Tribuna Sibiului, iulie-septembrie 1981 (Anul 33, nr. 7444-7522)

1981-07-01 / nr. 7444

LUCRĂRILE SESIUNII MARII ADUNĂRI NATIONALE Marţi, 30 iunie, au fost reluate în plen lucrările sesiunii a III-a a celei de-a VIII-a legislaturi a Marii Adunări Nationale, întrunită intr-o atmosferă de puternică efervescenţă politică, de pregnantă manifestare a profundului democratism al orînduirii noastre socialiste, actuala sesiune a Marii Adunări Naţionale examinează şi legiferează acte normative de o deosebită importanţă pentru dezvoltarea economico-socială a ţării, care au fost dezbătute, in aceste zile, în cele mai largi foruri democratice ale clasei muncitoare, ale întregului popor. In lojile oficiale au luat loc tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu, tovarăşul Hie Verdeţ, alţi tovarăşi din conducerea de partid şi de stat. Lucrările sesiunii au fost deschise de tovarăşul Nicolae Giosan, preşedintele Marii Adunări Naţionale. La propunerea Biroului Marii Adunări Naţionale, deputaţii au aprobat completarea ordinei de zi a sesiunii şi desfăşurarea lucrărilor în următoarea succesiune: 1. Validarea alegerii unui deputat în Marea Adunare Naţională şi depunerea de către acesta a juramintului de credinţă şi devotament față de Republica Socialistă România; 2. Proiectul de lege pentru adoptarea Planului naţional unic de dezvoltaree economico-socială a Republicii Socialiste România în perioada 1981—1985; 3. Proiectul de lege pentru adoptarea Planului de dezvoltare a agriculturii și industriei alimentare în perioada 1981—1985; 4. Proiectul legii gospodăriei comunale. 5. Proiectele de legi pentru aprobarea decretelor cu putere de lege emise de Consiliul de Stat. Intrîndu-se în ordinea de zi, Marea Adunare Naţională a validat, în unanimitate, alegerea ca deputat al M.A.N. a tovarăşului Roman Ancuţ, care a depus apoi jurămîntul de credinţă şi devotament faţă de Republica Socialistă România Tovarăşul Hie Vedeţ, primministru al guvernului, a prezentat, la următorul punct al ordinii de zi, din împuternicirea guvernului, proiectul de lege pentru adoptarea Planului naţional unic de dezvoltare economico-socială a României în perioada 1981—1985. În continuare, deputatul Ioan Totu, secretarul Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice și Sociale, a expus coraportul Consiliului privind proiectul de lege pentru adoptarea Planului national unicde dezvoltare economico-socială a României in perioada 1981—1985. Deputatul Gheorghe Dumitrache, vicepreşedinte al Comisiei pentru industrie şi activitatea econom ico -f inan t,i axă, a dat citire, apoi, raportului comisiilor permanente ale Marcii Adunări Naţionale, care au avizat favorabil proiectul de lege. Trecîndu-se la următorul punct al ordinei de zi, tovarășul Angelo Miculescu, viceprim-ministru al guvernului, ministrul agriculturii şi industriei alimentare, a expus proiectul de lege pentru adoptarea Planului de dezvoltare a agriculturii şi industriei alimentare in perioada 1981—1985. Preşedintele Comisiei pentru agricultură, silvicultură şi gospodărirea apelor, deputatul Ion Catrinescu, a pezentat apoi raportul comisiilor pennanente ale M AN, care au avizat proiectul de lege. În şediinţa de după-amiază a început dezbaterea generală asupra celor două proiecte de legi. Au luat cuvântul deputaţii: Gheorghe Pană, Corneliu Velincov, Emilian Dobrescu, Iuliana Bacinschi, Ioan Avram, Alecu Popa, Gheorghe Poto,ceanu, Melenti Tuduce, Ștefan Korodi, Marin Nedelcu, Elena Savu, Traian Oarba, Floarea