Tribuna Sibiului, iulie-septembrie 1980 (Anul 32, nr. 7134- 7212)

1980-07-01 / nr. 7134

/ Pag. 2 SPORT... SPORT... SPORT.. 9mJL C.F.R. Sibiu— campioană naţională la juniori Timp de trei zile s-a desfăşurat în localitatea Titu finala Campionatului naţional de oină, rezervat echipelor de juniori. La actuala ediţie au fost prezente 10 echipe calificate în etapele de zonă. Reeditînd performanţa de anul trecut, reprezentanţii judeţului nostru, juniorii de la G.F.R. Sibiu, antrenaţi de Pompiliu Istrate şi de Simion Nistor, au reuşit să cucerească pentru a treia oară consecutiv titlul de campioni naţionali. Ei au învins pe „Tineretul“-Crîngu (Teleorman) cu 16—4, pe „Drum nou“-Boureni (Dolj) cu 23—5, pe A.S. Cinescoape (Bucureşti) cu 7—6, pe C.P.L.-Bacău cu 12—2, pe „Voinţa“-Tătărani (Dîmboviţa) cu 18—8, pe Sc gen. 17 Cluj-Napoca cu 6—0, pe „Siretul“-Suroaia (Vrancea) cu 10—1, pe „Venus“-Negrileşti (Bistriţa-Năsăud) cu 7—6 şi, în finală, pe „Energia“-Rîmnicelu (Buzău) cu 8—4. Echipa C.F.R. Sibiu, formată din copiii din Turnu Roşu, care cîştigau cu 4—5 ani în urmă „Cupa speranţelor“, a fost compusă din: Vasile Cîrpătorea, Stelian Istrate, Eugen Roman, Ioan Andrei, Iordan Crăciun, Ioan Crăciun, Adrian Grigore, Florian Croitoru, Vasile Costei, Gheorghe Radu și Viorel Moisin. I. IONESCU Atletism „Cupa Romăniei“, etapa a II-a Stadionul Şoimii din parcul „Sub arini" din Sibiu a găzduit sîmbătă şi duminică etapa a II-a a Campionatului naţional de atletism pe echipe (seria B, grupa a II-a). Au participat atleţi din judeţele Braşov, Timiş, Bihor, Arad, Covasna, Caraş-Severin, Hunedoara, Maramureş şi Sibiu. Dintre performanţele mai deosebite menţionăm: Aurel Niculescu (Timiş) 3,51,0 la 1500 m plat şi 14,30,4 la 5000 m plat, Maria Radu (Bihor) — 2,13,4 la 800 m. plat, Mariana Preda (Bihor) 1,75 m. la înălţime, Gheorghe Vişineschi (Braşov) — 1,53,5 la 800 m. plat, Ştefan Korpoş (Sibiu) — 51,30 m. la aruncarea discului, Gheorghe Vădrariu (Caraş-Severin) 47,05 la 10 km. marş, Mihai Iordache (Sibiu) — 64,50 la ciocan, Dorina Sumăran (Caraş-Severin) — 47,22 la disc şi Octavian Şandru (Timiş) — 72,56 m. la suliţă. Rezultate bune au realizat şi sibienii: Bela Korpoş locul II la ciocan cu 54,52 m., Gabriel Mărgineanu locul II la înălţime cu 1,98, Dieter Zimmerman locul II la 400 m. plat, cu 50,1, Sorina Dragomir locul III la greutate cu 11,90, Ioan Hurubeanu locul II la 3000 m. obstacole cu 9,37,0, Dieter Zimmerman locul III la 200 m. plat cu 22,7. Iată cum arată clasamentul etapei: 1. Timiş — 125 p., 2. Braşov — 96 p., 3. Hunedoara — 84,50 p., 4. Sibiu — 81 p. 5. Caraş-Severin — 64 p., 6. Bihor — 53,50 p., 7. Arad — 49 p. 8. Maramureş — 30 p., 9. Covasna — 22 p. (7. 1.). TRIBUNA SIBIULUI Anul XXXII, nr. 7134 „Cupa pionierul“ (ediţia a II-a) Bazinul „Olimpia“ din Sibiu a găzduit sîmbătă şi duminică, în organizarea Consiliului Naţional al Organizaţiei Pionierilor, în colaborare cu G.J E.F.S. Sibiu, etapa finală a celei de a II-a ediţii a întrecerii de nataţie „Cupa pionierul“. La startul celor două probe (100 m bras şi 100 m liber) s-au prezentat 160 copii din 16 judeţe. Cu prilejul acestei finale pionierele din Baia Mare Ligia Cosma (născută 1970) la 100 m bras şi Stela Pura (născută în 1971) la 100 m liber, au realizat noi recorduri naţionale în bazin scurt cu timpii de 1,29 şi, respectiv, 1,14. Iată-i pe cîştigătorii ediţiei 1980: născuţi 1968 — Mugurel Iaşinischi (Brăila) — 32 p. şi Adriana Radu (Bihor) — 29 p.; născuţi 1969 — Claudiu Nadiu (Maramureş) — 32 p. şi Maricica Culică (Maramureş) — 34 p.; născuţi 1970 — Marius Segarin (Arad) — 34 p. şi Ligia Cosma (Maramureş) — 30 p.; născuţi 1971 — Marian Satnoianu (Brăila) — 32 p. şi Stela Pura (Maramureş) — 32 p. Clasament general pe judeţe: 1. Maramureş — 228 p., 2. Brăila — 209 p., 3. Caraş-Severin — 202 p. Reprezentanţii judeţului Sibiu s-au clasat pe locul 9. 