Tribuna Sibiului, ianuarie-martie 1983 (Anul 35, nr. 7911-7985)

1983-01-04 / nr. 7911

ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU Al P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Anul XXXV, nr. 79111 Marţi, 4 ianuarie 1983 4 pagini, 50 bani MESAJUL DE ANUL NOU adresat întregului nostru popor, la posturile de radio şi televiziune, de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU Dragi tovarăşi şi prieteni, Cetăţeni ai Republicii Socialiste România, încheiem anul 1982 cu noi succese importante în dezvoltarea economico-socială, în sporirea avuţiei materiale şi spirituale a patriei. In condiţiile grele, determinate de accentuarea crizei economice mondiale, cit şi de unele lipsuri ce s-au manifestat în diferite sectoare de activitate, industria românească a continuat să se dezvolte; am obţinut rezultate de seamă în creşterea producţiei agricole, realizând o producţie de cereale de 1000 kg pe locuitor, s-au înfăptuit neabătut măsurile privind autoconducerea şi autoaprovizionarea, ridicarea bunăstării materiale şi spirituale a poporului. Cu toate acestea, trebuie să spunem deschis, şi la terminarea celui de-al doilea an al actualului cincinal, că rezultatele obţinute nu ne pot mulţumi, că, dacă în toate sectoarele s-ar fi acţionat cu mai multă răspundere şi fermitate, am fi putut să obţinem rezultate şi mai bune. la Conferinţa Naţională a partidului am analizat pe larg stadiul actual al edificării socialismului în România, drumul străbătut de poporul nostru, sub conducerea Partidului Comunist Român, în ridicarea gradului de civilizaţie al patriei, în creşterea forţei economice şi politice, in intărirea independenţei şi suveranităţii României socialiste. La sfîrşitul acestui an am sărbătorit cea de-a 35-a aniversare a proclamării Republicii, care a marcat de fapt trecerea la revoluţia şi construcţia socialistă în patria noastră. Măreţele realizări obţinute în anii construcţiei socialiste demonstrează cu putere justeţea politicii partidului nostru care aplică în mod creator adevărurile generale la condiţiile concrete din ţara noastră, reprezintă o expresie a forţei creatoare a clasei muncitoare, ţărănimii, intelectualităţii, a întregului nostru popor, care, stăpîn pe destinele sale, îşi făureşte în deplină libertate propriul său viitor socialist şi comunist. Acum, la încheierea unui an de muncă .(Continuare in pag. a IV-a) 31/06 Un an a trecut, un alt an ţine, să-l facem mai rodnic, prin munca fiecăruia, prin dăruirea noastră revoluţionară, îndeplinind exemplar hotărîrile Conferinţei Naţionale a partidului, chemările vibrante ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu! Temelie solidă izbînzilor viitoare — din retrospectiva anului economic 1982 • IANUARIE. In prima decadă, „III Decembrie“ Sibiu realizează suplimentar 500 buc. diferite articole de marochinărie, I.C.F.A.O. Mediaş anunţă realizarea unui procedeu de obţinere a noi sortimente de piele cu faţă naturală, iar „Balanţa“ Sibiu producerea, pentru prima dată în ţară, în colaborare cu „Victoria“ Sibiu, a unor utilaje pentru industria alimentară. • FEBRUARIE. La „Automecanica“ Mediaş a intrat în fabricaţia de serie autocisterna de 22 000 capacitate, cea mai mare din ţară (la ora aceea). „Metalurgica“ Sibiu raportează îndeplinirea planului de export pe ianuarie în proporţie de 120 la sută. Tudor Cosma de la filiala Sibiu a I.C.P.T.S.C. prezintă o nouă soluţie de izolare a cuptoarelor de tratamente termice, avînd ca efecte economice reducerea consumului de energie cu 64 la sută, a celui de metal cu 74 la sută şi creşterea productivităţii muncii cu 275 la sută. • • MARTIE. „Dumbrava“ Sibiu aplică două noi procedee tehnologice concepute de ► propriii specialişti şi trece la utilizarea, cu bune rezultate, a latexului românesc. La X. M. Mîrşa, o premieră europeană, începerea probelor „de casă“ la autobasculanta de 110 tone diesel electrică. Şi una naţională la „Mecanica“ Sibiu, este omologată prima linie de extrudare ţevi polietilenă de înaltă densitate, produsă în ţară. In dimineaţa zilei de 15 martie 20 de lăcătuşi — mecanici de înaltă calificare iau drumul Gorjului în bătălia pentru sporirea producţiei de cărbune. „Automecanica“ Mediaş îşi bate propriul record cu autocisterna de 25 000 litri. • • APRILIE.  Lună „de aur“ pentru industria sibiană. Prin Decret prezidenţial, pentru rezultatele din 1981, se conferă: Diploma de onoare pentru locul V în întrecerea socialistă organizaţiei judeţene de partid, „Ordinul Muncii“ clasa I întreprinderii mecanice Mîrşa, „Ordinul Munci“ clasa a II-a întreprinderii jude(Continuare în pag. a IV-a) Ion SORESCU Venirea Anului Nou nu este numai un prilej de sărbătoare, ci şi o sărbătoare a muncii. Căci, ca de obicei, cumpăna anilor i-a surprins la datorie pe oamenii muncii ,din unităţile „cu foc continuu“ ale judeţului, decişi să înscrie în prima filă a cronicii de întrecere din acest an fapte şi rezultate remarcabile. Este o primă şi concludentă dovadă — şi noi ne-am grăbit să o consemnăm — că oamenii muncii de pe meleagurile judeţului — români, germani, maghiari — au păşit in noul an animaţi de dorinţa de a înfăptui neabătut hotărîrile Conferinţei