Tribuna Sibiului, octombrie-decembrie 1980 (Anul 32, nr. 7213-7291)

1980-10-01 / nr. 7213

ŞEDINŢA COMITETULUI POLITIC EXECUTIV AL C.C. AL P.C.R Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, marţi, 30 septembrie, a avut loc şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Comitetul Politic Executiv a analizat măsurile privind asigurarea realizării tuturor prevederilor planului pe ultimul trimestru al acestui an, a tuturor indicatorilor economici şi echilibrarea balanţei de plăţi. Comitetul Politic Executiv a cerut tuturor ministerelor, centralelor şi întreprinderilor, organelor şi organizaţiilor de partid, organizaţiilor de masă, tuturor oamenilor muncii, să acorde o deosebită atenţie realizării integrale a producţiei cu prioritate a celei destinate exportului, descoperirii şi punerii în valoare de noi resurse de materii prime şi materiale, valorificării superioare a materiei prime, în special a metalului și masei lemnoase, sporirii pe toate căile a indicilor de calitate a produselor. în continuare, Comitetul Politic Executiv a analizat modul în care se desfășoară lucrările campaniei agricole de toamnă. Apreciind rezultatele obţinute pînă în prezent, s-au stabilit măsuri care să asigure urgentarea strîngerii recoltei şi însămînţărilor, a transportului operativ şi depozitării în bune condiţii a tuturor produselor agricole, printr-o mobilizare generală, folosindu-se întreaga capacitate a mijloacelor tehnice, a atelajelor, întreaga forţă de muncă de la sate, în scopul aplicării în cele mai bune condiţiuni a măsurilor şi hotârîrilor adoptate de cel de-al ll-lea Congres al consiliilor populare, a indicaţiilor secretarului general al partidului privind perfecţionarea în continuare a activităţii consiliilor populare şi aplicarea mai fermă a principiilor autoconducerii muncitoreşti şi autogestiunii financiare, Comitetul Politic Executiv a stabilit ca proiectele de legi asupra cărora Congresul consiliilor populare şi-a dat acordul să fie supuse dezbaterii publice. Ele sunt menite să asigure lărgirea în continuare a cadrului democratic al societăţii noastre, participarea nemijlocită a tuturor cetăţenilor, fără deosebire de naţionalitate, la înfăptuirea politicii partidului şi statului, consacrată dezvoltării multilaterale a patriei, la întărirea în toate sferele vieţii sociale a legalităţii, eticii şi echităţii socialiste. In conformitate cu hotărîrea Comitetului Politic Executiv, după dezbaterea publică, proiectele de legi urmează să fie supuse spre aprobare Marii Adunări Naţionale. Comitetul Politic Executiv a stabilit convocarea Plenarei C.C. al P.C.R. pentru data de 15 octombrie a.c. în cadrul şedinţei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a informat despre vizita oficială de prietenie pe care a efectuat-o în ţara noastră, în perioada 8-10 septembrie, tovarăşul Kenneth David Kaunda, preşedintele Partidului Unit al Independenţei Naţionale, preşedintele Republicii Zambia, împreună cu tovarăşa Betty Kaunda. Comitetul Politic Executiv şi-a exprimat deplina aprobare faţă de rezultatele pozitive ale noului dialog româno-zambian la nivel înalt ce constituie o semnificativă confirmare a consecvenţei cu care partidul şi statul nostru acţionează pentru continua întărire a legăturilor de prietenie şi solidaritate cu tinerele state africane aflate pe calea dezvoltării de-sine-stătătoare. Comitetul Politic Executiv a dat o înaltă apreciere convorbirilor dintre tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Kenneth David Kaunda, desfăşurate într-o atmosferă de caldă prietenie, de preţuire şi respect reciproc, care au evidenţiat hotărîrea comună de a acţiona, în continuare, în spiritul principiilor şi prevederilor înscrise în Tratatul de prietenie şi cooperare din 17 aprilie 1979, pentru dezvoltarea şi intensificarea relaţiilor reciproce în domeniile politic, economic, tehnico-ştiinţific, cultural şi în toate celelalte domenii. S-a