1. ILIE 10 minute cu prof. Horia Ştefan Educaţia fizică nu mai este de mult o ... dexteritate Aflat în pragul pensionării, cunoscutului profesor Horia Ştefan de la Liceul „Gheorghe Lazăr" din Sibiu i-am solicitat un scurt interviu pentru a puncta cîteva din obiectivele pe care trebuie să le urmărească orice profesor de educaţie fizică în pregătirea elevilor săi. — Stimate tovarăşe profesor, avind în vedere vasta dv. experienţă, v-aş ruga să ne spuneţi care este lucrul esenţial în predarea educaţiei fizice? — în primul rînd trebuie să ne străduim să cuprindem întregul tineret în practicarea raţională şi continuă a exerciţiului fizic. Apoi, programa analitică trebuie utilizată creator, în sensul formării deprinderilor cu bătaie lungă, utile, cu caracter aplicativ, care să contribuie la pregătirea elevului pentru viaţă, pentru munca productivă. —Care sunt disciplinele sportive care pot contribui la realizarea acestui deziderat? — Gimnastica, atletismul, schiul, înotul, turismul le-aș situa pe primele locuri. — De ce? — Gimnastica — pentru dezvoltarea armonioasă a organismului; atletismul — pentru amplificarea calităţilor native ale fiecărui elev (viteză, forţă, rezistenţă etc.); schiul şi înotul — pentru consolidarea unor trăsături de caracter sănătoase; turismul — pentru cultivarea prieteniei, a dragostei de natură, de frumos, pentru formarea sentimentului patriotic. — Nu sînteţi un adept al jocurilor sportive? — Cum nu? Fotbalul, handbalul, baschetul sînt învăţate numai prin joc şi trebuie antrenat întreg colectivul clasei. Aceste sporturi contribuie la dezvoltarea calităţilor motrice. — Făcînd parte din „vechea generaţie“ de dascăli, sînteţi pentru „clasicism“ sau pentru modernism" în predarea educaţiei fizice? — Respectînd din concepţia clasică nişte principii universal valabile, nu mă opun noilor mijloace şi procedee care contribuie la modernizarea sistemului de predare. Dar în ultimă analiză tot conţinutul asigură eficienţa lecţiei. I-aş sfătui pe mai tinerii mei colegi să pună suflet şi pasiune în tot ceea ce fac pentru că Sibiul a avut întotdeauna buni dascăli de educaţie fizică sub „bagheta" cărora s-au format şi oameni adevăraţi şi mari sportivi. — Vă mulţumesc. N. I. DOBRA Clasamentul campionatului județean II, seria Agnita 8. Progresul Marpod 14 24 1120-51 5 Aspecte de la „Cupa României", etapa a II-a la atletism 1. Cooperatorul Chirpăr 14 10 3 1 39-20 23 2. Victoria Brădeni 14 9 2 3 50-23 20 3. Avîntul Alţîna 14 9 2 3 49-29 20 4. Zorile Coves 14 8 2 4 42-30 18 5. IMIXH Agnita 14 6 2 6 40-4314 6. Luceafărul Birghiș 14 2 210 31-47 6 7. Flamura roșie Agnita 14 3 0 1136-64 6 Vocaţia prospectivă a învăţămîntului românesc (Urmare din pag. 1) că recunoştinţă, în ziua sărbătoririi lor, către conducătorul iubit şi părintele învăţămîntului românesc modern, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pentru orientarea dată şcolii de toate gradele, pentru condiţiile optime în care îşi desfăşoară activitatea, pentru posibilităţile neîngrădite de care dispune tineretul patriei, fără deosebire de naţionalitate, de a se pregăti temeinic, de a-şi dezvolta capacităţile creatoare, de a-şi realiza cele mai cutezătoare aspiraţii“. Bilanţul deosebit de fructuos şi bogat în semnificaţii prezentat de tovarăşa Ana Nicolau atestă hotărîrea fermă a cadrelor didactice ca împreună cu tineretul studios — român, german, maghiar — să transpună în practică indicaţiile şi iniţiativele secretarului general al partidului, care vizează în principal o nouă calitate în triada învăţămîntcercetare-producţie. Momente de aleasă satisfacţie pentru cadrele didactice care s-au distins în activitatea culturală şi obştească au fost prilejuite de acordarea unor diplome din partea Uniunii Sindicatelor din Invăţămînt, Ştiinţă şi Cultură, Comitetului judeţean de cultură şi educaţie socialistă, Comitetului Central al U.T.C. A urmat apoi festivitatea acordării titlului onorific de „Evidenţiat“ unor cadre