Naţionale a partidului, vibrantele chemări ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, cu hotărîrea de a-şi îndeplini, exemplar sarcinile ce le revin pe linie de producţie. Primele ore, primele recorduri Noaptea Revelionului i-a găsit la datorie şi pe oamenii muncii dintr-unul din cele mai importante sectoare ale economiei naţionale: industria gazului metan. Astfel, colectivul de la Schela de foraj Mediaş a continuat lucrările de foraj la 14 sonde şi a atacat lucrările la alte 3 noi sonde de la Beia, Tăuni şi Indăzel. în ziua de 1 ianuarie au fost foraţi 1020 m, evidenţiindu-se colectivele conduse de Al. Covaci, Gh. Rusu, Grigore Pacă şi Gh. Negulescu —secţia Daneş, Tr. Grigorescu — secţia Ernei, M. Stancu şi I. Greblă — secţia Sărmăşel. Ca un eveniment deosebit în ultima şedinţă de C.O.M. din 31 ianuarie 1982 a fost sărbătorit inginerul Virgil Ionescu, care după 34 de ani de activitate productivă (s.n.) a ieşit la pensie. In această perioadă, sărbătoritul a făcut (Continuare în pag. a II-a) Şi în agricultura, foc nestins! In ziua de 5 septembrie, Complexul avicol al A.E.I. Miercurea a realizat planul pe 1982 la producţia de ouă. Colectivul de aici s-a angajat ca pînă la finele anului să realizeze suplimentar încă 2 500 000 ouă. La 31 decembrie constatam următoarele: angajamentul a fost depăşit; faţă de 2,5 milioane, s-au realizat 1 3 milioane ouă; concomitent, ferma producătoare de bifinite de nitrit şi-a realizat şi depăşit planul. Chemările Conferinţei Naţionale a partidului de a se face totul pentru punerea in valoare a rezervelor existente la fiecare loc de muncă au declanşat un puternic avînt în întrecere: în zilele de 1 2 şi 3 ianuarie 1983 producţiile au fost substanţial depăşite. Medicul veterinar Sever Stroia, directorul complexului a declarat: „Vom răspundei prin fapte chemărilor vibrante ale secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, preşedintele Republicii din Mesajul de Anul Nou. In acest nou an vom realiza planul anual la producţia de ouă cu circa 3 luni mai devreme, respectiv în prima parte a lunii octombrie". Planul pe 1983 asigură baza materială necesară înfăptuirii prevederilor în toate sectoarele şi creează condiţiile pentru realizarea, în următorii trei ani ai cincinalului, a unui ritm mai înalt de dezvoltare decit în primii doi ani. Programele şi măsurile stabilite de Conferinţa Naţională sunt pe deplin realizabile. Acum, hotărîtoare este activitatea organizatorică, practică, unirea tuturor forţelor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, a întregului popor, în vederea realizării lor neabătute. NICOLAE CEAUŞESCU Tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU a plecat la Praga pentru a lua parte la Consfătuirea Comitetului Politic Consultativ al statelor participante la Tratatul de la Varşovia * Plecarea din Capitală Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a plecat, luni după-amiază, la Praga, pentru a lua parte la Consfătuirea Comitetului Politic Consultativ al statelor participante la Tratatul de la Varşovia. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu este însoţit de tovarăşii Constantin Dăscălescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., primministru al guvernului, Miu Dobrescu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Ștefan Andrei, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., ministrul afacerilor externe, general colonel Constantin Olteanu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., ministrul apărării naţionale. (Continuare în pag. a IV-a) Revelion ’83, cu bucurie-n inimi şi încredere fermă în viitor! O noapte cum nu e alta - noaptea dintre ani, noaptea cu bucurii neumbrite de griji, cu speranţe, cu tot ceea ce ne poate da strălucitoarea sărbătoare a Revelionului, cel mai minunat prilej de intilnire şi petrecere intre prieteni, noapte iluminată de ginduri bune, de optimism inepuizabil in faptele viitoare. Mii de oameni ai muncii, tineri şi virstnici din judeţul nostru — români, germani, maghiari — şi-au petrecut Revelionul in localurile O.J.T., I.C.S.A.P., cantine special pregătite pentru a asigura buna dispoziţie şi ambianţa necesară evenimentului. Oamenii s-au distrat, s-au ospătat cu bucate şi băuturi alese, au dansat, au rîs, au cintat... Şi, la cumpăna dintre ani s-au îmbrăţişat, au ciocnit un pahar de şampanie pentru sănătate, fericire, succese! Pentru ţară! Pentru conducător, al cărui cuvint l-au ascultat cu emoţie, receptindu-i inaltul mesaj încărcat de răspundere faţă de destinele patriei şi poporului. Vibranta chemare din noaptea Anului Nou a secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, este un generos indemn pentru noi toţi în munca de zi cu zi închinată propăşirii României socialiste. ... Acum la inceput de an, in urma unor bilanţuri care ne îndreptăţesc optimismul, toţi locuitorii judeţului Sibiu suntem hotăriţi să nu precupeţim nici un efort, la locurile noastre de activitate, pentru a răspunde cu fruntea sus chemării partidului, pentru a îndeplini exemplar sarcinile acestui an de bază al cincinalului, pentru afirmarea întregului potenţial creativ în marea ascensiune a societăţii noastre spre comunism.