Mai dorim ca dascălii şi părinţii noştri să fie mulţumiţi şi mîndri de noi — generaţiile de azi în mîinile cărora se află viitorul de mîine“. Victoria Găldean, secretar al Comitetului orăşenesc de partid Agnita. „Pentru agniţeni, anul încheiat a fost marcat de desfăşurarea marelui forum al comuniştilor — Congresul al XII-lea al partidului — eveniment pe care oamenii muncii din oraşul nostru l-a întîmpinat cu rezultate deosebite, ceea ce a avut o înrîurire simţitoare asupra creşterii nivelului material şi spiritual al populaţiei oraşului. In anul 1980 — an de legătură intre cincinalele calităţii — organul local de partid şi de stat este hotărît să pună în valoare, cu mai multă fermitate, unul din cele mai importante principii de organizare şi conducere a partidului şi statului nostru: principiul muncii şi conducerii colective, desigur, într-o deplină şi constructivă armonizare cu răspunderea personală" Riodica Macavei, funcţionară. „Anul care a trecut n-a fost pentru mine un an care m-a „răsfăţat" cine ştie ce. Tocmai de aceea îmi pun mari speranţe anul acesta. Dorinţele mele? Multe. Sigur, n-am pretenţia să mi se împlinească toate . .. Dar la cîteva ţin neapărat: vreau să intru în rîndul celor mai înaintaţi fii şi fiice ale ţării — comuniştii. Apoi, pregătindu-mă cu sîrg, doresc să intru la facultatea de drept economic-administrativ. Aş mai dori ca teatrul sibian să prezinte cu talent şi. .. căldură, întotdeauna spectacolele de ţinut a celui prezentat cu piesa „Răceala“ ... Mai doresc ca viitorul magazin „Moda" să-şi merite numele, iar florăriile să aibă flori şi program permanent, ca farmaciile ...“. Kurtfritz Handel, sculptor, preşedintele Filialei Sibiu a U.A.P. „Anul 1979 a fost un an bogat pentru artiştii plastici sibieni. Participările la expoziţii de grup sau personale, diferitele lucrări executate pentru nevoile funcţional-artistice ale urbei noastre — iată în cîteva cuvinte activitatea creatorilor sibieni de frumos, activitate plenar circumscrisă în cadrul celei de a doua ediţii a Festivalului naţional „Ciitarea României". Istoricul eveniment politic din viaţa partidului şi a ţării — Congresul al XII-lea al partidului, Raportul prezentat de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu o constituie şi pentru noi, creatorii de artă din judeţul Sibiu prilej de meditaţie pentru ceea ce trebuie să realizăm în anul 1980, astfel ca operele noastre să ne definească drept artişti-cetăţeni". Mihail Stermeier, preşedintele C.A.P. Valea Viilor. „Pentru cooperatorii noştri anul trecut a fost un an bun. Oamenii au lucrat bine, vremea a ţinut cu noi, aşa că am scos producţii faine. Ne-am achitat obligaţia către fondulstatului şi ne-au rămas destule bucate. Anul acesta aş dori să fie la fel de bun şi să redresăm situaţia şi în zootehnie. Oamenii noştri aşa au hotărît: unitatea noastră să fie fruntaşă pe judeţ! Vom munci ca hotărîrea noastră să se înfăptuiască. Vom aplica şi acţiona pentru a introduce indicatorul „beneficii" aprobat de recenta şedinţă a Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., în vederea asigurării resurselor necesare propriei dezvoltări și, totodată să contribuim mai substanțial la constituirea fondurilor centralizate ale statului" Creşte ponderea produselor noi şi reproiectate Creatorii de nou , cercetătorii, proiectanţii, tehnologii din unităţile industriale ale judeţului au încheiat anul cu realizări notabile. Astfel, ponderea produselor noi şi reproiectate reprezenta 53 la sută din totalul producţiei marfă realizată. Consecinţă directă a preocupărilor intense depuse de colectivele de oameni ai muncii pe linia înnoirii şi diversificării producţiei, a crescut şi volumul produselor livrate la export cu 12,3 la sută faţă de perioada corespunzătoare a anului 1978. S-a acţionat, totodată, pentru îmbunătăţirea tehnologiilor de fabricaţie şi introducerea unor noi metode de verificare a caracteristicilor tehnico-calitative ale produselor, pentru ridicarea nivelului de calificare a personalului tehnico-muncitoresc, ritigu,şorul pionierilor Ca întotdeauna, la datorie La Maternitatea din Sibiu s-au înregistrat, în anul trecut, 4 854 de naşteri, una din cele mai ridicate cifre din istoria instituţiei. Noaptea de hotar dintre ani i-a găsit, ca de obicei, la datorie pe medicii Mircea Zinveliu, Dorel Munteanu şi Fulga Popa, ajutaţi de asistentele Maria Bian,Maria Vişa, Ana Iliescu, Ioana Conţiu, Silvia Răhăian, Paraschiva Stoia. Pentru reanimare, asistenţa a fost asigurată, la domiciliu, de dr. Mariana Hell. Fiind vorba de Maternitate, se înţelege că Revelionul s-a sărbătorit prin muncă. Astfel, în afara celor şapte naşteri, echipa de gardă a acordat asistenţă în alte cinci cazuri care nu sufereau amînare. Conform unui obicei devenit şi el tradiţional, ne-am interesat pentru dv. care a fost primul copil născut în noul an. Este vorba de o fetiţă — Laura —, în greutate de 3.400 kg, atît ea, cît şi mama ei Mariana Lepşeanu (28 de ani, educatoare din Cisnădie) simţindu-se excelent. Cele 63 204 de solicitări înregistrat în registrul Staţiei de salvare din Sibiu demonstrează marea responsabilitate dar şi imensul volum de muncă depus de harnicul colectiv de aici în anul 1979. „Cum a decurs serviciu la 06?