didactice care s-au remarcat în activitatea profesională. Intr-o atmosferă sărbătorească, participanţii au adoptat textul unei telegrame trimisă Comitetului Central al P.C.R., tovarăşului Nicolae Ceauşescu, în care se spune: „Animaţi de mobilizatoarele Dumneavoastră cuvîntări rostite recent la întîlnirile cu reprezentanţii oamenilor muncii, cu cadrele de conducere din toate domeniile de activitate, vă asigurăm, stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că nu vom precupeţi nici un efort pentru a ridica învăţămîntul la nivelul cerinţelor actuale, vom acţiona cu fermitate pentru a obţine o nouă calitate în munca de instruire şi educare a tinerei generaţii, datorie de onoare pentru fiecare educator". MEDIAŞ. La Casa de cultură a municipiului, harnicul detaşament de cadre didactice care activează în Mediaş şi zonele limitrofe a sărbătorit cu sentimentul tonic al împlinirilor „Ziua învăţătorului“. La adunarea festivă au participat tovarăşa Elena Bleahu, secretar al Comitetului judeţean de partid, Teodor Moldovan, prim-secretar al Comitetului municipal Mediaş al P.C.R., Hans Schneider, inspector şcolar general adjunct la Inspectoratul şcolar al judeţului Sibiu. Diplomele conferite unor cadre didactice din partea Comitetului judeţean de cultură şi educaţie socialistă, Comitetului judeţean U.T.C. ilustrează contribuţia majoră a slujitorilor şcolii româneşti din această parte a judeţului la opera colectivă de instruire şi educare prin muncă şi pentru muncă a tinerelor vlăstare. A urmat apoi festivitatea acordării titlului de „Evidenţiat“ unui număr de 16 cadre didactice, AGNITA. Casa de cultură orăşenească a găzduit, ca în fiecare an, tradiţionala omagiere a celor care îşi consacră activitatea generoasei profesii de educator al conştiinţelor. La festivitate au participat tovarăşii Simion Scutea, secretar al Comitetului judeţean Sibiu al P.C.R., Ana Cotu inspector şcolar general adjunct la Inspectoratul şcolar judeţean, membri ai organelor locale de partid şi de stat. Titlul de „Evidenţiat“ acordat cadrelor didactice încununează o activitate laborioasă desfăşurată pe parcursul unui an de învăţămînt rodnic. ★ Programe cultural-artistice bogate au fost susţinute cu acest prilej de către numeroase formaţii artistice ale pionierilor şi elevilor din judeţul nostru. ★ Au fost distinse cu titlul de „Evidenţiat" următoarele cadre didactice: Ana Chialda, Ana Maxim, Delia Martin, Maria Hila, Maria Henter, Elena Ţerbea, Maria Lovinescu, Bekert-Agneta Milotinescu, Paraschiva Marian, Maria Damian, Maria Kluseto, Pal Palle, Ellantes, Ana Petruţiu, Maria-Luiza Albu, Gheorghe Vonica, Maria Schoger, P-Filip Deoancă, Pica Băcilă, Maria Manolescu, Marina Albotă, Hermine Kolassovits, Sanda Frîncu, Liviu Petruţiu, Radu Tempeanu, Ioan Mates, Hie Ciolan, Viorel Făţan, Stela Bădiliţă, Leliţia Iliuţ, Maria Pall, Alexandru Preissler, Doina Medan, Gerda Socol, Mihai Negură, Ionel Paraschiv, Vasile Băluşel, Iuliu Frăticiu, Nicolae Ciucu, Valeria Agapi, Oliver Konert, Doina Fasole, Gheorghe Fulea, Ioan Marin, Eugenia Gorun, Emil Florescu, Ioan Drăghici, Dan Dopp, Ilie Olaru, Cornel Cilţea, Octavian Şerban, Veronica Vlăduţiu, Alfred Fielk, Cornelia Hudea, Traian Bruda, Candid Căluţiu, Leana-Vera Răchita, Constanţa Sofron. Reportaj realizat de CORNEL SOCOL OCTAVIAN BURETE VASILE CIMPEANU 10,00 11,00 Dai pet 11.50 16.00 16.05 Lat TV 16.30 jud 16,5bH 17.35 nat tar 18.00 pol 18.25 pio 18.50 19.00 19.25 sek 19,40 mp 20.05 „Celui‘nar 22.00 cui 22.10 61 SIE „Bizo 9, 1] 18,15; „Ultir orele 16,30; Tiner vrăjit orele şi orele pendedrage 16;1 brie, stea ' 10; 1 ME gresit la fr. 11,15, 21. 1 fWjos rele 1 IX, seri“, 18 şi CII te ! 10.30 AC nam orele Dl „Ope on“, AF „Plo, nea şi 20 OC „Fur rele Bi4 let d rele Al ile c rin“, IA ba v orele CO „Uşa la b şi 18 OF din 17 și Foto: V. CÎRDEI met) D/ Mi vista schii: amia nala ploai desci Vînti la un vest. mini prin? grad ximt grad