Tribuna Sibiului, iulie-septembrie 1984 (Anul 36, nr. 8375-8452)

1984-07-01 / nr. 8375

MOLETARI DIN TOATE TARILE, MIJI-VAI ORGAN AL COMITETULUI JUDEJEAN SIBIU AL P.C.R. ȘI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEJEAN Anul XXXVI, nr. 8 375 Duminică, 1 iulie 1984 4 pagini, 50 bani în prezenţa tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, ieri a avut loc o grandioasă manifestare jubiliară prilejuită de cea de a 35-a aniversare a „Organizaţiei pionierilor“ şi sărbătorirea “Zilei pionierilor“ în prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, a tovarăşei Elena Ceauşescu, sîmbătă remineaţa a avut loc, la Palatul Sporturilor şi Culturii din Capitală, o grandioasă manifestare italiară prilejuită de cea de-a 35-a aniversare a Organizaţiei Pionieerilor Şi sărbătorirea „Zilei pionierilor“. Această sărbătoare, la care au participat mii şi mii de pionieri, şcolari şi şoimi ai patriei, tineri şi oameni ai muncii din Capitală, s-a constituit într-un vibrant omagiu adus patriei şi partidului, secretarului său general, într-o mărturie emoţionantă a dragostei şi recunoştinţei tinerei generaţii faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de tovarăşa Elena Ceauşescu, pentru grija deosebită pe care o poartă, pentru minunatele condiţii de muncă, viaţă şi învăţătură ce le-au fost create. Acum, la aniversarea creării organizaţiei revoluţionare de masă a copiilor, in preajm. marii noastre sărbători naţionale şi a Congresului al XIII-lea al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu este înconjurat de tînăra generaţie, de întregul nostru popor cu nemărginită dragoste şi aleasă stimă, cu încrederea nestrămutată în triumful idealurilor socialismului şi comunismului, cu hotărîrea fermă de a urma neabătut exemplul luminos de patriot înflăcărat şi revoluţionar consecvent al secretarului general al partidului, de a asigura înflorirea continuă a României socialiste. în aceste momente solemne, purtătorii cravatelor roşii cu tricolor adresează, cu toată călduria, ardoarea inimii lor, cele maiui rotunde mulţumiri pentru Mesajul tovarăşului Nicolae Ceauşescu, adresat pionierilor, şoimilor patriei, şcolarilor şi tuturor copiilor ţării, cu prilejul îndeplinirii a 35 de ani de la înfiinţarea Organizaţiei Pionierilor din România, exprimând întreaga lor gratitudine şi hotărîrea di a urma neabătut îndemnurile mobilizatoare ale conduceţiului partidului şi statului nostru, de a acţiona cu toată dăruirea revoluţionară ,şi tot entuziasmul pentru a servi poporul, cauza bunăstării şi fericirii sale, independenţa , suveranitatea patriei. tropfîţifiii s-au angajat solemn în faţa secretarului general al partidului de a mtundi ca pasiune dăruire pentru a deveni demn. Şicutezători constructori ai socialismului şi comunismului, răspunzînd astfel mobilizatoarelor chemări din Mesajul ce le-a fost adresat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, de a învăţa cu pasiune, de a-şi însuşi cele mai noi cunoştinţe din domeniile ştiinţei şi tehnicii, de a se pregăti permanent pentru muncă şi viaţă, de a face totul pentru gloria poporului şi înflorirea patriei. Ora 11:00. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu soseşte, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, la Palatul Sporturilor şi Culturii. Miile de participanţi la manifestările prilejuite de aniversarea Organizaţiei Pionierilor din ţara noastră fac secretarului general al partidului o primire însufleţită, emoţionantă, plină de bucurie, în v.'.stul parc ce înconjoară Sala Sport.Unilor 50 Culturii răsună puternice aplauze şi urale. Este aclamat cu putere, într-o îmbinărie simbolică, numele partidului nostru La Păuca, pe ogoarele pline de roi a început secerişul orzului 29 iunie 1984. Zi memorabilă în viaţa cooperatorilor şi mecanizatorilor de la Păuca La ora 8 dimineaţa, în solele „Buturoi“ şi „Roşia“, 5 combine C-12, din care 2 de pantă, se aflau gata de a continua secerişul orzului, seceriş început în după-amiaza zilei de 28 iunie. Cei 5 combineri — şcoliţi în focul aspru al strîngerii recoltei — Mihail Huer, Sebastian Dragoş, Danil Klos, Adolf Hening, Gheorghe Greff, aşteptau momentul cînd lanul zvîntat de razele fierbinţi ale soarelui, va „accepta“ să-şi descarce boabele aurii în hambarele ţării. „Sîntem ferm hotărîţi — spune Ilie Natea, preşedintele C.A.P. Păuca — ca printr-o organizare exemplară să încheiem grabnic secerişul“. C.A.P. Păuca a cultivat în acest an orz pe 170 de hectare, din care 50 de hectare se află aici, în terenurile „Buturoi“ şi „Roşia“. „Aceste(Continuare în pag. a Ill-a) “ FLESCHIN C A P. Păuca, start în cea mai importantă lucrare a anului - secerişul