Moise, Teodor Roman, Neculai Agachi, Vasilica Vlad, Richard Winter, Virginia Gomeseu, Ion Teoreanu, Valeria Dumitrică, Ferdinand Nagy, Vasile Bulucea. Lucrările sesiunii continuă. Extinderea polideservirii utilajelor Intre preocupările constante din ultimii ani ale specialiștilor in organizare de la întreprinderea de piese auto Sibiu figurează extinderea polideservirii utilajelor. Astfel, dacă la începutul anului 1979 numărul utilajelor (strunguri mono si multiax) polideservite era de numai 79, la sfîrşitul anului 1980 el s-a ridicat la 251. In cursul anului curent sunt planificate a trece la acest modern sistem de deservire alte 41 utilaje, aşa Incit la finele perioadei situaţia va arăta astfel: număr de utilaje polideservite — 292 (153 funcţionează în 2 schimburi), număr de oameni angrenaţi — 321, economie relativă de forţă de muncă — 353 muncitori. Pentru a se ajunge la performanţele citate în unitate au fost întreprinse măsuri pentru amplasarea şi reamplasarea raţională a utilajelor, echiparea lor cu dispozitive auxiliare si dotarea locurilor de muncă cu scule şi dispozitive, precum si cu containere şi palete. Căutările pentru găsirea de noi posibilităţi pentru extinderea polideservirii utilajelor continuă, fiind vorba de o acţiune care nu cunoaşte performanţe si termene limită. I SIBIU PROLETARI DIN TOATE TARILE, UNITIVA ORGAN AL COMITETULUI JUDETEAN SIBIU AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XXXIII, nr. 744, Miercuri, 1 iulie 1981, 4 pagini, 30 bani • 100 de ani de la apariţia revistei Contemporanul; Măsuri ferme pentru prevenirea incendiilor în timpul campaniei agricole de vară. (pagina a 2-a) • Flux continuu în activitatea de recoltare a păioaselor; Sub semnul înaltei responsabilităţi muncitoreşti; Accente. (pagina a 3-a) ROMÂNIA — patria socialistă a întregului popor Marele forum al clasei muncitoare, al tuturor oamenilor muncii din patria noastră, şi-a încheiat lucrările, dar documentele sale şi cuvîntarea rostită de secretarul general al partidului, preşedintele Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii vor rămâne, constituindu-se într-o forţă călăuzitoare pentm activitatea viitoare. Ţara şi-a definit încă o dată opţiunile fundamentale prin încrederea acordată celor mai buni fii ai săi, într-o atmosferă de entuziasm rodnic şi de statornic ataşament faţă de politica partidului, faţă de principiile ce ne călăuzesc drumul, devenirea, ascensiunea spre noi culmi de progres şi civilizaţie. Congresul al II-lea al consiliilor oamenilor muncii — adevărat forum de lucru în cadrul căruia au luat cuvîntul 717 participanţi şi s-au făcut peste 1 660 de propuneri — rprezintă încă o dovadă elocventă a democraţiei muncitoreşti în acţiune, dreptul de a alege şi de a fi ales contopindu-se cu datoria fiecăruia şi a tuturor de a milita pentru un viitor luminos, dezlegat de incertitudini. „Socialismul se realizează pentru popor şi împreună cu poporul“ — afirma, cu patosul revoluţionar recunoscut, tovarăşul Nicolae Ceauşescu. Chipul patriei de azi se alcătuieşte din milioanele de chipuri de constructori ai socialismului — cu braţele şi cu mintea — pe pămîntul României, din milioanele de oamneni ai epocii, stăpîni pe marea lor lucrare imaginată şi înfăptuită de arhitectul îndrăzneţ şi cutezător care este Partidul Comunist Român. Frontul Democraţiei şi Unităţii Socialiste — înmănunchind sub conducerea partidului organizaţiile sindicale, de femei, de tineret, uniunile cooperatiste, uniunile de creaţie, organizaţiile