apreciat că intensificarea cooperării economice româno-zambiene, a schimburilor comerciale, a conlucrării în sfera ştiinţei şi tehnologiei, a învăţămîntului şi culturii vine în sprijinul efortului naţional al celor două ţări pentru progres economic şi social. Comitetul Politic Executiv a dat o înaltă apreciere schimbului de vederi dintre cei doi şefi de stat cu privire la situaţia internaţională actuală, la mutaţiile şi prefacerile revoluţionare ce au loc în lumea contemporană şi a exprimat deplina aprobare faţă de concluziile la care au ajuns în eV __ (Continuare in pag a IlI-a) Simpozion-dezbatere Teri, ora 10, la Casa albastră , Muzeului Brukenthal a avut loc un simpozion avînd cu o temă proiecţia mediului ambiant, una dintre cele mai actuale şi interesante probleme ştiinţifice. Omenirea are un singur pămînt. Organizatori: Muzeul Brukenthal, în colaborare cu Societatea de ştiinţe naturale. Comisia pentru protecţia mediului ambiant. Societatea de ştiinţe medicale — din Sibiu. Au prezentat comunicări: Dan Stănescu — Muzeul de ştiinţe naturale Sibiu, „Zonele umede ale lumii şi necesitatea ocrotirii lor“; Ingmar Weiss — Muzeul de ştiinţe naturale Sibiu, „Probleme actuale de ocrotire a ecosistemelor terestre“; Eckbert Schneider — Muzeul de ştiinţe naturale Sibiu, „Cunoaşterea ecosistemelor — baza ocrotirii naturii şi a mediului ambiant“; Erika Schneider — Muzeul de ştiinţe naturale Sibiu, „Plante rare ocrotite în sudul Transilvaniei“; prof. Marga Grau, „Probleme actuale ale ocrotirii mediului ambiant — măsuri naţionale şi internaţionale“; Marcel Doltu — director adj. al Muzeului Brukenthal, „Dualitatea omnatură“; dr. Radu Ispas, „Mediul ambiant — condiţie a sănătăţii“. falu. mini ORGAN Al COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU Al P.C.R. Şl Al CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XXXII, nr. 7 213 Miercuri, 1 octombrie 1980 4 pagini, 30 ban! „Din civilizaţia şi cultura geto-dacilor“ Expoziţia cu tema de mai sus, organizată de Biblioteca „Astra“ s-a deschis ieri, ora 12, într-una din sălile instituţiei. Sunt expuse scrieri — cărţi, hărţi, manuscrise, reproduceri etc. în limba română şi în limbi străine, existente în fondul bibliotecii, care tratează cele mai diverse probleme ale civilizaţiei şi culturii străvechi de pe teritoriul patriei noastre. Alte însemnări de la manifestările prilejuite de festivalul „CIVINIUM '80". (în pagina a H a) In pagina a ll-a I•SPORT • BASCHET: Campionatul național divizia A - într-o nouă formulă • „Chemarea toamnei" Modele noi de stofă pentru mobilă Colectivul de creaţie al întreprinderii „Mătasea roşie“ din Cisnădie a realizat în ultima perioadă noi modele de stofe pentru mobilă. Articole ca: „Horezu“, „Călina“, „Păuliş“, „Avram“ şi „Marusia“, se bucură de o bună apreciere din partea beneficiarilor interni şi externi, contribuind astfel la creşterea prestigiului industriei textile româneşti peste hotare. Printre acţiunile prioritare se numără şi pregătirea terenului în vederea însămînţărilor. Obiectivul fotografie a surprins în terenul „Nisipuri" al C.A.P. Roşia un grup de mecanizatori la pregătirea terenului Foto: I. FLESCHIN ÎNALTĂ CONŞTIINŢĂ MUNCITOREASCĂ Nu-i nici uşor, nici simplu ca într-un cincinal să obţii o creştere a producţiei industriale de un miliard lei în cea mai mare parte pe seama sporirii productivităţii muncii în condiţiile reducerii cheltuielilor materiale cu 143 lei la 1 000 lei producţie marfă, şi a înnoiriiproduselor în proporţie de peste 70 la sută. Fără doar şi poate acest lucru constituie o veritabilă performanţă şi ea aparţine colectivului de oameni ai muncii de la întreprinderea de piese auto din Sibiu. Desigur, lucrurile nu s-au desfăşurat de la sine, şi nici n-au fost determinate de vreo minune. în acest record au fost investite nenumărate nopţi albe, multă inteligenţă tehnică, eforturi susţinute pentru mai buna organizare a producţiei şi a muncii, preocupări