Tribuna Sibiului, octombrie-decembrie 1983 (Anul 35, nr. 8142-8220)

1983-10-01 / nr. 8142

Pe agenda urgenţelor: INTENSIFICAREA RITMIHIN mcdTimisi »FriimiRii porumbului Recoltarea porumbului pentru consum continuu să rămînă pe agenda maximei urgențe. In Decizia 879 a Comitetului executiv al Consiliului popular Judetean s-a stabilit ca recoltarea acestei importante culturi să se încheie pina la data de 15 octombrie. Finalizarea lucrării în perioada optimă are puternice temeiuri: • Producţia principală şi secundară vor ajunge la adăpost înaintea declanşării intemperiilor de toamnă • Productivitatea muncii ne utilat si om este cu mult mai mare acum, cind ziua e mai lungă si cocenii sint usr-ti. De asemenea, e mult mai uşor transportul din cîmn lucrare la care obligatoriu trebuie antrenate toate atelajele. • Ridicarea din timp a recoltei creează posihilitatea pregătirii în condiţii optime a recoltelor viitoare. Readucem în actualitate aceste aspecte, deoarece Dină în dimineaţa zilei de ieri, pe total unităţi agricole socialiste din judet recolta de porumb a fost ridicată doar de pe 34 la sută din suprafeţe. Cum e si firesc, acest procent global nu evidenţiază in detaliu eforturile făcute in unităti. Sunt multe cooperative agricole de producţie, printre care Poplaca, Mediaş, Mălîncrav, Şelimbăr unde realizările depăşesc cu mult media pe judet. Se întîlnesc pe de altă parte, frecvent si situaţii în care lucrarea este mult rămasă în urmă. După datele raportate de unităţi, la Direcţia generală a agriculturii judeţului, pină în di n zi în agricultură mineata zilei de 30 septembrie cooperativele agricole de producţie din Ighisu Vechi. Arpasu de Jos Avrig Cîrta. Cîrtisoara Porumbacu de Sus. Porumbacu de Jos. Scoreiu. Seica Mică. Şoroştin Steleris. Alămuri. Păuca Cristian nu au început încă recoltatul. Sînt rămîneri în urmă şi în ceea ce priveşte eliberatul terenului de producţia secundară. Reamintim faptul că în această toamnă urmează să se însămînţeze după porumb o suprafaţă de peste 7000 hectare cu cereale păioase. Pînă ieri, din acest program, recolta principală și secundară a fost ridicată de pe 4 700 de hectare. Este îmbucurător faptul că terenul eliberat (ne referim la cele 4 700 hectare) a fost în bună parte arat, însămînţat şi pe anumite suprafeţe culturile au şi răsărit. în concluzie, stadiul recoltării porumbului la data de 1 octombrie nu îngăduie nici un fel de automultumire. La nivelul fiecărei unităti producătoare de porumb trebuie urgent reanalizate vitezele de lucru realizate pînă acum si mărite ritmurile în concordantă cu perioada ce ne mai desparte de termenullimită: 15 octombrie. Procedează bine şi trebuie generalizată experienţa unităţilor fruntaşe care ţin cont de probabilitatea schimbării timpului şi nu lasă nimic pe mîine din ceea ce se poate face astăzi. în ceea ce priveşte calitatea lucrărilor, readucem în atenţie sarcina cuprinsă în articolul 2 din Decizia 879: „Pentru evitarea pierderilor de produse se va asigura transportul zilnic al întregii cantităţi recoltate din cîmp, direct la punctele de predare sau depozitare ... Se interzice stocarea peste noapte, în cîmp sau în depozite intermediare a produselor recoltate“. I. FLESCHIN A La I.A.S. Sibiu, ca urmare a respectării stricte a tehnologiei specifice culturilor succesive producţiile sunt foarte bune. Pentru punerea la adăpost in timp util a întregii recolte, activitatea e organizată in fluz. Imaginea de Lata a surprins o secvență din timpul recoltării mecanizate a porumbului cultură succesivă Foto: I. FLESCHIN n cadrul eforturilor de creaţie şi inovare depuse în ultimul timp de către