profesionale, consiliile oamenilor munciii aparţinînd naţionalităţilor conlocuitoare, precum şi organizaţiile proprii ale democraţiei şi unităţii socialiste, alcătuite din oameni ai muncii care nu sînt membri de partid — este cel mai larg şi reprezentativ organism al puterii poporului, al voinţei şi dorinţei, al aspiraţiei maselor spre bunăstare şi fericire. De aceea, analizele critice şi autocritice, propunerile care au fost făcute vizînd lichidarea birocratismului, îmbunătăţirea activităţii de soluţionare operativă a problemelor, stimularea iniţiativelor creatoare, perfecţionarea principiului cointeresării materiale, creşterea eficienţei, se constituie în tot atîtea puncte de sprijin ale activităţii viitoare. „Pornim constant — spunea tovarăşul Nicolae Ceauşescu — de la faptul că socialismul, societatea socialistă multilateral dezvoltată şi comunismul, nu se pot realiza decât cu participarea activă şi conştientă a întregului popor, că acesta se construieşte pentru popor şi trebuie să facem totul ca poporul să fie rContinuare in pag a III-a) Roadele holdelor cît mai repede in hambare! „ Vrem şi putem încheia în timp optim recoltarea orzului“ In multe unităţi agricole de stat şi cooperatiste din judeţul nostru a început recoltarea cerealelor păioase. Luni s-a intrat în lan şi la ferma nr. 2 a I.A.S. Slimnic, din cadrul C.U.A.S.C. Loamneş. In ce măsură sunt făcute pregătirile pentru buna desfăşurare a actualei campanii în consiliul unic agroindustrial de stat şi cooperatist amintit am aflat, discutînd cu inginerul şef al consiliului Liviu Popa şi şeful sectorului reparaţii al S.M.A. Loamneş, Aurel Tudorei. In campanie, precizau cei doi specialişti, vor fi angrenate 30 de combine, 26 piese pentru balotat paie, 36 remorci pentru transport, camioane. Pentru a evita opririle accidentale în timpul funcţionării, motoarele combinelor din dotare au fost încercate pe un banc mobil de rodaj. De asemenea toate combinele au fost verificate şi revizuite integral, 4 dintre acestea fiind reparate capital la centrul specializat de la Miercurea Sibiului. Pentru o mai mare garanţie în funcţionarea subansamblelor principale — variatoarele, cutiile de viteză, ambreiajele, grupurile diferenţiale şi pompele de injecţie au fost testate individual. Mai ,ramâne doar să se facă proba cu boabe pentru efectuarea etanşării mecanice, la toate combinele, în vederea duminuării totale a pierderilor. Presele de balotat au fost de asemenea reparate și revizuite, fiind deja rodate In perioada cît au fost utilizate pentru strîngerea furajelor. La 10 dintre acestea a fost modificat sistemul de legare, trecîndu-se pe un singur rlnd, realizîndu-se astfel o economie de circa 30 la sută sîrmă. „Vrem si putem încheia în acest an recoltarea orzului (1347 ha) în 6 zile, a griului (1920 ha) în 10—12 zile, a orzoaicei (695 ha) în 4 zile bune de lucru — preciza inginerul şef al consiliului, Liviu Popa. Pentru aceasta am organizat anticipat şi forţele umane disponibile“. Precizarea se referă la organizarea mecanizatorilor îin formaţii duble de lucru, constituite ca echipe de bază şi de rezervă în acest sens toţi mecanizatorii care vor activa în campanie au fost instruiţi încă din luna februarie la Casa agronomului din comuna Tîrnava. Imediat după eliberarea terenului de paie se va intra la arat şi pregătit terenul în vederea însămînţării culturilor duble. N. CIPRIAN C Operativ, buncărele combinelor sunt deşertate, pentru ca primele recolte de păioase ale anului să ajungă in hambare Foto: FR. NUSS