consecvente şi constante pentru asimilarea de noi produse, dar mai ales pentru însuşirea şi introducerea în fabricaţia de serie a unor tehnologii de virf şi, lucru deloc neglijabil, acordarea întregului colectiv la sarcinile stabilite, valorificarea la un grad cît mai înalt a activităţii fiecărui om al muncii, şi, nu în ultimă instanţă, exemplul de fiecare zi al comuniştilor, adevărată forţă motrice în depăşirea planului şi angajamentelor. Desigur, după cum ne-a relatat tovarăşul inginer Ioan Simion, directorul întreprinderii, „au fost puse în funcţiune cîteva noi capacităţi de producţie pentru fabricarea de amortizoare telescopice, mecanisme de direcţie şi servo-asistate pentru autocamioane grele şi autobuze, aparatură şi agregate pentru sistemele de frînare ale autovehiculelor, excavatoarelor, utilajelor terasiere şi pentru fabricarea de arcuri. Dar am accelerat dezvoltarea activităţii de modernizare şi proiectare a produselor, îmbunătăţind performanţele tehnice ale acestora ceea ce a permis reducerea continuă a costurilor de fabricaţie“. Şi, lucru foarte important, socotim noi: colectivul de la întreprinderea de piese auto a ţinut mereu, zi de zi s-ar putea spune, pasul cu cerinţele impuse de economia naţională. Astfel, au fost asimilate amortizoare hidraulice telescopice pentru autoturisme şi pentru bo(Continuare în pag a III-a) RADU SEIEJAN DIN EXPERIENŢA ACTUALULUI CUMINAL  încheierea vizitei în ţara noastră a preşedintelui Republicii Zimbabwe, Canaan Sodindo Banana Ceremonia plecării din Bucureşti Marţi, 30 septembrie, s-a încheiat vizita oficială de prietenie efectuată în ţara noastră, la invitaţia preşedintelui Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, şi a tovarăşei Elena Ceauşescu, de tovarăşul Canaan Sodindo Banana, preşedintele Republicii Zimbabwe, şi tovarăşa Janet Banana. Vizita în ţara noastră a înaltului sol al poporului Zimbabwe, convorbirile care au avut loc între preşedinţii Nicolae Ceauşescu şi Canaan Sodindo Banana, înţelegerile convenite cu acest prilej reprezintă un moment de seamă în cronica relaţiilor de prietenie şi solidaritate militantă statornicite între popoarele român şi Zimbabwe, deschizînd noi orizonturi colaborării pe multiple planuri dintre ţările noastre, în folosul lor reciproc, în interesul luptei pentru eliminarea definitivă a colonialismului şi neocolonialismului, a politicii imperialiste de dominaţie şi dictat, pentru pace, destindere, independenţă naţională şi progres în întreaga lume. Ceremonia plecării înalţilor oaspeţi a avut loc pe aeroportul Otopeni, împodobit sărbătoreşte. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa Elena Ceauşescu au sosit la aeroport împreună cu tovarăşul Canaan Sodindo Banana şi tovarăşa Janet Banana. Numeroşi oameni ai muncii au aclamat cu căldură pe cei doi şefi de stat, exprimînd satisfacţia opiniei publice din ţara noastră faţă de rezultatele fructuoase ale primului dialog la nivel înalt dintre Republica Socialistă România şi Republica Zimbabwe care deschide noi perspective dezvoltării şi adîncirii bunelor relaţii dintre ţărileşi popoarele noastre Preşedintele Republicii Zimbabwe, tovarăşul Canaan Sodmndo Banana şi tovarăşa Janet Banana şi-au luat rămas bun de la personalităţile române venite la aeroport. Preşedintele Nicolae Ceauşescu şi-a luat, apoi, un călduros rămas bun de la preşedintele Canaan Sodindo Banana. Cei doi şefi de stat şi-au strîns mîinile, s-au îmbrăţişat cu prietenie. Şeful statului Zimbabwe a mulţumit încă o dată pentru ospitalitatea şi căldura cu care a fost întîmpinat în ţara noastră, exprimîndu-şi convingerea că vizita sa în România va da un nou impuls dezvoltării bunelor relaţii dintre ţările şi popoarele noastre. Cu aceeaşi prietenie, tovarăşa Elena Ceauşescu şi tovarăşa Janet Banana şi-au luat un călduros rămas bun, îmbrăţişîndu-se cu multă cordialitate. La ora 9:00, aeronava cu care călătoresc înalții oaspeți a decolat.