colectivele de oameni ai muncii din unităţile constructoare de maşini şi cele asimilate acestora, numai în cursul anului trecut la nivelul judeţului au fost asimilate 99 poziţii de produse noi şi au fost modernizate alte 77 dintre cele existente. Pentru a da contur acestei acţiuni, să precizăm că ponderea produselor noi şi reproiectate în totalul producţiei- marfă s-a situat la 48,3 la sută, faţă de 31 la sută planificat pe această perioadă. La alegerea temelor de asimilare s-a avut în vedere, în primul rînd, reducerea importurilor de utilaje, pe această cale fiind economisite mari fonduri valutare. în categoria acestor utilaje pot fi menţionate utilaje pentru fabricaţia lanţurilor cu role asimilate la „Independenţa“ Sibiu, automatul de înfăşurat arcul de compresiune tip SM 40 si masina de echilibrat dinamic arbori cardanici — la I.P.A. Sibiu, autotren transport lichide petroliere de 22 000 litri si autotrenul de transport lichide alimentare — la „Automecanica“ Medias, autobasculantele de 55 tone cu sasiu rigid si de 110 tone dieselelectrică — la întreprinderea mecanică Mîrşa, aparatul de durificat suprafeţe IREDUR — la „Relee“ Mediaş şi maşina de curăţat pajişti — la I.M.A.I.A. Sibiu. De menţionat că introducerea în exploatare a produselor noi şi modernizate la diverşi beneficiari din ţară a asigurat la aceştia o reducere însemnată a consumurilor de materii prime, materiale şi energie, însumînd peste 65 milioane lei/an. Compararea noilor produse cu cele similare realizate în străinătate evidenţiază alte motive de satisfacţie, traduse prin aceea că majoritatea sunt competitive din punct de vedere al parametrilor tehnico-funcţionali sau chiar superioare celor străine. Aşa este cazul balanţei semiautomate de 2 kg — produsă de „Balanţa“ Sibiu, al presei cu excentric cu batiu înclinabil şi cadenţă normală — „Mecanica“ Sibiu, al unor cuptoare de tratamente termice — pro(Continuare în pag. a IV-a) Ion SORESCU Construcţiile de maşini-cîmp fertil de afirmare a progresului tehnic Cerinţe şi exigenţe ale noii calităţi in economia judeţului sooz mi SIBIU PROLETARI DIN TOATE TARILE, UNITIVAt ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P.C.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN SESIUNEA CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN Ieri, a avut loc a XIV-a sesiune ordinară a Consiliului popular judeţean. La lucrările sesiunii a participat tovarăşul Vasile Bărbuleţ, membru al C.C. al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului judeţean Sibiu al P.C.R., preşedintele Comitetului executiv al Consiliului popular judeţean. Lucrările sesiunii au fost conduse de deputatul Simion Scutea. Sesiunea a adoptat următoarea ordine de zi: 1. Analiza activităţii desfăşurată de conducerea întreprinderii judeţene de gospodărie comunală şi locativă privind realizarea planului de producţie şi de prestări de servicii, a bugetului de venituri şi cheltuieli şi a planului de rentabilizare a produselor, administrarea şi exploatarea fondului locativ de stat; 2. Raport privind activitatea desfăşurată de Centrul judeţean de proiectare privind realizarea documentaţiilor necesare obiectivelor de investiţii industriale, social-culturale şi edilitar-gospodăreşti pe 1984—1985; 3. Analiza activităţii desfăşurată de Comitetul judeţean de cultură şi educaţie socialistă pentru organizarea activităţii cultural-educative în municipii, oraşe şi comune; 4. Proiect de hotărîre privind aprobarea detaliului de sistematizare „Piaţa Republicii" din Sibiu si a trei detalii de sistematizare pentru executarea de locuinţe proprietate personală in regie proprie; 