“ „Bine — ne-a răspuns as. Ionel Monda, şef de tură la Salvare — în ciuda celor 26 de solicitări telefonice din noaptea de Revelion, la care se adaugă încă 24 de tratamente la domiciliu". „V-aş ruga să-mi spuneţi numele colegilor dv. care au sărbătorit Revelionul prin muncă". „Notaţi: medicii Eugenia Vonica şi Gheorghe Ciortea, asistenţii A. Nedan, S. Roth, N. Tamaş, D. Dumenciuc, A. Sabău, A. Olteanu, V. Mako, conducătorii auto N. Crişcă, H. Gadelmaier, T. Toma, D. Molnar, V. Cristea, I. Oboroceanu, J. Gunesch şi I. Vărzaru". „Care au fost cazurile mai deosebite, tovarăşe dr. Vonica?" „In afara celor şase solicitări pentru Maternitate, primite atît din Sibiu, dar şi din judeţ (Arpaşu de Jos, Ruşi, Tr. Roşu, Poplaca, Cristian), mai gravă a fost situaţia lui Lucian Piţu, 30 de ani (Sibiu, str. Strungului 17), intoxicat cu oxid de carbon. S-a intervenit operativ, astfel că bolnavul se află acum în afară de orice pericol. Oricum, comparativ cu alţi ani, apreciez că, de astă dată, solicitările ne-au pus în faţă cazuri mai puţin grave, ceea ce demonstrează creşterea conştiinţei oamenilor, înţelegînd prin aceasta, o grijă mai mare acordată propriei sănătăţi“. MIRCEA BIŢU ★ ... 1 ianuarie 1980, ora 2:30. La maternitatea medieşeană, Iuliana Szilaghi, 28 ani, muncitoare la secţia a 11-a a întreprinderii „Emailul roşu“, a născut al doilea copil al ei. Noul născut, Andrei, în greutate de 3,350 kg, se simte bine, chiar dacă mai plînge din cînd în cînd. Acesta a fost singurul eveniment deosebit din maternitate în noaptea Revelionului. In ziua de 1 ianuarie, ora 12:30, medicii au fost obligaţi să efectueze o cezariană. Pacienta, Maria Băcilă din Valea Viilor, a născut astfel un băieţel de 2.400 kg. Ambii sunt în afara oricărui pericol. ... La spitalul mare, din fericire, în noaptea Anului Nou n-au fost semnalate cazuri deosebite. Spre deosebire de alte dăţi, medieşenii s-au dovedit mai prevăzători. ★ Intens solicitate au fost în noaptea de Anul Nou şi telefonistele D.J.P.Tc. Sibiu. Prin intermediul tovarăşei Călina Cîmpeanu am aflat numele telefonistelor care ne-au stat cu multă amabilitate la dispoziţie. Iată-le: M. Marinescu, C. Giubega, P. Mihu, C. Matiş, E. Furdui, P. Dragoman, E. Vecerdea şi V. Oprean. Serviciul tehnic a fost asigurat de Toma G. Muntenaş, Const. Matei şi V. Nicoară. „Activitatea a decurs în condiţii normale — ne spunea tovarăşa Cîmpeanu — chiar dacă la ora 0 şi imediat după aceea centrala părea incendiată. Cred că fetele s-au achitat onorabil de sarcini, astfel că n-am avut nici o reclamație. Puteţi scrie un ziar că le mulţumim tuturor acelora care în noaptea de Revelion au ţinut să ne spună şi nouă nu din inimă „La mulţi ani!“. Aceeaşi urare o facem şi noi tuturor concetăţenilor noştri care în noaptea dintre ani s-au străduit — şi au reuşit — să ne fie folositori. Vă mulţumim! (R. M.). Mariana Lepşeanu, alături de fiica ei Laura, primul copil venit pe lume, în 1980 la Maternitatea din Sibiu 16.00 Tele. 16.05 Ada, fie. Iţim tice 16 30 Map canţă 16.15 Film Paul Ge luarea lui 2 17.50 Viaţe 18.50 1001 19.00 Tele 19.20 Debi activitativă 19.35 In rea Con II-lea a Unităţii 19.55 Ora 20.50 Teat Povestef ţească , Sorbul, pe ţară. 21.35 Tele. fiÎA SIBIU: „Piedonji două seri 11,45; 14 20. Arta călăului“, 12; 14,30; 20,30. „Sărbătoaică“, ore 14 şi „T. mare“, oi şi 20. MEDIA. sul: „Ultii orele 9; 16; 18,30; CISNAI Iar: „II foarte perele 10; 1 DUM81? Noiembrie se revolţi 18; 20. OCNA „întoarce: orele 10; APOLD 23 Augu, pentru u orele 16 te Teatrul biu, prez ianuarie 1! spectacolu deseară“ toate ” restante. telef . Agenţia C.F.R. - Autogara maţii 1 57 maţii I 1 14 50; F 24 — B luri: Bi 1 21 40, — 1 69 10 Romanilor I.R.E.S. c te electric Miliţia ij Sibiu — liclinica c 3 12 16; taximetre — ora ex Aflimeteoroi II Miine, fi frigu ales noapteaţa. Ci mai mn Temporar Vintul vs din secte vest. Te minime prinse în — 12 gra maxime și minus