cerealelor păioase Foto: I. FLESCHIN (Continuare ). pag. a 1 Deplină satisfacţie, entuziastă aprobare pentru realegerea tovarăşului NICOLLA CEAUŞESCU în înalta funcţie de secretar general al partidului Ca pretutindeni în întreaga ţară. Hotărîrea recentei plenare a Comitetului Central al P.C.R. cu privire la realegerea tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU, în înalta funcţie de secretar general al partidului a fost primită şi susţinută cu vie satisfacţie de către comunişti, de toţi oamenii muncii — români, germani, maghiari — de pe meleagurile sibiene, expresia înaltei lor preţuiri şi a profundei mîndrii patriotice faţă de modul strălucit în care, de la memorabilul Congres al IX-lea al partidului, cel mai iubit şi stimat fiu al poporului nostru, luptătorul neostenit pentru împlinirea celor mai nobile idealuri de pace şi progres — tovarăşul Nicolae Ceauşescu — a condus destinele naţiunii noastre, asigurîndu-i un viitor prosper pe calea făuririi societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Am reţinut din numeroasele telegrame care în aceste zile continuă să fie adresate de către organele şi organizaţiile de partid, de organizaţiile de masă şi obşteşti, de colective de oameni ai muncii din întreprinderi şi instituţii, Comitetului Central al partidului, tovarăşului Nicolae Ceauşescu, unele fragmente revelatoare. Comitetul municipal Sibiu al P.C.R.: „Propunerea Comitetului Politic Executiv de realegere, de către Congresul al XIII-lea al partidului, în funcţia de secretar general al Partidului Comunist Român, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, izvorăşte din dragostea, admiraţia, respectul şi recunoştinţa comuniştilor, ale întregului nostru partid şi popor faţă de proeminenta personalitate a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, strălucit militant revoluţionar şi patriot înflăcărat, care şi-a dedicat întreaga viaţă şi activitate împlinirii idealurilor de libertate şi independenţă ale naţiunii noastre, înfloririi necontenite a patriei, colaborării şi păcii în lume. . Strîns uniţi în jurul partidului, al dumneavoastră, mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, puternic mobilizaţi de însufleţitorul dumneavoastră exemplu de abnegaţie şi dăruire, de preţioasele indicaţii şi orientări date cu prilejul plenarelor Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii şi Consiliului Naţional al Agriculturii, ne exprimăm, în numele comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii care trăiesc şi muncesc înfrăţiţi în municipiul nostru, angajamentul ferm să nu precupeţim nici un efort pentru îndeplinirea exemplară a sarcinilor de plan şi a angajamentelor asumate ori acest an hotărîtor al cincinalului, cinstind astfel cu noi şi strălucite fapte de muncă cea de a 40-a aniversare a vic(Continuare în pag. a III-a) Ziua constructorilor de maşini Sărbătorim, conform tradiţiei, în prima duminică a lunii iulie, Ziua constructorilor de maşini, a celui mai puternic detaşament al industriei româneşti şi, în acelaşi timp, al judeţului nostru. Îi omagiem astăzi pe zecile de mii de muncitori şi specialişti de înaltă clasă din acest important sector industrial pentru abnegaţia şi dăruirea cu care mînuiesc complexele maşini unelte, agregaite sau liniile tehnologice din dotarea întreprinderilor, pentru roadele muncii lor de fiecare zi. Purtători ai unor ,îShi tradiţii meşteşugăreşti, constructorii de maşini din judeţul nostru şi-au găsit adevărata împlinire şi un larg tâmp de afirmare doar in anii socialismului, perioadă istorică în care, beneficiind de un amplu program de investiţii, industria constructoare de maşini s-a dezvoltat şi modernizat intr-un ritm deosebit de rapid. Două date statistice sunt semnificative în acest sens: dacă în anul 1948 industria producătoare de maşini şi utilaje sibiană realiza aproximativ 10 la sută din producţia industrială a judeţului, astăzi ea a prtins — împreună cu industria chimică - o pondere de peste 50 la sută. Realizăm astăzi utilaje tehnologice complexe pentru aproape toate ramurile industriale, produse de mecanica fina, elecţrotehnice, aparatură hidropneumatică, autobasculante grele, pe care puţine naţiuni ale lumii s-au încumetat să le producă şi o largă gamă de produse ale tehnicii de vîrf care pot fi întîlnite tot mai des pe toate meridianele lumii. Pentru tot ce au creat şi realizat le adresăm constructorilor de maşini din judeţul nostru calde felicitări şî urări de noi şi mari Printre unităţile constructoare de maşini care au cunoscut o puternică dezvoltare in ultimii ani se numără şi Întreprinderea mecanică Mediaş. Vă prezentăm piesele ESTA 30. Foto: Fred MSS