5. Proiect de hotărîre privind numirea tovarășului Teodor Bucur ca secretar al biroului executiv al Consiliului popular al comunei Cristian; 6. Informare privind stadiul îndeplinirii prevederilor hotărîrilor adoptate în sesiunea anterioară. După prezentarea documentelor și a rapoartelor de avizare ale comisiilor permanente, au luat cuvîntul tovarăşii Nicolae Spătar, Simion Schorsten, Ioan Nistor, Victoria Găldean, Boris Kiowschi, Toma Lupaş, Liviu Niculiu, Gerhard Konnerth, Nicolae Lascu, Dan Vasu si Nicolae Tarcea. Referindu-se în spirit critic şi autocritic, la activitatea depusă în domeniile de care răspund, vorbitorii au făcut numeroase propuneri în direcţia îmbunătăţirii muncii în respectivele compartimente. în domeniile analizate, sesiunea Consiliului popular judeţean a adoptat, în unanimitate, hotărîri corespunzătoare. In incheierea lucrărilor sesiunii a luat cuvîntul tovarășul Vasile Bărbuleţ, care a (Continuare în pag. a IlI-a) Mobilizare exemplară pentru infăptuirea tuturor sarcinilor Intr-o atmosferă de puternică angajare comunistă, joi, 29 septembrie a.c., la Casa de cultură a sindicatelor a avut loc plenara Comitetului municipal de partid Sibiu. Plenara a analizat si dezbătut cu înaltă exigentă modul în care s-au realizat sarcinile economico-sociale pe 8 luni din acest an şi măsurile ce se impun a fi luate de organele şi organizaţiile de partid, de masă şi obşteşti în lumina indicaţiilor şi orientărilor date de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la şedinţa comună a Consiliului Naţional al Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii şi Gospodăririi Apelor şi a Consfătuirii cu activul din industrie şi investiţii. Au fost pe larg trecute în revistă rezultatele bune obţinute de către oamenii muncii din economia municipiului, sub conducerea organelor şi organizaţiilor de partid, pe linia înfăptuirii sarcinilor economice, scoţîdu-se în evidenţă faptul că perioada de timp scursă din acest . ...................... an s-a caracterizat printr-o creştere simţitoare a eforturilor tuturor oamenilor muncii pentru introducerea si promovarea progresului tehnic, înnoirea si modernizarea produselor, creşterea accelerată a productivităţii muncii şi a eficienţei întregii activităţi, desfăşurată în condiţii calitative superioare. Datele statistice sunt revelatoare în acest sens. Pe 8 luni, producţia marfă a fost depăşită cu 141,3 milioane lei. cheltuielile materiale au fost diminuate cu 95 milioane lei, fapt care s-a reflectat in obţinerea unor beneficii suplimentare în valoare de 25,9 milioane lei. Gospodărirea şi valorificarea cu mai multă grijă a resurselor materiale şi energetice s-au materializat în economisirea a 7632 t.c.c. şi 1563 MWh energie electrică, în investiţii, deşi s-au înregistrat unele rezultate bune, planul valoric fiind realizat, atît la total cit si la construcţii-montaj, s-a reliefat că stadiile fizice nu sunt corespunzătoare, existînd o serie de obiective social-culturale nepuse în funcţiune şi aproape 100 apartamente restanţă. O atenţie deosebită a fost acordată problemelor legate de realizarea producţiei fizi clenara Comitetului municipal Sibiu al P. C. R. (Continuare în pag. a IV-a) ! Pace, dezarmare, colaborare! Pe întreg cuprinsul judeţului continuă în aceste zile să se desfăşoare însufleţite adunări ale oamenilor muncii, în care voinţa de pace a tuturor celor ce trăiesc şi muncesc pe aceste meleaguri se constituie într-un vibrant ecou al strălucitelor iniţiative ale preşedintelui Nicolae Ceauşescu, al vibrantelor chemări ale Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste. Relatări în pag. a IlI-a